
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
2 Haziran 2017 Cuma
TEMİZ UÇMAK İSTER MİSİNİZ ? Avrupa’da faaliyet gösteren uçak temizlik ve havacılık şirketleri, “Ekolojik Teknik Temizlik” ürünleri kullanmak suretiyle, uçak dış yüzeyinde oluşturulan anti statik etki sayesinde, % 0,5 ila % 2,0 oranında yakıt tasarrufu sağlamaktadır. Avrupalı havacılık şirketlerinin, uçakların iç ve dış yüzey temizliği konusunda ki yüksek farkında lığı, doğaya ve insan sağlığına zarar vermeyen su bazlı ürünleri tercih etmelerinde etken rol oynamaktadır. Günümüzde Lufthansa, Cargolux gibi büyük kuruluşlar, Ar-Ge çalışmalarına mutlaka bütçeler ayırıp, konusunda uzmanlaşmış profesyonel şirketleri tercih ederek, yılda 20- 40 Milyon Euro’luk kazancı kasalarında tutmayı başarmışlardır. Uçak boyasına zarar vermeyen ekolojik ürünler, uçak boya maliyetini ve dolayısıla bakım maliyetlerini en asgariye düzeye çekerek, şirket karlılık oranını azamı düzeyde artırmaktadır. HERŞEY TASARRUF DEMEK DEĞİL ! Nano teknoloji sayesinde geliştirilen ekolojik temizlik ürünlerini kullanan şirketler, sağlamış oldukları kazancın yanı sıra, doğa ve insan sağlığının korunmasına yönelik sağladıkları katkıyla da önemli bir misyonu yerine getirmiş bulunuyorlar. Dünya genelinde bulunan tatlı su rezervleri her geçen gün azalmakta ve yok olmakta ! Ekolojik temizlik ürünleri %96 oranında “bio – bozunur” özelliğe sahip olduğundan, içme suyuna zarar vermemekle birlikte, atık su ve arıtma tesislerini ortadan kaldırarak, atık bertaraf maliyetlerini de 0 noktasına çekmektedir. Türkiye’de çarpık kent yapılanmasından dolayı birçok hava limanı tatlı su rezervlerine yakın konumlarda. Tatlı ve yer altı su kaynaklarını koruma açısından ekolojik temizlik ürünlerinin tercih edilmesi, havacılık şirketlerinin çevre duyarlığını ve hassasiyetini ortaya koymaktadır. REACH VE HACCP TÜZÜĞÜNE UYGUN MUYUZ ? Yurt dışında uçak temizlik ürünleri üreten kimya şirketleri, “REACH ve HACCP” Tüzüğüne uygun olarak üretim yapmak zorundalar. Türkiye’de “REACH VE HACCP” Tüzüğü 15.06.2015 tarihinde Avrupa yönetmelikleri kapsamında uygulamaya geçti. Hazırlanan tüzüğün henüz başlangıç aşamasında olması, Türkiye’de ki şirketlerin hala zararlı içerikli, agresif, kostik ve asidik bazlı ürünlerle temizlik yapmalarını mümkün kılmaktadır. Bu da ülkemizin temiz su kaynaklarını ve yer altı sularını yok etmekle birlikte, geri dönüşümünde asit yağmurları oluşturarak doğaya ve içme suyumuza büyük zarar vermektedir. ETS ENVIRONMENTAL TECHNOLOGIE SOLUTION VE HAVACILIK SEKTÖRÜNE FAYDALARI Türkiye’de havacılık konusunda uzman bir firma olan “ETS Environmental Technologie Solution” 1993 yılında Almanya’da kurulmuştur. Uçak Teknik Temizlik Ürünleri ve Nano Çevresel Teknolojik Ürünler konusunda profesyonel tecrübeye sahip kuruluş, Türkiye temsilciliğini 2012 yılıda İstanbul ’da faaliyete geçirmiştir. ETS Uçak Temizleyici Ürünleri “REACH VE HACCP” Tüzüğüne uygun olarak üretilerek, “SMI (SCIENTIFIC MATERIAL INTERNATIONAL), BOING VE AIRBUS” sertifikalarına sahip olan ürünleri Türkiye piyasasına sunmaktadır. ETS International Turkey / IACS International Aircraft Cleaning Service ETS Ekolojik Teknolojik Temizlik Cozumleri LTD. Adress: Ataturk Cad. Erenler Street. No 6 TR34880 Istanbul – Kartal Turkey Istanbul Chamber of Commerce Registration Number 826248 Tax Department of Yakacik Tax ID Number 3810440177 Tel: +90 (0) 216 606 0 666 | Fax: +90 (0) 216 606 2 141 | Fax 2: +90 (0) 216 671 0 078 Emergency Mobil TR: +90 (0) 544 355 62 12 | Emergency Mobil DE: +49 (0) 151 471 13 914
Avrupa’da faaliyet gösteren uçak temizlik ve havacılık şirketleri, “Ekolojik Teknik Temizlik” ürünleri kullanmak suretiyle, uçak dış yüzeyinde oluşturulan anti statik etki sayesinde, % 0,5 ila % 2,0 oranında yakıt tasarrufu sağlamaktadır.
