4 Temmuz 2017 Salı

İDO, UKOME’ye karşı dava açtı İDO, UKOME’nin Sirkeci – Harem hattında araç geçişlerini kısıtlamasına karşı dava açtı İDO, İstanbul Büyükşehir Belediyesi UKOME Başkanlığı tarafından alınan “N2 ve N3 sınıfı kamyonet ve kamyon gibi araçların (Azami yüklü ağırlığı 3500 kg’ı geçmeyen N1 sınıfı motorlu taşıtlar hariç), trafik sıkışıklığına neden oldukları gerekçesiyle, Sirkeci-Harem ve Çubuklu-İstinye araba vapuru hatlarının kullanım izinlerini kaldırması” konusundaki kararının yürütmesinin durdurulması ve iptal istemiyle dava açtı. İstanbul İdare Mahkemesi’ne başvuran İDO, dava konusu olarak “UKOME’nin kamu yararı gözetilmeden aldığı bu karar ile trafiğin çözümüne katkı sağlanmamış, küçük esnafın maliyetlerini artırmış, hukuk işletilmemiş ve ulaşım hakkı engellenmiştir. İDO’nun özelleştirilmesinden gelen hakları dikkate alınmamış ve ticari faaliyeti engellenmiştir” gerekçelerini gösterdi. Böylelikle Sirkeci-Harem hattından yıllardır geçen araçların bu hattı kullanmaması için yapılan kısıtlama kamu yararına ve hukuka aykırı olduğunun ifade edildiği, İDO’nun dava dilekçesinde, özetle şöyle denildi: Bu karar İstanbul’un trafik yoğunluğunu azaltmaya değil artırmaya yöneliktir. UKOME’nin verdiği izinle Sirkeci ve Harem bölgesine ve iskelenin önüne kadar gelebilen, buralarda durabilen, yük indirebilen ve yükleyebilen Güzergah İzin Belgesine sahip araçların adeta buradan feribota binmesi yasaklanmakta, bu araçlar yeniden İstanbul trafiğine sokularak, çevre yolları üzerinden 150 km den fazla yol yaparak gidecekleri yere ulaşmaları istenmektedir. Bu kararla sadece İDO ve feribotla karşıya geçmek isteyen araç sahipleri mağdur edilmektedir. Bu karar İstanbul Ticaretine, küçük esnaf ve tüccara çok ciddi darbe vuracak, tüketici fiyatlarını aynı oranda etkileyecek, şehir trafiğini ve yoğunluğunu artıracaktır.”  

İDO, UKOME’nin Sirkeci – Harem hattında araç geçişlerini kısıtlamasına karşı dava açtı

İDO, İstanbul Büyükşehir Belediyesi UKOME Başkanlığı tarafından alınan “N2 ve N3 sınıfı kamyonet ve kamyon gibi araçların (Azami yüklü ağırlığı 3500 kg’ı geçmeyen N1 sınıfı motorlu taşıtlar hariç), trafik sıkışıklığına neden oldukları gerekçesiyle, Sirkeci-Harem ve Çubuklu-İstinye araba vapuru hatlarının kullanım izinlerini kaldırması” konusundaki kararının yürütmesinin durdurulması ve iptal istemiyle dava açtı.

İstanbul İdare Mahkemesi’ne başvuran İDO, dava konusu olarak “UKOME’nin kamu yararı gözetilmeden aldığı bu karar ile trafiğin çözümüne katkı sağlanmamış, küçük esnafın maliyetlerini artırmış, hukuk işletilmemiş ve ulaşım hakkı engellenmiştir. İDO’nun özelleştirilmesinden gelen hakları dikkate alınmamış ve ticari faaliyeti engellenmiştir” gerekçelerini gösterdi.

Böylelikle Sirkeci-Harem hattından yıllardır geçen araçların bu hattı kullanmaması için yapılan kısıtlama kamu yararına ve hukuka aykırı olduğunun ifade edildiği, İDO’nun dava dilekçesinde, özetle şöyle denildi:

  • Bu karar İstanbul’un trafik yoğunluğunu azaltmaya değil artırmaya yöneliktir.
  • UKOME’nin verdiği izinle Sirkeci ve Harem bölgesine ve iskelenin önüne kadar gelebilen, buralarda durabilen, yük indirebilen ve yükleyebilen Güzergah İzin Belgesine sahip araçların adeta buradan feribota binmesi yasaklanmakta, bu araçlar yeniden İstanbul trafiğine sokularak, çevre yolları üzerinden 150 km den fazla yol yaparak gidecekleri yere ulaşmaları istenmektedir.
  • Bu kararla sadece İDO ve feribotla karşıya geçmek isteyen araç sahipleri mağdur edilmektedir.
  • Bu karar İstanbul Ticaretine, küçük esnaf ve tüccara çok ciddi darbe vuracak, tüketici fiyatlarını aynı oranda etkileyecek, şehir trafiğini ve yoğunluğunu artıracaktır.”

