1 Ağustos 2017 Salı

TAV , Sabiha Gökçen ihalesine katılacak TAV büyük alımlar planlıyor İstanbul Atatürk Havalimanı’nındaki işletme gücünü 3. Havalimanı ile kaybedecek olan TAV yeni alımlar ile oluşacak boşluğu doldurmayı planlıyor. TAV Havalimanları Holding CEO’su Sani Şener, BloombergHT’den Hande Berktan’ın sorularını yanıtladı. Sani Şener: Finansal giderlerde azalma sağladık, refinansmanla net karda ciddi bir artış sağladık. TAV CEO Sani Şener 2,3 büyük alım yapmayı planladıklarını, Eylül’de Sabiha Gökçen Hav.ihalesine gireceklerini İş Dünyası’nda anlattı.. Sabiha Gökçen Havalimanı’nın azınlık hisse satışının olacağını ve kendilerinin de ihaleye katılacağını söyleyen Şener, “Sabiha Gökçen‘de ihale eylülde olabilir” dedi. Şener, “Atatürk Havalimanı’nı kompanse etmek için 2-3 büyük alım planlıyoruz” diye konuştu. Yurt dışı yatırımları hakkında da konuşan TAV CEO’su, Pakistan’da iki havalimanına teklif verdiklerini ve Afrika’da fırsat aramaya devam ettiklerini söyledi. Küba için imtiyaz sözleşmesinin bu sene imzalanacağını belirten Şener, Suudi Arabistan’da dört havalimanının birleştirileceğini ve yeni şirket kurabileceklerini açıkladı. TAV CEO’su, birinci çeyrekte yolcu artışının negatif olsa ikinci çeyrekte toparlandığını da sözlerine ekledi. Sani Şener: Finansal giderlerde azalma sağladık, refinansmanla net karda ciddi bir artış sağladık. http://pic.twitter.com/o1RXU7oJka — TAV Airports (@TAVairports) August 1, 2017

TAV büyük alımlar planlıyor

İstanbul Atatürk Havalimanı’nındaki işletme gücünü 3. Havalimanı ile kaybedecek olan TAV yeni alımlar ile oluşacak boşluğu doldurmayı planlıyor.

TAV Havalimanları Holding CEO’su Sani Şener, BloombergHT’den Hande Berktan’ın sorularını yanıtladı.

Sani Şener: Finansal giderlerde azalma sağladık, refinansmanla net karda ciddi bir artış sağladık.

TAV CEO Sani Şener 2,3 büyük alım yapmayı planladıklarını, Eylül’de Sabiha Gökçen Hav.ihalesine gireceklerini İş Dünyası’nda anlattı..

Sabiha Gökçen Havalimanı’nın azınlık hisse satışının olacağını ve kendilerinin de ihaleye katılacağını söyleyen Şener, “Sabiha Gökçen‘de ihale eylülde olabilir” dedi.

Şener, “Atatürk Havalimanı’nı kompanse etmek için 2-3 büyük alım planlıyoruz” diye konuştu.

Yurt dışı yatırımları hakkında da konuşan TAV CEO’su, Pakistan’da iki havalimanına teklif verdiklerini ve Afrika’da fırsat aramaya devam ettiklerini söyledi.

Küba için imtiyaz sözleşmesinin bu sene imzalanacağını belirten Şener, Suudi Arabistan’da dört havalimanının birleştirileceğini ve yeni şirket kurabileceklerini açıkladı.

