7 Ağustos 2017 Pazartesi

Parçalı ay tutulması bu akşam Bu akşam Parçalı Ay Tutulması meydana gelecek, tamamı Türkiye’den gözlemlenebilecek. Astronomi Hocası Erkan Arı yaptığı açıklamada, bu akşam saat 18.50’de Dünya’nın yarı gölge konisinin Ay’ın üzerinden geçeceğini, Ay, Güneş’in bir kısmından ışık alırken diğer kısmından ışık alamayacağını ve kısmi tutulma başlayacağını bildirdi. Arı, Türkiye’den bu sürecin Ay’ın geç doğmasından dolayı gözlemlenemeyeceğini, saat 20.22’de Dünya’nın tam gölge konisinin Ay’ın güneyinden giriş yapacağını, saat 21.20’de Ay’ın yaklaşık olarak %22’sini kapatacağını ve azami tutulma gerçekleşeceğini söyledi. Arı, tam gölge konisinin bulunduğu bölgelerin Güneş’ten ışık alamadığı için, saat 21.20’den sonra tam gölge konisinin Ay’ın güney doğusundan azalarak çıkacağını ve saat 22.18’de parçalı tutulma sona ereceğini ifade etti. Saat 23.50’de Dünya’nın yarı gölge konisi de çıktıktan sonra tutulmanın biteceğini söyleyen Arı, Parçalı Ay Tutulması‘nın yaklaşık 1 saat 55 dakika, tutulmanın tümü ise yaklaşık 5 saat süreceğini ve tutulma ortasında Ay’ın parlaklığının yaklaşık 3 kat azalacağını ifade etti. Tutulma esnasında Ay’ın Dünya’ya olan uzaklığının yaklaşık olarak 394 763 km olacağını ve Ay’ın görünür büyüklüğünün 31’ açı dakikası olacağını sözlerine ekleyen Arı ayrıca, tutulmanın, Asya, Avrupa, Afrika ve Avustralya kıtalarından gözlenebileceğini, Türkiye’de Ay kırmızı renkte doğacağını ve kısmi tutulma gerçekleşmiş olacağını ifade etti.Tutulma esnasında Ay Oğlak Takımyıldızının önünde olacak. 18.50.02 Kısmi Tutulma Başlangıcı 20.22.55 Parçalı Tutulma Başlangıcı 21.20.32 Azami Tutulum 22.18.10 Parçalı Tutulma Sonu 23.50.56 Kısmi Tutulma Sonu Ay; İstanbul’da saat: 20.03’de Tekirdağ’da saat: 20.08’de doğacak Ay, Dünya’nın arkasını dolanıp gölgesine girdiğinde Ay tutulması olur. Ay tutulmaları sadece dolunay evresinde gerçekleşir, Ay yüzeyini süpüren bir karanlık disk gölgesini görülür, bu dünyanın gölgesidir. Tutulmanın olabilmesi için, Ay’ın, Dünya etrafındaki yörüngesiyle, Dünya’nın Güneş etrafındaki yörüngesinin kesişim yerlerini belirleyen düğüm noktalarında veya bu noktalar civarında (dolunay safhasında) bulunması gerekir. Ay, Dünya etrafında yılda yaklaşık 12 kez dolanır. Dolayısıyla, eğer Ay’ın yörünge düzlemi Dünya’nınkiyle çakışık olsaydı, bir yılda 12 kez Ay tutulması meydana gelebilirdi. Fakat durum böyle değildir. Ay’ın yörünge düzlemi ile Dünya’nınki arasında yaklaşık 5 9′ lık bir açı vardır. Bu açı nedeniyle Dünya, Ay ve Güneş, Ay’ın Dünya etrafındaki her dolanımında tam olarak aynı doğrultuda bulunmazlar. Böylece her ay bir Ay tutulması oluşmaz. Nitekim bir yılda hiç Ay tutulması olmayabileceği gibi, en çok üç Ay tutulması meydana gelebilir. Tam, parçalı ve kısmi olmak üzere üç tip Ay tutulması vardır. Bir Ay tutulmasının gerçekleşebilmesi için Dünya ile Ay’ın yörüngelerinin düğüm noktalarında veya düğüm noktalarına çok yakın konumda olmaları gerekir. Aksi durumda düğüm noktalarının yakınlığına göre parçalı ya da kısmi tutulma gözlenir. Ay’ın uzaklığının tutulmaya etkisi ise, Ay ne kadar Dünya’ya yakınsa tutulma sürelerinin de o kadar artmasına sebep olur. trthaber

