
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
5 Haziran 2017 Pazartesi
THY’den 3. Havalimanı yatırımları ile ilgili açıklama

THY’den 3. Havalimanı yatırımları ile ilgili açıklama Türk Hava Yolları A.O. olarak, İstanbul’un 3. Havalimanı’nda yapacağımız yatırımların en kısa zaman ve en doğru modelle hayata geçirilmesi amacıyla şirketimiz finansal danışmanlık hizmeti almaktadır. İlgili danışmanlarımızın uluslararası havalimanı finansal yatırım tecrübelerinden istifade etmek kaydıyla, banka finansmanı, proje finansmanı, uzun süreli kiralama yöntemleri gibi alternatif finansman modelleri üzerinde titiz çalışmalarımız devam etmektedir. Kısa bir süre zarfında finansman maliyeti, süreç yönetimi, kalite güvence gibi birçok unsurun Ortaklığımız menfaatlerine en uygun olacak şekilde değerlendirileceği bir yatırım yöntemi bu doğrultuda belirlenmiş olacaktır. Bununla birlikte, 3. Havalimanı yatırımlarımız çeşitli fazlar altında gerçekleştirilecektir. İlk fazında öncelikle filli operasyonların yürütülmesini sağlayacak yatırımların tamamlanması planlanmaktadır. İlerleyen fazlarda ise, 3. Havalimanı’nın büyüme sürecine bağlı olarak Yeni Havalimanı yatırımlarımız devam edecektir. Türk Hava Yolları A.O.’nun bu projeyle ilgili finansman temininde gerekli olabilecek teminatlar noktasında, bazı medya organlarında iddia edildiği gibi yetersiz durumda olması söz konusu değildir. Basında bu yönlü çıkan haberler hiçbir şekilde gerçeği yansıtmamaktadır. Kaynak:thy.com
Türk Hava Yolları A.O. olarak, İstanbul’un 3. Havalimanı’nda yapacağımız yatırımların en kısa zaman ve en doğru modelle hayata geçirilmesi amacıyla şirketimiz finansal danışmanlık hizmeti almaktadır. İlgili danışmanlarımızın uluslararası havalimanı finansal yatırım tecrübelerinden istifade etmek kaydıyla, banka finansmanı, proje finansmanı, uzun süreli kiralama yöntemleri gibi alternatif finansman modelleri üzerinde titiz çalışmalarımız devam etmektedir. Kısa bir süre zarfında finansman maliyeti, süreç yönetimi, kalite güvence gibi birçok unsurun Ortaklığımız menfaatlerine en uygun olacak şekilde değerlendirileceği bir yatırım yöntemi bu doğrultuda belirlenmiş olacaktır.
Bununla birlikte, 3. Havalimanı yatırımlarımız çeşitli fazlar altında gerçekleştirilecektir. İlk fazında öncelikle filli operasyonların yürütülmesini sağlayacak yatırımların tamamlanması planlanmaktadır. İlerleyen fazlarda ise, 3. Havalimanı’nın büyüme sürecine bağlı olarak Yeni Havalimanı yatırımlarımız devam edecektir.
Türk Hava Yolları A.O.’nun bu projeyle ilgili finansman temininde gerekli olabilecek teminatlar noktasında, bazı medya organlarında iddia edildiği gibi yetersiz durumda olması söz konusu değildir. Basında bu yönlü çıkan haberler hiçbir şekilde gerçeği yansıtmamaktadır.
