4 Ekim 2017 Çarşamba

Temel Asgari Teçhizat Listesi (MMEL) ve Asgari Teçhizat Listesi (MEL) Talimatı hazır


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2kkmVcY

Temel Asgari Teçhizat Listesi (MMEL) ve Asgari Teçhizat Listesi (MEL) Talimatı hazır Temel Asgari Teçhizat Listesi (MMEL) ile Asgari Teçhizat Listesi (MEL) Talimatı hazırlanmıştır. Hava Aracı ve İlgili Ürün, Parça ve Cihazın Uçuşa Elverişlilik ve Çevresel Sertifikasyonu Yönetmeliğine uygun olarak oluşturulan verilerde tanımlanan ilgili temel asgari teçhizat listesine (MMEL) dayalı olarak asgari teçhizat listesi (MEL) oluşturulması; eğer operasyonel uygunluk verilerinin (OSD) bir parçası olarak MMEL oluşturulmamış ise işleticinin devleti ya da tescil olunan devlet tarafından kabul edilen ilgili MMEL esas alınarak hazırlanan MEL’ in Genel Müdürlüğe onaylatılması ve kullanılmasına ilişkin usul ve esasları düzenleyen Uyumluluk İzleme Fonksiyonunun Uygulanmasına İlişkin Talimat SHT – MMEL/MEL taslağı tamamlanmıştır. Taslak Talimat ile ilgili görüşlerinizi 03.11.2017 tarihi mesai bitimine kadar “Görüş Bildirme Formu”nu doldurmak suretiyle mevzuat(at)shgm.gov.tr adresine iletebilirsiniz. SHT-MMEL/MEL Talimat Taslağı için tıklayınız. Kaynak:shgm.gov.tr

Temel Asgari Teçhizat Listesi (MMEL) ile Asgari Teçhizat Listesi (MEL) Talimatı hazırlanmıştır.

Hava Aracı ve İlgili Ürün, Parça ve Cihazın Uçuşa Elverişlilik ve Çevresel Sertifikasyonu Yönetmeliğine uygun olarak oluşturulan verilerde tanımlanan ilgili temel asgari teçhizat listesine (MMEL) dayalı olarak asgari teçhizat listesi (MEL) oluşturulması; eğer operasyonel uygunluk verilerinin (OSD) bir parçası olarak MMEL oluşturulmamış ise işleticinin devleti ya da tescil olunan devlet tarafından kabul edilen ilgili MMEL esas alınarak hazırlanan MEL’ in Genel Müdürlüğe onaylatılması ve kullanılmasına ilişkin usul ve esasları düzenleyen Uyumluluk İzleme Fonksiyonunun Uygulanmasına İlişkin Talimat SHT – MMEL/MEL taslağı tamamlanmıştır.
Taslak Talimat ile ilgili görüşlerinizi 03.11.2017 tarihi mesai bitimine kadar “Görüş Bildirme Formu”nu doldurmak suretiyle mevzuat(at)shgm.gov.tr adresine iletebilirsiniz.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2kkmVcY
via IFTTT