Bu akşam Parçalı Ay Tutulması meydana gelecek, tamamı Türkiye’den gözlemlenebilecek.

Astronomi Hocası Erkan Arı yaptığı açıklamada, bu akşam saat 18.50’de Dünya’nın yarı gölge konisinin Ay’ın üzerinden geçeceğini, Ay, Güneş’in bir kısmından ışık alırken diğer kısmından ışık alamayacağını ve kısmi tutulma başlayacağını bildirdi.

Arı, Türkiye’den bu sürecin Ay’ın geç doğmasından dolayı gözlemlenemeyeceğini, saat 20.22’de Dünya’nın tam gölge konisinin Ay’ın güneyinden giriş yapacağını, saat 21.20’de Ay’ın yaklaşık olarak %22’sini kapatacağını ve azami tutulma gerçekleşeceğini söyledi. Arı, tam gölge konisinin bulunduğu bölgelerin Güneş’ten ışık alamadığı için, saat 21.20’den sonra tam gölge konisinin Ay’ın güney doğusundan azalarak çıkacağını ve saat 22.18’de parçalı tutulma sona ereceğini ifade etti.

Saat 23.50’de Dünya’nın yarı gölge konisi de çıktıktan sonra tutulmanın biteceğini söyleyen Arı, Parçalı Ay Tutulması‘nın yaklaşık 1 saat 55 dakika, tutulmanın tümü ise yaklaşık 5 saat süreceğini ve tutulma ortasında Ay’ın parlaklığının yaklaşık 3 kat azalacağını ifade etti.

Tutulma esnasında Ay’ın Dünya’ya olan uzaklığının yaklaşık olarak 394 763 km olacağını ve Ay’ın görünür büyüklüğünün 31’ açı dakikası olacağını sözlerine ekleyen Arı ayrıca, tutulmanın, Asya, Avrupa, Afrika ve Avustralya kıtalarından gözlenebileceğini, Türkiye’de Ay kırmızı renkte doğacağını ve kısmi tutulma gerçekleşmiş olacağını ifade etti.Tutulma esnasında Ay Oğlak Takımyıldızının önünde olacak.

18.50.02 Kısmi Tutulma Başlangıcı

20.22.55 Parçalı Tutulma Başlangıcı

21.20.32 Azami Tutulum

22.18.10 Parçalı Tutulma Sonu

23.50.56 Kısmi Tutulma Sonu

Ay;

İstanbul’da saat: 20.03’de

Tekirdağ’da saat: 20.08’de doğacak

Ay, Dünya’nın arkasını dolanıp gölgesine girdiğinde Ay tutulması olur. Ay tutulmaları sadece dolunay evresinde gerçekleşir, Ay yüzeyini süpüren bir karanlık disk gölgesini görülür, bu dünyanın gölgesidir.

Tutulmanın olabilmesi için, Ay’ın, Dünya etrafındaki yörüngesiyle, Dünya’nın Güneş etrafındaki yörüngesinin kesişim yerlerini belirleyen düğüm noktalarında veya bu noktalar civarında (dolunay safhasında) bulunması gerekir.

Ay, Dünya etrafında yılda yaklaşık 12 kez dolanır. Dolayısıyla, eğer Ay’ın yörünge düzlemi Dünya’nınkiyle çakışık olsaydı, bir yılda 12 kez Ay tutulması meydana gelebilirdi. Fakat durum böyle değildir. Ay’ın yörünge düzlemi ile Dünya’nınki arasında yaklaşık 5 9′ lık bir açı vardır.

