8 Ağustos 2017 Salı

SAW , İLK 7 AYDA 17.4 MİLYON YOLCUYA HİZMET VERDİ İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN’DE YOLCU ARTIŞI  TEMMUZ’DA ÇİFT HANEYE ULAŞTI Temmuz ayında 3 milyon 24 bin yolcu sayısına ulaşan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, geçen yıla göre yüzde 13 artış elde etti. Öte yandan ilk 7 ayda ise toplam yolcu sayısı 17.4 milyona yükseldi. 2009 yılından bu yana yolcu artışında sürekli Avrupa’nın en hızlı büyüyen havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, Temmuz ayında yine büyük bir başarıya imza attı. Geçen yıl Temmuz ayında 2.6 milyon yolcuya ev sahipliği yapan İstanbul Sabiha Gökçen,  geride bıraktığımız Temmuz ayında ise yolcu sayısını yüzde 13 oranında artırdı. Sabiha Gökçen’den geçen ay toplam 3 milyon 24 bin 119 yolcu geçiş yaptı. Temmuz ayında iç hat yolcu sayısı yüzde 12 artarak, 2 milyon olurken, dış hat yolcu sayısı ise  yüzde 15 artışla 1 milyon olarak gerçekleşti.   Öte yandan bu yılın ilk 7 ayında İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’ndan toplam 17 milyon 436 bin 226 yolcu geçiş yaptı. İlk 7 ayda yolcu sayısındaki artış geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 4 oldu. Söz konusu dönemde iç hat yolcu sayısı yüzde 3 artışla 11.7 milyon, dış hat yolcu sayısı ise yüzde 6 artışla 5.7 milyon olarak gerçekleşti. Bilindiği gibi 28 Temmuz tarihinde Sabiha Gökçen’de günlük 109.928 yolcu sayısına ulaşılmış ve bu rakam havalimanında bugüne kadar elde edilen en yüksek günlük yolcu sayısı olarak kayıtlara geçmişti.

İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN’DE YOLCU ARTIŞI  TEMMUZ’DA ÇİFT HANEYE ULAŞTI

Temmuz ayında 3 milyon 24 bin yolcu sayısına ulaşan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, geçen yıla göre yüzde 13 artış elde etti. Öte yandan ilk 7 ayda ise toplam yolcu sayısı 17.4 milyona yükseldi.

2009 yılından bu yana yolcu artışında sürekli Avrupa’nın en hızlı büyüyen havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, Temmuz ayında yine büyük bir başarıya imza attı. Geçen yıl Temmuz ayında 2.6 milyon yolcuya ev sahipliği yapan İstanbul Sabiha Gökçen,  geride bıraktığımız Temmuz ayında ise yolcu sayısını yüzde 13 oranında artırdı. Sabiha Gökçen’den geçen ay toplam 3 milyon 24 bin 119 yolcu geçiş yaptı. Temmuz ayında iç hat yolcu sayısı yüzde 12 artarak, 2 milyon olurken, dış hat yolcu sayısı ise  yüzde 15 artışla 1 milyon olarak gerçekleşti.

 

Öte yandan bu yılın ilk 7 ayında İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’ndan toplam 17 milyon 436 bin 226 yolcu geçiş yaptı. İlk 7 ayda yolcu sayısındaki artış geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 4 oldu. Söz konusu dönemde iç hat yolcu sayısı yüzde 3 artışla 11.7 milyon, dış hat yolcu sayısı ise yüzde 6 artışla 5.7 milyon olarak gerçekleşti. Bilindiği gibi 28 Temmuz tarihinde Sabiha Gökçen’de günlük 109.928 yolcu sayısına ulaşılmış ve bu rakam havalimanında bugüne kadar elde edilen en yüksek günlük yolcu sayısı olarak kayıtlara geçmişti.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2fp1hlz
via IFTTT

