7 Haziran 2017 Çarşamba

Havayoluyla şehirlerarası taşıma hizmetinde engellilerin erişilebilirliğinin sağlanması Merhabalar sevgili okurlar. Bir önceki yazımda da ifade etmiş olduğum gibi, bugünkü köşemin konusu ‘havayoluyla şehirlerarası taşıma hizmetinde engellilerin erişilebilirliğinin sağlanması’. Bu konuda, 2015 yılının sonlarında Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nce çok önemli bir adım atılmış ve havayolunda tüm engellerin kaldırılmasına yönelik yasal bir düzenleme getirilmiş bulunuyor. 24.11.2015 tarihinde yayımlanan “Engelli veya Hareket Kabiliyeti Kısıtlı Havayolu Yolcuları Talimatı”, havayolu ile seyahat eden engelli veya hareket kabiliyeti kısıtlı kişilerin yardım almalarını sağlıyor ve onları ayrımcılığa karşı koruyacak kuralları ve esasları belirliyor. Mevzuat uyarınca, havayolu şirketi işletmeleri geçerli bir bileti ve rezervasyonu olan kişinin uçağa binişini engellilik durumunu veya hareket kabiliyeti kısıtlılığını gerekçe göstererek engelleyemiyor. Bu kapsamda havayolu şirketinin, engelli kişiler ve refakatçilerinin yanı sıra rehber köpeklerinin de taşınmasına öncelik tanıması gerekiyor. Ancak hava taşıma işletmecisi engelli veya hareket kabiliyetinin kısıtlı olması sebebiyle kişinin rezervasyonunu yapmayı veya uçağa binişini; havacılık emniyetine yönelik uluslararası ve ulusal mevzuatta yer alan gereklilikleri yerine getirmek için ya da uçağın veya kapılarının boyutları sebebiyle söz konusu kişinin uçağa binmesinin veya uçakta taşınmasının fiziksel bakımdan imkânsız olması halinde reddedebiliyor. Bu gerekçelere dayanarak rezervasyonun veya uçağa binişin reddedilmesi halinde, hava taşıma işletmecisinin ilgili kişi ile varsa refakatçisine para iadesi veya güzergâh değişikliği hakkı sunması gerekiyor. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, engelsiz havalimanı için sadece havayolu şirketlerini değil, havalimanı ve terminal işletmelerini de sorumlu tutuyor ve onlara bazı sorumluluklar yüklüyor. Bu çerçevede, havalimanı/terminal işletmecisi: Engelli kişilere havalimanı otoparkında park yeri tahsis etmek Engelli kişiler için havalimanlarında bulundukları süre boyunca gerekli ve uygun fiziksel tedbirleri almak ve onlara kolaylık sağlamak Engelli kişilerle havalimanında kendilerine yardımcı olacak sorumlu kişiler arasında kolay iletişim kurulması amacıyla, araçlar için özel olarak ayrılmış park yerlerinin yakınına dahili telefon veya diafon sistemleri kurmak Havalimanı koşullarını da dikkate alarak, engelli kişilerin havalimanına varışlarında yardım talep edebilecekleri en az bir yardım isteme noktası oluşturmak ve bunları uygun işaretlerle göstermek Check-in işlemlerinde kolaylık sağlamak amacıyla, yer hizmeti kuruluşları için en az bir adet TSE Standartlarında engelli check-in kontuarı sağlamak Engellilerin kullanımına uygun tuvalet sağlamak Asansör veya yürüyen merdivenleri engelli kişilerin rahat ulaşımını sağlayacak şekilde düzenlemek Görmeyenler için hissedilebilir yüzey uygulamaları yapmak Terminallerdeki koltuk kapasitesinin %5’inden az olmamak kaydıyla engelli kişiler için koltuk oluşturmak Terminallerdeki otomatik cam kapılar ile iç ve dış cephelerdeki tehlike yaratabilecek camlı yüzeyleri belirgin hale getirmek Dış hat trafiğine açık havaalanlarında engelli kişiler için erişilebilir bir pasaport kabini belirlemek ve bu yolculara öncelik verilmesini sağlamak