6 Ekim 2017 Cuma

Bu Demetler Yenilebiliyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2fS1bzS

Bu Demetler Yenilebiliyor Hediye anlayışına yeni bir boyut kazandıran Nefis Demet, birbirinden ilginç tasarımlı meyve demetleri ile özel günlerin en farklı hediyelerinin başında geliyor. Çiçeklerin girebildiği her yere girebilmeyi amaçlayan Nefis Demet, doğum günlerinden geçmiş olsun kartlarına, sevgililer gününden yeni iş hediyesine kadar birçok alanda sevgileri buluşturuyor. Yüzde Yüz Yerli ve GDO’suz Demetler Nefis Demet, tamamen yerli üreticiden aldığı meyvelerinin yanı sıra, GDO’suz ve katkı maddesiz taze kurabiye ve kekleriyle sağlık ve lezzeti bir arada sunuyor. Kendine has tasarımlarıyla hediyelik meyve pazarında liderliğe oynayan Nefis Demet, tamamen yerli üreticiden aldığı meyvelerle Türkiye ekonomisine katkı sağlıyor. En Sağlıklı Hediye Doğal ve yerli ürünlerle beslenenler gelecekte diyabet, kanser gibi hastalıklardan daha fazla korunuyor. Verilebilecek en sağlıklı hediye olan meyve demetleri, küçükten büyüğe meyve yeme alışkanlığı kazandırarak hastalığa karşı da koruyor. Nefis Demet, portakal, çilek, kivi, ananas, üzüm ve elma gibi taze meyveler eşliğinde oluşturduğu meyve demetleriyle sevdiklerimizin hem gözünü hem de midesini doyurabilecek bir alternatif sunuyor.

Hediye anlayışına yeni bir boyut kazandıran Nefis Demet, birbirinden ilginç tasarımlı meyve demetleri ile özel günlerin en farklı hediyelerinin başında geliyor. Çiçeklerin girebildiği her yere girebilmeyi amaçlayan Nefis Demet, doğum günlerinden geçmiş olsun kartlarına, sevgililer gününden yeni iş hediyesine kadar birçok alanda sevgileri buluşturuyor.

Yüzde Yüz Yerli ve GDO’suz Demetler

Nefis Demet, tamamen yerli üreticiden aldığı meyvelerinin yanı sıra, GDO’suz ve katkı maddesiz taze kurabiye ve kekleriyle sağlık ve lezzeti bir arada sunuyor. Kendine has tasarımlarıyla hediyelik meyve pazarında liderliğe oynayan Nefis Demet, tamamen yerli üreticiden aldığı meyvelerle Türkiye ekonomisine katkı sağlıyor.

En Sağlıklı Hediye

Doğal ve yerli ürünlerle beslenenler gelecekte diyabet, kanser gibi hastalıklardan daha fazla korunuyor. Verilebilecek en sağlıklı hediye olan meyve demetleri, küçükten büyüğe meyve yeme alışkanlığı kazandırarak hastalığa karşı da koruyor. Nefis Demet, portakal, çilek, kivi, ananas, üzüm ve elma gibi taze meyveler eşliğinde oluşturduğu meyve demetleriyle sevdiklerimizin hem gözünü hem de midesini doyurabilecek bir alternatif sunuyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2fS1bzS
via IFTTT