Hitit’ten Londra Çıkartması Havacılık yazılımı alanında dünyaya teknoloji ihraç eden Türk firması Hitit, sponsorluklarıyla Avrupa’da boy göstermeye devam ediyor. Londra’da düzenlenen 57. Agifors Yıllık Sempozyumu’na sponsor olan Hitit, etkinlikte müşteri sadakati kavramına havacılık yazılımları penceresinden yaklaştığı bir sunum gerçekleştirdi.   Havayolu sektöründeki operasyonel araştırmaların geliştirilmesi amacıyla 1960 yılında dünyanın öncü havayolu şirketleri tarafından kurulan Agifors’un (Havayolu Operasyonel Araştırma Toplulukları Uluslararası Federasyonu) 57. yıllık sempozyumu 02 – 06 Ekim 2017 tarihleri arasında Londra’da düzenleniyor. Havayolu operasyonları ve stratejileri, hava kargo, bilgi teknolojileri, gelir planlama gibi alanlarda yeni teknolojilerin ve fikirlerin paylaşıldığı sempozyum dünyanın önde gelen havayolları, hava taşımacılık birlikleri, üniversiteler, endüstriyel araştırma laboratuvarları ve sektörün uzman danışmanlarını bir araya getirdi.   Türkiye’nin ilk ve tek havacılık ve seyahat yazılım firması olan Hitit, sponsorluk yaptığı etkinlikte tüm davetlileri öğle yemeğinde ağırladı. Hitit tarafından organize edilen yemekte, havacılık alanındaki son trendler tartışılırken, firma yazılım alanında sektöre yaptığı katkıları anlatma fırsatı buldu.   Etkinlikte bir de sunum gerçekleştiren Hitit, müşteri sadakati kavramına havacılık yazılımları penceresinden yaklaştı. Hitit müşteri danışmanı Hakan Ünlü tarafından yapılan sunumda operasyonel mükemmellik ile müşteri sadakati arasındaki bağlantı örneklerle anlatıldı. Markaya bağlılığın en temel unsurunun sunulan hizmet/ürün olduğunu belirten Hakan Ünlü konuşmasında; “Firmanın mevcut referansları, kazandığı ödüller, sosyal medyadaki etkinliği ve tali faydalar sadakat katmanını pekiştirmekle birlikte aslolan unsur hizmetin/ürünün kendisidir. Bu denklem havacılık sektörü için de geçerlidir. Bir havayolunun yolcu sadakatini sağlayabilmesi için, yolculuk öncesi beklentileri karşılaması esastır. Bu bağlamda havayollarının karşılaştıkları en büyük sıkıntılardan birini uçuş iptalleri veya rötarlar oluşturmaktadır. İşte bu noktada yolcu servis sistemleri alanında başarılı bir yazılım altyapısına sahip bir havayolu, sadakat unsurunu zedeleyebilecek teknik aksaklıkların çoğunu aşabilmekte ve müşteri bağlılığını yüksek oranlara çıkartabilmektedir.” dedi.     Hitit Bilgisayar Hizmetleri Hakkında 1994 yılında kurulan Hitit Bilgisayar Hizmetleri, sektörün hızla büyüyen oyuncularının en çetin ve karmaşık ihtiyaçlarını dahi karşılayabilecek düzeyde yeni nesil havayolu, havaalanı ve seyahat yazılım ürünleri ve servisleri sağlamaktadır. PAX / DCS ürünleri, rezervasyon, biletleme, check-in, yolcu kalkış kontrolü, ekip planlama ve sadakat yönetimi ihtiyaçlarını karşılarken, Crane RA, Crane CA, Crane SP, Crane OCC, Crane CREW ve Crane ALM, sırasıyla, gelir muhasebesi, gider muhasebesi, tarife planlama, operasyon kontrolü, ekip planlama, tur operatörü /charter yönetim ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Müşterileriyle kurduğu yakın ilişkileriyle tanınan Hitit, ürünleri ve servisleri ile ilgili olduğu kadar, müşteri hizmetleri konusunda da mükemmel geri dönüşler almakta ve bu geri dönüşleri daha da kaliteli ve başarılı hizmetlere dönüştürmektedir. Rezervasyon sistemleri üzerinden geçen 55 milyondan fazla yolcu ile dünya havayolu PSS (Yolcu Servis Sistemi) endüstrisinde 5. sırada bulunan Hitit, Avrupa’dan Asya’ya, Afrika’dan Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetlere uzanan müşteri portföyünü hızla çoğaltmaya ve çeşitlendirmeye devam etmektedir.

Havacılık yazılımı alanında dünyaya teknoloji ihraç eden Türk firması Hitit, sponsorluklarıyla Avrupa’da boy göstermeye devam ediyor. Londra’da düzenlenen 57. Agifors Yıllık Sempozyumu’na sponsor olan Hitit, etkinlikte müşteri sadakati kavramına havacılık yazılımları penceresinden yaklaştığı bir sunum gerçekleştirdi.