ile yükümlü bulunuyor. Engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan kişilere yapılacak yardımlar da aşağıdaki şekilde belirlenmiş bulunuyor: Yardım isteme noktalarında gerekli kolaylığın sağlanması Belirlenmiş bir noktadan check-in kontuarına ulaştırılması Check-in ve bagaj kayıt işleminin yaptırılması Göçmenlik, gümrük ve güvenlik prosedürlerinin tamamlanması ve uçağa gidilmesi Asansör, tekerlekli sandalye veya diğer gerekli yardımın sağlanmasıyla uçağa binilmesi Uçak kapısından koltuklara ulaşılması ve oturulması Uçak içinde bagajın yerleştirilmesi ve geri alınması Koltuklardan uçak kapısına ulaşılması Asansör, tekerlekli sandalye veya diğer gerekli yardımın sağlanmasıyla uçaktan inilmesi Gümrük ve göçmenlik prosedürlerinin tamamlanması ve bagaj salonuna ulaşılması ve bagajın alınması Bagaj salonundan, tayin edilmiş noktaya ve/veya engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan kişi tarafından havaalanı sınırları içinde istenilen noktaya kadar ilerlemek Hava/kara taraflarında ve terminaller içindeki/arasındaki yardım ile birlikte, transit halindeyken bağlantı seferlerine ulaşmak Gerektiği takdirde tuvaletlere ulaşmak ATM ve/veya diğer sosyal hizmetlere ulaşımı sağlamak Engelli yolcuların havaalanında bulunması veya uçuşu esnasında herhangi bir acil durum yaşanması halinde engelli yolcuların tahliyesini sağlamak Yukarıda sıralanmış bulunan yardımlar dışında; Talep edilmesi halinde, refakatçiye engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan kişinin yanında bir koltuk veriliyor ve uçağa binmesinde/inmesinde gerekli kolaylık sağlanıyor. Engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan kişilere ait elektrikli tekerlekli sandalyeler ve benzeri ekipmanın taşınmasına ilişkin hizmetler uçuştan en az 48 saat öncesi bildirilmesi koşuluyla hava aracındaki olası alan sınırlamaları dâhilinde ve tehlikeli maddelere ilişkin yasal mevzuata uygun olarak sağlanıyor. Tıbbi malzemeler haricinde, her bir engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan kişi başına elektrikli sandalye dâhil olmak üzere en fazla 2 adet hareket etme yeteneği sağlayan ekipmanın taşınmasına izin veriliyor. Engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan kişilere ait temel hareket gereçleri ve diğer gerekli destek aletlerinin hava aracında taşınmasında gerekli kolaylık sağlanıyor. Uçuş ile ilgili gerekli bilgiler erişilebilir formatlarda iletiliyor. Rehber köpeklerin havaalanında ve kabinde taşınmasına izin veriliyor. Hava araçlarında Braille alfabeli güvenlik kartları bulunduruluyor, uçak tipine göre gösterilen tanıtım filmlerinde işaret dili, sesli uyarılar ve benzeri hizmet kolaylıkları sağlanıyor. Emniyet gereklilikleri kapsamında, havaalanı ve/veya hava aracında, engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan bireylerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde oturma düzeni oluşturuluyor. Engelli yolcunun uçağa iniş ve binişi bu yer durumuna uygun şekilde gerçekleştiriliyor. Engelli veya hareket kabiliyeti kısıtlı yolculara düşen ise, uçuş saatinden en az bir buçuk saat önce yardım noktasında ya da uçuş saatinden en az bir saat önce check-in noktasında hazır bulunmak. Bir önceki yazımda da söylemiş olduğum gibi, haklarımızı bilelim ve koruyalım… Engellerimizi hissettirmeyecek engelsiz bir yaşam dileği ile… Ayşegül Domaniç Yelçe Kaynak:hurriyet.com.tr

