
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
6 Mart 2017 Pazartesi
IELTS HAKKINDA MERAK ETTİKLERİNİZ

THY’nin İstanbul – Voronej Uçuşları Başlıyor

IELTS HAKKINDA MERAK ETTİKLERİNİZ IELTS (International English Language Testing System) NEDİR? IELTS(International English Language Testing System), Uluslararası İngilizce Dil Yeterlilik Sınavı, İngilizce’nin kullanıldığı ortamlarda öğrenim görmek veya çalışmak isteyen kişilerin İngilizce dil yeterliliğini belirlemek üzere tüm dünyada uygulanan ve en çok tercih edilen İngilizce dil sınavıdır. SINAV FORMATI NEDİR VE SINAV NE KADAR SÜRMEKTEDİR? IELTS 4 aşamadan oluşmaktadır: Dinleme (30 Dakika), Okuma (60 Dakika), Yazma (60 Dakika) ve Konuşma (11-14 Dakika). Toplam sınav süresi 2 saat 45 dakikadır. Dinleme, Okuma ve Yazma sınavları tek aşamada gerçekleşir. Konuşma sınavı aynı gün, 3 gün önce veya 3 sonra gerçekleşebilir. SINAV ÜCRETİ NE KADAR? IELTS sınavı ücretlidir. Akademik ve Genel Eğitim sınavlarının ücretleri aynıdır. IELTS sınav ücreti 01 Ocak – 31 Aralık tarihleri arasında 575 TL olarak belirlenmiştir. TÜRKİYE’DE KAÇ ADET SINAV MERKEZİ MEVCUTTUR? Sınav merkezi İstanbul olup, British Council Türkiye’de 5 ilde sınav gerçekleştirmektedir: Istanbul, Ankara, İzmir, Adana ve Antalya. IELTS SINAVINI NE SIKLIKTA ALABİLİRİM? IELTS sınavına istediğiniz kadar başvuru yapıp istediğiniz kadar sınava girebilirsiniz AKADEMİK VE GENEL EĞİTİM MODÜLLERİ ARASINDAKİ FARK NEDİR? IELTS sınavı 2 modülden oluşmaktadır:1-Akademik : Akademik sınav İngilizce konuşulan ülkelerde eğitim almak isteyen kişiler için uygulanır. 2-Genel Eğitim : Genel Eğitim modülü İngilizce konuşulan bir ülkede iş deneyimi, eğitim programları veya göçmenlik amacıyla kullanmak isteyen adaylar içindir. IELTS SINAVINI KİMLER KABUL EDİYOR? Dünya çapında IELTS, aralarında devlet, akademik ve istihdam kurumlarının da yer aldığı 9.000’den fazla kurum ve kuruluş tarafından kabul edilmektedir. Dahası, IELTS, göçmenlik için İngilizce yeterliliğini şart koşan ülkelerce kabul edilen tek İngilizce dil sınavıdır. TÜRKİYE’DE IELTS SINAVINI HANGİ KURULUŞLAR KABUL EDİYOR? İçlerinde Türk Hava Yolları(THY)‘nın da bulunduğu birçok kuruluş ülkemizde IELTS sınavını kabul etmektedir. Tüm kuruluşların listesi: http://ift.tt/2n4LtTQ SINAV TARİHLERİ VE BAŞVURU ADRESİ Sınav tarihleri ve uygunluğu konusunda canlı bilgi almak için aşağıdaki linki ziyaret edebilirsiniz. http://ift.tt/2ms7kqZ KAYNAK: http://ift.tt/2n4FvCb http://ift.tt/1la7kp6
IELTS (International English Language Testing System) NEDİR?
IELTS(International English Language Testing System), Uluslararası İngilizce Dil Yeterlilik Sınavı, İngilizce’nin kullanıldığı ortamlarda öğrenim görmek veya çalışmak isteyen kişilerin İngilizce dil yeterliliğini belirlemek üzere tüm dünyada uygulanan ve en çok tercih edilen İngilizce dil sınavıdır.
SINAV FORMATI NEDİR VE SINAV NE KADAR SÜRMEKTEDİR?
IELTS 4 aşamadan oluşmaktadır: Dinleme (30 Dakika), Okuma (60 Dakika), Yazma (60 Dakika) ve Konuşma (11-14 Dakika). Toplam sınav süresi 2 saat 45 dakikadır. Dinleme, Okuma ve Yazma sınavları tek aşamada gerçekleşir. Konuşma sınavı aynı gün, 3 gün önce veya 3 sonra gerçekleşebilir.
