31 Mart 2017 Cuma

TALPA , “ELEKTRONİK CİHAZLARIN YASAKLANMASINI” KINADI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2oIdfWJ

TALPA , “ELEKTRONİK CİHAZLARIN YASAKLANMASINI” KINADI ÜLKEMİZ SİVİL HAVACILIĞINA DAİR “ELEKTRONİK CİHAZLARIN YASAKLANMASI” Değerli Üyemiz , Ülkemiz Sivil Havacılığını ve özelde Türk Pilotları ve diğer sivil havacılık çalışanlarımızı tehdit eden elektronik araç kısıtlaması hakkında dünya havacıları çapında girişimlerimiz devam etmektedir. Bu kapsamda 29.03.2017 tarihinde aşağıdaki açıklama TALPA yönetimi tarafından ECA ve IFALPA yönetimlerine gönderilmiş olup konu hassasiyetle tarafımızdan takip edilmekte ve gerekli girişimlere devam edilmektedir. Bilginize Saygılarımızla TALPA Sayın Başkanlar, Geçen hafta içerisinde Türkiye’de operasyon yapan havayolu şirketlerinin de dâhil olduğu bazı Orta Doğu Ülkeleri’nin havayolu firmalarına kısıtlamalar getirilmiştir. Bu maksatlı seçildiğine inandığımız havayolu şirketleri, güvenlik nedenlerinden dolayı ABD ve İngiltere uçuşlarında elektronik cihazların yasaklanması ile karşı karşıya kalmışlardır. Değerli Meslektaşlarım, Türkiye’de bulunan havaalanları da, hepimizin halen operasyon yapmakta olduğu diğer havalanları Brüksel, Orly, Glasgow, Charles De Gaulle, New York JFK, Florida Fort Lauderdale, Tel Aviv, Tokyo, London Heathrow, Frankfurt havaalanları kadar güvenlidir ve hepsi ulusal ve uluslararası regülasyonlara sıkı sıkıya bağlı kalınarak yönetilmektedir. Adı geçen havaalanlarında uygulanan her türlü güvenlik prosedürleri Türkiye’deki havaalanlarında da aynı şekilde uygulanmaktadır. Gerçek şu ki; sadece Avrupa veya Amerikan havayolu firmaları değil dünyadaki her bir diğer havayolu firması ve yolcuları da globalleştirilmiş terörden mağdur olmaktadır. Kasıtlı olarak seçilmiş ve hedef gösterilmiş ülkelere yönelik kısıtlayıcı kurallar uygulamak veya bu kısıtlayıcı kuralları desteklemek yüksek rekabet koşullarının yaşandığı havacılık endüstrisinde negatif ayrımcılığa yol açacaktır. Bu nedenle biz, Türkiye Havayolu Pilotları Derneği üyesi Pilotlar olarak, ülkemize karşı uygulamaya konulmuş olan bu yasaklamaya, tüm dünya ile birlikte global terör ile savaşımız kapsamında şiddetle karşı çıkıyoruz ve inanıyoruz ki bu yasaklama kaçınılmaz olarak en sonunda havayolu şirketlerine ve çalışanlarına zarar verecektir. Güvenlik kuralları denilerek silah gibi kullanılan güvenlik yöntemleri serbest dünya ticaretine ve de özellikle çok yoğun rekabet şartlarının yaşandığı havacılık endüstrisine zarar verecektir. Biz inanıyoruz ki, dünyadaki terörizme karşı mücadele edebilmek ve tedbirler alabilmek için dayanışma içinde bir bütün olarak hep birlikte mücadele etmemiz gerekmektedir. Bu tür popülist ve akılcı olmayan yaklaşımlar, dünya havacılık endüstrisine daha çok zarar vererek çözüm olmak yerine problemleri sadece daha da derinleştirecektir. Biz Türkiye Havayolu Pilotları Derneği olarak, bu tür kasten yapılan yasaklamaların sadece Türk Sivil Havacılık Endüstrisine değil aynı zamanda diğer ülkelerinkine de zarar vereceğine inanıyoruz. Bu tür yersiz ve akıldışı engeller havacılık endüstrisinin gelişimi ve büyümesine yardımcı olmayacaktır. Bu yasak tamamıyle akılcı olmaktan uzak ve kabul edilemeyecek kadar komiktir. Biz büyüyen Türkiye Havayolu Pilotları Derneği olarak bu ortaçağ dönemini andıran yasağı kınıyor ve bu konuda dayanışma ve desteğinizi talep ediyoruz. Saygılarımla, Türkiye Havayolu Pilotları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan GÜNAL

