
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
7 Ağustos 2017 Pazartesi
THY’den doktor yolculara hediye 5.000 Bonus Mil

Audi’nin robot çalışanı KLARA iş başı yapıyor!

SMS – SMS DENETİMLERİNİN ÖNEMİ 20

Audi’nin robot çalışanı KLARA iş başı yapıyor! Audi’nin robot çalışanı KLARA iş başı yapıyor! Audi, gelecek stratejisinde önemli bir yer tutan “akıllı fabrika” hedefine bir adım daha yaklaştı. Markanın Almanya Ingolstadt’ta bulunan üretim merkezinde, insanlar ile yan yana çalışan KLARA adlı bir robot, görevine başlıyor. Audi’nin robot çalışanı KLARA adını “Robot destekli yapışkan uygulaması” anlamına Almanca ifadenin kısaltmasından alıyor. Yeni robot, Audi RS 5 Coupe’nin üretim bandında, karbon fiberle güçlendirilmiş polimerden (CFPR) üretilen tavanların takılma aşamasında görev yapacak. İnsan robot işbirliği İnsan-robot işbirliği (HRC) adı verilen üretim modelinde KLARA, arada bir koruyucu bariyer olmadan mesai arkadaşıyla sorunsuz bir şekilde yan yana çalışabiliyor. Üretim durağında bulunan bir çalışan CFPR tavanı döner bir tabla üzerine yerleştiriyor. Sonrasında KLARA’ya bir düğmeye basarak “haber veriyor”. Haberi alan KLARA da, 5 metreden uzun bir hat boyunca yapışkanı kusursuz bir biçimde tavana uyguluyor. Robot, tavanın hazır olduğunu bildirince de, çalışan tavanı otomobilin üzerine takıyor. Audi RS 5 Coupe’de opsiyonel olarak bulunan CFPR tavan, benzer tavanlardan daha büyük. Bu nedenle yapışkanın bir insan tarafından, KLARA kadar istikrarlı ve hassas bir şekilde uygulanması mümkün değil. İnsan ile temasta kendisini kapatıyor Audi için bu tür insan-robot işbirliği örneklerinde temel öncelik, çalışan güvenliği. Kontrol daima bir çalışanın elinde, yapışkan uygulaması çalışan müdahalesiyle başlatılıyor ve istendiği zaman anında durdurulabiliyor. Üzerindeki sensörler aracılığı ile algılayan robot çalışan, kendisine bir insan temas ettiğinde bu durumu algılayıp, hemen kapanııyor. KLARA’nın üzerindeki aydınlatmalı halka tehlikeye karşı görsel bir uyarı niteliği de taşıyor ve aksaklık halinde kırmızı yanıyor. Audi’nin geçen aylarda düzenlediği ve önümüzdeki yıllarda markanın Dijital Premium Marka olma stratejilerinin paylaşıldığı Audi Summit’in de konu başlıklarından biri olan Akıllı Fabrika’lar, gelecekte Audi Fabrikaları’nda bütün üretim adımlarının dijital olarak yeniden senkronize edilmesini öngörüyor. Bu kapsamda devreye alınması planlanan modüler üretim süreçleri, yapay zeka ve insan-robot işbirliği otomobil üretimini kaynaklar açısından daha esnek ve daha kolay hale getiriyor.
Audi’nin robot çalışanı KLARA iş başı yapıyor!
Audi, gelecek stratejisinde önemli bir yer tutan “akıllı fabrika” hedefine bir adım daha yaklaştı. Markanın Almanya Ingolstadt’ta bulunan üretim merkezinde, insanlar ile yan yana çalışan KLARA adlı bir robot, görevine başlıyor.
Audi’nin robot çalışanı KLARA adını “Robot destekli yapışkan uygulaması” anlamına Almanca ifadenin kısaltmasından alıyor. Yeni robot, Audi RS 5 Coupe’nin üretim bandında, karbon fiberle güçlendirilmiş polimerden (CFPR) üretilen tavanların takılma aşamasında görev yapacak.
İnsan robot işbirliği
İnsan-robot işbirliği (HRC) adı verilen üretim modelinde KLARA, arada bir koruyucu bariyer olmadan mesai arkadaşıyla sorunsuz bir şekilde yan yana çalışabiliyor. Üretim durağında bulunan bir çalışan CFPR tavanı döner bir tabla üzerine yerleştiriyor. Sonrasında KLARA’ya bir düğmeye basarak “haber veriyor”. Haberi alan KLARA da, 5 metreden uzun bir hat boyunca yapışkanı kusursuz bir biçimde tavana uyguluyor. Robot, tavanın hazır olduğunu bildirince de, çalışan tavanı otomobilin üzerine takıyor.
