4 Mart 2017 Cumartesi

Çanakkale Köprüsü’nün 138 yıl önce projelendirildiği ortaya çıktı Geçtiğimiz günlerde ihale süreci tamamlanan ve 18 Mart’ta temeli atılacak olan ‘1915 Çanakkale Köprüsü’nün aslında 138 yıl önce projelendirildiği ortaya çıktı. Başbakanlık Osmanlı Arşivi’ndeki belgeler, Yedikıta Tarih ve Kültür Dergisi tarafından mart sayısında yayınlandı. Türk basınında ilk defa yayımlanan belgeler, proje hakkında ayrıntılı bilgiler içeriyor. BİN 500 METRE UZUNLUĞUNDAYDI Arşiv Uzmanı Kasım Hızlı’nın kaleme aldığı araştırmaya göre, Joseph Isella isimli mühendis, bölgede yaptığı saha araştırması sonucunu 22 Şubat 1879 tarihinde dönemin padişahı II. Abdülhamid Han’a sundu. Çanakkale Boğazı’nın en dar yerine kurulacak bin 500 metre uzunluğundaki metal köprüyle sadece Gelibolu Yarımadası Anadolu’ya bağlanmayacak, İstanbul ve İzmir gibi iki önemli ticaret şehri de demiryolu üzerinden irtibatlandırılacaktı. İSTANBUL-İZMİR ARASI 18 SAAT KISALACAKTI Üstelik bu hat sayesinde iki büyük liman şehri arasındaki ulaşım 18 saat kısalıyordu. Proje hayata geçtiği takdirde deniz yoluyla 37 saat süren İzmir-İstanbul arası, tren yoluyla 19 saate inecekti. İnşa edilecek demiryolunun uzunluğu İzmir dâhil 430 kilometre olacaktı. BİRKAÇ YILDA AMORTİ Demiryolunun ana maliyeti 173 bin 940 kese idi. Körfez ve körfeze dair işler içinse 195 bin 652 kese harcanacaktı. Belgelerde yer alan diğer bir anekdota göre ise bu hat inşa edilebilseydi birkaç sene zarfında yapılan masraf karşılanacağı gibi 300 keseye yakın bir gelir elde edilecekti. Bunun yanında bölgenin refah ve stratejik önemi artarak ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacaktı. Projenin diğer bir önemli maddesi de Saros Körfezi’ne yeni bir liman inşasıydı. Bu liman, Avrupalı emsalleriyle rekabet edecek büyüklükte ve donanımda olacaktı. PROJE NEDEN GERÇEKLEŞMEDİ? Osmanlı’nın içinde bulunduğu iç ve dış karışıklıklar sebebiyle proje hayata geçirilemedi. Proje rafa kaldırıldı ve tozlu raflarda unutuldu. Projeye dair bir de poster hazırlatarak okurlarına hediye eden Yedikıta Dergisi’nin bu ayki sayısında; İstanbul’un ilk teleferik hattı, Avrupa’nın kaderinin çizildiği vagon ve Kudüs’ün fethi gibi belgesel tadında dosyalar yer alıyor.

Geçtiğimiz günlerde ihale süreci tamamlanan ve 18 Mart’ta temeli atılacak olan ‘1915 Çanakkale Köprüsü’nün aslında 138 yıl önce projelendirildiği ortaya çıktı.

Başbakanlık Osmanlı Arşivi’ndeki belgeler, Yedikıta Tarih ve Kültür Dergisi tarafından mart sayısında yayınlandı. Türk basınında ilk defa yayımlanan belgeler, proje hakkında ayrıntılı bilgiler içeriyor.

BİN 500 METRE UZUNLUĞUNDAYDI

Arşiv Uzmanı Kasım Hızlı’nın kaleme aldığı araştırmaya göre, Joseph Isella isimli mühendis, bölgede yaptığı saha araştırması sonucunu 22 Şubat 1879 tarihinde dönemin padişahı II. Abdülhamid Han’a sundu. Çanakkale Boğazı’nın en dar yerine kurulacak bin 500 metre uzunluğundaki metal köprüyle sadece Gelibolu Yarımadası Anadolu’ya bağlanmayacak, İstanbul ve İzmir gibi iki önemli ticaret şehri de demiryolu üzerinden irtibatlandırılacaktı.