ÜLKEMİZ SİVİL HAVACILIĞINA DAİR “ELEKTRONİK CİHAZLARIN YASAKLANMASI”

Değerli Üyemiz ,

Ülkemiz Sivil Havacılığını ve özelde Türk Pilotları ve diğer sivil havacılık çalışanlarımızı tehdit eden elektronik

araç kısıtlaması hakkında dünya havacıları çapında girişimlerimiz devam etmektedir.

Bu kapsamda 29.03.2017 tarihinde aşağıdaki açıklama TALPA yönetimi tarafından ECA ve IFALPA yönetimlerine

gönderilmiş olup konu hassasiyetle tarafımızdan takip edilmekte ve gerekli girişimlere devam edilmektedir.

Bilginize

Saygılarımızla

TALPA

Sayın Başkanlar,

Geçen hafta içerisinde Türkiye’de operasyon yapan havayolu şirketlerinin de dâhil olduğu bazı Orta Doğu

Ülkeleri’nin havayolu firmalarına kısıtlamalar getirilmiştir. Bu maksatlı seçildiğine inandığımız havayolu

şirketleri, güvenlik nedenlerinden dolayı ABD ve İngiltere uçuşlarında elektronik cihazların yasaklanması ile

karşı karşıya kalmışlardır.

Değerli Meslektaşlarım,

Türkiye’de bulunan havaalanları da, hepimizin halen operasyon yapmakta olduğu diğer havalanları Brüksel,

Orly, Glasgow, Charles De Gaulle, New York JFK, Florida Fort Lauderdale, Tel Aviv, Tokyo, London Heathrow,

Frankfurt havaalanları kadar güvenlidir ve hepsi ulusal ve uluslararası regülasyonlara sıkı sıkıya bağlı kalınarak

yönetilmektedir. Adı geçen havaalanlarında uygulanan her türlü güvenlik prosedürleri Türkiye’deki

havaalanlarında da aynı şekilde uygulanmaktadır.

Gerçek şu ki; sadece Avrupa veya Amerikan havayolu firmaları değil dünyadaki her bir diğer havayolu firması ve

yolcuları da globalleştirilmiş terörden mağdur olmaktadır.

Kasıtlı olarak seçilmiş ve hedef gösterilmiş ülkelere yönelik kısıtlayıcı kurallar uygulamak veya bu kısıtlayıcı

kuralları desteklemek yüksek rekabet koşullarının yaşandığı havacılık endüstrisinde negatif ayrımcılığa yol

açacaktır.

Bu nedenle biz, Türkiye Havayolu Pilotları Derneği üyesi Pilotlar olarak, ülkemize karşı uygulamaya konulmuş

olan bu yasaklamaya, tüm dünya ile birlikte global terör ile savaşımız kapsamında şiddetle karşı çıkıyoruz ve

inanıyoruz ki bu yasaklama kaçınılmaz olarak en sonunda havayolu şirketlerine ve çalışanlarına zarar verecektir.

Güvenlik kuralları denilerek silah gibi kullanılan güvenlik yöntemleri serbest dünya ticaretine ve de özellikle çok

yoğun rekabet şartlarının yaşandığı havacılık endüstrisine zarar verecektir.

Biz inanıyoruz ki, dünyadaki terörizme karşı mücadele edebilmek ve tedbirler alabilmek için dayanışma içinde

bir bütün olarak hep birlikte mücadele etmemiz gerekmektedir.

Bu tür popülist ve akılcı olmayan yaklaşımlar, dünya havacılık endüstrisine daha çok zarar vererek çözüm olmak

yerine problemleri sadece daha da derinleştirecektir.