SINAV ÜCRETİ NE KADAR?
IELTS sınavı ücretlidir. Akademik ve Genel Eğitim sınavlarının ücretleri aynıdır. IELTS sınav ücreti 01 Ocak – 31 Aralık tarihleri arasında 575 TL olarak belirlenmiştir.
TÜRKİYE’DE KAÇ ADET SINAV MERKEZİ MEVCUTTUR?
Sınav merkezi İstanbul olup, British Council Türkiye’de 5 ilde sınav gerçekleştirmektedir: Istanbul, Ankara, İzmir, Adana ve Antalya.
IELTS SINAVINI NE SIKLIKTA ALABİLİRİM?
IELTS sınavına istediğiniz kadar başvuru yapıp istediğiniz kadar sınava girebilirsiniz
AKADEMİK VE GENEL EĞİTİM MODÜLLERİ ARASINDAKİ FARK NEDİR?
IELTS sınavı 2 modülden oluşmaktadır:
1-Akademik : Akademik sınav İngilizce konuşulan ülkelerde eğitim almak isteyen kişiler için uygulanır.
2-Genel Eğitim : Genel Eğitim modülü İngilizce konuşulan bir ülkede iş deneyimi, eğitim programları veya göçmenlik amacıyla kullanmak isteyen adaylar içindir.
IELTS SINAVINI KİMLER KABUL EDİYOR?
Dünya çapında IELTS, aralarında devlet, akademik ve istihdam kurumlarının da yer aldığı 9.000’den fazla kurum ve kuruluş tarafından kabul edilmektedir. Dahası, IELTS, göçmenlik için İngilizce yeterliliğini şart koşan ülkelerce kabul edilen tek İngilizce dil sınavıdır.
TÜRKİYE’DE IELTS SINAVINI HANGİ KURULUŞLAR KABUL EDİYOR?
İçlerinde Türk Hava Yolları(THY)‘nın da bulunduğu birçok kuruluş ülkemizde IELTS sınavını kabul etmektedir. Tüm kuruluşların listesi:
SINAV TARİHLERİ VE BAŞVURU ADRESİ
Sınav tarihleri ve uygunluğu konusunda canlı bilgi almak için aşağıdaki linki ziyaret edebilirsiniz.
http://ift.tt/2ms7kqZ
KAYNAK:
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2n4J5MG
via IFTTT
THY’nin İstanbul – Voronej Uçuşları Başlıyor THY’nin internet sitesinden yaptığı açıklamaya göre Voronej uçuşlarının duyurusu şöyle: İstanbul – Voronej (VOZ) – İstanbul seferlerimiz haftada 3 frekans olarak planlanmış olup, 04 Nisan 2017 tarihi itibarıyla başlayacaktır. UÇUŞ BAŞLANGIÇ BİTİŞ GÜNLER KALKIŞ VARIŞ TK481 04.Nis.2017 04.Nis.2017 Salı İstanbul 07:50 10:35 Voronej TK481 06.Nis.2017 28.Eki.2017 Salı, Perşembe, Cumartesi İstanbul 01:00 03:45 Voronej TK482 04.Nis.2017 04.Nis.2017 Salı Voronej 13:35 16:50 İstanbul TK482 06.Nis.2017 28.Eki.2017 Çarşamba, Perşembe, Cumartesi Voronej 04:40 07:55 İstanbul Saatler lokaldir. Uçuş Noktaları sayfamızı ziyaret ederek promosyon uçak bileti alabileceğiniz yerleri keşfedebilirsiniz. Ayrıca, sayfamızdaki şehir rehberlerini inceleyebilir, Skylife dergisini okuyabilir ve online uçak bileti satın alabilirsiniz. Ayrıntılı bilgi için 444 0 THY/444 0 849 numaralı çağrı merkezimizi arayabilir veya Türk Hava Yolları Satış Ofisleri ve Yetkili Satış Acenteleri‘ne başvurabilirsiniz. Türk Hava Yolları, Skytrax tarafından verilen Dünya Havayolu Ödülleri kapsamında 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 ve 2016 yıllarında Avrupa’nın En İyi Havayolu Ödülü’nü almaya hak kazandı.
