7 Haziran 2017 Çarşamba

THY’den Samsun Çarşamba Havalimanı Duyurusu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2sCIbul

Uzakrota Turizm Zirvesi 17 Kasım’da 1500 Kişinin Katılımı ile Fairmont Quasar Istanbul’da


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2s3kUEU

Silikon Vadisi’nin ilk yolcuları belli oldu ODTÜ ve ODTÜ TEKNOKENT tarafından bu yıl 13.sü gerçekleştirilecek olan Yeni Fikirler Yeni İşler yarışmasına başvuran 400’den fazla girişimci arasından seçilen 50 girişimci ön hızlandırma sürecinde değerlendirilmeye hak kazandı ve 50 girişimci arasından ABD’de gerçekleşecek hızlandırma programına katılacak girişimciler belli oldu. UC Berkeley İnovasyon Hızlandırma Grubu eğitmenleri tarafından verilen eğitimlerin ardından sunumlarını yapan girişimciler programın hızlandırıcı bölümüne ABD’de Draper Üniversitesi’nde devam edecek. ODTÜ, ODTÜ TEKNOKENT ve ODTÜ TEKNOKENT’in San Francisco merkezi T-JUMP işbirliği ile yürütülen Türkiye’nin ilk ve en başarılı hızlandırma programı Yeni Fikirler Yeni İşler (YFYİ)’in 2017 döneminde ABD’ye giderek Silikon Vadisi’nin sayılı girişim merkezlerinden ve dünyada girişimcilik alanındaki önde gelen üniversitelerden olan Draper Üniversitesi’nde 7 haftalık Hero Training hızlandırma programına katılacak Yeni Fikirler Yeni İşler (YFYİ) girişimleri belirlendi. YFYİ 2017’ye 400’ün üzerinde yapılan başvuru arasından ön-hızlandırma sürecine 50 girişimci ekip seçilirken, bu ekipler dünyanın en saygın üniversitelerinden biri olan UC Berkeley eğitmenlerinden hızlandırma eğitimi aldılar. Türkiye’de bir ilk olarak gerçekleşen ve 6 hafta süren ön hızlandırmanın ikinci ayağı olan Bootcamp 26-27 Mayıs 2017 tarihlerinde ODTÜ TEKNOKENT’te düzenlendi. Bootcamp’in birinci gününde, girişimciler UC Berkeley İnovasyon Hızlandırma Grubu eğitmenlerine, YFYİ ön hızlandırma programı boyunca iş modellerinin nasıl geliştiğini anlatarak sunumları hakkında son geri bildirimleri aldılar ve seçim gününe hazırlandılar. Kampın ikinci gününde ise girişimciler final sunumlarını yaparak Draper Üniversitesi Hero Training hızlandırmasına katılabilmek için ter döktüler. Seçilen ekipler, Draper Üniversitesi kampı sonrası, Amerika’da ticarileşebilecek, uluslararası yatırımcıların ilgisini çekebilecek ve küresel pazarı hedefleyen başarılı birer start-up’a dönüşecekler. ODTU TEKNOKENT UC Berkeley’i Pre-Accelerator (Ön Hızlandırma) Programında 2 aylık süre içerisinde 2 kez ağırlarken, bu kapsamda UC Berkeley 70’ten fazla girişimcinin 50’den fazla fikrine, ABD’de bulunan National Science Foundation (Ulusal Bilim Vakfı) tarafından uygulanan ve Stanford dahil birçok üniversitede kullanılan “Lean Launch” metodunu uyguladı. Program, ODTÜ TEKNOKENT iştiraki olan T-Jump‘in Yönetici Direktörü Ozan Sönmez’in liderliğinde, Türkiye’ye özel olarak eklenen Tasarım Odaklı Düşünme (Design Thinking) gibi modüllerin eklenmesi ile UC Berkeley ile beraber geliştirildi. Programa UC Berkeley İnovasyon Hızlandırma Grubu Direktörü Mark Searle ve Personel Şefi Elizabeth Saunders’in yanı sıra ABD’de MIT’de eğitim alan, Ortadoğu bölgesinde Hızlandırıcı ve İş Planı yarışmalarında yönetici olarak çalışan ve UC Berkeley bünyesinde yüzlerce startup’a mentorluk yapmış eğitmen Amal Dokhan da destek verdi. Programın hızlandırıcı bölümü Draper Universitesi ile devam edecek. Bu süreçte 7 girişimci 7 haftalık bir süre için San Francisco’ya giderek bu süre içinde dünyanın farklı ülkelerinden gelen 40 girişimci ile beraber çalışarak iş modellerini ABD’de test edecekler. Program sonunda startup’lar, dünyaca ünlü Skype ve Tesla gibi şirketlerin de yatırımcısı olan Tim Draper ve diğer yatırımcılara sunum yapma fırsatı yakalayacaklar. ODTÜ TEKNOKENT Genel Müdür Yardımcısı Hanzade Sarıçiçek, ODTÜ TEKNOKENT’in uzun yıllardır girişimcilik programları yürüttüğünü ve bu programlardan birçok başarılı girişimin çıktığını, ama önemli bölümünün lokal düzeyde kaldığının altını çizerek, “Program sonunda San Francisco’ya götürdüğümüz girişimci ekiplerin önemli bölümünün ürününün orada zaten olduğunu, global pazara girmekte ve uluslararası düzeyde rekabetçi güç elde etmekte zorlandığını gördük. Bu yüzden biz bu sene T-Jump ile birlikte tamamen global ölçekte bir program düşündük. Girişimcilere ilk günden bu perspektifi kazandırmak istedik.” ifadesini kullandı. San Francisco, Silikon Vadisi’ne gitmeye hak kazanan ekipler: İcaked: kullanıcıların kendi pastalarını tasarlamasını ve sipariş etmesini sağlayan pazar yeri Planote: seyahat ve etkinlik platformu Hoppers: basılı kitaplar için akıllı kitap ayracı Restearn: restoran sahipleri için müşteri verilerini inceleyerek raporlayan yazılım Peerket: spor merkezleri için SaaS çözümü Seyisco: asfalt yollardaki çukurları algılayan akıllı sistem Trendoline: haftalık meydan okumaların yayınlandığı sosyal platform