Kaynak:thy.com
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2rBIc1P
via IFTTT
Tiyatro perdesi Türk Hava Yolları ile gökyüzünde açılıyor

Tiyatro perdesi Türk Hava Yolları ile gökyüzünde açılıyor Türk Hava Yolları, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Şehir Tiyatroları ile önemli bir iş birliğine imza attı. Türk Hava Yolları, Şehir Tiyatroları ile yapılan protokol çerçevesinde Şehir Tiyatroları’nda sergilenen oyunları 1 Haziran tarihi itibariyle uçak içi eğlence sisteminde yayınlayarak yolcularının tiyatro oyunlarını gökyüzünde deneyimlemesini sağlıyor. Türk Hava Yolları’nın Planet Eğlence Sistemi’ne sahip tüm dış hat uçuşlarında yayınlanan oyunlar bayrak taşıyıcının sadece yerli yolcularının değil aynı zamanda İngilizce altyazı seçeneği ile yabancı yolcularının da beğenisine sunuluyor. Bu sayede 100 yılı aşkın zamandır sergilenen İBB Şehir Tiyatroları eserleri, Türk Hava Yolları’nın milyonlarca yabancı yolcusuna da ulaştırılarak önemli bir kültürel görevi ifa ediyor. Planet eğlence sisteminde her ay yenilenen film, TV programları ve müzik içeriklerinin yanı sıra İBB Şehir Tiyatroları’nda kapalı gişe oynayan en popüler oyunlar da Tiyatro kategorisi altında peyderpey yer alacak. Haziran ayı itibariyle; Saadet Hanım, Geç Kalanlar, Pollyanna, Karıncalar (Bir Savaş Vardı) ve Hayal-i Temsil oyunları yolcuların beğenisine sunuluyor. Sahnede sergilenen oyunların görüntüleri, farklı açılardan görüntü alan sekiz kamera ile kaydedildi. Kayıtlarda; oyuncuların jest, mimik ve duygularını tiyatrodaki gerçekliğiyle yansıtan özel teknikler kullanıldı. Şehir Tiyatrolarının temeli olan Darülbedayi-i Osmani 1914 yılında kuruldu. 1931 yılında resmen İstanbul Belediyesi’ne bağlanan kurum, 1934 yılından sonra İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatroları adını aldı.* *İstanbul Şehir Tiyatrolarının temeli olan Darülbedayi-i Osmani’nin Belediye Başkanı Cemil (Topuzlu) Paşa’nın Belediye Meclisi’nden çıkarttığı kararla 1914 yılında kuruldu. Ocak 1916’da sahnelenen “Çürük Temel” oyunuyla profesyonel bir tiyatro topluluğu durumuna gelen Darülbedayi, Tepebaşı Tiyatrosu’ndan başka, yeni sahnelerde de perdelerini açtı. 1934 yılında İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatroları adını alan ve bugün hala bir okul gibi eğitim kurumu olma görevini sürdüren İBB Şehir Tiyatroları, on tane sahnesiyle, her gün 3000 civarında İstanbul seyircisine perdelerini açıyor. Türk Hava Yolları Hakkında: 1933 Yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 338 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 250 uluslararası, 49 yurtiçi olmak üzere dünyada 299 noktaya uçan, 4 yıldızlı havayolu şirketidir. 2016 yılı Skytrax değerlendirmesine göre Türk Hava Yolları, art arda olmak üzere 6. kez “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi”, 8. kez de “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” seçildi. 2010 yılında dünyanın “En İyi Ekonomi İkram Servisi”, 2013 ve 2014 yıllarında da “En İyi Business Class İkram Servisi” ödüllerini elde eden Türk Hava Yolları, bu yıl da aynı ödüle sahip olurken, geçtiğimiz yıl lâyık görüldüğü dünyanın “En İyi Business Class Özel Yolcu Salonu İkramı” ödülünü yine bu yılki değerlendirme sonuçlarına göre almaya hak kazandı. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye http://ift.tt/TpSd7u web adresinden veya Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir. Star İttifakı Hakkında: Türk Hava Yolları, 1997 yılında uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve hizmet sunan ve ilk küresel ölçekli havayolu ittifakı olarak kurulan Star İttifakı üyesidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi sayısız ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brazil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI ve United. Star İttifakı, hâli hazırda 190 ülkedeki 1.300 havalimanına 18.450’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır.
Türk Hava Yolları, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Şehir Tiyatroları ile
önemli bir iş birliğine imza attı.
Türk Hava Yolları, Şehir Tiyatroları ile yapılan protokol çerçevesinde Şehir Tiyatroları’nda sergilenen oyunları 1 Haziran tarihi itibariyle uçak içi eğlence sisteminde yayınlayarak yolcularının tiyatro oyunlarını gökyüzünde deneyimlemesini sağlıyor.
Türk Hava Yolları’nın Planet Eğlence Sistemi’ne sahip tüm dış hat uçuşlarında yayınlanan oyunlar bayrak taşıyıcının sadece yerli yolcularının değil aynı zamanda İngilizce altyazı seçeneği ile yabancı yolcularının da beğenisine sunuluyor. Bu sayede 100 yılı aşkın zamandır sergilenen İBB Şehir Tiyatroları eserleri, Türk Hava Yolları’nın milyonlarca yabancı yolcusuna da ulaştırılarak önemli bir kültürel görevi ifa ediyor.
