31 Temmuz 2017 Pazartesi

Atatürk Havalimanı’nda X-Ray’e takılan ilginç eşyalar Atatürk Havalimanı’nda X-Ray’e takılan ilginç eşyalar İstanbul Atatürk Havalimanı’nda bu yılın ilk yarısında , yolcuların bagajlarında yaptıkları kontrollerde tahditli alanlarla, uçağın kabinine alınması yasaklı kesici, delici aletlerin de aralarında olduğu 56 bin malzeme tespit etti.   Yakalananlar arasında 11 bin 795 bıçak ve kesici alet, 2 bin 31 makas, bin 940 araba parçası, bin 542 inşaat malzemesi ve 18 bin 229 takım çantası da yer aldı. Bu yılın ilk yarısında 28.6 milyon yolcuya hizmet veren ve günde binlerce karlışayıcı ile uğurlayıcıyı ağırlayan İstanbul Atatürk Havalimanı’nda 6 ayda X-Ray cihazlarına takılan malzemeler dikkat çekiyor. Kabine alınması halinde uçuş güvenliğini tehlikeye düşürebilecek malzemeler, TAV Özel Güvenlik çalışanları tarafından X-Ray cihazlarında anında tespit edilerek uçağın içine girmesi engellendi. Bu sayede olası tehlikelerin de önüne geçildi. Atatürk Havalimanı’nda X-Ray cihazlarında tespit edilen malzemeler görenleri hayrete düşürüyor. MALA VE EGZOZ GÖTÜRENLER VAR X-Ray cihazlarındaki TAV Özel güvenlik personelinin dikkatli çalışması sonucu bu yılın 6 ayında da bıçak ve kesici aletler, araba parçaları, inşaat malzemeleri gibi uçağın kabinine veya tahditli alanlara sokulması sakıncalı maddeler anında tespit edildi. Yakalananlar arasında mala,egzoz, çekiç de yer aldı.   11 BİN 795 BIÇAK VE KESİCİ ALET TESPİT ETTİLER TAV özel güvenlik personelinin 2017 yılının ilk 6 ayında Atatürk Havalimanı iç ve dış hatlar terminallerindeki kontrol noktalarında tahditli alanlarla, uçağın kabinine alınması 56 bin yasaklı madde tespit etti. Bunlar arasında 11 bin 795 bıçak ve kesici alet, içerisinde pense, tornavida gibi aletlerin bulunduğu 18 bin 229 takım çantası, 2 bin 31 makas, bin 940 araba parçası, bin 542 İnşaat malzemesi (vida, çivi, vb.) da yer aldı. YASAKLI MADDELER İÇİN NE UYGULANIYOR Terminal girişlerinde tespit edilen kargoda taşınmasına izin verilen maddeler yolcuların check-in bagajına koyduruluyor. TAV Güvenlik, uçaklarda yolcuların yanlarına almaları yasak olan sadece bagajda götürülebilecek eşyaları da terminal girişlerinde tespit ettiğinde durumu polise bildiriyor. Polis de havayolu şirketini uyararak yasak eşyanın bagaj bölümünde götürülmesini sağlıyor. Yolcu olmayan veya check-in bagajı olmayan yolcuların malzemelerinin terminale girişine izin verilmiyor. Arındırılmış salon ve transfer kontrol noktalarında tespit edilen malzemeler ise Atatürk Havalimanı Mülki İdare Amirliği’nin talimatıyla imha edilmek üzere tehlikeli maddeler atık bidonlarına atılıyor. Gökhan ARTAN-İSTANBUL

Atatürk Havalimanı’nda X-Ray’e takılan ilginç eşyalar

İstanbul Atatürk Havalimanı’nda bu yılın ilk yarısında , yolcuların bagajlarında yaptıkları kontrollerde tahditli alanlarla, uçağın kabinine alınması yasaklı kesici, delici aletlerin de aralarında olduğu 56 bin malzeme tespit etti.

 

    • Yakalananlar arasında 11 bin 795 bıçak ve kesici alet, 2 bin 31 makas, bin 940 araba parçası, bin 542 inşaat malzemesi ve 18 bin 229 takım çantası da yer aldı.

    • Bu yılın ilk yarısında 28.6 milyon yolcuya hizmet veren ve günde binlerce karlışayıcı ile uğurlayıcıyı ağırlayan İstanbul Atatürk Havalimanı’nda 6 ayda X-Ray cihazlarına takılan malzemeler dikkat çekiyor.