TAKSİLERİN DİJİTAL YOL ARKADAŞI VERİMLİLİĞİ ARTTIRDI Taksi Rehberi sayesinde taksiler ve bunlara bağlı duraklar dijitalde buluşarak verimlilik yüzde 40’a varan oranda arttı. Artan nüfus ve yapılaşma ile birlikte şehir hayatının en büyük sorunlarından biri haline gelen ulaşım sektörü, inovatif girişimcilerin yeni gözdesi oldu. Bu alanda hayata geçirilen buluşlar hem vatandaşa hem de taşıyıcılara adeta nefes aldırıyor. Bu firmalardan biri olan ve İTÜ ARI Teknokent bünyesinde faaliyet gösteren Abidos Bilgi Teknolojileri, ‘Taksi Rehberi’ adı altında taksilere dönük önemli bir projeyi hayata geçirdi. Taksileri ve bunlara bağlı durakları dijitalde buluşturan sistem sayesinde verimlilik yüzde 40’a varan oranda arttı. Projenin taksi çağırma ve taksi müşterisi bulma sürecinde yaşanan zorlukları ortadan kaldırmak amacıyla hayata geçirildiğini ifade eden Abidos Bilgi Teknolojileri Kurucu Ortağı Fatih Bilgin, “Güvenli ulaşımın önemli bir parçasını oluşturan taksilere yönelik proje geliştiren girişimci bir firmayız. Hayata geçirdiğimiz yazılım sayesinde, taksi müşterilerinin herhangi bir saat ve konumda, kolay ve hızlı bir şekilde taksi çağırmasına olanak sağlıyoruz. Cep telefonunuzdan tek bir dokunuşla taksi çağırabildiğiniz bir uygulama ve bunu destekleyen bir durak otomasyon sistemiyiz.” dedi. Bursa’dan Türkiye’ye yayılacak Projenin ilk olarak Bursa bölgesinde kullanılmaya başlandığını söyleyen Bilgin, sözlerine şöyle devam etti: “Projemizin startını Bursa’dan verdik. Bildiğiniz üzere İstanbul’da ortalama 18 bin taksi var. Bu kadar geniş bir kitlede uygulamamızı test etmemiz doğru olmazdı. Bu nedenle uygulamamız için İstanbul’a göre daha küçük ve İstanbul’u modelleyebileceğimiz bir şehir olan Bursa’yı tercih ettik. Burada başarılı olduk. Dokunduğumuz taksici ve durak sayısı her geçen gün arttı. Bursa’da başta Nilüfer bölgesi olmak üzere taksi trafiğinin yoğun olduğu bölgelerin çoğunda artık biz varız.” İstanbul’a Sultanbeyli’den girdi Taksi Rehberi’nin İstanbul’da ise ilk olarak Sultanbeyli’de kullanılmaya başladığını ve buradaki duraklarda ciddi bir verimlilik artışı yakaladığını söyleyen Bilgin, “Hedefimiz birçok ilde bunu hayata geçirmek. Farklı şehirler ile görüşmelerimiz devam ediyor. Sistemimiz özellikle güvenlik açısından da ilgi görüyor. Hangi taksiye, hangi saatte bindiğiniz belli olduğu için kaybolan eşyalarınızı kolayca ve zahmetsizce bulabiliyorsunuz. Yolculuğunuz kayıt altında olduğu için daha güvenli oluyor. Kapıdan çıkmadan, dakikalarca taksi beklemeden ve taksi aramadan taksiniz ayağınıza gelmiş oluyor.” dedi. İTÜ Çekirdek’ten çıktı Taksi Rehberi’nin hayata geçmesi ise 2011 yılına dayanıyor. Projenin startı, bu tarihte İTÜ ARI Teknokent’in İTÜ Çekirdek Erken Aşama Kuluçka Merkezi’nde veriliyor. İTÜ Çekirdek’in sunduğu hizmetlerin başarıya giden yolda kendilerine büyük katkılar sağladığını belirten Bilgin, “Başlangıç aşamasında İTÜ Çekirdek’in imkânlarından yararlanmak bize olağanüstü fırsatlar sağladı. Çekirdek, girişimcilere fikirlerini geliştirebilecekleri, iş kurmak ve yürütmek ile ilgili her şeyi öğrenebilecekleri bir ortam sunuyor.” dedi. Kuluçka Merkezi’inde çalışmalarını geliştirmesinin ardından İTÜ ARI Teknokent firmaları arasına giren Abidos Bilgi Teknolojileri, AR-GE faaliyetlerini burada yürütüyor. Taksi Rehberi sistemi nasıl çalışıyor? Müşteri cep telefonundan taksi rehberini indiriyor. Taksi rehberinden taksi ihtiyacı olduğu zaman taksi çağır butonuna basıyor. Müsait durumda bulunan taksi şoförü, o müşterinin çağrısını onayladığı zaman adresi, telefonu ve konumu sistemde görünüyor. Cihaz taksiciyi navigasyon gibi müşterinin yanına götürüyor. Eğer takside müşteri varsa, taksi şoförü meşgul tuşuna kullanabiliyor. Ayrıca taksi merkezi de taksinin müsait olup olmadığını görüyor. Sistemin kullanılabilmesi için taksilere, uygulamanın yüklü olduğu, GSM ve GPS desteği olan bir tablet bilgisayar, duraklara ise internet bağlantısı olan bir bilgisayar yeterli oluyor.

Taksi Rehberi sayesinde taksiler ve bunlara bağlı duraklar dijitalde buluşarak verimlilik yüzde 40’a varan oranda arttı.

