2 Ağustos 2017 Çarşamba

GMW MIMARLIK Projelerinde BIM’i Tam Kapasite Uygulayarak Global Ölçekte İşlere İmza Atıyor GMW MIMARLIK Projelerinde BIM’i Tam Kapasite Uygulayarak Global Ölçekte İşlere İmza Atıyor Yurt içinde ve yurt dışında pek çok nitelikli mimari ve iç mimari projeye imza atan GMW MIMARLIK, Türkiye’de güncel projelerini BIM sistemi üzerinden yürüten nadir ofislerden biri olarak, hem tasarımcı ve işveren arasındaki iletişimi güçlendiriyor, hem de çevresel etkileri binanın yaşam döngüsüne entegre ederek uyumunu kontrol ve optimize ediyor. Ali Evrenay Özveren, Dicle Demircioğlu ve Pınar İlki Emekçi liderliğinde başta havalimanları, tren istasyonları, alışveriş merkezleri, konut projeleri ve kurumsal yapılar olmak üzere çok farklı fonksiyonlarda pek çok nitelikli mimari ve iç mimari proje üreten GMW MIMARLIK, tüm projelerini herhangi bir 2D çizim sistemi ile hibritlemeden, tamamen BIM üzerinden yürütüyor. Kuveyt Havalimanı Terminal 2 projesinde BIM sistemini kullanan GMW MIMARLIK, bundan önce de Haramain Metro İstasyonları projelerini BIM üzerinden yürütmüş.   3 boyutlu parametrik ve nesne tabanlı modellerin kullanımı ile bir yapının yaşam döngüsü boyunca kullanılacak koordineli bilgi üretilip kullanılması sürecini kapsayan ve işveren, tasarımcı, yüklenici, alt yükleniciler arasındaki iletişimi artıran bir sistem olan BIM sistemi kullanımı, işlevsel ve avantajlı yönleriyle tüm dünyada hızla yaygınlaşıyor. Avantajları arasında; yapının inşası sürecinde üç boyutlu koordinasyonu sağlayarak öngörülemeyen hataları ve çakışmaları minimize etmek, metraj ve maliyet hesaplarında kontrol sağlamak, uygulama hatalarını azaltmak, inşaat saha planlaması yönetimini sağlamak ve çevresel etkileri kontrol ve optimize etmek yer alıyor. BIM sistemini standart bir 3D modelleme yönteminden ayıran en büyük özelliği ise modellemenin yanında binanın yaşam döngüsü içinde gerekecek parametrelerini saklaması ve yönetmesidir.   Yurt dışındaki havalimanı projelerinin, proje portföyünde önemli bir yeri olan GMW MIMARLIK, uluslararası, büyük ve kompleks bir projede çalışmanın, beraberinde birçok zorluk da getirdiğinin altını çiziyor. Özellikle Kuveyt Havalimanı Terminal 2 projesi, daha önce bu ölçekte üretilen ender BIM projelerinden olması ve projenin kompleksliği nedeniyle büyük önem taşıyor. Bu konuda dünya genelinde geniş bir tecrübeye sahip uluslararası bir ofisle ortak olarak yürütülen bu proje, GMW MIMARLIK ekibine önemli ve sonrası için değerli tecrübeler kazandırmış.   BIM süreçlerini, geleneksel mimari proje üretiminden çok da farklı görmemek gerektiğini vurgulayan GMW MIMARLIK, projeden bağımsız alınan BIM araçları eğitiminin yerine, bizzat yürütülen proje süreçlerinin içinde atölye çalışmaları düzenleyerek ekibin eğitim almasını ve aynı prensipler içinde modelleme yapmasını sağlıyor. Proje özelinde yapılacaklar listeleri ve prosedürler hazırlayarak, süreçte karşılaşılabilecek sorunları minimize ediyor.   Avrupa’da birçok ülkede yasal zorunluluk olan BIM kullanımı, Amerika Birleşik Devletleri’nde ise yasal zorunluluk olmamasına rağmen neredeyse tüm ofislerde aktif olarak kullanılıyor. Türkiye’de de büyük ölçekli kamu projelerinde artık sıkça BIM zorunluluğu olmaya başladığını belirten GMW MIMARLIK ekibi, yurt dışındaki projelerde çalışmak ve dünyayla entegre olmak için BIM kullanımının şart olduğunu dile getiriyor.     GMW MIMARLIK Hakkında   GMW MIMARLIK 2000 yılında, 1949’da Londra’da kurulmuş olan GMW ARCHITECTS’in kıdemli ortağı Ali Evrenay Özveren önderliğinde kurulmuştur. İstanbul Nişantaşı’nda bulunan ofis, 2011 yılında Ali Evrenay Özveren’e ortak olarak katılan Dicle Demircioğlu ve Pinar Ilki tarafından yönetilmektedir.   2000 yılında gerçekleştirilen İstanbul Atatürk Uluslararası Havalimanı terminal projesinin tamamlanmasının ardından GMW MIMARLIK, Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika ve Türkiye’de ulaşım sektöründe bir dizi önemli uluslararası projeyi hayata geçirmek üzere görevlendirilmiştir. Firma, havalimanı projelerinin yanı sıra tren istasyonları, ofis, alışveriş ve eğlence merkezleri gibi geniş bir proje yelpazesine imza atmıştır.   Büyük ölçekli bir ulaşım projesi veya ofis iç mimari projesi söz konusu olduğunda, herhangi bir fark gözetilmeksizin kaliteden ödün verilmeden en iyi hizmetin uluslararası proje standartlarında verilmesi amaçlanır. Tasarım yönetimi ile çok sayıda mühendis ve danışmanlardan oluşan proje ekibinin etkin koordinasyonu, firmanın güçlü özelliklerinden biridir.   GMWM, Avrupa’nın yirmiden fazla başkentinde yer alan mimarlık firmalarının bir araya gelerek oluşturduğu Avrupa Mimarlar Birliği’nin (EAA, European Architecture Alliance) kurucu üyelerinden biridir.