Audi RS 5 Coupe’de opsiyonel olarak bulunan CFPR tavan, benzer tavanlardan daha büyük. Bu nedenle yapışkanın bir insan tarafından, KLARA kadar istikrarlı ve hassas bir şekilde uygulanması mümkün değil.
İnsan ile temasta kendisini kapatıyor
Audi için bu tür insan-robot işbirliği örneklerinde temel öncelik, çalışan güvenliği. Kontrol daima bir çalışanın elinde, yapışkan uygulaması çalışan müdahalesiyle başlatılıyor ve istendiği zaman anında durdurulabiliyor. Üzerindeki sensörler aracılığı ile algılayan robot çalışan, kendisine bir insan temas ettiğinde bu durumu algılayıp, hemen kapanııyor. KLARA’nın üzerindeki aydınlatmalı halka tehlikeye karşı görsel bir uyarı niteliği de taşıyor ve aksaklık halinde kırmızı yanıyor.
Audi’nin geçen aylarda düzenlediği ve önümüzdeki yıllarda markanın Dijital Premium Marka olma stratejilerinin paylaşıldığı Audi Summit’in de konu başlıklarından biri olan Akıllı Fabrika’lar, gelecekte Audi Fabrikaları’nda bütün üretim adımlarının dijital olarak yeniden senkronize edilmesini öngörüyor. Bu kapsamda devreye alınması planlanan modüler üretim süreçleri, yapay zeka ve insan-robot işbirliği otomobil üretimini kaynaklar açısından daha esnek ve daha kolay hale getiriyor.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2wAXXaw
via IFTTT
SMS – SMS DENETİMLERİNİN ÖNEMİ 20 SMS DENETİMLERİN ÖNEMİ 20 Havacılıkda SMS denetmenleri genellikle hoş karşılanmazlar. Bununla beraber Emniyet yöneticileri ve şirket yöneticileri için de yüksek stres kaynağıdır. Kalemi ve kontrol listesini kullanan bir denetçi oldukça sinir bozucu olabilir. Denetçileri, SMS programınızın “bulgu” aramaya çalışan bir kişi olarak bakılır. Unutmayın bir denetçi gibi düşünmeyi öğrenmek SMS denetimlerinde daha iyi performans elde etmenize yardımcı olmaz; Denetim hazırlığı sırasında verimliliği artırın; Küresel risk yönetim yeteneklerini geliştirin (sadece denetim hazırlığı sırasında değil. Ancak ne yazık ki denetimden denetime yapıldığına çok şahit oldum). Gözetimcilerin Uygunluk Gereksiniminin Yorumlanması SMS programınızın emniyet yönetimi ekibiniz tarafından nasıl yönlendirildiğini değerlendirme Operasyonları yürütmede esneklik Şirketinize en uygun işlemleri yaratma ve sizin için uygunluk gerekliliklerini yerine getirme becerisi. Risk Analizi Faaliyetleri; En çok duyduğunuz şeylerden biri şirketlerin bulgularla vurulduğudur. Neden? Risk analizinde ; Sebeplerini veya nedenini kesin sonuçlara götürüldüğü gösterilmediği için, Bir denetçi, neden bir tehlike veya kök sebep gibi belirli bir sınıflandırma ile bir emniyet sorununun neden sınıflandırıldığını sorduğunda; Neden bu kararı verdiğinizi hatırlayamıyorsanız, bilmediğinizi söylemekle aynı şeydir. Sınıflandırma sırasındaki mükemmel sebepleriniz olsa bile, bunu bir denetleyiciye gösteremezseniz hiçbir şey ifade etmez. Buradaki sonuç, birçok bulgunun zayıf karar verme yerine belgelerin eksikliği olduğu yönündedir. Denetçiler çoğunlukla bunları görmek istiyorlar: Ne yaptığınızı biliyor musunuz? Uygulamalarınız çalışıyor mu? Sorun yönetimi sırasında neden seçtiğiniz konusunda güçlü belgeler olması: Denetçinin sonuca saldırmasını daha da zorlaştırıyor; Belli kararların alınmasının “unutulmasını” önemli ölçüde