THY’nin internet sitesinden yaptığı açıklamaya göre Voronej uçuşlarının duyurusu şöyle:
İstanbul – Voronej (VOZ) – İstanbul seferlerimiz haftada 3 frekans olarak planlanmış olup, 04 Nisan 2017 tarihi itibarıyla başlayacaktır.
| UÇUŞ | BAŞLANGIÇ | BİTİŞ | GÜNLER | KALKIŞ | VARIŞ | |||
| TK481 | 04.Nis.2017 | 04.Nis.2017 | Salı | İstanbul | 07:50 | 10:35 | Voronej | |
| TK481 | 06.Nis.2017 | 28.Eki.2017 | Salı, Perşembe, Cumartesi | İstanbul | 01:00 | 03:45 | Voronej | |
| TK482 | 04.Nis.2017 | 04.Nis.2017 | Salı | Voronej | 13:35 | 16:50 | İstanbul | |
| TK482 | 06.Nis.2017 | 28.Eki.2017 | Çarşamba, Perşembe, Cumartesi | Voronej | 04:40 | 07:55 | İstanbul | |
Saatler lokaldir.
Uçuş Noktaları sayfamızı ziyaret ederek promosyon uçak bileti alabileceğiniz yerleri keşfedebilirsiniz. Ayrıca, sayfamızdaki şehir rehberlerini inceleyebilir, Skylife dergisini okuyabilir ve online uçak bileti satın alabilirsiniz.
Ayrıntılı bilgi için 444 0 THY/444 0 849 numaralı çağrı merkezimizi arayabilir veya Türk Hava Yolları Satış Ofisleri ve Yetkili Satış Acenteleri‘ne başvurabilirsiniz.
Türk Hava Yolları, Skytrax tarafından verilen Dünya Havayolu Ödülleri kapsamında 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 ve 2016 yıllarında Avrupa’nın En İyi Havayolu Ödülü’nü almaya hak kazandı.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2n4XwQV
via IFTTT
Havayolu İle Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Talimat taslağı hazırlandı

Havayolu İle Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Talimat taslağı hazırlandı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nden duyuru: Havayolu İle Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Talimat (SHT-YOLCU) taslağı hazırlandı Havayolu ile seyahat eden yolcuların sahip olduğu haklar ve bu hakların geçerli olduğu durumlar ile yolcuların uçağa kabul edilmediği, uçuşlarının iptal edildiği, uçuşlarının tehir edildiği veya alt/üst sınıfa yerleştirildiği durumlardaki asgari haklarını belirlemek, yapılacak başvuruların usul ve esasları düzenleyen Taslak Talimat ile ilgili görüşlerinizi 10.03.2017 tarihi mesai bitimine kadar ‘Görüş Bildirme Formu’nu doldurmak suretiyle mevzuat(at)shgm.gov.tr adresine iletebilirsiniz. Taslak Talimat için tıklayınız. Görüş Bildirme Formu için tıklayınız.
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nden duyuru:
Havayolu İle Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Talimat (SHT-YOLCU) taslağı hazırlandı
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lv9PcK
via IFTTT
5 Mart 2017 Pazar
Türkiye ARFF Görevlileri Günü.. Sivil hava trafiğine açık havalimanlarında ICAO Annex 14‘ün gereği olarak havacılıkla ilgili kurtarma ve yangınla mücadele (ARFF) teşkilatları kurularak ilgilisi havalimanının ilan edilmiş yangınla mücadele kategorisine göre araç, ekipman, yangın söndürme maddesi ile söz konusu kolaylıkları kullanabilecek uzman ARFF Personeli sağlanması zorunludur. Ülkemizde Sivil Savunma ve İtfaiyecilik Teknik Meslek Yüksek Okullarından İtfaiye Teknikeri olarak mezun olanlar arasından KPSS sınavı kanalıyla açıktan alınarak görev yerlerine ataması yapılan ARFF Personelinin yapmış olduğu Havacılıkla ilgili Kurtarma ve Yangınla Mücadele Hizmetleri ICAO Kurslar kataloğunda TEKNİK bir iş olarak tanımlanmaktadır. Havalimanlarında ARFF Servislerinin asıl kuruluş amacı hayatta kalma koşullarının varlığını sürdürdüğü hava aracı kazalarında söz konusu hayatta kalma koşullarının sürekliliğini sağlayarak HAYAT KURTARMAKTIR. Son iki yılda meydana gelen büyük uçak kazalarında Hayatta Kalma koşullarının sürekliliği sağlanarak kurtarılan insan sayısına gelin hep birlikte bir göz atalım. 