Biz Türkiye Havayolu Pilotları Derneği olarak, bu tür kasten yapılan yasaklamaların sadece Türk Sivil Havacılık

Endüstrisine değil aynı zamanda diğer ülkelerinkine de zarar vereceğine inanıyoruz. Bu tür yersiz ve akıldışı

engeller havacılık endüstrisinin gelişimi ve büyümesine yardımcı olmayacaktır.

Bu yasak tamamıyle akılcı olmaktan uzak ve kabul edilemeyecek kadar komiktir.

Biz büyüyen Türkiye Havayolu Pilotları Derneği olarak bu ortaçağ dönemini andıran yasağı kınıyor ve bu konuda

dayanışma ve desteğinizi talep ediyoruz.

Saygılarımla,

Türkiye Havayolu Pilotları Derneği

Yönetim Kurulu Başkanı

Ayhan GÜNAL



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2oIdfWJ
via IFTTT

DHMİ 2016/2 KPSS YERLEŞENLER


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2no5Ydz

DHMİ 2016/2 KPSS YERLEŞENLER 2016/2 KPSS yerleştirmesi sonucu DHMİ emrine yerleştirilen ve “Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması” sonucu olumlu olan adayların isimleri ve atandıkları yerlere ilişkin liste ekte yer almaktadır.   Adayların atanmalarına ilişkin tebligat ilgili Başkanlık/Başmüdürlük/Müdürlüklere yapılmıştır.   Tebligatlar mail adreslerine yapıldığından ikamet adreslerine ayrıca tebligat yapılmayacaktır.   Ataması yapılan adayların Elektronik Tebligat Yönetmeliği ve 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 62. Maddesinde belirtilen süre içerisinde görevlerine başlamaları zorunludur. Belge ile ispatı mümkün zorlayıcı sebepler olmaksızın söz konusu madde hükmünde belirlenen süreler içinde görevlerine başlamayanların atamaları, aynı Kanunun 63.maddesi gereğince iptal edilecektir.     NOT : Ekli listede isimleri olup da mail adreslerine tebligat ulaşmayan adayların 0312 204 28 52 numarasını arayıp durumu bildirmeleri gerekmektedir.   İRTİBAT      : DHMİ İNSAN KAYNAKLARI DAİRESİ BAŞKANLIĞI TLF: 0312 204 22 60           0312 204 28 52           0312 204 28 56   Ekli Dosyalar 2016-2 KPSS YERLEŞTİRMESİ SONUCU ATAMASI YAPILAN PERSONEL LİSTESİ SIRA NO ADI SOYADI UNVANI GÖREV YERİ 1 ÇİSEM ÇELİK BAYRAKTAR MEMUR ADIYAMAN HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 2 ÇAĞRI SOYLU TEKNİSYEN (ELEKTRONİK) ADNAN MENDERES HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ 3 ABDURRAZZAK SÜER ŞOFÖR AĞRI AHMED-İ HANİ  HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 4 MEHMET ŞERİF İLKAN MEMUR AĞRI AHMED-İ HANİ  HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 5 ÇİĞDEM BAŞKAN MEMUR AMASYA-MERZİFON HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 6 UĞUR YILDIZ APRON MEMURU ATATÜRK HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ 7 OĞUZ AY TEKNİSYEN (ELEKTRONİK) ATATÜRK HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ 8 SERTAÇ ÇİNPOLAT MEMUR BATMAN HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 9 YASİN KARA ARFF MEMURU BATMAN HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 10 BURAK RESULOĞLU ARFF MEMURU BİNGÖL HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 11 MEHMET KADIOĞLU ARFF MEMURU ÇANAKKALE HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 12 MURAT CAN BAKIR ARFF MEMURU ELAZIĞ HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 13 MEHMET KORAY TEKNİSYEN (İNŞAAT) ERZİNCAN HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 14 MUSTAFA ÇAKMAK ARFF MEMURU ERZİNCAN HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 15 ERKAN BİÇER MÜHENDİS (ELEKTRİK) ERZURUM HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ 16 BURHAN HIZAL MÜHENDİS (MAKİNE) ERZURUM HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ 17 ALİ ERDEM ARFF MEMURU ERZURUM HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ 18 ABDULLAH BAŞARAN ARFF MEMURU ERZURUM HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ 19 EMRAH BUĞDAY ARFF MEMURU ERZURUM HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ 20 FEVZİ AKSEL MÜHENDİS (ELEKTRİK) ESENBOĞA HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ 21 MEHMET AKIL APRON MEMURU GAZİANTEP HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ 22 EFTAL ŞEKERCİ TEKNİSYEN (İNŞAAT) HAKKARİ YÜKSEKOVA HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 23 FAHRETTİN ÖZDEMİR TEKNİSYEN (KLİMA) HAKKARİ YÜKSEKOVA HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 24 CAHİT KARAGÖZ ARFF MEMURU HAKKARİ YÜKSEKOVA HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 25 HÜSAMETTİN TORAMAN ARFF MEMURU HAKKARİ YÜKSEKOVA HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 26 FETULLAH TAŞPINAR ARFF MEMURU HAKKARİ YÜKSEKOVA HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 27 ÇAĞRI İDİGÜK ARFF MEMURU HATAY HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 28 İNAN SEVER ARFF MEMURU HATAY HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 29 OSMAN KORKMAZ TEKNİSYEN (ELEKTRONİK) IĞDIR HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 30 MÜCAHİT ULAŞ TEKNİSYEN (İNŞAAT) İNŞAAT ve EMLAK DAİRESİ BAŞKANLIĞI 31 CİHAN SAV MÜHENDİS (MAKİNE) İŞLETME DAİRESİ BAŞKANLIĞI 32 MÜSLÜM CAN DEMİRKAN ARFF MEMURU KARS HAREKANİ HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 33 EMİN KURŞAT MEMUR KASTAMONU HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 34 OĞUZ EVREN ARFF MEMURU KASTAMONU HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 35 METİN ÜLKER ARFF MEMURU MALATYA HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 36 ERDAL BELLUR MÜHENDİS (MAKİNE) MARDİN HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 37 RAMAZAN KURŞAT ARFF MEMURU MARDİN HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 38 MUSTAFA EROL ARFF MEMURU MUĞLA DALAMAN HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ 39 HAKAN ÇORUM İŞ MAKİNASI SÜRÜCÜSÜ MUŞ HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 40 GÖKHAN DEMİRCİ ŞOFÖR MUŞ HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 41 MUSTAFA KAYA ARFF MEMURU MUŞ HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 42 İBRAHİM İLHAN ARFF MEMURU ORDU-GİRESUN HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 43 MEHMET SAİT AKSU APRON MEMURU SİİRT HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 44 AHU YILDIZ MEMUR SİNOP HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 45 VEYSEL ÇAĞLAR ERTAŞ MÜHENDİS (MAKİNE) SİVAS NURİ DEMİRAĞ HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 46 DOĞANCAN YÜKSEL MEMUR SÜLEYMAN DEMİREL HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 47 YUNUS TAHTİKŞAN TEKNİSYEN (ELEKTRONİK) ŞANLIURFA HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 48 ERAY KILIÇ ARFF MEMURU ŞANLIURFA HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 49 FATİH KEMANECİ ARFF MEMURU ŞIRNAK ŞERAFETTİN ELÇİ HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 50 ALİ AVŞAR MEMUR TOKAT HAVALİMANI MD.LÜĞÜ 51 ÖMER DAĞDELEN TEKNİSYEN (İNŞAAT) TRABZON HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ 52 HAMZA DİNÇEL ARFF MEMURU TRABZON HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ

2016/2 KPSS yerleştirmesi sonucu DHMİ emrine yerleştirilen ve “Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması” sonucu olumlu olan adayların isimleri ve atandıkları yerlere ilişkin liste ekte yer almaktadır.

 

Adayların atanmalarına ilişkin tebligat ilgili Başkanlık/Başmüdürlük/Müdürlüklere yapılmıştır.

 

Tebligatlar mail adreslerine yapıldığından ikamet adreslerine ayrıca tebligat yapılmayacaktır.

 

Ataması yapılan adayların Elektronik Tebligat Yönetmeliği ve 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 62. Maddesinde belirtilen süre içerisinde görevlerine başlamaları zorunludur. Belge ile ispatı mümkün zorlayıcı sebepler olmaksızın söz konusu madde hükmünde belirlenen süreler içinde görevlerine başlamayanların atamaları, aynı Kanunun 63.maddesi gereğince iptal edilecektir.