Bu açı nedeniyle Dünya, Ay ve Güneş, Ay’ın Dünya etrafındaki her dolanımında tam olarak aynı doğrultuda bulunmazlar. Böylece her ay bir Ay tutulması oluşmaz. Nitekim bir yılda hiç Ay tutulması olmayabileceği gibi, en çok üç Ay tutulması meydana gelebilir.

Tam, parçalı ve kısmi olmak üzere üç tip Ay tutulması vardır. Bir Ay tutulmasının gerçekleşebilmesi için Dünya ile Ay’ın yörüngelerinin düğüm noktalarında veya düğüm noktalarına çok yakın konumda olmaları gerekir. Aksi durumda düğüm noktalarının yakınlığına göre parçalı ya da kısmi tutulma gözlenir. Ay’ın uzaklığının tutulmaya etkisi ise, Ay ne kadar Dünya’ya yakınsa tutulma sürelerinin de o kadar artmasına sebep olur.

trthaber



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2veY7Vg
via IFTTT

Parçalı ay tutulması bu akşam


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2veY7Vg

Yerli yazılımla 5 saniyede 100 kilometre hıza ulaşan drone SÜ Mühendislik Fakültesinde bir grup öğrenci, geliştirdikleri yazılımla belirlenen koordinatlara otomatik olarak giden, 5 saniyede 100 kilometre hıza ulaşabilen drone tasarladı. Selçuk Üniversitesi (SÜ) Mühendislik Fakültesinde bir grup öğrenci, yaptıkları yazılımla belirlenen koordinatlara otomatik olarak giden, 5 saniyede 100 kilometreye ulaşabilen, afet gibi acil durumlarda insani yardım malzemesi taşımada kullanılabilecek drone geliştirdi. “Akıllı drone” olarak isimlendirdikleri aracın yazılımını yapan öğrenciler, Türkiye Bilimsel ve Akademik Araştırma Kurumunun (TÜBİTAK) düzenlediği 2. Uluslararası İnsansız Hava Araçları (İHA) Yarışması’nda 2. oldu. Yazılım sayesinde belirlenen koordinatlara otomatik olarak giden drone, taşıdığı 1,5 kilogram ağırlığındaki malzemeyi ihtiyaç duyulan yere belirli aralıklarla paraşütle bırakıyor. Saatte 100 kilometre hıza ulaşabilen drone ayrıca sel, yangın ve deprem başta olmak üzere acil durumlarda yerdeki hareketli ve hareketsiz nesnelerin ayrımını yapabiliyor. Yazılımıyla doğal afetin şeklini tespit edebilen drone, taşıdığı hafif ilaç ve tıbbi malzemeyi otomatik olarak ayarladığı yükseklik ve hızda bırakıyor. Ayrıca paraşütün belirtilen noktaya inmesi için rüzgar hesaplamasını da yapabiliyor. Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü öğrencisi Mehmet Orakçı yaptığı açıklamada, 8 kişilik bir ekiple çalıştıklarını ve yazılımın tamamen kendilerine ait olduğunu söyledi. Doğal afetin şeklini tespit edebiliyor Orakçı, afetin niteliğini algılayabilen yazılımla, istenildiğinde manuel olarak da uçuş yapılabileceğini dile getirerek, şöyle devam etti: “Görüntü işleme yazılımıyla hareketli ve hareketsiz nesneleri algılıyor. Biz bu yazılımı drone’un yangın, sel, deprem gibi çeşitli afetlerde hafif ilaç, gıda ve tıbbi malzeme taşıyabilmesi için yaptık. Yani insanın giremediği alanlarda çok rahat ve hızlı bir şekilde yük taşıyabilecek. Amacımız, yerli yazılım kullanımını Türkiye’de artırarak, dışa bağımlılığı azaltmak. Motor, pervane ve batarya verimliliğini yükseltecek çalışmalarla uçuş süresini artırmayı hedefliyoruz.” İnsani yardım için kullanılabilir Öğrencilerin proje danışmanlığını yapan SÜ Mühendislik Fakültesi Elektrik Elektronik Bölümü Öğretim Görevlisi Yrd. Doç. Dr. Akif Durdu da tamamen yerli yazılımla hareket eden insansız hava aracını insani yardım, arama kurtarma ve boğulma vakaları gibi alanlarda kullanmak istediklerini anlattı. Drone‘un yerdeki hareketli varlığın insan olup olmadığını algılayabildiğini aktaran Durdu, “İnsansız hava aracımız belirlediğimiz bir noktaya ulaşmak için otomatik olarak kalkıyor, görüntü alarak objeleri tanımlıyor. Daha sonra bölgeye paraşütle taşıdığı malzemeyi bırakıyor.” dedi. Kaynak:trthaber.com