    • Kabine alınması halinde uçuş güvenliğini tehlikeye düşürebilecek malzemeler, TAV Özel Güvenlik çalışanları tarafından X-Ray cihazlarında anında tespit edilerek uçağın içine girmesi engellendi.

    • Bu sayede olası tehlikelerin de önüne geçildi. Atatürk Havalimanı’nda X-Ray cihazlarında tespit edilen malzemeler görenleri hayrete düşürüyor.

    • MALA VE EGZOZ GÖTÜRENLER VAR

      X-Ray cihazlarındaki TAV Özel güvenlik personelinin dikkatli çalışması sonucu bu yılın 6 ayında da bıçak ve kesici aletler, araba parçaları, inşaat malzemeleri gibi uçağın kabinine veya tahditli alanlara sokulması sakıncalı maddeler anında tespit edildi. Yakalananlar arasında mala,egzoz, çekiç de yer aldı.

       

    • 11 BİN 795 BIÇAK VE KESİCİ ALET TESPİT ETTİLER

      TAV özel güvenlik personelinin 2017 yılının ilk 6 ayında Atatürk Havalimanı iç ve dış hatlar terminallerindeki kontrol noktalarında tahditli alanlarla, uçağın kabinine alınması 56 bin yasaklı madde tespit etti.

    • Bunlar arasında 11 bin 795 bıçak ve kesici alet, içerisinde pense, tornavida gibi aletlerin bulunduğu 18 bin 229 takım çantası, 2 bin 31 makas, bin 940 araba parçası, bin 542 İnşaat malzemesi (vida, çivi, vb.) da yer aldı.

    • YASAKLI MADDELER İÇİN NE UYGULANIYOR

      Terminal girişlerinde tespit edilen kargoda taşınmasına izin verilen maddeler yolcuların check-in bagajına koyduruluyor.

    • TAV Güvenlik, uçaklarda yolcuların yanlarına almaları yasak olan sadece bagajda götürülebilecek eşyaları da terminal girişlerinde tespit ettiğinde durumu polise bildiriyor. Polis de havayolu şirketini uyararak yasak eşyanın bagaj bölümünde götürülmesini sağlıyor.

    • Yolcu olmayan veya check-in bagajı olmayan yolcuların malzemelerinin terminale girişine izin verilmiyor.

    • Arındırılmış salon ve transfer kontrol noktalarında tespit edilen malzemeler ise Atatürk Havalimanı Mülki İdare Amirliği’nin talimatıyla imha edilmek üzere tehlikeli maddeler atık bidonlarına atılıyor. Gökhan ARTAN-İSTANBUL



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2uP0LCR
via IFTTT

Boeing, ilk 737 MAX 8’i flydubai’ye teslim etti


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2vlWlVz

Boeing, ilk 737 MAX 8’i flydubai’ye teslim etti Boeing’in en yeni tek koridorlu uçağını Ortadoğu merkezli flydubai havayoluna teslim etti. Boeing  ve flydubai havayolu bugün ilk 737 MAX 8 teslimatını kutladılar . Boeing bu teslimatla Ortadoğulu taşıyıcıyı bölgedeki en yeni tek koridorlu uçağa sahip ilk şirket haline getirdi. Bugünün teslimatı, havayolunun filosuna ekleyeceği yeni nesil 737’lerin ilki. Yani filoya eklenecek 76 adet Boeing 737 MAX uçağının ilkidir. Flydubai halihazırda 58 Yeni Nesil 737-800’lük bir filo işletiyor ve 44 ülkede 95’den fazla varış noktasına, kuzey Rusya, batıda Çek Cumhuriyeti, doğuda Tayland ve güneyde Tanzanya’dan oluşan bir uçuş ağı kurdu. 737 MAX ailesi, tek koridorlu uçak pazarında yeni hedeflere koşuyor. Koltuk başına düşen maliyetlerin azlığı, geniş koltuk aralığı ile müsterilerine olağanüstü performans, esneklik ve verimlilik sunmak üzere tasarlandı. All-Boeing customer, @flydubai takes their first delivery of a #Boeing #737MAX today! The 1st of 76 on order. http://pic.twitter.com/Xs5OJ99MlF — Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) July 31, 2017

Boeing’in en yeni tek koridorlu uçağını Ortadoğu merkezli flydubai havayoluna teslim etti.

