6 Haziran 2017 Salı

Load Master Mesleğini Tanıyalım Türkiye’de hava kargo kavramı geliştikçe , Load Master kavramı da dikkat çekmeye başladı. Özellikle Türk Hava Yolları’nın son bir kaç yıldır sektörden load master personeli alması , bu meslek grubundaki hareketlikiği arttırdı. Load Master Sertifikası Çünkü load master olabilmenin bazı koşulları olmakla birlikte , şirket içi eğitimlerle pekiştirilip uzmanlaşan kişilere Load Master sertifikası verilmektedir. Yani dışarıdan her hangi bir kurumda kursu yoktur. Load Master Bulunduran Firmalar Türk Hava Yolları ( Turkish Cargo ) , ACT Havayolları , ULS Havayolları ve MNG havayolları hali hazırda load master yetiştirip kendi kargo uçaklarında kullanmaktadır. Load Master Nedir? Havaş , Çelebi ve TGS gibi yer hizmetlerinde de harekat memuru, operasyon memuru ( operation supervisor ) veya Red Cap adıyla uçuşları koordine edip dengeli yükleme boşaltmadan da sorumludurlar. Load Master konusunda uzman yükleme ve boşaltmadan sorumlu kişidir. Yolcu uçaklarında da load master olabildiği halde yolcu veya hava trafiği gibi uçuşun diğer konularıyla ilgilenmez. Sadece kargo ve bagajın yükleme , boşaltması önceliğidir. Özel kargolar onun sorumluluğundadır. Mesleğin standart doumanların başında load sheet, trim sheet ve load plan ( yükleme planı ) gelir. Kimler Load Master Olabilir? Genelde yer hizmetlerinde görev yapmış harekat memurlarının , havayolunun kendi personelini yetiştirmesi yada az da olsa dışarıdan alınan personelin eğitimciler tarafından yetiştirilmesi ile bu meslek yol almaktadır. Ön lisans veya lisans mezununları, ingilizce yeterliliğine sahip adaylar arasından tercih edilmektedir. Load Master Görevleri Nelerdir? Dediğimiz gibi genelde kargo uçaklarında çalışırlar. Uçağın dengeli yüklenmesinin matematiksel hesabını “load and trimsheet” üzerinde yapar ve yükleme – boşaltma sürecinde gerekli kontrolü ve taKibi yapar. Özel kargolar , tehlikeli maddeler , canlı hayvan taşımacılığı uzmanlık alanlarıdır. Mesleğin standart eğitimlerini almış olmaları gerekmektedir. Diğer görevleri arasında ekibin ve uçağın gümrük evraklarının takibi ve görevlilere ulaştırılması da vardır. Uçucu ekip ile hareket ederler. Yatıları ve harcırahları vardır. Ofis personeli gibi değil uçucu ekip gibi uçuştan uçuşa havalimanına gelirler. Load Master Maaşları 2017 yılı itibariyle vede THY ‘den gelen taleplerle maaşlar sektörün üzerindedir. Eski ve yeni personel arasındaki maaş farkı artmıştır. Eskiden bu kadar sirkülasyon olmadığından daha durağan bir kariyer seçenekleri vardı. Maaşları avro veya dolar üzerindendir genelde. TL verenlere de rastlanabilir. Yeni işe başlayan load masterlar yaklaşık bin avro maaş alabilmektedir. Yıla, tecrübeye ve pozisyona göre maaşlar 1500 -2000 avro üzerine çıkmaktadır. Artı uçuş harcıraları da mevcuttur.   Gençler için ideal bir meslektir. Görev tanımı çok net çizilmiş, karışanı olmayan ve çok gezilen bir meslektir.  

Türkiye’de hava kargo kavramı geliştikçe , Load Master kavramı da dikkat çekmeye başladı.

Özellikle Türk Hava Yolları’nın son bir kaç yıldır sektörden load master personeli alması , bu meslek grubundaki hareketlikiği arttırdı.

Load Master Sertifikası

Çünkü load master olabilmenin bazı koşulları olmakla birlikte , şirket içi eğitimlerle pekiştirilip uzmanlaşan kişilere Load Master sertifikası verilmektedir. Yani dışarıdan her hangi bir kurumda kursu yoktur.