ODTÜ ve ODTÜ TEKNOKENT tarafından bu yıl 13.sü gerçekleştirilecek olan Yeni Fikirler Yeni İşler yarışmasına başvuran 400’den fazla girişimci arasından seçilen 50 girişimci ön hızlandırma sürecinde değerlendirilmeye hak kazandı ve 50 girişimci arasından ABD’de gerçekleşecek hızlandırma programına katılacak girişimciler belli oldu. UC Berkeley İnovasyon Hızlandırma Grubu eğitmenleri tarafından verilen eğitimlerin ardından sunumlarını yapan girişimciler programın hızlandırıcı bölümüne ABD’de Draper Üniversitesi’nde devam edecek.

ODTÜ, ODTÜ TEKNOKENT ve ODTÜ TEKNOKENT’in San Francisco merkezi T-JUMP işbirliği ile yürütülen Türkiye’nin ilk ve en başarılı hızlandırma programı Yeni Fikirler Yeni İşler (YFYİ)’in 2017 döneminde ABD’ye giderek Silikon Vadisi’nin sayılı girişim merkezlerinden ve dünyada girişimcilik alanındaki önde gelen üniversitelerden olan Draper Üniversitesi’nde 7 haftalık Hero Training hızlandırma programına katılacak Yeni Fikirler Yeni İşler (YFYİ) girişimleri belirlendi. YFYİ 2017’ye 400’ün üzerinde yapılan başvuru arasından ön-hızlandırma sürecine 50 girişimci ekip seçilirken, bu ekipler dünyanın en saygın üniversitelerinden biri olan UC Berkeley eğitmenlerinden hızlandırma eğitimi aldılar.