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tmgAyk
via IFTTT

İDO, UKOME’ye karşı dava açtı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tmgAyk

İhraç malı taşıyana ÖTV muafiyeti İhraç malı taşıyan araçlara yönelik motorin teslimlerinde ÖTV muafiyeti tanınan akaryakıt miktarının artırılmasına ilişkin düzenleme Resmi Gazete’de yayımlandı. Maliye Bakanlığının Özel Tüketim Vergisi (I) Sayılı Liste Uygulama Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliği’ne göre, tır çekicilerinde 900, istiap haddi 15 tonun üzerinde olan kamyon ve tankerlerde 650, istiap haddi 15 tona kadar olan (15 ton dahil) kamyon ve tankerlerde ise 490 litreye kadar motorin için ÖTV ödenmeyecek. Frigorifik depolardaki yakıt miktarı, ihraç malı taşıyan her bir araç türü için belirlenen bu miktar kadar ayrıca dikkate alınacak.

İhraç malı taşıyan araçlara yönelik motorin teslimlerinde ÖTV muafiyeti tanınan akaryakıt miktarının artırılmasına ilişkin düzenleme Resmi Gazete’de yayımlandı.

Maliye Bakanlığının Özel Tüketim Vergisi (I) Sayılı Liste Uygulama Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliği’ne göre, tır çekicilerinde 900, istiap haddi 15 tonun üzerinde olan kamyon ve tankerlerde 650, istiap haddi 15 tona kadar olan (15 ton dahil) kamyon ve tankerlerde ise 490 litreye kadar motorin için ÖTV ödenmeyecek.

Frigorifik depolardaki yakıt miktarı, ihraç malı taşıyan her bir araç türü için belirlenen bu miktar kadar ayrıca dikkate alınacak.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2uGrgqV
via IFTTT