Load Master Bulunduran Firmalar

Türk Hava Yolları ( Turkish Cargo ) , ACT Havayolları , ULS Havayolları ve MNG havayolları hali hazırda load master yetiştirip kendi kargo uçaklarında kullanmaktadır.

Load Master Nedir?

Havaş , Çelebi ve TGS gibi yer hizmetlerinde de harekat memuru, operasyon memuru ( operation supervisor ) veya Red Cap adıyla uçuşları koordine edip dengeli yükleme boşaltmadan da sorumludurlar.

Load Master konusunda uzman yükleme ve boşaltmadan sorumlu kişidir. Yolcu uçaklarında da load master olabildiği halde yolcu veya hava trafiği gibi uçuşun diğer konularıyla ilgilenmez.

Sadece kargo ve bagajın yükleme , boşaltması önceliğidir. Özel kargolar onun sorumluluğundadır. Mesleğin standart doumanların başında load sheet, trim sheet ve load plan ( yükleme planı ) gelir.

Kimler Load Master Olabilir?

Genelde yer hizmetlerinde görev yapmış harekat memurlarının , havayolunun kendi personelini yetiştirmesi yada az da olsa dışarıdan alınan personelin eğitimciler tarafından yetiştirilmesi ile bu meslek yol almaktadır. Ön lisans veya lisans mezununları, ingilizce yeterliliğine sahip adaylar arasından tercih edilmektedir.

Load Master Görevleri Nelerdir?

Dediğimiz gibi genelde kargo uçaklarında çalışırlar. Uçağın dengeli yüklenmesinin matematiksel hesabını “load and trimsheet” üzerinde yapar ve yükleme – boşaltma sürecinde gerekli kontrolü ve taKibi yapar.

Özel kargolar , tehlikeli maddeler , canlı hayvan taşımacılığı uzmanlık alanlarıdır. Mesleğin standart eğitimlerini almış olmaları gerekmektedir.

Diğer görevleri arasında ekibin ve uçağın gümrük evraklarının takibi ve görevlilere ulaştırılması da vardır.

Uçucu ekip ile hareket ederler. Yatıları ve harcırahları vardır. Ofis personeli gibi değil uçucu ekip gibi uçuştan uçuşa havalimanına gelirler.

Load Master Maaşları

2017 yılı itibariyle vede THY ‘den gelen taleplerle maaşlar sektörün üzerindedir. Eski ve yeni personel arasındaki maaş farkı artmıştır. Eskiden bu kadar sirkülasyon olmadığından daha durağan bir kariyer seçenekleri vardı. Maaşları avro veya dolar üzerindendir genelde. TL verenlere de rastlanabilir.

Yeni işe başlayan load masterlar yaklaşık bin avro maaş alabilmektedir. Yıla, tecrübeye ve pozisyona göre maaşlar 1500 -2000 avro üzerine çıkmaktadır. Artı uçuş harcıraları da mevcuttur.

 

Gençler için ideal bir meslektir. Görev tanımı çok net çizilmiş, karışanı olmayan ve çok gezilen bir meslektir.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2rynqkV
via IFTTT