Türkiye’de bir ilk olarak gerçekleşen ve 6 hafta süren ön hızlandırmanın ikinci ayağı olan Bootcamp 26-27 Mayıs 2017 tarihlerinde ODTÜ TEKNOKENT’te düzenlendi. Bootcamp’in birinci gününde, girişimciler UC Berkeley İnovasyon Hızlandırma Grubu eğitmenlerine, YFYİ ön hızlandırma programı boyunca iş modellerinin nasıl geliştiğini anlatarak sunumları hakkında son geri bildirimleri aldılar ve seçim gününe hazırlandılar. Kampın ikinci gününde ise girişimciler final sunumlarını yaparak Draper Üniversitesi Hero Training hızlandırmasına katılabilmek için ter döktüler. Seçilen ekipler, Draper Üniversitesi kampı sonrası, Amerika’da ticarileşebilecek, uluslararası yatırımcıların ilgisini çekebilecek ve küresel pazarı hedefleyen başarılı birer start-up’a dönüşecekler.

ODTU TEKNOKENT UC Berkeley’i Pre-Accelerator (Ön Hızlandırma) Programında 2 aylık süre içerisinde 2 kez ağırlarken, bu kapsamda UC Berkeley 70’ten fazla girişimcinin 50’den fazla fikrine, ABD’de bulunan National Science Foundation (Ulusal Bilim Vakfı) tarafından uygulanan ve Stanford dahil birçok üniversitede kullanılan “Lean Launch” metodunu uyguladı. Program, ODTÜ TEKNOKENT iştiraki olan T-Jump‘in Yönetici Direktörü Ozan Sönmez’in liderliğinde, Türkiye’ye özel olarak eklenen Tasarım Odaklı Düşünme (Design Thinking) gibi modüllerin eklenmesi ile UC Berkeley ile beraber geliştirildi. Programa UC Berkeley İnovasyon Hızlandırma Grubu Direktörü Mark Searle ve Personel Şefi Elizabeth Saunders’in yanı sıra ABD’de MIT’de eğitim alan, Ortadoğu bölgesinde Hızlandırıcı ve İş Planı yarışmalarında yönetici olarak çalışan ve UC Berkeley bünyesinde yüzlerce startup’a mentorluk yapmış eğitmen Amal Dokhan da destek verdi.

Programın hızlandırıcı bölümü Draper Universitesi ile devam edecek. Bu süreçte 7 girişimci 7 haftalık bir süre için San Francisco’ya giderek bu süre içinde dünyanın farklı ülkelerinden gelen 40 girişimci ile beraber çalışarak iş modellerini ABD’de test edecekler. Program sonunda startup’lar, dünyaca ünlü Skype ve Tesla gibi şirketlerin de yatırımcısı olan Tim Draper ve diğer yatırımcılara sunum yapma fırsatı yakalayacaklar.

ODTÜ TEKNOKENT Genel Müdür Yardımcısı Hanzade Sarıçiçek, ODTÜ TEKNOKENT’in uzun yıllardır girişimcilik programları yürüttüğünü ve bu programlardan birçok başarılı girişimin çıktığını, ama önemli bölümünün lokal düzeyde kaldığının altını çizerek, “Program sonunda San Francisco’ya götürdüğümüz girişimci ekiplerin önemli bölümünün ürününün orada zaten olduğunu, global pazara girmekte ve uluslararası düzeyde rekabetçi güç elde etmekte zorlandığını gördük. Bu yüzden biz bu sene T-Jump ile birlikte tamamen global ölçekte bir program düşündük. Girişimcilere ilk günden bu perspektifi kazandırmak istedik.” ifadesini kullandı.

San Francisco, Silikon Vadisi’ne gitmeye hak kazanan ekipler:

İcaked: kullanıcıların kendi pastalarını tasarlamasını ve sipariş etmesini sağlayan pazar yeri

Planote: seyahat ve etkinlik platformu

Hoppers: basılı kitaplar için akıllı kitap ayracı

Restearn: restoran sahipleri için müşteri verilerini inceleyerek raporlayan yazılım

Peerket: spor merkezleri için SaaS çözümü

Seyisco: asfalt yollardaki çukurları algılayan akıllı sistem

Trendoline: haftalık meydan okumaların yayınlandığı sosyal platform



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2sS1EXm
via IFTTT

Silikon Vadisi’nin ilk yolcuları belli oldu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2sS1EXm