SÜ Mühendislik Fakültesinde bir grup öğrenci, geliştirdikleri yazılımla belirlenen koordinatlara otomatik olarak giden, 5 saniyede 100 kilometre hıza ulaşabilen drone tasarladı.

Selçuk Üniversitesi (SÜ) Mühendislik Fakültesinde bir grup öğrenci, yaptıkları yazılımla belirlenen koordinatlara otomatik olarak giden, 5 saniyede 100 kilometreye ulaşabilen, afet gibi acil durumlarda insani yardım malzemesi taşımada kullanılabilecek drone geliştirdi.

Akıllı drone” olarak isimlendirdikleri aracın yazılımını yapan öğrenciler, Türkiye Bilimsel ve Akademik Araştırma Kurumunun (TÜBİTAK) düzenlediği 2. Uluslararası İnsansız Hava Araçları (İHA) Yarışması’nda 2. oldu.

Yazılım sayesinde belirlenen koordinatlara otomatik olarak giden drone, taşıdığı 1,5 kilogram ağırlığındaki malzemeyi ihtiyaç duyulan yere belirli aralıklarla paraşütle bırakıyor.

Saatte 100 kilometre hıza ulaşabilen drone ayrıca sel, yangın ve deprem başta olmak üzere acil durumlarda yerdeki hareketli ve hareketsiz nesnelerin ayrımını yapabiliyor.

Yazılımıyla doğal afetin şeklini tespit edebilen drone, taşıdığı hafif ilaç ve tıbbi malzemeyi otomatik olarak ayarladığı yükseklik ve hızda bırakıyor. Ayrıca paraşütün belirtilen noktaya inmesi için rüzgar hesaplamasını da yapabiliyor.

Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü öğrencisi Mehmet Orakçı yaptığı açıklamada, 8 kişilik bir ekiple çalıştıklarını ve yazılımın tamamen kendilerine ait olduğunu söyledi.

Doğal afetin şeklini tespit edebiliyor

Orakçı, afetin niteliğini algılayabilen yazılımla, istenildiğinde manuel olarak da uçuş yapılabileceğini dile getirerek, şöyle devam etti:

“Görüntü işleme yazılımıyla hareketli ve hareketsiz nesneleri algılıyor. Biz bu yazılımı drone’un yangın, sel, deprem gibi çeşitli afetlerde hafif ilaç, gıda ve tıbbi malzeme taşıyabilmesi için yaptık. Yani insanın giremediği alanlarda çok rahat ve hızlı bir şekilde yük taşıyabilecek. Amacımız, yerli yazılım kullanımını Türkiye’de artırarak, dışa bağımlılığı azaltmak. Motor, pervane ve batarya verimliliğini yükseltecek çalışmalarla uçuş süresini artırmayı hedefliyoruz.”

İnsani yardım için kullanılabilir

Öğrencilerin proje danışmanlığını yapan SÜ Mühendislik Fakültesi Elektrik Elektronik Bölümü Öğretim Görevlisi Yrd. Doç. Dr. Akif Durdu da tamamen yerli yazılımla hareket eden insansız hava aracını insani yardım, arama kurtarma ve boğulma vakaları gibi alanlarda kullanmak istediklerini anlattı.