GMW MIMARLIK Projelerinde BIM’i Tam Kapasite Uygulayarak Global Ölçekte İşlere İmza Atıyor

Yurt içinde ve yurt dışında pek çok nitelikli mimari ve iç mimari projeye imza atan GMW MIMARLIK, Türkiye’de güncel projelerini BIM sistemi üzerinden yürüten nadir ofislerden biri olarak, hem tasarımcı ve işveren arasındaki iletişimi güçlendiriyor, hem de çevresel etkileri binanın yaşam döngüsüne entegre ederek uyumunu kontrol ve optimize ediyor.

Ali Evrenay ÖzverenDicle Demircioğlu ve Pınar İlki Emekçi liderliğinde başta havalimanları, tren istasyonları, alışveriş merkezleri, konut projeleri ve kurumsal yapılar olmak üzere çok farklı fonksiyonlarda pek çok nitelikli mimari ve iç mimari proje üreten GMW MIMARLIK, tüm projelerini herhangi bir 2D çizim sistemi ile hibritlemeden, tamamen BIM üzerinden yürütüyor. Kuveyt Havalimanı Terminal 2 projesinde BIM sistemini kullanan GMW MIMARLIK, bundan önce de Haramain Metro İstasyonları projelerini BIM üzerinden yürütmüş.

 

3 boyutlu parametrik ve nesne tabanlı modellerin kullanımı ile bir yapının yaşam döngüsü boyunca kullanılacak koordineli bilgi üretilip kullanılması sürecini kapsayan ve işveren, tasarımcı, yüklenici, alt yükleniciler arasındaki iletişimi artıran bir sistem olan BIM sistemi kullanımı, işlevsel ve avantajlı yönleriyle tüm dünyada hızla yaygınlaşıyor. Avantajları arasında; yapının inşası sürecinde üç boyutlu koordinasyonu sağlayarak öngörülemeyen hataları ve çakışmaları minimize etmek, metraj ve maliyet hesaplarında kontrol sağlamak, uygulama hatalarını azaltmak, inşaat saha planlaması yönetimini sağlamak ve çevresel etkileri kontrol ve optimize etmek yer alıyor. BIM sistemini standart bir 3D modelleme yönteminden ayıran en büyük özelliği ise modellemenin yanında binanın yaşam döngüsü içinde gerekecek parametrelerini saklaması ve yönetmesidir.

 

Yurt dışındaki havalimanı projelerinin, proje portföyünde önemli bir yeri olan GMW MIMARLIK, uluslararası, büyük ve kompleks bir projede çalışmanın, beraberinde birçok zorluk da getirdiğinin altını çiziyor. Özellikle Kuveyt Havalimanı Terminal 2 projesi, daha önce bu ölçekte üretilen ender BIM projelerinden olması ve projenin kompleksliği nedeniyle büyük önem taşıyor. Bu konuda dünya genelinde geniş bir tecrübeye sahip uluslararası bir ofisle ortak olarak yürütülen bu proje, GMW MIMARLIK ekibine önemli ve sonrası için değerli tecrübeler kazandırmış.

 

BIM süreçlerini, geleneksel mimari proje üretiminden çok da farklı görmemek gerektiğini vurgulayan GMW MIMARLIK, projeden bağımsız alınan BIM araçları eğitiminin yerine, bizzat yürütülen proje süreçlerinin içinde atölye çalışmaları düzenleyerek ekibin eğitim almasını ve aynı prensipler içinde modelleme yapmasını sağlıyor. Proje özelinde yapılacaklar listeleri ve prosedürler hazırlayarak, süreçte karşılaşılabilecek sorunları minimize ediyor.

