
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
9 Mart 2017 Perşembe
Portekiz’de “Cristiano Ronaldo Havaalanı” tartışması

Portekiz’de “Cristiano Ronaldo Havaalanı” tartışması Cristiano Ronaldo’nun adının doğduğu Madeira Adası’ndaki havaalanına verilecek olması, yerel yönetim ile Portekiz hükümeti arasında tartışmaya neden oldu. Portekizli futbolcu Cristiano Ronaldo’nun adının, doğduğu Madeira Adası‘ndaki havaalanına verilecek olması ülkesinde tartışmaya yol açtı. Portekiz’in güneybatısındaki Madeira Adaları’nın yerel yönetim başkanı Miguel Albuquerque’nin girişimiyle Cristiano Ronaldo adının bölgedeki tek uluslararası havaalanına verilecek olmasının merkezi hükümet tarafından çok sıcak karşılanmadığı iddia edildi. Portekiz medyasında yer alan haberlerde, Planlama ve Altyapı Bakanlığının Madeira Havaalanı’na verilecek Cristiano Ronaldo ismiyle ilgili olarak ulusal sivil hava ulaştırma işletmeciliği ANA’nın görüşünü istediği belirtildi. Konuyla ilgili hazırlanan ANA Başkanı Jose Luis Arnaut imzasının bulunduğu belgede, havaalanındaki isim değişikliğine itiraz eden bir ifade bulunmasa da bakanlığın girişiminin Madeira özerk yönetimi hükümeti tarafından hoş karşılanmadığı ileri sürüldü. Havaalanının isminin değiştirileceği, geçen haziran ayında Ronaldo’nun adada sahibi olduğu bir otelin açılışı sırasında Albuquerque tarafından açıklanmıştı. Havaalanındaki resmi isim değişikliğinin, 2018 FIFA Dünya Kupası eleme gruplarında 28 Mart’ta adadaki Dos Barreiros Stadı’nda oynanacak Portekiz-İsveç maçından bir gün sonra yapılacağı ve Ronaldo’nun da törene katılacağı belirtiliyor. Portekiz Milli Takımı, bu karşılaşma ile 16 yıl aradan sonra Madeira Adası’nda ilk kez maça çıkmış olacak. Madeira Adası’nın başkenti Funchal doğumlu Ronaldo, tek geliri turizm olan bölgeye destek vermek için bu zamana kadar farklı yatırımlar yaptı. Kazandığı bireysel başarıları Funchal’da açtığı “Cristiano Ronaldo Müzesi“nde toplayan Real Madrid’in Portekizli futbolcusu, 2016 yılında Madeira’da çıkan büyük yangın sonrasında bölgeye ekonomik yardım da yapmıştı. Kaynak:hürriyet
Cristiano Ronaldo’nun adının doğduğu Madeira Adası’ndaki havaalanına verilecek olması, yerel yönetim ile Portekiz hükümeti arasında tartışmaya neden oldu.
Portekizli futbolcu Cristiano Ronaldo’nun adının, doğduğu Madeira Adası‘ndaki havaalanına verilecek olması ülkesinde tartışmaya yol açtı.
Portekiz’in güneybatısındaki Madeira Adaları’nın yerel yönetim başkanı Miguel Albuquerque’nin girişimiyle Cristiano Ronaldo adının bölgedeki tek uluslararası havaalanına verilecek olmasının merkezi hükümet tarafından çok sıcak karşılanmadığı iddia edildi.
Portekiz medyasında yer alan haberlerde, Planlama ve Altyapı Bakanlığının Madeira Havaalanı’na verilecek Cristiano Ronaldo ismiyle ilgili olarak ulusal sivil hava ulaştırma işletmeciliği ANA’nın görüşünü istediği belirtildi. Konuyla ilgili hazırlanan ANA Başkanı Jose Luis Arnaut imzasının bulunduğu belgede, havaalanındaki isim değişikliğine itiraz eden bir ifade bulunmasa da bakanlığın girişiminin Madeira özerk yönetimi hükümeti tarafından hoş karşılanmadığı ileri sürüldü.