Load Master Mesleğini Tanıyalım


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2rynqkV

GMW MIMARLIK Tasarımı Riyad Havalimanı Terminal 5’e “Yılın Ulaştırma Projesi” Ödülü… GMW MIMARLIK tarafından tasarlanan “Riyad King Khaled Havalimanı Terminal 5” projesi, Dubai’de düzenlenen “MEED Quality Awards for Projects” yarışmasında “Yılın Ulaştırma Projesi” ödülüne layık görüldü. Ulaşım sektörü yapılarında Türkiye’nin ve dünyanın lider markalarından biri olan GMW MIMARLIK tarafından tasarlanan “Riyadh King Khaled Uluslararası Havalimanı Terminal 5” projesi, sektörün saygın yayınlarından biri olan “MEED” tarafından Dubai’de düzenlenen MEED Quality Awards for Projects yarışmasında “Yılın Ulaştırma Projesi” seçilerek ödüllendirildi. 2016 yılında Medine Havalimanı projesiyle kazandığı bu ödülü bu kez de Riyad Havalimanı Terminal 5 projesi ile kazanmanın gururunu yaşayan İstanbul merkezli GMW MIMARLIK, tasarımlarında netlik, verimlilik ve sürdürülebilirlik gibi konulara öncelik vererek yolcu konforunu ön plana çıkartırken, işlevsellikten de ödün vermeyerek uzun vadede başarıyla işleyen terminaller tasarlıyor. Şehrin 35 kilometre kuzeyine konumlanmış 4 terminal binasıyla yılda 13 milyon yerli ve yabancı yolcuya hizmet eden, 4.200 metrelik iki paralel piste sahip uluslararası bir havaalanı olan King Khaled Havalimanı’nın, 106 bin metrekare büyüklüğe sahip olan 5 numaralı yeni terminal binası, aynı anda yedi geniş gövdeli veya 16 dar gövdeli uçağa hizmet verecek şekilde tasarlanarak havalimanının yolcu kapasitesini iki katına çıkarılmış. Terminal 5 projesi kapsamında, mevcut terminallere ulaşan ana yolun doğusunda yaklaşık 400.000 metrekarelik alanda içinde 106,000 m2’lik bir terminal binası, 2400 araçlık otopark ile itfaiye, idari bina gibi diğer ek binalar da tasarlanmış. Terminal 5, konsept tasarım aşamasında başkent Riyad’ın gelişen mimarisini yansıtan çağdaş mimari yaklaşımıyla davetkar ve ilham verici bir giriş kapısı olarak tasarlanmış; sonrasında idarenin talepleriyle mevcut terminallerle benzer bir mimari yapıya dönüştürülmüş. Yürüme mesafeleri, kat değiştirme, yönlendirme, doğal ışıktan faydalanma gibi ana prensipleri yolcu konforunu maksimize edecek şekilde tasarlanırken binanın büyütülebilir ve gelecekte oluşabilecek ihtiyaçlar doğrultusunda esnek olması sağlanmış ve kabuktaki değişime rağmen bu tasarım prensipleri korunmuş. Sertifika başvurusu yapılmamış olmakla birlikte bina LEED sertifikasyonu sistemine uygun olarak tasarlanmış. GMW MIMARLIK tasarımlarında netlik, verimlilik ve sürdürülebilirlik gibi konulara öncelik vererek yolcu konforunu ön plana çıkartırken işlevsellikten de ödün vermeyerek uzun süreli başarılar elde ediyor. GMW MIMARLIK, hem Türkiye hem de yurtdışında ulaşım sektörü yapılarında lider markalardan biri. Kuruluşundan bu yana İstanbul Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali başta olmak üzere, Vnukovo, Kahire, Üsküp, Ohrid, Roma, Medine, Riyad ve Kuveyt’in de aralarında olduğu uluslararası ve yerel ölçekte birçok havalimanı projesi tasarlayan GMW MIMARLIK, mimari proje üretimi dışında ayrıca pek çok uluslararası havalimanının idarelerine veya uluslararası proje gruplarına terminal planlaması konusunda uluslararası danışmanlık hizmeti vererek, bu yönüyle Türkiye’de örneği olmayan bir başarıya da imza atıyor. GMW MIMARLIK Hakkında GMW MIMARLIK 2000 yılında, 1949’da Londra’da kurulmuş olan GMW ARCHITECTS’in kıdemli ortağı Ali Evrenay Özveren önderliğinde kurulmuştur. İstanbul Nişantaşı’nda bulunan ofis, 2011 yılında Ali Evrenay Özveren’e ortak olarak katılan Dicle Demircioğlu ve Pinar Ilki tarafından yönetilmektedir. 2000 yılında gerçekleştirilen İstanbul Atatürk uluslararası Havalimanı terminal projesinin tamamlanmasının ardından GMW MIMARLIK, Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika ve Türkiye’de ulaşım sektöründe bir dizi önemli uluslararası projeyi hayata geçirmek üzere görevlendirilmiştir. Firma, havalimanı projelerinin yanı sıra tren istasyonları, ofis, alışveriş ve eğlence merkezleri gibi geniş bir proje yelpazesine imza atmıştır. Büyük ölçekli bir ulaşım projesi veya ofis iç mimari projesi söz konusu olduğunda, herhangi bir fark gözetilmeksizin kaliteden ödün verilmeden en iyi hizmetin uluslararası proje standartlarında verilmesi amaçlanır. Tasarım yönetimi ile çok sayıda mühendis ve danışmanlardan oluşan proje ekibinin etkin koordinasyonu, firmanın güçlü özelliklerinden biridir. GMWM, Avrupa’nın yirmiden fazla başkentinde yer alan mimarlık firmalarının bir araya gelerek oluşturduğu Avrupa Mimarlar Birliği’nin (EAA, European Architecture Alliance) kurucu üyelerinden biridir.