 

Avrupa’da birçok ülkede yasal zorunluluk olan BIM kullanımı, Amerika Birleşik Devletleri’nde ise yasal zorunluluk olmamasına rağmen neredeyse tüm ofislerde aktif olarak kullanılıyor. Türkiye’de de büyük ölçekli kamu projelerinde artık sıkça BIM zorunluluğu olmaya başladığını belirten GMW MIMARLIK ekibi, yurt dışındaki projelerde çalışmak ve dünyayla entegre olmak için BIM kullanımının şart olduğunu dile getiriyor.

 

 

GMW MIMARLIK Hakkında

 

GMW MIMARLIK 2000 yılında, 1949’da Londra’da kurulmuş olan GMW ARCHITECTS’in kıdemli ortağı Ali Evrenay Özveren önderliğinde kurulmuştur. İstanbul Nişantaşı’nda bulunan ofis, 2011 yılında Ali Evrenay Özveren’e ortak olarak katılan Dicle Demircioğlu ve Pinar Ilki tarafından yönetilmektedir.

 

2000 yılında gerçekleştirilen İstanbul Atatürk Uluslararası Havalimanı terminal projesinin tamamlanmasının ardından GMW MIMARLIK, Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika ve Türkiye’de ulaşım sektöründe bir dizi önemli uluslararası projeyi hayata geçirmek üzere görevlendirilmiştir. Firma, havalimanı projelerinin yanı sıra tren istasyonları, ofis, alışveriş ve eğlence merkezleri gibi geniş bir proje yelpazesine imza atmıştır.

 

Büyük ölçekli bir ulaşım projesi veya ofis iç mimari projesi söz konusu olduğunda, herhangi bir fark gözetilmeksizin kaliteden ödün verilmeden en iyi hizmetin uluslararası proje standartlarında verilmesi amaçlanır. Tasarım yönetimi ile çok sayıda mühendis ve danışmanlardan oluşan proje ekibinin etkin koordinasyonu, firmanın güçlü özelliklerinden biridir.

 

GMWM, Avrupa’nın yirmiden fazla başkentinde yer alan mimarlık firmalarının bir araya gelerek oluşturduğu Avrupa Mimarlar Birliği’nin (EAA, European Architecture Alliance) kurucu üyelerinden biridir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tYZoyn
via IFTTT

GMW MIMARLIK Projelerinde BIM’i Tam Kapasite Uygulayarak Global Ölçekte İşlere İmza Atıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tYZoyn

