
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
3 Temmuz 2017 Pazartesi
Elektronik Cihaz Yasağı Sona Eriyor

Elektronik Cihaz Yasağı Sona Eriyor Bildiğiniz gibi Abu Dabi havalimanı pazar günü yapılan açıklamaya göre yasaklı listeden çıkarıldı. Etihad’ın Abu Dabi çıkışlı ABD uçuşlarında yolcular artık laptop, tablet ve diğer büyük hacimli elektronik cihazlarını yanlarında kabine sokabilecek. Laptop yasağının kaldırılması, Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki (BAE) Abu Dabi Uluslararası Havalimanı’nda (AUH) yürürlüğe konan yeni güvenlik prosedürleri sonucunda mümkün oldu. ABD HEYETİ İSTANBUL’A GELİYOR ABD’nin Ulaştırma Güvenlik İdaresi (TSA) ekipleri de bu hafta Atatürk Havalimanı’nda ABD’ye uçuşlarda uygulanan güvenlik uygulamalarını yerinde inceledikten sonra İstanbul için de karar verilecek. ABD’ye uçuşlara ek güvenlik önlemleri kapsamında kabin bagajları için tomografi cihazlarının da gelmesiyle Türkiye’den de uçuşlarda kısıtlamanın son bulması bekleniyor. KISITLAMA SON BULUYOR Bilal Ekşi , sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada yasağın çarşamba günü kalkmasını beklediklerini ifade etti. Amerika seferlerine uygulanan Elektronik Cihaz yasağının 5 Temmuz Çarşamba günü kalkmasını bekliyoruz.Teşekkürler @UDHB @SHGM @dhmikurumsal — Bilal EKŞİ (@BilalEksiTHY) July 3, 2017 a
Bildiğiniz gibi Abu Dabi havalimanı pazar günü yapılan açıklamaya göre yasaklı listeden çıkarıldı. Etihad’ın Abu Dabi çıkışlı ABD uçuşlarında yolcular artık laptop, tablet ve diğer büyük hacimli elektronik cihazlarını yanlarında kabine sokabilecek.
Laptop yasağının kaldırılması, Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki (BAE) Abu Dabi Uluslararası Havalimanı’nda (AUH) yürürlüğe konan yeni güvenlik prosedürleri sonucunda mümkün oldu.
ABD HEYETİ İSTANBUL’A GELİYOR
ABD’nin Ulaştırma Güvenlik İdaresi (TSA) ekipleri de bu hafta Atatürk Havalimanı’nda ABD’ye uçuşlarda uygulanan güvenlik uygulamalarını yerinde inceledikten sonra İstanbul için de karar verilecek. ABD’ye uçuşlara ek güvenlik önlemleri kapsamında kabin bagajları için tomografi cihazlarının da gelmesiyle Türkiye’den de uçuşlarda kısıtlamanın son bulması bekleniyor.
KISITLAMA SON BULUYOR
Bilal Ekşi , sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada yasağın çarşamba günü kalkmasını beklediklerini ifade etti.
