
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
4 Mart 2017 Cumartesi
Air India Tamamı Kadınlardan Oluşan Uçuş Ekibiyle Dünyayı Turladı

Air India Tamamı Kadınlardan Oluşan Uçuş Ekibiyle Dünyayı Turladı Gerçekleştirdiği uçuşla Air India, dünyanın etrafını tamamı kadınlardan oluşan ekiple ilk defa turlayan havayolu oldu Air India ,tamamı kadınlardan oluşan bir ekip tarafından dünyanın etrafını dolaşan ilk yolcu uçuşunun gerçek-leştirildiğini açıkladı.Air India uçağı Pazartesi günü Yeni Delhi’den San Francisco’ya hareket etti ve Cuma günü Hindistan’ın başkentine döndü. Şirket, Boeing 777 uçağının, Pasifik Okyanusu üzerinden ABD’ye yaptığı yolculuktan sonra, dönüş uçuşunu Atlantik’in üzerinden gerçekleştirerek dünyanın çevresi dolaştığını söyledi. Air India, Guinness Dünya Rekoru için başvuruda bulunulduğunu da açıkladı.Check-in ve yer hizmetleri personeli, uçakların uçuşa elverişliliğini onaylayan mühendisler ve uçağın kalkış ve varışını düzenleyen hava trafik kontrolörlerinin de tamamı kadındı. Air India, 8 Mart’ta kutlanan Uluslararası Kadınlar Günü’nün bir parçası olarak, her yıl tamamı kadınlardan oluşan ekipleriyle bu uçuşları gerçekleştireceğini açıkladı. Ocak ayında şirket, bazı kadınların diğer yolcular tarafından rahatsız edildiklerini bildirdiğinde, sadece kadınlara özel koltuk satmaya başlamıştı. İçerik:aviationwithstyle
Gerçekleştirdiği uçuşla Air India, dünyanın etrafını tamamı kadınlardan oluşan ekiple ilk defa turlayan havayolu oldu
Air India ,tamamı kadınlardan oluşan bir ekip tarafından dünyanın etrafını dolaşan ilk yolcu uçuşunun gerçek-leştirildiğini açıkladı.
Air India uçağı Pazartesi günü Yeni Delhi’den San Francisco’ya hareket etti ve Cuma günü Hindistan’ın başkentine döndü.
Şirket, Boeing 777 uçağının, Pasifik Okyanusu üzerinden ABD’ye yaptığı yolculuktan sonra, dönüş uçuşunu Atlantik’in üzerinden gerçekleştirerek dünyanın çevresi dolaştığını söyledi.
Air India, Guinness Dünya Rekoru için başvuruda bulunulduğunu da açıkladı.
Check-in ve yer hizmetleri personeli, uçakların uçuşa elverişliliğini onaylayan mühendisler ve uçağın kalkış ve varışını düzenleyen hava trafik kontrolörlerinin de tamamı kadındı.
Air India, 8 Mart’ta kutlanan Uluslararası Kadınlar Günü’nün bir parçası olarak, her yıl tamamı kadınlardan oluşan ekipleriyle bu uçuşları gerçekleştireceğini açıkladı.
Ocak ayında şirket, bazı kadınların diğer yolcular tarafından rahatsız edildiklerini bildirdiğinde, sadece kadınlara özel koltuk satmaya başlamıştı.
