7 Ağustos 2017 Pazartesi

Arik Air’in Bütün Yazılım İhtiyaçlarını Hitit Karşılayacak BATI AFRİKA’NIN EN BÜYÜĞÜ HİTİT’İ SEÇTİ   Hitit, Batı Afrika’nın ve Nijerya’nın en büyük havayolu firması olan Arik Air ile iş birliği anlaşması imzaladı. Yapılan anlaşmayla, havayolu şirketinin tüm IT altyapısı Hitit tarafından geliştirilen Crane çözümlerine emanet edildi. 26 uçaklık filoya ve yıllık 2.2 milyon yolcu trafiğine sahip olan Arik Air’in Hitit ailesine katılmasıyla, Hitit Afrika’daki müşteri sayısını sekize çıkarttı.   Geliştirdiği havayolu ve seyahat IT çözümleriyle havacılık teknolojileri alanında dünyanın sayılı firmaları arasından gösterilen Hitit, müşteri portföyünü genişletmeye devam ediyor. Rotasını bir kez daha Afrika kıtasına çeviren Hitit, Arik Air’in bütün yazılım ihtiyaçlarını Crane markalı çözümleri ile karşılayacak. Arik Air yerel, ulusal ve uluslararası tüm uçuşlarında ihtiyaç duyduğu yolcu hizmetleri sisteminin (PSS) tüm alt bileşenleri ile kendi operasyonel planlama ve muhasebe yönetimi için gerekli sistemleri Hitit’e devretti. Arik Air’in Hitit’ten alacağı 360 derece, kapsamlı havayolu yazılım hizmetleri arasında; rezervasyon, biletleme, check-in, yolcu kalkış kontrolü, ekip planlama, sadakat yönetimi, tarife planlama, tur operatörü /charter yönetimi, gelir ve gider muhasebesi bulunuyor. Batı Afrika ve Nijerya’nın En Büyüğü Batı Afrika ve Nijerya’daki en büyük filoya ve yolcu trafiğine sahip olan ve ülkedeki yerel uçuşların %60’ını gerçekleştiren Arik Air; aralarında Johannesburg, Londra ve New York’un da bulunduğu; Batı, Merkez ve Güney Afrika, Avrupa ile Kuzey Amerika kıtalarındaki 26 farklı destinasyona ulaşım sağlıyor. Yeni iş ortaklığı hakkında konuşan Hitit Genel Müdürü Nur Gökman; “23 yıldır havacılık yazılımları geliştiren bir firma olarak bugün geldiğimiz nokta itibariyle, bir havayolunun a’dan z’ye tüm ihtiyaçlarını Crane markalı çözümlerimizle karşılayabiliyoruz. Batı Afrika’nın en büyüğü Arik Air’la olan anlaşmamız, Hitit’in bütünlüklü ürün ve ürün sonrası hizmet yaklaşımını yansıtan çok başarılı bir örnek. Sayıları hızla artan ortaklıklarımıza yenilerini ekleyerek, %100 yerli yazılımlarımızı dünya çapında ihraç etmeye devam edeceğiz.” dedi. Arik Air CEO’su Roy Ilegbodu: ‘Arik Air olarak en büyük hedefimiz pazardaki lider konumumuzu sürdürerek, yolcularımıza en mükemmel uçuş deneyimini yaşatmak. Bu hedefimiz doğrultusunda tüm IT altyapımızı emanet ettiğimiz Hitit‘in en önemli iş ortağımız olacağını düşünüyorum.“ dedi. 2002 yılından bu yana faaliyet gösteren ve “uluslararası altın kalite ödülü”, “yılın şirketi” ve “yılın havayolu” gibi birçok ödüle sahip olan Arik Air, Lagos’taki Murtala Mohammed Uluslararası Havalimanı ve Abuja’daki Nnamdi Azikiwe Uluslararası Havalimanı olmak üzere iki ayrı merkezden tarifeli ve charter uçuşlar gerçekleştiriyor. Hitit Bilgisayar Hizmetleri Hakkında 1994 yılında kurulan Hitit Bilgisayar Hizmetleri, sektörün hızla büyüyen oyuncularının en çetin ve karmaşık ihtiyaçlarını dahi karşılayabilecek düzeyde yeni nesil havayolu, havaalanı ve seyahat yazılım ürünleri ve servisleri sağlamaktadır. PAX / DCS ürünleri, rezervasyon, biletleme, check-in, yolcu kalkış kontrolü, ekip planlama ve sadakat yönetimi ihtiyaçlarını karşılarken, Crane RA, Crane CA, Crane SP, Crane OCC, Crane CREW ve Crane ALM, sırasıyla, gelir muhasebesi, gider muhasebesi, tarife planlama, operasyon kontrolü, ekip planlama, tur operatörü /charter yönetim ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Müşterileriyle kurduğu yakın ilişkileriyle tanınan Hitit, ürünleri ve servisleri ile ilgili olduğu kadar, müşteri hizmetleri konusunda da mükemmel geri dönüşler almakta ve bu geri dönüşleri daha da kaliteli ve başarılı hizmetlere dönüştürmektedir. Rezervasyon sistemleri üzerinden geçen 55 milyondan fazla yolcu ile dünya havayolu PSS (Yolcu Servis Sistemi) endüstrisinde 5. sırada bulunan Hitit, Avrupa’dan Asya’ya, Afrika’dan Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetlere uzanan müşteri portföyünü hızla çoğaltmaya ve çeşitlendirmeye devam etmektedir.