Havaalanının isminin değiştirileceği, geçen haziran ayında Ronaldo’nun adada sahibi olduğu bir otelin açılışı sırasında Albuquerque tarafından açıklanmıştı. Havaalanındaki resmi isim değişikliğinin, 2018 FIFA Dünya Kupası eleme gruplarında 28 Mart’ta adadaki Dos Barreiros Stadı’nda oynanacak Portekiz-İsveç maçından bir gün sonra yapılacağı ve Ronaldo’nun da törene katılacağı belirtiliyor. Portekiz Milli Takımı, bu karşılaşma ile 16 yıl aradan sonra Madeira Adası’nda ilk kez maça çıkmış olacak.
Madeira Adası’nın başkenti Funchal doğumlu Ronaldo, tek geliri turizm olan bölgeye destek vermek için bu zamana kadar farklı yatırımlar yaptı. Kazandığı bireysel başarıları Funchal’da açtığı “Cristiano Ronaldo Müzesi“nde toplayan Real Madrid’in Portekizli futbolcusu, 2016 yılında Madeira’da çıkan büyük yangın sonrasında bölgeye ekonomik yardım da yapmıştı.
Kaynak:hürriyet
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2m3o4kA
via IFTTT
Bombardier ve Avusturya Federal Demiryolları, 300 adet TALENT 3 Tren için Anlaşma İmzaladı

Bombardier ve Avusturya Federal Demiryolları, 300 adet TALENT 3 Tren için Anlaşma İmzaladı – 21 yeni BOMBARDIER TALENT 3 model bölgesel tren için ilk ihale – Yeni trenler, ulaşım kolaylığı, bisiklet alanı, son teknoloji ürünü yolcu bilgi sistemi ve daha fazla yolcu kapasitesi sunuyor Raylı sistemlerin teknoloji lideri Bombardier Transportation ve Avusturya Federal Demiryolları (ÖBB), 300 adet BOMBARDIER TALENT 3 model treni kapsayan bir çerçeve anlaşması imzaladı. Anlaşmanın toplam bedeli olarak yaklaşık 1.8 milyar Euro (1.9 milyar Amerikan Doları) değerinde bir liste fiyatı belirlendi. Bu sayede ÖBB, bölgesel ve banliyö demiryollarındaki toplu taşımacılık hizmetlerinde kullanılan trenler için birçok ihalede bulunma fırsatını yakaladı. Çerçeve anlaşması altındaki ilk sipariş, 21 adet TALENT 3 treni için imzalandı ve yaklaşık 150 milyon Euro (156 milyon Amerikan Doları) değerinde bir bütçe belirlendi. Bölgesel ulaşım için kullanılacak bu yeni trenler, 2019 yılında teslim edilecek. Bu trenlerin günlük yolcu taşıma hizmetlerinde yerel toplu taşıma kapasitesini yükseltmesi ile Avusturya’nın Vorarlbeg bölgesi ve komşu ülkelerdeki kırsal ve kentsel bölgeler arasındaki bağlantıyı güçlendirmesi hedefleniyor. Bombardier Transportation Avusturya GmbH Genel Müdürü Christian Diewald açıklamasında, “Bu çerçeve anlaşması, Bombardier için büyük bir başarıyı temsil ediyor. ÖBB, Avrupa’nın en tanınmış ve en dakik demiryollarından biridir. TALENT 3 trenini tercih ederek coğrafi açıdan zorlu bölgelerde tren tarifelerini aynı dakiklikle sürdürmelerini sağlayacak yüksek ivmelenme gücü ve güvenilirliğe sahip bir ürüne sahip oldular,” dedi. Yeni jenerasyon TALENT 3 treni, modern bir kullanım esnekliği, düşük enerji tüketimi ve toplam işletme maliyetlerinde büyük oranda düşüş sağlıyor. Kendi sınıfında en geniş gövdeye sahip olan TALENT 3 treni, önceki jenerasyona oranla %50 daha fazla koltuk kapasitesi sunuyor