 

 

NOT : Ekli listede isimleri olup da mail adreslerine tebligat ulaşmayan adayların 0312 204 28 52 numarasını arayıp durumu bildirmeleri gerekmektedir.

 

İRTİBAT      :

DHMİ İNSAN KAYNAKLARI

DAİRESİ BAŞKANLIĞI

TLF: 0312 204 22 60

          0312 204 28 52

          0312 204 28 56

 

Ekli Dosyalar

SIRA NO ADI SOYADI UNVANI GÖREV YERİ
1 ÇİSEM ÇELİK BAYRAKTAR MEMUR ADIYAMAN HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
2 ÇAĞRI SOYLU TEKNİSYEN (ELEKTRONİK) ADNAN MENDERES HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ
3 ABDURRAZZAK SÜER ŞOFÖR AĞRI AHMED-İ HANİ  HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
4 MEHMET ŞERİF İLKAN MEMUR AĞRI AHMED-İ HANİ  HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
5 ÇİĞDEM BAŞKAN MEMUR AMASYA-MERZİFON HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
6 UĞUR YILDIZ APRON MEMURU ATATÜRK HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ
7 OĞUZ AY TEKNİSYEN (ELEKTRONİK) ATATÜRK HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ
8 SERTAÇ ÇİNPOLAT MEMUR BATMAN HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
9 YASİN KARA ARFF MEMURU BATMAN HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
10 BURAK RESULOĞLU ARFF MEMURU BİNGÖL HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
11 MEHMET KADIOĞLU ARFF MEMURU ÇANAKKALE HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
12 MURAT CAN BAKIR ARFF MEMURU ELAZIĞ HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
13 MEHMET KORAY TEKNİSYEN (İNŞAAT) ERZİNCAN HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
14 MUSTAFA ÇAKMAK ARFF MEMURU ERZİNCAN HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
15 ERKAN BİÇER MÜHENDİS (ELEKTRİK) ERZURUM HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ
16 BURHAN HIZAL MÜHENDİS (MAKİNE) ERZURUM HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ
17 ALİ ERDEM ARFF MEMURU ERZURUM HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ
18 ABDULLAH BAŞARAN ARFF MEMURU ERZURUM HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ
19 EMRAH BUĞDAY ARFF MEMURU ERZURUM HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ
20 FEVZİ AKSEL MÜHENDİS (ELEKTRİK) ESENBOĞA HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ
21 MEHMET AKIL APRON MEMURU GAZİANTEP HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ
22 EFTAL ŞEKERCİ TEKNİSYEN (İNŞAAT) HAKKARİ YÜKSEKOVA HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
23 FAHRETTİN ÖZDEMİR TEKNİSYEN (KLİMA) HAKKARİ YÜKSEKOVA HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
24 CAHİT KARAGÖZ ARFF MEMURU HAKKARİ YÜKSEKOVA HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
25 HÜSAMETTİN TORAMAN ARFF MEMURU HAKKARİ YÜKSEKOVA HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
26 FETULLAH TAŞPINAR ARFF MEMURU HAKKARİ YÜKSEKOVA HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
27 ÇAĞRI İDİGÜK ARFF MEMURU HATAY HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
28 İNAN SEVER ARFF MEMURU HATAY HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
29 OSMAN KORKMAZ TEKNİSYEN (ELEKTRONİK) IĞDIR HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
30 MÜCAHİT ULAŞ TEKNİSYEN (İNŞAAT) İNŞAAT ve EMLAK DAİRESİ BAŞKANLIĞI
31 CİHAN SAV MÜHENDİS (MAKİNE) İŞLETME DAİRESİ BAŞKANLIĞI
32 MÜSLÜM CAN DEMİRKAN ARFF MEMURU KARS HAREKANİ HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
33 EMİN KURŞAT MEMUR KASTAMONU HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
34 OĞUZ EVREN ARFF MEMURU KASTAMONU HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
35 METİN ÜLKER ARFF MEMURU MALATYA HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
36 ERDAL BELLUR MÜHENDİS (MAKİNE) MARDİN HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
37 RAMAZAN KURŞAT ARFF MEMURU MARDİN HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
38 MUSTAFA EROL ARFF MEMURU MUĞLA DALAMAN HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ
39 HAKAN ÇORUM İŞ MAKİNASI SÜRÜCÜSÜ MUŞ HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
40 GÖKHAN DEMİRCİ ŞOFÖR MUŞ HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
41 MUSTAFA KAYA ARFF MEMURU MUŞ HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
42 İBRAHİM İLHAN ARFF MEMURU ORDU-GİRESUN HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
43 MEHMET SAİT AKSU APRON MEMURU SİİRT HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
44 AHU YILDIZ MEMUR SİNOP HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
45 VEYSEL ÇAĞLAR ERTAŞ MÜHENDİS (MAKİNE) SİVAS NURİ DEMİRAĞ HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
46 DOĞANCAN YÜKSEL MEMUR SÜLEYMAN DEMİREL HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
47 YUNUS TAHTİKŞAN TEKNİSYEN (ELEKTRONİK) ŞANLIURFA HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
48 ERAY KILIÇ ARFF MEMURU ŞANLIURFA HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
49 FATİH KEMANECİ ARFF MEMURU ŞIRNAK ŞERAFETTİN ELÇİ HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
50 ALİ AVŞAR MEMUR TOKAT HAVALİMANI MD.LÜĞÜ
51 ÖMER DAĞDELEN TEKNİSYEN (İNŞAAT) TRABZON HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ
52 HAMZA DİNÇEL ARFF MEMURU TRABZON HAVALİMANI BAŞMD.LÜĞÜ



