
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
1 Ağustos 2017 Salı
İnovasyon ve Ar-Ge’nin Zirvesi Eylül Ayında

İnovasyon ve Ar-Ge’nin Zirvesi Eylül Ayında 2. MMG AR-GE İNOVASYON ZİRVESİ ve SERGİSİ 6-7 Eylül 2017 İstanbul’da yapılacak İnovasyon ve Ar-Ge’nin Zirvesi Eylül Ayında Mimar ve Mühendisler Grubu (MMG) tarafından ilki geçen yıl düzenlenen Ar-Ge İnovasyon Zirvesi ve Sergisi, 6-7 Eylül 2017 tarihlerinde ikinci kez Türkiye’nin geleceğine ışık tutacak. Ülkemizin dört bir tarafından kamu, özel sektör ve üniversiteleri bir araya getirecek “2. MMG AR-GE İNOVASYON ZİRVESİ ve SERGİSİ”nde Ar-Ge Merkezleri, Üniversiteler, Teknoparklar, Kalkınma Ajansları ile Organize Sanayi Bölgeleri’nde geliştirilen inovatif projeler aynı platformda buluşacak. Zirvede, projeler arasında sinerji ve etkileşim oluşturulması, yatırıma dönüşmesi ve ticarileşmesine katkıda bulunması hedefleniyor. Türkiye’nin uluslararası pazar payının artırılmasında Ar-Ge ve inovasyonun önemi her geçen gün artıyor. Dünyada olduğu gibi artık ülkemizde de Ar-Ge faaliyetlerinde süreklilik sağlayan, inovasyonlarını hayata geçirebilen işletmeler sürdürülebilir rekabet avantajı yakalıyor. Tüm bu önemli dinamikler çerçevesinde Mimar Mühendisler Grubu (MMG) tarafından 6-7 Eylül 2017 tarihlerinde, İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde “2. MMG AR-GE İNOVASYON ZİRVESİ ve SERGİSİ” düzenleniyor. Geçen yıl 7 oturumda 30 konuşmacının yer aldığı zirve ve 50 stantta, 180 inovatif projenin tanıtıldığı sergi 5000’den fazla kişi tarafından ziyaret etmişti. Bu yıl 10 oturumda alanlarında uzman 40 konuşmacının katılacağı ve 100’e yakın kurum ve kuruluşun geliştirdiği inovatif projelerinin tanıtılacağı 2. MMG Ar-Ge İnovasyon Zirvesi ve Sergisi’ne 10 binin üzerinde ziyaretçi bekleniyor. “Yerli Yenilik” İçin Lokomatif Olacak Zirve İki gün sürecek zirvede düzenlenen oturumlarda; savunma sanayinden ulaştırmaya, sağlıktan iletişime kadar pek çok alanda fırsatlar ve alternatif modeller tartışılırken, yerlileşme ve millileşme konularında engel teşkil eden konular hakkında çözüm önerileri üretilecek. Vizyoner bir bakış açısıyla kalkınma ve ilerlemenin olmazsa olmazı “yerli yenilik” kavramlarının tanımlanmasına öncülük edilirken, merkezinde bilgi ekonomisinin yer alacağı yerel kalkınma modelinin oluşturulmasıyla ilgili sivil inisiyatif oluşturmak üzere çalışmalar gerçekleşecek. Bilgi ve yenilik ekonomisi kapsamında ulusal desteklerin yanında ek finansman kaynakları oluşturulmasıyla ilgili müzakereler yapılacak. Bilgi Ekonomisine Geçiş, Savunma, Uzay ve Havacılık Alanında Milli Projeler, Yerli ve Milli Ulaşım Teknolojileri, İklim Değişikliği ve Yeşil Teknolojiler, Yerel Kalkınma: Teknokentler ve Sanayi Kümelenmeleri, Enerjinin Depolanması ve Yeni Nesil Batarya Teknolojileri, Ar-Ge ve İnovasyonun Finansmanı, 4.5G Teknolojilerinin Getirdiği Yerlilik ve Yenilik Fırsatları, Sağlık Sektöründeki Yerlilik ve Yenilik Fırsatları, Sivil Havacılıkta Başarılı Yerlileştirme ve Yenilik Hikayeleri başlıklarında paneller gerçekleştirilecek. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Kalkınma Bakanlığı, Milli Savunma Bakanlığı himayelerinde; Sağlık Bakanlığı, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, İstanbul Valiliği, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, TÜBİTAK, DEİK ve TOKİ’nin katkıları ile düzenlenecek zirve kapsamında Türkiye’nin dört bir yanından Üniversiteler, Teknoparklar, Kalkınma Ajansları ve Ar-Ge Merkezleri’ni Türkiye’nin geleceği için bir araya getirecek.
2. MMG AR-GE İNOVASYON ZİRVESİ ve SERGİSİ
6-7 Eylül 2017 İstanbul’da yapılacak
İnovasyon ve Ar-Ge’nin Zirvesi Eylül Ayında
Mimar ve Mühendisler Grubu (MMG) tarafından ilki geçen yıl düzenlenen Ar-Ge İnovasyon Zirvesi ve Sergisi, 6-7 Eylül 2017 tarihlerinde ikinci kez Türkiye’nin geleceğine ışık tutacak.
Ülkemizin dört bir tarafından kamu, özel sektör ve üniversiteleri bir araya getirecek “2. MMG AR-GE İNOVASYON ZİRVESİ ve SERGİSİ”nde Ar-Ge Merkezleri, Üniversiteler, Teknoparklar, Kalkınma Ajansları ile Organize Sanayi Bölgeleri’nde geliştirilen inovatif projeler aynı platformda buluşacak. Zirvede, projeler arasında sinerji ve etkileşim oluşturulması, yatırıma dönüşmesi ve ticarileşmesine katkıda bulunması hedefleniyor.
Türkiye’nin uluslararası pazar payının artırılmasında Ar-Ge ve inovasyonun önemi her geçen gün artıyor. Dünyada olduğu gibi artık ülkemizde de Ar-Ge faaliyetlerinde süreklilik sağlayan, inovasyonlarını hayata geçirebilen işletmeler sürdürülebilir rekabet avantajı yakalıyor. Tüm bu önemli dinamikler çerçevesinde Mimar Mühendisler Grubu (MMG) tarafından 6-7 Eylül 2017 tarihlerinde, İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde “2. MMG AR-GE İNOVASYON ZİRVESİ ve SERGİSİ” düzenleniyor.
