4 Mart 2017 Cumartesi

Dünya genelinde e-fatura hacmi yüzde 20 arttı E-Fatura ve E-Defter kullanıcı sayısı 121 bin 875’e ulaştı Türkiye’de e-fatura kullanan 62 bin firma bulunuyor. E-defter uygulamasına kayıtlı mükellef sayısı 59 bin 875’e, e-arşiv fatura kullanan firma sayısı ise 6 bin 500’e yükseldi. 2017 yılı sonuna kadar 10 bin firmanın daha e-fatura kullanmaya başlayacağı tahmin ediliyor. Uluslararası çapta yayımlanan Billentis’in 2016 yılı raporuna göre, dünya çapındaki toplam fatura hacmi 370 milyar dolar. Raporda, dünya genelinde fatura hacminin yıllık bazda yüzde 2 ila 3 seviyesinde artış gösterdiği belirtiliyor. 2017 yılında Avrupa genelinde fatura hacminin 37 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor. 2016 yılında dünya genelindeki e-fatura hacminin ise yüzde 20 oranında artış kaydettiği belirtiliyor.   E-dönüşüm hizmetleri dünya genelinde olduğu gibi ülkemizde de yaygınlaşmaya devam ediyor. Kurumlara zaman ve maliyet tasarrufu sağlamasının yanı sıra doğanın korunmasına da azami ölçüde katkı sağlayan e-dönüşüm, fırsatları ve avantajları beraberinde getiriyor. 20 seneyi aşkın tecrübe ve uzmanlığı ile zarf sektöründe faaliyet gösteren Doğan Zarf, bilgi birikimini e-dönüşüm alanına aktarıyor. Yerli sermayesi ve yenilikçi teknolojisiyle Doğan E-Dönüşüm çatısı altında müşterilerine e-fatura, e-defter ve e-arşiv hizmetleri sunan firma, sektöre yön verip müşterilerine ve ülke ekonomisine katma değer sunmayı hedefliyor. Doğan E-Dönüşüm, uygun maliyetlerle, saniyeler içerisinde hatasız, eksiksiz ve güvenli işlem yapılmasının önünü açıyor. Faydaya ve maliyete odaklanarak farklılaşıyor E-fatura gönderimlerinde herhangi bir kargo ücreti ödenmiyor ve kesilen faturalar tek tıkla alıcısına ulaştırılabiliyor. Kâğıt kullanımındaki gözle görülür düşüş, kurum ve kuruluşlar için önemli avantajlar sağlıyor. Müşterilerine e-fatura, e-defter ve e-arşiv alanlarında hizmetler sunmaya başlayan Doğan E-Dönüşüm, e-dönüşüm sektörüne yaptığı yatırım ile hız ve verimlilik avantajlarının yanı sıra kâğıt masraflarını en aza indiriyor. Doğan E-Dönüşüm uzman kadrosu ve gelişmiş alt yapısı ile müşterilerinin tüm muhasebe ve ERP yazılımlarına uyumlu e-fatura sistemleri ile e-fatura hizmetine daha çabuk geçiş yapılmasını sağlıyor. E-dönüşüm sistemleri üzerinde müşterilerinin güvenli işlem yapabilmelerini mümkün kılan Doğan E-Dönüşüm, şirketlerin operasyon maliyetlerini büyük oranda azaltıyor. Hedef, üç sene içinde sektörün lideri olmak E-dönüşüm sürecinden geçen Türkiye’de kâğıt üzerinde yürütülen işlemlerin orta vadede elektronik ortamda yapılacağına dikkat çeken Doğan E-Dönüşüm Yönetim Kurulu Başkanı Ersin Doğan, “E-dönüşüm uygulamaları ülkemizde hızla yaygınlaşıyor. E-dönüşüm pazarı Türkiye’de büyük ivme kazandı. 