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2no5Ydz
via IFTTT

SMS ICAO SHELL MODEL 16 ICAO  SHELL MODEL Hayatın her alanında geçerliliğini koruyan diğer sektörlerde olduğu gibi havacılıkta da görmezden gelinen, tüm beklentileri boşa çıkaracak kadar yüksek bir kapasiteye sahip insan ilişkilerinden doğan yıllarca sosyalojide çözmeye çalışılan bir kavramdır.  Emniyet sistemini tasarlarken  insan faktörleri mutlaka dikkate alınmalıdır. Proaktif emniyet yönetimi uygulanarak önlemler önceden alınmalıdır. Ancak bugün şirketler sistemi kurduktan sonra önlemleri almaktadır. Örneğin geçmişte bir nükleer santralının reaktöründe çıkan yangın, bir gaz kaçağı olup olmadığını elindeki mumla test etmeye kalkışan bir teknisyenin eseriydi. Şunu unutmamalı ki  şirket içerisinde geliştirilen önlemler; yönetimin insan faktörlerini dikkate aldıklarındandır. İnsanlar havacılık faaliyetlerinde çalışırlarken, pek çok unsurlardan etkilenirler. Bu etkileşimler  performanslarını düşürür. Hatalar ve ihaller nedeniyle emniyet tehdit edebilmektedir. Bu amaçla insan faktörlerini kavramsal bir modelle açıklamakta fayda vardır. 1972 yılında Edwards tarafından ortaya atılan SHELL modeli, 1975 yılında da Hawkins tarafından geliştirilen SHELL , insanın diğer sistem unsurları ile etkileşimi en iyi açıklayan modeldir.(ICAO genelge 216-AN31) Bu kavramsal modeli göstermek için Pratik bir diyagram kullanılmıştır. Bunlar; Software(Yazılım)-Kurallar, prosedürler, yazılı dokümanlar vs. Hardware(Donanım)-Hava trafik kontrol donanımı ve fonksiyonel sistemler vs. Environment(Çevre)- Sosya-Ekonomik durumları, doğal çevre vs. Liveware(İnsan)-Sistem içinde uçuş ekibi, yer-bakım personeli, yönetim vs. SHELL Modelinin merkezindeki süreçlerde  görev alan havacılık çalışanları yer alır. ‘L’ harfi ile gösterilir.   SHELL Modeli her bir etkileşimin dikkatle inecelenmesi ve emniyeti artıracak hale gelmesini önerir. Böylece insan performansının artacağı, hata ve ihlallerin ise azaldığı görülmüştür. Bu model aslında İnsan Faktörlerini anlamak için oluşturulmuş temel bir araçtır. İnsan ve sistem unsurları arasındaki etkileşimlere bakalım; İnsan-İnsan;  Çalışanlar faaliyetlerini sürdürürken diğer insanlarla etkileşim içindeler. İletişim, liderlik ve diğer kişiler arası etkileşim becerileri çalışanların performanı etkileme potansiyeline sahip olduğundan insan-insan etkileşimi emniyeti en fazla etkileynelerin başında gelir. Çalışma hayatımda gördüğüm kadarıyla insan hatalarının ‘insan-insan etkileşiminde’ en çok insanların teknik olmayan  becerilerindeki  sorunlardan  kaynaklanıyor. İnsan-İnsan etkileşimi iyileştirmek  için liderlik, takım çalışması, iletişim, karar almak, zaman, stress, ısrarcılık, çatışma  gibi konuları kapsayan  kaynak yönetimine ilişkin eğitimler düzenlenir. İnsan-Yazılım; Prosedürler, manueller, kontrol listeleri, bigisayar yazılımları örnek olarak verilebilir. Harekat memurlarının operasyon esnasında  check-list kullanmaları  süreç esnasında hata yapmasını engellemesi. Havaalanında kullanılan işaretleme  sembollerinin  insan hatasını engeleyecek şekilde olması örnek verilebilir. İnsan-Donanım;  İnsanların çalışırken kullandıkları fiziksel iş çevresindeki dokunabildikleri  unsurlardır. Kokpitteki  koltukların  pilotları yormayacak şekilde levyöye erişebilecekleri bir şekilde  tasarlanmış olması insan-donanım etkileşiminin iyileştirilmesi olarak görülebilir. İnsan-Çevre; Doğrudan insan kontrolü dışında olan yani; sıcaklık, hava durumu vb. Burada tüm çevre unsurları çalışanların  kararlarını ve davranışlarını etkileme potansiyeline sahiptir. Çevresel unsurları insanlara düzenlendiği gibi İnsan unsuru bazen çevre şartlarına uygunlaştırılabilir. Örneğin; Ramp faaliyetlerinde operation elemanın ses yalıtımı için kulaklık kullanması. Bunun yanısıra sosyoekonomik  koşullar herzaman sisteme uygun hale getiremebiyilir.   Mehmet Ali Ataman   01.Nisan.2017

