
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
2 Eylül 2017 Cumartesi
Samsunluların havalimanı perişanlığı

İstanbul’da turisti kandırana af yok İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdürü Dr. Coşkun Yılmaz, bu yılın 7 ayında kentte 6 bin 949 kişi, araç, rehber ve acentanın denetlendiğini belirterek, 32 iş yerine hanutçuluktan dolayı kapatma, 37 iş yerine kaçak acentalık faaliyetinden dolayı men ve 2 milyon 63 bin 894 lira cezai işlem uygulandığını bildirdi. Yılmaz, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü koordinatörlüğünde İstanbul Emniyet Müdürlüğü Turizm Şube Müdürlüğü, Güven Timleri Şube Müdürlüğü, Gayrettepe Şube Trafik Müdürlüğü, Fatih İlçe Emniyet Müdürlüğü, Beyoğlu İlçe Emniyet Müdürlüğü, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Vergi Dairesi, Sosyal Güvenlik Kurumu, Ulaştırma Bakanlığı İstanbul 1. Bölge Müdürlüğü, Halk Sağlığı Müdürlüğü (Tütün ve Nargile), Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü, İstanbul Havalimanı Emniyet Müdürlüğü Suç Önleme ve Soruşturma Büro Amirliği, Sabiha Gökçen Havalimanı Mülki İdare Amirliği, Fatih Belediye Başkanlığı Zabıta Müdürlüğü, Beyoğlu Belediye Başkanlığı Zabıta Müdürlüğü, İstanbul Turist Rehberleri Odası ve Türkiye Seyahat Acentaları Birliği ile İstanbul turizmini denetlediklerini anlattı. Denetimlerinin acenta, kaçak acenta, rehber, kaçak rehber, kaçak transfer, hanutçuluk, çığırtkanlık, seyyar satıcı, dilenci, eldeci, bar, gece kulübü ve yüksek hesap uygulayan mekanlar gibi birçok konuyu kapsadığını ifade eden Yılmaz, tüm bu çalışmalarla İstanbul’da turizm ile ilgili olumsuzlukların ortadan kaldırılmasını amaçladıklarını kaydetti. “Turistlerin memnuniyeti için denetimlere ve çalışmalara devam edeceğiz” Dr. Coşkun Yılmaz, denetimler sonucu 1618 sayılı yasa ve ilgili mevzuat çerçevesinde gerekli yasal işlemleri uyguladıklarını belirterek, turizmde önemli potansiyel barındıran Türkiye’de turizmin gelişmesi ve gelen turistlerin memnuniyeti için denetimlere ve çalışmalara devam edeceklerini bildirdi. Yılmaz, “2017’nin 7 ayında 6 bin 949 kişi, araç, rehber, acenta denetlenmiş olup 32 iş yerine hanutçuluktan dolayı kapatma, 37 iş yerine kaçak acentalık faaliyetinden dolayı men ve 2 milyon 63 bin 894 lira cezai işlem uygulandı.” dedi. Kaynak:bloomberght.com
İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdürü Dr. Coşkun Yılmaz, bu yılın 7 ayında kentte 6 bin 949 kişi, araç, rehber ve acentanın denetlendiğini belirterek, 32 iş yerine hanutçuluktan dolayı kapatma, 37 iş yerine kaçak acentalık faaliyetinden dolayı men ve 2 milyon 63 bin 894 lira cezai işlem uygulandığını bildirdi.
Yılmaz, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü koordinatörlüğünde İstanbul Emniyet Müdürlüğü Turizm Şube Müdürlüğü, Güven Timleri Şube Müdürlüğü, Gayrettepe Şube Trafik Müdürlüğü, Fatih İlçe Emniyet Müdürlüğü, Beyoğlu İlçe Emniyet Müdürlüğü, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Vergi Dairesi, Sosyal Güvenlik Kurumu, Ulaştırma Bakanlığı İstanbul 1. Bölge Müdürlüğü, Halk Sağlığı Müdürlüğü (Tütün ve Nargile), Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü, İstanbul Havalimanı Emniyet Müdürlüğü Suç Önleme ve Soruşturma Büro Amirliği, Sabiha Gökçen Havalimanı Mülki İdare Amirliği, Fatih Belediye Başkanlığı Zabıta Müdürlüğü, Beyoğlu Belediye Başkanlığı Zabıta Müdürlüğü, İstanbul Turist Rehberleri Odası ve Türkiye Seyahat Acentaları Birliği ile İstanbul turizmini denetlediklerini anlattı.