​Ülser ağzınızda! Ülser ağzınızda! Ağız ülseri, ağız ve diş etlerinde oluşan ağrılı yaralardır. Ağız ülseri halk arasında aft yaraları olarak da bilinir. Çoğunlukla zararsız olmakla birlikte, ağız ülseri son derece rahatsız edici olabilir ve bazı insanlar için yemek yemeyi, içmeyi, dişlerini fırçalamayı ve hatta konuşmayı bile zorlaştırabilir. Diş Hekimi Pertev Kökdemir, ağız ülserleri hakkında bilgi veriyor… “Sigara içmek ve asitli gıdalar tüketmek, ağız ülserlerini ağırlaştırır. Ülserler ağrılı olabilir ve ağrı; yemek, içki ve kötü ağız hijyeni ile daha da kötüleşebilir. Çoğu insanda ağız ülseri 2 hafta içinde geçer. Herhangi bir yeni ülser oluşumu veya 3 haftadan uzun süren bir ülser, bir doktor veya diş hekimi tarafından incelenmelidir.” SİGARA VE STRESTEN UZAK DURUN “Ağız ülserlerinin nedeni tam olarak bilinmemektedir” diyen Diş Hekimi Pertev Kökdemir, ağız ülserlerinde etkili olabilecek birkaç sebep hakkında bilgilendirdi: Sigarayı bırakmamak, Turunçgillerden, asidik gıdalardan veya baharat bakımından zengin beslenmek, Zayıf takma protezler, ağız ve diş etlerine sürtünebilecek diğer aparatlar Stres ya da kaygı, Gebelikte hormonal değişiklikler, ergenlik ve menopoz, Beta blokerler ve ağrı kesiciler dahil ilaçlar, Genetik faktörler, Bazı kişilerde, farklı bir sağlık durumunun veya beslenme yetersizliğinin bir sonucu olarak da ülserler gelişebilir. Çölyak veya Crohn hastalığı, vitamin B12 veya demir eksikliği, zayıflatılmış bir bağışıklık sistemi gibi durumların hepsi ülser oluşumunu tetikleyebilir. KANSERDE LEKELER SERTTİR! Ağız ülseri kanser belirtisi olabilir mi? Diş Hekimi Pertev Kökdemir, ağız ülserleri ile ağız kanseri arasındaki bazı temel farklılıkları şöyle sıraladı: Ağız ülseri genellikle ağrılıdır, ağız kanseri değildir. Ağız ülseri yaklaşık 2 hafta içinde temizlenirken, ağız kanseri ortadan kalkmaz ve sıklıkla yayılır. Ağız kanseri lekeleri kaba ve serttir, sıyrılmaları kolay olmayabilir. Ağız kanseri genellikle dilden, ağzın arkasından, diş etlerinde veya yanaklarda görünen kırmızı ve beyaz alanların veya geniş beyaz alanların karışımıdır. Ağız kanseri genellikle ağır içki içme veya tütün kullanımıyla bağlantılıdır. 3 HAFTADAN UZUN SÜRERSE DOKTORA GİDİLMELİ Ne zaman doktora başvurulmalı? Bir kişinin mümkün olan en kısa sürede doktorunu görmesi gereken bazı durumlar vardır. Bunlar: Ağızda bir veya daha fazla alanda ağrısız bir ülser ortaya çıkması, Ağızda yeni bir yerde görülen alışılmadık ülserler, Yayılmakta olan ülserler, 3 haftadan süren ülserler. GARGARA VE MERHEM ÖNERİLİR Ağız ülserleri nasıl tedavi edilebilir? Birçok durumda ağız ülserlerinden gelen ağrı ve rahatsızlık birkaç gün içinde azalır ve tedaviye gerek kalmadan yaklaşık 2 hafta içinde kaybolur. Ağız ülserleri ağrılı ya da sık tekrar ediyorsa, bir diş hekimi şişi ve ağrıyı azaltmak için çözüm önerebilir. Ayrıca, diş hekimi bir antimikrobiyal gargara veya merhem reçete edebilir. YEDİKLERİNİZ VE AĞIZ HİJYENİ ÖNEMLİ Ağız ülseri önlenebilir mi? Fırçalama ve diş ipi de dahil olmak üzere iyi bir diş hijyeninin sağlanması, ağız ülserlerinin önlenmesine yardımcı olabilir. Ağız ülserleri bilinen bir tedaviye sahip değildir ve tipik olarak bir kişinin hayatı boyunca ağızda tekrar eder. “Bir ülserin ortaya çıkması kaçınılmaz olmasına rağmen, şiddetini azaltmak için yapılabilecek bazı şeyler vardır” diyen Diş Hekimi Pertev Kökdemir, önleme yöntemlerini şöyle anlattı: Ülserlere neden olduğu bilinen ilaçların değiştirilmesi için doktorunuzla konuşun, Semptomları tetikleyebilecek veya kötüleştirebilecek gıdalardan kaçının, Günlük fırçalama ve diş ipi ile ağzı temiz tutun. Patient is having a dental treatment