ICAO  SHELL MODEL

Hayatın her alanında geçerliliğini koruyan diğer sektörlerde olduğu gibi havacılıkta da görmezden gelinen, tüm beklentileri boşa çıkaracak kadar yüksek bir kapasiteye sahip insan ilişkilerinden doğan yıllarca sosyalojide çözmeye çalışılan bir kavramdır.  Emniyet sistemini tasarlarken  insan faktörleri mutlaka dikkate alınmalıdır. Proaktif emniyet yönetimi uygulanarak önlemler önceden alınmalıdır. Ancak bugün şirketler sistemi kurduktan sonra önlemleri almaktadır. Örneğin geçmişte bir nükleer santralının reaktöründe çıkan yangın, bir gaz kaçağı olup olmadığını elindeki mumla test etmeye kalkışan bir teknisyenin eseriydi. Şunu unutmamalı ki  şirket içerisinde geliştirilen önlemler; yönetimin insan faktörlerini dikkate aldıklarındandır.

İnsanlar havacılık faaliyetlerinde çalışırlarken, pek çok unsurlardan etkilenirler. Bu etkileşimler  performanslarını düşürür. Hatalar ve ihaller nedeniyle emniyet tehdit edebilmektedir. Bu amaçla insan faktörlerini kavramsal bir modelle açıklamakta fayda vardır. 1972 yılında Edwards tarafından ortaya atılan SHELL modeli, 1975 yılında da Hawkins tarafından geliştirilen SHELL , insanın diğer sistem unsurları ile etkileşimi en iyi açıklayan modeldir.(ICAO genelge 216-AN31)

Bu kavramsal modeli göstermek için Pratik bir diyagram kullanılmıştır.

