10 Mart 2017 Cuma

THY Zararı Beklenenden Az Geldi THY Zararı Beklenenden Az Geldi Bu zarar bile sayılmaz… THY 2016 ZARARI 47 MİLYON LİRA THY Kamuyu aydınlatma platformuna yaptığı açıklama Ortaklığımız tarafından TTK ve Sermaye Piyasası Kurulu’nun Seri: II, 14.1 No’lu Tebliği hükümleri çerçevesinde Türkiye Muhasebe/ Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TMS/TFRS)’na uygun olarak hazırlanan ve Akis Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebecilik Mali Müşavirlik A.Ş. tarafından denetlenen 01.01.2016-31.12.2016 hesap dönemine ait konsolide finansal tablolara göre 47.000.000 TL net dönem zararı elde edilmiş olup, yasal kayıtlarda (Vergi Usul Kanunu’na göre tutulan kayıtlarda) ise geçici vergi beyannamesine göre 6.467.842.402 TL net dönem zararı vardır. Ayrıca yasal kayıtlarda 639.770.079 TL geçmiş yıllar zararları bulunmaktadır. TTK ve Sermaye Piyasası mevzuatı gereğince yasal kayıtlarda dağıtılabilir kar olmadığında kar dağıtımı yapılamayacağından, Olağan Genel Kurul toplantısında hissedarların görüş ve onayına arz edilmek üzere; Ortaklığımız yasal kayıtlarında bulunan net dönem zararının geçmiş yıllar zararlarına transfer edilmesi, yasal kayıtlarda kar payı dağıtımına konu edilecek kaynak bulunmadığından, Türkiye Muhasebe/ Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TMS/TFRS)’na uygun olarak hazırlanan mali tablolara göre elde edilmiş olan 47.000.000 TL net dönem zararının da geçmiş yıllar zararlarına transfer edilmesi uygun olup 2016 yılı Kar Payı Dağıtım Tablosu ekte sunulmaktadır.   * SPK’ya Göre Yasal Kayıtlara (YK) Göre 3. Dönem Kârı 2.000.000 -6.467.842.402 4. Vergiler ( – ) -49.000.000 5. Net Dönem Kârı -47.000.000 -6.467.842.402 6. Geçmiş Yıllar Zararları ( – ) -639.770.079 7. Genel Kanuni Yedek Akçe ( – ) 8. Net Dağıtılabilir Dönem Karı -47.000.000 -7.107.612.481 Yıl İçinde Dağıtılan Kar Payı Avansı (-) Kar Payı Avansı Düşülmüş Net Dağıtılabilir Dönem Karı/Zararı 9. Yıl İçinde Yapılan Bağışlar ( + ) 3.015.464 10. Bağışlar Eklenmiş Net Dağıtılabilir Dönem Karı -43.984.536 11. Ortaklara Birinci Kâr Payı * Nakit * Bedelsiz 12. İmtiyazlı Pay Sahiplerine Dağıtılan Kâr Payı 13. Dağıtılan Diğer Kâr Payı * Çalışanlara * Yönetim Kurulu Üyelerine * Pay Sahibi Dışındaki Kişilere 14. İntifa Senedi Sahiplerine Dağıtılan Kâr Payı 15. Ortaklara İkinci Kâr Payı 16. Genel Kanuni Yedek Akçe 17. Statü Yedekleri 18. Özel Yedekler 19. Olağanüstü Yedek -47.000.000 20. Dağıtılması Öngörülen Diğer Kaynaklar THYAO Konsolide 2016/12 Aylık DÖNEM KARI (ZARARI): -47000000 #THYAO http://pic.twitter.com/bXCFz653iD — Matriks Haber (@MatriksHaber) March 10, 2017

THY Zararı Beklenenden Az Geldi

Bu zarar bile sayılmaz… THY 2016 ZARARI 47 MİLYON LİRA

THY Kamuyu aydınlatma platformuna yaptığı açıklama

Ortaklığımız tarafından TTK ve Sermaye Piyasası Kurulu’nun Seri: II, 14.1 No’lu Tebliği hükümleri çerçevesinde Türkiye Muhasebe/ Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TMS/TFRS)’na uygun olarak hazırlanan ve Akis Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebecilik Mali Müşavirlik A.Ş. tarafından denetlenen 01.01.2016-31.12.2016 hesap dönemine ait konsolide finansal tablolara göre 47.000.000 TL net dönem zararı elde edilmiş olup, yasal kayıtlarda (Vergi Usul Kanunu’na göre tutulan kayıtlarda) ise geçici vergi beyannamesine göre 6.467.842.402 TL net dönem zararı vardır. Ayrıca yasal kayıtlarda 639.770.079 TL geçmiş yıllar zararları bulunmaktadır. TTK ve Sermaye Piyasası mevzuatı gereğince yasal kayıtlarda dağıtılabilir kar olmadığında kar dağıtımı yapılamayacağından, Olağan Genel Kurul toplantısında hissedarların görüş ve onayına arz edilmek üzere;