Artan nüfus ve yapılaşma ile birlikte şehir hayatının en büyük sorunlarından biri haline gelen ulaşım sektörü, inovatif girişimcilerin yeni gözdesi oldu. Bu alanda hayata geçirilen buluşlar hem vatandaşa hem de taşıyıcılara adeta nefes aldırıyor. Bu firmalardan biri olan ve İTÜ ARI Teknokent bünyesinde faaliyet gösteren Abidos Bilgi Teknolojileri, ‘Taksi Rehberi’ adı altında taksilere dönük önemli bir projeyi hayata geçirdi. Taksileri ve bunlara bağlı durakları dijitalde buluşturan sistem sayesinde verimlilik yüzde 40’a varan oranda arttı. Projenin taksi çağırma ve taksi müşterisi bulma sürecinde yaşanan zorlukları ortadan kaldırmak amacıyla hayata geçirildiğini ifade eden Abidos Bilgi Teknolojileri Kurucu Ortağı Fatih Bilgin, “Güvenli ulaşımın önemli bir parçasını oluşturan taksilere yönelik proje geliştiren girişimci bir firmayız. Hayata geçirdiğimiz yazılım sayesinde, taksi müşterilerinin herhangi bir saat ve konumda, kolay ve hızlı bir şekilde taksi çağırmasına olanak sağlıyoruz. Cep telefonunuzdan tek bir dokunuşla taksi çağırabildiğiniz bir uygulama ve bunu destekleyen bir durak otomasyon sistemiyiz.” dedi.

Bursa’dan Türkiye’ye yayılacak

Projenin ilk olarak Bursa bölgesinde kullanılmaya başlandığını söyleyen Bilgin, sözlerine şöyle devam etti: “Projemizin startını Bursa’dan verdik. Bildiğiniz üzere İstanbul’da ortalama 18 bin taksi var. Bu kadar geniş bir kitlede uygulamamızı test etmemiz doğru olmazdı. Bu nedenle uygulamamız için İstanbul’a göre daha küçük ve İstanbul’u modelleyebileceğimiz bir şehir olan Bursa’yı tercih ettik. Burada başarılı olduk. Dokunduğumuz taksici ve durak sayısı her geçen gün arttı. Bursa’da başta Nilüfer bölgesi olmak üzere taksi trafiğinin yoğun olduğu bölgelerin çoğunda artık biz varız.”

İstanbul’a Sultanbeyli’den girdi

Taksi Rehberi’nin İstanbul’da ise ilk olarak Sultanbeyli’de kullanılmaya başladığını ve buradaki duraklarda ciddi bir verimlilik artışı yakaladığını söyleyen Bilgin, “Hedefimiz birçok ilde bunu hayata geçirmek. Farklı şehirler ile görüşmelerimiz devam ediyor. Sistemimiz özellikle güvenlik açısından da ilgi görüyor. Hangi taksiye, hangi saatte bindiğiniz belli olduğu için kaybolan eşyalarınızı kolayca ve zahmetsizce bulabiliyorsunuz. Yolculuğunuz kayıt altında olduğu için daha güvenli oluyor. Kapıdan çıkmadan, dakikalarca taksi beklemeden ve taksi aramadan taksiniz ayağınıza gelmiş oluyor.” dedi.

İTÜ Çekirdek’ten çıktı

Taksi Rehberi’nin hayata geçmesi ise 2011 yılına dayanıyor. Projenin startı, bu tarihte İTÜ ARI Teknokent’in İTÜ Çekirdek Erken Aşama Kuluçka Merkezi’nde veriliyor. İTÜ Çekirdek’in sunduğu hizmetlerin başarıya giden yolda kendilerine büyük katkılar sağladığını belirten Bilgin, “Başlangıç aşamasında İTÜ Çekirdek’in imkânlarından yararlanmak bize olağanüstü fırsatlar sağladı. Çekirdek, girişimcilere fikirlerini geliştirebilecekleri, iş kurmak ve yürütmek ile ilgili her şeyi öğrenebilecekleri bir ortam sunuyor.” dedi. Kuluçka Merkezi’inde çalışmalarını geliştirmesinin ardından İTÜ ARI Teknokent firmaları arasına giren Abidos Bilgi Teknolojileri, AR-GE faaliyetlerini burada yürütüyor.

Taksi Rehberi sistemi nasıl çalışıyor?