28 Ekim 2016 Havayolu Şirketi: American Airlines Kazanın Meydana geldiği Havalimanı: Şikago O’Hare Uluslar arası Havalimanı Uçağın Tipi: Boeing 767-323ER Uçuş Numarası: AA383 Mürettabat/Yolcu Sayısı: 9/ 161=170 Yaralı Sayısı: 21 Ölü Sayısı: 0 American Airlines’a ait Boeing 767 tipi uçak Şikago O’Hare Havalimanından kalkış için pistte hızlanmıştı, durduğunda 4000 metrelik pistin 1120. Metresindeydi. Kalkış için 940 metre daha hızlanması gerekiyordu. Sağ motorundaki 2 tane basınç diski 4 parçaya bölündü. Parçalardan bir tanesi motorun içine saplandı. Birisi gövdeye, birisi güç ünitesi kolaylıklarına ve sonuncusu da 900 metre uzağa fırladı. Bu olaylar olduğunda uçak kalkış için oldukça hızlanmıştı. Aniden kalkıştan vaz geçildi ve süratle fren yapıldı. Uçağın hareketi 25 saniye sürdü ve 25. Saniyede uçak pistin 1700. metresinde ancak durabildi. Hızlı bir şekilde yolcular tahliye edilmeye başlandı. ARFF Personeli kaza alarmından itibaren 2 dakika 51. Saniyede köpük uygulamaya başladı. Tahliye esnasında 21 yolcu hafif şekilde yaralandı. 3 Ağustos 2016 Havayolu Şirketi: Emirates Kazanın Meydana geldiği Havalimanı: Dubai Havalimanı Uçağın Tipi: Boeing 777-31H Uçuş Numarası: EK521 Mürettabat/Yolcu Sayısı: 18/ 272=300 Yaralı Sayısı: 21 yolcu ve 1 uçuş mürettabatı hafif yaralı, 1 kabin memuru ağır yaralı Ölü Sayısı: 1 ARFF Memuru 1 ARFF Personeli patlamada şehit oldu. Çok ilginç ve tam olarak ARFF İstasyonlarının niçin havalimanlarında konuşlandırıldığının önemini gözler önüne seren en önemli uçak kazalarından bir tanesi. Muhabere kayıtlarına göre her ne kadar kötü rüzgar koşulları olsa da iniş için değerler müsaitti. Teker koymaya çok az mesafe ve süre kaldığında aniden rüzgar değerleri yükseldi. Uçağın flapları problem çıkardı, uçak ana iniş takımları yalpa yaparak ve erken yere değdi. Ön iniş takımları uzun süre havada kaldı. Uçağın 2 numaralı motoru yere değerek zarar gördü ve yangın çıktı. İlk ARFF Aracı 1 dakika içerisinde Ekip Sorumlusu ile birlikte olay yerine vardı ve hızla köpük müdahalesine başladı. Çok kısa bir süre içerisinde diğer ARFF Araçları da kaza mahalline vardılar. Uçak pilotları L1 kapısından atladılar. Diğer mürettabat ve yolcular kullanılabilecek durumdaki yolcu tahliye kaydıraklarından tahliye edildi. Tahliye kaydıraklarından bazıları yangına maruz kaldı ve bir tanesinin tahliye esnasında havası patladı. Yaralı sayısının artmasına sebebiyet verdi. Yolcuların bagajlarından vaz geçmemesi tahliyenin gecikmesinde önemli rol oynadı. Yangının başlamasından yaklaşık olarak 9 dakika sonra yakıt tankının patlaması nedeniyle 1 ARFF Personeli şehit oldu. 27 Haziran 2016 Havayolu Şirketi: Singapur Havayolları Kazanın Meydana geldiği Havalimanı: Changi Havalimanı Uçağın Tipi: Boeing 777-312-ER Uçuş Numarası: SQ-368 Mürettabat/Yolcu Sayısı: 19/ 222=241 Yaralı Sayısı: 0 (Kimsenin burnu bile kanamadı) Ölü Sayısı: 0 Çok ilginç ve tam olarak ARFF İstasyonlarının niçin