Ortaklığımız yasal kayıtlarında bulunan net dönem zararının geçmiş yıllar zararlarına transfer edilmesi, yasal kayıtlarda kar payı dağıtımına konu edilecek kaynak bulunmadığından, Türkiye Muhasebe/ Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TMS/TFRS)’na uygun olarak hazırlanan mali tablolara göre elde edilmiş olan 47.000.000 TL net dönem zararının da geçmiş yıllar zararlarına transfer edilmesi uygun olup 2016 yılı Kar Payı Dağıtım Tablosu ekte sunulmaktadır.

 

*
SPK’ya Göre
Yasal Kayıtlara (YK) Göre
3. Dönem Kârı
2.000.000
-6.467.842.402
4. Vergiler ( – )
-49.000.000
5. Net Dönem Kârı
-47.000.000
-6.467.842.402
6. Geçmiş Yıllar Zararları ( – )
-639.770.079
7. Genel Kanuni Yedek Akçe ( – )
8. Net Dağıtılabilir Dönem Karı
-47.000.000
-7.107.612.481
Yıl İçinde Dağıtılan Kar Payı Avansı (-)
Kar Payı Avansı Düşülmüş Net Dağıtılabilir Dönem Karı/Zararı
9. Yıl İçinde Yapılan Bağışlar ( + )
3.015.464
10. Bağışlar Eklenmiş Net Dağıtılabilir Dönem Karı
-43.984.536
11. Ortaklara Birinci Kâr Payı
* Nakit
* Bedelsiz
12. İmtiyazlı Pay Sahiplerine Dağıtılan Kâr Payı
13. Dağıtılan Diğer Kâr Payı
* Çalışanlara
* Yönetim Kurulu Üyelerine
* Pay Sahibi Dışındaki Kişilere
14. İntifa Senedi Sahiplerine Dağıtılan Kâr Payı
15. Ortaklara İkinci Kâr Payı
16. Genel Kanuni Yedek Akçe
17. Statü Yedekleri
18. Özel Yedekler
19. Olağanüstü Yedek
-47.000.000
20. Dağıtılması Öngörülen Diğer Kaynaklar



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mJP7p0
via IFTTT

İstanbul Beylikdüzü’nde Helikopter Düştü İstanbul Beylikdüzü’ndeki TÜYAP otoparkı yakınına helikopter düştü. Televizyon kulesine çarparak düştükten sonra yanmaya başlayan helikopterin parçaları E-5 karayoluna düştü. Düşen helikopterin Eczacıbaşı’na ait olduğu belirlendi. İstanbul Valisi Vasip Şahin 5 kişinin öldüğünü açıkladı.

İstanbul Beylikdüzü’ndeki TÜYAP otoparkı yakınına helikopter düştü. Televizyon kulesine çarparak düştükten sonra yanmaya başlayan helikopterin parçaları E-5 karayoluna düştü. Düşen helikopterin Eczacıbaşı’na ait olduğu belirlendi. İstanbul Valisi Vasip Şahin 5 kişinin öldüğünü açıkladı.