TAV CEO’su, birinci çeyrekte yolcu artışının negatif olsa ikinci çeyrekte toparlandığını da sözlerine ekledi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tVFMvj
via IFTTT

TAV , Sabiha Gökçen ihalesine katılacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tVFMvj

HAVACILIK SEKTÖRÜNDE DEV BİRLEŞME


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2vf0GJv

HAVACILIK SEKTÖRÜNDE DEV BİRLEŞME Air France-KLM, Virgin Atlantic’in %31’lik hissesini 250 milyon euro’ya satın alırken; Delta Air Lines ve China Eastern Airlines Air, Air France-KLM grubundan %10 ‘luk hisse alarak yönetim kuruluna girdi.   Air France-KLM bugün (01 Ağustos 2017) itibariyle Virgin Atlantic’in %31 hissesini alarak yönetim kuruluna girdi. 250 milyon euroluk anlaşma kapsamında 15 yıl içinde önemli bir sinerji yaratılması planlanıyor. Air France-KLM tarafından gerçekleştirilen “Blue Sky Projesi” kapsamında ikinci bir anlaşma da Delta Air Lines ve China Eastern Airlines ile yapıldı. Stratejik, ticari ve eşitlik ittifaklarını artırmak için her biri Air France-KLM grubundan % 10’luk bir hisse alacak. Delta Air Lines, China Eastern Airlines %10 ‘luk hisseleri ile Air France- KLM ‘in yönetim kurulunda birer koltuğa sahip olacak. Firma yetkilileri tarafından yapılan açıklamada, 350 milyon euro tutarındaki bu anlaşma ile havacılık sektöründe, uzun uçuşlarda birlikte önemli bir yer edinecekleri belirtildi.

Air France-KLM, Virgin Atlantic’in %31’lik hissesini 250 milyon euro’ya satın alırken; Delta Air Lines ve China Eastern Airlines Air, Air France-KLM grubundan %10 ‘luk hisse alarak yönetim kuruluna girdi.

 

Air France-KLM bugün (01 Ağustos 2017) itibariyle Virgin Atlantic’in %31 hissesini alarak yönetim kuruluna girdi. 250 milyon euroluk anlaşma kapsamında 15 yıl içinde önemli bir sinerji yaratılması planlanıyor.

Air France-KLM tarafından gerçekleştirilen “Blue Sky Projesi” kapsamında ikinci bir anlaşma da Delta Air Lines ve China Eastern Airlines ile yapıldı. Stratejik, ticari ve eşitlik ittifaklarını artırmak için her biri Air France-KLM grubundan % 10’luk bir hisse alacak.

Delta Air Lines, China Eastern Airlines %10 ‘luk hisseleri ile Air France- KLM ‘in yönetim kurulunda birer koltuğa sahip olacak. Firma yetkilileri tarafından yapılan açıklamada, 350 milyon euro tutarındaki bu anlaşma ile havacılık sektöründe, uzun uçuşlarda birlikte önemli bir yer edinecekleri belirtildi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2vf0GJv
via IFTTT