35 ülkeye yaptığımız ihracat ve 20 yılı aşkın sunduğumuz hizmetlerden elde ettiğimiz bilgi birikimi ve vizyoner bakış açımızla e-dönüşüm sektörüne yatırım yaptık. Alanında uzman kadromuz ile e-fatura, e-defter ve e-arşiv fatura hizmetlerinde yenilikçi yaklaşımları kullanıcılar ile buluşturuyoruz. İhtiyaçlara göre şekillenebilen hizmetlerimiz sayesinde müşterilerimizin beklentilerini gerek doğrudan entegrasyon ile gerekse çok fonksiyonlu portalımız aracılığıyla en doğru şekilde karşılayabiliyoruz. Çözüm ve fayda odaklı hizmetlerimiz ve bizi farklı kılan hizmet üstünlüklerimizle üç sene içinde sektörün öncüsü olmayı hedefliyoruz.” dedi. İşler dijitalde, tasarruf cepte Yeni yasal düzenlemeler ve teknoloji alanındaki gelişmeler, fatura, defter ve arşiv gibi iş süreçlerinin dijital ortama aktarılmasına imkân sağlıyor. Bu dönüşüm, işgücü ve maliyetten de önemli oranda tasarruf edilmesini mümkün kılıyor. E-Dönüşüm stratejisi kapsamında yürürlüğe giren hizmetler, ülke çapında hızla yaygınlaşıyor. E-dönüşüm alanına yapmış olduğu yatırım ile e-fatura, e-defter ve e-arşiv fatura hizmetlerini tek çatı altında tümleşik olarak müşterilerinin kullanıma sunan Doğan E-Dönüşüm, kaliteli ve hızlı çözümleriyle iş süreçlerine verimlilik katıyor. Doğan E-Dönüşüm Hakkında: Doğan E-Dönüşüm Hizmetleri, e-dönüşüm sektöründe hizmet vermek amacıyla, 1994 yılında zarf sektöründe faaliyetine başlayan Doğan Zarf yatırımıyla 2016 yılında faaliyetine başladı. Doğan E-Dönüşüm Hizmetleri, Doğan Zarf’ın 20 yılı aşkın deneyim ve 35 ülkeye yapılan ihracat gücünü arkasına alarak, e-dönüşüm sektöründe fırsat eşitliği sağlamak için çalışmalarını yürütüyor. Uzman ekibi, yenilikçi teknolojisi, Ar-Ge gücü ile müşterilerine e-fatura, e-defter ve e-arşiv hizmetleri sunan Doğan E-Dönüşüm Hizmetleri, Türkiye çapındaki yaygın bayi ağı ile hizmet veriyor. Doğan E-Dönüşüm Hizmetleri’nin ana hedefleri arasında, güvenli, hızlı ve kaliteli şekilde hizmet vermek ve servis aşamasında müşteri memnuniyetini en üst noktalara taşımak bulunuyor. Gelişmiş alt yapısı sayesinde Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanan mevzuatlara hızla uyum sağlayan Doğan E-Dönüşüm Hizmetleri, e-dönüşüm sektörüne öncülük etmeyi hedefliyor.