 

Havayolu sektöründeki operasyonel araştırmaların geliştirilmesi amacıyla 1960 yılında dünyanın öncü havayolu şirketleri tarafından kurulan Agifors’un (Havayolu Operasyonel Araştırma Toplulukları Uluslararası Federasyonu) 57. yıllık sempozyumu 02 – 06 Ekim 2017 tarihleri arasında Londra’da düzenleniyor. Havayolu operasyonları ve stratejileri, hava kargo, bilgi teknolojileri, gelir planlama gibi alanlarda yeni teknolojilerin ve fikirlerin paylaşıldığı sempozyum dünyanın önde gelen havayolları, hava taşımacılık birlikleri, üniversiteler, endüstriyel araştırma laboratuvarları ve sektörün uzman danışmanlarını bir araya getirdi.

 

Türkiye’nin ilk ve tek havacılık ve seyahat yazılım firması olan Hitit, sponsorluk yaptığı etkinlikte tüm davetlileri öğle yemeğinde ağırladı. Hitit tarafından organize edilen yemekte, havacılık alanındaki son trendler tartışılırken, firma yazılım alanında sektöre yaptığı katkıları anlatma fırsatı buldu.

 

Etkinlikte bir de sunum gerçekleştiren Hitit, müşteri sadakati kavramına havacılık yazılımları penceresinden yaklaştı. Hitit müşteri danışmanı Hakan Ünlü tarafından yapılan sunumda operasyonel mükemmellik ile müşteri sadakati arasındaki bağlantı örneklerle anlatıldı. Markaya bağlılığın en temel unsurunun sunulan hizmet/ürün olduğunu belirten Hakan Ünlü konuşmasında; “Firmanın mevcut referansları, kazandığı ödüller, sosyal medyadaki etkinliği ve tali faydalar sadakat katmanını pekiştirmekle birlikte aslolan unsur hizmetin/ürünün kendisidir. Bu denklem havacılık sektörü için de geçerlidir. Bir havayolunun yolcu sadakatini sağlayabilmesi için, yolculuk öncesi beklentileri karşılaması esastır. Bu bağlamda havayollarının karşılaştıkları en büyük sıkıntılardan birini uçuş iptalleri veya rötarlar oluşturmaktadır. İşte bu noktada yolcu servis sistemleri alanında başarılı bir yazılım altyapısına sahip bir havayolu, sadakat unsurunu zedeleyebilecek teknik aksaklıkların çoğunu aşabilmekte ve müşteri bağlılığını yüksek oranlara çıkartabilmektedir.” dedi.

 

 

Hitit Bilgisayar Hizmetleri Hakkında

1994 yılında kurulan Hitit Bilgisayar Hizmetleri, sektörün hızla büyüyen oyuncularının en çetin ve karmaşık ihtiyaçlarını dahi karşılayabilecek düzeyde yeni nesil havayolu, havaalanı ve seyahat yazılım ürünleri ve servisleri sağlamaktadır. PAX / DCS ürünleri, rezervasyon, biletleme, check-in, yolcu kalkış kontrolü, ekip planlama ve sadakat yönetimi ihtiyaçlarını karşılarken, Crane RA, Crane CA, Crane SP, Crane OCC, Crane CREW ve Crane ALM, sırasıyla, gelir muhasebesi, gider muhasebesi, tarife planlama, operasyon kontrolü, ekip planlama, tur operatörü /charter yönetim ihtiyaçlarını karşılamaktadır.

