7 Mart 2017 Salı

Taslak hava yolu şirketlerine sunuldu, yolcuya yeni haklar geliyor SHGM uçakla seyahat edenler için yeni yolcu hakları taslağı hazırladı.Buna göre, sıralı bileti olan gidişi kullanmazsa ve dönüş uçuşuna kabul edilmezse tazminat alabilecek. Havaalanı kapalı ya da otel doluysa yolcuların başka yerdeki faturasını hava yolu şirketi ödeyecek.   Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) uçakla seyahat edenleri ilgilendiren çok önemli bir düzenleme yapıyor. Yolcu haklarını düzenleyen yeni taslak talimat hazırlanarak, hava yolu firmalarının görüşüne açıldı. Sabah’tan Cevdet Özdemir’in haberine göre, havayolu şirketlerinin görüşü alındıktan sonra yeni düzenleme yürürlüğe girecek. Düzenleme taslak haliyle yayınlanırsa, havayolu yolcuları ek haklara sahip olacak. Yeni taslak, birden çok uçuşu kapsayan gidiş-dönüş sıralı bileti olanları yakından ilgilendiriyor. Buna göre, havayolu şirketi, sıralı biletlerde gidiş biletini kullanmayan yolcuyu dönüş uçuşuna kabul etmezse tazminat ödeyebilecek. OTEL DOLUYSA… Hava yolu şirketleri “Otel dolu, havalimanı kapalı” bahanesine sığınamayacak. Yeni taslak, havalimanında hizmet temin edilecek nokta bulunmaması ya da kapalı ve otellerin dolu olması nedeniyle hizmet sunulamaması durumunda da yolcunun makul ölçüdeki faturalarının hava yolu şirketlerince ödenmesinin yolunu açıyor. Hali hazırda yolcular zorunlu nedenlerden dolayı hizmet sunulmadığı zamanlarda, makul ölçüdeki yeme-içme ve konaklama faturalarını ibraz ederek paralarını havayolu şirketlerinden alabiliyor. Bu hüküm de yeni taslakta var. TAKSİ KAPSAM DIŞI Uçağın zorunlu nedenlerden dolayı başka bir havalimanına yönlendirilmesi durumunda yolcunun son varış noktasına transfer masrafı sağlanacak. Ancak otobüs, tren, dolmuş gibi toplu taşıma ulaşım olanakları varken, taksiye binenin faturası kabul edilmeyecek. AKTARMA UÇUŞLARDA 3 SAAT Taslaktaki yeni düzenlemelerden biri de, son dönemde artış yaşanan bağlantılı uçuşlarla ilgili. Hava yolu şirketi, daha önce olduğu gibi kendisinden kaynaklı nedenlerle bağlantılı seferlerden birinin gecikmesi durumunda, devam seferini kaçıran yolcuya tüm hizmetleri verip, tazminat ödemesi yapacak. Ancak yeni taslakta şirketler, yolculara son varış yerlerine planlanan varış saatinden en fazla 3 saat sonra ulaşmalarına olanak veren güzergâh değişikliği teklif etmeleri durumunda tazminat ödeme yükümlülüğü olmayacak. ÖDEMEYE DÖVİZ AYARI İç hatlarda seyahat eden yolculara yapılacak tazminat ödemeleri 4 Ocak 2016 tarihli Merkez Bankası euro satış kuru (1 Euro = 3.2 Türk Lirası) esas alınarak yapılacak. 31 Aralık’a kadar iç hatlarda geçerli olacak bu oran, yıl sonunda yeni düzenleme olmazsa enflasyon oranında artacak. MEVCUT UYGULAMA Uçak zorunlu nedenlerle başka havalimanlarına yönlendirilirse alternatif taşıma yollarını ücretsiz teklif etmek zorundaydı. YENİ TASLAK Şimdi bunlara ilaveten havayolu işletmeleri yolcuların transfer edilmesine ait masrafı da karşılayacak. Ancak toplu taşıma imkânı varken taksiye binene para verilmeyecek. MEVCUT UYGULAMA Yolcular zorunlu nedenlerden dolayı hizmet sunulmadığı zamanlarda, makul ölçüdeki yemeiçme ve konaklama faturalarını ibraz ederek paralarını havayolu şirketlerinden alabiliyor. YENİ TASLAK Yeni taslakta bu haklar var. Ayrıca havalimanı kapalı, otel doluysa makul ölçüdeki otel faturaları ödenecek. MEVCUT UYGULAMA Gidiş-dönüş sıralı biletlerle ilgili net düzenlemeler yok. YENİ TASLAK Gidiş biletini kullanmayan yolcu dönüş uçuşuna kabul edilmezse şirketten tazminat alabilecek. Kaynak:turizmgüncel

SHGM uçakla seyahat edenler için yeni yolcu hakları taslağı hazırladı.Buna göre, sıralı bileti olan gidişi kullanmazsa ve dönüş uçuşuna kabul edilmezse tazminat alabilecek. Havaalanı kapalı ya da otel doluysa yolcuların başka yerdeki faturasını hava yolu şirketi ödeyecek.