Planet eğlence sisteminde her ay yenilenen film, TV programları ve müzik içeriklerinin yanı sıra İBB Şehir Tiyatroları’nda kapalı gişe oynayan en popüler oyunlar da Tiyatro kategorisi altında peyderpey yer alacak.
Haziran ayı itibariyle; Saadet Hanım, Geç Kalanlar, Pollyanna, Karıncalar (Bir Savaş Vardı) ve Hayal-i Temsil oyunları yolcuların beğenisine sunuluyor.
Sahnede sergilenen oyunların görüntüleri, farklı açılardan görüntü alan sekiz kamera ile kaydedildi. Kayıtlarda; oyuncuların jest, mimik ve duygularını tiyatrodaki gerçekliğiyle yansıtan özel teknikler kullanıldı.
Şehir Tiyatrolarının temeli olan Darülbedayi-i Osmani 1914 yılında kuruldu. 1931 yılında resmen İstanbul Belediyesi’ne bağlanan kurum, 1934 yılından sonra İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatroları adını aldı.*
*İstanbul Şehir Tiyatrolarının temeli olan Darülbedayi-i Osmani’nin Belediye Başkanı Cemil (Topuzlu) Paşa’nın Belediye Meclisi’nden çıkarttığı kararla 1914 yılında kuruldu. Ocak 1916’da sahnelenen “Çürük Temel” oyunuyla profesyonel bir tiyatro topluluğu durumuna gelen Darülbedayi, Tepebaşı Tiyatrosu’ndan başka, yeni sahnelerde de perdelerini açtı. 1934 yılında İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatroları adını alan ve bugün hala bir okul gibi eğitim kurumu olma görevini sürdüren İBB Şehir Tiyatroları, on tane sahnesiyle, her gün 3000 civarında İstanbul seyircisine perdelerini açıyor.
Türk Hava Yolları Hakkında:
1933 Yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 338 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 250 uluslararası, 49 yurtiçi olmak üzere dünyada 299 noktaya uçan, 4 yıldızlı havayolu şirketidir. 2016 yılı Skytrax değerlendirmesine göre Türk Hava Yolları, art arda olmak üzere 6. kez “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi”, 8. kez de “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” seçildi. 2010 yılında dünyanın “En İyi Ekonomi İkram Servisi”, 2013 ve 2014 yıllarında da “En İyi Business Class İkram Servisi” ödüllerini elde eden Türk Hava Yolları, bu yıl da aynı ödüle sahip olurken, geçtiğimiz yıl lâyık görüldüğü dünyanın “En İyi Business Class Özel Yolcu Salonu İkramı” ödülünü yine bu yılki değerlendirme sonuçlarına göre almaya hak kazandı. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye http://ift.tt/TpSd7u web adresinden veya Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir.
Star İttifakı Hakkında:
Türk Hava Yolları, 1997 yılında uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve hizmet sunan ve ilk küresel ölçekli havayolu ittifakı olarak kurulan Star İttifakı üyesidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi sayısız ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brazil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI ve United. Star İttifakı, hâli hazırda 190 ülkedeki 1.300 havalimanına 18.450’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2qWGBSe
via IFTTT
4 Haziran 2017 Pazar