İSTANBUL-İZMİR ARASI 18 SAAT KISALACAKTI

Üstelik bu hat sayesinde iki büyük liman şehri arasındaki ulaşım 18 saat kısalıyordu. Proje hayata geçtiği takdirde deniz yoluyla 37 saat süren İzmir-İstanbul arası, tren yoluyla 19 saate inecekti.

İnşa edilecek demiryolunun uzunluğu İzmir dâhil 430 kilometre olacaktı.

BİRKAÇ YILDA AMORTİ

Demiryolunun ana maliyeti 173 bin 940 kese idi. Körfez ve körfeze dair işler içinse 195 bin 652 kese harcanacaktı.

Belgelerde yer alan diğer bir anekdota göre ise bu hat inşa edilebilseydi birkaç sene zarfında yapılan masraf karşılanacağı gibi 300 keseye yakın bir gelir elde edilecekti. Bunun yanında bölgenin refah ve stratejik önemi artarak ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacaktı.

Projenin diğer bir önemli maddesi de Saros Körfezi’ne yeni bir liman inşasıydı. Bu liman, Avrupalı emsalleriyle rekabet edecek büyüklükte ve donanımda olacaktı.

PROJE NEDEN GERÇEKLEŞMEDİ?

Osmanlı’nın içinde bulunduğu iç ve dış karışıklıklar sebebiyle proje hayata geçirilemedi. Proje rafa kaldırıldı ve tozlu raflarda unutuldu.

Projeye dair bir de poster hazırlatarak okurlarına hediye eden Yedikıta Dergisi’nin bu ayki sayısında; İstanbul’un ilk teleferik hattı, Avrupa’nın kaderinin çizildiği vagon ve Kudüs’ün fethi gibi belgesel tadında dosyalar yer alıyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mn0mnm
via IFTTT

Mersin Büyükşehir Belediyesi’nden Uçakla Cenaze Nakil Hizmeti


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lHWHfS

Mersin Büyükşehir Belediyesi’nden Uçakla Cenaze Nakil Hizmeti Mersin Büyükşehir Belediyesi, şehir dışında defnedilecek olan cenazelerin nakillerini hava yoluyla ücretsiz olarak gerçekleştiriyor. Cenaze nakilleri, Türk Hava Yolları’nın (THY) hizmet kapsamındaki 250 km üzeri illerde 42 uçuş noktasına ücreti Mersin Büyükşehir Belediyesi tarafından ödenmek üzere uçakla yapılıyor. Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan yazılı açıklamaya göre, hizmetten yararlanmak isteyen cenaze sahiplerinin öncelikle Alo 188 Cenaze Hattı’nı aramaları gerekiyor. Hattı arayan cenaze sahipleri, Büyükşehir Belediyesi Cenaze Hizmetleri ve Mezarlıklar Şube Müdürlüğü’ne yönlendirilerek, cenazelerini hangi şehre göndermek istediklerini belirtip, ölüm belgeleri ile birlikte başvuruda bulunuyor. Ölüm belgesi olmayan cenazeler, ölüm belgelerinin alınmasının ardından 250 kilometrenin üzerindeki yerlere cenaze sahibinin onayı sonrası THY’nin kargo bölümü ile gönderiliyor. Kargo bölümüne verilmesi gereken form doldurulup, yol belgesi hazırlandıktan sonra cenaze sahibi de definin olduğu aynı uçak ile gitmek isterse THY tarafından sağlanan yüzde 20’lik indirim sayesinde cenazeleri ile beraber gideceği yere ulaştırılıyor. Cenazeler, Mersin Büyükşehir Belediyesi bünyesinde hizmet veren cenaze nakil araçları ile havalimanına kadar götürülüyor. Mersin Büyükşehir Belediyesi 2015 yılı Ekim Ayı Meclisi’nde oy birliğiyle kabul edilen 987 sayılı kararın ardından verilmeye başlanan hizmet ile hem cenazelerin şehir dışına taşınmasında vatandaşlara kolaylık sağlanmış oluyor hem de belediyenin cenaze nakil hizmetlerindeki giderlerinin düşürülmesi ile kamu yararı gözetiliyor.  Kaynak:milliyet