GMW MIMARLIK tarafından tasarlanan “Riyad King Khaled Havalimanı Terminal 5” projesi, Dubai’de düzenlenen “MEED Quality Awards for Projects” yarışmasında “Yılın Ulaştırma Projesi” ödülüne layık görüldü.

Ulaşım sektörü yapılarında Türkiye’nin ve dünyanın lider markalarından biri olan GMW MIMARLIK tarafından tasarlanan “Riyadh King Khaled Uluslararası Havalimanı Terminal 5” projesi, sektörün saygın yayınlarından biri olan “MEED” tarafından Dubai’de düzenlenen MEED Quality Awards for Projects yarışmasında “Yılın Ulaştırma Projesi” seçilerek ödüllendirildi.

2016 yılında Medine Havalimanı projesiyle kazandığı bu ödülü bu kez de Riyad Havalimanı Terminal 5 projesi ile kazanmanın gururunu yaşayan İstanbul merkezli GMW MIMARLIK, tasarımlarında netlik, verimlilik ve sürdürülebilirlik gibi konulara öncelik vererek yolcu konforunu ön plana çıkartırken, işlevsellikten de ödün vermeyerek uzun vadede başarıyla işleyen terminaller tasarlıyor.

Şehrin 35 kilometre kuzeyine konumlanmış 4 terminal binasıyla yılda 13 milyon yerli ve yabancı yolcuya hizmet eden, 4.200 metrelik iki paralel piste sahip uluslararası bir havaalanı olan King Khaled Havalimanı’nın, 106 bin metrekare büyüklüğe sahip olan 5 numaralı yeni terminal binası, aynı anda yedi geniş gövdeli veya 16 dar gövdeli uçağa hizmet verecek şekilde tasarlanarak havalimanının yolcu kapasitesini iki katına çıkarılmış. Terminal 5 projesi kapsamında, mevcut terminallere ulaşan ana yolun doğusunda yaklaşık 400.000 metrekarelik alanda içinde 106,000 m2’lik bir terminal binası, 2400 araçlık otopark ile itfaiye, idari bina gibi diğer ek binalar da tasarlanmış.

Terminal 5, konsept tasarım aşamasında başkent Riyad’ın gelişen mimarisini yansıtan çağdaş mimari yaklaşımıyla davetkar ve ilham verici bir giriş kapısı olarak tasarlanmış; sonrasında idarenin talepleriyle mevcut terminallerle benzer bir mimari yapıya dönüştürülmüş. Yürüme mesafeleri, kat değiştirme, yönlendirme, doğal ışıktan faydalanma gibi ana prensipleri yolcu konforunu maksimize edecek şekilde tasarlanırken binanın büyütülebilir ve gelecekte oluşabilecek ihtiyaçlar doğrultusunda esnek olması sağlanmış ve kabuktaki değişime rağmen bu tasarım prensipleri korunmuş. Sertifika başvurusu yapılmamış olmakla birlikte bina LEED sertifikasyonu sistemine uygun olarak tasarlanmış.

GMW MIMARLIK tasarımlarında netlik, verimlilik ve sürdürülebilirlik gibi konulara öncelik vererek yolcu konforunu ön plana çıkartırken işlevsellikten de ödün vermeyerek uzun süreli başarılar elde ediyor. GMW MIMARLIK, hem Türkiye hem de yurtdışında ulaşım sektörü yapılarında lider markalardan biri.