Drone‘un yerdeki hareketli varlığın insan olup olmadığını algılayabildiğini aktaran Durdu, “İnsansız hava aracımız belirlediğimiz bir noktaya ulaşmak için otomatik olarak kalkıyor, görüntü alarak objeleri tanımlıyor. Daha sonra bölgeye paraşütle taşıdığı malzemeyi bırakıyor.” dedi.

Kaynak:trthaber.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2veTjiL
via IFTTT

Yerli yazılımla 5 saniyede 100 kilometre hıza ulaşan drone


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2veTjiL

Batı Afrika’nın En Büyüğü Hitit’i Seçti


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2fmDoeq

Batı Afrika’nın En Büyüğü Hitit’i Seçti Hitit, Batı Afrika’nın ve Nijerya’nın en büyük havayolu firması olan Arik Air ile iş birliği anlaşması imzaladı. Yapılan anlaşmayla, havayolu şirketinin tüm IT altyapısı Hitit tarafından geliştirilen Crane çözümlerine emanet edildi. 26 uçaklık filoya ve yıllık 2.2 milyon yolcu trafiğine sahip olan Arik Air’in Hitit ailesine katılmasıyla, Hitit Afrika’daki müşteri sayısını sekize çıkarttı. Geliştirdiği havayolu ve seyahat IT çözümleriyle havacılık teknolojileri alanında dünyanın sayılı firmaları arasından gösterilen Hitit, müşteri portföyünü genişletmeye devam ediyor. Rotasını bir kez daha Afrika kıtasına çeviren Hitit, Arik Air’in bütün yazılım ihtiyaçlarını Crane markalı çözümleri ile karşılayacak. Arik Air yerel, ulusal ve uluslararası tüm uçuşlarında ihtiyaç duyduğu yolcu hizmetleri sisteminin (PSS) tüm alt bileşenleri ile kendi operasyonel planlama ve muhasebe yönetimi için gerekli sistemleri Hitit’e devretti. Arik Air’in Hitit’ten alacağı 360 derece, kapsamlı havayolu yazılım hizmetleri arasında; rezervasyon, biletleme, check-in, yolcu kalkış kontrolü, ekip planlama, sadakat yönetimi, tarife planlama, tur operatörü /charter yönetimi, gelir ve gider muhasebesi bulunuyor. Batı Afrika ve Nijerya’nın En Büyüğü Batı Afrika ve Nijerya’daki en büyük filoya ve yolcu trafiğine sahip olan ve ülkedeki yerel uçuşların %60’ını gerçekleştiren Arik Air; aralarında Johannesburg, Londra ve New York’un da bulunduğu; Batı, Merkez ve Güney Afrika, Avrupa ile Kuzey Amerika kıtalarındaki 26 farklı destinasyona ulaşım sağlıyor. Yeni iş ortaklığı hakkında konuşan Hitit Genel Müdürü Nur Gökman; “23 yıldır havacılık yazılımları geliştiren bir firma olarak bugün geldiğimiz nokta itibariyle, bir havayolunun A’dan Z’ye tüm ihtiyaçlarını Crane markalı çözümlerimizle karşılayabiliyoruz. Batı Afrika’nın en büyüğü Arik Air’la olan anlaşmamız, Hitit’in bütünlüklü ürün ve ürün sonrası hizmet yaklaşımını yansıtan çok başarılı bir örnek. Sayıları hızla artan ortaklıklarımıza yenilerini ekleyerek, %100 yerli yazılımlarımızı dünya çapında ihraç etmeye devam edeceğiz.” dedi. Arik Air CEO’su Roy Ilegbodu: ‘Arik Air olarak en büyük hedefimiz pazardaki lider konumumuzu sürdürerek, yolcularımıza en mükemmel uçuş deneyimini yaşatmak. Bu hedefimiz doğrultusunda tüm IT altyapımızı emanet ettiğimiz Hitit‘in en önemli iş ortağımız olacağını düşünüyorum.“ dedi. 2002 yılından bu yana faaliyet gösteren ve “uluslararası altın kalite ödülü”, “yılın şirketi” ve “yılın havayolu” gibi birçok ödüle sahip olan Arik Air, Lagos’taki Murtala Mohammed Uluslararası Havalimanı ve Abuja’daki Nnamdi Azikiwe Uluslararası Havalimanı olmak üzere iki ayrı merkezden tarifeli ve charter uçuşlar gerçekleştiriyor.   Hitit Bilgisayar Hizmetleri Hakkında 1994 yılında kurulan Hitit Bilgisayar Hizmetleri, sektörün hızla büyüyen oyuncularının en çetin ve karmaşık ihtiyaçlarını dahi karşılayabilecek düzeyde yeni nesil havayolu, havaalanı ve seyahat yazılım ürünleri ve servisleri sağlamaktadır. PAX / DCS ürünleri, rezervasyon, biletleme, check-in, yolcu kalkış kontrolü, ekip planlama ve sadakat yönetimi ihtiyaçlarını karşılarken, Crane RA, Crane CA, Crane SP, Crane OCC, Crane CREW ve Crane ALM, sırasıyla, gelir muhasebesi, gider muhasebesi, tarife planlama, operasyon kontrolü, ekip planlama, tur operatörü /charter yönetim ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Müşterileriyle kurduğu yakın ilişkileriyle tanınan Hitit, ürünleri ve servisleri ile ilgili olduğu kadar, müşteri hizmetleri konusunda da mükemmel geri dönüşler almakta ve bu geri dönüşleri daha da kaliteli ve başarılı hizmetlere dönüştürmektedir. Rezervasyon sistemleri üzerinden geçen 55 milyondan fazla yolcu ile dünya havayolu PSS (Yolcu Servis Sistemi) endüstrisinde 5. sırada bulunan Hitit, Avrupa’dan Asya’ya, Afrika’dan Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetlere uzanan müşteri portföyünü hızla çoğaltmaya ve çeşitlendirmeye devam etmektedir.