Mersin Büyükşehir Belediyesi, şehir dışında defnedilecek olan cenazelerin nakillerini hava yoluyla ücretsiz olarak gerçekleştiriyor. Cenaze nakilleri, Türk Hava Yolları’nın (THY) hizmet kapsamındaki 250 km üzeri illerde 42 uçuş noktasına ücreti Mersin Büyükşehir Belediyesi tarafından ödenmek üzere uçakla yapılıyor.
Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan yazılı açıklamaya göre, hizmetten yararlanmak isteyen cenaze sahiplerinin öncelikle Alo 188 Cenaze Hattı’nı aramaları gerekiyor. Hattı arayan cenaze sahipleri, Büyükşehir Belediyesi Cenaze Hizmetleri ve Mezarlıklar Şube Müdürlüğü’ne yönlendirilerek, cenazelerini hangi şehre göndermek istediklerini belirtip, ölüm belgeleri ile birlikte başvuruda bulunuyor. Ölüm belgesi olmayan cenazeler, ölüm belgelerinin alınmasının ardından 250 kilometrenin üzerindeki yerlere cenaze sahibinin onayı sonrası THY’nin kargo bölümü ile gönderiliyor.
Kargo bölümüne verilmesi gereken form doldurulup, yol belgesi hazırlandıktan sonra cenaze sahibi de definin olduğu aynı uçak ile gitmek isterse THY tarafından sağlanan yüzde 20’lik indirim sayesinde cenazeleri ile beraber gideceği yere ulaştırılıyor. Cenazeler, Mersin Büyükşehir Belediyesi bünyesinde hizmet veren cenaze nakil araçları ile havalimanına kadar götürülüyor.
Mersin Büyükşehir Belediyesi 2015 yılı Ekim Ayı Meclisi’nde oy birliğiyle kabul edilen 987 sayılı kararın ardından verilmeye başlanan hizmet ile hem cenazelerin şehir dışına taşınmasında vatandaşlara kolaylık sağlanmış oluyor hem de belediyenin cenaze nakil hizmetlerindeki giderlerinin düşürülmesi ile kamu yararı gözetiliyor.

 Kaynak:milliyet


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lHWHfS
via IFTTT

İngiliz Havayolları’nda grev kararı alındı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lHODMc

İngiliz Havayolları’nda grev kararı alındı İngiliz Havayolları’nda kabin görevlileri ile şirket arasındaki görüşmeler tıkandı, çalışanlar 1 haftalık greve gidiyor. İngiliz Havayolları’nda kabin görevlileri ile şirket arasındaki görüşmeler tıkandı, çalışanlar 1 haftalık greve gidiyor. 2010’dan sonra işe alınan kabin görevlileri, Heathrow ekibinin yüzde 30’unu oluşturuyor ve iç hatlar, Avrupa ile uzun menzilli uçuşlarda görev alıyor. Öte yandan 2010 sonrası işe alınan çalışanlar, daha eski çalışanlara nazaran daha kötü koşullarda görev yapıyor. Unite sendikası, ilgili çalışanların yoksulluk sınırı içinde ücretlendirildiğini belirtse de şirket ücretlerin rekabet koşullarına göre “uygun” olduğunda diretiyor. YIlbaşı öncesinde şirket daha yüksek bir ücret teklifinde bulunmuş ve taraflar arasında anlaşmaya varılmıştı. Ancak takip eden süreçte çalışanlar anlaşmayı onaylamadı ve yapılan gizli oylamadan ret kararı çıktı. Havayolu sözcüsü, çalışanların grevinden yolcuların etkilenmeyeceğini duyurduğu açıklamada; “Çok az sayıda Heathrow uçuşunu birleştireceğiz ve etkilenen tüm müşterilere alternatif uçuşlar için yeniden rezervasyon yapılacak. Havayolu, programdaki boşlukları gidermek için uçak ve mürettebat kiralayacak” dedi. Grevin ilk üç günü boyunca, İngiliz Havayolları’nın toplam programının yüzde 0,4’üne tekabül eden 3.300 kalkıştan 14 seferini iptal etmesi bekleniyor. Kaynak:haber.sol

İngiliz Havayolları’nda kabin görevlileri ile şirket arasındaki görüşmeler tıkandı, çalışanlar 1 haftalık greve gidiyor.