Avrupalı havacılık şirketlerinin, uçakların iç ve dış yüzey temizliği konusunda ki yüksek farkında lığı, doğaya ve insan sağlığına zarar vermeyen su bazlı ürünleri tercih etmelerinde etken rol oynamaktadır. Günümüzde Lufthansa, Cargolux gibi büyük kuruluşlar, Ar-Ge çalışmalarına mutlaka bütçeler ayırıp, konusunda uzmanlaşmış profesyonel şirketleri tercih ederek, yılda 20- 40 Milyon Euro’luk kazancı kasalarında tutmayı başarmışlardır.
Uçak boyasına zarar vermeyen ekolojik ürünler, uçak boya maliyetini ve dolayısıla bakım maliyetlerini en asgariye düzeye çekerek, şirket karlılık oranını azamı düzeyde artırmaktadır.
HERŞEY TASARRUF DEMEK DEĞİL !
Nano teknoloji sayesinde geliştirilen ekolojik temizlik ürünlerini kullanan şirketler, sağlamış oldukları kazancın yanı sıra, doğa ve insan sağlığının korunmasına yönelik sağladıkları katkıyla da önemli bir misyonu yerine getirmiş bulunuyorlar.
Dünya genelinde bulunan tatlı su rezervleri her geçen gün azalmakta ve yok olmakta !
Ekolojik temizlik ürünleri %96 oranında “bio – bozunur” özelliğe sahip olduğundan, içme suyuna zarar vermemekle birlikte, atık su ve arıtma tesislerini ortadan kaldırarak, atık bertaraf maliyetlerini de 0 noktasına çekmektedir.
Türkiye’de çarpık kent yapılanmasından dolayı birçok hava limanı tatlı su rezervlerine yakın konumlarda. Tatlı ve yer altı su kaynaklarını koruma açısından ekolojik temizlik ürünlerinin tercih edilmesi, havacılık şirketlerinin çevre duyarlığını ve hassasiyetini ortaya koymaktadır.
REACH VE HACCP TÜZÜĞÜNE UYGUN MUYUZ ?
Yurt dışında uçak temizlik ürünleri üreten kimya şirketleri, “REACH ve HACCP” Tüzüğüne uygun olarak üretim yapmak zorundalar.
Türkiye’de “REACH VE HACCP” Tüzüğü 15.06.2015 tarihinde Avrupa yönetmelikleri kapsamında uygulamaya geçti. Hazırlanan tüzüğün henüz başlangıç aşamasında olması, Türkiye’de ki şirketlerin hala zararlı içerikli, agresif, kostik ve asidik bazlı ürünlerle temizlik yapmalarını mümkün kılmaktadır.
Bu da ülkemizin temiz su kaynaklarını ve yer altı sularını yok etmekle birlikte, geri dönüşümünde asit yağmurları oluşturarak doğaya ve içme suyumuza büyük zarar vermektedir.