İhraç malı taşıyana ÖTV muafiyeti


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2uGrgqV

İHRACATTA ‘NAVLUN ZAMMI’ TARTIŞMASI Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Ercan, “Navlun fiyatları artmadı, hak ettiği yere geldi, bence bu trend devam edecektir” dedi. Konteyner taşımacılığında Uzakdoğu hatlarında son dönemde fiyatların yüksek oranlarda artmasının, özellikle doğal taş gibi yükte ağır malların ihracatında sorunlara neden olduğu belirtildi. Geçen yıl dünyanın önde gelen konteyner operatörlerinden Güney Koreli Hanjin’in batması sonrası konteyner taşımacılığı firmalarının belli hatlarda çalıştırdıkları gemileri birleştirme kararı aldıklarını söyleyen Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Abdurrahman Şener, bunun fiyat artışlarını beraberinde getirdiğini, özellikle Çin’e yapılan sevkiyatlarda geçen yıl 600 dolar olan konteyner başına ücretin bu yıl bin 700 dolara çıktığını dile getirdi. Fiyatların artış sebebini 4 büyük acentenin aralarında anlaşıp, bu şirketlerin ‘Türkiye’den birer tane gemi kaldıracağımıza sırayla bir gemi kaldıralım’ demelerine bağlayan Şener, bunun yarattığı arz sıkıntısı nedeniyle fiyatların yükselişe geçtiğini ifade etti. “Bazı konteynerler bilerek boş gönderildi” Bazı seferlerin bilerek boş gönderildiğine şahit olduklarını iddia eden Şener, “İhracatçı acente acente dolaşıp konteyner arıyor, fiyat yüksek de olsa siparişi yetiştirmek için gönderiyor. Konteyner sıkıntısı nedeniyle kasım ve aralık aylarında gitmesi gereken blok mermerleri ocak ve şubat aylarında gönderebildik. İhracat rakamlarında bu aylarda görülen artış da aslında önceki aylardan ertelenen sevkiyatlardan kaynaklanıyor” diye konuştu. Milli konteyner şirketi önerisi Konteyner taşımacılık şirketlerinin ‘fırsatçılık yaptığını’ savunan Şener, durumun Türkiye’nin ihracatını olumsuz etkilediğini savundu. İhracat yaptığı Suudi Arabistanlı bir müşterinin navlundaki artışın maliyetlerini de artırdığından şikayet ettiğine dikkati çeken Şener, “Müşterim, navlun fiyatları nedeniyle maliyetinin ton başına 28-30 dolar arttığını söyledi. Bu artış devam ederse yanı başımızda navlunu çok ucuz olan İran hazırda bekliyor. Fiyat artışları, Türkiye’nin ihracatını hedefliyor, geçen hafta İtalya’daydım. İtalya’dan yüklemelerde bu kadar zam yok. 500 milyar dolar ihracat hedefi için gerekirse milli konteyner şirketimizi kurmalıyız” şeklinde açıklamalarda bulundu. Hanjin’in iflası zamları tetikledi Türkiye’de armatör şirketlerin acenteliğini yürüten firmaların oluşturduğu Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği’nin yönetim kurulu üyesi Savaş Ercan ise fiyat artışlarının küresel olduğunu, Türkiye’ye özgü bir durum olmadığını savundu. Navlun fiyatlarındaki değişimin 5-6 ayın konusu olmadığını, 2008 krizinden sonra 2 bin 500 dolardan 100 dolar seviyelerine inen fiyatların toparlanma aşamasında olduğunu savunan Ercan, “Kriz nedeniyle sektördeki büyük oyuncular yıllardır zarar ediyor. Son olarak 7’inci büyük olan Hanjin iflas etti. Kalanlar ayakta kalmak için birleşmelere gidiyor. 10 yıl önce Çin’e 16-17 hat varken bugün 3 hat kaldı. Sadece Türkiye değil, Karadeniz ve Ege’deki diğer ülkelerdeki limanlardan yüklemelerde de gemilerde yer bulamama ve navlun artışı sıkıntıları ortaya çıktı. Avrupa pazarı biraz daha stabil gidiyor” dedi. “Artışın nedeni küresel sebepler” “Navlun fiyatları artmadı, hak ettiği yere geldi, bence bu trend devam edecektir” diyen Ercan, bu artışın küresel nedenlerden kaynaklandığını, Türkiye’yi hedefleyen bir durumun olmadığını ifade etti. Ercan, “Armatörler korkunç zararda, bu ortamda tam tersine Türkiye’ye yatırımlarını artırıyorlar. İhracatçı kendi tarafından haklı ama armatör tarafını da iyi analiz etmek lazım. Bu durum, Türkiye’nin ihracatını olumsuz etkilemez” diye konuştu. “Yeni iflasların yaşanmaması için navlun artışı kaçınılmaz” Deniz Nakliyecileri Derneği Başkanı Jozef Çukurel ise armatörlerin zarar ettikleri bir ortamda düşük fiyatla konteyner göndermek istemediğini, yeni iflasların yaşanmaması için navlun artışlarının kaçınılmaz olduğunu ileri sürdü. Çukurel, “Çin’e yüklemelerde artışlar var, doğrudur. Armatörler büyük gemileri dolduramayınca gemileri müşterek kullanıyorlar. Ama asla fiyat anlaşması yapmazlar. Bu durum kesinlikle Türkiye’yle ilgili değil. Navlun endekslerinde ciddi artışlar var. Belli bir bölgede daha fazla artabilir o hattın kendi yapısına bağlı. Ben fiyatlarda düşüş beklemiyorum ama bana göre bir doyuma geldi, yatay seyrederse her iki taraf memnun kalır ama düşüş olursa da yeni iflaslar yaşanır ve yine mal akışı zarar görür” değerlendirmesini yaptı. Kaynak: dunya.com

Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Ercan, “Navlun fiyatları artmadı, hak ettiği yere geldi, bence bu trend devam edecektir” dedi.

Konteyner taşımacılığında Uzakdoğu hatlarında son dönemde fiyatların yüksek oranlarda artmasının, özellikle doğal taş gibi yükte ağır malların ihracatında sorunlara neden olduğu belirtildi.

Geçen yıl dünyanın önde gelen konteyner operatörlerinden Güney Koreli Hanjin’in batması sonrası konteyner taşımacılığı firmalarının belli hatlarda çalıştırdıkları gemileri birleştirme kararı aldıklarını söyleyen Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Abdurrahman Şener, bunun fiyat artışlarını beraberinde getirdiğini, özellikle Çin’e yapılan sevkiyatlarda geçen yıl 600 dolar olan konteyner başına ücretin bu yıl bin 700 dolara çıktığını dile getirdi.

Fiyatların artış sebebini 4 büyük acentenin aralarında anlaşıp, bu şirketlerin ‘Türkiye’den birer tane gemi kaldıracağımıza sırayla bir gemi kaldıralım’ demelerine bağlayan Şener, bunun yarattığı arz sıkıntısı nedeniyle fiyatların yükselişe geçtiğini ifade etti.