 

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) uçakla seyahat edenleri ilgilendiren çok önemli bir düzenleme yapıyor. Yolcu haklarını düzenleyen yeni taslak talimat hazırlanarak, hava yolu firmalarının görüşüne açıldı. Sabah’tan Cevdet Özdemir’in haberine göre, havayolu şirketlerinin görüşü alındıktan sonra yeni düzenleme yürürlüğe girecek. Düzenleme taslak haliyle yayınlanırsa, havayolu yolcuları ek haklara sahip olacak. Yeni taslak, birden çok uçuşu kapsayan gidiş-dönüş sıralı bileti olanları yakından ilgilendiriyor. Buna göre, havayolu şirketi, sıralı biletlerde gidiş biletini kullanmayan yolcuyu dönüş uçuşuna kabul etmezse tazminat ödeyebilecek.
OTEL DOLUYSA…
Hava yolu şirketleri “Otel dolu, havalimanı kapalı” bahanesine sığınamayacak. Yeni taslak, havalimanında hizmet temin edilecek nokta bulunmaması ya da kapalı ve otellerin dolu olması nedeniyle hizmet sunulamaması durumunda da yolcunun makul ölçüdeki faturalarının hava yolu şirketlerince ödenmesinin yolunu açıyor. Hali hazırda yolcular zorunlu nedenlerden dolayı hizmet sunulmadığı zamanlarda, makul ölçüdeki yeme-içme ve konaklama faturalarını ibraz ederek paralarını havayolu şirketlerinden alabiliyor. Bu hüküm de yeni taslakta var.
TAKSİ KAPSAM DIŞI
Uçağın zorunlu nedenlerden dolayı başka bir havalimanına yönlendirilmesi durumunda yolcunun son varış noktasına transfer masrafı sağlanacak. Ancak otobüs, tren, dolmuş gibi toplu taşıma ulaşım olanakları varken, taksiye binenin faturası kabul edilmeyecek.
AKTARMA UÇUŞLARDA 3 SAAT
Taslaktaki yeni düzenlemelerden biri de, son dönemde artış yaşanan bağlantılı uçuşlarla ilgili. Hava yolu şirketi, daha önce olduğu gibi kendisinden kaynaklı nedenlerle bağlantılı seferlerden birinin gecikmesi durumunda, devam seferini kaçıran yolcuya tüm hizmetleri verip, tazminat ödemesi yapacak. Ancak yeni taslakta şirketler, yolculara son varış yerlerine planlanan varış saatinden en fazla 3 saat sonra ulaşmalarına olanak veren güzergâh değişikliği teklif etmeleri durumunda tazminat ödeme yükümlülüğü olmayacak.
ÖDEMEYE DÖVİZ AYARI
İç hatlarda seyahat eden yolculara yapılacak tazminat ödemeleri 4 Ocak 2016 tarihli Merkez Bankası euro satış kuru (1 Euro = 3.2 Türk Lirası) esas alınarak yapılacak. 31 Aralık’a kadar iç hatlarda geçerli olacak bu oran, yıl sonunda yeni düzenleme olmazsa enflasyon oranında artacak.
MEVCUT UYGULAMA
Uçak zorunlu nedenlerle başka havalimanlarına yönlendirilirse alternatif taşıma yollarını ücretsiz teklif etmek zorundaydı.
YENİ TASLAK
Şimdi bunlara ilaveten havayolu işletmeleri yolcuların transfer edilmesine ait masrafı da karşılayacak. Ancak toplu taşıma imkânı varken taksiye binene para verilmeyecek.
MEVCUT UYGULAMA
Yolcular zorunlu nedenlerden dolayı hizmet sunulmadığı zamanlarda, makul ölçüdeki yemeiçme ve konaklama faturalarını ibraz ederek paralarını havayolu şirketlerinden alabiliyor.
YENİ TASLAK