Hitit, Batı Afrika’nın ve Nijerya’nın en büyük havayolu firması olan Arik Air ile iş birliği anlaşması imzaladı. Yapılan anlaşmayla, havayolu şirketinin tüm IT altyapısı Hitit tarafından geliştirilen Crane çözümlerine emanet edildi. 26 uçaklık filoya ve yıllık 2.2 milyon yolcu trafiğine sahip olan Arik Air’in Hitit ailesine katılmasıyla, Hitit Afrika’daki müşteri sayısını sekize çıkarttı.

Geliştirdiği havayolu ve seyahat IT çözümleriyle havacılık teknolojileri alanında dünyanın sayılı firmaları arasından gösterilen Hitit, müşteri portföyünü genişletmeye devam ediyor. Rotasını bir kez daha Afrika kıtasına çeviren Hitit, Arik Air’in bütün yazılım ihtiyaçlarını Crane markalı çözümleri ile karşılayacak.

Arik Air yerel, ulusal ve uluslararası tüm uçuşlarında ihtiyaç duyduğu yolcu hizmetleri sisteminin (PSS) tüm alt bileşenleri ile kendi operasyonel planlama ve muhasebe yönetimi için gerekli sistemleri Hitit’e devretti. Arik Air’in Hitit’ten alacağı 360 derece, kapsamlı havayolu yazılım hizmetleri arasında; rezervasyon, biletleme, check-in, yolcu kalkış kontrolü, ekip planlama, sadakat yönetimi, tarife planlama, tur operatörü /charter yönetimi, gelir ve gider muhasebesi bulunuyor.

Batı Afrika ve Nijerya’nın En Büyüğü

Batı Afrika ve Nijerya’daki en büyük filoya ve yolcu trafiğine sahip olan ve ülkedeki yerel uçuşların %60’ını gerçekleştiren Arik Air; aralarında Johannesburg, Londra ve New York’un da bulunduğu; Batı, Merkez ve Güney Afrika, Avrupa ile Kuzey Amerika kıtalarındaki 26 farklı destinasyona ulaşım sağlıyor.