Müşterileriyle kurduğu yakın ilişkileriyle tanınan Hitit, ürünleri ve servisleri ile ilgili olduğu kadar, müşteri hizmetleri konusunda da mükemmel geri dönüşler almakta ve bu geri dönüşleri daha da kaliteli ve başarılı hizmetlere dönüştürmektedir. Rezervasyon sistemleri üzerinden geçen 55 milyondan fazla yolcu ile dünya havayolu PSS (Yolcu Servis Sistemi) endüstrisinde 5. sırada bulunan Hitit, Avrupa’dan Asya’ya, Afrika’dan Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetlere uzanan müşteri portföyünü hızla çoğaltmaya ve çeşitlendirmeye devam etmektedir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2gaerjU
via IFTTT

Hitit’ten Londra Çıkartması


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2gaerjU

Taht Oyunları’nda Hayatta Kalmayı Başardı Dev bir bütçeyle hazırlanıyor, her bölümü sadece ABD’de değil tüm dünyada nefesler tutularak bekleniyor, yayına girdiği andan itibaren en çok konuşulan konu o oluyor… Evet, Taht Oyunları dizisinden söz ediyoruz. Bu fenomen dizideki “Jaime Lannister” karakterini canlandıran oyuncu Nikolaj Coster-Waldau, Barbaros Tapan’ın sorularını yanıtladı. Taht Oyunları’nda ya kazanıyorsun ya da ölüyorsun; ikisinin ortası yok. Televizyon tarihinde çıtayı en yukarıya çıkaran Taht Oyunları dizisi bütçesinden izlenme oranlarına kadar birçok alanda televizyon dünyasına ait tüm rekorları altüst etmeyi sürdürüyor. Şimdiye kadarki en büyük televizyon yapımı olduğu yorumları yapılan bu fenomen dizinin başrol oyuncularından Nikolaj Coster-Waldau ile tüm dünyayı saran “Taht Oyunları çılgınlığı”nı konuştuk. 2011’de başlayan macera yedinci sezonuna ulaştı. Bu sezon diğerlerine göre daha kısa ama bölümler daha gösterişli, daha ihtişamlı, değil mi? Daha kısa bir sezondu ama hepimiz daha çok çalıştık. Her geçen sezon dizi daha da büyüdü, daha büyük bir hit oldu. Ayrıca hikâye sona yaklaştıkça daha yoğun, daha derin bir hâl aldı. Tüm sezonlarda olduğu gibi bu sezon da hiçbir detayı atlamadan her bölümü birer sinema filmi gibi çektik. “Hikâye sona yaklaştıkça” demişken; diziye dair en çok neyi özleyeceksiniz? Hiç bu kadar uzun soluklu bir projede yer almamıştım. Her sezon sete geri dönüp oyuncu ve set arkadaşlarımı görmek şahaneydi. Öncelikle onları özleyeceğim. Diziye dair özleyeceğim daha çok şey var aslında. Açık konuşmak gerekirse uzun bir süre bu dizinin üstüne çıkabilecek bir yapımın olacağını zannetmiyorum; böylesine hit bir dizide yer alınca tutkulu hayranlarımızı, onların sevgilerini, dizinin başarısını yani birçok şeyi özleyeceğim. Dizinin bitecek olması üzüyor mu sizi? Tabii ki devam etmesini isterdim, hele ki HBO 10 yıl daha devam etmesini isterdi ama maalesef bitiyor. Yapımcılarımızın kararına saygı duyuyorum. Şöyle bir durum da var; bu derece ilgi çeken büyük bir yapımın parçası olunca hayatınız da bütünüyle ondan ibaret oluyor. Yoğun bir ilginin içinde yaşıyoruz, belki de bitmesi hepimiz için  daha sağlıklı olacak. Son derece dikkat çeken bir dizi olması, tutkulu hayranların diziye ilgisi, daha bölümler yayınlanmadan senaryoya dair her şeyi öğrenme çabaları sizin üzerinizde de baskı oluşturuyor mu? Yapmaz mı! Bu sezon hacker’lar senaryoya ulaşmak için her yolu denedi; bir kısmına ya da bazı bilgilere ulaştılar da. Bazı hayranlar sızdırılan bilgiye ânında ulaşıp kendi teorilerini üretti, bazıları ise ne olacağını bölüm yayınlanmadan duymak istemedi. Heyecanla her hafta diziyi beklediler. Biz de bütün bu olup bitenleri hayretle izledik. Dizinin her ne kadar fantastik bir hikâyesi olsa da günümüz dünyası ile arasında paralellikler var, değil mi? Güç gösterileri, oyunlar, savaşlar dizide olduğu kadar gerçekte de hayatımızın bir parçası, doğru. Fakat birinci sezondan itibaren karmaşık ve riskli unsurlar dizinin olmazsa olmazı. Benim her zaman söylediğim bir şey var; her şeyi gerçek dünya ile paralel görmek zorunda değiliz, başlangıç noktamız dizinin bir kurgu olduğunu unutmadan izlemek ve bundan keyif almak olmalı. Oyunculuğun dışında başka alanlarda kendi projelerinizi de üretiyorsunuz sanırım.. Evet, bu piyasada sürekli üretmek çok önemli. Bir film yapım şirketim var, Danimarka’da küçük bütçeli filmler yaptım. Şimdi farklı yazar ve yönetmenlerle daha farklı projeler geliştiriyorum. Her şey yolunda giderse önümüzdeki yıl çekimlere başlayacağım. Dizinin başından beri Jaime Lannister karakterini canlandırıyorsunuz. Bu karakterden kendinize hatıra olarak neyi almak isterdiniz? Ölmeden buralara kadar gelebildim (gülüyor). Her sezon senaryo geldiğinde hayatta kalıp kalmayacağımızı görmek için tümünü baştan sona okurduk. Sonuna kadar gelebilmek gerçekten çok özel oldu benim için. Sorunuzun cevabına gelince, dizide kullandığım takma elimi almak isterdim. Ama “Taht Oyunları Müzesi” yapılacak sanırım bize birşey vereceklerini zannetmiyorum. Kaynak:www.skylife.com/tr  

