
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
1 Ağustos 2017 Salı
Türkiye’nin daha çok uçak teknisyenine ihtiyacı var

Türkiye’nin daha çok uçak teknisyenine ihtiyacı var Mimar ve Mühendisler Grubu, THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi ile yapmış oldukları görüşmede uçak bakımları , teknisyenlik ve Turkish Technic hakkında sorular soruldu. Bir uçağın rutin olarak bakımının yapılması şart olduğuna göre bu bakımlar ne ölçüde yurtiçinde gerçekleşmektedir? Bakımlarını yapamadığımız bölümler var mıdır? Var ise bunlar nasıl tamamen yurtiçinde yapılabilir? Bilal Ekşi’nin Yorumu aşağıda Turkish Technic, yaklaşık 10 bine yakın personeli ve yetişmiş teknik gücü ile uçakların rutin bakımlarının hepsini burada yapıyor. Bununla birlikte, hiçbir havayolu şirketi uçağın A’dan Z’ye bütün bakımlarını kendisi yapmaz. Bu yapamadığı için değil, maliyet etkin olmadığı içindir. Çünkü, bir parçanın tamirini gerçekleştirebilmeniz için ilgili otoriteden onay almanız gerekir. Otoriteden onay almanız için ise onun test turlarının sizde bulunması lazımdır. Örneğin, 3 yılda bir gelecek bir parçanın bakımını milyon dolarlık yatırım yaparak, test turları ve test aletlerini temin ederek yapmak istemeyebilirsiniz. Onun yerine söz konusu parçayı üreticisine gönderirsiniz. Zira böylesi bir yol sizin için çok daha az maliyetlidir. Sorunuzun cevabı aslında özetle şu: Biz Türkiye’de yapılması maliyet etkin olan tüm bakımları Türkiye’de yapıyoruz. Kendi filomuzdaki tüm uçakların periyodik bakımı, depo seviyesi bakımı ve büyük bakımları da dâhil olmak üzere. Ayrıca, yaklaşık 20’nin üzerinde havayolunun da büyük bakımları Turkish Technic tarafından sağlanıyor. Dolayısıyla, Turkish Technic tarafından bu hizmet sadece Türkiye’de ve THY’ye değil, bilakis bölgemizdeki pek çok havayoluna da veriliyor. Bakım konusunda THY çok iyi bir noktada. 9 bine yakın teknisyenimiz var. Tabi bu sayının daha yüksek olması lazım. Türkiye’nin daha çok uçak teknisyenine ihtiyacı var.
Mimar ve Mühendisler Grubu, THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi ile yapmış oldukları görüşmede uçak bakımları , teknisyenlik ve Turkish Technic hakkında sorular soruldu.
Bir uçağın rutin olarak bakımının yapılması şart olduğuna göre bu bakımlar ne ölçüde yurtiçinde gerçekleşmektedir? Bakımlarını yapamadığımız bölümler var mıdır? Var ise bunlar nasıl tamamen yurtiçinde yapılabilir?
Bilal Ekşi’nin Yorumu aşağıda
Turkish Technic, yaklaşık 10 bine yakın personeli ve yetişmiş teknik gücü ile uçakların rutin bakımlarının hepsini burada yapıyor.
Bununla birlikte, hiçbir havayolu şirketi uçağın A’dan Z’ye bütün bakımlarını kendisi yapmaz. Bu yapamadığı için değil, maliyet etkin olmadığı içindir.
Çünkü, bir parçanın tamirini gerçekleştirebilmeniz için ilgili otoriteden onay almanız gerekir. Otoriteden onay almanız için ise onun test turlarının sizde bulunması lazımdır.
Örneğin, 3 yılda bir gelecek bir parçanın bakımını milyon dolarlık yatırım yaparak, test turları ve test aletlerini temin ederek yapmak istemeyebilirsiniz. Onun yerine söz konusu parçayı üreticisine gönderirsiniz. Zira böylesi bir yol sizin için çok daha az maliyetlidir.
Sorunuzun cevabı aslında özetle şu: Biz Türkiye’de yapılması maliyet etkin olan tüm bakımları Türkiye’de yapıyoruz. Kendi filomuzdaki tüm uçakların periyodik bakımı, depo seviyesi bakımı ve büyük bakımları da dâhil olmak üzere. Ayrıca, yaklaşık 20’nin üzerinde havayolunun da büyük bakımları Turkish Technic tarafından sağlanıyor. Dolayısıyla, Turkish Technic tarafından bu hizmet sadece Türkiye’de ve THY’ye değil, bilakis bölgemizdeki pek çok havayoluna da veriliyor. Bakım konusunda THY çok iyi bir noktada. 9 bine yakın teknisyenimiz var. Tabi bu sayının daha yüksek olması lazım. Türkiye’nin daha çok uçak teknisyenine ihtiyacı var.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2vpmbI5
via IFTTT
TAV , Sabiha Gökçen ihalesine katılacak TAV büyük alımlar planlıyor İstanbul Atatürk Havalimanı’nındaki işletme gücünü 3. Havalimanı ile kaybedecek olan TAV yeni alımlar ile oluşacak boşluğu doldurmayı planlıyor. TAV Havalimanları Holding CEO’su Sani Şener, BloombergHT’den Hande Berktan’ın sorularını yanıtladı. Sani Şener: Finansal giderlerde azalma sağladık, refinansmanla net karda ciddi bir artış sağladık. TAV CEO Sani Şener 2,3 büyük alım yapmayı planladıklarını, Eylül’de Sabiha Gökçen Hav.ihalesine gireceklerini İş Dünyası’nda anlattı.. Sabiha Gökçen Havalimanı’nın azınlık hisse satışının olacağını ve kendilerinin de ihaleye katılacağını söyleyen Şener, “Sabiha Gökçen‘de ihale eylülde olabilir” dedi. Şener, “Atatürk Havalimanı’nı kompanse etmek için 2-3 büyük alım planlıyoruz” diye konuştu. Yurt dışı yatırımları hakkında da konuşan TAV CEO’su, Pakistan’da iki havalimanına teklif verdiklerini ve Afrika’da fırsat aramaya devam ettiklerini söyledi. Küba için imtiyaz sözleşmesinin bu sene imzalanacağını belirten Şener, Suudi Arabistan’da dört havalimanının birleştirileceğini ve yeni şirket kurabileceklerini açıkladı. TAV CEO’su, birinci çeyrekte yolcu artışının negatif olsa ikinci çeyrekte toparlandığını da sözlerine ekledi. Sani Şener: Finansal giderlerde azalma sağladık, refinansmanla net karda ciddi bir artış sağladık. http://pic.twitter.com/o1RXU7oJka — TAV Airports (@TAVairports) August 1, 2017
TAV büyük alımlar planlıyor
İstanbul Atatürk Havalimanı’nındaki işletme gücünü 3. Havalimanı ile kaybedecek olan TAV yeni alımlar ile oluşacak boşluğu doldurmayı planlıyor.
TAV Havalimanları Holding CEO’su Sani Şener, BloombergHT’den Hande Berktan’ın sorularını yanıtladı.
Sani Şener: Finansal giderlerde azalma sağladık, refinansmanla net karda ciddi bir artış sağladık.
TAV CEO Sani Şener 2,3 büyük alım yapmayı planladıklarını, Eylül’de Sabiha Gökçen Hav.ihalesine gireceklerini İş Dünyası’nda anlattı..
Sabiha Gökçen Havalimanı’nın azınlık hisse satışının olacağını ve kendilerinin de ihaleye katılacağını söyleyen Şener, “Sabiha Gökçen‘de ihale eylülde olabilir” dedi.
Şener, “Atatürk Havalimanı’nı kompanse etmek için 2-3 büyük alım planlıyoruz” diye konuştu.
Yurt dışı yatırımları hakkında da konuşan TAV CEO’su, Pakistan’da iki havalimanına teklif verdiklerini ve Afrika’da fırsat aramaya devam ettiklerini söyledi.
Küba için imtiyaz sözleşmesinin bu sene imzalanacağını belirten Şener, Suudi Arabistan’da dört havalimanının birleştirileceğini ve yeni şirket kurabileceklerini açıkladı.
TAV CEO’su, birinci çeyrekte yolcu artışının negatif olsa ikinci çeyrekte toparlandığını da sözlerine ekledi.
Sani Şener: Finansal giderlerde azalma sağladık, refinansmanla net karda ciddi bir artış sağladık. http://pic.twitter.com/o1RXU7oJka
— TAV Airports (@TAVairports) August 1, 2017
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tVFMvj
via IFTTT
TAV , Sabiha Gökçen ihalesine katılacak