Merhabalar sevgili okurlar.

Bir önceki yazımda da ifade etmiş olduğum gibi, bugünkü köşemin konusu ‘havayoluyla şehirlerarası taşıma hizmetinde engellilerin erişilebilirliğinin sağlanması’. Bu konuda, 2015 yılının sonlarında Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nce çok önemli bir adım atılmış ve havayolunda tüm engellerin kaldırılmasına yönelik yasal bir düzenleme getirilmiş bulunuyor.

24.11.2015 tarihinde yayımlanan “Engelli veya Hareket Kabiliyeti Kısıtlı Havayolu Yolcuları Talimatı”, havayolu ile seyahat eden engelli veya hareket kabiliyeti kısıtlı kişilerin yardım almalarını sağlıyor ve onları ayrımcılığa karşı koruyacak kuralları ve esasları belirliyor.

Mevzuat uyarınca, havayolu şirketi işletmeleri geçerli bir bileti ve rezervasyonu olan kişinin uçağa binişini engellilik durumunu veya hareket kabiliyeti kısıtlılığını gerekçe göstererek engelleyemiyor. Bu kapsamda havayolu şirketinin, engelli kişiler ve refakatçilerinin yanı sıra rehber köpeklerinin de taşınmasına öncelik tanıması gerekiyor. Ancak hava taşıma işletmecisi engelli veya hareket kabiliyetinin kısıtlı olması sebebiyle kişinin rezervasyonunu yapmayı veya uçağa binişini; havacılık emniyetine yönelik uluslararası ve ulusal mevzuatta yer alan gereklilikleri yerine getirmek için ya da uçağın veya kapılarının boyutları sebebiyle söz konusu kişinin uçağa binmesinin veya uçakta taşınmasının fiziksel bakımdan imkânsız olması halinde reddedebiliyor. Bu gerekçelere dayanarak rezervasyonun veya uçağa binişin reddedilmesi halinde, hava taşıma işletmecisinin ilgili kişi ile varsa refakatçisine para iadesi veya güzergâh değişikliği hakkı sunması gerekiyor.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, engelsiz havalimanı için sadece havayolu şirketlerini değil, havalimanı ve terminal işletmelerini de sorumlu tutuyor ve onlara bazı sorumluluklar yüklüyor. Bu çerçevede, havalimanı/terminal işletmecisi:

  • Engelli kişilere havalimanı otoparkında park yeri tahsis etmek
  • Engelli kişiler için havalimanlarında bulundukları süre boyunca gerekli ve uygun fiziksel tedbirleri almak ve onlara kolaylık sağlamak
  • Engelli kişilerle havalimanında kendilerine yardımcı olacak sorumlu kişiler arasında kolay iletişim kurulması amacıyla, araçlar için özel olarak ayrılmış park yerlerinin yakınına dahili telefon veya diafon sistemleri kurmak
  • Havalimanı koşullarını da dikkate alarak, engelli kişilerin havalimanına varışlarında yardım talep edebilecekleri en az bir yardım isteme noktası oluşturmak ve bunları uygun işaretlerle göstermek
  • Check-in işlemlerinde kolaylık sağlamak amacıyla, yer hizmeti kuruluşları için en az bir adet TSE Standartlarında engelli check-in kontuarı sağlamak
  • Engellilerin kullanımına uygun tuvalet sağlamak
  • Asansör veya yürüyen merdivenleri engelli kişilerin rahat ulaşımını sağlayacak şekilde düzenlemek
  • Görmeyenler için hissedilebilir yüzey uygulamaları yapmak
  • Terminallerdeki koltuk kapasitesinin %5’inden az olmamak kaydıyla engelli kişiler için koltuk oluşturmak
  • Terminallerdeki otomatik cam kapılar ile iç ve dış cephelerdeki tehlike yaratabilecek camlı yüzeyleri belirgin hale getirmek
  • Dış hat trafiğine açık havaalanlarında engelli kişiler için erişilebilir bir pasaport kabini belirlemek ve bu yolculara öncelik verilmesini sağlamak

ile yükümlü bulunuyor.

Engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan kişilere yapılacak yardımlar da aşağıdaki şekilde belirlenmiş bulunuyor:

  • Yardım isteme noktalarında gerekli kolaylığın sağlanması
  • Belirlenmiş bir noktadan check-in kontuarına ulaştırılması
  • Check-in ve bagaj kayıt işleminin yaptırılması
  • Göçmenlik, gümrük ve güvenlik prosedürlerinin tamamlanması ve uçağa gidilmesi
  • Asansör, tekerlekli sandalye veya diğer gerekli yardımın sağlanmasıyla uçağa binilmesi
  • Uçak kapısından koltuklara ulaşılması ve oturulması
  • Uçak içinde bagajın yerleştirilmesi ve geri alınması
  • Koltuklardan uçak kapısına ulaşılması
  • Asansör, tekerlekli sandalye veya diğer gerekli yardımın sağlanmasıyla uçaktan inilmesi
  • Gümrük ve göçmenlik prosedürlerinin tamamlanması ve bagaj salonuna ulaşılması ve bagajın alınması
  • Bagaj salonundan, tayin edilmiş noktaya ve/veya engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan kişi tarafından havaalanı sınırları içinde istenilen noktaya kadar ilerlemek
  • Hava/kara taraflarında ve terminaller içindeki/arasındaki yardım ile birlikte, transit halindeyken bağlantı seferlerine ulaşmak
  • Gerektiği takdirde tuvaletlere ulaşmak
  • ATM ve/veya diğer sosyal hizmetlere ulaşımı sağlamak
  • Engelli yolcuların havaalanında bulunması veya uçuşu esnasında herhangi bir acil durum yaşanması halinde engelli yolcuların tahliyesini sağlamak