Dev bir bütçeyle hazırlanıyor, her bölümü sadece ABD’de değil tüm dünyada nefesler tutularak bekleniyor, yayına girdiği andan itibaren en çok konuşulan konu o oluyor… Evet, Taht Oyunları dizisinden söz ediyoruz. Bu fenomen dizideki “Jaime Lannister” karakterini canlandıran oyuncu Nikolaj Coster-Waldau, Barbaros Tapan’ın sorularını yanıtladı.

Taht Oyunları’nda ya kazanıyorsun ya da ölüyorsun; ikisinin ortası yok. Televizyon tarihinde çıtayı en yukarıya çıkaran Taht Oyunları dizisi bütçesinden izlenme oranlarına kadar birçok alanda televizyon dünyasına ait tüm rekorları altüst etmeyi sürdürüyor. Şimdiye kadarki en büyük televizyon yapımı olduğu yorumları yapılan bu fenomen dizinin başrol oyuncularından Nikolaj Coster-Waldau ile tüm dünyayı saran “Taht Oyunları çılgınlığı”nı konuştuk.
2011’de başlayan macera yedinci sezonuna ulaştı. Bu sezon diğerlerine göre daha kısa ama bölümler daha gösterişli, daha ihtişamlı, değil mi?
Daha kısa bir sezondu ama hepimiz daha çok çalıştık. Her geçen sezon dizi daha da büyüdü, daha büyük bir hit oldu. Ayrıca hikâye sona yaklaştıkça daha yoğun, daha derin bir hâl aldı. Tüm sezonlarda olduğu gibi bu sezon da hiçbir detayı atlamadan her bölümü birer sinema filmi gibi çektik.
“Hikâye sona yaklaştıkça” demişken; diziye dair en çok neyi özleyeceksiniz?
Hiç bu kadar uzun soluklu bir projede yer almamıştım. Her sezon sete geri dönüp oyuncu ve set arkadaşlarımı görmek şahaneydi. Öncelikle onları özleyeceğim. Diziye dair özleyeceğim daha çok şey var aslında. Açık konuşmak gerekirse uzun bir süre bu dizinin üstüne çıkabilecek bir yapımın olacağını zannetmiyorum; böylesine hit bir dizide yer alınca tutkulu hayranlarımızı, onların sevgilerini, dizinin başarısını yani birçok şeyi özleyeceğim.
Dizinin bitecek olması üzüyor mu sizi?
Tabii ki devam etmesini isterdim, hele ki HBO 10 yıl daha devam etmesini isterdi ama maalesef bitiyor. Yapımcılarımızın kararına saygı duyuyorum. Şöyle bir durum da var; bu derece ilgi çeken büyük bir yapımın parçası olunca hayatınız da bütünüyle ondan ibaret oluyor. Yoğun bir ilginin içinde yaşıyoruz, belki de bitmesi hepimiz için  daha sağlıklı olacak.
Son derece dikkat çeken bir dizi olması, tutkulu hayranların diziye ilgisi, daha bölümler yayınlanmadan senaryoya dair her şeyi öğrenme çabaları sizin üzerinizde de baskı oluşturuyor mu?
Yapmaz mı! Bu sezon hacker’lar senaryoya ulaşmak için her yolu denedi; bir kısmına ya da bazı bilgilere ulaştılar da. Bazı hayranlar sızdırılan bilgiye ânında ulaşıp kendi teorilerini üretti, bazıları ise ne olacağını bölüm yayınlanmadan duymak istemedi. Heyecanla her hafta diziyi beklediler. Biz de bütün bu olup bitenleri hayretle izledik.