SAW , İLK 7 AYDA 17.4 MİLYON YOLCUYA HİZMET VERDİ


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2fp1hlz

Uçuş ve görev süreleri talimat taslağı hazırlanmıştır


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2vJ5O8J

Uçuş ve görev süreleri talimat taslağı hazırlanmıştır Hava taksi ve genel havacılık işletmeleri uçuş ve görev süreleri talimat taslağı hazırlanmıştır… 8 Ağustos 2017 Uçuş emniyetinin sağlanması için uçuş ve kabin ekibi üyeleri ile işleticinin uyması zorunlu olan uçuş ve kabin ekibi üyelerine yönelik uçuş ve görev süresi sınırlamaları ile dinlenme gerekliliklerine ilişkin esas ve usulleri belirleyen Hava Taksi Ve Genel Havacılık İşletmeleri İçin Uçuş Ve Görev Süresi Sınırlamaları İle Dinlenme Gereklilikleri Talimatı (SHT – FTL_HG) taslağı hazırlanmıştır. Taslak Talimat ile ilgili görüşlerinizi 21.08.2017 tarihi mesai bitimine kadar “Görüş Bildirme Formu”nu doldurmak suretiyle mevzuat(at)shgm.gov.tr adresine iletebilirsiniz. Taslak Talimat için tıklayınız. Görüş Bildirme formu için tıklayınız. İlgililere Duyurulur. Hava taksi ve genel havacılık işletmelerinde; uçuş, görev, dinlenme sürelerini düzenleyen taslak talimat için bkz…https://t.co/YjSWT4UOQM http://pic.twitter.com/Q7inTNv2BC — Sivil Havacılık GM (@SHGM) August 8, 2017

Hava taksi ve genel havacılık işletmeleri uçuş ve görev süreleri talimat taslağı hazırlanmıştır…

8 Ağustos 2017

Uçuş emniyetinin sağlanması için uçuş ve kabin ekibi üyeleri ile işleticinin uyması zorunlu olan uçuş ve kabin ekibi üyelerine yönelik uçuş ve görev süresi sınırlamaları ile dinlenme gerekliliklerine ilişkin esas ve usulleri belirleyen Hava Taksi Ve Genel Havacılık İşletmeleri İçin Uçuş Ve Görev Süresi Sınırlamaları İle Dinlenme Gereklilikleri Talimatı (SHT – FTL_HG) taslağı hazırlanmıştır.

Taslak Talimat ile ilgili görüşlerinizi 21.08.2017 tarihi mesai bitimine kadar “Görüş Bildirme Formu”nu doldurmak suretiyle mevzuat(at)shgm.gov.tr adresine iletebilirsiniz.

İlgililere Duyurulur.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2vJ5O8J
via IFTTT

