
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
3 Ağustos 2017 Perşembe
TELKODER: “Telekomünikasyon Sektörü zararda, gelirlerin %30’u devlete gidiyor”

Türk Hava Yolları ile bebekli aileler artık daha rahat seyahat edecek Bayrak taşıyıcı havayolu, uzun hat uçuşlarında seyahat edecek bebekli yolcularını özel hazırladığı seyahat kiti ile daha konforlu bir uçuşa davet ediyor. Yolcularının uçuş konforunu ve memnuniyetini daima ön planda tutan ve uçuş boyunca kendilerini daha rahat hissetmeleri için çalışan Türk Hava Yolları, mükemmel bir seyahat deneyimi için yeni fikirler geliştirmeye devam ediyor. Bu doğrultuda, 0-2 yaş arası bebeklerin ve ailelerinin ihtiyaçları incelenerek hazırlanan Bebek Seyahat Kiti, Ağustos ayı itibariyle kıtalar arası uçuşlarda seyahat eden bebekli yolculara sunulmaya başlandı. Özel olarak tasarlanan bir çanta ile hazırlanan Bebek Seyahat Kitinin içerisinde; alt değiştirme örtüsü, tek kullanımlık mama önlüğü, pişik kremi, bebek losyonu, bebek şampuanı, yenidoğan ıslak pamuk mendili ve göğüs pedi yer alıyor. Paraben, alkol, boya, SLS ve SLES (zararlı kimyasallar) içermeyen ürünler, bebek cildinin hassasiyeti göz önünde bulundurularak üretildi. Türk Hava Yolları Hakkında: 1933 yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 332 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 251 uluslararası, 49 yurtiçi olmak üzere dünyada 300 noktaya uçan, 4 yıldızlı havayolu şirketidir. Geçtiğimiz altı yıl süresince “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” ilân edilmiş olan Türk Hava Yolları, 2017 yılı Skytrax değerlendirmesine göre, art arda olmak üzere 9. kez “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” seçildi. 2010 yılında dünyanın “En İyi Ekonomi Sınıfı İkram Servisi” ödülünü almaya hak kazanan Türk Hava Yolları; 2013, 2014 ve 2016 yıllarında olduğu gibi bu yıl da dünyanın “En İyi Business Sınıfı İkram Servisi” ödülünün sahibi oldu. Ve yine bu yılki Skytrax değerlendirme sonuçlarına göre, 2015 yılında da teslim aldığı dünyanın “En İyi Business Sınıfı Özel Yolcu Salonu” ödülü ile birlikte geçtiğimiz iki yılda olduğu gibi bu yıl tekrar dünyanın “En İyi Business Sınıfı Özel Yolcu Salonu İkramı” ödülünü almaya lâyık görüldü. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye http://ift.tt/TpSd7u web adresinden veya Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin ve Instagramhesapları üzerinden ulaşılabilir. Star İttifakı Hakkında: Türk Hava Yolları, 1997 yılında uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve hizmet sunan ve ilk küresel ölçekli havayolu ittifakı olarak kurulan Star İttifakı üyesidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi sayısız ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brazil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI ve United. Star İttifakı, hâli hazırda 190 ülkedeki 1.300 havalimanına 18.450’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır. Bununla birlikte, Star Alliance Bağlantı Ortağı (Connecting Partner) Juneyao Airlines tarafından da yine bu kapsamda yeni bağlantılı uçuşlar sunulmaktadır.
Bayrak taşıyıcı havayolu, uzun hat uçuşlarında seyahat edecek bebekli yolcularını özel hazırladığı seyahat kiti ile daha konforlu bir uçuşa davet ediyor.
Yolcularının uçuş konforunu ve memnuniyetini daima ön planda tutan ve uçuş boyunca kendilerini daha rahat hissetmeleri için çalışan Türk Hava Yolları, mükemmel bir seyahat deneyimi için yeni fikirler geliştirmeye devam ediyor.
Bu doğrultuda, 0-2 yaş arası bebeklerin ve ailelerinin ihtiyaçları incelenerek hazırlanan Bebek Seyahat Kiti, Ağustos ayı itibariyle kıtalar arası uçuşlarda seyahat eden bebekli yolculara sunulmaya başlandı.