SMS – SMS DENETİMLERİNİ ÖNEMİ 20


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2uUPhvZ

SMS – SMS DENETİMLERİNİ ÖNEMİ 20 SMS DENETİMLERİN ÖNEMİ   20   Havacılıkta  SMS denetmenleri genellikle hoş karşılanmazlar. Bununla beraber Emniyet yöneticileri ve şirket yöneticileri için de yüksek stres kaynağıdır.  Kalemi ve kontrol listesini kullanan bir denetçi oldukça sinir bozucu olabilir. Denetçileri,  SMS programınızın “bulgu”  aramaya çalışan bir kişi olarak bakılır.   Unutmayın bir denetçi gibi düşünmeyi öğrenmek SMS denetimlerinde daha iyi performans elde etmenize yardımcı olmaz; Denetim hazırlığı sırasında verimliliği artırın; Küresel risk yönetim yeteneklerini geliştirin (sadece denetim hazırlığı sırasında değil. Ancak ne yazık ki denetimden denetime yapıldığına çok şahit oldum).   Gözetimcilerin  Uygunluk Gereksiniminin Yorumlanması SMS programınızın emniyet yönetimi ekibiniz tarafından nasıl yönlendirildiğini değerlendirme Operasyonları yürütmede esneklik Şirketinize en uygun işlemleri yaratma ve sizin için uygunluk gerekliliklerini yerine getirme becerisi.     Risk Analizi Faaliyetleri; En çok duyduğunuz şeylerden biri şirketlerin bulgularla vurulduğudur. Neden? Risk analizinde ; Sebeplerini veya nedenini kesin sonuçlara götürüldüğü gösterilmediği için, Bir denetçi, neden bir tehlike veya kök sebep gibi belirli bir sınıflandırma ile bir emniyet sorununun neden sınıflandırıldığını sorduğunda; Neden bu kararı verdiğinizi hatırlayamıyorsanız, bilmediğinizi söylemekle aynı şeydir. Sınıflandırma sırasındaki mükemmel sebepleriniz olsa bile, bunu bir denetleyiciye gösteremezseniz hiçbir şey ifade etmez. Buradaki sonuç, birçok bulgunun zayıf karar verme yerine belgelerin eksikliği  olduğu yönündedir.   Denetçiler çoğunlukla bunları görmek istiyorlar: Ne yaptığınızı biliyor musunuz? Uygulamalarınız çalışıyor mu?   Sorun yönetimi sırasında neden seçtiğiniz konusunda güçlü belgeler olması: Denetçinin sonuca saldırmasını daha da zorlaştırıyor; Belli kararların alınmasının “unutulmasını” önemli ölçüde azaltır; Ayrıca, risk yönetimi faaliyetlerinde titiz olduğunuzu gösterir. Denetçi gibi düşünmek, belgelemede titiz olmanın yanı sıra, karar vermenin her adımını belgelemek (yani, sonuçların nasıl geldiğine ilişkin tarihçeyi) belgelemek   Havacılık Emniyeti Veritabanı SMS el kitapları ve havacılık emniyeti veritabanlarının organizasyonu şu anlama gelir: Tutarlı dil ve sözdizimi (kısaltmalar ve kodlar gibi); Doğru kısımda olmayan SMS öğeleri gibi herhangi bir anormallik bulunmaması; Düzgün görünüyor; Net seyir unsurlarını içerir; Mantıksal alt bölümler.   Bir havacılık emniyet yönetim sisteminde gerçekleştiğinde, genellikle program yüksek bir uyumluluk derecesine sahiptir: *Faaliyetlerde tutarlı davranış, şeylerin belgelenmesi, değerlendirilmesi, sınıflandırılması ve muhasebeleştirilmesinde benzer bir model anlamına gelir; *İşlemler için veri destekli muhakeme, servis sağlayıcıların belirli kararları belirli emniyet çizelgeleri, veriler, tablolar vb. ile haklı gösterebileceği anlamına gelir;   Son olarak: Bir Denetçi Olarak Düşünmek; Bilinçli Karar Verme Anlamına Gelmektedir. Yukarıdaki hususların hepsinde ortak bir nokta vardır: emniyet yöneticileri tarafından bilinçli kararlar alınmasını göstermekte,   Bunlarda aşağıdakileri de içermektedir: Her kararın süreçlerle eşleşmesini sağlamak; Kararlar belgelenir ve gerekçelendirilir; Sürecin uyumluluk rehberliğiyle uyumlu olmadığı. Kararların pasif veya düzenli olarak alınmasını sağlayın.                             ‘Problem İnsanlar Değil, Sistemdir’                                                                                  Scerkenbach     Mehmet Ali Ataman 1.Ağustos.2017

SMS DENETİMLERİN ÖNEMİ   20

 

Havacılıkta  SMS denetmenleri genellikle hoş karşılanmazlar. Bununla beraber Emniyet yöneticileri ve şirket yöneticileri için de yüksek stres kaynağıdır.  Kalemi ve kontrol listesini kullanan bir denetçi oldukça sinir bozucu olabilir.

Denetçileri,  SMS programınızın “bulgu”  aramaya çalışan bir kişi olarak bakılır.

 

Unutmayın bir denetçi gibi düşünmeyi öğrenmek SMS denetimlerinde daha iyi performans elde etmenize yardımcı olmaz;

  • Denetim hazırlığı sırasında verimliliği artırın;
  • Küresel risk yönetim yeteneklerini geliştirin (sadece denetim hazırlığı sırasında değil. Ancak ne yazık ki denetimden denetime yapıldığına çok şahit oldum).