Amerika seferlerine uygulanan Elektronik Cihaz yasağının 5 Temmuz Çarşamba günü kalkmasını bekliyoruz.Teşekkürler @UDHB @SHGM @dhmikurumsal
— Bilal EKŞİ (@BilalEksiTHY) July 3, 2017
a
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tCWxhP
via IFTTT
SMS – SÜREKLİ İYİLEŞTİRME: SÖZDE DEĞİL, ÖZDE! 19

SMS – SÜREKLİ İYİLEŞTİRME: SÖZDE DEĞİL, ÖZDE! 19 Sürekli iyileştirme unsuru, emniyet performansının kabul edilemez olduğu zaman tetiklenir. Eğer bir sorun ortaya çıkıyorsa, şirket uyumluluk / emniyet politika veya risk kontrollerinden kaynaklanıyordur. Öyleyse düzeltici eylemler harekete geçirilmedir. Düzeltici eylemler, geçerli uygunluk / emniyet politikasındaki eksiklikleri gidermek için kullanılır. Sürekli iyileştirme unsuru, Emniyet Güvencesinin sürecindeki son adımdır. Bu noktada: Risk analizi et, Riski değerlendir, Sorunlar belirledin Gerekli olan tek şey, düzeltici eylemler geliştirmektir. Genellikle, düzeltici faaliyetler konu uzmanları tarafından kolaylaştırılır. Emniyet yöneticileri veya emniyet-güvenlik komiteleri tarafından gözden geçirilir ve denetlenir. Düzeltici bir eylem, istenmeyen emniyet-güvenlik performansı unsurunu düzeltmek için kullanılır. Düzeltici eylemler, olumsuz bir unsuru emniyet açısından kabul edilebilir düzeyde (ALoS) veya makul derecede düşük (ALARP) hale getiren değişiklikler yaparak emniyet konularını düzeltir. Düzeltici eylemler aşağıdakilerden farklıdır: İstenmeyen şeylerin olasılığını azaltmak için (henüz gerçekleşmemiş olabilir) SMS’ye yeni bir unsur eklemek için kullanılan önleyici eylemler. Düzeltici faaliyetler, genellikle, reaktif risk yönetim faaliyetlerinin bir parçası olarak düşünülür. Etkili düzeltici eylem uygulama stratejilerine sahip olmak havacılık SMS programlarının Emniyet Sütununun geliştirilmesi ve başarısı için kesinlikle gereklidir. Bir emniyet olayı bildirilir ve SMS müdürleri bilgilendirilir (Veri Edinimi); Bir ön soruşturma yapılır (Verilerin Analizi) Bir risk değerlendirmesi yapılır (Emniyet Performansı Değerlendirmesi); Değerlendirme ve soruşturmaya dayanarak, sorumlu yönetici, şirket politikası ve kontrol tedbirlerindeki eksikliklerin, emniyet konusuna katkıda bulunduğunu tespit eder.Bu bulgulara dayanarak, sorunları düzeltmek için çalışanlara düzeltici faaliyetler yayınlayacaktır (Sürekli İyileştirme). Yukarıda gösterildiği gibi, düzeltici eylemler bir tür emniyet olayı veya keşif tarafından tetiklenir. Düzeltici eylemler SMS programları için son derece önemlidir çünkü emniyet programları öncelikle sorunları hızlı ve verimli bir şekilde düzeltmek zorundadır. Düzeltici faaliyetler, eğitimden emniyet politikası güncellemesine, yeni kontrol tedbirlerine kadar her şey olabilir. Bireysel insanlara veya emniyet yönetim sisteminin bürokrasisine hitap edebilirler. Bireylerin düzeltmeleri genellikle aşağıdakine benzer şeylerdir: Unutmayınız ben yöneticiyim deyip kendini saf dışı bırakma (BÖYLE YAPANLARI ÇOK GÖRDÜM- ŞİRKETİ İYİ YÖNETTİKLERİNİ ZANNEDERLER); YÖNETİCİ OLSAN DA SMS EĞİTİMİNE KATIL! Belirli insan davranışlarını düzeltmek için emniyet ilkesini güncelleyin; veya denetimli serbestlik, performans incelemeleri, vb. (Genellikle daha ciddi durumlarda). SMS bürokrasisinin düzeltmeleri genellikle şunlardır: *Emniyet politikasını veya prosedürünün güncellenmesi; *Arızalı / eski bir ekipman parçasını değiştirme, imzalama veya programda bir uygunsuzluk alanının düzeltilmesi. Yalın Düşünce: Sürekli İyileştirme Uyum Endikasyonları Fiziksel olarak bir Word belgesi gibi bir şeyle belgelendirilebilen veya havacılık emniyeti yönetim yazılımı sürecinde belgelenen düzeltici eylemler oluşturma sürecini belgelemişsinizdir . Emniyet performansındaki eksikliklere tepki olarak bu düzeltici eylemlerin neden yaratıldığının gerekçelendirilmesi dahil olmak üzere düzeltici eylemler oluşturma kanıtı vardır; Düzeltici faaliyetlerin ilgili çalışanlara teslim edildiğine dair kanıtlarınız var ve eylemler tamamlanmaya çalışılıyorsa; Kontrol tedbirlerinin etkinliğini incelemek için kanıt belgelemiş olursunuz. ‘Yeni bir fikir ya kendine bir şampiyon bulur ya da ölür’ Schon Mehmet Ali Ataman 03.Temmuz.2017
Sürekli iyileştirme unsuru, emniyet performansının kabul edilemez olduğu zaman tetiklenir. Eğer bir sorun ortaya çıkıyorsa, şirket uyumluluk / emniyet politika veya risk kontrollerinden kaynaklanıyordur.