Geçen yıl 7 oturumda 30 konuşmacının yer aldığı zirve ve 50 stantta, 180 inovatif projenin tanıtıldığı sergi 5000’den fazla kişi tarafından ziyaret etmişti. Bu yıl 10 oturumda alanlarında uzman 40 konuşmacının katılacağı ve 100’e yakın kurum ve kuruluşun geliştirdiği inovatif projelerinin tanıtılacağı 2. MMG Ar-Ge İnovasyon Zirvesi ve Sergisi’ne 10 binin üzerinde ziyaretçi bekleniyor.
“Yerli Yenilik” İçin Lokomatif Olacak Zirve
İki gün sürecek zirvede düzenlenen oturumlarda; savunma sanayinden ulaştırmaya, sağlıktan iletişime kadar pek çok alanda fırsatlar ve alternatif modeller tartışılırken, yerlileşme ve millileşme konularında engel teşkil eden konular hakkında çözüm önerileri üretilecek. Vizyoner bir bakış açısıyla kalkınma ve ilerlemenin olmazsa olmazı “yerli yenilik” kavramlarının tanımlanmasına öncülük edilirken, merkezinde bilgi ekonomisinin yer alacağı yerel kalkınma modelinin oluşturulmasıyla ilgili sivil inisiyatif oluşturmak üzere çalışmalar gerçekleşecek. Bilgi ve yenilik ekonomisi kapsamında ulusal desteklerin yanında ek finansman kaynakları oluşturulmasıyla ilgili müzakereler yapılacak.
Bilgi Ekonomisine Geçiş, Savunma, Uzay ve Havacılık Alanında Milli Projeler, Yerli ve Milli Ulaşım Teknolojileri, İklim Değişikliği ve Yeşil Teknolojiler, Yerel Kalkınma: Teknokentler ve Sanayi Kümelenmeleri, Enerjinin Depolanması ve Yeni Nesil Batarya Teknolojileri, Ar-Ge ve İnovasyonun Finansmanı, 4.5G Teknolojilerinin Getirdiği Yerlilik ve Yenilik Fırsatları, Sağlık Sektöründeki Yerlilik ve Yenilik Fırsatları, Sivil Havacılıkta Başarılı Yerlileştirme ve Yenilik Hikayeleri başlıklarında paneller gerçekleştirilecek.
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Kalkınma Bakanlığı, Milli Savunma Bakanlığı himayelerinde; Sağlık Bakanlığı, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, İstanbul Valiliği, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, TÜBİTAK, DEİK ve TOKİ’nin katkıları ile düzenlenecek zirve kapsamında Türkiye’nin dört bir yanından Üniversiteler, Teknoparklar, Kalkınma Ajansları ve Ar-Ge Merkezleri’ni Türkiye’nin geleceği için bir araya getirecek.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tZFY0i
via IFTTT
SINGAPUR HAVAYOLLARI 1. ÇEYREK FAALİYET KARI 281 MİLYON SGD’YE YÜKSELDİ BİRİNCİ ÇEYREK FAALİYET KARI 281 MİLYON $’A YÜKSELDİ SIA Grup havayolu şirketlerinde gelir artışı olmasına rağmen getiri üzerindeki baskı devam etmektedir Kazançlar tek seferlik kalemlerle desteklenmiştir Maliyetlerdeki artışın ana sebebi faaliyetlerin genişlemesidir Scoot markası kapsamında yapılan düşük maliyetli iştiraklerin entegrasyonu tamamlanmış olup havayolu şirketi büyüme için iyi konumlanmıştır Grup Ağı, Scoot kapsamında Honolulu, Hawaii’ye gerçekleştirilen hizmeti de kapsayacak şekilde büyümektedir GRUP MALİ PERFORMANSI Birinci Çeyrek 2017-18 SIA Grup, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 88 milyon $ veya %45,6 oranında bir artış gerçekleştirerek bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla Nisan-Haziran aylarını kapsayan çeyrekte 281 milyon $ değerinde faaliyet karı gerçekleştirdiğini bildirmiştir. Grup geliri, bir önceki yılın aynı dönemine göre 206 milyon $ artarak 3.864 milyon $’a yükselmiştir (+%5,6). Her iki mali yıldaki tek seferlik kalemler çıkartıldığında; Grup gelirleri, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 184 milyon $ (+%5,2) artış göstermiş olup Grup faaliyet karı, 42 milyon $’dan 108 milyon $’a yükselerek 66 milyon $ artmıştır. Uçuş yapan yolcu geliri, artan trafik (+%7,6) üzerine 121 milyon $ katkı yaparak yolcu getirisindeki azalmayı (-%3,1) aşmıştır. Artan kargo taşımacılığı (+%6,9) ve %4,8 getiri artışı ile kargo hasılatı 57 milyon $ yükselmiştir. Bir önceki mali yılda kaydedilen atıl biletlerin önden gelir tahakkukunun (151 milyon $) denkleştirilmemesi; KrisFlyer programında gerçekleştirilen gelir ayarlamaları (115 milyon $) [Bkz; Not 2] ve uçak iniş mevkilerindeki değişiklik ödemelerinin tahakkuku (58 milyon $) nedeniyle diğer gelirler istikrarlıydı. Çeyrekte meydana gelen net Grup karı, bir önceki yılın aynı dönemine göre 22 milyon $ azalarak 235 milyon $ olmuştur (-8,6%). Bununla birlikte bozulma; kısmen Grup faaliyet karının yükselmesi (+88 milyon $) ve bağlı şirket zarar paylarının daha düşük (+47 milyon $) olması ile dengelenen SIA Mühendisliğin Hong Kong Uçak Motoru Hizmetleri Ltd’deki (HAESL) %10’luk hisselerinin satılması nedeniyle geçen yıl elde edilen kazanç ile HAESL’den kazanılan özel kar paylarının olmamasına dayandırılabilir. Ana Şirketlerin Birinci Çeyrekte Gösterdiği Faaliyet Sonuçları Grup bünyesindeki ana şirketlerin üç ay boyunca gerçekleştirdiği faaliyet sonuçları aşağıdaki gibidir: 1. Çeyrek FY2017-18 1. Çeyrek FY2016-17 Faaliyet Karı/(Zararı) milyon $ milyon $ Ana Havayolu Şirketi 241 197 SilkAir 7 27 Bütçe Havacılık Mevcutları 3 9 SIA Kargo 6 (34) SIA Mühendislik 18 (2) FİLO GELİŞİMİ Nisan-Haziran aylarını kapsayan çeyrek boyunca Ana Havayolu Şirketi, dört adet A350-900 model uçağı uçuşlarda kullanmaya başlamıştır. Bir adet A330-300 ve bir adet A380-800 model uçak kiralanmak üzere hizmet dışı bırakılmıştır. 