  • Müşteri cep telefonundan taksi rehberini indiriyor.
  • Taksi rehberinden taksi ihtiyacı olduğu zaman taksi çağır butonuna basıyor.
  • Müsait durumda bulunan taksi şoförü, o müşterinin çağrısını onayladığı zaman adresi, telefonu ve konumu sistemde görünüyor.
  • Cihaz taksiciyi navigasyon gibi müşterinin yanına götürüyor.
  • Eğer takside müşteri varsa, taksi şoförü meşgul tuşuna kullanabiliyor.
  • Ayrıca taksi merkezi de taksinin müsait olup olmadığını görüyor.
  • Sistemin kullanılabilmesi için taksilere, uygulamanın yüklü olduğu, GSM ve GPS desteği olan bir tablet bilgisayar, duraklara ise internet bağlantısı olan bir bilgisayar yeterli oluyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2giAchD
via IFTTT

TAKSİLERİN DİJİTAL YOL ARKADAŞI VERİMLİLİĞİ ARTTIRDI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2giAchD

Havayolu taşımacılığında popülarite artıyor Yılın 9 ayında direkt transit dahil toplam havayolu yolcu trafiği, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,9 artışla 146 milyon 989 bin 680 olarak gerçekleşti. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü, eylül ayına ilişkin havayolu uçak, yolcu ve yük istatistiklerini açıkladı. Buna göre, eylülde Türkiye genelinde havalimanlarının uçak trafiği, geçen yılın aynı ayına göre iç hatlarda yüzde 4 artışla 84 bin 524, dış hatlarda ise yüzde 10,2 artışla 63 bin 228 oldu. Üstgeçişler (overflight) dahil toplam uçak trafiği ise yüzde 7,1 artışla 186 bin 125 olarak gerçekleşti. Söz konusu ayda, iç hat yolcu sayısı yüzde 8,6 artışla 10 milyon 130 bin 292, dış hat yolcu sayısı ise yüzde 24,6 artışla 9 milyon 693 bin 51 olarak kaydedildi. Böylece söz konusu ayda direkt transit yolcular da dahil edildiğinde yolcu sayısı, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 15,6 artışla 19 milyon 846 bin 359’a yükseldi. Turizme yönelik havalimanlarına bakıldığında bu yılın eylül ayında, geçen yılın aynı ayına göre, Antalya Havalimanında dış hatta yüzde 66 artışla 2 milyon 942 bin 85, Muğla Dalaman Havalimanında dış hatta yüzde 31 artışla 414 bin 592, Muğla Milas-Bordum Havalimanı’nda dış hatta yüzde 11 artışla 166 bin 977, Alanya Gazipaşa Havalimanı’nda dış hatta yüzde 65 artışla 60 bin 920 yolcu trafiği gerçekleşti. Üstgeçiş trafiğindeki artış devam etti Üstgeçiş trafiğinde artış eğiliminin devam ettiği görüldü. Eylülde üst geçiş trafiği, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 9,1 artışla 38 bin 373’e yükseldi. Bu yılın 9 aylık gerçekleşmelerine göre, üstgeçiş trafiği, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8,7 artışla 306 bin 95 oldu. Havalimanları yük (kargo, posta ve bagaj) trafiği de eylül itibarıyla iç hatlarda yüzde 3,5 artışla 93 bin 836 ton, dış hatlarda yüzde 14,8 artışla 253 bin 394 ton, toplamda ise yüzde 11,5 artışla 347 bin 230 tona ulaştı. Bu yılın 9 ayındaki gerçekleşmelerine göre, üstgeçişler dahil hizmet verilen toplam uçak trafiği yüzde 4,3 artışla 1 milyon 452 bin 25’e, direkt transit dahil olmak üzere toplam yolcu trafiği yüzde 9,9 artışla 146 milyon 989 bin 680’e, yük (kargo posta bagaj) trafiği ise yüzde 9,9 artışla 2 milyon 569 bin 125 ton olarak kayıtlara geçti. Kaynak:trthaber.com

Yılın 9 ayında direkt transit dahil toplam havayolu yolcu trafiği, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,9 artışla 146 milyon 989 bin 680 olarak gerçekleşti.

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü, eylül ayına ilişkin havayolu uçak, yolcu ve yük istatistiklerini açıkladı.

Buna göre, eylülde Türkiye genelinde havalimanlarının uçak trafiği, geçen yılın aynı ayına göre iç hatlarda yüzde 4 artışla 84 bin 524, dış hatlarda ise yüzde 10,2 artışla 63 bin 228 oldu. Üstgeçişler (overflight) dahil toplam uçak trafiği ise yüzde 7,1 artışla 186 bin 125 olarak gerçekleşti.