Yurt içine ve yurt dışına seyahat edenlerin çoğu Bakırköy’de yaşıyor Nesnelerin İnterneti alanında Google ve Intel gibi dünya teknoloji devlerinin iş ortağı olan Türk Ar-Ge şirketi Blesh,ulaşım ve turizm sektörünü ilgilendiren önemli bir rapora imza attı. Türkiye’deki tatilcilerin en çok nerelerde oldukları, nasıl sosyalleştikleri ve hangi rotaları tercih ettikleriyle ilgili önemli veriler içeren rapor, 90 gün boyunca Türkiye’deki tüm havaalanlarından beacon ve geofencing teknolojisi kullanılarak alınan sinyallerle, 150 bin kişiden elden edilen veriler incelenerek hazırlandı. Rapor sonuçlarına göre en popüler şehirler yurtiçinde İstanbul, yurtdışında ise Amsterdam oldu. En çok tatilci sayısı İstanbul’da yer alırken, hem yurtiçi hem de yurtdışına seyahat edenlerin çoğunlukla Bakırköy’de ikamet etmesi raporda dikkat çeken verilerden biri oldu. Her ay yaklaşık 200 milyon veriyi analiz eden Blesh, gün içerisinde plaza ve ofislerde zaman geçiren çalışanların gerçek dünyadaki deneyimlerini sanal dünyadaki deneyimleriyle birleştirerek dijital pazarlamayı çok daha geniş bir perspektife taşımaya devam ediyor. Beacon sinyalleri, geofencing teknolojisi ve akıllı telefonlar yardımıyla tüketicilerin hem makro hem de mikro ölçekte davranışlarını analiz ederek markaların pazarlama stratejilerine önemli katkılar sunan Blesh, tatilcilerin tüm yol haritasını ve eğlence noktalarını içeren raporuyla bu kez, ulaşım ve turizm sektörünü yakından ilgilendirecek önemli verileri ortaya çıkardı. Makro ve mikro ölçeklerde lokasyon teknolojilerini aynı anda kullanabilen Blesh Mobil İletişim Beacon Platformu’nun şu anda Türkiye’deki en geniş lokasyon verisine sahip platform olduğunu belirten Blesh CEO’su Devrim Sönmez, “Tatilciler nereye gidiyor? Nerede yaşıyor? Nerede eğlenmeyi tercih ediyor? gibi soruların yanıtlarını içeren bu rapor, özellikle turizm ve ulaşım sektöründe faaliyet gösteren işletmeler için önemli sonuçlar barındırıyor. Raporda öne çıkan veriler, lokasyon ve rotaların neden daha fazla tercih edildiğinden başlayarak, iş ve hizmet geliştirmede nasıl kullanılacağına kadar birçok noktada referans olabilir” dedi. Beyaz yakalılar yurt dışını tercih ediyor Blesh’in raporuna göre, Türkiye’de en çok İstanbul, İzmir ve Ankara’da ikamet edenler tatile gidiyor. Yurtiçinde seyahat edenlerin %59’u İstanbul, %12’si İzmir, %10’u ise Ankara’da yaşıyor. Bu illeri Antalya, Trabzon ve Kocaeli takip ediyor. Yurtdışı tatillerinde %76 ile İstanbul liderliğini korurken, İstanbul’u İzmir ve Ankara takip ediyor. Genel olarak tatilcilerin %60’ı yurtiçinde %40’ı ise yurtdışında tatillerini geçirirken; yurtiçini tercih edenlerin yüzde 49’u, yurtdışını tercih edenlerin ise yüzde 43’ü beyaz yakalılardan oluşuyor. Yurt dışında Amsterdam, yurtiçinde İzmir Rapora göre, %52 iOS, %48 Android kullanıcısı olan tatilcilerin, mobil cihazlarda bluetooth teknolojisini kullanım oranı %24. Türkiye’de en çok İstanbul’dan hareket eden tatilcilerin sıklıkla ziyaret ettiği şehir yurtiçinde İzmir, yurtdışında Amsterdam oldu. Yurtiçinde seyahat edenlerin çoğu Bakırköy (%27), Bahçelievler (%12) ve Beşiktaş’ta (%12) oturuyor. Yurt dışını tercih edenlerde de yine Bakırköy (%27) öne çıkarken, ardından Kadıköy (%12) ve Beşiktaş (%11) geliyor. En çok kafe ve restoranlarda sosyalleşiyor, emlak ve otomotivle ilgileniyorlar Rapora göre tatilciler, seyahatlerinde çoğunlukla otomotiv ve emlakla ilgili konuları takip ediyorlar. Yurtiçinde tatil yapanların %30’u otomotiv, %21’i emlakla ilgilenirken, yurtdışında tatil yapanların %22’si otomotiv, %20’si emlakla ilgileniyor. Raporda sosyalleşmek için en çok kafe ve restoranların tercih edildiği de görülüyor. Yurtiçini tercih eden tatilcilerin %38’i kafe ve restoranlara giderken, yurtdışında tatil yapanlar için bu oran %36. Yurtiçinde tatilcilerin en çok tercih ettikleri AVM’ler arasında da Zorlu Center, Kanyon ve İstinye Park öne çıkıyor.  

Nesnelerin İnterneti alanında Google ve Intel gibi dünya teknoloji devlerinin iş ortağı olan Türk Ar-Ge şirketi Blesh,ulaşım ve turizm sektörünü ilgilendiren önemli bir rapora imza attı. Türkiye’deki tatilcilerin en çok nerelerde oldukları, nasıl sosyalleştikleri ve hangi rotaları tercih ettikleriyle ilgili önemli veriler içeren rapor, 90 gün boyunca Türkiye’deki tüm havaalanlarından beacon ve geofencing teknolojisi kullanılarak alınan sinyallerle, 150 bin kişiden elden edilen veriler incelenerek hazırlandı. Rapor sonuçlarına göre en popüler şehirler yurtiçinde İstanbul, yurtdışında ise Amsterdam oldu. En çok tatilci sayısı İstanbul’da yer alırken, hem yurtiçi hem de yurtdışına seyahat edenlerin çoğunlukla Bakırköy’de ikamet etmesi raporda dikkat çeken verilerden biri oldu.