Öyleyse düzeltici eylemler harekete geçirilmedir. Düzeltici eylemler, geçerli uygunluk / emniyet politikasındaki eksiklikleri gidermek için kullanılır.
Sürekli iyileştirme unsuru, Emniyet Güvencesinin sürecindeki son adımdır.
Bu noktada:
Risk analizi et,
Riski değerlendir,
Sorunlar belirledin
Gerekli olan tek şey, düzeltici eylemler geliştirmektir.
Genellikle, düzeltici faaliyetler konu uzmanları tarafından kolaylaştırılır. Emniyet yöneticileri veya emniyet-güvenlik komiteleri tarafından gözden geçirilir ve denetlenir.
Düzeltici bir eylem, istenmeyen emniyet-güvenlik performansı unsurunu düzeltmek için kullanılır.
Düzeltici eylemler, olumsuz bir unsuru emniyet açısından kabul edilebilir düzeyde (ALoS) veya makul derecede düşük (ALARP) hale getiren değişiklikler yaparak emniyet konularını düzeltir.
Düzeltici eylemler aşağıdakilerden farklıdır:
İstenmeyen şeylerin olasılığını azaltmak için (henüz gerçekleşmemiş olabilir) SMS’ye yeni bir unsur eklemek için kullanılan önleyici eylemler.
Düzeltici faaliyetler, genellikle, reaktif risk yönetim faaliyetlerinin bir parçası olarak düşünülür. Etkili düzeltici eylem uygulama stratejilerine sahip olmak havacılık SMS programlarının Emniyet Sütununun geliştirilmesi ve başarısı için kesinlikle gereklidir.
Bir emniyet olayı bildirilir ve SMS müdürleri bilgilendirilir (Veri Edinimi);
Bir ön soruşturma yapılır (Verilerin Analizi)
Bir risk değerlendirmesi yapılır (Emniyet Performansı Değerlendirmesi);
Değerlendirme ve soruşturmaya dayanarak, sorumlu yönetici, şirket politikası ve kontrol tedbirlerindeki eksikliklerin, emniyet konusuna katkıda bulunduğunu tespit eder.Bu bulgulara dayanarak, sorunları düzeltmek için çalışanlara düzeltici faaliyetler yayınlayacaktır (Sürekli İyileştirme).
Yukarıda gösterildiği gibi, düzeltici eylemler bir tür emniyet olayı veya keşif tarafından tetiklenir. Düzeltici eylemler SMS programları için son derece önemlidir çünkü emniyet programları öncelikle sorunları hızlı ve verimli bir şekilde düzeltmek zorundadır.
Düzeltici faaliyetler, eğitimden emniyet politikası güncellemesine, yeni kontrol tedbirlerine kadar her şey olabilir. Bireysel insanlara veya emniyet yönetim sisteminin bürokrasisine hitap edebilirler. Bireylerin düzeltmeleri genellikle aşağıdakine benzer şeylerdir:
Unutmayınız ben yöneticiyim deyip kendini saf dışı bırakma (BÖYLE YAPANLARI ÇOK GÖRDÜM- ŞİRKETİ İYİ YÖNETTİKLERİNİ ZANNEDERLER);
YÖNETİCİ OLSAN DA SMS EĞİTİMİNE KATIL!
Belirli insan davranışlarını düzeltmek için emniyet ilkesini güncelleyin; veya denetimli serbestlik, performans incelemeleri, vb. (Genellikle daha ciddi durumlarda).
SMS bürokrasisinin düzeltmeleri genellikle şunlardır:
*Emniyet politikasını veya prosedürünün güncellenmesi;
*Arızalı / eski bir ekipman parçasını değiştirme, imzalama veya
programda bir uygunsuzluk alanının düzeltilmesi.
Yalın Düşünce: Sürekli İyileştirme Uyum Endikasyonları
Fiziksel olarak bir Word belgesi gibi bir şeyle belgelendirilebilen veya havacılık emniyeti yönetim yazılımı sürecinde belgelenen düzeltici eylemler oluşturma sürecini belgelemişsinizdir .