Özel olarak tasarlanan bir çanta ile hazırlanan Bebek Seyahat Kitinin içerisinde; alt değiştirme örtüsü, tek kullanımlık mama önlüğü, pişik kremi, bebek losyonu, bebek şampuanı, yenidoğan ıslak pamuk mendili ve göğüs pedi yer alıyor. Paraben, alkol, boya, SLS ve SLES (zararlı kimyasallar) içermeyen ürünler, bebek cildinin hassasiyeti göz önünde bulundurularak üretildi.
Türk Hava Yolları Hakkında:
1933 yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 332 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 251 uluslararası, 49 yurtiçi olmak üzere dünyada 300 noktaya uçan, 4 yıldızlı havayolu şirketidir. Geçtiğimiz altı yıl süresince “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” ilân edilmiş olan Türk Hava Yolları, 2017 yılı Skytrax değerlendirmesine göre, art arda olmak üzere 9. kez “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” seçildi. 2010 yılında dünyanın “En İyi Ekonomi Sınıfı İkram Servisi” ödülünü almaya hak kazanan Türk Hava Yolları; 2013, 2014 ve 2016 yıllarında olduğu gibi bu yıl da dünyanın “En İyi Business Sınıfı İkram Servisi” ödülünün sahibi oldu. Ve yine bu yılki Skytrax değerlendirme sonuçlarına göre, 2015 yılında da teslim aldığı dünyanın “En İyi Business Sınıfı Özel Yolcu Salonu” ödülü ile birlikte geçtiğimiz iki yılda olduğu gibi bu yıl tekrar dünyanın “En İyi Business Sınıfı Özel Yolcu Salonu İkramı” ödülünü almaya lâyık görüldü. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye http://ift.tt/TpSd7u web adresinden veya Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin ve Instagramhesapları üzerinden ulaşılabilir.
Star İttifakı Hakkında:
Türk Hava Yolları, 1997 yılında uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve hizmet sunan ve ilk küresel ölçekli havayolu ittifakı olarak kurulan Star İttifakı üyesidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi sayısız ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brazil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI ve United. Star İttifakı, hâli hazırda 190 ülkedeki 1.300 havalimanına 18.450’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır. Bununla birlikte, Star Alliance Bağlantı Ortağı (Connecting Partner) Juneyao Airlines tarafından da yine bu kapsamda yeni bağlantılı uçuşlar sunulmaktadır.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2vsvS7E
via IFTTT
Türk Hava Yolları ile bebekli aileler artık daha rahat seyahat edecek

GELECEĞİN GEZGİN GRUPLARI SOSYAL MEDYACILAR

GELECEĞİN GEZGİN GRUPLARI SOSYAL MEDYACILAR Küresel seyahat endüstrisi için ileri teknoloji çözümlerinin önde gelen sağlayıcısı ve işlemcilerinden biri olan Amadeus, araştırma şirketi Frost&Sullivan ile seyahat endüstrisine yön verecek olan gezgin gruplarını belirledi. Geleceğin 6 gezgin grubundan biri “sosyal medyacılar” olacak. Türkiye’de 1994 yılından beri faaliyet gösteren, küresel seyahat endüstrisinin ileri teknoloji çözümleri sağlayıcısı Amadeus’un Türkiye Genel Müdürü Eric Willems, “Turizm endüstrisine teknolojik bakış açısı ve kullanıcı bakış açısı üzerinden iki farklı yorum getiren araştırmamız, 13 yıl sonrası için yollara düşecek olan gezgin gruplarına dair öngörülerde bulunmaya çalışıyor. Geleceğin gezgin grupları raporu ile gelecekte tüketicilerle daha iyi iletişim kurarak, onların ihtiyaçları doğrultusunda hizmet sunmak isteyen seyahat sektörü oyuncularına yol gösteriyoruz” dedi. Raporda en dikkat çekici grubun “sosyal medya” gezginleri olduğuna vurgu yapan Willems, “Seyahat onlar için sosyal sermaye demek; her anlarını sosyal medyada paylaşıyorlar. Onlar için önemi olan takipçilerinin beğenisi. Çok kişinin takip ettiği, yapılması gerekenler listeleri gibi araçları kullanarak seyahatlerini planlıyorlar. Markalarla işbirliği yaparak, sosyal medyadaki kimliklerini kazanca çevirebiliyorlar. Uçuş sırasında, otel odalarında, eğlence ve deneyimler söz konusu olduğunda kişiselleştirilmiş seçenekler sunulmasından hoşlanıyorlar. Sosyal medyadaki etki puanlarını artıracak markalar ve seyahatler bu gruptakilerin ilgi alanına