Yukarıda sıralanmış bulunan yardımlar dışında;

  • Talep edilmesi halinde, refakatçiye engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan kişinin yanında bir koltuk veriliyor ve uçağa binmesinde/inmesinde gerekli kolaylık sağlanıyor.
  • Engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan kişilere ait elektrikli tekerlekli sandalyeler ve benzeri ekipmanın taşınmasına ilişkin hizmetler uçuştan en az 48 saat öncesi bildirilmesi koşuluyla hava aracındaki olası alan sınırlamaları dâhilinde ve tehlikeli maddelere ilişkin yasal mevzuata uygun olarak sağlanıyor. Tıbbi malzemeler haricinde, her bir engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan kişi başına elektrikli sandalye dâhil olmak üzere en fazla 2 adet hareket etme yeteneği sağlayan ekipmanın taşınmasına izin veriliyor.
  • Engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan kişilere ait temel hareket gereçleri ve diğer gerekli destek aletlerinin hava aracında taşınmasında gerekli kolaylık sağlanıyor.
  • Uçuş ile ilgili gerekli bilgiler erişilebilir formatlarda iletiliyor.
  • Rehber köpeklerin havaalanında ve kabinde taşınmasına izin veriliyor.
  • Hava araçlarında Braille alfabeli güvenlik kartları bulunduruluyor, uçak tipine göre gösterilen tanıtım filmlerinde işaret dili, sesli uyarılar ve benzeri hizmet kolaylıkları sağlanıyor.
  • Emniyet gereklilikleri kapsamında, havaalanı ve/veya hava aracında, engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan bireylerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde oturma düzeni oluşturuluyor. Engelli yolcunun uçağa iniş ve binişi bu yer durumuna uygun şekilde gerçekleştiriliyor.

Engelli veya hareket kabiliyeti kısıtlı yolculara düşen ise, uçuş saatinden en az bir buçuk saat önce yardım noktasında ya da uçuş saatinden en az bir saat önce check-in noktasında hazır bulunmak.

Bir önceki yazımda da söylemiş olduğum gibi, haklarımızı bilelim ve koruyalım…

Engellerimizi hissettirmeyecek engelsiz bir yaşam dileği ile…

Ayşegül Domaniç Yelçe

Kaynak:hurriyet.com.tr



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2seYErn
via IFTTT

Havayoluyla şehirlerarası taşıma hizmetinde engellilerin erişilebilirliğinin sağlanması