E-Fatura ve E-Defter kullanıcı sayısı 121 bin 875’e ulaştı

Türkiye’de e-fatura kullanan 62 bin firma bulunuyor. E-defter uygulamasına kayıtlı mükellef sayısı 59 bin 875’e, e-arşiv fatura kullanan firma sayısı ise 6 bin 500’e yükseldi. 2017 yılı sonuna kadar 10 bin firmanın daha e-fatura kullanmaya başlayacağı tahmin ediliyor. Uluslararası çapta yayımlanan Billentis’in 2016 yılı raporuna göre, dünya çapındaki toplam fatura hacmi 370 milyar dolar. Raporda, dünya genelinde fatura hacminin yıllık bazda yüzde 2 ila 3 seviyesinde artış gösterdiği belirtiliyor. 2017 yılında Avrupa genelinde fatura hacminin 37 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor. 2016 yılında dünya genelindeki e-fatura hacminin ise yüzde 20 oranında artış kaydettiği belirtiliyor.

 

E-dönüşüm hizmetleri dünya genelinde olduğu gibi ülkemizde de yaygınlaşmaya devam ediyor. Kurumlara zaman ve maliyet tasarrufu sağlamasının yanı sıra doğanın korunmasına da azami ölçüde katkı sağlayan e-dönüşüm, fırsatları ve avantajları beraberinde getiriyor. 20 seneyi aşkın tecrübe ve uzmanlığı ile zarf sektöründe faaliyet gösteren Doğan Zarf, bilgi birikimini e-dönüşüm alanına aktarıyor. Yerli sermayesi ve yenilikçi teknolojisiyle Doğan E-Dönüşüm çatısı altında müşterilerine e-fatura, e-defter ve e-arşiv hizmetleri sunan firma, sektöre yön verip müşterilerine ve ülke ekonomisine katma değer sunmayı hedefliyor. Doğan E-Dönüşüm, uygun maliyetlerle, saniyeler içerisinde hatasız, eksiksiz ve güvenli işlem yapılmasının önünü açıyor.

Faydaya ve maliyete odaklanarak farklılaşıyor

E-fatura gönderimlerinde herhangi bir kargo ücreti ödenmiyor ve kesilen faturalar tek tıkla alıcısına ulaştırılabiliyor. Kâğıt kullanımındaki gözle görülür düşüş, kurum ve kuruluşlar için önemli avantajlar sağlıyor. Müşterilerine e-fatura, e-defter ve e-arşiv alanlarında hizmetler sunmaya başlayan Doğan E-Dönüşüm, e-dönüşüm sektörüne yaptığı yatırım ile hız ve verimlilik avantajlarının yanı sıra kâğıt masraflarını en aza indiriyor. Doğan E-Dönüşüm uzman kadrosu ve gelişmiş alt yapısı ile müşterilerinin tüm muhasebe ve ERP yazılımlarına uyumlu e-fatura sistemleri ile e-fatura hizmetine daha çabuk geçiş yapılmasını sağlıyor. E-dönüşüm sistemleri üzerinde müşterilerinin güvenli işlem yapabilmelerini mümkün kılan Doğan E-Dönüşüm, şirketlerin operasyon maliyetlerini büyük oranda azaltıyor.

Hedef, üç sene içinde sektörün lideri olmak

E-dönüşüm sürecinden geçen Türkiye’de kâğıt üzerinde yürütülen işlemlerin orta vadede elektronik ortamda yapılacağına dikkat çeken Doğan E-Dönüşüm Yönetim Kurulu Başkanı Ersin Doğan, “E-dönüşüm uygulamaları ülkemizde hızla yaygınlaşıyor. E-dönüşüm pazarı Türkiye’de büyük ivme kazandı. 35 ülkeye yaptığımız ihracat ve 20 yılı aşkın sunduğumuz hizmetlerden elde ettiğimiz bilgi birikimi ve vizyoner bakış açımızla e-dönüşüm sektörüne yatırım yaptık. Alanında uzman kadromuz ile e-fatura, e-defter ve e-arşiv fatura hizmetlerinde yenilikçi yaklaşımları kullanıcılar ile buluşturuyoruz. İhtiyaçlara göre şekillenebilen hizmetlerimiz sayesinde müşterilerimizin beklentilerini gerek doğrudan entegrasyon ile gerekse çok fonksiyonlu portalımız aracılığıyla en doğru şekilde karşılayabiliyoruz. Çözüm ve fayda odaklı hizmetlerimiz ve bizi farklı kılan hizmet üstünlüklerimizle üç sene içinde sektörün öncüsü olmayı hedefliyoruz.” dedi.

İşler dijitalde, tasarruf cepte

Yeni yasal düzenlemeler ve teknoloji alanındaki gelişmeler, fatura, defter ve arşiv gibi iş süreçlerinin dijital ortama aktarılmasına imkân sağlıyor. Bu dönüşüm, işgücü ve maliyetten de önemli oranda tasarruf edilmesini mümkün kılıyor. E-Dönüşüm stratejisi kapsamında yürürlüğe giren hizmetler, ülke çapında hızla yaygınlaşıyor. E-dönüşüm alanına yapmış olduğu yatırım ile e-fatura, e-defter ve e-arşiv fatura hizmetlerini tek çatı altında tümleşik olarak müşterilerinin kullanıma sunan Doğan E-Dönüşüm, kaliteli ve hızlı çözümleriyle iş süreçlerine verimlilik katıyor.