azaltır; Ayrıca, risk yönetimi faaliyetlerinde titiz olduğunuzu gösterir. Denetçi gibi düşünmek, belgelemede titiz olmanın yanı sıra, karar vermenin her adımını belgelemek (yani, sonuçların nasıl geldiğine ilişkin tarihçeyi) belgelemek Havacılık Emniyeti Veritabanı SMS el kitapları ve havacılık emniyeti veritabanlarının organizasyonu şu anlama gelir: Tutarlı dil ve sözdizimi (kısaltmalar ve kodlar gibi); Doğru kısımda olmayan SMS öğeleri gibi herhangi bir anormallik bulunmaması; Düzgün görünüyor; Net seyir unsurlarını içerir; Mantıksal alt bölümler. Bir havacılık emniyet yönetim sisteminde gerçekleştiğinde, genellikle program yüksek bir uyumluluk derecesine sahiptir: *Faaliyetlerde tutarlı davranış, şeylerin belgelenmesi, değerlendirilmesi, sınıflandırılması ve muhasebeleştirilmesinde benzer bir model anlamına gelir; *İşlemler için veri destekli muhakeme, servis sağlayıcıların belirli kararları belirli emniyet çizelgeleri, veriler, tablolar vb. ile haklı gösterebileceği anlamına gelir; Son olarak: Bir Denetçi Olarak Düşünmek; Bilinçli Karar Verme Anlamına Gelmektedir. Yukarıdaki hususların hepsinde ortak bir nokta vardır: emniyet yöneticileri tarafından bilinçli kararlar alınmasını göstermekte, Bunlarda aşağıdakileri de içermektedir: Her kararın süreçlerle eşleşmesini sağlamak; Kararlar belgelenir ve gerekçelendirilir; Sürecin uyumluluk rehberliğiyle uyumlu olmadığı. Kararların pasif veya düzenli olarak alınmasını sağlayın. ‘Problem İnsanlar Değil, Sistemdir’ Scerkenbach Mehmet Ali Ataman 1.Ağustos.2017
SMS DENETİMLERİN ÖNEMİ 20
Havacılıkda SMS denetmenleri genellikle hoş karşılanmazlar. Bununla beraber Emniyet yöneticileri ve şirket yöneticileri için de yüksek stres kaynağıdır. Kalemi ve kontrol listesini kullanan bir denetçi oldukça sinir bozucu olabilir.
Denetçileri, SMS programınızın “bulgu” aramaya çalışan bir kişi olarak bakılır.
Unutmayın bir denetçi gibi düşünmeyi öğrenmek SMS denetimlerinde daha iyi performans elde etmenize yardımcı olmaz;
- Denetim hazırlığı sırasında verimliliği artırın;
- Küresel risk yönetim yeteneklerini geliştirin (sadece denetim hazırlığı sırasında değil. Ancak ne yazık ki denetimden denetime yapıldığına çok şahit oldum).
Gözetimcilerin Uygunluk Gereksiniminin Yorumlanması
- SMS programınızın emniyet yönetimi ekibiniz tarafından nasıl yönlendirildiğini değerlendirme
- Operasyonları yürütmede esneklik
- Şirketinize en uygun işlemleri yaratma ve sizin için uygunluk gerekliliklerini yerine getirme becerisi.
Risk Analizi Faaliyetleri;
En çok duyduğunuz şeylerden biri şirketlerin bulgularla vurulduğudur.
Neden?
- Risk analizinde ; Sebeplerini veya nedenini kesin sonuçlara götürüldüğü gösterilmediği için,
Bir denetçi, neden bir tehlike veya kök sebep gibi belirli bir sınıflandırma ile bir emniyet sorununun neden sınıflandırıldığını sorduğunda; Neden bu kararı verdiğinizi hatırlayamıyorsanız, bilmediğinizi söylemekle aynı şeydir. Sınıflandırma sırasındaki mükemmel sebepleriniz olsa bile, bunu bir denetleyiciye gösteremezseniz hiçbir şey ifade etmez.
Buradaki sonuç, birçok bulgunun zayıf karar verme yerine belgelerin eksikliği olduğu yönündedir.
Denetçiler çoğunlukla bunları görmek istiyorlar:
- Ne yaptığınızı biliyor musunuz?