ETS ENVIRONMENTAL TECHNOLOGIE SOLUTION VE HAVACILIK SEKTÖRÜNE FAYDALARI 
Türkiye’de havacılık konusunda uzman bir firma olan “ETS Environmental Technologie Solution” 1993 yılında Almanya’da kurulmuştur. Uçak Teknik Temizlik Ürünleri ve Nano Çevresel Teknolojik Ürünler konusunda profesyonel tecrübeye sahip kuruluş, Türkiye temsilciliğini 2012 yılıda İstanbul ’da faaliyete geçirmiştir. ETS Uçak Temizleyici Ürünleri “REACH VE HACCP” Tüzüğüne uygun olarak üretilerek, “SMI (SCIENTIFIC MATERIAL INTERNATIONAL), BOING VE AIRBUS” sertifikalarına sahip olan ürünleri Türkiye piyasasına sunmaktadır.
ETS International Turkey / IACS International Aircraft Cleaning Service
ETS Ekolojik Teknolojik Temizlik Cozumleri LTD.
Adress: Ataturk Cad. Erenler Street. No 6 TR34880 Istanbul – Kartal Turkey
Istanbul Chamber of Commerce Registration Number 826248
Tax Department of Yakacik Tax ID Number 3810440177
Tel: +90 (0) 216 606 0 666 | Fax: +90 (0) 216 606 2 141 | Fax 2: +90 (0) 216 671 0 078
Emergency Mobil TR: +90 (0) 544 355 62 12 | Emergency Mobil DE: +49 (0) 151 471 13 914
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2rynC46
via IFTTT
Airpreneurs programının finali İstanbul’da Havacılıkta dünya devi Boeing’in Türkiye’de yürüttüğü eğitim programlarından Airpreneurs Programı final yapıyor. Gençleri havacılık alanında daha girişimci kılmak ve bu alanda yeni fikirlerin ortaya çıkmasını sağlamak amacıyla geliştirilen Airpreneurs programının birincilerinin belirleneceği programın finali İstanbul Teknik Üniversitesi Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilecek. Hackhathon olarak adlandırılan yuvarlak masa workshoplarıyla yürütülen programda, 7 ayrı ilde öğrenciler havacılık alanındaki fikirlerini yarıştırdılar. 4 Haziran 2017 Pazar günü ise İstanbul Teknik Üniversitesi’nde Airpreneurs Programı’nın kazananları final jürisi tarafından belirlenecek. Türkiye Girişimcilik Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Sina Afra “Airpreneurs programıyla üniversite gençliğinin havacılık alanına katkılarını genişletmeyi ve onları bu alanda daha aktif kılmayı amaçlıyoruz. Boeing ile birlikte Türkiye’de havacılık alanındaki girişimcilik kültürünün yaygınlaşmasına katkıda bulunacak olmaktan dolayı çok mutluyuz. Program aynı zamanda gençler için önemli bir kariyer seçeneği de yaratacak.” dedi. Boeing Türkiye Genel Müdürü Ayşem Sargın, “Daha çok gencin bilgilerini ve donanımlarını cesaretleriyle birleştirmesini istiyoruz. Bunun için Boeing olarak bu tip programlarla gençlerin havacılık alanında girişimciliğine ilham vermeyi amaçlıyoruz. Boeing, Airpreneurs programı ile pek çok üniversite öğrencisine ulaşarak, Türk havacılık sektörünün büyümesine ve gençlerin bu sektöre olan ilgisinin artmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.” dedi. Boeing Türkiye Airpreneurs programı kapanış: Tarih: 04 Haziran 2017 –Pazar Saat: 17:30 Yer: İstanbul Teknik Üniversitesi Süleyman Demirel Kültür Merkezi- Reşitpaşa Mahallesi, İTÜ Kavşağı, Sarıyer
Havacılıkta dünya devi Boeing’in Türkiye’de yürüttüğü eğitim programlarından Airpreneurs Programı final yapıyor. Gençleri havacılık alanında daha girişimci kılmak ve bu alanda yeni fikirlerin ortaya çıkmasını sağlamak amacıyla geliştirilen Airpreneurs programının birincilerinin belirleneceği programın finali İstanbul Teknik Üniversitesi Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilecek. Hackhathon olarak adlandırılan yuvarlak masa workshoplarıyla yürütülen programda, 7 ayrı ilde öğrenciler havacılık alanındaki fikirlerini yarıştırdılar. 4 Haziran 2017 Pazar günü ise İstanbul Teknik Üniversitesi’nde Airpreneurs Programı’nın kazananları final jürisi tarafından belirlenecek.