HAVACILIK SEKTÖRÜNDE DEV BİRLEŞME

HAVACILIK SEKTÖRÜNDE DEV BİRLEŞME Air France-KLM, Virgin Atlantic’in %31’lik hissesini 250 milyon euro’ya satın alırken; Delta Air Lines ve China Eastern Airlines Air, Air France-KLM grubundan %10 ‘luk hisse alarak yönetim kuruluna girdi. Air France-KLM bugün (01 Ağustos 2017) itibariyle Virgin Atlantic’in %31 hissesini alarak yönetim kuruluna girdi. 250 milyon euroluk anlaşma kapsamında 15 yıl içinde önemli bir sinerji yaratılması planlanıyor. Air France-KLM tarafından gerçekleştirilen “Blue Sky Projesi” kapsamında ikinci bir anlaşma da Delta Air Lines ve China Eastern Airlines ile yapıldı. Stratejik, ticari ve eşitlik ittifaklarını artırmak için her biri Air France-KLM grubundan % 10’luk bir hisse alacak. Delta Air Lines, China Eastern Airlines %10 ‘luk hisseleri ile Air France- KLM ‘in yönetim kurulunda birer koltuğa sahip olacak. Firma yetkilileri tarafından yapılan açıklamada, 350 milyon euro tutarındaki bu anlaşma ile havacılık sektöründe, uzun uçuşlarda birlikte önemli bir yer edinecekleri belirtildi.
Air France-KLM, Virgin Atlantic’in %31’lik hissesini 250 milyon euro’ya satın alırken; Delta Air Lines ve China Eastern Airlines Air, Air France-KLM grubundan %10 ‘luk hisse alarak yönetim kuruluna girdi.
Air France-KLM bugün (01 Ağustos 2017) itibariyle Virgin Atlantic’in %31 hissesini alarak yönetim kuruluna girdi. 250 milyon euroluk anlaşma kapsamında 15 yıl içinde önemli bir sinerji yaratılması planlanıyor.
Air France-KLM tarafından gerçekleştirilen “Blue Sky Projesi” kapsamında ikinci bir anlaşma da Delta Air Lines ve China Eastern Airlines ile yapıldı. Stratejik, ticari ve eşitlik ittifaklarını artırmak için her biri Air France-KLM grubundan % 10’luk bir hisse alacak.
Delta Air Lines, China Eastern Airlines %10 ‘luk hisseleri ile Air France- KLM ‘in yönetim kurulunda birer koltuğa sahip olacak. Firma yetkilileri tarafından yapılan açıklamada, 350 milyon euro tutarındaki bu anlaşma ile havacılık sektöründe, uzun uçuşlarda birlikte önemli bir yer edinecekleri belirtildi.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2vf0GJv
via IFTTT