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2seYErn

Erdem; “Söke’ye Havaalanı Yapımına Engel Yok” AK Parti Aydın Milletvekili Mehmet Erdem, Söke’ye havaalanı yapılmasına engel bir durumun söz konusu olmadığını belirtti. Mehmet Erdem yaptığı açıklamada; “26 Aralık 2016 tarihinde onaylanan Aydın-Muğla-Denizli Planlama Bölgesi 1/100.000 Ölçekli Çevre Düzeni Planında Söke Havaalanına ilişkin yapılan düzenleme ile ilgili olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile görüşme yaptık. 2009 yılında onaylanan Aydın-Muğla-Denizli Planlama Bölgesi 1/100.000 Ölçekli Çevre Düzeni Planına ilişkin Danıştay 6. Dairesi’nin 2010/2110 esasına kayden TEMA Vakfı tarafından açılan davada planda Söke Havaalanı olarak belirlenen alan için öncelikle yürütmeyi durdurma kararı verilmiştir. Daha sonra Temmuz 2016’da Çevre ve Şehircilik Bakanlığına iletilen Danıştay Kararında yürütmeyi durdurma kararı verilen havaalanı için iptal kararı verilmemiştir. Bakanlıkça yargı kararlarının icaplarının yerine getirilmesi amacıyla düzenlenerek 26 Aralık 2016 tarihinde onaylanan planda ise son iptal kararındaki bu farklılık sehven atlanmış ve yürütmeyi durdurma kararı dikkate alınarak işlem tesis edilmiştir” dedi. İhtiyaç duyulması halinde Söke’de böyle bir yatırımın yapılabileceğini kaydeden Erdem, “Ancak her ne kadar plan paftasında havaalanı gösterimi bulunmasa da çevre düzeni planında yer alan mevcut ulaşım altyapısı dışında, bu planda önerilen havaalanı; demiryolu ve karayolu güzergahları ile liman, yat limanı vb. gibi gösterimler şematik olup bu kullanım kararlarının işlerlik kazanabilmesi için ilgili kurumlarca yatırım programına alınması gereklidir. Bu planın onayından sonra karara bağlanacak olan yatırımlar, bu planın ilke ve stratejileri doğrultusunda bu plana işlenecektir. Plan hükmü uyarınca bölgede havaalanı yatırımına ilişkin ilgili Bakanlıkça karar alınarak diğer kurum ve kuruluşların da görüşleri doğrultusunda alt ölçekli planların çevre düzeni planında değişiklik yapılmaksızın ilgili idaresince onaylanması ve bu kapsamda onaylanan alt ölçekli planların sonrasında çevre düzeni planına işlenmesi mümkündür. Dolayısıyla havaalanının 1/100.000 Ölçekli Çevre Düzeni Planında gösterilmemiş olması havaalanı yapımına engel değildir. Zira 1/100.000 Ölçekli Çevre Düzeni Plan notuna göre gelecekte havaalanı yatırımına ihtiyaç duyulması durumunda alt ölçekli planlar ile bu yatırım gerçekleştirilebilecektir” şeklinde konuştu.  Kaynak:milliyet.com.tr

AK Parti Aydın Milletvekili Mehmet Erdem, Söke’ye havaalanı yapılmasına engel bir durumun söz konusu olmadığını belirtti.

Mehmet Erdem yaptığı açıklamada; “26 Aralık 2016 tarihinde onaylanan Aydın-Muğla-Denizli Planlama Bölgesi 1/100.000 Ölçekli Çevre Düzeni Planında Söke Havaalanına ilişkin yapılan düzenleme ile ilgili olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile görüşme yaptık. 2009 yılında onaylanan Aydın-Muğla-Denizli Planlama Bölgesi 1/100.000 Ölçekli Çevre Düzeni Planına ilişkin Danıştay 6. Dairesi’nin 2010/2110 esasına kayden TEMA Vakfı tarafından açılan davada planda Söke Havaalanı olarak belirlenen alan için öncelikle yürütmeyi durdurma kararı verilmiştir. Daha sonra Temmuz 2016’da Çevre ve Şehircilik Bakanlığına iletilen Danıştay Kararında yürütmeyi durdurma kararı verilen havaalanı için iptal kararı verilmemiştir. Bakanlıkça yargı kararlarının icaplarının yerine getirilmesi amacıyla düzenlenerek 26 Aralık 2016 tarihinde onaylanan planda ise son iptal kararındaki bu farklılık sehven atlanmış ve yürütmeyi durdurma kararı dikkate alınarak işlem tesis edilmiştir” dedi.

İhtiyaç duyulması halinde Söke’de böyle bir yatırımın yapılabileceğini kaydeden Erdem, “Ancak her ne kadar plan paftasında havaalanı gösterimi bulunmasa da çevre düzeni planında yer alan mevcut ulaşım altyapısı dışında, bu planda önerilen havaalanı; demiryolu ve karayolu güzergahları ile liman, yat limanı vb. gibi gösterimler şematik olup bu kullanım kararlarının işlerlik kazanabilmesi için ilgili kurumlarca yatırım programına alınması gereklidir. Bu planın onayından sonra karara bağlanacak olan yatırımlar, bu planın ilke ve stratejileri doğrultusunda bu plana işlenecektir. Plan hükmü uyarınca bölgede havaalanı yatırımına ilişkin ilgili Bakanlıkça karar alınarak diğer kurum ve kuruluşların da görüşleri doğrultusunda alt ölçekli planların çevre düzeni planında değişiklik yapılmaksızın ilgili idaresince onaylanması ve bu kapsamda onaylanan alt ölçekli planların sonrasında çevre düzeni planına işlenmesi mümkündür. Dolayısıyla havaalanının 1/100.000 Ölçekli Çevre Düzeni Planında gösterilmemiş olması havaalanı yapımına engel değildir. Zira 1/100.000 Ölçekli Çevre Düzeni Plan notuna göre gelecekte havaalanı yatırımına ihtiyaç duyulması durumunda alt ölçekli planlar ile bu yatırım gerçekleştirilebilecektir” şeklinde konuştu.