Kuruluşundan bu yana İstanbul Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali başta olmak üzere, Vnukovo, Kahire, Üsküp, Ohrid, Roma, Medine, Riyad ve Kuveyt’in de aralarında olduğu uluslararası ve yerel ölçekte birçok havalimanı projesi tasarlayan GMW MIMARLIK, mimari proje üretimi dışında ayrıca pek çok uluslararası havalimanının idarelerine veya uluslararası proje gruplarına terminal planlaması konusunda uluslararası danışmanlık hizmeti vererek, bu yönüyle Türkiye’de örneği olmayan bir başarıya da imza atıyor.

GMW MIMARLIK Hakkında

GMW MIMARLIK 2000 yılında, 1949’da Londra’da kurulmuş olan GMW ARCHITECTS’in kıdemli ortağı Ali Evrenay Özveren önderliğinde kurulmuştur. İstanbul Nişantaşı’nda bulunan ofis, 2011 yılında Ali Evrenay Özveren’e ortak olarak katılan Dicle Demircioğlu ve Pinar Ilki tarafından yönetilmektedir.

2000 yılında gerçekleştirilen İstanbul Atatürk uluslararası Havalimanı terminal projesinin tamamlanmasının ardından GMW MIMARLIK, Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika ve Türkiye’de ulaşım sektöründe bir dizi önemli uluslararası projeyi hayata geçirmek üzere görevlendirilmiştir. Firma, havalimanı projelerinin yanı sıra tren istasyonları, ofis, alışveriş ve eğlence merkezleri gibi geniş bir proje yelpazesine imza atmıştır.

Büyük ölçekli bir ulaşım projesi veya ofis iç mimari projesi söz konusu olduğunda, herhangi bir fark gözetilmeksizin kaliteden ödün verilmeden en iyi hizmetin uluslararası proje standartlarında verilmesi amaçlanır. Tasarım yönetimi ile çok sayıda mühendis ve danışmanlardan oluşan proje ekibinin etkin koordinasyonu, firmanın güçlü özelliklerinden biridir.

GMWM, Avrupa’nın yirmiden fazla başkentinde yer alan mimarlık firmalarının bir araya gelerek oluşturduğu Avrupa Mimarlar Birliği’nin (EAA, European Architecture Alliance) kurucu üyelerinden biridir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2sPb1ah
via IFTTT

GMW MIMARLIK Tasarımı Riyad Havalimanı Terminal 5’e “Yılın Ulaştırma Projesi” Ödülü…


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2sPb1ah

Evcil Hayvan Taşımacılığı


via Uçak Kargo | Hava Kargo | Kargo Taşımacılığı | Hava Kargo Türkiye http://ift.tt/2qTf3hr