Emniyet performansındaki eksikliklere tepki olarak bu düzeltici eylemlerin neden yaratıldığının gerekçelendirilmesi dahil olmak üzere düzeltici eylemler oluşturma kanıtı vardır;
Düzeltici faaliyetlerin ilgili çalışanlara teslim edildiğine dair kanıtlarınız var ve eylemler tamamlanmaya çalışılıyorsa;
Kontrol tedbirlerinin etkinliğini incelemek için kanıt belgelemiş olursunuz.
‘Yeni bir fikir ya kendine bir şampiyon bulur ya da ölür’
- Schon
Mehmet Ali Ataman
03.Temmuz.2017
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ta9yhI
via IFTTT
THY AKADEMİDEN “IATA STATION GROUND HANDLING MANAGEMENT” EĞİTİMİ Akademimizde gerçekleşecek “IATA Station Ground Handling Management” Eğitimi, marshalling, pushback, check-in ve de-icing gibi bir çok konuda bilgiler sağlayarak tüm yer hizmetleri fonksiyonlarını incelemenize olanak sağlıyor… Neler öğreneceksiniz? Havalimanı yetkilileri ile işbirliği Ramp, kargo ve terminal faaliyetleri Yer hizmetleri anlaşmaları Hizmet seviyesi sözleşmeleri Havacılık güvenlik bilinci Bagaj hizmetleri Acil müdahale planlaması Eğitim süresi: 5 gün (40 saat) Eğitim hakkında detaylı bilgi ve başvuru için:E aviationacademy@thy.com T +90 212 463 63 63 / 14257-12360-13101 Kaynak:akademi.thy.com
THY AKADEMİDEN “IATA STATION GROUND HANDLING MANAGEMENT” EĞİTİMİ

TAV İşletme Hizmetleri Cidde’de özel Karşılama ve Uğurlama Hizmeti sunacak. TAV İşletme Hizmetleri Cidde’de bulunan King Abdulaziz Uluslararası Havalimanı’nda özel Karşılama ve Uğurlama Hizmeti sunacak. TAV Havalimanları Holding ve Al Rajhi Holding Grubu tarafından oluşturulan konsorsiyumun Suudi Arabistan’da bulunan Prince Nayef bin Abdulaziz (Qassim) ve Hail Uluslararası Havalimanı’nın 30 yıllık bir imtiyaz sözleşmesi ile işletmesi ve geliştirilmesi ihalesini kazanmasının ardından, TAV Havalimanları iştiraki olan TAV İşletme Hizmetleri de 30 milyon yolcu ağırlayan ve Suudi Arabistan’ın en yoğun havalimanı unvanına haiz King Abdulaziz Uluslararası Havalimanı’nda sunulacak olan özel Karşılama ve Uğurlama Hizmetlerinin işletilmesi ihalesini kazandı. King Abdulaziz Uluslararası Havalimanı seyahatlerinde konfor arayanlara ayrıcalıklı çözümler sunan TAV İşletme Hizmetleri markası ‘primeclass‘ın portföyüne eklenen 23. havalimanı oldu. Bu vesileyle TAV İşletme Hizmetleri tüm dünyada 6 ülkedeki 14 havalimanında Karşılama ve Uğurlama hizmeti sunuyor olacak. Profesyonellik ile deneyimi birleştiren TAV “primeclass” havalimanında konfor ve hızı tercih ederken ayrıcalıklar ve özel alaka bekleyen misafirlerine uçuş öncesi ve sonrasında Karşılama ve Uğurlama hizmeti sunuyor. İş ortaklarına ayrıntılı ve markalaşmış karşılama ve uğurlama hizmeti tasarlayıp sunan TAV “primeclass” böylelikle iş ortaklarının ticari değer zincirinde daha geniş bir aralıkta değer yaratmalarını sağlıyor. TAV İşletme Hizmetleri Genel Müdürü Ali Bora İşbulan, “Hizmet geliştirilmesi açısından hızla gelişmekte olan bir pazar olan Suudi Arabistan’daki hizmet ağımızı güçlendirmekten gurur duyuyoruz. Suudi Arabistan Sivil Havacılık Otoritesi (GACA) ile King Abdulaziz Uluslararası Havalimanı’nı en kaliteli hizmet sunan havalimanı yapmak için birlikte çalışmaktan mutluyuz” dedi. TAV İşletme Hizmetleri hakkında 13 ülkede 23 havalimanında faaliyet gösteren TAV İşletme Hizmetleri Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerindeki havalimanı, demiryolu, denizyolu ve kurvaziyer terminallerinde yolcu salonu işletme, yolcu karşılama ve uğurlama hizmetleri, reklam ve tanıtım alanlarının pazarlanması, ticari alan tahsisi, turizm acentesi ve bağlılık program üyelikleri gibi ürün ve hizmetler geliştiriyor. Her yıl özel yolcu salonlarında 3 milyon yolcu ağırlayan şirket yaklaşık 40 bin yolcuya da karşılama ve uğurlama hizmeti sunuyor. TAV İşletme Hizmetleri 2017 yılında ‘primeclass’ markası ile Frankfurt, Maskat, Kopenhag ve Zürih havalimanlarında yeni yolcu salonları açacak.