“Bazı konteynerler bilerek boş gönderildi”

Bazı seferlerin bilerek boş gönderildiğine şahit olduklarını iddia eden Şener, “İhracatçı acente acente dolaşıp konteyner arıyor, fiyat yüksek de olsa siparişi yetiştirmek için gönderiyor. Konteyner sıkıntısı nedeniyle kasım ve aralık aylarında gitmesi gereken blok mermerleri ocak ve şubat aylarında gönderebildik. İhracat rakamlarında bu aylarda görülen artış da aslında önceki aylardan ertelenen sevkiyatlardan kaynaklanıyor” diye konuştu.

Milli konteyner şirketi önerisi

Konteyner taşımacılık şirketlerinin ‘fırsatçılık yaptığını’ savunan Şener, durumun Türkiye’nin ihracatını olumsuz etkilediğini savundu.

İhracat yaptığı Suudi Arabistanlı bir müşterinin navlundaki artışın maliyetlerini de artırdığından şikayet ettiğine dikkati çeken Şener, “Müşterim, navlun fiyatları nedeniyle maliyetinin ton başına 28-30 dolar arttığını söyledi. Bu artış devam ederse yanı başımızda navlunu çok ucuz olan İran hazırda bekliyor. Fiyat artışları, Türkiye’nin ihracatını hedefliyor, geçen hafta İtalya’daydım. İtalya’dan yüklemelerde bu kadar zam yok. 500 milyar dolar ihracat hedefi için gerekirse milli konteyner şirketimizi kurmalıyız” şeklinde açıklamalarda bulundu.

Hanjin’in iflası zamları tetikledi

Türkiye’de armatör şirketlerin acenteliğini yürüten firmaların oluşturduğu Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği’nin yönetim kurulu üyesi Savaş Ercan ise fiyat artışlarının küresel olduğunu, Türkiye’ye özgü bir durum olmadığını savundu.

Navlun fiyatlarındaki değişimin 5-6 ayın konusu olmadığını, 2008 krizinden sonra 2 bin 500 dolardan 100 dolar seviyelerine inen fiyatların toparlanma aşamasında olduğunu savunan Ercan, “Kriz nedeniyle sektördeki büyük oyuncular yıllardır zarar ediyor. Son olarak 7’inci büyük olan Hanjin iflas etti. Kalanlar ayakta kalmak için birleşmelere gidiyor. 10 yıl önce Çin’e 16-17 hat varken bugün 3 hat kaldı. Sadece Türkiye değil, Karadeniz ve Ege’deki diğer ülkelerdeki limanlardan yüklemelerde de gemilerde yer bulamama ve navlun artışı sıkıntıları ortaya çıktı. Avrupa pazarı biraz daha stabil gidiyor” dedi.

“Artışın nedeni küresel sebepler”

Navlun fiyatları artmadı, hak ettiği yere geldi, bence bu trend devam edecektir” diyen Ercan, bu artışın küresel nedenlerden kaynaklandığını, Türkiye’yi hedefleyen bir durumun olmadığını ifade etti.

Ercan, “Armatörler korkunç zararda, bu ortamda tam tersine Türkiye’ye yatırımlarını artırıyorlar. İhracatçı kendi tarafından haklı ama armatör tarafını da iyi analiz etmek lazım. Bu durum, Türkiye’nin ihracatını olumsuz etkilemez” diye konuştu.

“Yeni iflasların yaşanmaması için navlun artışı kaçınılmaz”

Deniz Nakliyecileri Derneği Başkanı Jozef Çukurel ise armatörlerin zarar ettikleri bir ortamda düşük fiyatla konteyner göndermek istemediğini, yeni iflasların yaşanmaması için navlun artışlarının kaçınılmaz olduğunu ileri sürdü.

Çukurel, “Çin’e yüklemelerde artışlar var, doğrudur. Armatörler büyük gemileri dolduramayınca gemileri müşterek kullanıyorlar. Ama asla fiyat anlaşması yapmazlar. Bu durum kesinlikle Türkiye’yle ilgili değil. Navlun endekslerinde ciddi artışlar var. Belli bir bölgede daha fazla artabilir o hattın kendi yapısına bağlı. Ben fiyatlarda düşüş beklemiyorum ama bana göre bir doyuma geldi, yatay seyrederse her iki taraf memnun kalır ama düşüş olursa da yeni iflaslar yaşanır ve yine mal akışı zarar görür” değerlendirmesini yaptı.

Kaynak: dunya.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tlXNTL
via IFTTT

İHRACATTA ‘NAVLUN ZAMMI’ TARTIŞMASI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tlXNTL

KONTEYNERDE “FAHİŞ NAVLUN” KRİZİ BÜYÜYOR


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tdocon