
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
7 Haziran 2017 Çarşamba
Daha iyi bir seyahat deneyimi için; Fly Good Feel Good

3. Havalimanı’ndan 350 noktaya uçulacak

3. Havalimanı’ndan 350 noktaya uçulacak Bakan Arslan, İstanbul’a yapılan yeni havalimanının temel atma töreninin üçüncü yılı dolayısıyla değerlendirmelerde bulundu. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, dünyanın gıptayla izlediği İstanbul 3. Havalimanının hizmete girmesiyle Türkiye’nin dünya çapında şu anda 282 olan destinasyon sayısının 350’ye yükseltilmesinin planlandığını söyledi. Bakan Arslan, İstanbul’a yapılan yeni havalimanının temel atma töreninin üçüncü yılı dolayısıyla değerlendirmelerde bulundu. Türkiye’de havacılık sektörünün serbestleşmesinin ardından çok ciddi mesafeler katettiğini dile getiren Arslan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım’ın Türkiye’de “uçmayan kimse kalmasın, havayolu halkın yolu olsun” talimatları çerçevesinde önemli aşama kaydedildiğini söyledi. Arslan, son 10 yılda aktif havalimanı sayısını 25’ten 55’e çıkarıldığını, Türkiye’nin her yerine uçakla gidilebilir hale geldiğini anlatarak, yılda 35 milyon olan iç ve dış hat yolcu sayısının ise 180 milyona ulaştığını vurguladı. “Türkiye, dünya havacılığında da söz sahibi olacak” Arslan, Türkiye’nin havacılıkta dünyada da söz sahibi olacağına dikkati çekerek, bu kapsamda bütün dünyaya hizmet edecek havalimanı yapma kararı alındığını ve İstanbul Yeni Havalimanı‘nın temelinin 7 Haziran 2014’te atıldığını aktardı. Kömür ocaklarının olduğu bir yerde bataklıkları kurutup yeni bir alan kazandırdıklarının altını çizen Arslan, söz konusu alanda 10 milyar avroluk yatırımı, kamu-özel iş birliği şeklinde yaptıklarını ve 25 yıl boyunca yapılacak işletmeden de 22 milyar avro gelir elde edileceğini kaydetti. Arslan, İstanbul’un Avrupa yakası Yeniköy ve Akpınar yerleşimleri arasında Karadeniz sahil şeridindeki 76,5 milyon metrekare büyüklüğündeki alana yapılan İstanbul Yeni Havalimanının, İstanbul’un stratejik önemini çok farktı noktalara taşıyacağını belirterek, “Bu, Türkiye’de yapılmış en büyük proje olma özelliğine sahip.” dedi. “Dünya gıptayla izliyor” Söz konusu havalimanının önemine değinen Arslan, “İstanbul’a yapılan 3. Havalimanını hem biz hem de dünya önemsiyor, bazen gıptayla bazen kıskançlıkla izliyorlar. Yılda 200 milyon yolcuya hizmet edecek havalimanının hizmete girmesiyle dünya çapında şu anda 282 olan destinasyon sayımızı, 350’ye yükseltmeyi planlıyoruz.” diye konuştu. Arslan, mayıs ayı sonu itibarıyla yüzde 52,5 ilerleme sağlanan 3. Havalimanının “aktarma havalimanı” konumunda olacağına işaret ederek, şunları kaydetti: “Dünyanın neresinden olursa olsun uçaklar gelecekler, ülkenizde transfer yapacaklar. Uçağın havalimanınıza inmesi bir gelir, yolcunun inmesi bir gelir ve yaptıkları alışverişlerden kaynaklı bir gelir elde ediyorsunuz. Aktarma havalimanları dünya havacılığında sizi hem merkez haline getiriyor hem ciddi bir şekilde katma değer oluşturma, gelir getirme anlamında da ülkenin büyümesine katkı sağlıyor.” Arslan, 3. Havalimanının Türkiye’nin büyümesine, gelişmesine, ekonomisine çok ciddi katkı sağlayacağının altını çizerek, söz konusu havalimanının yatırımcıların dünyanın neresinden olursa olsun Türkiye’ye rahatça gelmesine, yatırımını kontrol etmesine ve aynı gün dünyanın başka bir yerine gidebilmesine olanak sağlayacağını bildirdi. “Çalışan sayısı 30 bine ulaşacak” Türk ekonomisini büyük