giriyor” diye konuştu. “Tatillerimizi gitmeden deneyimleyebileceğiz” Teknolojinin seyahat endüstürisine entegrasyonunun tamamlanmasıyla gezginlerin tatillerini rezervasyon sürecinde deneyimleyebileceğine dikkat çeken Eric Willems, “Sanal gerçekliğin hayatımızın her alanına giriş yaptığı dönemde turizm endüstrisi de bu teknolojiyi satın almadan önce deneyimlemek amacıyla kullanabilecek. Gezginler sanal gerçeklik ile ön izleme yaparak seçeneklerinin neler olduğunu deneyimleyerek öğrenecekler. Böylece oluşabilecek hayal kırıklığı riskine karşı da önlem alınmış olacak. Teknolojik değişim hızını artırmaya devam ederken insanların ihtiyaçlarına hitap etmek için teknolojinin bir araç olduğunun altını çizen rapor, gezginleri motive eden ana nedenler çerçevesinde altı seyahat gezgin grubu hakkında bizlere ışık tutuyor. Kimi zorunlu, kimi kişisel gelişim gibi nedenlerle seyahat eden gezginler birçok farklı amaç ve motivasyona sahipler” dedi. Amadeus ve Frost&Sullivan hazırladığı raporda yer alan diğer 5 gezgin grubu; Zoraki gezginler: Belirli bir toplantıya katılmak, bir müşteriyle buluşmak ya da bayram gibi özel günlerde ailelerini görmek için seyahat ediyorlar. Her şeyin sorunsuz ilerlemesini istiyorlar. Uçak biletlerini satın alırken tercihleri, seyahat sırasında ekstra ödemeden ilk paketin içinde olması. İş seyahatlerinin esnekliğini en iyi şekilde yönetmeyi ve kişisel seyahati tek bir seyahate dönüştürmeyi tercih ediyorlar. Seyahatlerinin çok öncesinden rezervasyon yapabilmek onlar için önemli.Sık seyahat edip hava alanlarında çok zaman geçirdiklerinden, kendilerini oyalayacak her türlü eğlenceye sıcak bakıyorlar. Genelde belirli bir amaçla seyahat ediyor olsalar da, planlarıyla uyumlu, boş vakitlerini değerlendirebilecekleri tekliflere açıklar. Rahatlık arayanlar: Zamanları kısıtlı olduğundan onlar için tatilin anlamı dinlenmek. Bütün seyahat planlamalarını onlar adına başkalarının üstlenmesini tercih ediyorlar. Sunulan seçeneklerin basit ve anlaşılır olmasını istiyorlar. Tercihleri, güvenlik, konfor ve kolaylık vaat eden şirketlerin sunduğu paket programlar. Ödül avcıları: Tatil, onlar için çok çalışıp yorulmaları karşılığında aldıkları ve fazlasıyla hak ettiklerini düşündükleri bir ödül. Merkezde kendilerinin olduğu aktiviteler için zaman ve alan yaratma eğilimindeler. Helikopterle uçmak veya bir dağın zirvesindeki egzotik bir spa’da yorgunluk atmak gibi kendilerini ”şımartacak” aktiviteler için zaman ayırıyorlar. Konfor ve verimlilik arasındaki dengeyi sağlamak için, bilgilerinden yola çıkılarak ”kişiselleştirilmiş” seyahatlere sıcak bakıyorlar. Havalimanı’nda kendileriyle özel olarak ilgilenen görevliler ya da hızlandırılmış check-in gibi VIP hizmetler satın aldıkları oluyor. Kendilerini iyi hissettirecek, sağlık kontrolü veya spa ziyareti hizmetlerin sunulmasından da hoşlanıyorlar. Kültür Meraklıları: Seyahat onlar için yeni kültürlerleri yakından tanımak için bir fırsat. Pek bilinmeyen yerleri keşfetmeyi tercih ediyorlar. Deneyimleri ne kadar gerçekçiyse, o kadar çok keyif alıyorlar. Daha ziyade online sosyal platformlardaki tavsiyelere göre hareket ediyorlar. Etikçiler: Seyahat ederken etik değerleri de gözetiyorlar. Örneğin gidecekleri yerin turizmine katkıda bulunmak gibi bir amaçları olabiliyor. Kendileriyle aynı değerleri gözeten seyahat markalarını tercih ediyorlar. Markaların açık şekilde ekolojik ve etik kaygılar taşımasına önem veriyorlar. ”Sanal gezi” fikrine, sanal gerçeklik gözlükleriyle siyasi veya etnik sebeplerden dolayı gidilemeyen yerleri ”ziyaret etme”ye sıcak bakıyorlar. Seyahat ederken etik değerleri gözettikleri için ”geri vermek” başlıca motivasyonlardan biri. Örneğin, gittikleri yerde bir okulun inşasına veya alt yapı çalışmalarına katkıda bulunuyorlar. Mümkün olduğunca küçük bir karbon ayak izi bırakacak seyahat araçlarını tercih ediyorlar. Bu nedenle de ”yeşil programlar” uygulayan şirketleri tercih ediyorlar. Çevreyi korumak adına uçarken geniş koltuk aralığı gibi lükslerden seve seve feragat edebiliyorlar.