​Ülser ağzınızda!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2vo4GXO

Arkas Lojistik Yeni Semi-treyler Yatırımında İşin Uzmanı Otokar’ı Seçti Arkas Lojistik Yeni Semi-treyler Yatırımında İşin Uzmanı Otokar’ı Seçti Türkiye’nin öncü otomotiv sanayi şirketi Otokar, lojistik sektöründe müşteri ihtiyaçlarına özel çözümler sunmaya devam ediyor. Otokar, Türkiye’nin en büyük lojistik firmalarından biri olan Arkas Lojistik için özel olarak ürettiği 20 adet semi-treyleri Sakarya fabrikasında düzenlenen törenle teslim etti. Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, kendi teknoloji, tasarım ve uygulamaları ile geliştirdiği araçlarla lojistik sektörüne yön vermeye devam ediyor. Türkiye’nin en büyük lojistik firmalarından Arkas Lojistik, yeni platform semi-treyler yatırımında işi emin ellere emanet etti; Otokar Arkas Lojistik için özel olarak tasarladı ve üretti. Hizmet çeşitliliği ve sektörel uzmanlaşmayı önemseyen Arkas Lojistik için özel olarak üretilen semi-treylerler Otokar’ın Sakarya fabrikasında düzenlenen törenle teslim edildi. Törene Arkas Lojistik Filo Yönetim Türkiye Müdürü İlkay Görentaş ile Ulaştırma Hizmetleri Türkiye Müdürü Melik Soysal, Otokar İç Pazar Ticari Araçlar Satış Direktörü Murat Tokatlı, satışı gerçekleştiren Otokar bayii Büyükkarcı Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Tümay Büyükkarcı ve firmaların üst düzey yöneticileri katıldı. Teslimat töreninde yüzde yüz yerli sermaye ile Otokar’ın topyekûn mükemmellik felsefesi ile ürettiği araçlarla müşterilerine özel çözümler sunduğuna dikkat çeken Otokar İç Pazar Ticari Araçlar Satış Direktörü Murat Tokatlı, “Otokar’ın bu başarısının altında son 10 yıldır Ar-Ge için gerçekleştirdiği 388 milyon TL’lik yatırım ve nitelikli insan kaynağı var. Fikri mülkiyet hakları Otokar’a ait olan ürünlerimiz, ihtiyaca uygun esnek üretim kabiliyetimiz ile nakliye ve lojistik sektöründe uluslararası arenada sektörün önde gelen üreticileri arasında yer alıyoruz. Arkas Lojistik ile uzun yıllara dayanan bir iş birliğimiz var. Hizmet verdiği sektörde öncü bir kuruluş olma vizyonuyla yatırımlarına aralıksız devam eden Arkas Lojistik’e bir kez daha Otokar’ı seçtikleri için teşekkür ediyorum. Çok amaçlı olarak Arkas Lojistik için özel olarak ürettiğimiz, kuruyük, sac rulo ve konteyner taşımacılığına uygun 20 adet semi-treylerlerin hayırlı olmasını diliyorum” dedi. Arkas Lojistik Ulaştırma Hizmetleri Türkiye Müdürü Melik Soysal ise şunları kaydetti; “Arkas Lojistik olarak büyüme hedefimiz doğrultusunda ekipman gamımızı genişletiyor, yatırımlarımıza devam ediyoruz. Farklı ekipmanlar ile hizmet çeşitliliğimizi artırarak müşterilerimizin çeşitli taşıma ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunmak için çalışıyoruz. Filomuza kattığımız bu ekipmanlar; piyasada 13-60 olarak bilinen, alüminyum kapaklı, BPW dingilli semi treylerle kuru yük taşımasında gücümüzü arttırırken; ADR regülasyonuna uygun fren ve elektrik donanımları ile güvenlik standartlarımızı en üst seviyeye taşımış oluyoruz. Yeni semi-treylerlerimizi; tek ekipman ile çoklu taşıma tiplerine hitap edebilecek şekilde dizayn ettirdik. Üç aracın özelliğini tek bir araçta birleştirdik. Üstelik yeni aracımız T9 sertifikasına sahip. 12 adet konteyner kilidi ile çift 20’lik, 40’lık ve 30’luk konteyner taşıyabileceğiz ve rulo sac taşımaya uygun havuz özelliğiylede her tip rulo sac taşımasını yapabileceğiz. Bu özelliklerle yeni ekipmanlarımızı hem yurt içi dağıtım projeleri hem konteyner taşımacılığı hem de FTL taşımalarında kullanabileceğiz. Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar’ın uzmanlığı, yüksek kalitedeki üretim standartları, ilave ettirdiğimiz özelliklere en uygun yöntemler geliştirebilen geniş Ar-Ge ekibi ile ön plana çıkarken tüm bunları da en uygun fiyatlarla çözebildikleri için teşekkür ediyoruz. Yaptığımız iş birliğinden mutluyuz. Dorselerimizin filomuza hayırlı olmasını diliyorum.” Farklı ihtiyaçlara tek model- tek çözüm: Otokar Yüksek mukavemetli çelikten imal şasi ve her iki yanda bulunan 5’er adet 600 mm yüksekliğinde aluminyum kapakları ile kuruyük taşımacılığının her alanında kullanılmaya uygun olan Otokar semi-treylerler, bunun yanında önde ve arkada yer alan rulo taşıma hazneleri sayesinde 700 mm’den 2.200 mm çapına kadar sac ruloları rahatlıkla taşıyabilecek şekilde üretildi. Araç üzerinde yer alan EN 12640 standartlarında 26 adet yük bağlama aparatı ile treylerin yük güvenliği maksimum seviyede tutuldu. Teslim edilen treylerler kuruyük ve sac rulo yanında araç üzerine akuple edilen 12 adet konteyner kilidi ile ISO 20”den ISO 40”a kadar her türlü ve tipte konteyner taşıma sistemlerine uygun güvenilir ve pratik taşıma çözümleri üretebiliyor. Bunun yanında ADR regulasyonlarına uygun fren ve elektrik sistemi ile donatılmış ve TSE’den T9 belgesi ile sertifikalandırılmış treylerler ile tehlikeli madde taşımacılığında yapılabilecek. OTOKAR HAKKINDA Otokar, 1963 yılından bu yana kendi teknoloji, tasarım ve uygulamaları ile müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun özel çözümler sunmaktadır. Koç Topluluğu bünyesinde yer alan Otokar, ticari araçlar segmentinde otobüs, kamyon ve semi treyler tasarlayıp üretmektedir. Otokar – Arkas Lojistik – Teslimat – Soldan Sağa: Murat Vural, Fırat Kurtoğlu, Tümay Büyükkarcı, Murat Tokatlı, Melik Soysal, Özbay Öztürk, Selçuk Öner, Bora Gültürk, İlkay Görentaş    

Arkas Lojistik Yeni Semi-treyler Yatırımında İşin Uzmanı Otokar’ı Seçti

Türkiye’nin öncü otomotiv sanayi şirketi Otokar, lojistik sektöründe müşteri ihtiyaçlarına özel çözümler sunmaya devam ediyor. Otokar, Türkiye’nin en büyük lojistik firmalarından biri olan Arkas Lojistik için özel olarak ürettiği 20 adet semi-treyleri Sakarya fabrikasında düzenlenen törenle teslim etti.

Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, kendi teknoloji, tasarım ve uygulamaları ile geliştirdiği araçlarla lojistik sektörüne yön vermeye devam ediyor. Türkiye’nin en büyük lojistik firmalarından Arkas Lojistik, yeni platform semi-treyler yatırımında işi emin ellere emanet etti; Otokar Arkas Lojistik için özel olarak tasarladı ve üretti.

Hizmet çeşitliliği ve sektörel uzmanlaşmayı önemseyen Arkas Lojistik için özel olarak üretilen semi-treylerler Otokar’ın Sakarya fabrikasında düzenlenen törenle teslim edildi. Törene Arkas Lojistik Filo Yönetim Türkiye Müdürü İlkay Görentaş ile Ulaştırma Hizmetleri Türkiye Müdürü Melik Soysal, Otokar İç Pazar Ticari Araçlar Satış Direktörü Murat Tokatlı, satışı gerçekleştiren Otokar bayii Büyükkarcı Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Tümay Büyükkarcı ve firmaların üst düzey yöneticileri katıldı.

Teslimat töreninde yüzde yüz yerli sermaye ile Otokar’ın topyekûn mükemmellik felsefesi ile ürettiği araçlarla müşterilerine özel çözümler sunduğuna dikkat çeken Otokar İç Pazar Ticari Araçlar Satış Direktörü Murat Tokatlı, “Otokar’ın bu başarısının altında son 10 yıldır Ar-Ge için gerçekleştirdiği 388 milyon TL’lik yatırım ve nitelikli insan kaynağı var. Fikri mülkiyet hakları Otokar’a ait olan ürünlerimiz, ihtiyaca uygun esnek üretim kabiliyetimiz ile nakliye ve lojistik sektöründe uluslararası arenada sektörün önde gelen üreticileri arasında yer alıyoruz. Arkas Lojistik ile uzun yıllara dayanan bir iş birliğimiz var. Hizmet verdiği sektörde öncü bir kuruluş olma vizyonuyla yatırımlarına aralıksız devam eden Arkas Lojistik’e bir kez daha Otokar’ı seçtikleri için teşekkür ediyorum. Çok amaçlı olarak Arkas Lojistik için özel olarak ürettiğimiz, kuruyük, sac rulo ve konteyner taşımacılığına uygun 20 adet semi-treylerlerin hayırlı olmasını diliyorum” dedi.

Arkas Lojistik Ulaştırma Hizmetleri Türkiye Müdürü Melik Soysal ise şunları kaydetti; “Arkas Lojistik olarak büyüme hedefimiz doğrultusunda ekipman gamımızı genişletiyor, yatırımlarımıza devam ediyoruz. Farklı ekipmanlar ile hizmet çeşitliliğimizi artırarak müşterilerimizin çeşitli taşıma ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunmak için çalışıyoruz. Filomuza kattığımız bu ekipmanlar; piyasada 13-60 olarak bilinen, alüminyum kapaklı, BPW dingilli semi treylerle kuru yük taşımasında gücümüzü arttırırken; ADR regülasyonuna uygun fren ve elektrik donanımları ile güvenlik standartlarımızı en üst seviyeye taşımış oluyoruz. Yeni semi-treylerlerimizi; tek ekipman ile çoklu taşıma tiplerine hitap edebilecek şekilde dizayn ettirdik. Üç aracın özelliğini tek bir araçta birleştirdik. Üstelik yeni aracımız T9 sertifikasına sahip. 12 adet konteyner kilidi ile çift 20’lik, 40’lık ve 30’luk konteyner taşıyabileceğiz ve rulo sac taşımaya uygun havuz özelliğiylede her tip rulo sac taşımasını yapabileceğiz. Bu özelliklerle yeni ekipmanlarımızı hem yurt içi dağıtım projeleri hem konteyner taşımacılığı hem de FTL taşımalarında kullanabileceğiz. Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar’ın uzmanlığı, yüksek kalitedeki üretim standartları, ilave ettirdiğimiz özelliklere en uygun yöntemler geliştirebilen geniş Ar-Ge ekibi ile ön plana çıkarken tüm bunları da en uygun fiyatlarla çözebildikleri için teşekkür ediyoruz. Yaptığımız iş birliğinden mutluyuz. Dorselerimizin filomuza hayırlı olmasını diliyorum.”