Dizinin her ne kadar fantastik bir hikâyesi olsa da günümüz dünyası ile arasında paralellikler var, değil mi?
Güç gösterileri, oyunlar, savaşlar dizide olduğu kadar gerçekte de hayatımızın bir parçası, doğru. Fakat birinci sezondan itibaren karmaşık ve riskli unsurlar dizinin olmazsa olmazı. Benim her zaman söylediğim bir şey var; her şeyi gerçek dünya ile paralel görmek zorunda değiliz, başlangıç noktamız dizinin bir kurgu olduğunu unutmadan izlemek ve bundan keyif almak olmalı.
Oyunculuğun dışında başka alanlarda kendi projelerinizi de üretiyorsunuz sanırım..
Evet, bu piyasada sürekli üretmek çok önemli. Bir film yapım şirketim var, Danimarka’da küçük bütçeli filmler yaptım. Şimdi farklı yazar ve yönetmenlerle daha farklı projeler geliştiriyorum. Her şey yolunda giderse önümüzdeki yıl çekimlere başlayacağım.
Dizinin başından beri Jaime Lannister karakterini canlandırıyorsunuz. Bu karakterden kendinize hatıra olarak neyi almak isterdiniz?
Ölmeden buralara kadar gelebildim (gülüyor). Her sezon senaryo geldiğinde hayatta kalıp kalmayacağımızı görmek için tümünü baştan sona okurduk. Sonuna kadar gelebilmek gerçekten çok özel oldu benim için. Sorunuzun cevabına gelince, dizide kullandığım takma elimi almak isterdim. Ama “Taht Oyunları Müzesi” yapılacak sanırım bize birşey vereceklerini zannetmiyorum.
Kaynak:www.skylife.com/tr

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2g9XS7W
via IFTTT

MNG KARGO UÇAĞINDA YANGIN OLAYI YOK Gece yarısı Sabiha Gökçene inen MNG uçağı ile ilgili sosyal medyada yangın oldu şeklindeki paylaşımın devamında yaptığımız araştırma sonucu uçak motorunda yangın olmadığı, normal operasyonda olabilecek bir şey olduğu motorun duman attığı öğrenildi. Gece yarısı, itfaiye ekiplerinin hareketliliği ve uçaktaki operasyonel durum havalimanı çalışanlarının dikkatini çekmiş. Anı fotoğraflayıp yangın olarak sosyal medyada paylaşım yapılmış. Uçakta sorun yoktur Uçak şu anda uçuşa HAZIR   Sosyal medyada yapılan bir paylaşımdan alıntı yapıyoruz. MNG Kargo uçağı SAW’a inişi sonrası motorda yangın çıktı. İtfaiye ekiplerinin müdahalesi sonrası söndürüldü.[via cebeci] MNG Kargo uçağı SAW'a inişi sonrası motorda yangın çıktı.İtfaiye ekiplerinin müdahalesi sonrası söndürüldü.[via cebeci] http://pic.twitter.com/t7caqIsF4m — HavaSosyalMedya 🛫 (@HavaSosyalMedya) October 3, 2017  