ve yolculuk konforunu artırırken daha hızlı yolcu değişimi yapılmasına olanak sağlıyor. Şuan TALENT ailesinden 1.400 adet tren Avrupa ve Kanada’da hizmet veriyor. Bunların arasından 187 araç Avusturya’da ÖBB işletmesi altında kullanılıyor. Sektördeki en geniş ürün portföyüne sahip Bombardier Transportation, Linz, Innsbruck ve Graz gibi önemli şehirlerdeki tramvay araçları ve Viyana’nın U6 metro hattında kullanılan hafif raylı ulaşım araçlarından ÖBB’nin banliyö trenleri ve ülkenin dört bir yanında hizmet veren birçok özel kargo şirketinin kullandığı lokomotiflere kadar Avusturya’da güçlü ve gittikçe büyüyen bir iş birliğine sahip bulunuyor. Bombardier Transportation, Avusturya’da 550 çalışanı ile hizmet veriyor. Bombardier Transportation Hakkında Bombardier Transportation, alanındaki en geniş portföyü sunarak, raylı teknolojiler sektöründe global lider konumundadır. Raylı sistemlerden, trenlere, metro araçları ve sinyalizasyona kadar bir çok hizmeti içeren geniş bir ürün yelpazesine sahip Bombardier, aynı zamanda tamamlanmış ulaşım sistemleri, e-mobility teknolojisi ve bakım hizmetleri de sunmaktadır. Yeniliklerin öncüsü olan Bombardier Transportation, sürdürülebilir ulaşımda sürekli ilklere imza atarak, operatörler, yolcular ve çevre için değerli faydalar sağlayan bütünleşik çözümler sunuyor. Kanada menşei olan Bombardier Transportation’ın merkezi Almanya, Berlin’de bulunuyor. Yaklaşık 39.400 kişiye istihdam sağlayarak 60’dan fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Bombardier Hakkında Bombardier, dünyanın lider uçak ve tren üreticisidir. Geleceği görerek hizmet veren Bombardier, ulaşımı kökten değiştirerek dünyanın dört bir yanında daha etkili, daha sürdürülebilir ve daha konforlu ulaşıma duyulan ihtiyaca cevap vermektedir. Araçlarımız, hizmetlerimiz ve hepsinden öte çalışanlarımız, bizi ulaşım sektöründe dünya lideri yapan unsurlardır. Bombardier’in merkez ofisi Montréal, Kanada’da yer almaktadır. Hisseleri Toronto Borsası’nda (BBD) işlem görmekte ve Dow Jones Kuzey Amerika Sürdürülebilirlik Endeksi listesinde yer almaktadır. Mali takvimin son bulduğu 31 Aralık 2015’de 18.2 milyar dolarlık ciroya ulaştık. bombardier.com adresinden hakkımızdaki haberlere ve bilgilere ulaşabilir veya Twitter hesabımız olan @Bombardier’i takip edebilirsiniz.
– 21 yeni BOMBARDIER TALENT 3 model bölgesel tren için ilk ihale
– Yeni trenler, ulaşım kolaylığı, bisiklet alanı, son teknoloji ürünü yolcu bilgi sistemi ve daha fazla yolcu kapasitesi sunuyor
Raylı sistemlerin teknoloji lideri Bombardier Transportation ve Avusturya Federal Demiryolları (ÖBB), 300 adet BOMBARDIER TALENT 3 model treni kapsayan bir çerçeve anlaşması imzaladı. Anlaşmanın toplam bedeli olarak yaklaşık 1.8 milyar Euro (1.9 milyar Amerikan Doları) değerinde bir liste fiyatı belirlendi. Bu sayede ÖBB, bölgesel ve banliyö demiryollarındaki toplu taşımacılık hizmetlerinde kullanılan trenler için birçok ihalede bulunma fırsatını yakaladı.