Türkiye Girişimcilik Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Sina Afra “Airpreneurs programıyla üniversite gençliğinin havacılık alanına katkılarını genişletmeyi ve onları bu alanda daha aktif kılmayı amaçlıyoruz. Boeing ile birlikte Türkiye’de havacılık alanındaki girişimcilik kültürünün yaygınlaşmasına katkıda bulunacak olmaktan dolayı çok mutluyuz. Program aynı zamanda gençler için önemli bir kariyer seçeneği de yaratacak.” dedi.
Boeing Türkiye Genel Müdürü Ayşem Sargın, “Daha çok gencin bilgilerini ve donanımlarını cesaretleriyle birleştirmesini istiyoruz. Bunun için Boeing olarak bu tip programlarla gençlerin havacılık alanında girişimciliğine ilham vermeyi amaçlıyoruz. Boeing, Airpreneurs programı ile pek çok üniversite öğrencisine ulaşarak, Türk havacılık sektörünün büyümesine ve gençlerin bu sektöre olan ilgisinin artmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.” dedi.
Boeing Türkiye
Airpreneurs programı kapanış:
Tarih: 04 Haziran 2017 –Pazar
Saat: 17:30
Yer: İstanbul Teknik Üniversitesi Süleyman Demirel Kültür Merkezi- Reşitpaşa Mahallesi, İTÜ Kavşağı, Sarıyer
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ryaITS
via IFTTT
Airpreneurs programının finali İstanbul’da

SMS – FAA Tarafından Tanımlanan Emniyet Olaylarının Aşamaları Nelerdir? 18

SMS – FAA Tarafından Tanımlanan Emniyet Olaylarının Aşamaları Nelerdir? 18 FAA (Fedeal Aviation Administration) tarafından tanımlanan Emniyet Olaylarının aşamaları nelerdir? Dünyada tüm ülkelerdeki farklı gözetim kurumları tehlikeleri ve emniyet olayların aşamalarını farklı tanımlar. Bu yüzden bunları tanımlarken ve kavramsallaştırdığınız zaman sakın hata yapmayın; çok önemlidir. Çünkü şirketinizde risk yönetimini uygularken emniyet faaliyetlerini nasıl uyguladığınızı belirleyecektir. Şirketinizde emniyet programınız organizasyonunuza uygun degilse, mutlaka denetim de ama gerçek denetimde mutlaka fark edilir. Etkileri nelerdir? *Tüm tehlikeleri kayıt alan birim tehlikeleri yeterince tanımlamaz. *Tüm tehlike analizi yanlış yönlendirecek *Risk kontrolleri yanlış unsurları kontrol ediyor olabilir. Başka deyişle temel risk yönetimi öğelerini yanlış olması tüm emniyet yönetim sisteminizi çökeltebilir. Gerçekte de şirket bir felaketle karşılaşabilir veya olmaz. Bu temel risk yönetimin öğelerinin şirketlerde farklı anlayışlar olabilir. Ülkemizde çokca görülüyor. FAA tarafından tanımlanan tehlikeler, riskler ve emniyet olaylarının aşamaları; Kök Sebepler; FAA olumsuz olay akışını olaylar başlatıyor olarak tanımlar. ‘kazalar’ bir çok katılımcının sonucu olduğunu ve kök nedenlerin herhangi bir emniyet olayının ayrılmaz parçası olduğunu ifade eder. Başlatan olayların ne olduğunu da tam olarak tanımlamaya çalışmaz. Çünkü bazen başlatan olaylar herşeyden öncede olabilir. Önemli olan bir emniyet olayının ilk aşamasında, bir tehlike yaratan bir çok olayların kök salan nedenlerin tehlike mekanizmasını bir olan tehlike kaynaklardır(kök nedenleri). Öyleyse tehlike yı tanımladığınız zaman da ayrılmaz parçası olan kök nedenlerinin tanımlanması gerekir. Tehlikeli Kaynakların Mekanizmaları; Tehlike mekanızmaları tehlike yaratan etkileşimleridir. Bunlar kök nedenlerini tehlikeli