Her ay yaklaşık 200 milyon veriyi analiz eden Blesh, gün içerisinde plaza ve ofislerde zaman geçiren çalışanların gerçek dünyadaki deneyimlerini sanal dünyadaki deneyimleriyle birleştirerek dijital pazarlamayı çok daha geniş bir perspektife taşımaya devam ediyor. Beacon sinyalleri, geofencing teknolojisi ve akıllı telefonlar yardımıyla tüketicilerin hem makro hem de mikro ölçekte davranışlarını analiz ederek markaların pazarlama stratejilerine önemli katkılar sunan Blesh, tatilcilerin tüm yol haritasını ve eğlence noktalarını içeren raporuyla bu kez, ulaşım ve turizm sektörünü yakından ilgilendirecek önemli verileri ortaya çıkardı.

Makro ve mikro ölçeklerde lokasyon teknolojilerini aynı anda kullanabilen Blesh Mobil İletişim Beacon Platformu’nun şu anda Türkiye’deki en geniş lokasyon verisine sahip platform olduğunu belirten Blesh CEO’su Devrim Sönmez, “Tatilciler nereye gidiyor? Nerede yaşıyor? Nerede eğlenmeyi tercih ediyor? gibi soruların yanıtlarını içeren bu rapor, özellikle turizm ve ulaşım sektöründe faaliyet gösteren işletmeler için önemli sonuçlar barındırıyor. Raporda öne çıkan veriler, lokasyon ve rotaların neden daha fazla tercih edildiğinden başlayarak, iş ve hizmet geliştirmede nasıl kullanılacağına kadar birçok noktada referans olabilir” dedi.

Beyaz yakalılar yurt dışını tercih ediyor

Blesh’in raporuna göre, Türkiye’de en çok İstanbul, İzmir ve Ankara’da ikamet edenler tatile gidiyor. Yurtiçinde seyahat edenlerin %59’u İstanbul, %12’si İzmir, %10’u ise Ankara’da yaşıyor. Bu illeri Antalya, Trabzon ve Kocaeli takip ediyor. Yurtdışı tatillerinde %76 ile İstanbul liderliğini korurken, İstanbul’u İzmir ve Ankara takip ediyor. Genel olarak tatilcilerin %60’ı yurtiçinde %40’ı ise yurtdışında tatillerini geçirirken; yurtiçini tercih edenlerin yüzde 49’u, yurtdışını tercih edenlerin ise yüzde 43’ü beyaz yakalılardan oluşuyor.

Yurt dışında Amsterdam, yurtiçinde İzmir

Rapora göre, %52 iOS, %48 Android kullanıcısı olan tatilcilerin, mobil cihazlarda bluetooth teknolojisini kullanım oranı %24. Türkiye’de en çok İstanbul’dan hareket eden tatilcilerin sıklıkla ziyaret ettiği şehir yurtiçinde İzmir, yurtdışında Amsterdam oldu. Yurtiçinde seyahat edenlerin çoğu Bakırköy (%27), Bahçelievler (%12) ve Beşiktaş’ta (%12) oturuyor. Yurt dışını tercih edenlerde de yine Bakırköy (%27) öne çıkarken, ardından Kadıköy (%12) ve Beşiktaş (%11) geliyor.

En çok kafe ve restoranlarda sosyalleşiyor, emlak ve otomotivle ilgileniyorlar

Rapora göre tatilciler, seyahatlerinde çoğunlukla otomotiv ve emlakla ilgili konuları takip ediyorlar. Yurtiçinde tatil yapanların %30’u otomotiv, %21’i emlakla ilgilenirken, yurtdışında tatil yapanların %22’si otomotiv, %20’si emlakla ilgileniyor. Raporda sosyalleşmek için en çok kafe ve restoranların tercih edildiği de görülüyor. Yurtiçini tercih eden tatilcilerin %38’i kafe ve restoranlara giderken, yurtdışında tatil yapanlar için bu oran %36. Yurtiçinde tatilcilerin en çok tercih ettikleri AVM’ler arasında da Zorlu Center, Kanyon ve İstinye Park öne çıkıyor.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2wpBtKc
via IFTTT

Yurt içine ve yurt dışına seyahat edenlerin çoğu Bakırköy’de yaşıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2wpBtKc

Emirates Türkiye’deki 30. Yılını Kutluyor Emirates Türkiye’deki 30. Yılını Kutluyor Türkiye’ye yaptığı uçuşlarda 30’uncu yılını kutlayan Emirates Havayolu, 1987’den bu yana Türkiye ile Dubai ilişkilerinde önemli rol oynuyor. Emirates’in Türkiye ekonomisine 2016/17 dönemindeki finansal katkısı ise 246 milyon TL’ye ulaştı. Yıllardır Türkiye’den dünyaya seyahat ve ticareti güçlendirmek için bir ilham kaynağı olan ve dünyanın en büyük uluslararası taşıyıcısı ile ‘Dünyanın En İyi Hava Yolu’ olmaya layık görülen Emirates, Türkiye’ye gerçekleştirdiği uçuşların 30. yıl dönümünü kutluyor. İlk olarak 31 Temmuz 1987 tarihinde İstanbul seferlerine başlayan Emirates, 374 koltuk kapasiteli Boeing 727 tipi uçaklarıyla haftada iki defa gerçekleştirdiği operasyonlarla, sadece bir senede 15.600’dan fazla yolcu taşıdı. Emirates şu anda Boeing 777-300 tipi uçaklarla İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan haftada 11 sefer yapıyor. Emirates, Türkiye’deki 30 yılı boyunca, dünya standartlarındaki servis hizmeti ile pazarda yüksek talep gördü. İstikrarlı şekilde uçuşlarını artıran Emirates, kullandığı uçak tiplerini de sürekli geliştiriyor. İş ve seyahat için yolculuk yapanlar, Emirates’in geniş çaplı güzergâh seçeneği, İstanbul Atatürk Havalimanı ve Dubai arasında haftalık 11 uçuşu sayesinde, Dubai aktarmasıyla Maldivler, Seyşeller, Avustralya, Tayland, Endonezya Jakarta, Manila, Kuala Lumpur, Orta ve Güney Afrika gibi popüler uçuş noktalarına kusursuz bağlantı imkanına sahip olabiliyor. Emirates, ilk uçuşundan bu yana, Türkiye’den ve Türkiye’ye gerçekleşen seferlerinde 4,7 milyondan fazla yolcu taşıdı. Ayrıca Emirates küresel ağında bulunan 125 kabin görevlisi ve pilotlarla beraber toplamda 185 T.C vatandaşı çalışana sahip. Kargo Hizmeti Emirates’in kargo bölümü Emirates SkyCargo, haftalık 190 tona varan kargo kapasitesiyle Türkiye ve dünya arasındaki ticari bağlantıları güçlendirme konusunda kilit bir rol oynuyor. Türkiye’den Emirates SkyCargo ile ABD, Almanya, İngiltere ve Çin’e ihraç edilen ürünlerin başında otomotiv parçaları, tekstil ürünleri, meyve ve balık geliyor. Geride bırakılan 2016/17 finansal yılı boyunca Emirates, Dubai ve Türkiye arasında yaklaşık 317 bin yolcu taşıdı. Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) tarafından yapılan araştırmaya göre, 2016 yılında Emirates, haftalık 11 seferiyle beraber hem İstanbul hem de ülke genelinde doğrudan, dolaylı ve teşvik niteliğinde 1200 iş fırsatı yaratıyor. Emirates için Türkiye Pazarının Önemi Emirates’in 30. yılı hakkında konuşan Emirates Türkiye, Romanya, Bulgaristan Genel Müdürü Bahar Birinci; “Emirates’te son 30 yıl bizim için inanılmaz bir yolculuk oldu. Türkiye’deki varlığımızı, daha büyük uçakların temini, daha çok yolcu ve T.C. vatandaşlarına daha fazla keşfedecek nokta sunmak, daha çok güzergâh yaratmak adına büyütmekteyiz. Müşterilerimiz kültürel ve ticari merkezlerden biri olan Dubai’ye doğrudan uçabiliyor ve Bangkok, Mauritius gibi popüler noktalarla kolayca bağlantı kurabiliyor. Mükemmel yeme-içme, uçak içi ürün ve hizmet verebilen bir havayolu şirketi olmayı başardığımız için gurur duyuyoruz” dedi. Birinci, gelecek planlarıyla ilgili olarak; “Önümüzdeki 30 yıl içinde Türk yolculara cesurca dünyayı keşfetmeleri için yardımcı olmaya ve Türk turizmini daha çok desteklemek adına çalışmalarımıza devam edeceğiz” yorumunda bulundu. İstanbul’daki Emirates Lounge’lara 1,5 milyon Euro’luk yatırım Emirates Lounge, First Class ve Business Class yolcularının yanı sıra Skywards Gold üyelerine yönelik olarak Mayıs 2012’de İstanbul Atatürk Havalimanı’nda açıldı. Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali’nin aktarma alanında bulunan Emirates lounge, 520 metrekarelik iç alanında yüzden fazla müşteri için dinlenme alanı sunuyor. 1,5 milyon Euro değerindeki yatırımla Emirates Lounge, misafirlerine şu imkanları sunuyor: Türk ve dünya mutfaklarından gurme lezzetleri içeren kapsamlı bir açık büfenin yanında yüksek kaliteli alkollü ve alkolsüz içeçek de barındıran bir bar servisi, Kablosuz internet bağlantısı, televizyon ve okuma alanları, duş yeri ve mescit içeren tam donanımlı bir business center, İtalyan mermerinden yapılma zemin, altın Rolex saatleri, 56 adet katlanabilir deri koltuk ve maun mobilyalarla dünya çapında bilinen Emirates kalite standartlarına göre döşenmiş rahatlama alanı Emirates’in Ödüllü Hizmet Kalitesi 500’den fazla uluslararası ödüle sahip havayolu şirketi olarak bilinen Emirates, son olarak Skytrax’in 2016 Dünya Havayolu Ödülleri’nde dördüncü kez “Dünyanın En İyi Havayolu Şirketi” olarak seçildi. Tüm sınıflardaki Emirates yolcuları çok uluslu kabin ekibi hizmetinden, gurme şefler tarafından hazırlanan ödüllü yemeklerden ve Emirates’in hem Türkçe hem de Türkçe altyazılı filmleri içeren benzersiz uçak içi eğlence sistemi “ice” dan faydalanabiliyor. Emirates’in modern uçak filoları son teknolojiyle donatılarak, yolculara uçuş boyunca yüksek hızda Wi-Fi internet erişimi ve mobil telefon hizmetinden yararlanma imkânı da sunuyor. Emirates hakkında: Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 84 ülkede 157 destinasyona taşıyor. 258 adet geniş gövdeli Airbus ve Boeing uçakla faaliyet gösteren Emirates’in toplam değeri 108 milyar doların üzerinde 216 uçak siparişi bulunuyor.