from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mI7PgS
via IFTTT

Emirates, kadınlar gününü 29.000’den fazla kadın çalışanı ile kutladı! Emirates, 8 Mart’ta tüm dünyada kutlanan Uluslararası Kadınlar Gününde sahneyi kadın çalışanlarına bıraktı. Havayolunun iş gücünün %44’üne yakınını oluşturan kadınlar, son 31 yıldır Emirates’in başarı hikâyesinin önemli birer parçasını oluşturuyor. İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, hali hazırda 150’nin üzerinde ulustan 29.000’den fazla kadına istihdam sağlıyor. Emirates’te çalışan kadınlar, farklı kökenlerden geliyor ve havayolunun farklı iş birimlerinde çalışıyor. 18.000’i aşkın kadın kabin ekibinde çalışırken geri kalanı; teknik, profesyonel veya liderlik görevlerinde yer alıyor. Ayrıca, toplam kadın personelin %2.5’ine yakını da havayolunda yönetici pozisyonunda. Kadınlar, geleneksel olarak erkeklerin hakimiyetinde olan işlerde gittikçe daha fazla çalışmaya ve ilerlemeye başladı. Geçen on yıl içinde Emirates’teki kadın çalışanların sayısı, havayolunun büyümesiyle paralel olarak arttı. Havayolunun toplam iş gücünün parçası olan kadınların oranı, aynı dönem içinde %6 büyüdü. Emirates’in İnsan Kaynaklarından Sorumlu İdari Başkan Yardımcısı Abdulaziz Al Ali, konuyla ilgili yaptığı açıklamada: “Emirates, tüm birimlerde hem kadınlara hem de erkeklere eşit fırsatlar sunmayı taahhüt ediyor. Kadın meslektaşlarımızdan ve de onların havayolumuzun büyümesine ve başarısına olan engin katkılarından gurur duyuyoruz. Tüm dünyada havacılılık sektöründe kariyer peşinde koşan kızlarımıza ve kadınlarımıza ilham vermeye ve rol modeli olmaya devam edebilmelerini umuyoruz.” dedi. Emirates Kadın Pilotlarından Kadınlar Gününe özel uçuş Emirates’in kadın kokpit ekibi, 24 ulustan oluşuyor ve yaşları pilot adayları da dâhil olmak üzere 20 ila 59 arasında yer alıyor. Mısır’dan Pilot Nevin Darwish ve BAE’den Yardımcı Pilot Alia Al Muhairi, Kadınlar Günü için ikonik Emirates Airbus A380 uçağını Dubai’den Viyana’ya uçurdular. Pilot Darwish, Airbus A380’e pilotluk yapan ilk Arap kökenli kadın pilot. BAE uyruklu Yardımcı Pilot Al Muhairi ise Emirates A380 uçağını uçuran Emirliğin şu anki en genç kadın pilotu. İki kadın pilotun uçuş deneyimlerini izleyebilirsiniz. Emirates’in teknik bölümünde görev alan kadınlar lisanslı uçak mühendisleri, uçak bakım ve onarım uzmanları ve teknisyenleri olarak görev yapıyor. Kadınlar, aynı zamanda hem operasyon müdürü, uçak yükleme-boşaltma koordinatörü, uçak yükleme amiri ve yük kontrolörü olarak apronda görev alırken, hem de uçuş idare personeli ve nöbetçi müdür olarak operasyon merkezinde uçuş faaliyetlerinin kritik pozisyonlarında çalışıyor. Emirates hakkında: Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 83 ülkede 154 destinasyona taşıyor. 256 adet geniş gövdeli Airbus ve Boeing uçakla faaliyet gösteren Emirates’in toplam değeri 108 milyar doların üzerinde 222 uçak siparişi bulunuyor.

Emirates, 8 Mart’ta tüm dünyada kutlanan Uluslararası Kadınlar Gününde sahneyi kadın çalışanlarına bıraktı. Havayolunun iş gücünün %44’üne yakınını oluşturan kadınlar, son 31 yıldır Emirates’in başarı hikâyesinin önemli birer parçasını oluşturuyor.

İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, hali hazırda 150’nin üzerinde ulustan 29.000’den fazla kadına istihdam sağlıyor. Emirates’te çalışan kadınlar, farklı kökenlerden geliyor ve havayolunun farklı iş birimlerinde çalışıyor. 18.000’i aşkın kadın kabin ekibinde çalışırken geri kalanı; teknik, profesyonel veya liderlik görevlerinde yer alıyor. Ayrıca, toplam kadın personelin %2.5’ine yakını da havayolunda yönetici pozisyonunda.

Kadınlar, geleneksel olarak erkeklerin hakimiyetinde olan işlerde gittikçe daha fazla çalışmaya ve ilerlemeye başladı. Geçen on yıl içinde Emirates’teki kadın çalışanların sayısı, havayolunun büyümesiyle paralel olarak arttı. Havayolunun toplam iş gücünün parçası olan kadınların oranı, aynı dönem içinde %6 büyüdü.