Bunlar;

Software(Yazılım)-Kurallar, prosedürler, yazılı dokümanlar vs.

Hardware(Donanım)-Hava trafik kontrol donanımı ve fonksiyonel sistemler vs.

Environment(Çevre)- Sosya-Ekonomik durumları, doğal çevre vs.

Liveware(İnsan)-Sistem içinde uçuş ekibi, yer-bakım personeli, yönetim vs.

SHELL Modelinin merkezindeki süreçlerde  görev alan havacılık çalışanları yer alır. ‘L’ harfi ile gösterilir.

 

SHELL Modeli her bir etkileşimin dikkatle inecelenmesi ve emniyeti artıracak hale gelmesini önerir. Böylece insan performansının artacağı, hata ve ihlallerin ise azaldığı görülmüştür. Bu model aslında İnsan Faktörlerini anlamak için oluşturulmuş temel bir araçtır.

İnsan ve sistem unsurları arasındaki etkileşimlere bakalım;

İnsan-İnsan;  Çalışanlar faaliyetlerini sürdürürken diğer insanlarla etkileşim içindeler. İletişim, liderlik ve diğer kişiler arası etkileşim becerileri çalışanların performanı etkileme potansiyeline sahip olduğundan insan-insan etkileşimi emniyeti en fazla etkileynelerin başında gelir. Çalışma hayatımda gördüğüm kadarıyla insan hatalarının ‘insan-insan etkileşiminde’ en çok insanların teknik olmayan  becerilerindeki  sorunlardan  kaynaklanıyor. İnsan-İnsan etkileşimi iyileştirmek  için liderlik, takım çalışması, iletişim, karar almak, zaman, stress, ısrarcılık, çatışma  gibi konuları kapsayan  kaynak yönetimine ilişkin eğitimler düzenlenir.

İnsan-Yazılım; Prosedürler, manueller, kontrol listeleri, bigisayar yazılımları örnek olarak verilebilir. Harekat memurlarının operasyon esnasında  check-list kullanmaları  süreç esnasında hata yapmasını engellemesi. Havaalanında kullanılan işaretleme  sembollerinin  insan hatasını engeleyecek şekilde olması örnek verilebilir.

İnsan-Donanım;  İnsanların çalışırken kullandıkları fiziksel iş çevresindeki dokunabildikleri  unsurlardır. Kokpitteki  koltukların  pilotları yormayacak şekilde levyöye erişebilecekleri bir şekilde  tasarlanmış olması insan-donanım etkileşiminin iyileştirilmesi olarak görülebilir.

İnsan-Çevre; Doğrudan insan kontrolü dışında olan yani; sıcaklık, hava durumu vb. Burada tüm çevre unsurları çalışanların  kararlarını ve davranışlarını etkileme potansiyeline sahiptir. Çevresel unsurları insanlara düzenlendiği gibi İnsan unsuru bazen çevre şartlarına uygunlaştırılabilir. Örneğin; Ramp faaliyetlerinde operation elemanın ses yalıtımı için kulaklık kullanması.

Bunun yanısıra sosyoekonomik  koşullar herzaman sisteme uygun hale getiremebiyilir.

 

Mehmet Ali Ataman

 

01.Nisan.2017



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2oI0F9U
via IFTTT

SMS ICAO SHELL MODEL 16


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2oI0F9U

THY’de YENİ ATAMALAR İcra komitesinin aldığı kararlar doğrultusunda Recep Gürdal , Havacılık Güvenlik müdürü olarak atandı. Onur Türkseven ,  risk değerlendirme ve soruşturma müdürü olarak atandı. Ramazan Tiryaki , bina güvenlik müdürü olarak atandı. Deniz Daştan , kalite ve yönetim geliştirme müdürü olarak atandı.

İcra komitesinin aldığı kararlar doğrultusunda

Recep Gürdal , Havacılık Güvenlik müdürü olarak atandı.

Onur Türkseven ,  risk değerlendirme ve soruşturma müdürü olarak atandı.

Ramazan Tiryaki , bina güvenlik müdürü olarak atandı.

Deniz Daştan , kalite ve yönetim geliştirme müdürü olarak atandı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ojYBsG
via IFTTT