Bir Devrin Arabaları 17 Haziran’a kadar Panora AVM’de Devlet adamlarının hatıralarını taşıyan klasik otomobillerle geçmişe yolculuk başladı.Klasik otomobil tutkunları 17 Haziran’a kadar Panora AVM’de sergiyi yakından inceleme fırsatı bulacak. Süleyman Demirel’den Turgut Özal’a, Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlarını ve T.B.M.M Başkanlarını taşıyan otomobiller Panora AVM’de sergilenecek. Geçmişe yolculuğun başlayacağı sergide; başbakanlığı döneminde Turgut Özal’ı taşımış olan 1985 Lincoln Towncar Zırhlı Limuzin’den, sınırlı sayıda üretilen ve Coco Chanel, John Lenon, Elvis Presley gibi ünlü isimlerde bulunan 1977 Model Mercedes 600 Pullman’a kadar birçok klasik araç Panora AVM’de ilgilileriyle buluşuyor. Klasik araba sergisinin her bir parçasının birbirinden özel olduğunu söyleyen ve sergi hakkında bilgi veren koleksiyoner şunları söyledi: “Babamla 80’li yıllardan beri bu araçları topluyoruz. Toplamda 27 adet devlet erkânını taşıyan aracımız var ve hepsi birbirinden özel. İçlerinde Fahri Korutürk’ün 1.Boğaz Köprüsü’nü açarken kullandığı araçtan, Turgut Özal’ın 2. Boğaz Köprüsü’nü geçtiği araca kadar birçok koleksiyon aracı mevcut. Bizim için en özel araç ise dünyada toplamda 300 adet olan ve üçü Türkiye’de bulunan 1977 Model Mercedes 600 Pullman. Bu 3 aracın ikisi bizde bulunmakta. Sayın Demirel’in Cumhurbaşkanlığı döneminde makam aracı olan bu araç dünyaca ünlü isimleri de ağırlamış.” Güvendiğimiz ustalara emanet Araçların bakımı hakkında da konuşan koleksiyoner “Sadece güvendiğimiz ustalara emanet edebiliyoruz. Araçların zarar görmemesi için bir otopark kiraladık. Güvenlikli bir yer bulunduğunda ve gerekli şartlar sağlandığında müze açmayı düşünüyoruz” diye konuştu. Türkiye tarihinde sizi zaman yolculuğuna çıkaracak olan sergi, 4-17 Haziran tarihleri arasında Panora AVM’de.

Devlet adamlarının hatıralarını taşıyan klasik otomobillerle geçmişe yolculuk başladı.Klasik otomobil tutkunları 17 Haziran’a kadar Panora AVM’de sergiyi yakından inceleme fırsatı bulacak.

Süleyman Demirel’den Turgut Özal’a, Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlarını ve T.B.M.M Başkanlarını taşıyan otomobiller Panora AVM’de sergilenecek. Geçmişe yolculuğun başlayacağı sergide; başbakanlığı döneminde Turgut Özal’ı taşımış olan 1985 Lincoln Towncar Zırhlı Limuzin’den, sınırlı sayıda üretilen ve Coco Chanel, John Lenon, Elvis Presley gibi ünlü isimlerde bulunan 1977 Model Mercedes 600 Pullman’a kadar birçok klasik araç Panora AVM’de ilgilileriyle buluşuyor.

Klasik araba sergisinin her bir parçasının birbirinden özel olduğunu söyleyen ve sergi hakkında bilgi veren koleksiyoner şunları söyledi: “Babamla 80’li yıllardan beri bu araçları topluyoruz. Toplamda 27 adet devlet erkânını taşıyan aracımız var ve hepsi birbirinden özel. İçlerinde Fahri Korutürk’ün 1.Boğaz Köprüsü’nü açarken kullandığı araçtan, Turgut Özal’ın 2. Boğaz Köprüsü’nü geçtiği araca kadar birçok koleksiyon aracı mevcut. Bizim için en özel araç ise dünyada toplamda 300 adet olan ve üçü Türkiye’de bulunan 1977 Model Mercedes 600 Pullman. Bu 3 aracın ikisi bizde bulunmakta. Sayın Demirel’in Cumhurbaşkanlığı döneminde makam aracı olan bu araç dünyaca ünlü isimleri de ağırlamış.”