30 Haziran 2017 itibariyle Ana Havayolu Şirketinin uçak filosu, ortalama yaşları 7 yıl 7 ay olan 108 adet yolcu uçağından (53 adet 777, 22 adet A330-300, 18 adet A380-800 ve 15 adet A380-800 model) oluşmaktadır. Çeyrek süresince SilkAir’in filo profili değişmemiştir. 30 Haziran 2017 itibariyle SilkAir’in filosunda ortalama yaşları 4 yıl 6 ay olan 30 uçak (10 adet A320, 3 adet A319 ve 17 adet 737-800 model) bulunmaktadır. Bütçe Havacılık Mevcutları, çeyrek boyunca uzun mesafe uçuşlar için kabin ekibi dinlenme kuşetlerini de kapsayan iki adet 787-8 uçağı filosuna ekleyerek ortalama yaşı 4 yıl 5 ay olan 37 uçağa ulaşmıştır – 14 adet 787 (sekiz 787-8 ve altı 787-9), 21 A320 ve iki A319 -. SIA Kargo, 30 Temmuz 2017 itibariyle yedi adet 747-400 model kargo uçağından oluşan bir filoya sahiptir. Rota GELİŞİMİ Ana Havayolu Şirketi, 30 Mayıs 2017 itibariyle haftada beş defa Moskova üzerinden Stockholm’e gerçekleştirilecek olan A350-900 uçuşlarını başlatmıştır. Bu ilaveyle birlikte varış noktası sayısı, Singapur’un da dahil olduğu 32 ülkede 62’ye yükselmiştir. Kuzey yarımküredeki kış ayları boyunca (29 Ekim 2017 ile 24 Mart 2018 arası) Paris’e gerçekleştirilen sezonluk uçuşlar haftada yediden ona yükseltilecektir. Artan talebe cevap verebilmek üzere Adelaide, Christchurch ve Sydney’e gerçekleştirilen uçuşların sıklığı arttırılacaktır. Sapporo’ya gerçekleştirilecek olan sezonluk uçuşlar 2 Aralık 2017 ile 6 Ocak 2018 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir. SilkAir, 30 Ekim 2017 tarihinden itibaren haftada üç gün Hiroşima’ya sefer düzenlemeye başlayacaktır. Bununla birlikte SilkAir, haftada dört defa yapılan Kuching seferlerini 29 Ekim 2017, haftada üç defa yapılan Palembang seferlerini ise 23 Kasım 2017 tarihinde Scoot’a devredecektir. Yapılan değişiklerle SilkAir, 16 ülkede 52 varış noktasına uçuş gerçekleştirecektir. 20 Haziran 2017 tarihinde Scoot tarafından başlatılan Avrupa uzun mesafe Atina seferlerine ilave olarak havayolu şirketi, mali yılın sonuna kadar beş yeni varış noktasını daha seferlerine eklemeyi planlamaktadır. Bunların arasında ABD’ye gerçekleştireceği ilk uzun mesafe uçuş hizmeti olan Honolulu ile birlikte Kuzeydoğu Çin’e yapılacak olan Harbin uçuşları bulunmaktadır. Diğer yeni varış noktaları; Kuantan, Kuching ve Palembang’e gerçekleştirilen kısa mesafeli uçuşlardır. Eklenen bu varış noktaları ile uçuş ağı, 18 ülkedeki 66 varış noktasına yükselecektir. Duyurulan varış noktaları ve hizmet devirlerini hesaba katılması sonrasına Grup, mali yılın sonuna kadar Singapur’un da dahil olduğu 37 ülkede 137 varış noktasına sefer düzenliyor olacaktır. SIA Kargo, talepleri daha iyi karşılayabilmek için uçak kiralama fırsatlarını takip etmeye ve kapasiteyi etkin kullanmaya devam edecektir. GENEL GÖRÜNÜM Belirsiz küresel ekonomik iklim ve jeopolitik endişeler ile birlikte kilit pazarlarımızda gerçekleşip getirilerin azaltmasına neden olacak aşırı kapasite nedeniyle havayolu endüstrisinin zorlayıcı olacağı ile ilgili öngörüler devam etmektedir. Küresel petrol pazarının arz talep koşullarına göre ayarlama yapması sebebiyle yakıt fiyatlarının önümüzdeki aylarda da değişken olması beklenmektedir. Mali yılın ikinci çeyreğinde Grup, MOPS’deki yakıt gereksiniminin %49,1’ini, varil başına 63 USD olan ağırlıklı ortalama fiyata sabitleyip fiyat değişikliklerine karşı tedbir almıştır. 2022-23 mali yılına kadar uzanan daha uzun vadeli fiyat sabitleme tedbirleri, varil başına 53 USD ile 59 USD arasındaki ortalama fiyatlarla Grubun tahmini yıllık yakıt tüketiminin %47’sini kapsamaktadır. Grup, hem tam donanımlı hizmet hem de uygun fiyatlı pazar dilimlerinde uçuş ağını ve rekabet gücünü arttırabilmek için modern ve yakıt tasarruflu uçak alımına devam edecektir. Scoot ve Tigerair’in Scoot adı altında birleşmelerinin 25 Temmuz 2017 tarihinde tamamlanmasının ardından, birleşen şirketlerin Güneydoğu Asya’daki güçlü varlığının uzun mesafe seferler ile bağlayıcı trafiğin oluşmasına yardımcı olacak olması nedeniyle Grup portföyündeki uygun maliyetli dilimde daha fazla genişleme fırsatı olacaktır. Yeni gelir elde etme fırsatlarının belirlenmesi ve maliyet esaslarının yeniden yapılandırılması amacıyla Grup tarafından gerçekleştirilen dönüşüm programı devam etmektedir. İŞLETİM İSTATİSTİKLERİ Birinci Çeyrek Birinci Çeyrek Değişim 2017-18 2016-17 % SIA Taşınan yolcu (bin) 4.771 4.631 + 3,0 Ücretli yolcu-km (milyon) 23.176,1 22.136,9 + 4,7 Mevcut koltuk-km (milyon) 28.962,9 29.187,9 – 0,8 Yolcu yük faktörü (%) 80,0 75,8 + 4,2 puan Yolcu getirisi (sent/km) 10,1 10,3 – 1.9 Yolcu birim maliyet (sent/ask) 8,3 8,0 + 3,8 Yolcu başabaş yük faktörü (%) 82,2 77,7 + 4,5 puan SilkAir Taşınan yolcu (bin) 1.117 994 + 12,4 Ücretli yolcu-km (milyon) 1.949,6 1.713,0 + 13,8 Mevcut koltuk-km (milyon) 2.724,3 2.442,2 + 11,6 Yolcu yük faktörü (%) 71,6 70,1 + 1,5 puan Yolcu getirisi (sent/km) 11,7 12,8 – 8,6 Yolcu birim maliyet (sent/ask) 8,4 8.5 – 1,2 Yolcu başabaş yük faktörü (%) 71,8 66,4 + 5,4 puan Bütçe Havacılık Mevcutları Taşınan yolcu (bin) 2.253 2.014 + 11,9 Ücretli yolcu-km (milyon) 5.938,9 5.026,0 + 18,2 Mevcut koltuk-km (milyon) 7.070,8 6.068,1 + 16,5 Yolcu yük faktörü (%) 84,0 82,8 + 1,2 puan Ücretli koltuk-km başına gelir (sent/km) 5,7 5,8 – 1,7 Mevcut koltuk başına maliyet (sent/ask) 4,9 4,8 + 2,1 Başabaş yük faktörü (%) 86,0 82,8 + 3,2 puan SIA Kargo Taşınan kargo ve posta (milyon kg) 318,9 306,9 + 3,9 Kargo yükü (milyon ton-km) 1.783,2 1.668,1 + 6,9 Brüt kapasite (milyon ton-km) 2.713,9 2.690,5 + 0,9 Kargo yük faktörü (%) 65,7 62,0 + 3,7 puan Kargo getirisi (sent/ltk) 26,4 25,2 + 4,8 Kargo birim maliyeti (sent/ctk) 17,6 17,3 + 1,7 Kargo başabaş yük faktörü (%) 66,7 68,7 – 2,0 puan Grup Havayolları (Yolcu) Taşınan yolcu (bin) 8.141 7.639 + 6,6 Ücretli yolcu-km (milyon) 31.064,6 28.875,9 + 7,6 Mevcut koltuk-km (milyon) 38.758,0 37.698,2 + 2,8 Yolcu yük faktörü (%) 80,2 76,6 + 3,6 puan SÖZLÜK SIA Gelir yolcu-km = Taşınan yolcu sayısı x kat edilen mesafe (km cinsinden) Mevcut koltuk-km = Mevcut koltuk sayısı x kat edilen mesafe (km cinsinden) Yolcu yük faktörü = Yolcu-km gelirlerinin mevcut koltuk-km’nin yüzdesi olarak ifadesi. Yolcu getirisi = Planlanmış hizmetlerden elde edilen yolcu gelirlerinin ücretli yolcu-km’ye bölünmesi Yolcu birim maliyet = Faaliyet giderlerinin (eksi SIA Kargo’dan elde edilen gelir) mevcut koltuk-km’ye bölünmesi Yolcu başabaş yük faktörü = Yolcu birim maliyetinin yolcu hasılatının yüzdesi olarak ifadesi. Bu, yolcu gelirlerinin (eksi SIA Kargo’nun elde ettiği uçak yük yeri gelirleri) faaliyet giderlerine eşitlendiği teorik yük faktörüdür. SilkAir Gelir yolcu-km = Taşınan yolcu sayısı x kat edilen mesafe (km cinsinden) Mevcut koltuk-km = Mevcut koltuk sayısı x kat edilen mesafe (km cinsinden) Yolcu yük faktörü = Yolcu-km gelirlerinin mevcut koltuk-km’nin yüzdesi olarak ifadesi. Yolcu getirisi = Planlanmış hizmetlerden elde edilen yolcu gelirlerinin ücretli yolcu-km’ye bölünmesi Yolcu birim maliyet = Faaliyet giderlerinin (eksi kargo ve posta gelirleri) mevcut koltuk-km’ye bölünmesi Yolcu başabaş yük faktörü = Yolcu birim maliyetinin yolcu hasılatının yüzdesi olarak ifadesi. Bu, yolcu gelirlerinin (eksi kargo ve posta geliri) faaliyet giderlerine eşitlendiği teorik yük faktörüdür. Bütçe Havacılık Mevcutları Gelir yolcu-km = Taşınan yolcu sayısı x kat edilen mesafe (km cinsinden) Mevcut koltuk-km = Mevcut koltuk sayısı x kat edilen mesafe (km cinsinden) Yolcu yük faktörü = Yolcu-km gelirlerinin mevcut koltuk-km’nin yüzdesi olarak ifadesi. Ücretli koltuk başına gelir-km = Planlanmış hizmetlerden elde edilen yolcu gelirlerinin ücretli yolcu-km’ye bölünmesi Mevcut koltuk başına maliyet koltuk-km = Faaliyet harcamalarının mevcut koltuk-km’ye bölünmesi Yolcu başabaş yük faktörü = Mevcut koltuk-km başına maliyetin ücretli koltuk-km gelirinin yüzdesi olarak ifadesi. Bu, yolcu gelirlerinin işletme giderlerine eşitlendiği teorik yük faktörüdür. SIA Kargo Kargo yükü = Taşınan kargo ve posta yükü (ton cinsinden) x kat edilen mesafe (km cinsinden) Brüt kapasite = Kargo kapasite üretimi (ton cinsinden) x kat edilen mesafe (km cinsinden) Kargo yük faktörü = Kargo ve posta yükünün (ton-km cinsinden), brüt kapasitenin yüzdesi olarak ifade edilmesi (ton-km cinsinden) Kargo getirisi = Planlanmış hizmetlerden elde edilen kargo ve posta hasılatının kargo yüküne bölünmesi (ton-km cinsinden) Kargo birim maliyeti = Faaliyet giderlerinin (SIA’ya uçak yük yeri harcamaları dahil) brüt kapasiteye (ton-km cinsinden) bölünmesi Kargo başabaş yük faktörü = Kargo birim maliyetinin kargo getirilerinin yüzdesi olarak ifadesi. Bu, kargo gelirlerinin faaliyet giderlerine (SIA’ya yapılan uçak yük yeri harcamaları dahil) eşitlendiği teorik yük faktörüdür. Grup Havayolları (Yolcu) Gelir yolcu-km = Taşınan yolcu sayısı x kat edilen mesafe (km cinsinden) Mevcut koltuk-km = Mevcut koltuk sayısı x kat edilen mesafe (km cinsinden) Yolcu yük faktörü = Yolcu-km gelirlerinin mevcut koltuk-km’nin yüzdesi olarak ifadesi.