Yeni iş ortaklığı hakkında konuşan Hitit Genel Müdürü Nur Gökman; “23 yıldır havacılık yazılımları geliştiren bir firma olarak bugün geldiğimiz nokta itibariyle, bir havayolunun A’dan Z’ye tüm ihtiyaçlarını Crane markalı çözümlerimizle karşılayabiliyoruz. Batı Afrika’nın en büyüğü Arik Air’la olan anlaşmamız, Hitit’in bütünlüklü ürün ve ürün sonrası hizmet yaklaşımını yansıtan çok başarılı bir örnek. Sayıları hızla artan ortaklıklarımıza yenilerini ekleyerek, %100 yerli yazılımlarımızı dünya çapında ihraç etmeye devam edeceğiz.” dedi.

Arik Air CEO’su Roy Ilegbodu: ‘Arik Air olarak en büyük hedefimiz pazardaki lider konumumuzu sürdürerek, yolcularımıza en mükemmel uçuş deneyimini yaşatmak. Bu hedefimiz doğrultusunda tüm IT altyapımızı emanet ettiğimiz Hitit‘in en önemli iş ortağımız olacağını düşünüyorum.“ dedi.

2002 yılından bu yana faaliyet gösteren ve “uluslararası altın kalite ödülü”, “yılın şirketi” ve “yılın havayolu” gibi birçok ödüle sahip olan Arik Air, Lagos’taki Murtala Mohammed Uluslararası Havalimanı ve Abuja’daki Nnamdi Azikiwe Uluslararası Havalimanı olmak üzere iki ayrı merkezden tarifeli ve charter uçuşlar gerçekleştiriyor.

 

Hitit Bilgisayar Hizmetleri Hakkında

1994 yılında kurulan Hitit Bilgisayar Hizmetleri, sektörün hızla büyüyen oyuncularının en çetin ve karmaşık ihtiyaçlarını dahi karşılayabilecek düzeyde yeni nesil havayolu, havaalanı ve seyahat yazılım ürünleri ve servisleri sağlamaktadır. PAX / DCS ürünleri, rezervasyon, biletleme, check-in, yolcu kalkış kontrolü, ekip planlama ve sadakat yönetimi ihtiyaçlarını karşılarken, Crane RA, Crane CA, Crane SP, Crane OCC, Crane CREW ve Crane ALM, sırasıyla, gelir muhasebesi, gider muhasebesi, tarife planlama, operasyon kontrolü, ekip planlama, tur operatörü /charter yönetim ihtiyaçlarını karşılamaktadır.

Müşterileriyle kurduğu yakın ilişkileriyle tanınan Hitit, ürünleri ve servisleri ile ilgili olduğu kadar, müşteri hizmetleri konusunda da mükemmel geri dönüşler almakta ve bu geri dönüşleri daha da kaliteli ve başarılı hizmetlere dönüştürmektedir. Rezervasyon sistemleri üzerinden geçen 55 milyondan fazla yolcu ile dünya havayolu PSS (Yolcu Servis Sistemi) endüstrisinde 5. sırada bulunan Hitit, Avrupa’dan Asya’ya, Afrika’dan Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetlere uzanan müşteri portföyünü hızla çoğaltmaya ve çeşitlendirmeye devam etmektedir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2fmDoeq
via IFTTT

THY’den doktor yolculara hediye 5.000 Bonus Mil Smiling Doctors uygulamasına katılarak uçuşlardaki acil tıbbi durumlara müdahale edebilecek doktor yolculara hediye 5.000 Bonus Mil! Smiling Doctors uygulamamıza katılarak uçuşlardaki acil tıbbi durumlara müdahale edebilecek doktor yolcularımıza hediyemiz 5.000 Bonus Mil! http://pic.twitter.com/dTdB6mDrf2 — Miles&Smiles (@milesandsmiles) August 7, 2017

Smiling Doctors uygulamasına katılarak uçuşlardaki acil tıbbi durumlara müdahale edebilecek doktor yolculara hediye 5.000 Bonus Mil!



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2vczqup
via IFTTT