‘3. Havalimanı dünya havacılık sektörüne çok büyük katkı sağlayacak’ İGA Havalimanları İnşaatı Üst Yöneticisi Akçayoğlu, “İstanbul Yeni Havalimanı Türkiye’nin yanı sıra dünya havacılık ve ulaşım sektörüne de çok büyük bir katkı sağlayacak.” dedi. İGA Havalimanları İnşaatı Üst Yöneticisi (CEO) Yusuf Akçayoğlu, İstanbul Yeni Havalimanının Türkiye’nin yanı sıra dünya havacılık ve ulaşım sektörüne çok büyük bir katkı sağlayacağını ifade ederek, “Bizim havalimanımıza birçok hava yolu şirketinin başvuru yapacağına eminiz. Dünya yolcularının da bilet fiyatlarının ucuzlamasına sebep olacağız.” dedi. Akçayoğlu, Almanya’nın Leipzig kentinde düzenlenen Uluslararası Ulaştırma Forumu (ITF) 2017 Yıllık Zirvesinde soruları yanıtladı. Türkiye’nin coğrafik konumundan dolayı rekabet avantajına sahip olduğunu dile getiren Akçayoğlu, “Bu da Türkiye’yi taşıma, ulaşım anlamında çok rekabetçi kılıyor. Bunu enerji kesişim noktası olmaktan tutun ulaşımın diğer bütün alanlarına dahil edebiliriz”” dedi. Havacılıkla ilgili olarak Türkiye’nin son 15 yılda büyük bir gelişme gösterdiğinin altını çizen Akçayoğlu, özellikle Ulaştırma Bakanlığının yürüttüğü ‘herkes uçacak’ programı ve açılan hava alanları sayesinde yolcu sayısının artış gösterdiğini ifade etti. “Dünyanın gözü üzerimizde” Türk Hava Yollarının (THY) Türk havacılığının büyümesine katkı sağladığına dikkati çeken Akçayoğlu, şunları söyledi: “THY şu anda dünyada en fazla uçan havayolu olma konuma gelmiş oldu. Dolayısıyla Türkiye’de havacılık endüstrisinde 3 ana ayaktan ikisi fazlasıyla var. Bunlar birincisi yolcu miktarı, ikincisi havayolu sayısı. Geriye kalan için gerekli olan altyapıydı. Biz İGA olarak Türkiye Cumhuriyeti modern tarihinin en büyük altyapı projesinin üstlenmiş bulunuyoruz. Bu projemizde bütün dünyanın gözü üzerimizde. Çünkü kapladığı alan ve kapasite itibarıyla şu an dünyanın en büyük havacılık merkezi olma durumunda.” Yeni havalimanının özellikle transfer yolcuya çok iyi hizmet vereceğini, yolcu konforunu en üst seviyeye çıkaracağını ve Türk havacılık endüstrisini çok daha rekabetçi hale getireceğini dile getiren Akçayoğlu, bu anlamda İGA olarak bu projeyi en hızlı şekilde yetiştirmenin hesaplarını yaptıklarını kaydetti. “Havalimanı inşaatının yüzde 52,5’i tamamlandı” Akçayoğlu, Yeni havalimanının son durumuna ilişkin de bilgi verdi. Havalimanı inşaatının yüzde 52,5’inin tamamladığını aktaran Akçayoğlu, “İnşaat işlerinde bazen bütün parametreler sizin elinizde olamayabiliyor, hava şartları çok önemli. Çünkü fiziksel şartlarda, dışarıda iş yapıyorsunuz. Kış mevsimi çok zorlu geçti hatta bugünlerde bile yağmur yağıyor. Bunları daha fazla çalışarak bu kayıpları nasıl gideririz onların hesabını yapıyoruz. Hedefimiz 2018 yılı içerisinde inşallah Türkiye’nin bu en büyük projesinin hayata geçirmek.” ifadelerini kullandı. Yeni havalimanının faaliyete geçmesinin ardından yaklaşık 75 milyon yolcu beklediklerini aktaran Akçayoğlu, “İlk faaliyette yaklaşık 75 milyon yolcu bekliyoruz. Atatürk Havalimanına gelen yolcu sayısı 63 milyondu. Şu anda trend de biraz dalgalanma olsa da malum sebeplerden dolayı biz bu geri dönüşün hızlı olacağını tahmin ediyoruz. Havacılıkta her zaman kayıp da geri dönüş de çok hızlı oluyor.” şeklinde konuştu. “Dünya havacılık sektörüne de çok büyük katlı sağlayacak” Yusuf Akçayoğlu, Yeni havalimanının küresel havacılık sektörüne katkısına dikkati çekerek, “İstanbul Yeni Havalimanı Türkiye’nin yanı sıra dünya havacılık ve ulaşım sektörüne de çok büyük bir katkı sağlayacak.” dedi. Türkiye’nin coğrafi konumunun da havacılıkta Türkiye’yi bir merkez haline getirdiğini belirten Akçayoğlu, “Bu durum diğer ülke hava yollarının daha çok frekans almasını, daha çok slot (iniş-kalkış hakkı) almasını sağlayacak. Bizim havalimanımıza birçok hava yolu şirketinin başvuru yapacağına eminiz. Bizim slot sayımızda bir sorun olmayacağı için onların da kapasitelerini artırmada yardımcı olacağız. Dünya yolcularının da bilet fiyatlarının ucuzlamasına sebep olacağız.” dedi. “Güzel