Çerçeve anlaşması altındaki ilk sipariş, 21 adet TALENT 3 treni için imzalandı ve yaklaşık 150 milyon Euro (156 milyon Amerikan Doları) değerinde bir bütçe belirlendi. Bölgesel ulaşım için kullanılacak bu yeni trenler, 2019 yılında teslim edilecek. Bu trenlerin günlük yolcu taşıma hizmetlerinde yerel toplu taşıma kapasitesini yükseltmesi ile Avusturya’nın Vorarlbeg bölgesi ve komşu ülkelerdeki kırsal ve kentsel bölgeler arasındaki bağlantıyı güçlendirmesi hedefleniyor.
Bombardier Transportation Avusturya GmbH Genel Müdürü Christian Diewald açıklamasında, “Bu çerçeve anlaşması, Bombardier için büyük bir başarıyı temsil ediyor. ÖBB, Avrupa’nın en tanınmış ve en dakik demiryollarından biridir. TALENT 3 trenini tercih ederek coğrafi açıdan zorlu bölgelerde tren tarifelerini aynı dakiklikle sürdürmelerini sağlayacak yüksek ivmelenme gücü ve güvenilirliğe sahip bir ürüne sahip oldular,” dedi.
Yeni jenerasyon TALENT 3 treni, modern bir kullanım esnekliği, düşük enerji tüketimi ve toplam işletme maliyetlerinde büyük oranda düşüş sağlıyor. Kendi sınıfında en geniş gövdeye sahip olan TALENT 3 treni, önceki jenerasyona oranla %50 daha fazla koltuk kapasitesi sunuyor ve yolculuk konforunu artırırken daha hızlı yolcu değişimi yapılmasına olanak sağlıyor. Şuan TALENT ailesinden 1.400 adet tren Avrupa ve Kanada’da hizmet veriyor. Bunların arasından 187 araç Avusturya’da ÖBB işletmesi altında kullanılıyor.
Sektördeki en geniş ürün portföyüne sahip Bombardier Transportation, Linz, Innsbruck ve Graz gibi önemli şehirlerdeki tramvay araçları ve Viyana’nın U6 metro hattında kullanılan hafif raylı ulaşım araçlarından ÖBB’nin banliyö trenleri ve ülkenin dört bir yanında hizmet veren birçok özel kargo şirketinin kullandığı lokomotiflere kadar Avusturya’da güçlü ve gittikçe büyüyen bir iş birliğine sahip bulunuyor. Bombardier Transportation, Avusturya’da 550 çalışanı ile hizmet veriyor.
Bombardier Transportation Hakkında
Bombardier Transportation, alanındaki en geniş portföyü sunarak, raylı teknolojiler sektöründe global lider konumundadır. Raylı sistemlerden, trenlere, metro araçları ve sinyalizasyona kadar bir çok hizmeti içeren geniş bir ürün yelpazesine sahip Bombardier, aynı zamanda tamamlanmış ulaşım sistemleri, e-mobility teknolojisi ve bakım hizmetleri de sunmaktadır. Yeniliklerin öncüsü olan Bombardier Transportation, sürdürülebilir ulaşımda sürekli ilklere imza atarak, operatörler, yolcular ve çevre için değerli faydalar sağlayan bütünleşik çözümler sunuyor. Kanada menşei olan Bombardier Transportation’ın merkezi Almanya, Berlin’de bulunuyor. Yaklaşık 39.400 kişiye istihdam sağlayarak 60’dan fazla ülkede faaliyet gösteriyor.
Bombardier Hakkında
Bombardier, dünyanın lider uçak ve tren üreticisidir. Geleceği görerek hizmet veren Bombardier, ulaşımı kökten değiştirerek dünyanın dört bir yanında daha etkili, daha sürdürülebilir ve daha konforlu ulaşıma duyulan ihtiyaca cevap vermektedir. Araçlarımız, hizmetlerimiz ve hepsinden öte çalışanlarımız, bizi ulaşım sektöründe dünya lideri yapan unsurlardır.