 Kaynak:milliyet.com.tr


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2sCCf4r
via IFTTT

Erdem; “Söke’ye Havaalanı Yapımına Engel Yok”


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2sCCf4r

General Motors ve United Airlines Venezuela’dan tamamen çekiliyor Amerikalı otomotiv devi General Motors (GM) ve dünyanın en büyük hava yolu şirketlerinden United Airlines Venezuela’dan çekildiğini duyurdu. 17 Nisan´da GM´ye ait bir fabrika kamulaştırılarak işçilere verilmişti. Venezuela yasalarına göre bir yerde çalışan işçilerin yüzde 51´i imza verirse hükümet burayı kamulaştırıp işçilere veriyor. General Motors (GM) işçileri de fabrikanın kamulaştırılması için imza vermişti. Hükümet tarafından yapılan açıklamada ise fabrikayı işgal etmek gibi bir niyet olmadığını söylendi. Venezuela’daki üretim fabrikasında 2 bin 678, ülke genelinde de 3 bin 900 çalışanı bulununan ülke otomotiv endüstrisinde payı ise yüzde 55 olarak kaydediliyordu. İspanya basınında yer alan haberlere göre Hugo Chavez’in Bolivarcı sosyalizme geçişi açıkladığı 2006’da 68 bin 147 araba üretimiyle lider konumda olan GM 2016’da bayilere sadece 2 bin 849 araç teslim etti. HAVA YOLU ŞİRKETLERİ DE GİDİYOR Dünyanın en büyük hava yolu şirketi United Airlines ise ülkedeki ekonomik krizden etkilendi. Şirket 1 Temmuz’da Houston ve Caracas arasında son kez uçacağını açıkladı. United Airlines bu “kalıcı” kararın nedenlerini seferlerindeki doluluk oranının düşüklüğü ve şirketin Venezuela operasyonunun finansal olarak yönetilemez duruma gelmesiyle açıkladı. Alitalia, Lufthansa, Latam, Aeroméxico, Air Canadá ve Gol gibi havayolu şirketleri de ülkeden ayrılırken Iberia, Air Europa, American Airlines ve Aerolíneas Argentinas uçuş sıklıklarını azalttı. Kaynak:posta.com.tr

Amerikalı otomotiv devi General Motors (GM) ve dünyanın en büyük hava yolu şirketlerinden United Airlines Venezuela’dan çekildiğini duyurdu. 17 Nisan´da GM´ye ait bir fabrika kamulaştırılarak işçilere verilmişti.

Venezuela yasalarına göre bir yerde çalışan işçilerin yüzde 51´i imza verirse hükümet burayı kamulaştırıp işçilere veriyor. General Motors (GM) işçileri de fabrikanın kamulaştırılması için imza vermişti. Hükümet tarafından yapılan açıklamada ise fabrikayı işgal etmek gibi bir niyet olmadığını söylendi.

Venezuela’daki üretim fabrikasında 2 bin 678, ülke genelinde de 3 bin 900 çalışanı bulununan ülke otomotiv endüstrisinde payı ise yüzde 55 olarak kaydediliyordu. İspanya basınında yer alan haberlere göre Hugo Chavez’in Bolivarcı sosyalizme geçişi açıkladığı 2006’da 68 bin 147 araba üretimiyle lider konumda olan GM 2016’da bayilere sadece 2 bin 849 araç teslim etti.