BİRİNCİ ÇEYREK FAALİYET KARI 281 MİLYON $’A YÜKSELDİ
- SIA Grup havayolu şirketlerinde gelir artışı olmasına rağmen getiri üzerindeki baskı devam etmektedir
- Kazançlar tek seferlik kalemlerle desteklenmiştir
- Maliyetlerdeki artışın ana sebebi faaliyetlerin genişlemesidir
- Scoot markası kapsamında yapılan düşük maliyetli iştiraklerin entegrasyonu tamamlanmış olup havayolu şirketi büyüme için iyi konumlanmıştır
- Grup Ağı, Scoot kapsamında Honolulu, Hawaii’ye gerçekleştirilen hizmeti de kapsayacak şekilde büyümektedir
GRUP MALİ PERFORMANSI
Birinci Çeyrek 2017-18
SIA Grup, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 88 milyon $ veya %45,6 oranında bir artış gerçekleştirerek bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla Nisan-Haziran aylarını kapsayan çeyrekte 281 milyon $ değerinde faaliyet karı gerçekleştirdiğini bildirmiştir.
Grup geliri, bir önceki yılın aynı dönemine göre 206 milyon $ artarak 3.864 milyon $’a yükselmiştir (+%5,6). Her iki mali yıldaki tek seferlik kalemler çıkartıldığında; Grup gelirleri, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 184 milyon $ (+%5,2) artış göstermiş olup Grup faaliyet karı, 42 milyon $’dan 108 milyon $’a yükselerek 66 milyon $ artmıştır.
Uçuş yapan yolcu geliri, artan trafik (+%7,6) üzerine 121 milyon $ katkı yaparak yolcu getirisindeki azalmayı (-%3,1) aşmıştır. Artan kargo taşımacılığı (+%6,9) ve %4,8 getiri artışı ile kargo hasılatı 57 milyon $ yükselmiştir. Bir önceki mali yılda kaydedilen atıl biletlerin önden gelir tahakkukunun (151 milyon $) denkleştirilmemesi; KrisFlyer programında gerçekleştirilen gelir ayarlamaları (115 milyon $) [Bkz; Not 2] ve uçak iniş mevkilerindeki değişiklik ödemelerinin tahakkuku (58 milyon $) nedeniyle diğer gelirler istikrarlıydı.
Çeyrekte meydana gelen net Grup karı, bir önceki yılın aynı dönemine göre 22 milyon $ azalarak 235 milyon $ olmuştur (-8,6%). Bununla birlikte bozulma; kısmen Grup faaliyet karının yükselmesi (+88 milyon $) ve bağlı şirket zarar paylarının daha düşük (+47 milyon $) olması ile dengelenen SIA Mühendisliğin Hong Kong Uçak Motoru Hizmetleri Ltd’deki (HAESL) %10’luk hisselerinin satılması nedeniyle geçen yıl elde edilen kazanç ile HAESL’den kazanılan özel kar paylarının olmamasına dayandırılabilir.
Ana Şirketlerin Birinci Çeyrekte Gösterdiği Faaliyet Sonuçları
Grup bünyesindeki ana şirketlerin üç ay boyunca gerçekleştirdiği faaliyet sonuçları aşağıdaki gibidir:
| 1. Çeyrek
FY2017-18 |
1. Çeyrek FY2016-17 | |||
| Faaliyet Karı/(Zararı) | milyon $ | milyon $ | ||
| Ana Havayolu Şirketi | 241 | 197 | ||
| SilkAir | 7 | 27 | ||
| Bütçe Havacılık Mevcutları | 3 | 9 | ||
| SIA Kargo | 6 | (34) | ||
| SIA Mühendislik | 18 | (2) |
FİLO GELİŞİMİ
Nisan-Haziran aylarını kapsayan çeyrek boyunca Ana Havayolu Şirketi, dört adet A350-900 model uçağı uçuşlarda kullanmaya başlamıştır. Bir adet A330-300 ve bir adet A380-800 model uçak kiralanmak üzere hizmet dışı bırakılmıştır. 30 Haziran 2017 itibariyle Ana Havayolu Şirketinin uçak filosu, ortalama yaşları 7 yıl 7 ay olan 108 adet yolcu uçağından (53 adet 777, 22 adet A330-300, 18 adet A380-800 ve 15 adet A380-800 model) oluşmaktadır.
Çeyrek süresince SilkAir’in filo profili değişmemiştir. 30 Haziran 2017 itibariyle SilkAir’in filosunda ortalama yaşları 4 yıl 6 ay olan 30 uçak (10 adet A320, 3 adet A319 ve 17 adet 737-800 model) bulunmaktadır.
Bütçe Havacılık Mevcutları, çeyrek boyunca uzun mesafe uçuşlar için kabin ekibi dinlenme kuşetlerini de kapsayan iki adet 787-8 uçağı filosuna ekleyerek ortalama yaşı 4 yıl 5 ay olan 37 uçağa ulaşmıştır – 14 adet 787 (sekiz 787-8 ve altı 787-9), 21 A320 ve iki A319 -.
SIA Kargo, 30 Temmuz 2017 itibariyle yedi adet 747-400 model kargo uçağından oluşan bir filoya sahiptir.