Farklı ihtiyaçlara tek model- tek çözüm: Otokar

Yüksek mukavemetli çelikten imal şasi ve her iki yanda bulunan 5’er adet 600 mm yüksekliğinde aluminyum kapakları ile kuruyük taşımacılığının her alanında kullanılmaya uygun olan Otokar semi-treylerler, bunun yanında önde ve arkada yer alan rulo taşıma hazneleri sayesinde 700 mm’den 2.200 mm çapına kadar sac ruloları rahatlıkla taşıyabilecek şekilde üretildi. Araç üzerinde yer alan EN 12640 standartlarında 26 adet yük bağlama aparatı ile treylerin yük güvenliği maksimum seviyede tutuldu. Teslim edilen treylerler kuruyük ve sac rulo yanında araç üzerine akuple edilen 12 adet konteyner kilidi ile ISO 20”den ISO 40”a kadar her türlü ve tipte konteyner taşıma sistemlerine uygun güvenilir ve pratik taşıma çözümleri üretebiliyor. Bunun yanında ADR regulasyonlarına uygun fren ve elektrik sistemi ile donatılmış ve TSE’den T9 belgesi ile sertifikalandırılmış treylerler ile tehlikeli madde taşımacılığında yapılabilecek.

OTOKAR HAKKINDA

Otokar, 1963 yılından bu yana kendi teknoloji, tasarım ve uygulamaları ile müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun özel çözümler sunmaktadır. Koç Topluluğu bünyesinde yer alan Otokar, ticari araçlar segmentinde otobüs, kamyon ve semi treyler tasarlayıp üretmektedir.

Otokar – Arkas Lojistik – Teslimat – Soldan Sağa: Murat Vural, Fırat Kurtoğlu, Tümay Büyükkarcı, Murat Tokatlı, Melik Soysal, Özbay Öztürk, Selçuk Öner, Bora Gültürk, İlkay Görentaş

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2wl9QRN
via IFTTT

Arkas Lojistik Yeni Semi-treyler Yatırımında İşin Uzmanı Otokar’ı Seçti


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2wl9QRN

AIR ASTANA ILK YARI RAPORU AIR ASTANA 2017’nın İlk Yarısında Uluslararası Trafikte Güçlü Bir İyileşme Sağladı   Air Astana 2017’nin 1. yarısı için operasyonel sonuçları açıkladı.Havayolu Ocak-Haziran 2017 periodunda 1,007,413 içhat ve 886,978 uluslararası yolcu olmak üzere toplam 1,894,391 yolcu taşıdı.   Genel Yolcu trafiği bu periodda % 12 arttı. Yurtiçi destinasynlarda yolcu artışı nispeten ılımlı bir büyüme ile % 4 iken, uluslararası trafik % 22 oranında büyümüş ve en fazla büyüme % 62 ile Astana ve Almatı merkezleri üzerinden gerçekleştirilen transit trafikte yaşanmıştır Aynı dönemde kargo artırşı % 22 olmuştur..   Sonuçlarla ilgili olarak, Başkan ve CEO Peter Foster şunları söyledi: “Kazakistan ekonomisi iki zor yılın ardından ılımlı bir büyüme gösteriyor ve ekonominin çeşitlenmeye devam etmesi nedeniyle bunun hızlanmasını bekliyoruz. Bununla birlikte, uluslararası yolcu artışı en cesaret vericidir, özellikle transit ağlar bakımından. Astana EXPO 2017’nin vize kısıtlamalarını daha da kolaylaştırması, Astana’daki Nursultan Nazarbayev Uluslararası Havalimanı‘ndaki yeni terminal ve havayolundaki olumlu gelişmelerin devam etmesi,hepsi güçlü trafik kazanımını sağlamak için birleşti. ” Peter şunları ekledi: “Kazakistan’daki yüksek yakıt fiyatlarının yol açtığı maliyet baskısı arttı, ancak havayolu birim maliyeti çok rekabetçi olmaya devam ediyor ve uzun menzilli büyük pazar işlerine olan payımızı arttırmamızı sağlıyor. Bu, dış pazarda ürün kalitemizin artan farkındalığının sağlanmasıyla desteklenmekte ve yine ‘ Orta Asya ve Hindistan’ın En İyi Havayolu, ‘ Skytrax Ödülü’nü kazanmış bulunmaktayız. Uçak içi entegre internet bağlantısının tanıtımı da dahil olmak üzere ürün geliştirmelerini sunmaya devam ediyoruz ve en son 2018 sonbaharında beş yeni Embraer E2 bölgesel jeti satın almak için bir anlaşma imzalamış bulunuyoruz. Bu yakıt verimli hava aracı, teslim süreci devam etmekte olan Airbus 320 NEO ailesi uçak ile birleştirildiğinde, verimlilik ve ürün kalitesinde sürekli gelişim sağlayacak “dedi. Air Astana Hakkında: Air Astana, Kazakistan’ın ulusal havayolu şirketi, 60’tan fazla iç ve dış hatla uçuş gerçekleştmektedir. Şirket 2001 sonlarında kurulmuş ve 15 Mayıs 2002’de faaliyete geçmiştir. Air Astana filosu Boeing 767, 757, Airbus A319, A320, A320neo, A321 ve Embraer 190 uçaklarından oluşmaktadır. Air Astana, Rusya, Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ve Doğu Avrupa’da Skytrax tarafından 2012’de düzenlenen World Airline Awards’da prestijli 4 yıldız derecesi verilen ilk havayolu şirketi oldu ve aynı yıl Orta Asya’ve Hindistan’ın En İyi Havayolu seçildi. Her iki başarı 2013, 2014, 2015, 2016 ve 2017 yıllarında tekrarlandı.