Denetimlerinin acenta, kaçak acenta, rehber, kaçak rehber, kaçak transfer, hanutçuluk, çığırtkanlık, seyyar satıcı, dilenci, eldeci, bar, gece kulübü ve yüksek hesap uygulayan mekanlar gibi birçok konuyu kapsadığını ifade eden Yılmaz, tüm bu çalışmalarla İstanbul’da turizm ile ilgili olumsuzlukların ortadan kaldırılmasını amaçladıklarını kaydetti.
“Turistlerin memnuniyeti için denetimlere ve çalışmalara devam edeceğiz”
Dr. Coşkun Yılmaz, denetimler sonucu 1618 sayılı yasa ve ilgili mevzuat çerçevesinde gerekli yasal işlemleri uyguladıklarını belirterek, turizmde önemli potansiyel barındıran Türkiye’de turizmin gelişmesi ve gelen turistlerin memnuniyeti için denetimlere ve çalışmalara devam edeceklerini bildirdi.
Yılmaz, “2017’nin 7 ayında 6 bin 949 kişi, araç, rehber, acenta denetlenmiş olup 32 iş yerine hanutçuluktan dolayı kapatma, 37 iş yerine kaçak acentalık faaliyetinden dolayı men ve 2 milyon 63 bin 894 lira cezai işlem uygulandı.” dedi.
Kaynak:bloomberght.com
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ey1AKL
via IFTTT
Uçmak ya da Overbook olmak Uçmak ya da Overbook olmak Uçak biletinizi 2 ay öncesinden aldınız ve şehir trafiğine rağmen uçuştan 3 saat önce havalimanına gidip check-in kuyruğuna girdiniz. Hemen rahatlamayın çünkü şu ana kadar yaptıklarınız uçacağınız anlamına gelmiyor. 26 Ağustos’ta 12 kişi havalimanına gittik ancak 8’imiz sorunsuz uçabildik. Geri kalanlardan biri uzun bir belirsizlikten sonra son dakikada binebildi, diğer 3’ü ise 6 saat sonraki uçuşla hedefe ulaşabildi. Böylece “overbook” satışı denilen kavramla tanıştık. Öğrendik ki, bu gibi durumlarda online check-in yapanlar öncelikle uçuyor, yapmayanlar ise stand-by konumuna geçiyorlar. Sizin anlayacağınız yedeğe alınıyorlar, yeri garantilemiş olanlardan uçağa binmeyen olursa son dakikada onların yerine uçabiliyorlar. Haftalar öncesinden parasını ödediği halde uçamayan yolcunun yaşadığı bu ızdırabın nedeni havayolu şirketlerinin koltuk sayısından fazla bilet satmaları. Yolcu açısından anlaması ve kabul etmesi zor bir durum. Hava taşımacılığında ise yaygın bir uygulama. Algoritma halleri Elimde Türkiye ile ilgili bir istatistik yok ama ABD’de geçen yıl 475,000 yolcu bu durumla karşılaşmış. Bir bölümü kendilerine teklif edilen tazminatı kabul edip başka saatte uçmuşlar. 40,000’den fazla yolcu ise rızaları olmadan koltuklarını kaybetmişler. Onlara da bir tazminat ödenmiş. Bizim havayolu şirketi ise rızaları dışında 6 saat beklettiği yolculara kişi başı 100 euro ödedi. Havayolu şirketleri kayıtlarına göre yolcuların belli bir yüzdesi uçuşa çeşitli nedenlerle gelmiyor. Eğer bu biletler iade edilebilir türdense şirketin bir ciro kaybı oluyor. Bu nedenle uçağı dolu uçurmak isteyen şirketler, koltuk sayısından fazla bilet satıyorlar. Fazla bilet sayısı ise şirketin yazdırdığı bir algoritma tarafından belirleniyor. Online check-in şart Yolcuları zor durumlara düşüren ancak mevzuata uygun düşen bu uygulamaya karşı ne yapılabilir? En doğrusu fazla bilet satışının engellenmesi. Ancak bu, finansal nedenlerle şimdilik zor görünüyor. Geriye tahmin yöntemlerini iyileştirmek, daha etkili bir algoritma hazırlamak kalıyor. 26 Ağustos sabahı İstanbul Atatürk Havalimanındaki görüntü dünya lideri olma iddiası taşıyan bir şirketin algoritmasının yetersiz kaldığını gösterdi. Havayolları “overbooking” konusunda yolcuları daha fazla bilgilendirip, şeffaf olmalı. Bu olasılığı biletin arkasına ya da web sitesinin bir yerine gizlenmiş bir uyarı ile yapmak yerine daha açık olabilirler. Yolculara tavsiyem ise özellikle uzun tatiller nedeniyle trafiğin yoğun olduğu Bodrum ve Dalaman gibi uçuşlarda online check-in yaptırmaları. Bu bile istediğiniz saatte uçmak için yeterli olmayabilir…. http://ift.tt/2iRoL4l Business man standing at airport with suitcase.