Rota GELİŞİMİ
Ana Havayolu Şirketi, 30 Mayıs 2017 itibariyle haftada beş defa Moskova üzerinden Stockholm’e gerçekleştirilecek olan A350-900 uçuşlarını başlatmıştır. Bu ilaveyle birlikte varış noktası sayısı, Singapur’un da dahil olduğu 32 ülkede 62’ye yükselmiştir.
Kuzey yarımküredeki kış ayları boyunca (29 Ekim 2017 ile 24 Mart 2018 arası) Paris’e gerçekleştirilen sezonluk uçuşlar haftada yediden ona yükseltilecektir. Artan talebe cevap verebilmek üzere Adelaide, Christchurch ve Sydney’e gerçekleştirilen uçuşların sıklığı arttırılacaktır. Sapporo’ya gerçekleştirilecek olan sezonluk uçuşlar 2 Aralık 2017 ile 6 Ocak 2018 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.
SilkAir, 30 Ekim 2017 tarihinden itibaren haftada üç gün Hiroşima’ya sefer düzenlemeye başlayacaktır. Bununla birlikte SilkAir, haftada dört defa yapılan Kuching seferlerini 29 Ekim 2017, haftada üç defa yapılan Palembang seferlerini ise 23 Kasım 2017 tarihinde Scoot’a devredecektir. Yapılan değişiklerle SilkAir, 16 ülkede 52 varış noktasına uçuş gerçekleştirecektir.
20 Haziran 2017 tarihinde Scoot tarafından başlatılan Avrupa uzun mesafe Atina seferlerine ilave olarak havayolu şirketi, mali yılın sonuna kadar beş yeni varış noktasını daha seferlerine eklemeyi planlamaktadır. Bunların arasında ABD’ye gerçekleştireceği ilk uzun mesafe uçuş hizmeti olan Honolulu ile birlikte Kuzeydoğu Çin’e yapılacak olan Harbin uçuşları bulunmaktadır. Diğer yeni varış noktaları; Kuantan, Kuching ve Palembang’e gerçekleştirilen kısa mesafeli uçuşlardır. Eklenen bu varış noktaları ile uçuş ağı, 18 ülkedeki 66 varış noktasına yükselecektir.
Duyurulan varış noktaları ve hizmet devirlerini hesaba katılması sonrasına Grup, mali yılın sonuna kadar Singapur’un da dahil olduğu 37 ülkede 137 varış noktasına sefer düzenliyor olacaktır.
SIA Kargo, talepleri daha iyi karşılayabilmek için uçak kiralama fırsatlarını takip etmeye ve kapasiteyi etkin kullanmaya devam edecektir.
GENEL GÖRÜNÜM
Belirsiz küresel ekonomik iklim ve jeopolitik endişeler ile birlikte kilit pazarlarımızda gerçekleşip getirilerin azaltmasına neden olacak aşırı kapasite nedeniyle havayolu endüstrisinin zorlayıcı olacağı ile ilgili öngörüler devam etmektedir.
Küresel petrol pazarının arz talep koşullarına göre ayarlama yapması sebebiyle yakıt fiyatlarının önümüzdeki aylarda da değişken olması beklenmektedir. Mali yılın ikinci çeyreğinde Grup, MOPS’deki yakıt gereksiniminin %49,1’ini, varil başına 63 USD olan ağırlıklı ortalama fiyata sabitleyip fiyat değişikliklerine karşı tedbir almıştır. 2022-23 mali yılına kadar uzanan daha uzun vadeli fiyat sabitleme tedbirleri, varil başına 53 USD ile 59 USD arasındaki ortalama fiyatlarla Grubun tahmini yıllık yakıt tüketiminin %47’sini kapsamaktadır.
Grup, hem tam donanımlı hizmet hem de uygun fiyatlı pazar dilimlerinde uçuş ağını ve rekabet gücünü arttırabilmek için modern ve yakıt tasarruflu uçak alımına devam edecektir.
Scoot ve Tigerair’in Scoot adı altında birleşmelerinin 25 Temmuz 2017 tarihinde tamamlanmasının ardından, birleşen şirketlerin Güneydoğu Asya’daki güçlü varlığının uzun mesafe seferler ile bağlayıcı trafiğin oluşmasına yardımcı olacak olması nedeniyle Grup portföyündeki uygun maliyetli dilimde daha fazla genişleme fırsatı olacaktır.
Yeni gelir elde etme fırsatlarının belirlenmesi ve maliyet esaslarının yeniden yapılandırılması amacıyla Grup tarafından gerçekleştirilen dönüşüm programı devam etmektedir.
İŞLETİM İSTATİSTİKLERİ
| Birinci
Çeyrek |
Birinci
Çeyrek |
Değişim |
||||
| 2017-18 | 2016-17 | % | ||||
| SIA | ||||||
| Taşınan yolcu (bin) | 4.771 | 4.631 | + | 3,0 | ||
| Ücretli yolcu-km (milyon) | 23.176,1 | 22.136,9 | + | 4,7 | ||
| Mevcut koltuk-km (milyon) | 28.962,9 | 29.187,9 | – | 0,8 | ||
| Yolcu yük faktörü (%) | 80,0 | 75,8 | + | 4,2 puan | ||
| Yolcu getirisi (sent/km) | 10,1 | 10,3 | – | 1.9 | ||
| Yolcu birim maliyet (sent/ask) | 8,3 | 8,0 | + | 3,8 | ||
| Yolcu başabaş yük faktörü (%) | 82,2 | 77,7 | + | 4,5 puan | ||
| SilkAir | ||||||
| Taşınan yolcu (bin) | 1.117 | 994 | + | 12,4 | ||
| Ücretli yolcu-km (milyon) | 1.949,6 | 1.713,0 | + | 13,8 | ||
| Mevcut koltuk-km (milyon) | 2.724,3 | 2.442,2 | + | 11,6 | ||
| Yolcu yük faktörü (%) | 71,6 | 70,1 | + | 1,5 puan | ||
| Yolcu getirisi (sent/km) | 11,7 | 12,8 | – | 8,6 | ||
| Yolcu birim maliyet (sent/ask) | 8,4 | 8.5 | – | 1,2 | ||