İçerik:aviationwithstyle
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2m8BEGN
via IFTTT
Türkiye Uzay Ajansı kuruluyor Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Türkiye`nin, 2023 yılında küresel uzay ekonomisinden yaklaşık 5 milyar dolar pay almasını hedeflediklerini açıkladı. Türkiye Uzay Ajansı Kurulması ve Uzaya Yönelik Faaliyetlerin Düzenlenmesi Hakkında Kanun Tasarısı; TBMM Sanayi̇, Ti̇caret, Enerji̇, Tabi̇i̇ Kaynaklar, Bi̇lgi̇ ve Teknoloji̇ Komi̇syonunda görüşüldü. Arslan, komisyonda yaptığı konuşmada, kanun tasarısı hazırlık çalışmalarında, çeşitli ülkelerin havacılık ve uzay ajanslarının, temel uzay kanunlarının araştırıldığını, temel uzay stratejileri ve politika belgelerinin incelendiğini aktardı. Uzay Ajansı olan 38 ülke bulunduğunu hatırlatan Arslan, 12 ülkenin ise uydu fırlatma kabiliyetine sahip olduğunu dile getirdi. Dünyada, sivil uzay programlarının bütçesinin toplam 42 milyar doları bulduğunu ifade eden Arslan, 2005-2014 yılları arasında dünyada her yıl ortalama 88 uydunun fırlatıldığını ve gelirlerde de yüzde 4 artış sağlandığını belirtti. Arslan, dünyada 2016’dan başlayarak önümüzdeki 10 yılda 50 kilogram ve üstü 1450 uydu fırlatılmasının öngörüldüğünü, bunlara ilişkin de beklenen gelirin yılda ortalama 280 milyar dolar olduğunu söyledi. Dünya uzay sektörünün pazar verilerine de değinen Arslan, Türkiye’nin, 2023’te küresel uzay ekonomisinden yaklaşık 5 milyar dolar pay almasını hedeflediklerini vurguladı. Türkiye’de Uzay Ajansına neden ihtiyaç duyulduğuna ilişkin görüşlerini de dile getiren Arslan, şöyle devam etti: “Kamu tüzel kişiliğinin özellikle sağladığı yetkilerden yararlanan, özel hukukun sağladığı bir esnek kabiliyetin kazandırılmış olması, genel idare usullerine bağlı olmadan faaliyet icra edebilmesi, çünkü rekabet ettiği sektörün böyle bir kabiliyeti var. Yine personel istihdamında uzmanlık gerektirdiği için esneklik imkânı sağlanan bir yapı. Genel bütçe usullerinin kısıtlamalarına bağlı olmadan faaliyette bulunabilme… Anlık kararlar vermek durumunda kalabiliyorsunuz ve bu kararları uygulama ihtiyacı oluyor. Yine aldığı kararları daha hızlı uygulayabilen, dinamik bir yapıya kavuşmuş olması, kurumsal yapılanmayı ihtiyaca ve günün koşullarına göre kolay uydurabilme imkânının kazandırılmış olması için böyle bir kuruma ihtiyacı hâsıl oldu.” Tasarıya ilişkin bilgiler veren Arslan, “Önemli bir ihtiyaç. Çünkü, dünya bu alanda özellikle çok hızlı değişiyor. Bu değişime ayak uydurabilmek, bu değişimden kaynaklı ülkemiz adına, katma değer oluşturmak adına da böyle bir ajansa ihtiyaç vardır.” ifadesini kullandı. Kaynak:udhb.gov.tr
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Türkiye`nin, 2023 yılında küresel uzay ekonomisinden yaklaşık 5 milyar dolar pay almasını hedeflediklerini açıkladı.
Türkiye Uzay Ajansı Kurulması ve Uzaya Yönelik Faaliyetlerin Düzenlenmesi Hakkında Kanun Tasarısı; TBMM Sanayi̇, Ti̇caret, Enerji̇, Tabi̇i̇ Kaynaklar, Bi̇lgi̇ ve Teknoloji̇ Komi̇syonunda görüşüldü.
Arslan, komisyonda yaptığı konuşmada, kanun tasarısı hazırlık çalışmalarında, çeşitli ülkelerin havacılık ve uzay ajanslarının, temel uzay kanunlarının araştırıldığını, temel uzay stratejileri ve politika belgelerinin incelendiğini aktardı.
Uzay Ajansı olan 38 ülke bulunduğunu hatırlatan Arslan, 12 ülkenin ise uydu fırlatma kabiliyetine sahip olduğunu dile getirdi.
Dünyada, sivil uzay programlarının bütçesinin toplam 42 milyar doları bulduğunu ifade eden Arslan, 2005-2014 yılları arasında dünyada her yıl ortalama 88 uydunun fırlatıldığını ve gelirlerde de yüzde 4 artış sağlandığını belirtti.