Yeni taslakta bu haklar var. Ayrıca havalimanı kapalı, otel doluysa makul ölçüdeki otel faturaları ödenecek.
MEVCUT UYGULAMA
Gidiş-dönüş sıralı biletlerle ilgili net düzenlemeler yok.
YENİ TASLAK
Gidiş biletini kullanmayan yolcu dönüş uçuşuna kabul edilmezse şirketten tazminat alabilecek.
Kaynak:turizmgüncel


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mAFJ7r
via IFTTT

Taslak hava yolu şirketlerine sunuldu, yolcuya yeni haklar geliyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mAFJ7r

Ordu-Giresun Havalimanı’ndan Almanya’ya direkt seferler Türkiye’nin deniz üzerine inşa edilen ilk ve tek havalimanı olma özelliğini taşıyan Ordu-Giresun Havalimanı’ndan Almanya’ya direkt seferler başladı. Türkiye’nin deniz üzerine inşa edilen ilk ve tek havalimanı olma özelliğini taşıyan Ordu-Giresun Havalimanı’ndan Almanya’ya direkt seferler başladı. Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye’nin farklı noktalarına sefer düzenlenen Ordu-Giresun Havalimanı‘ndan Almanya’ya da direkt seferlerin yapılmaya başlandığını söyledi. İlk seferin Sunexpress havayolu şirketi tarafından gerçekleştirildiğini belirten Yılmaz, “Almanya’dan 172 yolcuyla kalkan uçak saat 03.00 sularında Ordu-Giresun Havalimanı’na indi. Daha sonra aynı uçak 170 yolcuyla geri döndü.” dedi. Ordu-Giresun’dan Almanya’ya direk uçuşların başlamasının kendilerini ve gurbetçileri mutlu ettiğini söyleyen Yılmaz, “Böylesine önemli bir yatırımın bölgemiz adına ne kadar faydalı olduğunu bir kez daha görmüş olduk. Allah emeği geçenlerden razı olsun.” diye konuştu. Yılmaz, Almanya’dan şimdilik haftada bir kez sefer düzenleneceğini, yaz aylarında sefer sayısının artırılmasının öngörüldüğünü kaydetti. Almanya’dan Ordu’ya gelen uçağın yolcuları ve görevlileri törenle karşılandı. Gülyalı Belediye Başkanı Talip Şen, Altınordu Belediye Başkanı Engin Tekintaş ve Ordu Kültür ve Turizm Müdürü Uğur Toparlak, yolculara çiçek, uçağın pilotu ve kabin görevlilerine ise plaket verdi. Kaynak:trthaber

Türkiye’nin deniz üzerine inşa edilen ilk ve tek havalimanı olma özelliğini taşıyan Ordu-Giresun Havalimanı’ndan Almanya’ya direkt seferler başladı.

Türkiye’nin deniz üzerine inşa edilen ilk ve tek havalimanı olma özelliğini taşıyan Ordu-Giresun Havalimanı’ndan Almanya’ya direkt seferler başladı.

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye’nin farklı noktalarına sefer düzenlenen Ordu-Giresun Havalimanı‘ndan Almanya’ya da direkt seferlerin yapılmaya başlandığını söyledi.

İlk seferin Sunexpress havayolu şirketi tarafından gerçekleştirildiğini belirten Yılmaz, “Almanya’dan 172 yolcuyla kalkan uçak saat 03.00 sularında Ordu-Giresun Havalimanı’na indi. Daha sonra aynı uçak 170 yolcuyla geri döndü.” dedi.

Ordu-Giresun’dan Almanya’ya direk uçuşların başlamasının kendilerini ve gurbetçileri mutlu ettiğini söyleyen Yılmaz, “Böylesine önemli bir yatırımın bölgemiz adına ne kadar faydalı olduğunu bir kez daha görmüş olduk. Allah emeği geçenlerden razı olsun.” diye konuştu.

Yılmaz, Almanya’dan şimdilik haftada bir kez sefer düzenleneceğini, yaz aylarında sefer sayısının artırılmasının öngörüldüğünü kaydetti.

Almanya’dan Ordu’ya gelen uçağın yolcuları ve görevlileri törenle karşılandı.

Gülyalı Belediye Başkanı Talip Şen, Altınordu Belediye Başkanı Engin Tekintaş ve Ordu Kültür ve Turizm Müdürü Uğur Toparlak, yolculara çiçek, uçağın pilotu ve kabin görevlilerine ise plaket verdi.