Doğan E-Dönüşüm Hakkında:

Doğan E-Dönüşüm Hizmetleri, e-dönüşüm sektöründe hizmet vermek amacıyla, 1994 yılında zarf sektöründe faaliyetine başlayan Doğan Zarf yatırımıyla 2016 yılında faaliyetine başladı. Doğan E-Dönüşüm Hizmetleri, Doğan Zarf’ın 20 yılı aşkın deneyim ve 35 ülkeye yapılan ihracat gücünü arkasına alarak, e-dönüşüm sektöründe fırsat eşitliği sağlamak için çalışmalarını yürütüyor. Uzman ekibi, yenilikçi teknolojisi, Ar-Ge gücü ile müşterilerine e-fatura, e-defter ve e-arşiv hizmetleri sunan Doğan E-Dönüşüm Hizmetleri, Türkiye çapındaki yaygın bayi ağı ile hizmet veriyor. Doğan E-Dönüşüm Hizmetleri’nin ana hedefleri arasında, güvenli, hızlı ve kaliteli şekilde hizmet vermek ve servis aşamasında müşteri memnuniyetini en üst noktalara taşımak bulunuyor. Gelişmiş alt yapısı sayesinde Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanan mevzuatlara hızla uyum sağlayan Doğan E-Dönüşüm Hizmetleri, e-dönüşüm sektörüne öncülük etmeyi hedefliyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mngODN
via IFTTT

Çanakkale Köprüsü’nün 138 yıl önce projelendirildiği ortaya çıktı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mn0mnm

Çanakkale Köprüsü’nün 138 yıl önce projelendirildiği ortaya çıktı Geçtiğimiz günlerde ihale süreci tamamlanan ve 18 Mart’ta temeli atılacak olan ‘1915 Çanakkale Köprüsü’nün aslında 138 yıl önce projelendirildiği ortaya çıktı. Başbakanlık Osmanlı Arşivi’ndeki belgeler, Yedikıta Tarih ve Kültür Dergisi tarafından mart sayısında yayınlandı. Türk basınında ilk defa yayımlanan belgeler, proje hakkında ayrıntılı bilgiler içeriyor. BİN 500 METRE UZUNLUĞUNDAYDI Arşiv Uzmanı Kasım Hızlı’nın kaleme aldığı araştırmaya göre, Joseph Isella isimli mühendis, bölgede yaptığı saha araştırması sonucunu 22 Şubat 1879 tarihinde dönemin padişahı II. Abdülhamid Han’a sundu. Çanakkale Boğazı’nın en dar yerine kurulacak bin 500 metre uzunluğundaki metal köprüyle sadece Gelibolu Yarımadası Anadolu’ya bağlanmayacak, İstanbul ve İzmir gibi iki önemli ticaret şehri de demiryolu üzerinden irtibatlandırılacaktı. İSTANBUL-İZMİR ARASI 18 SAAT KISALACAKTI Üstelik bu hat sayesinde iki büyük liman şehri arasındaki ulaşım 18 saat kısalıyordu. Proje hayata geçtiği takdirde deniz yoluyla 37 saat süren İzmir-İstanbul arası, tren yoluyla 19 saate inecekti. İnşa edilecek demiryolunun uzunluğu İzmir dâhil 430 kilometre olacaktı. BİRKAÇ YILDA AMORTİ Demiryolunun ana maliyeti 173 bin 940 kese idi. Körfez ve körfeze dair işler içinse 195 bin 652 kese harcanacaktı. Belgelerde yer alan diğer bir anekdota göre ise bu hat inşa edilebilseydi birkaç sene zarfında yapılan masraf karşılanacağı gibi 300 keseye yakın bir gelir elde edilecekti. Bunun yanında bölgenin refah ve stratejik önemi artarak ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacaktı. Projenin diğer bir önemli maddesi de Saros Körfezi’ne yeni bir liman inşasıydı. Bu liman, Avrupalı emsalleriyle rekabet edecek büyüklükte ve donanımda olacaktı. PROJE NEDEN GERÇEKLEŞMEDİ? Osmanlı’nın içinde bulunduğu iç ve dış karışıklıklar sebebiyle proje hayata geçirilemedi. Proje rafa kaldırıldı ve tozlu raflarda unutuldu. Projeye dair bir de poster hazırlatarak okurlarına hediye eden Yedikıta Dergisi’nin bu ayki sayısında; İstanbul’un ilk teleferik hattı, Avrupa’nın kaderinin çizildiği vagon ve Kudüs’ün fethi gibi belgesel tadında dosyalar yer alıyor.