Emirates Türkiye’deki 30. Yılını Kutluyor

Türkiye’ye yaptığı uçuşlarda 30’uncu yılını kutlayan Emirates Havayolu, 1987’den bu yana Türkiye ile Dubai ilişkilerinde önemli rol oynuyor. Emirates’in Türkiye ekonomisine 2016/17 dönemindeki finansal katkısı ise 246 milyon TL’ye ulaştı.

Yıllardır Türkiye’den dünyaya seyahat ve ticareti güçlendirmek için bir ilham kaynağı olan ve dünyanın en büyük uluslararası taşıyıcısı ile ‘Dünyanın En İyi Hava Yolu’ olmaya layık görülen Emirates, Türkiye’ye gerçekleştirdiği uçuşların 30. yıl dönümünü kutluyor.

İlk olarak 31 Temmuz 1987 tarihinde İstanbul seferlerine başlayan Emirates, 374 koltuk kapasiteli Boeing 727 tipi uçaklarıyla haftada iki defa gerçekleştirdiği operasyonlarla, sadece bir senede 15.600’dan fazla yolcu taşıdı. Emirates şu anda Boeing 777-300 tipi uçaklarla İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan haftada 11 sefer yapıyor.

Emirates, Türkiye’deki 30 yılı boyunca, dünya standartlarındaki servis hizmeti ile pazarda yüksek talep gördü. İstikrarlı şekilde uçuşlarını artıran Emirates, kullandığı uçak tiplerini de sürekli geliştiriyor. İş ve seyahat için yolculuk yapanlar, Emirates’in geniş çaplı güzergâh seçeneği, İstanbul Atatürk Havalimanı ve Dubai arasında haftalık 11 uçuşu sayesinde, Dubai aktarmasıyla Maldivler, Seyşeller, Avustralya, Tayland, Endonezya Jakarta, Manila, Kuala Lumpur, Orta ve Güney Afrika gibi popüler uçuş noktalarına kusursuz bağlantı imkanına sahip olabiliyor. Emirates, ilk uçuşundan bu yana, Türkiye’den ve Türkiye’ye gerçekleşen seferlerinde 4,7 milyondan fazla yolcu taşıdı. Ayrıca Emirates küresel ağında bulunan 125 kabin görevlisi ve pilotlarla beraber toplamda 185 T.C vatandaşı çalışana sahip.