TAV İşletme Hizmetleri Cidde’de bulunan King Abdulaziz Uluslararası Havalimanı’nda özel Karşılama ve Uğurlama Hizmeti sunacak.
TAV Havalimanları Holding ve Al Rajhi Holding Grubu tarafından oluşturulan konsorsiyumun Suudi Arabistan’da bulunan Prince Nayef bin Abdulaziz (Qassim) ve Hail Uluslararası Havalimanı’nın 30 yıllık bir imtiyaz sözleşmesi ile işletmesi ve geliştirilmesi ihalesini kazanmasının ardından, TAV Havalimanları iştiraki olan TAV İşletme Hizmetleri de 30 milyon yolcu ağırlayan ve Suudi Arabistan’ın en yoğun havalimanı unvanına haiz King Abdulaziz Uluslararası Havalimanı’nda sunulacak olan özel Karşılama ve Uğurlama Hizmetlerinin işletilmesi ihalesini kazandı.
King Abdulaziz Uluslararası Havalimanı seyahatlerinde konfor arayanlara ayrıcalıklı çözümler sunan TAV İşletme Hizmetleri markası ‘primeclass‘ın portföyüne eklenen 23. havalimanı oldu. Bu vesileyle TAV İşletme Hizmetleri tüm dünyada 6 ülkedeki 14 havalimanında Karşılama ve Uğurlama hizmeti sunuyor olacak.
Profesyonellik ile deneyimi birleştiren TAV “primeclass” havalimanında konfor ve hızı tercih ederken ayrıcalıklar ve özel alaka bekleyen misafirlerine uçuş öncesi ve sonrasında Karşılama ve Uğurlama hizmeti sunuyor. İş ortaklarına ayrıntılı ve markalaşmış karşılama ve uğurlama hizmeti tasarlayıp sunan TAV “primeclass” böylelikle iş ortaklarının ticari değer zincirinde daha geniş bir aralıkta değer yaratmalarını sağlıyor.
TAV İşletme Hizmetleri Genel Müdürü Ali Bora İşbulan, “Hizmet geliştirilmesi açısından hızla gelişmekte olan bir pazar olan Suudi Arabistan’daki hizmet ağımızı güçlendirmekten gurur duyuyoruz. Suudi Arabistan Sivil Havacılık Otoritesi (GACA) ile King Abdulaziz Uluslararası Havalimanı’nı en kaliteli hizmet sunan havalimanı yapmak için birlikte çalışmaktan mutluyuz” dedi.
TAV İşletme Hizmetleri hakkında
13 ülkede 23 havalimanında faaliyet gösteren TAV İşletme Hizmetleri Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerindeki havalimanı, demiryolu, denizyolu ve kurvaziyer terminallerinde yolcu salonu işletme, yolcu karşılama ve uğurlama hizmetleri, reklam ve tanıtım alanlarının pazarlanması, ticari alan tahsisi, turizm acentesi ve bağlılık program üyelikleri gibi ürün ve hizmetler geliştiriyor. Her yıl özel yolcu salonlarında 3 milyon yolcu ağırlayan şirket yaklaşık 40 bin yolcuya da karşılama ve uğurlama hizmeti sunuyor. TAV İşletme Hizmetleri 2017 yılında ‘primeclass’ markası ile Frankfurt, Maskat, Kopenhag ve Zürih havalimanlarında yeni yolcu salonları açacak.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tBnDpm
via IFTTT