- Uygulamalarınız çalışıyor mu?
Sorun yönetimi sırasında neden seçtiğiniz konusunda güçlü belgeler olması:
- Denetçinin sonuca saldırmasını daha da zorlaştırıyor;
- Belli kararların alınmasının “unutulmasını” önemli ölçüde azaltır;
- Ayrıca, risk yönetimi faaliyetlerinde titiz olduğunuzu gösterir.
Denetçi gibi düşünmek, belgelemede titiz olmanın yanı sıra, karar vermenin her adımını belgelemek (yani, sonuçların nasıl geldiğine ilişkin tarihçeyi) belgelemek
Havacılık Emniyeti Veritabanı
SMS el kitapları ve havacılık emniyeti veritabanlarının organizasyonu şu anlama gelir:
- Tutarlı dil ve sözdizimi (kısaltmalar ve kodlar gibi);
- Doğru kısımda olmayan SMS öğeleri gibi herhangi bir anormallik bulunmaması;
- Düzgün görünüyor;
- Net seyir unsurlarını içerir;
- Mantıksal alt bölümler.
Bir havacılık emniyet yönetim sisteminde gerçekleştiğinde, genellikle program yüksek bir uyumluluk derecesine sahiptir:
*Faaliyetlerde tutarlı davranış, şeylerin belgelenmesi, değerlendirilmesi, sınıflandırılması ve muhasebeleştirilmesinde benzer bir model anlamına gelir;
*İşlemler için veri destekli muhakeme, servis sağlayıcıların belirli kararları belirli emniyet çizelgeleri, veriler, tablolar vb. ile haklı gösterebileceği anlamına gelir;
Son olarak: Bir Denetçi Olarak Düşünmek; Bilinçli Karar Verme Anlamına Gelmektedir.
Yukarıdaki hususların hepsinde ortak bir nokta vardır: emniyet yöneticileri tarafından bilinçli kararlar alınmasını göstermekte,
Bunlarda aşağıdakileri de içermektedir:
- Her kararın süreçlerle eşleşmesini sağlamak;
- Kararlar belgelenir ve gerekçelendirilir;
- Sürecin uyumluluk rehberliğiyle uyumlu olmadığı.
Kararların pasif veya düzenli olarak alınmasını sağlayın.
‘Problem İnsanlar Değil, Sistemdir’
Scerkenbach
Mehmet Ali Ataman
1.Ağustos.2017
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2uhmbFR
via IFTTT
İhracata dijital kolaylık İhracatta artış e-imza ile gelecek İhracata e-imzanın eli değdi Türkiye, ihracat alanındaki çalışmalarını hızlandırmaya devam ediyor. İhracat alanında işlemlerin hızlı ilerlemesi için yenilikçi uygulamalardan faydalanılıyor. Kalkınma stratejisi çerçevesinde, ihracat desteklerine yönelik yeni bir uygulama hayata geçirildi. Ekonomi Bakanlığı tarafından hazırlanan ve Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmelikle, ihracata destek ödemeleri başvurularında artık e-imza ile işlem yapılabiliyor. E-imza bütün sektörlerde kolaylıkla işlem yapılmasını ve tasarruf elde edilmesini sağlıyor. Hızlı işlem yapabilme kabiliyetine erişen kurumlar, ülke ekonomisine daha çok katkı sunmanın yanında maliyetten de avantaj elde ediyor. Ekonomi Bakanlığı tarafından hazırlanan “İhracata Yönelik Devlet Yardımları Kapsamında Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonundan Yapılan Ödemelere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliği” sayesinde ihracata destek ödemeleri başvurularında e-imza ayrıcalığından yararlanılacak. İhracat işlemleri e-imza ile hızlanacak Ekonomi Bakanlığı tarafından yayımlanan yeni yönetmelikle, ihracat yapan firmalar tarafından destek ödemesine ilişkin belgelerin elektronik ortamda e-imza uygulaması ile gönderilmesiyle orijinal evrakların başvuru yapılan kurum ve kuruluşlara ibrazına gerek kalmıyor. Firmalar tarafından e-imza uygulaması çerçevesinde otomasyon sistemlerine yüklenen destek ödemesine konu belgelerin eksiksiz bir şekilde muhafaza yükümlülüğü ve denetime karşı sorumluluğu, destek başvurusunda bulunulmasından itibaren 10 yıl boyunca firma yetkililerine ait olacak. Kırtasiye, yol ve kargo masraflarına son Yeni uygulamayla işlemlerin daha hızlı ve kolay bir şekilde yapılacağını belirten E-GÜVEN Genel Müdürü Can Orhun, “İhracata destek ödemeleri ihracatçılar açısından büyük öneme sahip. Yeni yönetmelik sayesinde ihracat yapan işletmeler, kırtasiye, yol, kargo masraflarını ve bürokratik işlemlerden kaynaklanan zaman kayıplarını geride bırakıyor. Ticari işlemlerin geçerliliğini ve inkâr edilemezliğini sağlayan e-imza, ihracata destek başvuruları alanında büyük kolaylık sağlayacak.” dedi. E-GÜVEN Hakkında: E-GÜVEN, 2003 yılında kurulan Türkiye’nin ilk ve lider elektronik sertifika ve mobil imza hizmet sağlayıcısıdır. Bireylere ve kurumlara bilgi güvenliği ve elektronik imza konusunda dünyada pazar lideri olan çözümler sunar. Kurumlara özel projeler geliştirmenin yanı sıra gelişen teknolojiye uygun kullanıcı dostu ürün ve hizmetler sunmaktadır.