Şimdi Kocaeli’de yeni pilotlar yetiştiriyor FETÖ mağduru eski savaş pilotu Murat Eren, TSK’daki pilot açığına rağmen bitmeyen davalar nedeniyle görevine dönemedi. Eren Cengiz Topel Havaalanı’nda yeni pilotlar yetiştiriyor Darbe teşebbüsünden sonra TSK’da ihraçlardan en fazla Hava Kuvvetleri etkilendi. Yüzlerce pilotun FETÖ üyeliği nedeniyle TSK ile ilişiği kesilince TSK’da pilot açığı yaşandı. Pilot açığının kapatılması için önce ‘FETÖ’ ile emekliliğe zorlanan savaş pilotlarının dönüşü sağlandı. Ancak açığın kapanmaması üzerine harekete geçildi. OHAL kapsamında çıkarılan 693 ve 694 sayılı KHK’larda yapılan düzenlemelerde emekli askeri pilotların yeniden TSK’da görev almasının yolu açıldı. Yeni KHK ile ‘FETÖ’ nedeniyle uzaklaştırılan en az 200 pilot Hava Kuvvetleri’ne dönecek. Bunlardan 100 kadarı F-16 pilotu. Ancak yargılaması süren emekli askerler yargılamanın bitmesini bekleyecek. Bunlardan biri de Atabeyler soruşturmasında tutuklanan eski savaş pilotu emekli yüzbaşı Murat Eren. DAVALARIN SONUCU BEKLENİYOR Kamuoyunda, ‘Atabeyler Davası’ olarak bilinen ve kumpas davalarının ilki olan davada uzun süre cezaevinde kalıp Genelkurmay Askeri Mahkemesi’nin mahkumiyet kararı, Askeri Yargıtay tarafından durdurulup yeniden yargılaması yönünde karar alınan eski savaş pilotu Murat Eren, TSK’daki pilot açığına rağmen yargılaması nedeniyle görevine dönemedi. İstanbul Havacılık Kulübü Derneği bünyesinde uçuş eğitmeni olarak göreve başlayan Eren, uçuşları Cengiz Topel Havaalanı’nda gerçekleştiriyor. Hakkında açılan üç dava nedeniyle Kara Kuvvetleri Komutanlığı’ndan ‘davalar bitince başvurunuzu değerlendireceğiz’ yanıtını aldığını belirten Murat Eren şöyle konuştu: “Biri sivil mahkemede biri de askeri mahkemede görülen iki kumpas davası dışında hakkımda açılmış üçüncü bir dava daha var. Şu an tutuklu olan mahkeme heyetinin verdikleri karardan sonra yaptıkları suç duyurusundan dolayı devam eden bir dava var. Bu davalar bitmeden benim için TSK’ya geri dönüş söz konusu değil maalesef. Geri dönüş için her an hazır durumdayım. Tahliye olduktan sonra ise kurumlar ve insanlar çekindikleri için uzun süre iş bulamadım.” ‘FETÖ’CÜLER TUTUKLADI Yeniden yargılama, infazın durdurulması ve tahliye kararının gerekçesini de anlatan Avukat Hüseyin Ersöz, “FETÖ ana iddianamesinde, Atabeyler davasının, Türk Silahlı Kuvvetleri’nden bazı askerlerin tasfiyesine yönelik bir kurgu dava olduğu, mülkiye başmüfettişliği tarafından Atabeyler davasının soruşturma aşamasında görev alan polislerin hukuka aykırı işlem gerçekleştirdikleri ve Murat Eren hakkındaki delillerin yeniden incelenmesi gerektiği yönündeki tespitler ve Murat Eren hakkındaki yargılamaya katılan hakimlerin FETÖ/PDY üyesi oldukları iddiasıyla tutuklanmaları gerekçe