İngiliz Havayolları’nda kabin görevlileri ile şirket arasındaki görüşmeler tıkandı, çalışanlar 1 haftalık greve gidiyor.

2010’dan sonra işe alınan kabin görevlileri, Heathrow ekibinin yüzde 30’unu oluşturuyor ve iç hatlar, Avrupa ile uzun menzilli uçuşlarda görev alıyor.

Öte yandan 2010 sonrası işe alınan çalışanlar, daha eski çalışanlara nazaran daha kötü koşullarda görev yapıyor. Unite sendikası, ilgili çalışanların yoksulluk sınırı içinde ücretlendirildiğini belirtse de şirket ücretlerin rekabet koşullarına göre “uygun” olduğunda diretiyor.

YIlbaşı öncesinde şirket daha yüksek bir ücret teklifinde bulunmuş ve taraflar arasında anlaşmaya varılmıştı. Ancak takip eden süreçte çalışanlar anlaşmayı onaylamadı ve yapılan gizli oylamadan ret kararı çıktı.

Havayolu sözcüsü, çalışanların grevinden yolcuların etkilenmeyeceğini duyurduğu açıklamada; “Çok az sayıda Heathrow uçuşunu birleştireceğiz ve etkilenen tüm müşterilere alternatif uçuşlar için yeniden rezervasyon yapılacak. Havayolu, programdaki boşlukları gidermek için uçak ve mürettebat kiralayacak” dedi.

Grevin ilk üç günü boyunca, İngiliz Havayolları’nın toplam programının yüzde 0,4’üne tekabül eden 3.300 kalkıştan 14 seferini iptal etmesi bekleniyor.

Kaynak:haber.sol



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lHODMc
via IFTTT

İstanbul Yeni Havalimanı’nın Rengi Belli Oldu İstanbul Yeni Havalimanı’nın Rengi Polisan Kansai olacak   Türkiye’nin lider boya markası Polisan Kansai Boya, 2018 yılında kapılarını açacak olan ve Dünyanın en büyüğü olacak İstanbul Yeni Havalimanı’nın (İGA – İstanbul Grand Airport) su bazlı boya tedarikçisi oldu.   Polisan Kansai Boya, İstanbul Yeni Havalimanı’nın ilk fazına sektörün lider ve en çok beğenilen iç cephe ürünü Elegans Extra Yarımat’ın da içinde bulunduğu geniş bir portföyle hizmet verecek. 15 bin kova boya tüketimi öngörülmektedir.    İlk fazı 2018 yılında devreye alınacak son yılların en önemli projesi İstanbul Yeni Havalimanı’nın boya ihalesini, katılan üreticiler arasından boya sektörünün öncü markası Polisan Kansai Boya kazandı. Böylelikle Polisan Kansai Boya, İstanbul Yeni Havalimanı’nın su bazlı boya tedarikçisi oldu.   Yolcu sayısı, kapladığı alan, terminal binası ve otoparkı başta olmak üzere birçok alanda dünyanın en büyüğü olacak İstanbul Yeni Havalimanı’nın tüm fazları tamamlandığında yıllık 200 milyon yolcu kapasitesi ile 350’den fazla destinasyona uçuş imkânı sağlayan, dünyanın en önemli havacılık merkezi haline gelmesi bekleniyor.   Erol Mizrahi: “Uluslararası işlere imza atıyoruz” Polisan Holding CEO’su Erol Mizrahi, projenin tedarikçisi olacaklarından dolayı gurur duyduklarını belirterek; “İstanbul Yeni Havalimanı, Türkiye’de hatta dünyada son yıllarda geliştirilen özel projelerden belki en önemlisi. Cumhuriyet Tarihi’nin bu en büyük ve stratejik projesinde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Gerek ürün gamımız gerekse kurumsal yapımız ile bu denli büyük bir projeye katkı sağlayacağımızı ve en iyisini sunacağımızı düşünüyoruz” dedi ve şöyle devam etti:   “Bu özel projede ürün gamımızda yer alan astar ve son kat boyalarla hizmet vereceğiz. Portföy içerisinde sektörün lider ve en çok beğenilen iç cephe ürünü Elegans Extra Yarımat ürünümüz de bulunmaktadır. 2018 yılı başında açılacak olan projenin ilk fazında ilk ön görülere göre 1.000.000 m2 ve üzeri, farklı ürün grupları ile birlikte 15 bin kova üzeri bir tüketim hesaplıyoruz. Geçtiğimiz ay bir dünya devi olan Japon Kansai Paint ile gücümüze güç kattık. Polisan Kansai Boya olarak, Dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerliyor ve uluslararası işlere imza atıyoruz.”  