Küresel seyahat endüstrisi için ileri teknoloji çözümlerinin önde gelen sağlayıcısı ve işlemcilerinden biri olan Amadeus, araştırma şirketi Frost&Sullivan ile seyahat endüstrisine yön verecek olan gezgin gruplarını belirledi. Geleceğin 6 gezgin grubundan biri “sosyal medyacılar” olacak.
Türkiye’de 1994 yılından beri faaliyet gösteren, küresel seyahat endüstrisinin ileri teknoloji çözümleri sağlayıcısı Amadeus’un Türkiye Genel Müdürü Eric Willems, “Turizm endüstrisine teknolojik bakış açısı ve kullanıcı bakış açısı üzerinden iki farklı yorum getiren araştırmamız, 13 yıl sonrası için yollara düşecek olan gezgin gruplarına dair öngörülerde bulunmaya çalışıyor. Geleceğin gezgin grupları raporu ile gelecekte tüketicilerle daha iyi iletişim kurarak, onların ihtiyaçları doğrultusunda hizmet sunmak isteyen seyahat sektörü oyuncularına yol gösteriyoruz” dedi. Raporda en dikkat çekici grubun “sosyal medya” gezginleri olduğuna vurgu yapan Willems, “Seyahat onlar için sosyal sermaye demek; her anlarını sosyal medyada paylaşıyorlar. Onlar için önemi olan takipçilerinin beğenisi. Çok kişinin takip ettiği, yapılması gerekenler listeleri gibi araçları kullanarak seyahatlerini planlıyorlar. Markalarla işbirliği yaparak, sosyal medyadaki kimliklerini kazanca çevirebiliyorlar. Uçuş sırasında, otel odalarında, eğlence ve deneyimler söz konusu olduğunda kişiselleştirilmiş seçenekler sunulmasından hoşlanıyorlar. Sosyal medyadaki etki puanlarını artıracak markalar ve seyahatler bu gruptakilerin ilgi alanına giriyor” diye konuştu.
“Tatillerimizi gitmeden deneyimleyebileceğiz”
Teknolojinin seyahat endüstürisine entegrasyonunun tamamlanmasıyla gezginlerin tatillerini rezervasyon sürecinde deneyimleyebileceğine dikkat çeken Eric Willems, “Sanal gerçekliğin hayatımızın her alanına giriş yaptığı dönemde turizm endüstrisi de bu teknolojiyi satın almadan önce deneyimlemek amacıyla kullanabilecek. Gezginler sanal gerçeklik ile ön izleme yaparak seçeneklerinin neler olduğunu deneyimleyerek öğrenecekler. Böylece oluşabilecek hayal kırıklığı riskine karşı da önlem alınmış olacak. Teknolojik değişim hızını artırmaya devam ederken insanların ihtiyaçlarına hitap etmek için teknolojinin bir araç olduğunun altını çizen rapor, gezginleri motive eden ana nedenler çerçevesinde altı seyahat gezgin grubu hakkında bizlere ışık tutuyor. Kimi zorunlu, kimi kişisel gelişim gibi nedenlerle seyahat eden gezginler birçok farklı amaç ve motivasyona sahipler” dedi.