İhracatta artış e-imza ile gelecek
İhracata e-imzanın eli değdi
Türkiye, ihracat alanındaki çalışmalarını hızlandırmaya devam ediyor. İhracat alanında işlemlerin hızlı ilerlemesi için yenilikçi uygulamalardan faydalanılıyor. Kalkınma stratejisi çerçevesinde, ihracat desteklerine yönelik yeni bir uygulama hayata geçirildi. Ekonomi Bakanlığı tarafından hazırlanan ve Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmelikle, ihracata destek ödemeleri başvurularında artık e-imza ile işlem yapılabiliyor.
E-imza bütün sektörlerde kolaylıkla işlem yapılmasını ve tasarruf elde edilmesini sağlıyor. Hızlı işlem yapabilme kabiliyetine erişen kurumlar, ülke ekonomisine daha çok katkı sunmanın yanında maliyetten de avantaj elde ediyor. Ekonomi Bakanlığı tarafından hazırlanan “İhracata Yönelik Devlet Yardımları Kapsamında Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonundan Yapılan Ödemelere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliği” sayesinde ihracata destek ödemeleri başvurularında e-imza ayrıcalığından yararlanılacak.
İhracat işlemleri e-imza ile hızlanacak
Ekonomi Bakanlığı tarafından yayımlanan yeni yönetmelikle, ihracat yapan firmalar tarafından destek ödemesine ilişkin belgelerin elektronik ortamda e-imza uygulaması ile gönderilmesiyle orijinal evrakların başvuru yapılan kurum ve kuruluşlara ibrazına gerek kalmıyor. Firmalar tarafından e-imza uygulaması çerçevesinde otomasyon sistemlerine yüklenen destek ödemesine konu belgelerin eksiksiz bir şekilde muhafaza yükümlülüğü ve denetime karşı sorumluluğu, destek başvurusunda bulunulmasından itibaren 10 yıl boyunca firma yetkililerine ait olacak.
Kırtasiye, yol ve kargo masraflarına son
Yeni uygulamayla işlemlerin daha hızlı ve kolay bir şekilde yapılacağını belirten E-GÜVEN Genel Müdürü Can Orhun, “İhracata destek ödemeleri ihracatçılar açısından büyük öneme sahip. Yeni yönetmelik sayesinde ihracat yapan işletmeler, kırtasiye, yol, kargo masraflarını ve bürokratik işlemlerden kaynaklanan zaman kayıplarını geride bırakıyor. Ticari işlemlerin geçerliliğini ve inkâr edilemezliğini sağlayan e-imza, ihracata destek başvuruları alanında büyük kolaylık sağlayacak.” dedi.
E-GÜVEN Hakkında:
E-GÜVEN, 2003 yılında kurulan Türkiye’nin ilk ve lider elektronik sertifika ve mobil imza hizmet sağlayıcısıdır. Bireylere ve kurumlara bilgi güvenliği ve elektronik imza konusunda dünyada pazar lideri olan çözümler sunar. Kurumlara özel projeler geliştirmenin yanı sıra gelişen teknolojiye uygun kullanıcı dostu ürün ve hizmetler sunmaktadır.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2uhDt5S
via IFTTT