havalimanlarında konuşlandırıldığının önemini gözler önüne seren en önemli uçak kazalarından bir diğeri. İtalya’ya gitmekte olan uçak motorda yakıt sızıntısı olduğunu fark etti. Yakınlarında havalimanı olduğu halde pilotlar daha uzak mesafedeki Changi Havalimanı ARFF Kolaylıkları ile araç ve eğitimli uzman ARFF Personeli çokluğundan dolayı Changi Havalimanını tercih ettiler. Changi Havalimanı yakınlarında uçağın sağ kanadında yangın çıktı. Uçak teker koyduktan 40 saniye sonra Changi ARFF tarafından köpük müdahalesi başladı ve 2 dakika sonra yangın neredeyse tamamen söndürülmüştü. Yangın tamamen söndürüldükten sonra Changi Havalimanında bulunan merdivenli ARFF Kurtarma aracı kolaylığı kullanılarak tahliye kaydırakları açılmadan tüm yolcular söz konusu merdivenli kurtarma aracı kabiliyetiyle burunları bile kanamadan tahliye edildiler. Pilot-ARFF Yetkilisi arasındaki direk muhaberenin önemini gözler önüne seren bir uçak kazası. 29 Ekim 2015 Havayolu Şirketi: Dynamic Havayolları Kazanın Meydana geldiği Havalimanı: Fort Lauderdale Havalimanı, ABD Uçağın Tipi: Boeing 767-269ER Uçuş Numarası: DYA-405 Mürettabat/Yolcu Sayısı: 11/90=101 Yaralı Sayısı: 20 hafif, 1 ağır Ölü Sayısı: 0 Kalkış için hazırlanan uçak 1 numaralı motorda yakıt sızıntısını fark etti. Ramp için geri dönmek isterken motorda yangın çıktığını fark eden başka bir uçak ATC frekansından Engine on fires, Engine on Fires… diye bağırmaya başladı. ARFF Personeli ivedi olarak kaza bölgesine gelerek köpük müdahalesine başladı. Yolcular yangınla mücadele devam ederken tahliye edildi. Tahliye esnasında 21 kişi yaralandı. Bunlardan birisinin durumu biraz daha ciddiydi. Tahliye esnasında yolcular her yere dağılmıştı. ARFF Araç sürücülerini zorlayan fakat oldukça başarılı yönetilen bir hava aracı yangınıydı. 8 Eylül 2015 Havayolu Şirketi: British Havayolları Kazanın Meydana geldiği Havalimanı: Las Vegas-McCarran Havalimanı, ABD Uçağın Tipi: Boeing 777-236ER Uçuş Numarası: BA 2276 Mürettabat/Yolcu Sayısı: 13/157=170 Yaralı Sayısı: 0 Ölü Sayısı: 0 Kalkışın ilk aşamasında motor arızası meydana geldi ve kalkıştan vaz geçildi. Sonra aniden uçağın sol tarafında, 1 numaralı motorda ve gövdede yangın çıktı. Yolcular tahliye edildi. Tahliye esnasında 2 yolcu yaralandı. Tahliye başladığında ARFF Personeli hayatta kalma koşullarının sürekliliğini sağlamak için bir yandan yangınla mücadele yaparken diğer taraftan Kaçış koridorlarının yangın güvenliğini sağladı. Yolcuların el bagajları ile birlikte uçağı terk etmeleri çok eleştirildi. 6 Temmuz 2013 Havayolu Şirketi: ASIANA Havayolları Kazanın Meydana geldiği Havalimanı:San Fransisco Havalimanı , ABD Uçağın Tipi: Boeing 777-200 Uçuş Numarası: QZ 214 Mürettabat/Yolcu Sayısı: 16/291=307 Yaralı Sayısı: 0 Ölü Sayısı: 3 Olumsuz hava koşulları yüzünden piste öncesi denize çarparak uçağın iniş takımları kırıldı. Sonra 2 numaralı motora giden yakıt boruları patladı ve sıcak motor yakıtla birleşince yangın çıktı. Büyük bir uçak kazasıydı. Bu kazadan sonra FAA, ARFF ile ilgili harcamaların ve araştırmaların sayısını artırdı. Yükselebilen delici nozullu taretlerin kullanımına yönelik eğitim gereklilikleri ortaya çıktı. Yerel İtfaiye Teşkilatlarının hava aracı kazaları ile ilgili eğitilmelerinin önemi bir kez daha tecrübe edilmiş oldu. Türkiye