bir duruma dönüştüren şeylerdir. Aşağıdaki benzer şeylerdir; İnsan Faktörleri; Çevresel Değişim Emniyet kontrollerinin olmaması Yukarıda bahsi geçen konu; Havalanında çalışma hayatımda özellikle durduğum noktalardı. Zamanında da bir şirketin yönetimi tarafından ciddiyete alınmaması hatta sisteme inanmaması ve yanlarındaki vasıfsız çalışanları tarafından ele alındığından; sistem sadece kağıt üzerinde kalmıştır. FAA hedeflerinde tehlike mekanizmaların bir parçası olarak da düşünmektedir. Hedeflerinizi korumak ve maruziyetini azaltmak için kontrol tedbirleri kullanılmalıdır. 3.FAA Tehlikeleri Nasıl Tanımlar; Bir tehlikeyi ( yaralanma, kaza, hasar) oluşturabilecek tehlikeli bir durum olarak kabul eder. Bu son derece önemli bir noktadır. Tehlike oluşumunu çözen etkilerlerden bazıları; *Bowtie(Papyon) analizi, *Fishbone(Balık kılçığı) diyagramı, *Riske maruz değer analizi. FAA gözünde tehlike hafifletmek bile geçici bir çözüm olabilir ama kazalara da neden olacağı aşikardır. FAA, Riski Nasıl Tanımlar? Hasar şiddet olasılığı; kaza, yaralanma gibi bir tehlike nedeniyle ortaya çıkan olumsuz sonuç…Risk yerine ‘Sonuç’ veya ‘Insidans’ kelimeleri kullanmaktadır. Bir olayın olasılığı/ ciddiyeti ile olayın kendisi arasındaki karışıklığı önlemeye yardımcı olmaktadır. 4.Risk Kontrol Önlemlerinin Dağılımı; Bir risk doğuran bir tehlike olaylar neticesidir. FAA tehlikeleri ve sonuçları arasında arabuluculuk yapmak için risk kontrolleri yaratarak risklerin hafifletilmesi üzerinde çok değerlidir. Bunu ifade ederken FAA olaylar meydana geliyorsa kontrol önlemlerinde bir aksaklık olduğunu vurgular. Bu SMS hatalarının çeşitli nedenleri vardır: *Kontroller yetersiz olması *Kontrollerin hiç olmaması *Kontrol listeleri var kullanılmadı Kontroller işlemediğinde risk artar! 5.Tehlikeli Durum Riskleri/Kazalar; Emniyet olaylarının son aşaması, bir riskin gerçekleştirilmesi(kaza, olay vs) Riskler bir çok biçimde olabilir: *Yaralanma *Ölüm *Ekipman hasarı *Uçakların hasar görmesi/kaybedilmesi *İtibar kaybedilmesi *Yatırımcının güvenini kaybetmesi Unutmayın, eğer bir risk veya riskler şirketinize zarar veriyorsa, şirketiniz olumsuz yönde gelişmektedir! Mehmet Ali Ataman 01.Haziran.2017
FAA (Fedeal Aviation Administration) tarafından tanımlanan Emniyet Olaylarının
aşamaları nelerdir?
Dünyada tüm ülkelerdeki farklı gözetim kurumları tehlikeleri ve emniyet olayların aşamalarını farklı tanımlar. Bu yüzden bunları tanımlarken ve kavramsallaştırdığınız zaman sakın hata yapmayın; çok önemlidir. Çünkü şirketinizde risk yönetimini uygularken emniyet faaliyetlerini nasıl uyguladığınızı belirleyecektir.
Şirketinizde emniyet programınız organizasyonunuza uygun degilse, mutlaka denetim de ama gerçek denetimde mutlaka fark edilir.
Etkileri nelerdir?
*Tüm tehlikeleri kayıt alan birim tehlikeleri yeterince tanımlamaz.
*Tüm tehlike analizi yanlış yönlendirecek
*Risk kontrolleri yanlış unsurları kontrol ediyor olabilir.
Başka deyişle temel risk yönetimi öğelerini yanlış olması tüm emniyet yönetim sisteminizi çökeltebilir. Gerçekte de şirket bir felaketle karşılaşabilir veya olmaz.
Bu temel risk yönetimin öğelerinin şirketlerde farklı anlayışlar olabilir. Ülkemizde çokca görülüyor.