Güvendiğimiz ustalara emanet

Araçların bakımı hakkında da konuşan koleksiyoner “Sadece güvendiğimiz ustalara emanet edebiliyoruz. Araçların zarar görmemesi için bir otopark kiraladık. Güvenlikli bir yer bulunduğunda ve gerekli şartlar sağlandığında müze açmayı düşünüyoruz” diye konuştu.

Türkiye tarihinde sizi zaman yolculuğuna çıkaracak olan sergi, 4-17 Haziran tarihleri arasında Panora AVM’de.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2qVZGER
via IFTTT

Bir Devrin Arabaları 17 Haziran’a kadar Panora AVM’de


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2qVZGER

Zonguldak Çaycuma Havalimanına uçuş başlatılması Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, CHP Zonguldak Milletvekili Şerafettin Turcpu’nun soru önergesine yanıt verdi “Türk Hava Yolları dahil tüm havayolu işletmelerinin Zonguldak Çaycuma Havalimanına, uçuş başlatması yönünde telkinlerimiz bulunmaktadır. Bununla birlikte uçuşların maliyet unsuru dikkate alındığında, uçakların doluluk oranlarının yüksek olması önem arz etmektedir. Yeterli doluluk olması halinde THY dahil tüm havayolu işletmeleri bu seferleri başlatabilecektir” CHP Zonguldak Milletvekili Şerafettin Turpcu’nun, Başbakan Binali Yıldırım`a, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olduğu dönemde yapmış olduğu Zonguldak ziyaretinde Saltukova Havalanı’nda iç hat seferlerinin başlamasına yönelik söylediği sözleri hatırlatarak verdiği soru önergesine yanıt, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’dan geldi.  Turpcu, önergesinde Başbakan Yıldırım`a, “27 Nisan 2016 tarihinde, o dönem Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olarak ziyaret etmiş olduğunuz Zonguldak’ta, Havaalanı’nın iç hat seferlerine en kısa sürede başlayacağı bilgisini verdiniz. Ancak o günden bu yana somut bir gelişme kaydedilmemiştir” diyerek şu soruları yöneltmişti: YÖNELTTİĞİ SORULAR “Zonguldak-Çaycuma- Saltukova Havalanı’nda yurt içi seferler başlayacak mıdır? Başlayacaksa ne zaman başlayacaktır? 2016 Nisan ayında gerçekleştirdiğiniz Zonguldak ziyaretinizde, tren garında yapmış olduğunuz konuşmada “bu havaalanından; İstanbul’a, İzmir’e, Antalya’ya, Erzurum’a da uçuşlar olmalı. Bunun için sizden de gayret bekliyorum. İç hat seferlerini sizlerin desteğiyle başlatacağız. Ama bu seferlerin dolu olması görevi sizin… Unutmayın, marifet iltifata tabidir, alıcısı olmayan mal metadır. Biz marifetimizi göstereceğiz, siz de gerekli katkıyı yapacaksınız. Söz mü?” ifadelerine yer vermiştiniz. Bu sözünüzü icraata dönüştürecek misiniz? Bu tarihe kadar neden somut adım atılmamıştır? Bölge gurbetçisinin (Zonguldak, Bartın, Karabük illerimiz) sayısının 600 bin civarında olduğu hesap edilmektedir, gurbetçilerimizden ve yurt içinden de yoğun şekilde ulaşım talebi olmasına rağmen neden iç hat seferleri düzenli şekilde işleyen bir havalimanına sahip değiliz?  