Arslan, dünyada 2016’dan başlayarak önümüzdeki 10 yılda 50 kilogram ve üstü 1450 uydu fırlatılmasının öngörüldüğünü, bunlara ilişkin de beklenen gelirin yılda ortalama 280 milyar dolar olduğunu söyledi.
Dünya uzay sektörünün pazar verilerine de değinen Arslan, Türkiye’nin, 2023’te küresel uzay ekonomisinden yaklaşık 5 milyar dolar pay almasını hedeflediklerini vurguladı.
Türkiye’de Uzay Ajansına neden ihtiyaç duyulduğuna ilişkin görüşlerini de dile getiren Arslan, şöyle devam etti:
“Kamu tüzel kişiliğinin özellikle sağladığı yetkilerden yararlanan, özel hukukun sağladığı bir esnek kabiliyetin kazandırılmış olması, genel idare usullerine bağlı olmadan faaliyet icra edebilmesi, çünkü rekabet ettiği sektörün böyle bir kabiliyeti var. Yine personel istihdamında uzmanlık gerektirdiği için esneklik imkânı sağlanan bir yapı. Genel bütçe usullerinin kısıtlamalarına bağlı olmadan faaliyette bulunabilme… Anlık kararlar vermek durumunda kalabiliyorsunuz ve bu kararları uygulama ihtiyacı oluyor. Yine aldığı kararları daha hızlı uygulayabilen, dinamik bir yapıya kavuşmuş olması, kurumsal yapılanmayı ihtiyaca ve günün koşullarına göre kolay uydurabilme imkânının kazandırılmış olması için böyle bir kuruma ihtiyacı hâsıl oldu.”
Tasarıya ilişkin bilgiler veren Arslan, “Önemli bir ihtiyaç. Çünkü, dünya bu alanda özellikle çok hızlı değişiyor. Bu değişime ayak uydurabilmek, bu değişimden kaynaklı ülkemiz adına, katma değer oluşturmak adına da böyle bir ajansa ihtiyaç vardır.” ifadesini kullandı.
Kaynak:udhb.gov.tr
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mnpD0I
via IFTTT
Sabiha Gökçen’de Korsan Taşımacılık Durduruldu Sabiha Gökçen Havaalanı’nda uzun yıllardır tartışma konusu haline gelen korsan taşımacılığa Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul Valiliği ve Emniyet güçleri el attı Sabiha Gökçen Havaalanı’nda uzun yıllardır tartışma konusu haline gelen korsan taşımacılığa Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul Valiliği ve Emniyet güçleri el attı. Havaalanı içerisinde faaliyet sürdüren firmalar çevik kuvvet güçleri eşliğinde havaalanından çıkartıldı. Sabiha Gökçen Havaalanı’nda yıllardır yaşanan korsan taşımacılık sorunu ortadan kaldırıldı. Sabiha Gökçen Havaalanı’nda zorla “yolcu kapma” denilen yöntemle havaalanından Kocaeli, Bursa, Sakarya, Düzce, Yalova gibi çevre illere ulaşmak isteyen yolcuları rahatsız ederek zorla taşımaya çalışan firmalar için BİMER üzerinden Ulaştırma Bakanlığı’na çok sayıda şikayet iletilmişti. BİMER tarafından gerçekleşen vatandaş şikayetleri doğrultusunda Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul Valiliği ve Sabiha Gökçen Havaalanı yönetimi çalışma başlattı. Uzun süren araştırmalar ve takipler neticesinde korsan taşımacılık yaptığı tespit edilen firmalar hakkında önce havaalanından çıkmaları ve faaliyetlerini sonlandırmaları talep edilerek cezai işlemler uyguladı. Uyarıyı dikkate almayan firmaları çevik kuvvet çıkardı Sabiha Gökçen Havaalanı’nda faaliyet gösteren bazı firmalar Ulaştırma Bakanlığının uyarılarını dikkate almayıp faaliyetlerini sürdürmeye devam etti. Bunun üzerine Ulaştırma Bakanlığı’nın, İstanbul Valiliği’nin, Sabiha Gökçen Havaalanı