destek olacak 3. Havalimanında, 3 bin 500’ü beyaz yaka olmak üzere yaklaşık 26 bin 700 kişinin çalıştığını ifade eden Arslan, “Önümüzdeki dönemde çalışan sayısı 30 bin kişiye ulaşacak.” dedi. Arslan, İstanbul 3. Havalimanının, 2025’te Gayri Safi Yurtiçi Hasıla’nın yüzde 4,9’unu oluşturmasını öngördüklerini söyledi. Arslan, sadece havalimanından kaynaklı 79 milyar dolarlık ilave bir hasıla oluşacağını kaydederek, 2018’de birinci fazının tamamlanarak, açılışının gerçekleşmesiyle yılda 100 bin kişiye, 2025’te tam kapasiteye eriştiğinde ise yılda 225 bin kişiye istihdam sağlanacağını ifade etti. 3. Havalimanıyla ekonominin büyümesini hedeflediklerini vurgulayan Arslan, “Ülkemizi 2023 yılında dünyanın ilk 10 ekonomisine sokmak istiyoruz, bu havalimanı da bu hedefin gerçekleşmesinde çok önemli bir unsur olsun istiyoruz.” değerlendirmesinde bulundu. Arslan, “3. Havalimanı Raylı Sistem Hattı Etüd-Proje” işi kapsamında 34 kilometre uzunluğunda Gayrettepe-Yeni Havalimanı ile 31 kilometre uzunluğunda Halkalı-Yeni Havalimanı olmak üzere toplam 65 kilometre olarak planlanan raylı sistem hattının, birinci aşaması olarak belirlenen Gayrettepe-Yeni Havalimanı kesimine ilişkin çalışmaların sürdüğünü sözlerine ekledi. Kaynal:trthaber.com ProEXR File Description=Attributes=cameraAperture (float): 36cameraFNumber (float): 8cameraFarClip (float): 1e+030cameraFarRange (float): 1000cameraFocalLength (float): 22cameraFov (float): 78.578cameraNearClip (float): 0cameraNearRange (float): 0cameraProjection (int): 0cameraTargetDistance (float): 144926cameraTransform (m44f): [{0.843391, 0.537252, 0.00718897, 112106}, {0.5373, -0.843316, -0.0112844, -84561.7}, {0, 0.0133798, -0.999911, 39404.6}, {0, 0, 0, 1}]channels (chlist)compression (compression): ZipdataWindow (box2i): [0, 0, 2999, 2399]displayWindow (box2i): [0, 0, 2999, 2399]lineOrder (lineOrder): Increasing Yname (string): “”pixelAspectRatio (float): 1screenWindowCenter (v2f): [0, 0]screenWindowWidth (float): 1type (string): “scanlineimage”=Channels=A (half)AO_1m.B (half)AO_1m.G (half)AO_1m.R (half)AO_30cm.B (half)AO_30cm.G (half)AO_30cm.R (half)B (half)G (half)R (half)VRayDiffuseFilter.B (half)VRayDiffuseFilter.G (half)VRayDiffuseFilter.R (half)VRayGlobalIllumination.B (half)VRayGlobalIllumination.G (half)VRayGlobalIllumination.R (half)VRayLight_Saloon.B (half)VRayLight_Saloon.G (half)VRayLight_Saloon.R (half)VRayNormals.X (half)VRayNormals.Y (half)VRayNormals.Z (half)VRayRawLighting.B (half)VRayRawLighting.G (half)VRayRawLighting.R (half)VRayRawReflection.B (half)VRayRawReflection.G (half)VRayRawReflection.R (half)VRayRawRefraction.B (half)VRayRawRefraction.G (half)VRayRawRefraction.R (half)VRayRawShadow.B (half)VRayRawShadow.G (half)VRayRawShadow.R (half)VRayReflection.B (half)VRayReflection.G (half)VRayReflection.R (half)VRayRefraction.B (half)VRayRefraction.G (half)VRayRefraction.R (half)VRayRenderID (uint)VRaySpecular.B (half)VRaySpecular.G (half)VRaySpecular.R (half)VRayWireColor.B (half)VRayWireColor.G (half)VRayWireColor.R (half)Z (half)
6 Haziran 2017 Salı