Zonguldak-Çaycuma- Saltukova Havaalanı tehlike arz ettiği için uçuşların başlatılmadığı iddiaları doğru mudur? Doğru ise söz konusu tehlikelerin bertaraf edilmesi için hangi önlemlerin alınması planlanmaktadır? Eğer tehlike varsa tehlikeyi bertaraf etmek için yeni bir pist yapılması planı var mıdır? Böyle bir risk söz konusu olsaydı, havaalanına Alman şirket veya şirketlerin uçuşlarını gerçekleştirmesi mümkün olur muydu? İç hat seferlerinin başlaması, yada Zonguldak’tan yurt dışına direk seferlerin (örn: Almanya) başlaması için konuyla ilgili Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürlüğü ile bir görüşmeniz olmuş mudur? Görüşme olduysa THY’nin bu konudaki görüş ve cevabı ne olmuştur? Zonguldak’ın ve bölgemizin bu mağduriyetinin ve mahrumiyetinin giderilmesi için hangi acil ve hızlı tedbir ve önlemlerin alınması planlanmaktadır? “PİSTİN UZATILMASI MÜMKÜN OLMAMAKTA” Bu sorulara Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan şu yanıtı gönderdi: “Zonguldak Çaycuma Havalimanındaki mevcut pist 1.881*30 m. Ebatlarında Annex-14 kriterlerine uygun olup orta gövdeli 150 koltuk kapasiteli B-737-300-700 ve A 319 tipindeki uçakların iyi hava şartlarında kullanılabildiği özellik ve ölçüdedir. Çevredeki doğal manialar nedeniyle pistin uzatılması mümkün olmamaktadır. 2016 YILINDA 25 BİN 746 YOLCU TRAFİĞİ Havalimanı işletimi, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü ile Zonguldak Özel Sivil Havacılık San. Tic. A.Ş. arasında 04.10.2006 tarihinde imzalanan kira sözleşmesi doğrultusunda 2008 yılında yapılan çalışma ve düzenlemelerle yurtiçi ve yurtdışı uçak seferlerine açılmıştır. 2016 yılı itibariyle dış hat olarak 25.746 yolcu trafiği gerçekleşmiştir. Öte yandan, havayolu işletmeleri serbest piyasa koşullarında faaliyet gösteren ticari kuruluşlardır. Yeni meydanlarda uçuş başlatılması, ilave hat konulması, uçuş saatlerinin değiştirilmesi vb. hususlar havayolu işletmelerinin kendi uhdelerindedir. Bakanlığımızca, havayolu işletmelerinin uçuşları tamamen desteklenmekte ve uçuş talep eden havayolu işletmelerine de uçuş izni verilmektedir. DOLULUK VURGUSU Ayrıca, THY dahil tüm havayolu işletmelerinin Zonguldak Çaycuma Havalimanına, uçuş başlatması yönünde telkinlerimiz bulunmaktadır. Bununla birlikte uçuşların maliyet unsuru dikkate alındığında, uçakların doluluk oranlarının yüksek olması önem arz etmektedir. Yeterli doluluk olması halinde THY dahil tüm havayolu işletmeleri bu seferleri başlatabilecektir.” “ALAKASIZ YANITLAR VERİLMİŞTİR” Milletvekili Turpcu ise bu yanıtı şöyle değerlendirdi: “Sayın Başbakan’ın sözlerini hatırlattığımız önergeye Sayın Bakan’dan gelen bu cevap geçiştirmeye yöneliktir, gerçeklerden uzaktır. ‘YENİ BİR PİST YAPILMA PLANI VAR MIDIR?’ DİYE SORUYORUM, SAYIN BAKAN ‘PİSTİN UZATILMASI MÜMKÜN DEĞİL’ CEVABINI VERİYOR. Genel olarak sorulan sorularla alakasız yanıtlar gelmiştir. Seçim zamanı ‘havayolunu halkın yolu yaptık’ diye propaganda yapılırken bugün çeşitli bahanelere sığınılmaya çalışılması da kabul edilebilir bir durum değildir. Bu havalimanında iç hat seferlerinin başlatılması bölgenin ve bölge insanının ihtiyacıdır. Bu konuda Zonguldak’tan ve çevre illerden de talep bulunmaktadır. Bu konu uzun süredir Zonguldak basının da gündeminin merkezinde yer alan konulardan bir tanesidir. Avrupa Zonguldaklılar Derneği ve bazı sivil toplum örgütlerimiz iç hat seferlerinin başlatılması için çeşitli girişimlerde ve görüşmelerde bulunmuştu. Bu girişimlerin ve taleplerin tamamı bir irade beyanı değil midir?Havalimanında iç hat seferlerinin başlatılması için Sayın Bakan’a, ‘yeterli doluluk oranının’ nasıl, ne şekilde ispatlanması gerekiyor? Anlaşılan, iç hat seferlerinin başlatılması yine başka bahara kaldı.” Kaynak:ereglionder.com.tr