Geçtiğimiz günlerde ihale süreci tamamlanan ve 18 Mart’ta temeli atılacak olan ‘1915 Çanakkale Köprüsü’nün aslında 138 yıl önce projelendirildiği ortaya çıktı.

Başbakanlık Osmanlı Arşivi’ndeki belgeler, Yedikıta Tarih ve Kültür Dergisi tarafından mart sayısında yayınlandı. Türk basınında ilk defa yayımlanan belgeler, proje hakkında ayrıntılı bilgiler içeriyor.

BİN 500 METRE UZUNLUĞUNDAYDI

Arşiv Uzmanı Kasım Hızlı’nın kaleme aldığı araştırmaya göre, Joseph Isella isimli mühendis, bölgede yaptığı saha araştırması sonucunu 22 Şubat 1879 tarihinde dönemin padişahı II. Abdülhamid Han’a sundu. Çanakkale Boğazı’nın en dar yerine kurulacak bin 500 metre uzunluğundaki metal köprüyle sadece Gelibolu Yarımadası Anadolu’ya bağlanmayacak, İstanbul ve İzmir gibi iki önemli ticaret şehri de demiryolu üzerinden irtibatlandırılacaktı.

İSTANBUL-İZMİR ARASI 18 SAAT KISALACAKTI

Üstelik bu hat sayesinde iki büyük liman şehri arasındaki ulaşım 18 saat kısalıyordu. Proje hayata geçtiği takdirde deniz yoluyla 37 saat süren İzmir-İstanbul arası, tren yoluyla 19 saate inecekti.

İnşa edilecek demiryolunun uzunluğu İzmir dâhil 430 kilometre olacaktı.

BİRKAÇ YILDA AMORTİ

Demiryolunun ana maliyeti 173 bin 940 kese idi. Körfez ve körfeze dair işler içinse 195 bin 652 kese harcanacaktı.

Belgelerde yer alan diğer bir anekdota göre ise bu hat inşa edilebilseydi birkaç sene zarfında yapılan masraf karşılanacağı gibi 300 keseye yakın bir gelir elde edilecekti. Bunun yanında bölgenin refah ve stratejik önemi artarak ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacaktı.

Projenin diğer bir önemli maddesi de Saros Körfezi’ne yeni bir liman inşasıydı. Bu liman, Avrupalı emsalleriyle rekabet edecek büyüklükte ve donanımda olacaktı.

PROJE NEDEN GERÇEKLEŞMEDİ?

Osmanlı’nın içinde bulunduğu iç ve dış karışıklıklar sebebiyle proje hayata geçirilemedi. Proje rafa kaldırıldı ve tozlu raflarda unutuldu.

Projeye dair bir de poster hazırlatarak okurlarına hediye eden Yedikıta Dergisi’nin bu ayki sayısında; İstanbul’un ilk teleferik hattı, Avrupa’nın kaderinin çizildiği vagon ve Kudüs’ün fethi gibi belgesel tadında dosyalar yer alıyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mn0mnm
via IFTTT