Boeing  ve flydubai havayolu bugün ilk 737 MAX 8 teslimatını kutladılar . Boeing bu teslimatla Ortadoğulu taşıyıcıyı bölgedeki en yeni tek koridorlu uçağa sahip ilk şirket haline getirdi.

Bugünün teslimatı, havayolunun filosuna ekleyeceği yeni nesil 737’lerin ilki. Yani filoya eklenecek 76 adet Boeing 737 MAX uçağının ilkidir.

Flydubai halihazırda 58 Yeni Nesil 737-800’lük bir filo işletiyor ve 44 ülkede 95’den fazla varış noktasına, kuzey Rusya, batıda Çek Cumhuriyeti, doğuda Tayland ve güneyde Tanzanya’dan oluşan bir uçuş ağı kurdu.

737 MAX ailesi, tek koridorlu uçak pazarında yeni hedeflere koşuyor. Koltuk başına düşen maliyetlerin azlığı, geniş koltuk aralığı ile müsterilerine olağanüstü performans, esneklik ve verimlilik sunmak üzere tasarlandı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2vlWlVz
via IFTTT

TÜRKİYE’NİN 550-600 CİVARINDA İLAVE PİLOTA İHTİYACI VAR


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tXvCy1

TÜRKİYE’NİN 550-600 CİVARINDA İLAVE PİLOTA İHTİYACI VAR TÜRKİYE’NİN DE 550-600 CİVARINDA İLAVE PİLOTA İHTİYACI VAR Pilotaj okullarının ücretleri Türk halkının ortalama gelirinin çok üzerinde. Eğitimimizi biz veriyoruz dediniz. Sizin eğitiminize tabi tutulan öğrencilere uygulanan ücretler ne seviyededir? THY Genel Müdürü Bilal Ekşi şunları söyledi “Türkiye’de pilotaj eğitimi veren üniversiteler var. Ancak bunların kontenjanları hayli kısıtlı. Bugün bir pilotaj eğitiminin maliyeti 80 bin Avro civarında. Türkiye’deki kişi başına düşen millî gelir açısından baktığımızda bu meblağ hakikaten yüksek. Röportajımızın önceki bölümle rinde de belirttiğim gibi, ülkemizin, dolayısıyla THY olarak bizim pilot ihtiyacımız bulunuyor. Özellikle de Türk pilotuna ihtiyaç duyuyoruz. Türk Sivil Havacılık Otoritesi haklı olarak mümkün mertebe yerli pilot istihdam edilmesi arzusunda ve bu amaç doğrultusunda da bazı teşviklerde bulunuyor. THY olarak pilot olmak isteyen gençlerimizi Aydın’da eğitim için alıyor ve bu arkadaşlarımız için yaptığımız harcamaları daha sonra bizimle çalışmaya başladıklarında peyderpey ücretlerinden kesiyoruz. Örneğin, bir öğrencinin bize 60 bin Avro maliyeti oldu diyelim. Bu ücreti öğrenci mezun olup bizimle çalışmaya başladığında belli oranlarda maaşından kesiyoruz. Tabi bunun için mezun olduktan sonra bizimle çalışması gerekiyor; aksi takdirde bu ücreti kendilerinden tahsil etme şartımız var. Bu uygulamamız sayesinde hem maddi imkânları pilotaj eğitimi alabilmek adına yeterli olmayan gençlerimize pilot olabilme imkânı sunmuş oluyor hem de bu eğitimden doğan maliyeti çalışmaya başladıktan sonra maaşlarından peyderpey ödeyebilmelerini sağlamış oluyoruz. Elbette bütün havayolları böylesi anlamlı bir imkâna sahip değil. THY’nin cesameti daha büyük olduğu için bu uygulamayı yapabiliyoruz. Diğer havayolu şirketleri ise daha ziyade hâlihazırda mevcut pilotları kendi bünyelerinde istihdam etmeye çalışıyor. Önceki dönemlerde pilot ihtiyacı bağlamında Hava Kuvvetleri ciddi bir kaynak oluşturuyordu. Ancak, Türk Sivil Havacılığı’nın gelişimiyle birlikte, Hava Kuvvetleri’nin pilot ihtiyacı bağlamında eskiden olduğu ölçüde makro bir kaynak olmadığını söyleyebiliriz. Şu anda Türkiye’de 12 civarında pilotaj eğitimi veren kurs mevcut. Maddi durumu iyi olup da burada eğitim alan gençlerimiz kendi imkânlarıyla pilot olmuş oluyor. Ülkemizde yılda yaklaşık 500 pilot yetişiyor. Türkiye’nin de 550-600 civarında ilave pilota ihtiyacı var. İnşallah bu okullarımızın kapasitelerini artırarak pilotaj açığımızı kendi gençlerimizi yetiştirmek suretiyle karşılayacak durumda oluruz.”