 

Gözetimcilerin  Uygunluk Gereksiniminin Yorumlanması

  • SMS programınızın emniyet yönetimi ekibiniz tarafından nasıl yönlendirildiğini değerlendirme
  • Operasyonları yürütmede esneklik
  • Şirketinize en uygun işlemleri yaratma ve sizin için uygunluk gerekliliklerini yerine getirme becerisi.

 

 

Risk Analizi Faaliyetleri;

En çok duyduğunuz şeylerden biri şirketlerin bulgularla vurulduğudur.

Neden?

  • Risk analizinde ; Sebeplerini veya nedenini kesin sonuçlara götürüldüğü gösterilmediği için,

Bir denetçi, neden bir tehlike veya kök sebep gibi belirli bir sınıflandırma ile bir emniyet sorununun neden sınıflandırıldığını sorduğunda; Neden bu kararı verdiğinizi hatırlayamıyorsanız, bilmediğinizi söylemekle aynı şeydir. Sınıflandırma sırasındaki mükemmel sebepleriniz olsa bile, bunu bir denetleyiciye gösteremezseniz hiçbir şey ifade etmez.

Buradaki sonuç, birçok bulgunun zayıf karar verme yerine belgelerin eksikliği  olduğu yönündedir.

 

Denetçiler çoğunlukla bunları görmek istiyorlar:

  • Ne yaptığınızı biliyor musunuz?
  • Uygulamalarınız çalışıyor mu?

 

Sorun yönetimi sırasında neden seçtiğiniz konusunda güçlü belgeler olması:

  • Denetçinin sonuca saldırmasını daha da zorlaştırıyor;
  • Belli kararların alınmasının “unutulmasını” önemli ölçüde azaltır;
  • Ayrıca, risk yönetimi faaliyetlerinde titiz olduğunuzu gösterir.

Denetçi gibi düşünmek, belgelemede titiz olmanın yanı sıra, karar vermenin her adımını belgelemek (yani, sonuçların nasıl geldiğine ilişkin tarihçeyi) belgelemek

 

Havacılık Emniyeti Veritabanı

SMS el kitapları ve havacılık emniyeti veritabanlarının organizasyonu şu anlama gelir:

  • Tutarlı dil ve sözdizimi (kısaltmalar ve kodlar gibi);
  • Doğru kısımda olmayan SMS öğeleri gibi herhangi bir anormallik bulunmaması;
  • Düzgün görünüyor;
  • Net seyir unsurlarını içerir;
  • Mantıksal alt bölümler.

 

Bir havacılık emniyet yönetim sisteminde gerçekleştiğinde, genellikle program yüksek bir uyumluluk derecesine sahiptir:

*Faaliyetlerde tutarlı davranış, şeylerin belgelenmesi, değerlendirilmesi, sınıflandırılması ve muhasebeleştirilmesinde benzer bir model anlamına gelir;

*İşlemler için veri destekli muhakeme, servis sağlayıcıların belirli kararları belirli emniyet çizelgeleri, veriler, tablolar vb. ile haklı gösterebileceği anlamına gelir;

 

Son olarak: Bir Denetçi Olarak Düşünmek; Bilinçli Karar Verme Anlamına Gelmektedir.

Yukarıdaki hususların hepsinde ortak bir nokta vardır: emniyet yöneticileri tarafından bilinçli kararlar alınmasını göstermekte,

 

Bunlarda aşağıdakileri de içermektedir:

  • Her kararın süreçlerle eşleşmesini sağlamak;
  • Kararlar belgelenir ve gerekçelendirilir;
  • Sürecin uyumluluk rehberliğiyle uyumlu olmadığı.

Kararların pasif veya düzenli olarak alınmasını sağlayın.