BATI AFRİKA’NIN EN BÜYÜĞÜ HİTİT’İ SEÇTİ

 

Hitit, Batı Afrika’nın ve Nijerya’nın en büyük havayolu firması olan Arik Air ile iş birliği anlaşması imzaladı. Yapılan anlaşmayla, havayolu şirketinin tüm IT altyapısı Hitit tarafından geliştirilen Crane çözümlerine emanet edildi. 26 uçaklık filoya ve yıllık 2.2 milyon yolcu trafiğine sahip olan Arik Air’in Hitit ailesine katılmasıyla, Hitit Afrika’daki müşteri sayısını sekize çıkarttı.

 

Geliştirdiği havayolu ve seyahat IT çözümleriyle havacılık teknolojileri alanında dünyanın sayılı firmaları arasından gösterilen Hitit, müşteri portföyünü genişletmeye devam ediyor. Rotasını bir kez daha Afrika kıtasına çeviren Hitit, Arik Air’in bütün yazılım ihtiyaçlarını Crane markalı çözümleri ile karşılayacak.

Arik Air yerel, ulusal ve uluslararası tüm uçuşlarında ihtiyaç duyduğu yolcu hizmetleri sisteminin (PSS) tüm alt bileşenleri ile kendi operasyonel planlama ve muhasebe yönetimi için gerekli sistemleri Hitit’e devretti. Arik Air’in Hitit’ten alacağı 360 derece, kapsamlı havayolu yazılım hizmetleri arasında; rezervasyon, biletleme, check-in, yolcu kalkış kontrolü, ekip planlama, sadakat yönetimi, tarife planlama, tur operatörü /charter yönetimi, gelir ve gider muhasebesi bulunuyor.

Batı Afrika ve Nijerya’nın En Büyüğü

Batı Afrika ve Nijerya’daki en büyük filoya ve yolcu trafiğine sahip olan ve ülkedeki yerel uçuşların %60’ını gerçekleştiren Arik Air; aralarında Johannesburg, Londra ve New York’un da bulunduğu; Batı, Merkez ve Güney Afrika, Avrupa ile Kuzey Amerika kıtalarındaki 26 farklı destinasyona ulaşım sağlıyor.

Yeni iş ortaklığı hakkında konuşan Hitit Genel Müdürü Nur Gökman; “23 yıldır havacılık yazılımları geliştiren bir firma olarak bugün geldiğimiz nokta itibariyle, bir havayolunun a’dan z’ye tüm ihtiyaçlarını Crane markalı çözümlerimizle karşılayabiliyoruz. Batı Afrika’nın en büyüğü Arik Air’la olan anlaşmamız, Hitit’in bütünlüklü ürün ve ürün sonrası hizmet yaklaşımını yansıtan çok başarılı bir örnek. Sayıları hızla artan ortaklıklarımıza yenilerini ekleyerek, %100 yerli yazılımlarımızı dünya çapında ihraç etmeye devam edeceğiz.” dedi.