tepkiler aldık” Akçayoğlu, Yeni Havalimanına yönelik yurt dışından gelen tepkilere ilişkin de açıklamalarda bulundu. Foruma dünya genelinde çağrılan 2 CEO’dan biri olduğunu aktaran Akçayoğlu, bunun dünya ulaşım sektörünün projeye ne kadar önem verdiğinin bir göstergesi olduğunu dile getirdi. Yeni havalimanına yönelik güzel tepkiler aldıklarını anlatan Akçayoğlu, “İnsanlar önce bu projenin tamamen devlet destekli bir proje olduğunu, devlet ihalesiyle, devlet parasıyla yapılan bir iş olduğunu düşünüyor ama biz onların “yap, işlet, devret” olduğunu söylediğimizde insanlar şaşırdı. Onlara güzel açıklamalarda bulunduk. Bu anlamda dünya kamuoyunu bilgilendirme anlamında çok faydalı bir iş yaptığımıza inanıyorum.” İfadelerini kullandı. Berlin’de faaliyete geçemeyen havalimanı Berlin’de yapımına 2006 yılında başlanan ve hala faaliyete geçmeyen Berlin Havalimanına ilişkin soruyu da yanıtlayan Akçayoğlu, şunları söyledi: “Almanya mühendislik anlamında dünyanın en ileri ülkesidir. Ama bunların çalışma metodu, uyguladıkları model bence hatalı. Bu işlerin ‘yap, işlet, devret’ olması ve bir şemsiye altından yürütülmesi gerekiyor. Benim bildiğim Berlin Havalimanında bütün paketleri farklı müteahhitlere dağıttılar ve ondan sonra da bunların koordinasyonunda ve entegrasyonunda sorun yaşandı.” Kaynak:trthaber.com
İGA Havalimanları İnşaatı Üst Yöneticisi Akçayoğlu, “İstanbul Yeni Havalimanı Türkiye’nin yanı sıra dünya havacılık ve ulaşım sektörüne de çok büyük bir katkı sağlayacak.” dedi.
İGA Havalimanları İnşaatı Üst Yöneticisi (CEO) Yusuf Akçayoğlu, İstanbul Yeni Havalimanının Türkiye’nin yanı sıra dünya havacılık ve ulaşım sektörüne çok büyük bir katkı sağlayacağını ifade ederek, “Bizim havalimanımıza birçok hava yolu şirketinin başvuru yapacağına eminiz. Dünya yolcularının da bilet fiyatlarının ucuzlamasına sebep olacağız.” dedi.
Akçayoğlu, Almanya’nın Leipzig kentinde düzenlenen Uluslararası Ulaştırma Forumu (ITF) 2017 Yıllık Zirvesinde soruları yanıtladı.
Türkiye’nin coğrafik konumundan dolayı rekabet avantajına sahip olduğunu dile getiren Akçayoğlu, “Bu da Türkiye’yi taşıma, ulaşım anlamında çok rekabetçi kılıyor. Bunu enerji kesişim noktası olmaktan tutun ulaşımın diğer bütün alanlarına dahil edebiliriz”” dedi.
Havacılıkla ilgili olarak Türkiye’nin son 15 yılda büyük bir gelişme gösterdiğinin altını çizen Akçayoğlu, özellikle Ulaştırma Bakanlığının yürüttüğü ‘herkes uçacak’ programı ve açılan hava alanları sayesinde yolcu sayısının artış gösterdiğini ifade etti.
“Dünyanın gözü üzerimizde”
Türk Hava Yollarının (THY) Türk havacılığının büyümesine katkı sağladığına dikkati çeken Akçayoğlu, şunları söyledi:
“THY şu anda dünyada en fazla uçan havayolu olma konuma gelmiş oldu. Dolayısıyla Türkiye’de havacılık endüstrisinde 3 ana ayaktan ikisi fazlasıyla var. Bunlar birincisi yolcu miktarı, ikincisi havayolu sayısı. Geriye kalan için gerekli olan altyapıydı. Biz İGA olarak Türkiye Cumhuriyeti modern tarihinin en büyük altyapı projesinin üstlenmiş bulunuyoruz. Bu projemizde bütün dünyanın gözü üzerimizde. Çünkü kapladığı alan ve kapasite itibarıyla şu an dünyanın en büyük havacılık merkezi olma durumunda.”
Yeni havalimanının özellikle transfer yolcuya çok iyi hizmet vereceğini, yolcu konforunu en üst seviyeye çıkaracağını ve Türk havacılık endüstrisini çok daha rekabetçi hale getireceğini dile getiren Akçayoğlu, bu anlamda İGA olarak bu projeyi en hızlı şekilde yetiştirmenin hesaplarını yaptıklarını kaydetti.