Pegasus’tan yeni reklam kampanyası: Sen Yeter Ki Uçmak İste


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2qX1UrG

Pegasus’tan yeni reklam kampanyası: Sen Yeter Ki Uçmak İste Pegasus’tan yeni reklam kampanyası: Sen Yeter Ki Uçmak İste Uygun fiyatları ve seyahati kolaylaştıran çözümleriyle her zaman misafirlerinin yanında olan Pegasus Hava Yolları, “Sen Yeter Ki Uçmak İste” sloganlı yeni reklam kampanyasını başlattı. Görsel dünyasını ve dilini yenileyen Pegasus, reklam kampanyası kapsamında hedef kitlesine samimi bir dille sesleniyor ve “Uygun fiyatlar ve seyahat çözümleri bende” diyor. Pegasus’un yeni kampanyasının ana reklam filminde Yılmaz Vural, Pakize Suda, Cem Seymen, Wilco Van Herpen ve Amansız Övücüler yer alıyor. Birçok tüketicinin aklından sıklıkla geçen “Bilet uygun fiyatlı olsun”, “Uçuşum esnek olsun”, “Yorulmayayım, her şey kolay olsun” gibi taleplere yanıt veren Pegasus, sunduğu ek hizmetler çerçevesinde uçakla seyahati nasıl kolaylaştırdığını etkin bir dille anlatıyor. Mizahi bir yaklaşımla kurgulanan reklam filminde, yolcuların hayatlarını kolaylaştıran ek hizmetlerin çeşitliliğine dikkat çekiliyor. Tüm kurgusu dijital mecralara özel olarak planlanan kampanyanın, ana reklam filminin ardından devam filmleriyle de sürmesi planlanıyor. Reklamveren: Pegasus Hava Yolları Kampanya İsmi: Sen Yeter Ki Uçmak İste Reklamveren Yetkilileri: Onur Dedeköylü, Elif Yalt Başeski, Nazlı Elif Tan, Tuğba Çelik, Gizem Tatar Ana Strateji / Reklam Ajansı: Rafineri Reklam Ajansı: 4129Grey Kreatif Direktör: Görkem Yeğin Mert Kreatif Ekip: Serkan Ün, Gökhan Buluk, Burcu Çeliksap, Özge Yılmaz, Emre Çil, Abdurrahman Gürses, Evren Özbozdağlı Marka Yönetimi: Melis Erduran, Önder Işkın Ajans Prodüktörü: Gülşah Batıbeki, Yasemin Toprak Açılış Filmi Prodüksiyon Şirketi: Octopus Açılış Filmi Yönetmen: Walky Talky Devam Filmleri Prodüksiyon Şirketi: Istanbuldogz Devam Filmleri Yönetmen: Tunç Topçuoğlu Müzik: 3K1A Medya Planlama/Satınalma: Vizeum, Hype Mecralar: Dijital

Pegasus’tan yeni reklam kampanyası:

Sen Yeter Ki Uçmak İste

Uygun fiyatları ve seyahati kolaylaştıran çözümleriyle her zaman misafirlerinin yanında olan Pegasus Hava Yolları, “Sen Yeter Ki Uçmak İste” sloganlı yeni reklam kampanyasını başlattı. Görsel dünyasını ve dilini yenileyen Pegasus, reklam kampanyası kapsamında hedef kitlesine samimi bir dille sesleniyor ve “Uygun fiyatlar ve seyahat çözümleri bende” diyor. Pegasus’un yeni kampanyasının ana reklam filminde Yılmaz Vural, Pakize Suda, Cem Seymen, Wilco Van Herpen ve Amansız Övücüler yer alıyor.

Birçok tüketicinin aklından sıklıkla geçen “Bilet uygun fiyatlı olsun”, “Uçuşum esnek olsun”, “Yorulmayayım, her şey kolay olsun” gibi taleplere yanıt veren Pegasus, sunduğu ek hizmetler çerçevesinde uçakla seyahati nasıl kolaylaştırdığını etkin bir dille anlatıyor. Mizahi bir yaklaşımla kurgulanan reklam filminde, yolcuların hayatlarını kolaylaştıran ek hizmetlerin çeşitliliğine dikkat çekiliyor. Tüm kurgusu dijital mecralara özel olarak planlanan kampanyanın, ana reklam filminin ardından devam filmleriyle de sürmesi planlanıyor.

Reklamveren: Pegasus Hava Yolları

Kampanya İsmi: Sen Yeter Ki Uçmak İste
Reklamveren Yetkilileri: Onur Dedeköylü, Elif Yalt Başeski, Nazlı Elif Tan, Tuğba Çelik, Gizem Tatar
Ana Strateji / Reklam Ajansı: Rafineri
Reklam Ajansı: 4129Grey

Kreatif Direktör: Görkem Yeğin Mert

Kreatif Ekip: Serkan Ün, Gökhan Buluk, Burcu Çeliksap, Özge Yılmaz, Emre Çil, Abdurrahman Gürses, Evren Özbozdağlı

Marka Yönetimi: Melis Erduran, Önder Işkın

Ajans Prodüktörü: Gülşah Batıbeki, Yasemin Toprak

Açılış Filmi Prodüksiyon Şirketi: Octopus

Açılış Filmi Yönetmen: Walky Talky

Devam Filmleri Prodüksiyon Şirketi: Istanbuldogz

Devam Filmleri Yönetmen: Tunç Topçuoğlu

Müzik: 3K1A

Medya Planlama/Satınalma: Vizeum, Hype
Mecralar: Dijital



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2qX1UrG
via IFTTT