AIR ASTANA 2017’nın İlk Yarısında Uluslararası Trafikte Güçlü Bir İyileşme Sağladı

 

Air Astana 2017’nin 1. yarısı için operasyonel sonuçları açıkladı.Havayolu Ocak-Haziran 2017 periodunda 1,007,413 içhat ve 886,978 uluslararası yolcu olmak üzere toplam 1,894,391 yolcu taşıdı.

 

Genel Yolcu trafiği bu periodda % 12 arttı. Yurtiçi destinasynlarda yolcu artışı nispeten ılımlı bir büyüme ile % 4 iken, uluslararası trafik % 22 oranında büyümüş ve en fazla büyüme % 62 ile Astana ve Almatı merkezleri üzerinden gerçekleştirilen transit trafikte yaşanmıştır Aynı dönemde kargo artırşı % 22 olmuştur..

 

Sonuçlarla ilgili olarak, Başkan ve CEO Peter Foster şunları söyledi: “Kazakistan ekonomisi iki zor yılın ardından ılımlı bir büyüme gösteriyor ve ekonominin çeşitlenmeye devam etmesi nedeniyle bunun hızlanmasını bekliyoruz. Bununla birlikte, uluslararası yolcu artışı en cesaret vericidir, özellikle transit ağlar bakımından. Astana EXPO 2017’nin vize kısıtlamalarını daha da kolaylaştırması, Astana’daki Nursultan Nazarbayev Uluslararası Havalimanı‘ndaki yeni terminal ve havayolundaki olumlu gelişmelerin devam etmesi,hepsi güçlü trafik kazanımını sağlamak için birleşti. ”

Peter şunları ekledi: “Kazakistan’daki yüksek yakıt fiyatlarının yol açtığı maliyet baskısı arttı, ancak havayolu birim maliyeti çok rekabetçi olmaya devam ediyor ve uzun menzilli büyük pazar işlerine olan payımızı arttırmamızı sağlıyor. Bu, dış pazarda ürün kalitemizin artan farkındalığının sağlanmasıyla desteklenmekte ve yine ‘ Orta Asya ve Hindistan’ın En İyi Havayolu, ‘ Skytrax Ödülü’nü kazanmış bulunmaktayız.

Uçak içi entegre internet bağlantısının tanıtımı da dahil olmak üzere ürün geliştirmelerini sunmaya devam ediyoruz ve en son 2018 sonbaharında beş yeni Embraer E2 bölgesel jeti satın almak için bir anlaşma imzalamış bulunuyoruz. Bu yakıt verimli hava aracı, teslim süreci devam etmekte olan Airbus 320 NEO ailesi uçak ile birleştirildiğinde, verimlilik ve ürün kalitesinde sürekli gelişim sağlayacak “dedi.

Air Astana Hakkında:

Air Astana, Kazakistan’ın ulusal havayolu şirketi, 60’tan fazla iç ve dış hatla uçuş gerçekleştmektedir. Şirket 2001 sonlarında kurulmuş ve 15 Mayıs 2002’de faaliyete geçmiştir. Air Astana filosu Boeing 767, 757, Airbus A319, A320, A320neo, A321 ve Embraer 190 uçaklarından oluşmaktadır. Air Astana, Rusya, Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ve Doğu Avrupa’da Skytrax tarafından 2012’de düzenlenen World Airline Awards’da prestijli 4 yıldız derecesi verilen ilk havayolu şirketi oldu ve aynı yıl Orta Asya’ve Hindistan’ın En İyi Havayolu seçildi. Her iki başarı 2013, 2014, 2015, 2016 ve 2017 yıllarında tekrarlandı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2w5OOXS
via IFTTT