FAA tarafından tanımlanan tehlikeler, riskler ve emniyet olaylarının aşamaları;
- Kök Sebepler;
FAA olumsuz olay akışını olaylar başlatıyor olarak tanımlar.
‘kazalar’ bir çok katılımcının sonucu olduğunu ve kök nedenlerin herhangi bir emniyet olayının ayrılmaz parçası olduğunu ifade eder.
Başlatan olayların ne olduğunu da tam olarak tanımlamaya çalışmaz. Çünkü bazen başlatan olaylar herşeyden öncede olabilir. Önemli olan bir emniyet olayının ilk aşamasında, bir tehlike yaratan bir çok olayların kök salan nedenlerin tehlike mekanizmasını bir olan tehlike kaynaklardır(kök nedenleri). Öyleyse tehlike yı tanımladığınız zaman da ayrılmaz parçası olan kök nedenlerinin tanımlanması gerekir.
- Tehlikeli Kaynakların Mekanizmaları;
Tehlike mekanızmaları tehlike yaratan etkileşimleridir. Bunlar kök nedenlerini tehlikeli bir duruma dönüştüren şeylerdir. Aşağıdaki benzer şeylerdir;
İnsan Faktörleri;
Çevresel Değişim
Emniyet kontrollerinin olmaması
Yukarıda bahsi geçen konu; Havalanında çalışma hayatımda özellikle durduğum noktalardı. Zamanında da bir şirketin yönetimi tarafından ciddiyete alınmaması hatta sisteme inanmaması ve yanlarındaki vasıfsız çalışanları tarafından ele alındığından; sistem sadece kağıt üzerinde kalmıştır.
FAA hedeflerinde tehlike mekanizmaların bir parçası olarak da düşünmektedir. Hedeflerinizi korumak ve maruziyetini azaltmak için kontrol tedbirleri kullanılmalıdır.
3.FAA Tehlikeleri Nasıl Tanımlar;
Bir tehlikeyi ( yaralanma, kaza, hasar) oluşturabilecek tehlikeli bir durum olarak kabul eder. Bu son derece önemli bir noktadır.
Tehlike oluşumunu çözen etkilerlerden bazıları;
*Bowtie(Papyon) analizi,
*Fishbone(Balık kılçığı) diyagramı,
*Riske maruz değer analizi.
FAA gözünde tehlike hafifletmek bile geçici bir çözüm olabilir ama kazalara da neden olacağı aşikardır.
FAA, Riski Nasıl Tanımlar?
Hasar şiddet olasılığı; kaza, yaralanma gibi bir tehlike nedeniyle ortaya çıkan olumsuz sonuç…Risk yerine ‘Sonuç’ veya ‘Insidans’ kelimeleri kullanmaktadır.
Bir olayın olasılığı/ ciddiyeti ile olayın kendisi arasındaki karışıklığı önlemeye yardımcı olmaktadır.
4.Risk Kontrol Önlemlerinin Dağılımı;
Bir risk doğuran bir tehlike olaylar neticesidir. FAA tehlikeleri ve sonuçları arasında arabuluculuk yapmak için risk kontrolleri yaratarak risklerin hafifletilmesi üzerinde çok değerlidir. Bunu ifade ederken FAA olaylar meydana geliyorsa kontrol önlemlerinde bir aksaklık olduğunu vurgular.
Bu SMS hatalarının çeşitli nedenleri vardır:
*Kontroller yetersiz olması
*Kontrollerin hiç olmaması
*Kontrol listeleri var kullanılmadı
Kontroller işlemediğinde risk artar!
5.Tehlikeli Durum Riskleri/Kazalar;
Emniyet olaylarının son aşaması, bir riskin gerçekleştirilmesi(kaza, olay vs)
Riskler bir çok biçimde olabilir:
*Yaralanma
*Ölüm
*Ekipman hasarı
*Uçakların hasar görmesi/kaybedilmesi
*İtibar kaybedilmesi
*Yatırımcının güvenini kaybetmesi
Unutmayın, eğer bir risk veya riskler şirketinize zarar veriyorsa, şirketiniz olumsuz yönde gelişmektedir!
Mehmet Ali Ataman
01.Haziran.2017
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2qHh93x
via IFTTT
1 Haziran 2017 Perşembe
Havacılık camiası ACM İftarında Buluştu