Amadeus ve Frost&Sullivan hazırladığı raporda yer alan diğer 5 gezgin grubu;
Zoraki gezginler:
Belirli bir toplantıya katılmak, bir müşteriyle buluşmak ya da bayram gibi özel günlerde ailelerini görmek için seyahat ediyorlar. Her şeyin sorunsuz ilerlemesini istiyorlar. Uçak biletlerini satın alırken tercihleri, seyahat sırasında ekstra ödemeden ilk paketin içinde olması. İş seyahatlerinin esnekliğini en iyi şekilde yönetmeyi ve kişisel seyahati tek bir seyahate dönüştürmeyi tercih ediyorlar.
Seyahatlerinin çok öncesinden rezervasyon yapabilmek onlar için önemli.Sık seyahat edip hava alanlarında çok zaman geçirdiklerinden, kendilerini oyalayacak her türlü eğlenceye sıcak bakıyorlar. Genelde belirli bir amaçla seyahat ediyor olsalar da, planlarıyla uyumlu, boş vakitlerini değerlendirebilecekleri tekliflere açıklar.
Rahatlık arayanlar:
Zamanları kısıtlı olduğundan onlar için tatilin anlamı dinlenmek. Bütün seyahat planlamalarını onlar adına başkalarının üstlenmesini tercih ediyorlar. Sunulan seçeneklerin basit ve anlaşılır olmasını istiyorlar. Tercihleri, güvenlik, konfor ve kolaylık vaat eden şirketlerin sunduğu paket programlar.
Ödül avcıları:
Tatil, onlar için çok çalışıp yorulmaları karşılığında aldıkları ve fazlasıyla hak ettiklerini düşündükleri bir ödül. Merkezde kendilerinin olduğu aktiviteler için zaman ve alan yaratma eğilimindeler. Helikopterle uçmak veya bir dağın zirvesindeki egzotik bir spa’da yorgunluk atmak gibi kendilerini ”şımartacak” aktiviteler için zaman ayırıyorlar. Konfor ve verimlilik arasındaki dengeyi sağlamak için, bilgilerinden yola çıkılarak ”kişiselleştirilmiş” seyahatlere sıcak bakıyorlar. Havalimanı’nda kendileriyle özel olarak ilgilenen görevliler ya da hızlandırılmış check-in gibi VIP hizmetler satın aldıkları oluyor. Kendilerini iyi hissettirecek, sağlık kontrolü veya spa ziyareti hizmetlerin sunulmasından da hoşlanıyorlar.
Kültür Meraklıları:
Seyahat onlar için yeni kültürlerleri yakından tanımak için bir fırsat. Pek bilinmeyen yerleri keşfetmeyi tercih ediyorlar. Deneyimleri ne kadar gerçekçiyse, o kadar çok keyif alıyorlar. Daha ziyade online sosyal platformlardaki tavsiyelere göre hareket ediyorlar.
Etikçiler:
Seyahat ederken etik değerleri de gözetiyorlar. Örneğin gidecekleri yerin turizmine katkıda bulunmak gibi bir amaçları olabiliyor. Kendileriyle aynı değerleri gözeten seyahat markalarını tercih ediyorlar. Markaların açık şekilde ekolojik ve etik kaygılar taşımasına önem veriyorlar. ”Sanal gezi” fikrine, sanal gerçeklik gözlükleriyle siyasi veya etnik sebeplerden dolayı gidilemeyen yerleri ”ziyaret etme”ye sıcak bakıyorlar.
Seyahat ederken etik değerleri gözettikleri için ”geri vermek” başlıca motivasyonlardan biri. Örneğin, gittikleri yerde bir okulun inşasına veya alt yapı çalışmalarına katkıda bulunuyorlar. Mümkün olduğunca küçük bir karbon ayak izi bırakacak seyahat araçlarını tercih ediyorlar. Bu nedenle de ”yeşil programlar” uygulayan şirketleri tercih ediyorlar. Çevreyi korumak adına uçarken geniş koltuk aralığı gibi lükslerden seve seve feragat edebiliyorlar.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2vs5bjx
via IFTTT
Ücretsiz Fly&Bus Servisi Belgrad’da!