Arik Air CEO’su Roy Ilegbodu: ‘Arik Air olarak en büyük hedefimiz pazardaki lider konumumuzu sürdürerek, yolcularımıza en mükemmel uçuş deneyimini yaşatmak. Bu hedefimiz doğrultusunda tüm IT altyapımızı emanet ettiğimiz Hitit‘in en önemli iş ortağımız olacağını düşünüyorum.“ dedi.

2002 yılından bu yana faaliyet gösteren ve “uluslararası altın kalite ödülü”, “yılın şirketi” ve “yılın havayolu” gibi birçok ödüle sahip olan Arik Air, Lagos’taki Murtala Mohammed Uluslararası Havalimanı ve Abuja’daki Nnamdi Azikiwe Uluslararası Havalimanı olmak üzere iki ayrı merkezden tarifeli ve charter uçuşlar gerçekleştiriyor.

Hitit Bilgisayar Hizmetleri Hakkında

1994 yılında kurulan Hitit Bilgisayar Hizmetleri, sektörün hızla büyüyen oyuncularının en çetin ve karmaşık ihtiyaçlarını dahi karşılayabilecek düzeyde yeni nesil havayolu, havaalanı ve seyahat yazılım ürünleri ve servisleri sağlamaktadır. PAX / DCS ürünleri, rezervasyon, biletleme, check-in, yolcu kalkış kontrolü, ekip planlama ve sadakat yönetimi ihtiyaçlarını karşılarken, Crane RA, Crane CA, Crane SP, Crane OCC, Crane CREW ve Crane ALM, sırasıyla, gelir muhasebesi, gider muhasebesi, tarife planlama, operasyon kontrolü, ekip planlama, tur operatörü /charter yönetim ihtiyaçlarını karşılamaktadır.

Müşterileriyle kurduğu yakın ilişkileriyle tanınan Hitit, ürünleri ve servisleri ile ilgili olduğu kadar, müşteri hizmetleri konusunda da mükemmel geri dönüşler almakta ve bu geri dönüşleri daha da kaliteli ve başarılı hizmetlere dönüştürmektedir. Rezervasyon sistemleri üzerinden geçen 55 milyondan fazla yolcu ile dünya havayolu PSS (Yolcu Servis Sistemi) endüstrisinde 5. sırada bulunan Hitit, Avrupa’dan Asya’ya, Afrika’dan Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetlere uzanan müşteri portföyünü hızla çoğaltmaya ve çeşitlendirmeye devam etmektedir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2hCobqh
via IFTTT

Arik Air’in Bütün Yazılım İhtiyaçlarını Hitit Karşılayacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2hCobqh