Kargo Hizmeti

Emirates’in kargo bölümü Emirates SkyCargo, haftalık 190 tona varan kargo kapasitesiyle Türkiye ve dünya arasındaki ticari bağlantıları güçlendirme konusunda kilit bir rol oynuyor. Türkiye’den Emirates SkyCargo ile ABD, Almanya, İngiltere ve Çin’e ihraç edilen ürünlerin başında otomotiv parçaları, tekstil ürünleri, meyve ve balık geliyor.

Geride bırakılan 2016/17 finansal yılı boyunca Emirates, Dubai ve Türkiye arasında yaklaşık 317 bin yolcu taşıdı. Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) tarafından yapılan araştırmaya göre, 2016 yılında Emirates, haftalık 11 seferiyle beraber hem İstanbul hem de ülke genelinde doğrudan, dolaylı ve teşvik niteliğinde 1200 iş fırsatı yaratıyor.

Emirates için Türkiye Pazarının Önemi

Emirates’in 30. yılı hakkında konuşan Emirates Türkiye, Romanya, Bulgaristan Genel Müdürü Bahar Birinci; Emirates’te son 30 yıl bizim için inanılmaz bir yolculuk oldu. Türkiye’deki varlığımızı, daha büyük uçakların temini, daha çok yolcu ve T.C. vatandaşlarına daha fazla keşfedecek nokta sunmak, daha çok güzergâh yaratmak adına büyütmekteyiz. Müşterilerimiz kültürel ve ticari merkezlerden biri olan Dubai’ye doğrudan uçabiliyor ve Bangkok, Mauritius gibi popüler noktalarla kolayca bağlantı kurabiliyor. Mükemmel yeme-içme, uçak içi ürün ve hizmet verebilen bir havayolu şirketi olmayı başardığımız için gurur duyuyoruz” dedi.

Birinci, gelecek planlarıyla ilgili olarak; “Önümüzdeki 30 yıl içinde Türk yolculara cesurca dünyayı keşfetmeleri için yardımcı olmaya ve Türk turizmini daha çok desteklemek adına çalışmalarımıza devam edeceğiz” yorumunda bulundu.

İstanbul’daki Emirates Lounge’lara 1,5 milyon Euro’luk yatırım

Emirates Lounge, First Class ve Business Class yolcularının yanı sıra Skywards Gold üyelerine yönelik olarak Mayıs 2012’de İstanbul Atatürk Havalimanı’nda açıldı. Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali’nin aktarma alanında bulunan Emirates lounge, 520 metrekarelik iç alanında yüzden fazla müşteri için dinlenme alanı sunuyor. 1,5 milyon Euro değerindeki yatırımla Emirates Lounge, misafirlerine şu imkanları sunuyor:

  • Türk ve dünya mutfaklarından gurme lezzetleri içeren kapsamlı bir açık büfenin yanında yüksek kaliteli alkollü ve alkolsüz içeçek de barındıran bir bar servisi,
  • Kablosuz internet bağlantısı, televizyon ve okuma alanları, duş yeri ve mescit içeren tam donanımlı bir business center,
  • İtalyan mermerinden yapılma zemin, altın Rolex saatleri, 56 adet katlanabilir deri koltuk ve maun mobilyalarla dünya çapında bilinen Emirates kalite standartlarına göre döşenmiş rahatlama alanı

Emirates’in Ödüllü Hizmet Kalitesi

500’den fazla uluslararası ödüle sahip havayolu şirketi olarak bilinen Emirates, son olarak Skytrax’in 2016 Dünya Havayolu Ödülleri’nde dördüncü kez “Dünyanın En İyi Havayolu Şirketi” olarak seçildi. Tüm sınıflardaki Emirates yolcuları çok uluslu kabin ekibi hizmetinden, gurme şefler tarafından hazırlanan ödüllü yemeklerden ve Emirates’in hem Türkçe hem de Türkçe altyazılı filmleri içeren benzersiz uçak içi eğlence sistemi “ice” dan faydalanabiliyor. Emirates’in modern uçak filoları son teknolojiyle donatılarak, yolculara uçuş boyunca yüksek hızda Wi-Fi internet erişimi ve mobil telefon hizmetinden yararlanma imkânı da sunuyor.

Emirates hakkında:

Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 84 ülkede 157 destinasyona taşıyor. 258 adet geniş gövdeli Airbus ve Boeing uçakla faaliyet gösteren Emirates’in toplam değeri 108 milyar doların üzerinde 216 uçak siparişi bulunuyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2uBIvcQ
via IFTTT