gösterildi” bilgisini verdi. BİLGİSAYARINA MÜDAHALE EDİLDİ Murat Eren hakkındaki suçlamaların delili olan 200 Nolu CD üzerinde incelemeler yapan Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Bülent Sankur ve Prof. Dr. Ahmet Celal Cem Say, Eren’in cezaevinde olduğu bir tarihte suçlamaya konu CD’ye ve bilgisayarına müdahale de bulunulduğunu tespit etti. Raporda,”Dokuz dokümanın tümünün son değiştirme tarihlerinin cihaza el konulmasından iki ay sonrasına üzerinde değişiklik yapıldıktan sonra kaydedilerek kapatılmıştır. Bu durum delil manipülasyonuna ilişkin kuşkular doğurmaktadır” değerlendirmesi yapıldı. 10 YILLIK ÖYKÜ – 30.05.2006: Gözaltına alındı. – 02.06.2006: Genelkurmay Askeri Mahkemesi tutuklama kararı verdi. – 04.06.2006: Ankara Kapatılan 11. Ağır Ceza Mahkemesi Nöbetçi Üye Hâkimi Kadir Kayan (Kozmik Odada Arama Yapan Hâkim) 2. kez tutuklama kararı verdi. – 15.09.2006: Ankara Kapatılan 11. Ağır Ceza Mahkemesi tahliye kararı verdi. – 22.09.2006: Genelkurmay Askeri Mahkemesi tahliye kararı verdi. – 29.04.2013: Genelkurmay Askeri Mahkemesi’nin Mahkûmiyet Kararının infazı için cezaevine girdi. – 15.10.2014: Cezaevi’nden Denetimli Serbestlik Koşuluyla serbest bırakıldı. – 13.02.2015: Ankara Kapatılan 11. Ağır Ceza Mahkemesi’nin Mahkûmiyet Kararının infazı için yeniden cezaevine girdi. – 17.08.2016: Askeri Yargıtay’ın aldığı kararla tahliye edildi. Kaynak: kocaelibarisgazetesi.com / Vatan Gazetesi
FETÖ mağduru eski savaş pilotu Murat Eren, TSK’daki pilot açığına rağmen bitmeyen davalar nedeniyle görevine dönemedi. Eren Cengiz Topel Havaalanı’nda yeni pilotlar yetiştiriyor
Darbe teşebbüsünden sonra TSK’da ihraçlardan en fazla Hava Kuvvetleri etkilendi. Yüzlerce pilotun FETÖ üyeliği nedeniyle TSK ile ilişiği kesilince TSK’da pilot açığı yaşandı. Pilot açığının kapatılması için önce ‘FETÖ’ ile emekliliğe zorlanan savaş pilotlarının dönüşü sağlandı. Ancak açığın kapanmaması üzerine harekete geçildi. OHAL kapsamında çıkarılan 693 ve 694 sayılı KHK’larda yapılan düzenlemelerde emekli askeri pilotların yeniden TSK’da görev almasının yolu açıldı.
Yeni KHK ile ‘FETÖ’ nedeniyle uzaklaştırılan en az 200 pilot Hava Kuvvetleri’ne dönecek. Bunlardan 100 kadarı F-16 pilotu. Ancak yargılaması süren emekli askerler yargılamanın bitmesini bekleyecek. Bunlardan biri de Atabeyler soruşturmasında tutuklanan eski savaş pilotu emekli yüzbaşı Murat Eren.
DAVALARIN SONUCU BEKLENİYOR
Kamuoyunda, ‘Atabeyler Davası’ olarak bilinen ve kumpas davalarının ilki olan davada uzun süre cezaevinde kalıp Genelkurmay Askeri Mahkemesi’nin mahkumiyet kararı, Askeri Yargıtay tarafından durdurulup yeniden yargılaması yönünde karar alınan eski savaş pilotu Murat Eren, TSK’daki pilot açığına rağmen yargılaması nedeniyle görevine dönemedi.