Bombardier’in merkez ofisi Montréal, Kanada’da yer almaktadır. Hisseleri Toronto Borsası’nda (BBD) işlem görmekte ve Dow Jones Kuzey Amerika Sürdürülebilirlik Endeksi listesinde yer almaktadır. Mali takvimin son bulduğu 31 Aralık 2015’de 18.2 milyar dolarlık ciroya ulaştık. bombardier.com adresinden hakkımızdaki haberlere ve bilgilere ulaşabilir veya Twitter hesabımız olan @Bombardier’i takip edebilirsiniz.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mKmVmx
via IFTTT
Sabiha Gökçen Havalimanı 25 bin metre kare büyüyor

Sabiha Gökçen Havalimanı 25 bin metre kare büyüyor Sabiha Gökçen Havalimanı terminali 25 bin metre kare büyüyor. Sabiha Gökçen Havalimanı, dört köprü ile mevcut terminalin kapasitesini yüzde 15 artırmak üzere ihaleye çıkıyor. İhalesi gelecek ay yapılacak projede, inşaat alanı toplam 25 bin 554 metrekare olacak. Yolcu bekleme alanları, satış noktaları ve ticari alanların yer alacağı ek inşaat ile terminaldeki yolcu kapasitesini ise yıllık 6 milyon artırması öngörülüyor. PARALEL PİST YAPILIYOR Geçen yılı 29.5 milyon yolcu ile kapatan Sabiha Gökçen Havalimanı’nın bu yılki hedefi 32 milyon yolcu. Tek pist ile operasyon yapan havalimanının paralel pisti 2019’da açılacak. İnşaat çalışmaları süren paralel pist için havalimanı etrafındaki yol yer altına girecek. Bu amaçla yapılan tünellerden ilki tamamlandı. 3,500 metre uzunluğunda yapılacak piste, iki katlı Airbus A380 uçakları inebilecek. Paralel pistle birlikte uçak trafiğinin ikiye katlanmasıyla Sabiha Gökçen’e yeni bir terminal yapılması da gündemde. Bu terminalin havalimanı ilk açıldığında kullanılan ilk terminalin yerine inşa edilmesi öngörülüyor. Kaynak:uzmanpara
Sabiha Gökçen Havalimanı terminali 25 bin metre kare büyüyor.
Sabiha Gökçen Havalimanı, dört köprü ile mevcut terminalin kapasitesini yüzde 15 artırmak üzere ihaleye çıkıyor.
İhalesi gelecek ay yapılacak projede, inşaat alanı toplam 25 bin 554 metrekare olacak. Yolcu bekleme alanları, satış noktaları ve ticari alanların yer alacağı ek inşaat ile terminaldeki yolcu kapasitesini ise yıllık 6 milyon artırması öngörülüyor.
PARALEL PİST YAPILIYOR
Geçen yılı 29.5 milyon yolcu ile kapatan Sabiha Gökçen Havalimanı’nın bu yılki hedefi 32 milyon yolcu.
Tek pist ile operasyon yapan havalimanının paralel pisti 2019’da açılacak. İnşaat çalışmaları süren paralel pist için havalimanı etrafındaki yol yer altına girecek. Bu amaçla yapılan tünellerden ilki tamamlandı. 3,500 metre uzunluğunda yapılacak piste, iki katlı Airbus A380 uçakları inebilecek.
Paralel pistle birlikte uçak trafiğinin ikiye katlanmasıyla Sabiha Gökçen’e yeni bir terminal yapılması da gündemde. Bu terminalin havalimanı ilk açıldığında kullanılan ilk terminalin yerine inşa edilmesi öngörülüyor.
Kaynak:uzmanpara
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2n3rqcj
via IFTTT
Ortadoğu Kargo Taşımalarında Artış Var