KATAR KRİZİNİN HAVACILIĞA OLASI ETKİLERİ NELER ? Birleşik Arap Emirlikleri’nden (BAE) Abu Dabi’nin ulusal havayolu şirketi Etihad Airways, Doha’ya uçuşları bu sabah itibariyle durdurdu. Şirketin Doha’ya günde 4 seferi vardı. Diğer havayollarının da benzer adımlar atması bekleniyor. Suudi Arabistan, BAE, Bahreyn ve Mısır da Katar’a uçuşları durdurduklarını ve hava sahalarını Qatar Airways uçaklarına kapattıklarını açıkladı. Doha üzerinden Asya ve Avrupa’yı birbirine bağlama iddiasıyla büyüyen Qatar Airways diplomatik ilişkilerin kesilmesinden en zararlı çıkacak kuruluş olabilir. Dubai, Abu Dabi, Riyad ve Kahire’ye uçuşları duracak. Bu her gün onlarca sefer demek. Bu ülkelerinin Katar uçaklarına hava sahalarını kapatmalarının ardından Katar’dan kalkıp batı yönüne gidecek uçakların, komşu ülkelerin etrafından dolaşması gerekecek. Ayrıca bölgenin geniş kesimlerindeki hava sahalarından yasaklı olmaları da büyük bir sorun yaratacak. Uçuş rotaları değişmek zorunda kalacak ve uçuşların süreleri kaçınılmaz olarak artacak. Yakıt masraflarının artması dışında, yolcuların memnuniyetsizliği de artacak. Danışmanlık şirketi Cornerstone Global’den Ganem Nuseybe “Avrupa’ya yolculuklar bundan önce 5 veya 6 saat sürüyorsa şimdi rota değişiklikleri yüzünden 8-9 saate çıkacak. Yolcular başka şirketleri tercih edebilir” diyor. AP’ye bilgi veren bir Somalili yetkili, ülkelerinin hava sahasını kullanan Katar uçaklarının sayısında Pazartesi büyük bir artış yaşandığını söyledi. Katar’ın başkenti Doha’da bulunan ve bölgenin en büyük hava limanlarından biri olan Hamad Uluslararası Havalimanı ve Qatar Havayolları’nın bu yasaktan etkilenmesi bekleniyor. FlightRadar24 verilerine göre, Qatar Havayolları uçakları kısıtlı bir rotayı kullanarak uçabiliyor. Basra Körfezi’ni geçen uçaklar, İran üstünden ilerliyor ve Türkiye’den geçerek Avrupa’ya doğru seyrediyor.
Birleşik Arap Emirlikleri’nden (BAE) Abu Dabi’nin ulusal havayolu şirketi Etihad Airways, Doha’ya uçuşları bu sabah itibariyle durdurdu. Şirketin Doha’ya günde 4 seferi vardı. Diğer havayollarının da benzer adımlar atması bekleniyor.
Suudi Arabistan, BAE, Bahreyn ve Mısır da Katar’a uçuşları durdurduklarını ve hava sahalarını Qatar Airways uçaklarına kapattıklarını açıkladı.
Doha üzerinden Asya ve Avrupa’yı birbirine bağlama iddiasıyla büyüyen Qatar Airways diplomatik ilişkilerin kesilmesinden en zararlı çıkacak kuruluş olabilir. Dubai, Abu Dabi, Riyad ve Kahire’ye uçuşları duracak. Bu her gün onlarca sefer demek.
Bu ülkelerinin Katar uçaklarına hava sahalarını kapatmalarının ardından Katar’dan kalkıp batı yönüne gidecek uçakların, komşu ülkelerin etrafından dolaşması gerekecek.
Ayrıca bölgenin geniş kesimlerindeki hava sahalarından yasaklı olmaları da büyük bir sorun yaratacak. Uçuş rotaları değişmek zorunda kalacak ve uçuşların süreleri kaçınılmaz olarak artacak. Yakıt masraflarının artması dışında, yolcuların memnuniyetsizliği de artacak.
Danışmanlık şirketi Cornerstone Global’den Ganem Nuseybe “Avrupa’ya yolculuklar bundan önce 5 veya 6 saat sürüyorsa şimdi rota değişiklikleri yüzünden 8-9 saate çıkacak. Yolcular başka şirketleri tercih edebilir” diyor.
AP’ye bilgi veren bir Somalili yetkili, ülkelerinin hava sahasını kullanan Katar uçaklarının sayısında Pazartesi büyük bir artış yaşandığını söyledi.
Katar’ın başkenti Doha’da bulunan ve bölgenin en büyük hava limanlarından biri olan Hamad Uluslararası Havalimanı ve Qatar Havayolları’nın bu yasaktan etkilenmesi bekleniyor.
FlightRadar24 verilerine göre, Qatar Havayolları uçakları kısıtlı bir rotayı kullanarak uçabiliyor. Basra Körfezi’ni geçen uçaklar, İran üstünden ilerliyor ve Türkiye’den geçerek Avrupa’ya doğru seyrediyor.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2s1Ef9s
via IFTTT
KATAR KRİZİNİN HAVACILIĞA OLASI ETKİLERİ NELER ?

SUUDİ ARABİSTAN KATAR HAVA YOLLARINA 48 SAAT SÜRE VERDİ