olarak tüm kurum ve kuruluşlarımızla birlikte havacılıkla ilgili tüm alanlarda hatırı sayılır büyüklükte başarılara imza atıldı. ICAO Genel Kurulunda birçok ülkenin oyları ve Müsteşarlığımız, Daimi Temsilciliğimiz ve SHGM ile DHMİ gibi büyük kurumlarımızın katkılarıyla dünya devleri arasında yer almaya hak kazandık. Maalesef ICAO WORKING GROUP’larda halen temsil edilmiyoruz. Havacılıkla ilgili Kurtarma ve Yangınla Mücadele Hizmetlerini yürüten ARFF Görevlilerinin büyük hayallerinden bir tanesi de ICAO RFF WORKING GROUP‘ta Türkiye olarak temsil edilebilmek. ARFF Görevlilerinin ikinci büyük hayali, SHGM ve DHMİ gibi kamu kurumlarımıza ARFF Uzmanlığı, ARFF Eğitimcisi ve ARFF Denetçisi gibi kadro ihdaslarının yapılarak havacılıkla ilgili kurtarma ve yangınla mücadele hizmetleri alanında Türkiye olarak bir şöhrete sahip olmak. Türkiye ARFF Görevlilerinin üçüncü büyük hayali gelişmiş ülkelerde yapılan Uluslararası ARFF Sempozyum veya Seminerlerinin ülkemizde de gerçekleşmesinin sağlanması için desteklenmek.. Ülkemizdeki tüm ARFF Görevlilerinin Günün kutluyor, meslektaşlarım için kazasız/yangınsız başarılı ve huzur dolu bir meslek yaşamı diliyorum…
Sivil hava trafiğine açık havalimanlarında ICAO Annex 14‘ün gereği olarak havacılıkla ilgili kurtarma ve yangınla mücadele (ARFF) teşkilatları kurularak ilgilisi havalimanının ilan edilmiş yangınla mücadele kategorisine göre araç, ekipman, yangın söndürme maddesi ile söz konusu kolaylıkları kullanabilecek uzman ARFF Personeli sağlanması zorunludur.
Ülkemizde Sivil Savunma ve İtfaiyecilik Teknik Meslek Yüksek Okullarından İtfaiye Teknikeri olarak mezun olanlar arasından KPSS sınavı kanalıyla açıktan alınarak görev yerlerine ataması yapılan ARFF Personelinin yapmış olduğu Havacılıkla ilgili Kurtarma ve Yangınla Mücadele Hizmetleri ICAO Kurslar kataloğunda TEKNİK bir iş olarak tanımlanmaktadır.
Havalimanlarında ARFF Servislerinin asıl kuruluş amacı hayatta kalma koşullarının varlığını sürdürdüğü hava aracı kazalarında söz konusu hayatta kalma koşullarının sürekliliğini sağlayarak HAYAT KURTARMAKTIR.
Son iki yılda meydana gelen büyük uçak kazalarında Hayatta Kalma koşullarının sürekliliği sağlanarak kurtarılan insan sayısına gelin hep birlikte bir göz atalım.
28 Ekim 2016
Havayolu Şirketi: American Airlines
Kazanın Meydana geldiği Havalimanı: Şikago O’Hare Uluslar arası Havalimanı
Uçağın Tipi: Boeing 767-323ER
Uçuş Numarası: AA383
Mürettabat/Yolcu Sayısı: 9/ 161=170
Yaralı Sayısı: 21
Ölü Sayısı: 0
American Airlines’a ait Boeing 767 tipi uçak Şikago O’Hare Havalimanından kalkış için pistte hızlanmıştı, durduğunda 4000 metrelik pistin 1120. Metresindeydi. Kalkış için 940 metre daha hızlanması gerekiyordu. Sağ motorundaki 2 tane basınç diski 4 parçaya bölündü. Parçalardan bir tanesi motorun içine saplandı. Birisi gövdeye, birisi güç ünitesi kolaylıklarına ve sonuncusu da 900 metre uzağa fırladı. Bu olaylar olduğunda uçak kalkış için oldukça hızlanmıştı. Aniden kalkıştan vaz geçildi ve süratle fren yapıldı. Uçağın hareketi 25 saniye sürdü ve 25. Saniyede uçak pistin 1700. metresinde ancak durabildi.
Hızlı bir şekilde yolcular tahliye edilmeye başlandı. ARFF Personeli kaza alarmından itibaren 2 dakika 51. Saniyede köpük uygulamaya başladı. Tahliye esnasında 21 yolcu hafif şekilde yaralandı.