Emirates’in İnsan Kaynaklarından Sorumlu İdari Başkan Yardımcısı Abdulaziz Al Ali, konuyla ilgili yaptığı açıklamada: “Emirates, tüm birimlerde hem kadınlara hem de erkeklere eşit fırsatlar sunmayı taahhüt ediyor. Kadın meslektaşlarımızdan ve de onların havayolumuzun büyümesine ve başarısına olan engin katkılarından gurur duyuyoruz. Tüm dünyada havacılılık sektöründe kariyer peşinde koşan kızlarımıza ve kadınlarımıza ilham vermeye ve rol modeli olmaya devam edebilmelerini umuyoruz.” dedi.

Emirates Kadın Pilotlarından Kadınlar Gününe özel uçuş

Emirates’in kadın kokpit ekibi, 24 ulustan oluşuyor ve yaşları pilot adayları da dâhil olmak üzere 20 ila 59 arasında yer alıyor. Mısır’dan Pilot Nevin Darwish ve BAE’den Yardımcı Pilot Alia Al Muhairi, Kadınlar Günü için ikonik Emirates Airbus A380 uçağını Dubai’den Viyana’ya uçurdular. Pilot Darwish, Airbus A380’e pilotluk yapan ilk Arap kökenli kadın pilot. BAE uyruklu Yardımcı Pilot Al Muhairi ise Emirates A380 uçağını uçuran Emirliğin şu anki en genç kadın pilotu. İki kadın pilotun uçuş deneyimlerini izleyebilirsiniz.

Emirates’in teknik bölümünde görev alan kadınlar lisanslı uçak mühendisleri, uçak bakım ve onarım uzmanları ve teknisyenleri olarak görev yapıyor. Kadınlar, aynı zamanda hem operasyon müdürü, uçak yükleme-boşaltma koordinatörü, uçak yükleme amiri ve yük kontrolörü olarak apronda görev alırken, hem de uçuş idare personeli ve nöbetçi müdür olarak operasyon merkezinde uçuş faaliyetlerinin kritik pozisyonlarında çalışıyor.

Emirates hakkında:

Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 83 ülkede 154 destinasyona taşıyor. 256 adet geniş gövdeli Airbus ve Boeing uçakla faaliyet gösteren Emirates’in toplam değeri 108 milyar doların üzerinde 222 uçak siparişi bulunuyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mIhfJ7
via IFTTT

İstanbul Beylikdüzü’nde Helikopter Düştü


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mI7PgS

Emirates, kadınlar gününü 29.000’den fazla kadın çalışanı ile kutladı!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mIhfJ7

Savunmadaki kritik bağımlılık son buluyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mOpVOE