| Yolcu başabaş yük faktörü (%) | 71,8 | 66,4 | + | 5,4 puan | ||
| Bütçe Havacılık Mevcutları | ||||||
| Taşınan yolcu (bin) | 2.253 | 2.014 | + | 11,9 | ||
| Ücretli yolcu-km (milyon) | 5.938,9 | 5.026,0 | + | 18,2 | ||
| Mevcut koltuk-km (milyon) | 7.070,8 | 6.068,1 | + | 16,5 | ||
| Yolcu yük faktörü (%) | 84,0 | 82,8 | + | 1,2 puan | ||
| Ücretli koltuk-km başına gelir (sent/km) | 5,7 | 5,8 | – | 1,7 | ||
| Mevcut koltuk başına maliyet (sent/ask) | 4,9 | 4,8 | + | 2,1 | ||
| Başabaş yük faktörü (%) | 86,0 | 82,8 | + | 3,2 puan | ||
| SIA Kargo | ||||||
| Taşınan kargo ve posta (milyon kg) | 318,9 | 306,9 | + | 3,9 | ||
| Kargo yükü (milyon ton-km) | 1.783,2 | 1.668,1 | + | 6,9 | ||
| Brüt kapasite (milyon ton-km) | 2.713,9 | 2.690,5 | + | 0,9 | ||
| Kargo yük faktörü (%) | 65,7 | 62,0 | + | 3,7 puan | ||
| Kargo getirisi (sent/ltk) | 26,4 | 25,2 | + | 4,8 | ||
| Kargo birim maliyeti (sent/ctk) | 17,6 | 17,3 | + | 1,7 | ||
| Kargo başabaş yük faktörü (%) | 66,7 | 68,7 | – | 2,0 puan | ||
| Grup Havayolları (Yolcu) | ||||||
| Taşınan yolcu (bin) | 8.141 | 7.639 | + | 6,6 | ||
| Ücretli yolcu-km (milyon) | 31.064,6 | 28.875,9 | + | 7,6 | ||
| Mevcut koltuk-km (milyon) | 38.758,0 | 37.698,2 | + | 2,8 | ||
| Yolcu yük faktörü (%) | 80,2 | 76,6 | + | 3,6 puan | ||
| SÖZLÜK | |||
| SIA | |||
| Gelir yolcu-km | = | Taşınan yolcu sayısı x kat edilen mesafe (km cinsinden) | |
| Mevcut koltuk-km | = | Mevcut koltuk sayısı x kat edilen mesafe (km cinsinden) | |
| Yolcu yük faktörü | = | Yolcu-km gelirlerinin mevcut koltuk-km’nin yüzdesi olarak ifadesi. | |
| Yolcu getirisi | = | Planlanmış hizmetlerden elde edilen yolcu gelirlerinin ücretli yolcu-km’ye bölünmesi | |
| Yolcu birim maliyet | = | Faaliyet giderlerinin (eksi SIA Kargo’dan elde edilen gelir) mevcut koltuk-km’ye bölünmesi | |
| Yolcu başabaş yük faktörü | = | Yolcu birim maliyetinin yolcu hasılatının yüzdesi olarak ifadesi. Bu, yolcu gelirlerinin (eksi SIA Kargo’nun elde ettiği uçak yük yeri gelirleri) faaliyet giderlerine eşitlendiği teorik yük faktörüdür. | |
| SilkAir | |||
| Gelir yolcu-km | = | Taşınan yolcu sayısı x kat edilen mesafe (km cinsinden) | |
| Mevcut koltuk-km | = | Mevcut koltuk sayısı x kat edilen mesafe (km cinsinden) | |
| Yolcu yük faktörü | = | Yolcu-km gelirlerinin mevcut koltuk-km’nin yüzdesi olarak ifadesi. | |
| Yolcu getirisi | = | Planlanmış hizmetlerden elde edilen yolcu gelirlerinin ücretli yolcu-km’ye bölünmesi | |
| Yolcu birim maliyet | = | Faaliyet giderlerinin (eksi kargo ve posta gelirleri) mevcut koltuk-km’ye bölünmesi | |
| Yolcu başabaş yük faktörü | = | Yolcu birim maliyetinin yolcu hasılatının yüzdesi olarak ifadesi. Bu, yolcu gelirlerinin (eksi kargo ve posta geliri) faaliyet giderlerine eşitlendiği teorik yük faktörüdür. | |
| Bütçe Havacılık Mevcutları | |||
| Gelir yolcu-km | = | Taşınan yolcu sayısı x kat edilen mesafe (km cinsinden) | |
| Mevcut koltuk-km | = | Mevcut koltuk sayısı x kat edilen mesafe (km cinsinden) | |
| Yolcu yük faktörü | = | Yolcu-km gelirlerinin mevcut koltuk-km’nin yüzdesi olarak ifadesi. | |
| Ücretli koltuk başına gelir-km | = | Planlanmış hizmetlerden elde edilen yolcu gelirlerinin ücretli yolcu-km’ye bölünmesi | |
| Mevcut koltuk başına maliyet
koltuk-km |
= | Faaliyet harcamalarının mevcut koltuk-km’ye bölünmesi | |
| Yolcu başabaş yük faktörü | = | Mevcut koltuk-km başına maliyetin ücretli koltuk-km gelirinin yüzdesi olarak ifadesi. Bu, yolcu gelirlerinin işletme giderlerine eşitlendiği teorik yük faktörüdür. | |
| SIA Kargo | |||
| Kargo yükü | = | Taşınan kargo ve posta yükü (ton cinsinden) x kat edilen mesafe (km cinsinden) | |
| Brüt kapasite | = | Kargo kapasite üretimi (ton cinsinden) x kat edilen mesafe (km cinsinden) | |
| Kargo yük faktörü | = | Kargo ve posta yükünün (ton-km cinsinden), brüt kapasitenin yüzdesi olarak ifade edilmesi (ton-km cinsinden) | |
| Kargo getirisi | = | Planlanmış hizmetlerden elde edilen kargo ve posta hasılatının kargo yüküne bölünmesi (ton-km cinsinden) | |
| Kargo birim maliyeti | = | Faaliyet giderlerinin (SIA’ya uçak yük yeri harcamaları dahil) brüt kapasiteye (ton-km cinsinden) bölünmesi | |
| Kargo başabaş yük faktörü | = | Kargo birim maliyetinin kargo getirilerinin yüzdesi olarak ifadesi. Bu, kargo gelirlerinin faaliyet giderlerine (SIA’ya yapılan uçak yük yeri harcamaları dahil) eşitlendiği teorik yük faktörüdür. | |