TÜRKİYE’NİN DE 550-600 CİVARINDA İLAVE PİLOTA İHTİYACI VAR

Pilotaj okullarının ücretleri Türk halkının ortalama gelirinin çok üzerinde. Eğitimimizi biz veriyoruz dediniz. Sizin eğitiminize tabi tutulan öğrencilere uygulanan ücretler ne seviyededir?

THY Genel Müdürü Bilal Ekşi şunları söyledi “Türkiye’de pilotaj eğitimi veren üniversiteler var. Ancak bunların kontenjanları hayli kısıtlı. Bugün bir pilotaj eğitiminin maliyeti 80 bin Avro civarında. Türkiye’deki kişi başına düşen millî gelir açısından baktığımızda bu meblağ hakikaten yüksek. Röportajımızın önceki bölümle rinde de belirttiğim gibi, ülkemizin, dolayısıyla THY olarak bizim pilot ihtiyacımız bulunuyor. Özellikle de Türk pilotuna ihtiyaç duyuyoruz. Türk Sivil Havacılık Otoritesi haklı olarak mümkün mertebe yerli pilot istihdam edilmesi arzusunda ve bu amaç doğrultusunda da bazı teşviklerde bulunuyor. THY olarak pilot olmak isteyen gençlerimizi Aydın’da eğitim için alıyor ve bu arkadaşlarımız için yaptığımız harcamaları daha sonra bizimle çalışmaya başladıklarında peyderpey ücretlerinden kesiyoruz. Örneğin, bir öğrencinin bize 60 bin Avro maliyeti oldu diyelim. Bu ücreti öğrenci mezun olup bizimle çalışmaya başladığında belli oranlarda maaşından kesiyoruz. Tabi bunun için mezun olduktan sonra bizimle çalışması gerekiyor; aksi takdirde bu ücreti kendilerinden tahsil etme şartımız var. Bu uygulamamız sayesinde hem maddi imkânları pilotaj eğitimi alabilmek adına yeterli olmayan gençlerimize pilot olabilme imkânı sunmuş oluyor hem de bu eğitimden doğan maliyeti çalışmaya başladıktan sonra maaşlarından peyderpey ödeyebilmelerini sağlamış oluyoruz. Elbette bütün havayolları böylesi anlamlı bir imkâna sahip değil. THY’nin cesameti daha büyük olduğu için bu uygulamayı yapabiliyoruz. Diğer havayolu şirketleri ise daha ziyade hâlihazırda mevcut pilotları kendi bünyelerinde istihdam etmeye çalışıyor. Önceki dönemlerde pilot ihtiyacı bağlamında Hava Kuvvetleri ciddi bir kaynak oluşturuyordu. Ancak, Türk Sivil Havacılığı’nın gelişimiyle birlikte, Hava Kuvvetleri’nin pilot ihtiyacı bağlamında eskiden olduğu ölçüde makro bir kaynak olmadığını söyleyebiliriz. Şu anda Türkiye’de 12 civarında pilotaj eğitimi veren kurs mevcut. Maddi durumu iyi olup da burada eğitim alan gençlerimiz kendi imkânlarıyla pilot olmuş oluyor. Ülkemizde yılda yaklaşık 500 pilot yetişiyor. Türkiye’nin de 550-600 civarında ilave pilota ihtiyacı var. İnşallah bu okullarımızın kapasitelerini artırarak pilotaj açığımızı kendi gençlerimizi yetiştirmek suretiyle karşılayacak durumda oluruz.”