HAVA YOLU ŞİRKETLERİ DE GİDİYOR

Dünyanın en büyük hava yolu şirketi United Airlines ise ülkedeki ekonomik krizden etkilendi. Şirket 1 Temmuz’da Houston ve Caracas arasında son kez uçacağını açıkladı. United Airlines bu “kalıcı” kararın nedenlerini seferlerindeki doluluk oranının düşüklüğü ve şirketin Venezuela operasyonunun finansal olarak yönetilemez duruma gelmesiyle açıkladı.
Alitalia, Lufthansa, Latam, Aeroméxico, Air Canadá ve Gol gibi havayolu şirketleri de ülkeden ayrılırken Iberia, Air Europa, American Airlines ve Aerolíneas Argentinas uçuş sıklıklarını azalttı.

Kaynak:posta.com.tr



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2sCuhbD
via IFTTT

General Motors ve United Airlines Venezuela’dan tamamen çekiliyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2sCuhbD

Daha iyi bir seyahat deneyimi için; Fly Good Feel Good Türk Hava Yolları, yolcularının memnuniyetini göz önünde bulundurarak hayata geçirdiği projelere bir yenisini daha ekledi. Türk Hava Yolları’nın yeni projesi Fly Good Feel Good, iyi bir uçuş deneyimini esas alarak; yolcuların her açıdan rahat bir seyahat geçirmesi için uçuş öncesinde, uçuş sırasında ve uçuş sonrasında yapılması gerekenleri bir çatı altında topluyor. Projede uçuş öncesi hazırlıktan kabin egzersizlerine, uyku düzeninden yoga ve meditasyona kadar uçak seyahatini olumlu yönde etkileyecek pek çok konuda yolculara rehberlik ediliyor. Her bir konu, Dr. Halit Yerebakan öncülüğünde alanında uzman kişilerce ele alınıyor ve yolcuların uçuş deneyimine yönelik öneriler detaylı bir şekilde anlatılıyor.   Projenin ilk aşamasında, Uçak İçi Eğlence Sistemi üzerinden ulaşılabilecek 9 bilgilendirici video; bebek ve çocuklarla uçuş, uçuş sırasında beslenme, hamilelikte uçak seyahati, jetlag’in etkilerini azaltma, uçuş sırasında burun ve kulak tıkanıklığının önlenmesi, uçuş sırasında yapılabilecek egzersizler gibi farklı konu başlıklarında tavsiyeler içeriyor. İlerleyen dönemlerde, bu videolara yenileri eklenecek ve uçuş deneyiminin tüm aşamalarına ilişkin benzersiz tüyolara bu çatı altında yer verilecek. Fly Good Feel Good uygulaması kapsamında Flying Doctor uygulaması da hayata geçirildi. Gönüllülük esasına dayalı olan uygulamada diplomalarıyla sisteme kaydolan tıp doktorları seyahatlerinden mil kazanacak ve uçuş esnasında doktor ihtiyacı doğduğunda uçakta olan Flying Doctor sistemine kayıtlı doktorlardan direkt destek istenebilecek. Projede ele alınan konular, yolcuların sadece uçuş esnasında değil seyahatlerinin tamamında ihtiyaç duyabileceği detayları içeriyor. Bu sebeple, proje oluşturulurken bilgilerin her an ulaşılabilir olmasına özen gösterildi. Projeye özel bir web sitesi, sosyal medya hesapları ve Türk Hava Yolları özel yolcu salonu Lounge İstanbul’da Fly Good Feel Good köşesi hazırlandı.  Projeyle ilgili tüm detaylara Türk Hava Yolları web sitesinden,  ve http://ift.tt/2qSoAFd adresinden ulaşabilirsiniz.  Türk Hava Yolları Hakkında: 1933 Yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 338 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 250 uluslararası, 49 yurtiçi olmak üzere dünyada 299 noktaya uçan, 4 yıldızlı havayolu şirketidir. 2016 yılı Skytrax değerlendirmesine göre Türk Hava Yolları, art arda olmak üzere 6. kez “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi”, 8. kez de “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” seçildi. 2010 yılında dünyanın “En İyi Ekonomi İkram Servisi”, 2013 ve 2014 yıllarında da “En İyi Business Class İkram Servisi” ödüllerini elde eden Türk Hava Yolları, bu yıl da aynı ödüle sahip olurken, geçtiğimiz yıl lâyık görüldüğü dünyanın “En İyi Business Class Özel Yolcu Salonu İkramı” ödülünü yine bu yılki değerlendirme sonuçlarına göre almaya hak kazandı. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye http://ift.tt/TpSd7u web adresinden veya Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir. Star İttifakı Hakkında: Türk Hava Yolları, 1997 yılında uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve hizmet sunan ve ilk küresel ölçekli havayolu ittifakı olarak kurulan Star İttifakı üyesidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi sayısız ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brazil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI ve United. Star İttifakı, hâli hazırda 190 ülkedeki 1.300 havalimanına 18.450’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır.