Aras Kargo’dan sokak hayvanları için su kabı seferberliği Aras Kargo’dan sokak hayvanları için su kabı seferberliği   Aras Kargo şehir hayatının sokak hayvanlarına verdiği zararı azaltmak, hayvanların doğal ortamlarında yaşamalarını kolaylaştırmak için kolları sıvadı.  Sokak hayvanlarının özellikle yaz aylarında susuz kalmalarını önlemek amacıyla tüm şube, bölge müdürlükleri ve transfer merkezlerinde su kapları bulunduran Aras Kargo, bugüne kadar toplam 7 bin 500 adet su kabı dağıtımı gerçekleştirdi.   Aras Kargo’nun 2014 senesinde doğayı koruma vizyonu doğrultusunda oluşturduğu “Doğa Dostu Araslar” platformu şimdiye kadar birçok çevre dostu uygulamaya imza attı. Daha yaşanabilir bir dünya için ve doğal yaşamı korumak amacıyla Aras Kargo sokak hayvanlarını da unutmadı. Yazın sıcak günlerinde sokak hayvanlarının susuz kalmasını önlemek, yaşam mücadelelerine destek vermek amacıyla seferber olan Aras Kargo tüm şube, bölge müdürlükleri ve transfer merkezlerinin önünde su kabı bulunduruyor. Sokak hayvanlarının şehir yaşamında hayatlarını rahatlıkla sürdürmelerini sağlamak ve bu konuda toplumsal farkındalık yaratmak isteyen Aras Kargo son iki yılda toplam 7 bin 500 adet su kabı dağıtımı gerçekleştirdi.   Aras Kargo’dan çevre dostu uygulamalar        Gelecek kuşaklara yaşanabilir bir dünya bırakmak isteyen Aras Kargo 2011 yılında araç filosuna kattığı doğa dostu elektrikli araçlarla binlerce tonluk karbon salınımını engellemeyi hedefliyor. Bu sayede yaklaşık 18 bin yeni ağacın doğada oluşturacağı faydayı yaratacak olan Aras Kargo ayrıca doğada yüzde 100 çözünürlüğü olan malzemeler kullanıyor.   Aras Kargo doğa mirasına sahip çıkmak için Çekül işbirliği ile hayata geçirdiği Yeşile Hayat Hayata Yeşil Projesi’yle ise bu güne kadar yaklaşık 140 bin ağacı doğaya kazandırdı. “Doğa Dostu Araslar” TURMEPA ile gerçekleştirdiği ortak çalışma sonucunda da 2016 yılında deniz kıyılarından 500 kg atık toplayarak ekolojik dengenin korunmasına önemli katkılar sağlayan şirket bunların yanında, transfer merkezlerinde kullandığı LED aydınlatma ve fotosel sistemleri sayesinde yüzde 25 enerji tasarrufu sağlıyor.

Aras Kargo’dan sokak hayvanları için su kabı seferberliği

 

Aras Kargo şehir hayatının sokak hayvanlarına verdiği zararı azaltmak, hayvanların doğal ortamlarında yaşamalarını kolaylaştırmak için kolları sıvadı.  Sokak hayvanlarının özellikle yaz aylarında susuz kalmalarını önlemek amacıyla tüm şube, bölge müdürlükleri ve transfer merkezlerinde su kapları bulunduran Aras Kargo, bugüne kadar toplam 7 bin 500 adet su kabı dağıtımı gerçekleştirdi.

 

Aras Kargo’nun 2014 senesinde doğayı koruma vizyonu doğrultusunda oluşturduğu “Doğa Dostu Araslar” platformu şimdiye kadar birçok çevre dostu uygulamaya imza attı. Daha yaşanabilir bir dünya için ve doğal yaşamı korumak amacıyla Aras Kargo sokak hayvanlarını da unutmadı. Yazın sıcak günlerinde sokak hayvanlarının susuz kalmasını önlemek, yaşam mücadelelerine destek vermek amacıyla seferber olan Aras Kargo tüm şube, bölge müdürlükleri ve transfer merkezlerinin önünde su kabı bulunduruyor. Sokak hayvanlarının şehir yaşamında hayatlarını rahatlıkla sürdürmelerini sağlamak ve bu konuda toplumsal farkındalık yaratmak isteyen Aras Kargo son iki yılda toplam 7 bin 500 adet su kabı dağıtımı gerçekleştirdi.

 

Aras Kargo’dan çevre dostu uygulamalar     

 

Gelecek kuşaklara yaşanabilir bir dünya bırakmak isteyen Aras Kargo 2011 yılında araç filosuna kattığı doğa dostu elektrikli araçlarla binlerce tonluk karbon salınımını engellemeyi hedefliyor. Bu sayede yaklaşık 18 bin yeni ağacın doğada oluşturacağı faydayı yaratacak olan Aras Kargo ayrıca doğada yüzde 100 çözünürlüğü olan malzemeler kullanıyor.