İstanbul Yeni Havalimanı’nın Rengi Polisan Kansai olacak

 

Türkiye’nin lider boya markası Polisan Kansai Boya, 2018 yılında kapılarını açacak olan ve Dünyanın en büyüğü olacak İstanbul Yeni Havalimanı’nın (İGA – İstanbul Grand Airport) su bazlı boya tedarikçisi oldu.

 

Polisan Kansai Boya, İstanbul Yeni Havalimanı’nın ilk fazına sektörün lider ve en çok beğenilen iç cephe ürünü Elegans Extra Yarımat’ın da içinde bulunduğu geniş bir portföyle hizmet verecek. 15 bin kova boya tüketimi öngörülmektedir. 

 

İlk fazı 2018 yılında devreye alınacak son yılların en önemli projesi İstanbul Yeni Havalimanı’nın boya ihalesini, katılan üreticiler arasından boya sektörünün öncü markası Polisan Kansai Boya kazandı. Böylelikle Polisan Kansai Boya, İstanbul Yeni Havalimanı’nın su bazlı boya tedarikçisi oldu.

 

Yolcu sayısı, kapladığı alan, terminal binası ve otoparkı başta olmak üzere birçok alanda dünyanın en büyüğü olacak İstanbul Yeni Havalimanı’nın tüm fazları tamamlandığında yıllık 200 milyon yolcu kapasitesi ile 350’den fazla destinasyona uçuş imkânı sağlayan, dünyanın en önemli havacılık merkezi haline gelmesi bekleniyor.

 

Erol Mizrahi: “Uluslararası işlere imza atıyoruz”

Polisan Holding CEO’su Erol Mizrahi, projenin tedarikçisi olacaklarından dolayı gurur duyduklarını belirterek; “İstanbul Yeni Havalimanı, Türkiye’de hatta dünyada son yıllarda geliştirilen özel projelerden belki en önemlisi. Cumhuriyet Tarihi’nin bu en büyük ve stratejik projesinde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Gerek ürün gamımız gerekse kurumsal yapımız ile bu denli büyük bir projeye katkı sağlayacağımızı ve en iyisini sunacağımızı düşünüyoruz” dedi ve şöyle devam etti:

 

“Bu özel projede ürün gamımızda yer alan astar ve son kat boyalarla hizmet vereceğiz. Portföy içerisinde sektörün lider ve en çok beğenilen iç cephe ürünü Elegans Extra Yarımat ürünümüz de bulunmaktadır. 2018 yılı başında açılacak olan projenin ilk fazında ilk ön görülere göre 1.000.000 m2 ve üzeri, farklı ürün grupları ile birlikte 15 bin kova üzeri bir tüketim hesaplıyoruz. Geçtiğimiz ay bir dünya devi olan Japon Kansai Paint ile gücümüze güç kattık. Polisan Kansai Boya olarak, Dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerliyor ve uluslararası işlere imza atıyoruz.”

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2m6HQio
via IFTTT

İstanbul Yeni Havalimanı’nın Rengi Belli Oldu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2m6HQio