yönetiminin ve İstanbul Emniyet Müdürlüğü’ne bağlı çevik kuvvet ekiplerinin operasyonu ile Sabiha Gökçen havaalanı içerisinde bulunan korsan firmaların bilet satış kulübeleri ve otobüsleri vinçlerle kaldırıldı. Bu firmalarda çalışanlar ise yapılan operasyona karşı direnmeye kalkışınca Çevik Kuvvet ekipleri şahısları havaalanından çıkardı. Sabiha Gökçen Havaalanı’nın sadece tek yetkili ve resmi taşıma firması Akmis Seyahat‘e bir yaptırım uygulanmadı. Akmis Seyahat tüm gereklilikleri yerine getirdiği ve yetkili taşıma firması olduğu için sözleşmesi sona erene kadar faaliyetlerine devam edecek. Bursa, Yalova, Sakarya, Düzce ve Kocaeli illerine ulaşmak isteyenler Akmis Seyahat vasıtası ile seyahatlarını sürdürebilecek. Kaynak:habersitaesi
Sabiha Gökçen Havaalanı’nda uzun yıllardır tartışma konusu haline gelen korsan taşımacılığa Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul Valiliği ve Emniyet güçleri el attı
Sabiha Gökçen Havaalanı’nda uzun yıllardır tartışma konusu haline gelen korsan taşımacılığa Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul Valiliği ve Emniyet güçleri el attı. Havaalanı içerisinde faaliyet sürdüren firmalar çevik kuvvet güçleri eşliğinde havaalanından çıkartıldı.
Sabiha Gökçen Havaalanı’nda yıllardır yaşanan korsan taşımacılık sorunu ortadan kaldırıldı. Sabiha Gökçen Havaalanı’nda zorla “yolcu kapma” denilen yöntemle havaalanından Kocaeli, Bursa, Sakarya, Düzce, Yalova gibi çevre illere ulaşmak isteyen yolcuları rahatsız ederek zorla taşımaya çalışan firmalar için BİMER üzerinden Ulaştırma Bakanlığı’na çok sayıda şikayet iletilmişti. BİMER tarafından gerçekleşen vatandaş şikayetleri doğrultusunda Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul Valiliği ve Sabiha Gökçen Havaalanı yönetimi çalışma başlattı. Uzun süren araştırmalar ve takipler neticesinde korsan taşımacılık yaptığı tespit edilen firmalar hakkında önce havaalanından çıkmaları ve faaliyetlerini sonlandırmaları talep edilerek cezai işlemler uyguladı.
Uyarıyı dikkate almayan firmaları çevik kuvvet çıkardı
Sabiha Gökçen Havaalanı’nda faaliyet gösteren bazı firmalar Ulaştırma Bakanlığının uyarılarını dikkate almayıp faaliyetlerini sürdürmeye devam etti. Bunun üzerine Ulaştırma Bakanlığı’nın, İstanbul Valiliği’nin, Sabiha Gökçen Havaalanı yönetiminin ve İstanbul Emniyet Müdürlüğü’ne bağlı çevik kuvvet ekiplerinin operasyonu ile Sabiha Gökçen havaalanı içerisinde bulunan korsan firmaların bilet satış kulübeleri ve otobüsleri vinçlerle kaldırıldı. Bu firmalarda çalışanlar ise yapılan operasyona karşı direnmeye kalkışınca Çevik Kuvvet ekipleri şahısları havaalanından çıkardı. Sabiha Gökçen Havaalanı’nın sadece tek yetkili ve resmi taşıma firması Akmis Seyahat‘e bir yaptırım uygulanmadı. Akmis Seyahat tüm gereklilikleri yerine getirdiği ve yetkili taşıma firması olduğu için sözleşmesi sona erene kadar faaliyetlerine devam edecek. Bursa, Yalova, Sakarya, Düzce ve Kocaeli illerine ulaşmak isteyenler Akmis Seyahat vasıtası ile seyahatlarını sürdürebilecek.
Kaynak:habersitaesi
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lIs5L2
via IFTTT
Sabiha Gökçen’de Korsan Taşımacılık Durduruldu

YSK’dan Çarşamba Havalimanı kararı