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, CHP Zonguldak Milletvekili Şerafettin Turcpu’nun soru önergesine yanıt verdi

“Türk Hava Yolları dahil tüm havayolu işletmelerinin Zonguldak Çaycuma Havalimanına, uçuş başlatması yönünde telkinlerimiz bulunmaktadır. Bununla birlikte uçuşların maliyet unsuru dikkate alındığında, uçakların doluluk oranlarının yüksek olması önem arz etmektedir. Yeterli doluluk olması halinde THY dahil tüm havayolu işletmeleri bu seferleri başlatabilecektir”

CHP Zonguldak Milletvekili Şerafettin Turpcu’nun, Başbakan Binali Yıldırım`a, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olduğu dönemde yapmış olduğu Zonguldak ziyaretinde Saltukova Havalanı’nda iç hat seferlerinin başlamasına yönelik söylediği sözleri hatırlatarak verdiği soru önergesine yanıt, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’dan geldi.  Turpcu, önergesinde Başbakan Yıldırım`a, “27 Nisan 2016 tarihinde, o dönem Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olarak ziyaret etmiş olduğunuz Zonguldak’ta, Havaalanı’nın iç hat seferlerine en kısa sürede başlayacağı bilgisini verdiniz. Ancak o günden bu yana somut bir gelişme kaydedilmemiştir” diyerek şu soruları yöneltmişti:

YÖNELTTİĞİ SORULAR

“Zonguldak-Çaycuma- Saltukova Havalanı’nda yurt içi seferler başlayacak mıdır? Başlayacaksa ne zaman başlayacaktır? 2016 Nisan ayında gerçekleştirdiğiniz Zonguldak ziyaretinizde, tren garında yapmış olduğunuz konuşmada “bu havaalanından; İstanbul’a, İzmir’e, Antalya’ya, Erzurum’a da uçuşlar olmalı. Bunun için sizden de gayret bekliyorum. İç hat seferlerini sizlerin desteğiyle başlatacağız. Ama bu seferlerin dolu olması görevi sizin… Unutmayın, marifet iltifata tabidir, alıcısı olmayan mal metadır. Biz marifetimizi göstereceğiz, siz de gerekli katkıyı yapacaksınız. Söz mü?” ifadelerine yer vermiştiniz. Bu sözünüzü icraata dönüştürecek misiniz? Bu tarihe kadar neden somut adım atılmamıştır? Bölge gurbetçisinin (Zonguldak, Bartın, Karabük illerimiz) sayısının 600 bin civarında olduğu hesap edilmektedir, gurbetçilerimizden ve yurt içinden de yoğun şekilde ulaşım talebi olmasına rağmen neden iç hat seferleri düzenli şekilde işleyen bir havalimanına sahip değiliz?  Zonguldak-Çaycuma- Saltukova Havaalanı tehlike arz ettiği için uçuşların başlatılmadığı iddiaları doğru mudur? Doğru ise söz konusu tehlikelerin bertaraf edilmesi için hangi önlemlerin alınması planlanmaktadır? Eğer tehlike varsa tehlikeyi bertaraf etmek için yeni bir pist yapılması planı var mıdır? Böyle bir risk söz konusu olsaydı, havaalanına Alman şirket veya şirketlerin uçuşlarını gerçekleştirmesi mümkün olur muydu? İç hat seferlerinin başlaması, yada Zonguldak’tan yurt dışına direk seferlerin (örn: Almanya) başlaması için konuyla ilgili Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürlüğü ile bir görüşmeniz olmuş mudur? Görüşme olduysa THY’nin bu konudaki görüş ve cevabı ne olmuştur? Zonguldak’ın ve bölgemizin bu mağduriyetinin ve mahrumiyetinin giderilmesi için hangi acil ve hızlı tedbir ve önlemlerin alınması planlanmaktadır?