Kaynak:trthaber



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2na4DaI
via IFTTT

Ordu-Giresun Havalimanı’ndan Almanya’ya direkt seferler


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2na4DaI

Air Canada 45 milyondan fazla müşteriye Amadeus teknolojisiyle ulaşacak Dünyada 110’dan fazla ülkede 100’den fazla havayolu şirketine hizmet veren, dünyanın en yaygın kullanılan havayolları internet rezervasyon motoru Amadeus teknoloji çözümüyle, aircanada.com sitesi 45 milyondan fazla kullanıcıya ulaşacak. Aircanada.com üzerinden sadece tüketicilerin ihtiyaçlarına en uygun uçuş, ücret ve hizmetleri hızlı bir şekilde sunmakla kalmayarak Air Canada’yı da yeni satış fırsatlarına kavuşturacaklarına vurgu yapan Amadeus Kuzey Amerika, Havayolları IT, Ticaret Dairesi Başkanı (CCO) Ilia Kostov, “Kanada pazarının en büyük havayolları şirketi olan Air Canada, kısa bir süre önce, yolcular için, yeni ve tüm cihazlara uygun tasarım, geliştirilmiş rezervasyon akışı ve güçlendirilmiş arama seçenekleri gibi özelliklere sahip yepyeni aircanada.com sitesini açtı. Amadeus’un teknolojisi, Havayolları şirketinin çevrimiçi perakende kanalında sürekli inovasyon ve geliştirme stratejisine destek verecek” dedi. Web sitesinde gelecekte yapılacak iyileştirmelere de değinen Kostov, “Yeni dil ve versiyonların eklenmesi, yeni mobil özellikler ve sadece tarih ve destinasyonun dışındaki bilgilerle de arama yapma fonksiyonları yer alacak. Amadeus, sunduğu bir dizi dijital çözüm sayesinde Air Canada’ın stratejisini gerçekleştirmesini sağlayacak. Şirketin müşterilerine sunduğu hizmetin geliştirilerek daha kişiselleştirilmiş ve cazip hale getirilmesine katkıda bulunmak bize de heyecan veriyor. Air Canada ile yaptığımız işbirliği, dünya genelindeki tüm havayolları şirketlerine sunmak istediğimiz değer ve hizmetlerin de bir göstergesini oluşturuyor. Amadeus teknoloji çözümleri arasında bulunan Amadeus e-Retail platformu, dünyanın en yaygın kullanılan havayolları internet rezervasyon motoru olarak sınıfının en iyi kullanıcı arayüzünü ve müşteri deneyimini sunuyor. Çevrimiçi havayolları rezervasyon sistemi, şu anda var olan en ileri teknolojiyi kullanan tamamen özelleştirilebilir bir çözümdür. Amadeus e-Retail, dünyanın her yerindeki 110’dan fazla ülkede 100’den fazla havayolları şirketi için 260’tan fazla web sitesine güç veriyor” diye konuştu. Air Canada global büyüme vizyonunu Amedeus ile gerçekleştirecek Dünya genelinde 7’den fazla dil ve 25 versiyon seçeneği ile global pazarda müşterilerine ulaşacaklarını belirten Air Canada Bilişim Departmanı Başkanı (CIO) Lise Fournel şunları söyledi; “Air Canada’nın tamamen yeniden tasarlanan web sitesi sade ve sezgisel arama ve alışveriş olanağı sunuyor. Sitenin avantajları arasında daha az aşama içeren rezervasyon akışı, geliştirilmiş koltuk seçimi, birden fazla havaalanını içeren arama yapma imkanı, tüm mobil cihazlara uygun kullanım sağlayan tasarım ve dünya genelinde 7 dil ve 25 versiyon seçeneği yer alıyor. Vizyonumuz, Air Canada müşterilerine mümkün olan en iyi çevrimiçi alışveriş deneyimini sunarken, aynı zamanda gelecekteki odak noktamız olan sürekli global genişleme konusunda da ilerlemekti. Amadeus’un teknoloji ve uzmanlığı, bu vizyonu gerçeğe dönüştürdü. Amadeus ile yakın işbirliği içerisinde çalışarak gerçekleştirdiğimiz bu girişimimiz bize sınıfının en iyisi olan dijital deneyimi sunmak için gerekli altyapıyı sağladı ve büyümeye devam ederek dünya genelinde daha fazla yolcuya hizmet vermemizi de mümkün kılacak.”