Savunmadaki kritik bağımlılık son buluyor STM, helikopter, uçak ve İHA’ların konumlarının belirlenmesinde GPS’e bağımlılığı ortadan kaldırdı. Helikopter, uçak, insansız hava aracı (İHA) gibi platformlara hassas konum bilgisi sağlayan Küresel Konumlandırma Sistemine (GPS) alternatif oluşturacak ve bu alandaki kritik bağımlılığı sonlandıracak milli bir çözüm geliştirildi. GPS’in zafiyetlerini ortadan kaldıran TerraFlite isimli ürünün kısa süre içinde Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) envanterindeki helikopterlere takılmaya başlanması bekleniyor. TSK ve Savunma Sanayii Müsteşarlığına sistem mühendisliği, teknik destek, proje yönetimi, teknoloji transferi, lojistik destek hizmetleri konularında hizmet veren Savunma Teknolojileri ve Mühendislik AŞ (STM), söz konusu kurumlarla yürütülen yakın çalışmayla ihtiyaçları iyi analiz edip, bunlara çözümler üretiyor. Silahlı kuvvetler ve emniyet güçlerinin hava platformlarında konumlarını hassas şekilde bilme ihtiyacına yanıt vermek için yola çıkan STM’de görev yapan mühendisler, bu konuda yürüttükleri Ar-Ge çalışmalarını bir ürünle nihayetlendirdi. Söz konusu araçlara ihtiyaç duyulan konum bilgisini temin eden GPS cihazları, olumsuz hava koşulları veya dışarıdan elektronik müdahalelerin etkisiyle performans kaybına uğrayabiliyor ya da kullanılamaz hale gelebiliyor. Bunun sonucunda ise hava aracının görevini yapamadığı ve hatta düştüğü durumlarla karşılaşılabiliyor. Ürününün ilk versiyonunu helikopterler için geliştirildi STM, bu konudaki ihtiyaca yanıt verebilmek amacıyla TÜBİTAK’ın mali desteği ve Ankara Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü’nün danışmanlığıyla 2012 yılında Ar-Ge projesi başlattı. Bu kapsamda, hava araçlarının GPS olmadan kendi konumunu bulmasına yönelik bir algoritma geliştirilip uluslararası patenti alınırken, ortaya konulan çalışma uluslararası akademik literatüre de girdi. Söz konusu Ar-Ge projesi sonunda prototipi tamamlayan, ürünleştirme yolunda üniversite-sanayi iş birliğine yönelik maliyetleri öz kaynaklarından karşılayan STM, “TerraFlite Hava Araçları için Hassas Konum Belirleme Sistemi” ile GPS’in çalışmadığı durumlarda hava araçları için hassas konum bilgisi üretmeye yönelik son teknoloji ürününün ilk versiyonunu helikopterler için geliştirdi. Bir harp platformu için en önemli bilgilerden birini platformun harekat sırasında her an nerede olduğunu doğru bilmesi oluşturuyor. Bu amaçla halen GPS sistemi kullanılıyor. Barış şartlarında kullanılan bu yöntemin harp koşullarında kullanılıp kullanılamayacağı ya da manipüle edilip edilmeyeceği konusunda yaşanmış örneklerden de hareketle ciddi tehdit ve zafiyetler bulunuyor. GPS, uydu sinyallerinden yararlanarak konum tespitine olanak veriyor. Uydu sayısı arttıkça konum hassasiyeti artıyor. Ancak bu sinyaller teknolojik olanaklarla bastırılabiliyor, sinyalin içeriği değiştirilebiliyor. İlave olarak, GPS, anahtarı Türkiye’de olan milli çözümler arasında yer almıyor. “Elektrikler kesildiğinde kullanılacak el feneri” TerraFlite, GPS’in kullanılamadığı durumlarda hava aracı üzerindeki temel aviyonik cihazların verilerini işleyerek pozisyon ve yükseklik için hassas konum bilgisi üretiyor. GPS gibi henüz milli olmayan bir servisin özellikle kriz ve harp ortamında kasıtlı olarak kesintiye uğratılması veya hatalı pozisyon bilgisi sağlayacak şekilde aldatmaya maruz kalma tehlikelerinde devreye giren TerraFlite, pilota doğru konum bilgisi vermeye devam ediyor. Kritik zamanlarda hayati görev üstlenecek TerraFlite için “elektrikler kesildiğinde kullanılacak el feneri” benzetmesi yapılıyor. “Havadaki ürün rafta, karadaki yolda” Teknolojik hazırlık seviyesinin sonuna gelen ve tamamen hazır olarak raftaki yerini alan ilk ürünün bu yıl TSK envanterindeki helikopterlere takılmaya başlanması, helikopterleri, İHA ve savaş uçaklarının izlemesi bekleniyor. Kara araçlarına yönelik olarak da çok aktif bir faaliyet yürütülüyor. Hava araçlarına yönelik çalışmalardan elde edilen mühendislik birikimi bu alana aktarıldı. Zırhlı ve paletli araçlar için potansiyel milli işbirlikleriyle benzer bir çözüme yönelik görüşmeler yapılırken, yıl sonunda kara araçlarında kullanılabilecek bir ürünün ortaya konulması hedefleniyor. Kaynak:istanbulajansı

STM, helikopter, uçak ve İHA’ların konumlarının belirlenmesinde GPS’e bağımlılığı ortadan kaldırdı.

Helikopter, uçak, insansız hava aracı (İHA) gibi platformlara hassas konum bilgisi sağlayan Küresel Konumlandırma Sistemine (GPS) alternatif oluşturacak ve bu alandaki kritik bağımlılığı sonlandıracak milli bir çözüm geliştirildi. GPS’in zafiyetlerini ortadan kaldıran TerraFlite isimli ürünün kısa süre içinde Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) envanterindeki helikopterlere takılmaya başlanması bekleniyor.

TSK ve Savunma Sanayii Müsteşarlığına sistem mühendisliği, teknik destek, proje yönetimi, teknoloji transferi, lojistik destek hizmetleri konularında hizmet veren Savunma Teknolojileri ve Mühendislik AŞ (STM), söz konusu kurumlarla yürütülen yakın çalışmayla ihtiyaçları iyi analiz edip, bunlara çözümler üretiyor.