 

Aras Kargo doğa mirasına sahip çıkmak için Çekül işbirliği ile hayata geçirdiği Yeşile Hayat Hayata Yeşil Projesi’yle ise bu güne kadar yaklaşık 140 bin ağacı doğaya kazandırdı. “Doğa Dostu Araslar” TURMEPA ile gerçekleştirdiği ortak çalışma sonucunda da 2016 yılında deniz kıyılarından 500 kg atık toplayarak ekolojik dengenin korunmasına önemli katkılar sağlayan şirket bunların yanında, transfer merkezlerinde kullandığı LED aydınlatma ve fotosel sistemleri sayesinde yüzde 25 enerji tasarrufu sağlıyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2uhMTT1
via IFTTT

Aras Kargo’dan sokak hayvanları için su kabı seferberliği


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2uhMTT1

ATATÜRK HAVALİMANI’NDA TARİHİ REKOR 7 AYDA 105 MİLYON YOLCUYA HİZMET VERİLDİ TEMMUZ AYINDA 20 MİLYON 956 BİN YOLCU HAVALİMANLARINDAN HİZMET ALDI, 194 BİN 726 UÇAK TRAFİĞİ GERÇEKLEŞTİ… Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ ) Genel Müdürlüğü, 2017 yılı Temmuz ayına ilişkin havayolu uçak, yolcu ve yük istatistiklerini açıkladı. Buna göre; Temmuz ayında, havalimanlarının uçak trafiği geçen yılın aynı ayına göre iç hatlarda yüzde 16,9 artışla 88.381, dış hatlarda ise yüzde 11,6 artışla 67.490 oldu.  Toplam uçak trafiği de (üstgeçişler dâhil)  yüzde 13,1 artışla 194.726 oldu. TEMMUZ’DA DIŞ HAT YOLCU YÜZDE 31, İÇ HAT YOLCU YÜZDE 16,2 ARTTI… Bu ayda, iç hat yolcu sayısı yüzde 16,2 artışla 10.752.816, dış hat yolcu sayısı ise yüzde 31 artışla 10.175.895 olarak kaydedildi. Böylece söz konusu ayda direkt transit yolcular da dâhil edildiğinde yolcu sayısı, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 22,8 artış ile 20.956.508 oldu. Turizme yönelik havalimanlarımızda Temmuz Ayında 2016 yılı Temmuz ayına göre; Antalya Havalimanında; dış hat yolcu trafiğinde yüzde 86 artış ile 3.383.901 yolcu, Muğla Dalaman Havalimanında; dış hat yolcu trafiğinde yüzde 29 artış ile 451.149 yolcu, Muğla Milas-Bordum Havalimanında; iç hat yolcu trafiğinde yüzde 15 artış ile 446.249 yolcu, Alanya Gazipaşa Havalimanında; iç hat yolcu trafiğinde ise yüzde 20 artış ile 54.397 yolcu trafiği gerçekleşti.   ATATÜRK HAVALİMANINDA TARİHİ REKOR… İstanbul Atatürk Havalimanı turizm sektöründe yaşanan daralma öncesindeki uçak rakamlarını da geçti. Havalimanı, Temmuz ayında 43 bin 323 uçağın kullanmasıyla aylık bazda tüm zamanların uçak rekorunu kırdı. Temmuz ayında İstanbul Atatürk Havalimanı yolcu sayısı ise; iç hatlarda yüzde 12 artış ile 1.918.726, dış hat yolcu trafiği ise yüzde 11 artışla 4.134.977 toplamda ise 6.053.703 oldu. YÜK TRAFİĞİ TOPLAMDA YÜZDE 15,9 ARTTI… Havalimanları Yük (kargo, posta ve bagaj) trafiği Temmuz ayı itibarıyla iç hatlarda yüzde 11,1 artışla 99.677 ton, dış hatlarda yüzde 17,9 artışla 244.070 ton, toplamda ise yüzde 15,9 artışla 343.747 tona ulaştı. 2017 YILININ 7 AYLIK DÖNEMİNDE 105 MİLYON YOLCU, 1 MİLYON 65 BİN UÇAK TRAFİĞİ… 2017 Yılı Temmuz Sonu (7 Aylık) gerçekleşmelerine göre; hizmet verilen toplam uçak trafiği (üstgeçişler dâhil)  yüzde 2,9 artışla 1.065.579, toplam yolcu trafiği (direkt transit dâhil) yüzde 7,4 artış ile 105.154.084, yük (Kargo+Posta+Bagaj) trafiği ise yüzde 8,5 artışla 1.840.310 tona ulaştı.