“Havalimanı inşaatının yüzde 52,5’i tamamlandı”
Akçayoğlu, Yeni havalimanının son durumuna ilişkin de bilgi verdi. Havalimanı inşaatının yüzde 52,5’inin tamamladığını aktaran Akçayoğlu, “İnşaat işlerinde bazen bütün parametreler sizin elinizde olamayabiliyor, hava şartları çok önemli. Çünkü fiziksel şartlarda, dışarıda iş yapıyorsunuz. Kış mevsimi çok zorlu geçti hatta bugünlerde bile yağmur yağıyor. Bunları daha fazla çalışarak bu kayıpları nasıl gideririz onların hesabını yapıyoruz. Hedefimiz 2018 yılı içerisinde inşallah Türkiye’nin bu en büyük projesinin hayata geçirmek.” ifadelerini kullandı.
Yeni havalimanının faaliyete geçmesinin ardından yaklaşık 75 milyon yolcu beklediklerini aktaran Akçayoğlu, “İlk faaliyette yaklaşık 75 milyon yolcu bekliyoruz. Atatürk Havalimanına gelen yolcu sayısı 63 milyondu. Şu anda trend de biraz dalgalanma olsa da malum sebeplerden dolayı biz bu geri dönüşün hızlı olacağını tahmin ediyoruz. Havacılıkta her zaman kayıp da geri dönüş de çok hızlı oluyor.” şeklinde konuştu.
“Dünya havacılık sektörüne de çok büyük katlı sağlayacak”
Yusuf Akçayoğlu, Yeni havalimanının küresel havacılık sektörüne katkısına dikkati çekerek, “İstanbul Yeni Havalimanı Türkiye’nin yanı sıra dünya havacılık ve ulaşım sektörüne de çok büyük bir katkı sağlayacak.” dedi.
Türkiye’nin coğrafi konumunun da havacılıkta Türkiye’yi bir merkez haline getirdiğini belirten Akçayoğlu, “Bu durum diğer ülke hava yollarının daha çok frekans almasını, daha çok slot (iniş-kalkış hakkı) almasını sağlayacak. Bizim havalimanımıza birçok hava yolu şirketinin başvuru yapacağına eminiz. Bizim slot sayımızda bir sorun olmayacağı için onların da kapasitelerini artırmada yardımcı olacağız. Dünya yolcularının da bilet fiyatlarının ucuzlamasına sebep olacağız.” dedi.
“Güzel tepkiler aldık”
Akçayoğlu, Yeni Havalimanına yönelik yurt dışından gelen tepkilere ilişkin de açıklamalarda bulundu.
Foruma dünya genelinde çağrılan 2 CEO’dan biri olduğunu aktaran Akçayoğlu, bunun dünya ulaşım sektörünün projeye ne kadar önem verdiğinin bir göstergesi olduğunu dile getirdi.
Yeni havalimanına yönelik güzel tepkiler aldıklarını anlatan Akçayoğlu, “İnsanlar önce bu projenin tamamen devlet destekli bir proje olduğunu, devlet ihalesiyle, devlet parasıyla yapılan bir iş olduğunu düşünüyor ama biz onların “yap, işlet, devret” olduğunu söylediğimizde insanlar şaşırdı. Onlara güzel açıklamalarda bulunduk. Bu anlamda dünya kamuoyunu bilgilendirme anlamında çok faydalı bir iş yaptığımıza inanıyorum.” İfadelerini kullandı.
Berlin’de faaliyete geçemeyen havalimanı
Berlin’de yapımına 2006 yılında başlanan ve hala faaliyete geçmeyen Berlin Havalimanına ilişkin soruyu da yanıtlayan Akçayoğlu, şunları söyledi:
“Almanya mühendislik anlamında dünyanın en ileri ülkesidir. Ama bunların çalışma metodu, uyguladıkları model bence hatalı. Bu işlerin ‘yap, işlet, devret’ olması ve bir şemsiye altından yürütülmesi gerekiyor. Benim bildiğim Berlin Havalimanında bütün paketleri farklı müteahhitlere dağıttılar ve ondan sonra da bunların koordinasyonunda ve entegrasyonunda sorun yaşandı.”
Kaynak:trthaber.com
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2qUHqe0
via IFTTT
‘3. Havalimanı dünya havacılık sektörüne çok büyük katkı sağlayacak’