Türk Hava Yolları, yolcularının memnuniyetini göz önünde bulundurarak hayata geçirdiği projelere bir yenisini daha ekledi. Türk Hava Yolları’nın yeni projesi Fly Good Feel Good, iyi bir uçuş deneyimini esas alarak; yolcuların her açıdan rahat bir seyahat geçirmesi için uçuş öncesinde, uçuş sırasında ve uçuş sonrasında yapılması gerekenleri bir çatı altında topluyor.

Projede uçuş öncesi hazırlıktan kabin egzersizlerine, uyku düzeninden yoga ve meditasyona kadar uçak seyahatini olumlu yönde etkileyecek pek çok konuda yolculara rehberlik ediliyor. Her bir konu, Dr. Halit Yerebakan öncülüğünde alanında uzman kişilerce ele alınıyor ve yolcuların uçuş deneyimine yönelik öneriler detaylı bir şekilde anlatılıyor.  

Projenin ilk aşamasında, Uçak İçi Eğlence Sistemi üzerinden ulaşılabilecek 9 bilgilendirici video; bebek ve çocuklarla uçuş, uçuş sırasında beslenme, hamilelikte uçak seyahati, jetlag’in etkilerini azaltma, uçuş sırasında burun ve kulak tıkanıklığının önlenmesi, uçuş sırasında yapılabilecek egzersizler gibi farklı konu başlıklarında tavsiyeler içeriyor. İlerleyen dönemlerde, bu videolara yenileri eklenecek ve uçuş deneyiminin tüm aşamalarına ilişkin benzersiz tüyolara bu çatı altında yer verilecek.

Fly Good Feel Good uygulaması kapsamında Flying Doctor uygulaması da hayata geçirildi. Gönüllülük esasına dayalı olan uygulamada diplomalarıyla sisteme kaydolan tıp doktorları seyahatlerinden mil kazanacak ve uçuş esnasında doktor ihtiyacı doğduğunda uçakta olan Flying Doctor sistemine kayıtlı doktorlardan direkt destek istenebilecek.

Projede ele alınan konular, yolcuların sadece uçuş esnasında değil seyahatlerinin tamamında ihtiyaç duyabileceği detayları içeriyor. Bu sebeple, proje oluşturulurken bilgilerin her an ulaşılabilir olmasına özen gösterildi. Projeye özel bir web sitesi, sosyal medya hesapları ve Türk Hava Yolları özel yolcu salonu Lounge İstanbul’da Fly Good Feel Good köşesi hazırlandı. 

Projeyle ilgili tüm detaylara Türk Hava Yolları web sitesinden,  ve http://ift.tt/2qSoAFd adresinden ulaşabilirsiniz.
 

Türk Hava Yolları Hakkında:
1933 Yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 338 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 250 uluslararası, 49 yurtiçi olmak üzere dünyada 299 noktaya uçan, 4 yıldızlı havayolu şirketidir. 2016 yılı Skytrax değerlendirmesine göre Türk Hava Yolları, art arda olmak üzere 6. kez “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi”, 8. kez de “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” seçildi. 2010 yılında dünyanın “En İyi Ekonomi İkram Servisi”, 2013 ve 2014 yıllarında da “En İyi Business Class İkram Servisi” ödüllerini elde eden Türk Hava Yolları, bu yıl da aynı ödüle sahip olurken, geçtiğimiz yıl lâyık görüldüğü dünyanın “En İyi Business Class Özel Yolcu Salonu İkramı” ödülünü yine bu yılki değerlendirme sonuçlarına göre almaya hak kazandı. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye http://ift.tt/TpSd7u web adresinden veya Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir.

Star İttifakı Hakkında:
Türk Hava Yolları, 1997 yılında uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve hizmet sunan ve ilk küresel ölçekli havayolu ittifakı olarak kurulan Star İttifakı üyesidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi sayısız ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brazil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI ve United. Star İttifakı, hâli hazırda 190 ülkedeki 1.300 havalimanına 18.450’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2s36KDQ
via IFTTT