 

                          ‘Problem İnsanlar Değil, Sistemdir’

                                                                                 Scerkenbach

 

 

Mehmet Ali Ataman

1.Ağustos.2017



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2uUPhvZ
via IFTTT

Tatil Beldelerinde Gece Siparişleri 5 Kat Arttı Deniz, Kum, Güneş, Yemek! Tatil beldelerinde gece siparişleri 5 kat arttı Yemeksepeti, bünyesinde yer alan sabaha kadar açık 1.800 restoranın verilerini inceleyerek, tatilcilerin yemek alışkanlıklarına ışık tuttu. Bodrum, Çeşme, Fethiye, Ayvalık, Antalya gibi yazlık merkezlerden verilen siparişler yazın gelmesiyle birlikte 5 katına kadar artıyor. Kullanıcılar gece boyunca dondurmayla ferahlarken, günün ilk ışıklarına mercimek çorbası eşliğinde ‘merhaba’ deniliyor.  Yaz gecelerinin kalbi Yemeksepeti’nde atıyor. Her yıl olduğu gibi bu yıl da gece siparişleri yazın gelmesiyle birlikte artış gösterdi. Yemeksepeti ekibi bu değişimden yola çıkarak, bünyesindeki sabaha kadar açık 1.800 restoranın verilerini inceledi ve tatilcilerin gece hayatına ışık tuttu. Yaz sezonunda gece siparişleri Çeşme’de 5, Bodrum’da 3 kat artıyor Yazın gelişiyle tatil merkezleri dolup taşıyor. Bu durum Yemeksepeti’ne de yansıyor. Gece siparişlerinin oransal olarak en çok arttığı tatil beldesi Çeşme. Çeşme’de Ocak ile Temmuz aylarındaki gece siparişleri arasında 5 kat fark var. Bodrum’da ise bu oran yazın 3 katına çıkıyor. Yaz – kış arasında Ayvalık’ta yazın yüzde 78, Fethiye’de yüzde 78 artış görülüyor. Sabaha karşı mercimek çorbası keyfi Türkiye genelinde yaz gecelerinin fatihi çiğ köfte dürüm, Adana dürüm, lahmacun, burger ve ıslak hamburger. Mercimek çorbası ise geç saatlerin vazgeçilmezi; gece saat 3’ten sonra atağa geçen mercimek çorbası en çok sipariş edilenler listesinde 4’üncü sıraya yükseliyor. Dondurmayla ferahlayanlar Yazın tüm gün boyunca verilen siparişler içerisinde 7’inci sırada olan tatlı kategorisi, gece 5’inci sıraya yükseliyor. Dondurma tüm tatlı siparişlerinin yüzde 10’unu oluşturuyor. Antalya’da kumru Fethiye’de sufle Bodrum’da yaz geceleri üst sıralara tırmananlar içerisinde pide dikkat çekiyor. Kuşbaşılı kaşarlı ve kıymalı kaşarlı favoriler arasında. Çeşme’nin gece seçimi ise mercimek çorbası ve domates çorbası. Ayvalık’ta geceleri en çok yenen lezzet pizza. En çok tercih edilenler arasında ilk 5 sıraya pizza tarifleri hakim. Fethiye’de ilk sıralarda burger ve sufle göze çarpıyor. Kokoreç de diğer beldelere kıyasla daha çok tercih edilenler arasında. Antalya genelinde Adana dürüm ilk sıraya yerleşiyor, tavuk döner ve kumru da ilk 10’da yerini alıyor. Her 10 kişiden 1’i sabaha kadar ayakta Yazın gece saatleri içerisinde en çok sipariş verilen zaman 22.00 – 00.00 arasındaki iki saatlik aralık. Tüm gün siparişlerin dörte bire yakını bu aralıkta, yüzde 15’i 00.00 – 02.00 arasında, yüzde 10’u ise saat 02.00’den sabah 06.00’ya kadar veriliyor. Yemeksepeti hakkında Türkiye’nin ilk ve en büyük online yemek siparişi sitesi olan Yemeksepeti, 2001 yılında kuruldu ve 2015’in Mayıs ayında Delivery Hero bünyesine katıldı. Bugün itibarıyla 66 ilde milyonlarca kullanıcıya hizmet veriyor.