3 Ağustos 2016
Havayolu Şirketi: Emirates
Kazanın Meydana geldiği Havalimanı: Dubai Havalimanı
Uçağın Tipi: Boeing 777-31H
Uçuş Numarası: EK521
Mürettabat/Yolcu Sayısı: 18/ 272=300
Yaralı Sayısı: 21 yolcu ve 1 uçuş mürettabatı hafif yaralı, 1 kabin memuru ağır yaralı
Ölü Sayısı: 1 ARFF Memuru
1 ARFF Personeli patlamada şehit oldu.
Çok ilginç ve tam olarak ARFF İstasyonlarının niçin havalimanlarında konuşlandırıldığının önemini gözler önüne seren en önemli uçak kazalarından bir tanesi.
Muhabere kayıtlarına göre her ne kadar kötü rüzgar koşulları olsa da iniş için değerler müsaitti. Teker koymaya çok az mesafe ve süre kaldığında aniden rüzgar değerleri yükseldi. Uçağın flapları problem çıkardı, uçak ana iniş takımları yalpa yaparak ve erken yere değdi. Ön iniş takımları uzun süre havada kaldı. Uçağın 2 numaralı motoru yere değerek zarar gördü ve yangın çıktı.
İlk ARFF Aracı 1 dakika içerisinde Ekip Sorumlusu ile birlikte olay yerine vardı ve hızla köpük müdahalesine başladı. Çok kısa bir süre içerisinde diğer ARFF Araçları da kaza mahalline vardılar.
Uçak pilotları L1 kapısından atladılar. Diğer mürettabat ve yolcular kullanılabilecek durumdaki yolcu tahliye kaydıraklarından tahliye edildi. Tahliye kaydıraklarından bazıları yangına maruz kaldı ve bir tanesinin tahliye esnasında havası patladı. Yaralı sayısının artmasına sebebiyet verdi.
Yolcuların bagajlarından vaz geçmemesi tahliyenin gecikmesinde önemli rol oynadı.
Yangının başlamasından yaklaşık olarak 9 dakika sonra yakıt tankının patlaması nedeniyle 1 ARFF Personeli şehit oldu.
27 Haziran 2016
Havayolu Şirketi: Singapur Havayolları
Kazanın Meydana geldiği Havalimanı: Changi Havalimanı
Uçağın Tipi: Boeing 777-312-ER
Uçuş Numarası: SQ-368
Mürettabat/Yolcu Sayısı: 19/ 222=241
Yaralı Sayısı: 0 (Kimsenin burnu bile kanamadı)
Ölü Sayısı: 0
Çok ilginç ve tam olarak ARFF İstasyonlarının niçin havalimanlarında konuşlandırıldığının önemini gözler önüne seren en önemli uçak kazalarından bir diğeri.
İtalya’ya gitmekte olan uçak motorda yakıt sızıntısı olduğunu fark etti. Yakınlarında havalimanı olduğu halde pilotlar daha uzak mesafedeki Changi Havalimanı ARFF Kolaylıkları ile araç ve eğitimli uzman ARFF Personeli çokluğundan dolayı Changi Havalimanını tercih ettiler. Changi Havalimanı yakınlarında uçağın sağ kanadında yangın çıktı.
Uçak teker koyduktan 40 saniye sonra Changi ARFF tarafından köpük müdahalesi başladı ve 2 dakika sonra yangın neredeyse tamamen söndürülmüştü.
Yangın tamamen söndürüldükten sonra Changi Havalimanında bulunan merdivenli ARFF Kurtarma aracı kolaylığı kullanılarak tahliye kaydırakları açılmadan tüm yolcular söz konusu merdivenli kurtarma aracı kabiliyetiyle burunları bile kanamadan tahliye edildiler.
Pilot-ARFF Yetkilisi arasındaki direk muhaberenin önemini gözler önüne seren bir uçak kazası.
29 Ekim 2015
Havayolu Şirketi: Dynamic Havayolları
Kazanın Meydana geldiği Havalimanı: Fort Lauderdale Havalimanı, ABD
Uçağın Tipi: Boeing 767-269ER
Uçuş Numarası: DYA-405
Mürettabat/Yolcu Sayısı: 11/90=101
Yaralı Sayısı: 20 hafif, 1 ağır
Ölü Sayısı: 0
Kalkış için hazırlanan uçak 1 numaralı motorda yakıt sızıntısını fark etti. Ramp için geri dönmek isterken motorda yangın çıktığını fark eden başka bir uçak ATC frekansından Engine on fires, Engine on Fires… diye bağırmaya başladı.