Mersin Büyükşehir Belediyesi’nden Uçakla Cenaze Nakil Hizmeti


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lHWHfS

Mersin Büyükşehir Belediyesi’nden Uçakla Cenaze Nakil Hizmeti Mersin Büyükşehir Belediyesi, şehir dışında defnedilecek olan cenazelerin nakillerini hava yoluyla ücretsiz olarak gerçekleştiriyor. Cenaze nakilleri, Türk Hava Yolları’nın (THY) hizmet kapsamındaki 250 km üzeri illerde 42 uçuş noktasına ücreti Mersin Büyükşehir Belediyesi tarafından ödenmek üzere uçakla yapılıyor. Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan yazılı açıklamaya göre, hizmetten yararlanmak isteyen cenaze sahiplerinin öncelikle Alo 188 Cenaze Hattı’nı aramaları gerekiyor. Hattı arayan cenaze sahipleri, Büyükşehir Belediyesi Cenaze Hizmetleri ve Mezarlıklar Şube Müdürlüğü’ne yönlendirilerek, cenazelerini hangi şehre göndermek istediklerini belirtip, ölüm belgeleri ile birlikte başvuruda bulunuyor. Ölüm belgesi olmayan cenazeler, ölüm belgelerinin alınmasının ardından 250 kilometrenin üzerindeki yerlere cenaze sahibinin onayı sonrası THY’nin kargo bölümü ile gönderiliyor. Kargo bölümüne verilmesi gereken form doldurulup, yol belgesi hazırlandıktan sonra cenaze sahibi de definin olduğu aynı uçak ile gitmek isterse THY tarafından sağlanan yüzde 20’lik indirim sayesinde cenazeleri ile beraber gideceği yere ulaştırılıyor. Cenazeler, Mersin Büyükşehir Belediyesi bünyesinde hizmet veren cenaze nakil araçları ile havalimanına kadar götürülüyor. Mersin Büyükşehir Belediyesi 2015 yılı Ekim Ayı Meclisi’nde oy birliğiyle kabul edilen 987 sayılı kararın ardından verilmeye başlanan hizmet ile hem cenazelerin şehir dışına taşınmasında vatandaşlara kolaylık sağlanmış oluyor hem de belediyenin cenaze nakil hizmetlerindeki giderlerinin düşürülmesi ile kamu yararı gözetiliyor.  Kaynak:milliyet

Mersin Büyükşehir Belediyesi, şehir dışında defnedilecek olan cenazelerin nakillerini hava yoluyla ücretsiz olarak gerçekleştiriyor. Cenaze nakilleri, Türk Hava Yolları’nın (THY) hizmet kapsamındaki 250 km üzeri illerde 42 uçuş noktasına ücreti Mersin Büyükşehir Belediyesi tarafından ödenmek üzere uçakla yapılıyor.
Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan yazılı açıklamaya göre, hizmetten yararlanmak isteyen cenaze sahiplerinin öncelikle Alo 188 Cenaze Hattı’nı aramaları gerekiyor. Hattı arayan cenaze sahipleri, Büyükşehir Belediyesi Cenaze Hizmetleri ve Mezarlıklar Şube Müdürlüğü’ne yönlendirilerek, cenazelerini hangi şehre göndermek istediklerini belirtip, ölüm belgeleri ile birlikte başvuruda bulunuyor. Ölüm belgesi olmayan cenazeler, ölüm belgelerinin alınmasının ardından 250 kilometrenin üzerindeki yerlere cenaze sahibinin onayı sonrası THY’nin kargo bölümü ile gönderiliyor.
Kargo bölümüne verilmesi gereken form doldurulup, yol belgesi hazırlandıktan sonra cenaze sahibi de definin olduğu aynı uçak ile gitmek isterse THY tarafından sağlanan yüzde 20’lik indirim sayesinde cenazeleri ile beraber gideceği yere ulaştırılıyor. Cenazeler, Mersin Büyükşehir Belediyesi bünyesinde hizmet veren cenaze nakil araçları ile havalimanına kadar götürülüyor.
Mersin Büyükşehir Belediyesi 2015 yılı Ekim Ayı Meclisi’nde oy birliğiyle kabul edilen 987 sayılı kararın ardından verilmeye başlanan hizmet ile hem cenazelerin şehir dışına taşınmasında vatandaşlara kolaylık sağlanmış oluyor hem de belediyenin cenaze nakil hizmetlerindeki giderlerinin düşürülmesi ile kamu yararı gözetiliyor.