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tXvCy1
via IFTTT

DHMİ Genel Müdürü Funda Ocak Ağrı ve Iğdır’da İncelemelerde Bulundu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tXsCSo

DHMİ Genel Müdürü Funda Ocak Ağrı ve Iğdır’da İncelemelerde Bulundu Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Funda Ocak, Ağrı Ahmed-i Hani ve Iğdır Şehit Bülent Aydın Havalimanlarında incelemelerde bulundu.   Burada personel ile buluşan Ocak, yatırım ve hizmetleri yerinde inceledi. DHMİ Genel Müdürü Funda Ocak, yaptığı açıklamada: “Ağrı’mıza mübarek bir zatın adını taşıyan böyle muhteşem, modern bir havalimanını kazandırmış olmanın gururunu bir kere daha yaşadık. Fedakarca mesaileriyle havayolunun halkın yolu haline gelmesine katkı sağlayan arkadaşlarımın gözlerindeki hizmet enerjisi bize güç verdi” dedi.   Havalimanında çalışanlarla sohbet eden Funda Ocak, havalimanlarına destek ve ilgilerinin artarak devam edeceğini belirtti. IĞDIR ŞEHİT BÜLENT AYDIN HAVALİMANINDA İNCELEMELERDE BULUNDU Ağrı Havalimanı ziyaretinin ardından Genel Müdür Funda Ocak ve beraberindekiler Iğdır Şehit Bülent Aydın Havalimanı’nda da yatırım ve hizmetleri yerinde inceledi.   Ağrı ziyaretinin ardından Iğdır Şehit Bülent Aydın Havalimanı‘nda Havalimanı çalışanları ile buluşmanın mutluluk ve heyecanını yaşadıklarını ifade eden Ocak, “Daire başkanlarımızla beraber devam eden işleri, hizmetleri denetledik, eksiklikleri not ettik. İleriye dönük fikir alışverişinde bulunduk. Bu gezilerimizde inceleme ve denetlemelerde de bulunuyoruz. Fakat asıl maksat, ailemizle buluşmak, özlem gidermek, varsa sorunları çözmek. Evet, biz büyük bir aileyiz. Havalimanlarımızda fedakârca görev yapan tüm çalışanlarımızı, ailemizin seçkin bir ferdi olarak görüyoruz. Ağrı’dan sonra güzel Iğdır’ımızda gördüğümüz ilgi ve misafirperverlikten çok memnun kaldık, mutlu olduk. Tüm  arkadaşlarıma çok teşekkürler” dedi. Kaynak:http://dhmi.gov.tr/  

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Funda Ocak, Ağrı Ahmed-i Hani ve Iğdır Şehit Bülent Aydın Havalimanlarında incelemelerde bulundu.

 

Burada personel ile buluşan Ocak, yatırım ve hizmetleri yerinde inceledi. DHMİ Genel Müdürü Funda Ocak, yaptığı açıklamada: Ağrı’mıza mübarek bir zatın adını taşıyan böyle muhteşem, modern bir havalimanını kazandırmış olmanın gururunu bir kere daha yaşadık. Fedakarca mesaileriyle havayolunun halkın yolu haline gelmesine katkı sağlayan arkadaşlarımın gözlerindeki hizmet enerjisi bize güç verdi” dedi.

 

Havalimanında çalışanlarla sohbet eden Funda Ocak, havalimanlarına destek ve ilgilerinin artarak devam edeceğini belirtti.

IĞDIR ŞEHİT BÜLENT AYDIN HAVALİMANINDA İNCELEMELERDE BULUNDU

Ağrı Havalimanı ziyaretinin ardından Genel Müdür Funda Ocak ve beraberindekiler Iğdır Şehit Bülent Aydın Havalimanı’nda da yatırım ve hizmetleri yerinde inceledi.

 

Ağrı ziyaretinin ardından Iğdır Şehit Bülent Aydın Havalimanı‘nda Havalimanı çalışanları ile buluşmanın mutluluk ve heyecanını yaşadıklarını ifade eden Ocak, Daire başkanlarımızla beraber devam eden işleri, hizmetleri denetledik, eksiklikleri not ettik. İleriye dönük fikir alışverişinde bulunduk. Bu gezilerimizde inceleme ve denetlemelerde de bulunuyoruz. Fakat asıl maksat, ailemizle buluşmak, özlem gidermek, varsa sorunları çözmek. Evet, biz büyük bir aileyiz. Havalimanlarımızda fedakârca görev yapan tüm çalışanlarımızı, ailemizin seçkin bir ferdi olarak görüyoruz. Ağrı’dan sonra güzel Iğdır’ımızda gördüğümüz ilgi ve misafirperverlikten çok memnun kaldık, mutlu olduk. Tüm  arkadaşlarıma çok teşekkürler” dedi.

Kaynak:http://dhmi.gov.tr/

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tXsCSo
via IFTTT