7 AYDA 105 MİLYON YOLCUYA HİZMET VERİLDİ

TEMMUZ AYINDA 20 MİLYON 956 BİN YOLCU HAVALİMANLARINDAN HİZMET ALDI, 194 BİN 726 UÇAK TRAFİĞİ GERÇEKLEŞTİ…

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ ) Genel Müdürlüğü, 2017 yılı Temmuz ayına ilişkin havayolu uçak, yolcu ve yük istatistiklerini açıkladı. Buna göre; Temmuz ayında, havalimanlarının uçak trafiği geçen yılın aynı ayına göre iç hatlarda yüzde 16,9 artışla 88.381, dış hatlarda ise yüzde 11,6 artışla 67.490 oldu.  Toplam uçak trafiği de (üstgeçişler dâhil)  yüzde 13,1 artışla 194.726 oldu.

TEMMUZ’DA DIŞ HAT YOLCU YÜZDE 31, İÇ HAT YOLCU YÜZDE 16,2 ARTTI…

Bu ayda, iç hat yolcu sayısı yüzde 16,2 artışla 10.752.816, dış hat yolcu sayısı ise yüzde 31 artışla 10.175.895 olarak kaydedildi. Böylece söz konusu ayda direkt transit yolcular da dâhil edildiğinde yolcu sayısı, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 22,8 artış ile 20.956.508 oldu.

Turizme yönelik havalimanlarımızda Temmuz Ayında 2016 yılı Temmuz ayına göre;

  • Antalya Havalimanında; dış hat yolcu trafiğinde yüzde 86 artış ile 3.383.901 yolcu,
  • Muğla Dalaman Havalimanında; dış hat yolcu trafiğinde yüzde 29 artış ile 451.149 yolcu,
  • Muğla Milas-Bordum Havalimanında; iç hat yolcu trafiğinde yüzde 15 artış ile 446.249 yolcu,
  • Alanya Gazipaşa Havalimanında; iç hat yolcu trafiğinde ise yüzde 20 artış ile 54.397 yolcu trafiği gerçekleşti.

 

ATATÜRK HAVALİMANINDA TARİHİ REKOR…

İstanbul Atatürk Havalimanı turizm sektöründe yaşanan daralma öncesindeki uçak rakamlarını da geçti. Havalimanı, Temmuz ayında 43 bin 323 uçağın kullanmasıyla aylık bazda tüm zamanların uçak rekorunu kırdı. Temmuz ayında İstanbul Atatürk Havalimanı yolcu sayısı ise; iç hatlarda yüzde 12 artış ile 1.918.726, dış hat yolcu trafiği ise yüzde 11 artışla 4.134.977 toplamda ise 6.053.703 oldu.

YÜK TRAFİĞİ TOPLAMDA YÜZDE 15,9 ARTTI…

Havalimanları Yük (kargo, posta ve bagaj) trafiği Temmuz ayı itibarıyla iç hatlarda yüzde 11,1 artışla 99.677 ton, dış hatlarda yüzde 17,9 artışla 244.070 ton, toplamda ise yüzde 15,9 artışla 343.747 tona ulaştı.

2017 YILININ 7 AYLIK DÖNEMİNDE 105 MİLYON YOLCU, 1 MİLYON 65 BİN UÇAK TRAFİĞİ…

2017 Yılı Temmuz Sonu (7 Aylık) gerçekleşmelerine göre; hizmet verilen toplam uçak trafiği (üstgeçişler dâhil)  yüzde 2,9 artışla 1.065.579, toplam yolcu trafiği (direkt transit dâhil) yüzde 7,4 artış ile 105.154.084, yük (Kargo+Posta+Bagaj) trafiği ise yüzde 8,5 artışla 1.840.310 tona ulaştı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2uycbaI
via IFTTT

ATATÜRK HAVALİMANI’NDA TARİHİ REKOR


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2uycbaI