Gece yarısı Sabiha Gökçene inen MNG uçağı ile ilgili sosyal medyada yangın oldu şeklindeki paylaşımın devamında yaptığımız araştırma sonucu uçak motorunda yangın olmadığı, normal operasyonda olabilecek bir şey olduğu motorun duman attığı öğrenildi.

Gece yarısı, itfaiye ekiplerinin hareketliliği ve uçaktaki operasyonel durum havalimanı çalışanlarının dikkatini çekmiş. Anı fotoğraflayıp yangın olarak sosyal medyada paylaşım yapılmış.

Uçakta sorun yoktur Uçak şu anda uçuşa HAZIR

 

Sosyal medyada yapılan bir paylaşımdan alıntı yapıyoruz.

MNG Kargo uçağı SAW’a inişi sonrası motorda yangın çıktı. İtfaiye ekiplerinin müdahalesi sonrası söndürüldü.[via cebeci]

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2xXUKFx
via IFTTT

AIRBUS İHALESİNİ TAI KAZANDI Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TAI) dünyanın önde gelen uçak üreticisi AIRBUS S.A.S firmasının bir ihalesini daha kazandı. TAI, geçtiğimiz yıllarda yenilenen ve satış rekorları kıran Airbus tek koridorlu uçağı A320Neo’nun Pratt and Whitney (PW) “Motor Kabuğu” Tasarım ve Üretim ihalesini kazanarak, Türkiye’nin ekonomisine katkıda bulunmaya devam ediyor.  TAI, iki motor seçeneğine sahip olan A320Neo’ların PW P1100G-JM jet motorlu uçakları için motor kabuğunu tasarlayacak. İmzalanan sözleşmeye göre TAI, platform ömrü boyunca ve tek kaynak olarak üretime devam edecek. Söz konusu PW motor kabuğu, uçak motorlarını dış etkenlerden koruyarak, motor üzerindeki hava direncini azaltacak ve uçağın aerodinamik veriminin artırılmasını sağlayacak. TAI bugüne kadar Ankara Kahramankazan’daki tesislerinde, AIRBUS A350 XWB kanatçıklarının tasarım ve üretimine, Airbus A330 dümenlerinin üretimine, Airbus A320 uçaklarının 18 ve 19 numaralı arka panellerinin ve arka gövdelerinin üretimine başarı ile devam etmektedir.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TAI) dünyanın önde gelen uçak üreticisi AIRBUS S.A.S firmasının bir ihalesini daha kazandı.

TAI, geçtiğimiz yıllarda yenilenen ve satış rekorları kıran Airbus tek koridorlu uçağı A320Neo’nun Pratt and Whitney (PW) “Motor Kabuğu” Tasarım ve Üretim ihalesini kazanarak, Türkiye’nin ekonomisine katkıda bulunmaya devam ediyor.  TAI, iki motor seçeneğine sahip olan A320Neo’ların PW P1100G-JM jet motorlu uçakları için motor kabuğunu tasarlayacak. İmzalanan sözleşmeye göre TAI, platform ömrü boyunca ve tek kaynak olarak üretime devam edecek.

Söz konusu PW motor kabuğu, uçak motorlarını dış etkenlerden koruyarak, motor üzerindeki hava direncini azaltacak ve uçağın aerodinamik veriminin artırılmasını sağlayacak. TAI bugüne kadar Ankara Kahramankazan’daki tesislerinde, AIRBUS A350 XWB kanatçıklarının tasarım ve üretimine, Airbus A330 dümenlerinin üretimine, Airbus A320 uçaklarının 18 ve 19 numaralı arka panellerinin ve arka gövdelerinin üretimine başarı ile devam etmektedir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2xg4Dja
via IFTTT