Dünyada 110’dan fazla ülkede 100’den fazla havayolu şirketine hizmet veren, dünyanın en yaygın kullanılan havayolları internet rezervasyon motoru Amadeus teknoloji çözümüyle, aircanada.com sitesi 45 milyondan fazla kullanıcıya ulaşacak.

Aircanada.com üzerinden sadece tüketicilerin ihtiyaçlarına en uygun uçuş, ücret ve hizmetleri hızlı bir şekilde sunmakla kalmayarak Air Canada’yı da yeni satış fırsatlarına kavuşturacaklarına vurgu yapan Amadeus Kuzey Amerika, Havayolları IT, Ticaret Dairesi Başkanı (CCO) Ilia Kostov, “Kanada pazarının en büyük havayolları şirketi olan Air Canada, kısa bir süre önce, yolcular için, yeni ve tüm cihazlara uygun tasarım, geliştirilmiş rezervasyon akışı ve güçlendirilmiş arama seçenekleri gibi özelliklere sahip yepyeni aircanada.com sitesini açtı. Amadeus’un teknolojisi, Havayolları şirketinin çevrimiçi perakende kanalında sürekli inovasyon ve geliştirme stratejisine destek verecek” dedi.

Web sitesinde gelecekte yapılacak iyileştirmelere de değinen Kostov, “Yeni dil ve versiyonların eklenmesi, yeni mobil özellikler ve sadece tarih ve destinasyonun dışındaki bilgilerle de arama yapma fonksiyonları yer alacak. Amadeus, sunduğu bir dizi dijital çözüm sayesinde Air Canada’ın stratejisini gerçekleştirmesini sağlayacak. Şirketin müşterilerine sunduğu hizmetin geliştirilerek daha kişiselleştirilmiş ve cazip hale getirilmesine katkıda bulunmak bize de heyecan veriyor. Air Canada ile yaptığımız işbirliği, dünya genelindeki tüm havayolları şirketlerine sunmak istediğimiz değer ve hizmetlerin de bir göstergesini oluşturuyor. Amadeus teknoloji çözümleri arasında bulunan Amadeus e-Retail platformu, dünyanın en yaygın kullanılan havayolları internet rezervasyon motoru olarak sınıfının en iyi kullanıcı arayüzünü ve müşteri deneyimini sunuyor. Çevrimiçi havayolları rezervasyon sistemi, şu anda var olan en ileri teknolojiyi kullanan tamamen özelleştirilebilir bir çözümdür. Amadeus e-Retail, dünyanın her yerindeki 110’dan fazla ülkede 100’den fazla havayolları şirketi için 260’tan fazla web sitesine güç veriyor” diye konuştu.

Air Canada global büyüme vizyonunu Amedeus ile gerçekleştirecek

Dünya genelinde 7’den fazla dil ve 25 versiyon seçeneği ile global pazarda müşterilerine ulaşacaklarını belirten Air Canada Bilişim Departmanı Başkanı (CIO) Lise Fournel şunları söyledi; “Air Canada’nın tamamen yeniden tasarlanan web sitesi sade ve sezgisel arama ve alışveriş olanağı sunuyor. Sitenin avantajları arasında daha az aşama içeren rezervasyon akışı, geliştirilmiş koltuk seçimi, birden fazla havaalanını içeren arama yapma imkanı, tüm mobil cihazlara uygun kullanım sağlayan tasarım ve dünya genelinde 7 dil ve 25 versiyon seçeneği yer alıyor. Vizyonumuz, Air Canada müşterilerine mümkün olan en iyi çevrimiçi alışveriş deneyimini sunarken, aynı zamanda gelecekteki odak noktamız olan sürekli global genişleme konusunda da ilerlemekti. Amadeus’un teknoloji ve uzmanlığı, bu vizyonu gerçeğe dönüştürdü. Amadeus ile yakın işbirliği içerisinde çalışarak gerçekleştirdiğimiz bu girişimimiz bize sınıfının en iyisi olan dijital deneyimi sunmak için gerekli altyapıyı sağladı ve büyümeye devam ederek dünya genelinde daha fazla yolcuya hizmet vermemizi de mümkün kılacak.”



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mhxfBj
via IFTTT

Air Canada 45 milyondan fazla müşteriye Amadeus teknolojisiyle ulaşacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mhxfBj

Emirates Türkiye Düzenlediği Basın Buluşmasında Kadınlar Gününü de Kutladı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2n0KBAd