“PİSTİN UZATILMASI MÜMKÜN OLMAMAKTA”

Bu sorulara Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan şu yanıtı gönderdi: “Zonguldak Çaycuma Havalimanındaki mevcut pist 1.881*30 m. Ebatlarında Annex-14 kriterlerine uygun olup orta gövdeli 150 koltuk kapasiteli B-737-300-700 ve A 319 tipindeki uçakların iyi hava şartlarında kullanılabildiği özellik ve ölçüdedir. Çevredeki doğal manialar nedeniyle pistin uzatılması mümkün olmamaktadır.

2016 YILINDA 25 BİN 746 YOLCU TRAFİĞİ

Havalimanı işletimi, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü ile Zonguldak Özel Sivil Havacılık San. Tic. A.Ş. arasında 04.10.2006 tarihinde imzalanan kira sözleşmesi doğrultusunda 2008 yılında yapılan çalışma ve düzenlemelerle yurtiçi ve yurtdışı uçak seferlerine açılmıştır. 2016 yılı itibariyle dış hat olarak 25.746 yolcu trafiği gerçekleşmiştir. Öte yandan, havayolu işletmeleri serbest piyasa koşullarında faaliyet gösteren ticari kuruluşlardır. Yeni meydanlarda uçuş başlatılması, ilave hat konulması, uçuş saatlerinin değiştirilmesi vb. hususlar havayolu işletmelerinin kendi uhdelerindedir. Bakanlığımızca, havayolu işletmelerinin uçuşları tamamen desteklenmekte ve uçuş talep eden havayolu işletmelerine de uçuş izni verilmektedir.

DOLULUK VURGUSU

Ayrıca, THY dahil tüm havayolu işletmelerinin Zonguldak Çaycuma Havalimanına, uçuş başlatması yönünde telkinlerimiz bulunmaktadır. Bununla birlikte uçuşların maliyet unsuru dikkate alındığında, uçakların doluluk oranlarının yüksek olması önem arz etmektedir. Yeterli doluluk olması halinde THY dahil tüm havayolu işletmeleri bu seferleri başlatabilecektir.”

“ALAKASIZ YANITLAR VERİLMİŞTİR”

Milletvekili Turpcu ise bu yanıtı şöyle değerlendirdi: “Sayın Başbakan’ın sözlerini hatırlattığımız önergeye Sayın Bakan’dan gelen bu cevap geçiştirmeye yöneliktir, gerçeklerden uzaktır. ‘YENİ BİR PİST YAPILMA PLANI VAR MIDIR?’ DİYE SORUYORUM, SAYIN BAKAN ‘PİSTİN UZATILMASI MÜMKÜN DEĞİL’ CEVABINI VERİYOR. Genel olarak sorulan sorularla alakasız yanıtlar gelmiştir. Seçim zamanı ‘havayolunu halkın yolu yaptık’ diye propaganda yapılırken bugün çeşitli bahanelere sığınılmaya çalışılması da kabul edilebilir bir durum değildir. Bu havalimanında iç hat seferlerinin başlatılması bölgenin ve bölge insanının ihtiyacıdır. Bu konuda Zonguldak’tan ve çevre illerden de talep bulunmaktadır. Bu konu uzun süredir Zonguldak basının da gündeminin merkezinde yer alan konulardan bir tanesidir. Avrupa Zonguldaklılar Derneği ve bazı sivil toplum örgütlerimiz iç hat seferlerinin başlatılması için çeşitli girişimlerde ve görüşmelerde bulunmuştu. Bu girişimlerin ve taleplerin tamamı bir irade beyanı değil midir?Havalimanında iç hat seferlerinin başlatılması için Sayın Bakan’a, ‘yeterli doluluk oranının’ nasıl, ne şekilde ispatlanması gerekiyor? Anlaşılan, iç hat seferlerinin başlatılması yine başka bahara kaldı.”

Kaynak:ereglionder.com.tr



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2sCvoZ3
via IFTTT