 Kaynak:milliyet


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lHWHfS
via IFTTT

İngiliz Havayolları’nda grev kararı alındı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lHODMc

İngiliz Havayolları’nda grev kararı alındı İngiliz Havayolları’nda kabin görevlileri ile şirket arasındaki görüşmeler tıkandı, çalışanlar 1 haftalık greve gidiyor. İngiliz Havayolları’nda kabin görevlileri ile şirket arasındaki görüşmeler tıkandı, çalışanlar 1 haftalık greve gidiyor. 2010’dan sonra işe alınan kabin görevlileri, Heathrow ekibinin yüzde 30’unu oluşturuyor ve iç hatlar, Avrupa ile uzun menzilli uçuşlarda görev alıyor. Öte yandan 2010 sonrası işe alınan çalışanlar, daha eski çalışanlara nazaran daha kötü koşullarda görev yapıyor. Unite sendikası, ilgili çalışanların yoksulluk sınırı içinde ücretlendirildiğini belirtse de şirket ücretlerin rekabet koşullarına göre “uygun” olduğunda diretiyor. YIlbaşı öncesinde şirket daha yüksek bir ücret teklifinde bulunmuş ve taraflar arasında anlaşmaya varılmıştı. Ancak takip eden süreçte çalışanlar anlaşmayı onaylamadı ve yapılan gizli oylamadan ret kararı çıktı. Havayolu sözcüsü, çalışanların grevinden yolcuların etkilenmeyeceğini duyurduğu açıklamada; “Çok az sayıda Heathrow uçuşunu birleştireceğiz ve etkilenen tüm müşterilere alternatif uçuşlar için yeniden rezervasyon yapılacak. Havayolu, programdaki boşlukları gidermek için uçak ve mürettebat kiralayacak” dedi. Grevin ilk üç günü boyunca, İngiliz Havayolları’nın toplam programının yüzde 0,4’üne tekabül eden 3.300 kalkıştan 14 seferini iptal etmesi bekleniyor. Kaynak:haber.sol

İngiliz Havayolları’nda kabin görevlileri ile şirket arasındaki görüşmeler tıkandı, çalışanlar 1 haftalık greve gidiyor.

İngiliz Havayolları’nda kabin görevlileri ile şirket arasındaki görüşmeler tıkandı, çalışanlar 1 haftalık greve gidiyor.

2010’dan sonra işe alınan kabin görevlileri, Heathrow ekibinin yüzde 30’unu oluşturuyor ve iç hatlar, Avrupa ile uzun menzilli uçuşlarda görev alıyor.

Öte yandan 2010 sonrası işe alınan çalışanlar, daha eski çalışanlara nazaran daha kötü koşullarda görev yapıyor. Unite sendikası, ilgili çalışanların yoksulluk sınırı içinde ücretlendirildiğini belirtse de şirket ücretlerin rekabet koşullarına göre “uygun” olduğunda diretiyor.

YIlbaşı öncesinde şirket daha yüksek bir ücret teklifinde bulunmuş ve taraflar arasında anlaşmaya varılmıştı. Ancak takip eden süreçte çalışanlar anlaşmayı onaylamadı ve yapılan gizli oylamadan ret kararı çıktı.

Havayolu sözcüsü, çalışanların grevinden yolcuların etkilenmeyeceğini duyurduğu açıklamada; “Çok az sayıda Heathrow uçuşunu birleştireceğiz ve etkilenen tüm müşterilere alternatif uçuşlar için yeniden rezervasyon yapılacak. Havayolu, programdaki boşlukları gidermek için uçak ve mürettebat kiralayacak” dedi.

Grevin ilk üç günü boyunca, İngiliz Havayolları’nın toplam programının yüzde 0,4’üne tekabül eden 3.300 kalkıştan 14 seferini iptal etmesi bekleniyor.

Kaynak:haber.sol



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lHODMc
via IFTTT