Deniz, Kum, Güneş, Yemek! Tatil beldelerinde gece siparişleri 5 kat arttı

Yemeksepeti, bünyesinde yer alan sabaha kadar açık 1.800 restoranın verilerini inceleyerek, tatilcilerin yemek alışkanlıklarına ışık tuttu. Bodrum, Çeşme, Fethiye, Ayvalık, Antalya gibi yazlık merkezlerden verilen siparişler yazın gelmesiyle birlikte 5 katına kadar artıyor. Kullanıcılar gece boyunca dondurmayla ferahlarken, günün ilk ışıklarına mercimek çorbası eşliğinde ‘merhaba’ deniliyor. 

Yaz gecelerinin kalbi Yemeksepeti’nde atıyor. Her yıl olduğu gibi bu yıl da gece siparişleri yazın gelmesiyle birlikte artış gösterdi. Yemeksepeti ekibi bu değişimden yola çıkarak, bünyesindeki sabaha kadar açık 1.800 restoranın verilerini inceledi ve tatilcilerin gece hayatına ışık tuttu.

Yaz sezonunda gece siparişleri Çeşme’de 5, Bodrum’da 3 kat artıyor

Yazın gelişiyle tatil merkezleri dolup taşıyor. Bu durum Yemeksepeti’ne de yansıyor. Gece siparişlerinin oransal olarak en çok arttığı tatil beldesi Çeşme. Çeşme’de Ocak ile Temmuz aylarındaki gece siparişleri arasında 5 kat fark var. Bodrum’da ise bu oran yazın 3 katına çıkıyor. Yaz – kış arasında Ayvalık’ta yazın yüzde 78, Fethiye’de yüzde 78 artış görülüyor.

Sabaha karşı mercimek çorbası keyfi

Türkiye genelinde yaz gecelerinin fatihi çiğ köfte dürüm, Adana dürüm, lahmacun, burger ve ıslak hamburger. Mercimek çorbası ise geç saatlerin vazgeçilmezi; gece saat 3’ten sonra atağa geçen mercimek çorbası en çok sipariş edilenler listesinde 4’üncü sıraya yükseliyor.

Dondurmayla ferahlayanlar

Yazın tüm gün boyunca verilen siparişler içerisinde 7’inci sırada olan tatlı kategorisi, gece 5’inci sıraya yükseliyor. Dondurma tüm tatlı siparişlerinin yüzde 10’unu oluşturuyor.

Antalya’da kumru Fethiye’de sufle

  • Bodrum’da yaz geceleri üst sıralara tırmananlar içerisinde pide dikkat çekiyor. Kuşbaşılı kaşarlı ve kıymalı kaşarlı favoriler arasında.
  • Çeşme’nin gece seçimi ise mercimek çorbası ve domates çorbası.
  • Ayvalık’ta geceleri en çok yenen lezzet pizza. En çok tercih edilenler arasında ilk 5 sıraya pizza tarifleri hakim.
  • Fethiye’de ilk sıralarda burger ve sufle göze çarpıyor. Kokoreç de diğer beldelere kıyasla daha çok tercih edilenler arasında.
  • Antalya genelinde Adana dürüm ilk sıraya yerleşiyor, tavuk döner ve kumru da ilk 10’da yerini alıyor.

Her 10 kişiden 1’i sabaha kadar ayakta

Yazın gece saatleri içerisinde en çok sipariş verilen zaman 22.00 – 00.00 arasındaki iki saatlik aralık. Tüm gün siparişlerin dörte bire yakını bu aralıkta, yüzde 15’i 00.00 – 02.00 arasında, yüzde 10’u ise saat 02.00’den sabah 06.00’ya kadar veriliyor.

Yemeksepeti hakkında

Türkiye’nin ilk ve en büyük online yemek siparişi sitesi olan Yemeksepeti, 2001 yılında kuruldu ve 2015’in Mayıs ayında Delivery Hero bünyesine katıldı. Bugün itibarıyla 66 ilde milyonlarca kullanıcıya hizmet veriyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2veySVE
via IFTTT