ARFF Personeli ivedi olarak kaza bölgesine gelerek köpük müdahalesine başladı. Yolcular yangınla mücadele devam ederken tahliye edildi. Tahliye esnasında 21 kişi yaralandı. Bunlardan birisinin durumu biraz daha ciddiydi.
Tahliye esnasında yolcular her yere dağılmıştı. ARFF Araç sürücülerini zorlayan fakat oldukça başarılı yönetilen bir hava aracı yangınıydı.
8 Eylül 2015
Havayolu Şirketi: British Havayolları
Kazanın Meydana geldiği Havalimanı: Las Vegas-McCarran Havalimanı, ABD
Uçağın Tipi: Boeing 777-236ER
Uçuş Numarası: BA 2276
Mürettabat/Yolcu Sayısı: 13/157=170
Yaralı Sayısı: 0
Ölü Sayısı: 0
Kalkışın ilk aşamasında motor arızası meydana geldi ve kalkıştan vaz geçildi. Sonra aniden uçağın sol tarafında, 1 numaralı motorda ve gövdede yangın çıktı. Yolcular tahliye edildi. Tahliye esnasında 2 yolcu yaralandı.
Tahliye başladığında ARFF Personeli hayatta kalma koşullarının sürekliliğini sağlamak için bir yandan yangınla mücadele yaparken diğer taraftan Kaçış koridorlarının yangın güvenliğini sağladı.
Yolcuların el bagajları ile birlikte uçağı terk etmeleri çok eleştirildi.
6 Temmuz 2013
Havayolu Şirketi: ASIANA Havayolları
Kazanın Meydana geldiği Havalimanı:San Fransisco Havalimanı , ABD
Uçağın Tipi: Boeing 777-200
Uçuş Numarası: QZ 214
Mürettabat/Yolcu Sayısı: 16/291=307
Yaralı Sayısı: 0
Ölü Sayısı: 3
Olumsuz hava koşulları yüzünden piste öncesi denize çarparak uçağın iniş takımları kırıldı. Sonra 2 numaralı motora giden yakıt boruları patladı ve sıcak motor yakıtla birleşince yangın çıktı.
Büyük bir uçak kazasıydı. Bu kazadan sonra FAA, ARFF ile ilgili harcamaların ve araştırmaların sayısını artırdı. Yükselebilen delici nozullu taretlerin kullanımına yönelik eğitim gereklilikleri ortaya çıktı. Yerel İtfaiye Teşkilatlarının hava aracı kazaları ile ilgili eğitilmelerinin önemi bir kez daha tecrübe edilmiş oldu.
Türkiye olarak tüm kurum ve kuruluşlarımızla birlikte havacılıkla ilgili tüm alanlarda hatırı sayılır büyüklükte başarılara imza atıldı. ICAO Genel Kurulunda birçok ülkenin oyları ve Müsteşarlığımız, Daimi Temsilciliğimiz ve SHGM ile DHMİ gibi büyük kurumlarımızın katkılarıyla dünya devleri arasında yer almaya hak kazandık.
Maalesef ICAO WORKING GROUP’larda halen temsil edilmiyoruz. Havacılıkla ilgili Kurtarma ve Yangınla Mücadele Hizmetlerini yürüten ARFF Görevlilerinin büyük hayallerinden bir tanesi de ICAO RFF WORKING GROUP‘ta Türkiye olarak temsil edilebilmek.
ARFF Görevlilerinin ikinci büyük hayali, SHGM ve DHMİ gibi kamu kurumlarımıza ARFF Uzmanlığı, ARFF Eğitimcisi ve ARFF Denetçisi gibi kadro ihdaslarının yapılarak havacılıkla ilgili kurtarma ve yangınla mücadele hizmetleri alanında Türkiye olarak bir şöhrete sahip olmak.
Türkiye ARFF Görevlilerinin üçüncü büyük hayali gelişmiş ülkelerde yapılan Uluslararası ARFF Sempozyum veya Seminerlerinin ülkemizde de gerçekleşmesinin sağlanması için desteklenmek..
Ülkemizdeki tüm ARFF Görevlilerinin Günün kutluyor, meslektaşlarım için kazasız/yangınsız başarılı ve huzur dolu bir meslek yaşamı diliyorum…
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lLoVGF
via IFTTT