Silahlı kuvvetler ve emniyet güçlerinin hava platformlarında konumlarını hassas şekilde bilme ihtiyacına yanıt vermek için yola çıkan STM’de görev yapan mühendisler, bu konuda yürüttükleri Ar-Ge çalışmalarını bir ürünle nihayetlendirdi.

Söz konusu araçlara ihtiyaç duyulan konum bilgisini temin eden GPS cihazları, olumsuz hava koşulları veya dışarıdan elektronik müdahalelerin etkisiyle performans kaybına uğrayabiliyor ya da kullanılamaz hale gelebiliyor. Bunun sonucunda ise hava aracının görevini yapamadığı ve hatta düştüğü durumlarla karşılaşılabiliyor.

Ürününün ilk versiyonunu helikopterler için geliştirildi

STM, bu konudaki ihtiyaca yanıt verebilmek amacıyla TÜBİTAK’ın mali desteği ve Ankara Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü’nün danışmanlığıyla 2012 yılında Ar-Ge projesi başlattı. Bu kapsamda, hava araçlarının GPS olmadan kendi konumunu bulmasına yönelik bir algoritma geliştirilip uluslararası patenti alınırken, ortaya konulan çalışma uluslararası akademik literatüre de girdi.

Söz konusu Ar-Ge projesi sonunda prototipi tamamlayan, ürünleştirme yolunda üniversite-sanayi iş birliğine yönelik maliyetleri öz kaynaklarından karşılayan STM, “TerraFlite Hava Araçları için Hassas Konum Belirleme Sistemi” ile GPS’in çalışmadığı durumlarda hava araçları için hassas konum bilgisi üretmeye yönelik son teknoloji ürününün ilk versiyonunu helikopterler için geliştirdi.

Bir harp platformu için en önemli bilgilerden birini platformun harekat sırasında her an nerede olduğunu doğru bilmesi oluşturuyor. Bu amaçla halen GPS sistemi kullanılıyor. Barış şartlarında kullanılan bu yöntemin harp koşullarında kullanılıp kullanılamayacağı ya da manipüle edilip edilmeyeceği konusunda yaşanmış örneklerden de hareketle ciddi tehdit ve zafiyetler bulunuyor.

GPS, uydu sinyallerinden yararlanarak konum tespitine olanak veriyor. Uydu sayısı arttıkça konum hassasiyeti artıyor. Ancak bu sinyaller teknolojik olanaklarla bastırılabiliyor, sinyalin içeriği değiştirilebiliyor. İlave olarak, GPS, anahtarı Türkiye’de olan milli çözümler arasında yer almıyor.

“Elektrikler kesildiğinde kullanılacak el feneri”

TerraFlite, GPS’in kullanılamadığı durumlarda hava aracı üzerindeki temel aviyonik cihazların verilerini işleyerek pozisyon ve yükseklik için hassas konum bilgisi üretiyor. GPS gibi henüz milli olmayan bir servisin özellikle kriz ve harp ortamında kasıtlı olarak kesintiye uğratılması veya hatalı pozisyon bilgisi sağlayacak şekilde aldatmaya maruz kalma tehlikelerinde devreye giren TerraFlite, pilota doğru konum bilgisi vermeye devam ediyor.

Kritik zamanlarda hayati görev üstlenecek TerraFlite için “elektrikler kesildiğinde kullanılacak el feneri” benzetmesi yapılıyor.

“Havadaki ürün rafta, karadaki yolda”

Teknolojik hazırlık seviyesinin sonuna gelen ve tamamen hazır olarak raftaki yerini alan ilk ürünün bu yıl TSK envanterindeki helikopterlere takılmaya başlanması, helikopterleri, İHA ve savaş uçaklarının izlemesi bekleniyor.

Kara araçlarına yönelik olarak da çok aktif bir faaliyet yürütülüyor. Hava araçlarına yönelik çalışmalardan elde edilen mühendislik birikimi bu alana aktarıldı. Zırhlı ve paletli araçlar için potansiyel milli işbirlikleriyle benzer bir çözüme yönelik görüşmeler yapılırken, yıl sonunda kara araçlarında kullanılabilecek bir ürünün ortaya konulması hedefleniyor.

Kaynak:istanbulajansı



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mOpVOE
via IFTTT