Söz konusu ayda, iç hat yolcu sayısı yüzde 8,6 artışla 10 milyon 130 bin 292, dış hat yolcu sayısı ise yüzde 24,6 artışla 9 milyon 693 bin 51 olarak kaydedildi. Böylece söz konusu ayda direkt transit yolcular da dahil edildiğinde yolcu sayısı, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 15,6 artışla 19 milyon 846 bin 359’a yükseldi.

Turizme yönelik havalimanlarına bakıldığında bu yılın eylül ayında, geçen yılın aynı ayına göre, Antalya Havalimanında dış hatta yüzde 66 artışla 2 milyon 942 bin 85, Muğla Dalaman Havalimanında dış hatta yüzde 31 artışla 414 bin 592, Muğla Milas-Bordum Havalimanı’nda dış hatta yüzde 11 artışla 166 bin 977, Alanya Gazipaşa Havalimanı’nda dış hatta yüzde 65 artışla 60 bin 920 yolcu trafiği gerçekleşti.

Üstgeçiş trafiğindeki artış devam etti

Üstgeçiş trafiğinde artış eğiliminin devam ettiği görüldü. Eylülde üst geçiş trafiği, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 9,1 artışla 38 bin 373’e yükseldi. Bu yılın 9 aylık gerçekleşmelerine göre, üstgeçiş trafiği, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8,7 artışla 306 bin 95 oldu.

Havalimanları yük (kargo, posta ve bagaj) trafiği de eylül itibarıyla iç hatlarda yüzde 3,5 artışla 93 bin 836 ton, dış hatlarda yüzde 14,8 artışla 253 bin 394 ton, toplamda ise yüzde 11,5 artışla 347 bin 230 tona ulaştı.

Bu yılın 9 ayındaki gerçekleşmelerine göre, üstgeçişler dahil hizmet verilen toplam uçak trafiği yüzde 4,3 artışla 1 milyon 452 bin 25’e, direkt transit dahil olmak üzere toplam yolcu trafiği yüzde 9,9 artışla 146 milyon 989 bin 680’e, yük (kargo posta bagaj) trafiği ise yüzde 9,9 artışla 2 milyon 569 bin 125 ton olarak kayıtlara geçti.

Kaynak:trthaber.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2hSq82r
via IFTTT

Havayolu taşımacılığında popülarite artıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2hSq82r

3. havalimanında 7/24 çalışılıyor 3. havalimanının yüzde 68’i tamam Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, 3. havalimanında yüzde 68’lik bir gerçekleşme sağlandığını, ilk uçağın Şubat 2018’den önce havalimanına ineceğini söyledi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakanlığın çalışmalarına dair açıklamalarda bulundu. 3. havalimanı inşaatında yüzde 68’lik gerçekleşme sağlandığı bilgisini veren Arslan, Şubat 2018’den önce ilk uçağın havalimanına ineceğini söyledi. Arslan, ilk etabın resmi açılışının ise 29 Ekim 2018’de olacağını kaydetti. ‘Hava polisi’ dönemi başlıyor Uçaklarda ‘hava polisi‘ görevlendirileceğini belirten Arslan, “Uçaktaki hava polisi ’emniyet mensubu’ olacak. İçişleri Bakanlığımız da özellikle Sivil Havacılık Güvenlik Programı kapsamında gerekli çalışmayı yapıp, ona göre eğitimini almış, uçağı, uçaktaki işlemleri ve havacılık prosedürlerini bilenleri hava polisi olarak görevlendirecek.” şeklinde konuştu.( dünya )

3. havalimanının yüzde 68’i tamam

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, 3. havalimanında yüzde 68’lik bir gerçekleşme sağlandığını, ilk uçağın Şubat 2018’den önce havalimanına ineceğini söyledi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakanlığın çalışmalarına dair açıklamalarda bulundu.

3. havalimanı inşaatında yüzde 68’lik gerçekleşme sağlandığı bilgisini veren Arslan, Şubat 2018’den önce ilk uçağın havalimanına ineceğini söyledi. Arslan, ilk etabın resmi açılışının ise 29 Ekim 2018’de olacağını kaydetti.

‘Hava polisi’ dönemi başlıyor

Uçaklarda ‘hava polisi‘ görevlendirileceğini belirten Arslan, “Uçaktaki hava polisi ’emniyet mensubu’ olacak. İçişleri Bakanlığımız da özellikle Sivil Havacılık Güvenlik Programı kapsamında gerekli çalışmayı yapıp, ona göre eğitimini almış, uçağı, uçaktaki işlemleri ve havacılık prosedürlerini bilenleri hava polisi olarak görevlendirecek.” şeklinde konuştu.( dünya )



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2xYY3gx
via IFTTT