İstanbul Havacılık Kulübü Derneği bünyesinde uçuş eğitmeni olarak göreve başlayan Eren, uçuşları Cengiz Topel Havaalanı’nda gerçekleştiriyor. Hakkında açılan üç dava nedeniyle Kara Kuvvetleri Komutanlığı’ndan ‘davalar bitince başvurunuzu değerlendireceğiz’ yanıtını aldığını belirten Murat Eren şöyle konuştu: “Biri sivil mahkemede biri de askeri mahkemede görülen iki kumpas davası dışında hakkımda açılmış üçüncü bir dava daha var. Şu an tutuklu olan mahkeme heyetinin verdikleri karardan sonra yaptıkları suç duyurusundan dolayı devam eden bir dava var. Bu davalar bitmeden benim için TSK’ya geri dönüş söz konusu değil maalesef. Geri dönüş için her an hazır durumdayım. Tahliye olduktan sonra ise kurumlar ve insanlar çekindikleri için uzun süre iş bulamadım.”
‘FETÖ’CÜLER TUTUKLADI
Yeniden yargılama, infazın durdurulması ve tahliye kararının gerekçesini de anlatan Avukat Hüseyin Ersöz, “FETÖ ana iddianamesinde, Atabeyler davasının, Türk Silahlı Kuvvetleri’nden bazı askerlerin tasfiyesine yönelik bir kurgu dava olduğu, mülkiye başmüfettişliği tarafından Atabeyler davasının soruşturma aşamasında görev alan polislerin hukuka aykırı işlem gerçekleştirdikleri ve Murat Eren hakkındaki delillerin yeniden incelenmesi gerektiği yönündeki tespitler ve Murat Eren hakkındaki yargılamaya katılan hakimlerin FETÖ/PDY üyesi oldukları iddiasıyla tutuklanmaları gerekçe gösterildi” bilgisini verdi.
BİLGİSAYARINA MÜDAHALE EDİLDİ
Murat Eren hakkındaki suçlamaların delili olan 200 Nolu CD üzerinde incelemeler yapan Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Bülent Sankur ve Prof. Dr. Ahmet Celal Cem Say, Eren’in cezaevinde olduğu bir tarihte suçlamaya konu CD’ye ve bilgisayarına müdahale de bulunulduğunu tespit etti. Raporda,”Dokuz dokümanın tümünün son değiştirme tarihlerinin cihaza el konulmasından iki ay sonrasına üzerinde değişiklik yapıldıktan sonra kaydedilerek kapatılmıştır. Bu durum delil manipülasyonuna ilişkin kuşkular doğurmaktadır” değerlendirmesi yapıldı.
10 YILLIK ÖYKÜ
– 30.05.2006: Gözaltına alındı.
– 02.06.2006: Genelkurmay Askeri Mahkemesi tutuklama kararı verdi.
– 04.06.2006: Ankara Kapatılan 11. Ağır Ceza Mahkemesi Nöbetçi Üye Hâkimi Kadir Kayan (Kozmik Odada Arama Yapan Hâkim) 2. kez tutuklama kararı verdi.
– 15.09.2006: Ankara Kapatılan 11. Ağır Ceza Mahkemesi tahliye kararı verdi. – 22.09.2006: Genelkurmay Askeri Mahkemesi tahliye kararı verdi.
– 29.04.2013: Genelkurmay Askeri Mahkemesi’nin Mahkûmiyet Kararının infazı için cezaevine girdi.
– 15.10.2014: Cezaevi’nden Denetimli Serbestlik Koşuluyla serbest bırakıldı.
– 13.02.2015: Ankara Kapatılan 11. Ağır Ceza Mahkemesi’nin Mahkûmiyet Kararının infazı için yeniden cezaevine girdi.
– 17.08.2016: Askeri Yargıtay’ın aldığı kararla tahliye edildi.
Kaynak: kocaelibarisgazetesi.com / Vatan Gazetesi
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ePEMTL
via IFTTT
İstanbul’da turisti kandırana af yok

Şimdi Kocaeli’de yeni pilotlar yetiştiriyor