| Grup Havayolları (Yolcu) | |||
| Gelir yolcu-km | = | Taşınan yolcu sayısı x kat edilen mesafe (km cinsinden) | |
| Mevcut koltuk-km | = | Mevcut koltuk sayısı x kat edilen mesafe (km cinsinden) | |
| Yolcu yük faktörü | = | Yolcu-km gelirlerinin mevcut koltuk-km’nin yüzdesi olarak ifadesi. | |
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2f3tVc1
via IFTTT
SINGAPUR HAVAYOLLARI 1. ÇEYREK FAALİYET KARI 281 MİLYON SGD’YE YÜKSELDİ

31 Temmuz 2017 Pazartesi
SunExpress Ordu-Giresun’dan Avrupa’da 4 noktaya daha uçuş başlatıyor

SunExpress Ordu-Giresun’dan Avrupa’da 4 noktaya daha uçuş başlatıyor Türk Hava Yolları ve Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress Ordu-Giresun’dan Avrupa’da 4 noktaya daha uçuş başlatıyor. SunExpress, Ordu-Giresun Havalimanı’ndan daha önce başlattığı Köln uçuşunun yanı sıra, 01 Ağustos’tan itibaren artık Düsseldorf, Hannover, Stuttgart ve Frankfurt’ta da uçacak. Yaz sezonuyla beraber Haziran ayından itibaren Türkiye’de,Antalya, Ankara, Adana, Elazığ, Kayseri, Ordu/Giresun’dan Avrupa’da 12 destinasyona yeni uçuş başlatacağını duyuran SunExpress, Ordu-Giresun uçuşlarıyla beraber bu uçuşlarını tamamlamış oldu. Daha çok uçuş, daha çok gülümseme! 1 Ağustos'tan itibaren Ordu-Giresun Havalimanı'ndan Avrupa'nın 4 noktasına daha aktarmasız uçuyoruz. http://pic.twitter.com/g9Ofdl2Ze3 — SunExpress (@SunExpress) July 31, 2017 SunExpress, Ordu-Giresun Havalimanı’ndan 01 Ağustos’ta başlatacağı Düsseldorf ve Hannover’e haftada 2 uçuş, 03 Ağustos’ta başlatacağı Stuttgart’a haftada 1, 04 Ağustos’ta başlatacağı Frankfurt’ta ise haftada 2 uçuş düzenleyecek. SunExpress, 2017 yaz uçuş programında, mevcut uçuşlarının yanı sıra Antalya’dan Moskova, Lyon’a, Ankara’dan Brüksel ve Viyana’ya, Elazığ’dan Hamburg’a Adana’dan Münster’e Kayseri’den Hanover’e ve Ordu-Giresun’dan Köln’e uçuş başlatmıştı. SunExpress, Anadolu’yu Avrupa’ya bağlayan havayolu olarak, Anadolu’nun 13 kentinden Avrupa’da 13 kente haftada 79 uçuş gerçekleştirecek. SunExpress, bu yeni uçuşlarıyla beraber, Türkiye’den Avrupa’ya gerçekleştirdiği haftalık uçuş sayısını geçen yıla göre yüzde 18 artırarak 478’e çıkardı. Yeni Uçuşlar İlk Uçuş Tarihi Uçuş Günleri Ordu Giresun – Düsseldorf 01.Ağu Salı ve Perşembe Ordu Giresun – Hanover 01.Ağu Salı Ordu Giresun – Stuttgart 03.Ağu Perşembe Ordu Giresun – Frankfurt 04.Ağu Pazartesi ve Cuma
Türk Hava Yolları ve Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress Ordu-Giresun’dan Avrupa’da 4 noktaya daha uçuş başlatıyor.
SunExpress, Ordu-Giresun Havalimanı’ndan daha önce başlattığı Köln uçuşunun yanı sıra, 01 Ağustos’tan itibaren artık Düsseldorf, Hannover, Stuttgart ve Frankfurt’ta da uçacak.
Yaz sezonuyla beraber Haziran ayından itibaren Türkiye’de,Antalya, Ankara, Adana, Elazığ, Kayseri, Ordu/Giresun’dan Avrupa’da 12 destinasyona yeni uçuş başlatacağını duyuran SunExpress, Ordu-Giresun uçuşlarıyla beraber bu uçuşlarını tamamlamış oldu.
Daha çok uçuş, daha çok gülümseme! 1 Ağustos'tan itibaren Ordu-Giresun Havalimanı'ndan Avrupa'nın 4 noktasına daha aktarmasız uçuyoruz. http://pic.twitter.com/g9Ofdl2Ze3
— SunExpress (@SunExpress) July 31, 2017
SunExpress, Ordu-Giresun Havalimanı’ndan 01 Ağustos’ta başlatacağı Düsseldorf ve Hannover’e haftada 2 uçuş, 03 Ağustos’ta başlatacağı Stuttgart’a haftada 1, 04 Ağustos’ta başlatacağı Frankfurt’ta ise haftada 2 uçuş düzenleyecek.
SunExpress, 2017 yaz uçuş programında, mevcut uçuşlarının yanı sıra Antalya’dan Moskova, Lyon’a, Ankara’dan Brüksel ve Viyana’ya, Elazığ’dan Hamburg’a Adana’dan Münster’e Kayseri’den Hanover’e ve Ordu-Giresun’dan Köln’e uçuş başlatmıştı.
SunExpress, Anadolu’yu Avrupa’ya bağlayan havayolu olarak, Anadolu’nun 13 kentinden Avrupa’da 13 kente haftada 79 uçuş gerçekleştirecek. SunExpress, bu yeni uçuşlarıyla beraber, Türkiye’den Avrupa’ya gerçekleştirdiği haftalık uçuş sayısını geçen yıla göre yüzde 18 artırarak 478’e çıkardı.
| Yeni Uçuşlar | İlk Uçuş Tarihi | Uçuş Günleri |
| Ordu Giresun – Düsseldorf | 01.Ağu | Salı ve Perşembe |
| Ordu Giresun – Hanover | 01.Ağu | Salı |
| Ordu Giresun – Stuttgart | 03.Ağu | Perşembe |
| Ordu Giresun – Frankfurt | 04.Ağu | Pazartesi ve Cuma |
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2f31jj4
via IFTTT
Atatürk Havalimanı’nda X-Ray’e takılan ilginç eşyalar
