1 Mart 2017 Çarşamba

Tadında Anadolu Osman Serim ile Kahve Tutkunlarını Buluşturdu Capitol Tadında Anadolu, kahve tutkunlarını yiyecek-içecek danışmanı Osman Serim ile Türk Kahvesinin Hikayesi etkinliğinde buluşturdu. Serim, kahvenin doğuşundan pişirilme tekniklerine birçok ilginç bilgiyi konuklarla paylaştı. Anadolu mutfağının damak zenginliklerini dünyayla paylaşmak, kültür mirasımıza sahip çıkmak hedefiyle yola çıkan Tadında Anadolu, 28 Şubat Salı günü Capitol şubesinde kahve tutkunlarını Türk Kahvesinin Hikayesi adlı özel bir etkinlikte buluşturdu. Türk Kahvesi Kültürü ve Araştırmaları Derneği’nin kurucu üyelerinden, yiyecek-içecek danışmanı Osman Serim’in konuşmacı olarak katıldığı etkinlikte, kahvenin tarihçesinden yapılışına birçok konu ele alındı. Kahveyle 16. yüzyılda Yemen’in fethiyle tanıştığımızı anlatan Osman Serim, “Kahve ilk defa Kanuni Sultan Süleyman döneminde Topkapı Sarayı’nda içildi. 1554’te İstanbul’da ilk kahvehane açılmasıyla yayılmaya başladı. Arap ülkelerinde mırra, İtalya’da espresso denilen yöntemle yapılan kahve, biz de cezve kahvesi olarak geçiyordu. Bu yöntem bize has olduğu için Türk kahvesi olarak isimlendirildi. Osmanlı’da şekerin hem pahalı hem de bulunmasının zor oluşu nedeniyle kahve, sade olarak içiliyor, yanında şeker niyetine lokum ya da incir, kayısı, üzüm gibi meyveler ikram ediliyordu” dedi. Kahve bilinenin aksine Yemen’den değil Brezilya Rio Minas’dan geldiğini de belirten Serim, pişirme tekniklerini ilişkin ise şunları anlattı: “Lezzetli bir kahve için çekirdeklerin taze öğütülmüş olması önem taşıyor. Kahve, soğuk suyla hazırlanır ve sadece bir defa karıştırılarak kısık ateşte yaklaşık 6-7 dakikada pişirilir. Eğer su sıcak ya da ılık olursa çabuk kaynar ve kahvenin rengi, aroması, tadı suya düzgün şekilde geçmez.”   BTA hakkında: TAV Havalimanları Holding iştiraki olan BTA, Türkiye, Gürcistan, Makedonya, Tunus, Umman, Letonya, Hırvatistan, Suudi Arabistan’da toplam 16 havalimanında, İstanbul Deniz Otobüsleri’nde ve Maslak’taki yeni nesil kültür-sanat ve yaşam merkezi UNIQ İstanbul’da uluslararası standartlarda yiyecek içecek hizmeti sunuyor. Yaklaşık 700 aşçısıyla günde yaklaşık 100 binin üzerinde kişiyi ağırlayan BTA, konuklarına dünya mutfaklarının zengin menü seçeneklerini yaklaşık 60 bin metrekare alanda ve 300’ü aşan noktada sunuyor. BTA’nın 2006 yılında kurduğu Cakes&Bakes üretim tesisi ise günümüzde Türkiye’nin en büyük gıda üretim tesislerinden biri konumuna gelmiş bulunuyor. Cakes & Bakes bugün ayda 6 milyon adet üretim hacmiyle, içlerinde dünyaca ünlü fast-food ve kahve zincirlerinin de bulunduğu 130 markaya 1500 aktif reçeteyle endüstriyel ölçekte butik üretim sunuyor. Ayrıca tesiste ayda 90 ton lokum üretimi de gerçekleştiriliyor. Şirket, TAV Airport Hotel markasıyla İstanbul Atatürk Havalimanı’nda 2004’ten, İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nda ise 2015 yılından bu yana işletmecilik yapıyor. BTA, hizmet kalitesini ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi belgesiyle de güvence altına almış bulunuyor.

Capitol Tadında Anadolu, kahve tutkunlarını yiyecek-içecek danışmanı Osman Serim ile Türk Kahvesinin Hikayesi etkinliğinde buluşturdu. Serim, kahvenin doğuşundan pişirilme tekniklerine birçok ilginç bilgiyi konuklarla paylaştı.

Anadolu mutfağının damak zenginliklerini dünyayla paylaşmak, kültür mirasımıza sahip çıkmak hedefiyle yola çıkan Tadında Anadolu, 28 Şubat Salı günü Capitol şubesinde kahve tutkunlarıTürk Kahvesinin Hikayesi adlı özel bir etkinlikte buluşturdu. Türk Kahvesi Kültürü ve Araştırmaları Derneği’nin kurucu üyelerinden, yiyecek-içecek danışmanı Osman Serim’in konuşmacı olarak katıldığı etkinlikte, kahvenin tarihçesinden yapılışına birçok konu ele alındı.

Kahveyle 16. yüzyılda Yemen’in fethiyle tanıştığımızı anlatan Osman Serim, “Kahve ilk defa Kanuni Sultan Süleyman döneminde Topkapı Sarayı’nda içildi. 1554’te İstanbul’da ilk kahvehane açılmasıyla yayılmaya başladı. Arap ülkelerinde mırra, İtalya’da espresso denilen yöntemle yapılan kahve, biz de cezve kahvesi olarak geçiyordu. Bu yöntem bize has olduğu için Türk kahvesi olarak isimlendirildi. Osmanlı’da şekerin hem pahalı hem de bulunmasının zor oluşu nedeniyle kahve, sade olarak içiliyor, yanında şeker niyetine lokum ya da incir, kayısı, üzüm gibi meyveler ikram ediliyordu” dedi.

Kahve bilinenin aksine Yemen’den değil Brezilya Rio Minas’dan geldiğini de belirten Serim, pişirme tekniklerini ilişkin ise şunları anlattı: “Lezzetli bir kahve için çekirdeklerin taze öğütülmüş olması önem taşıyor. Kahve, soğuk suyla hazırlanır ve sadece bir defa karıştırılarak kısık ateşte yaklaşık 6-7 dakikada pişirilir. Eğer su sıcak ya da ılık olursa çabuk kaynar ve kahvenin rengi, aroması, tadı suya düzgün şekilde geçmez.”

 

BTA hakkında:

TAV Havalimanları Holding iştiraki olan BTA, Türkiye, Gürcistan, Makedonya, Tunus, Umman, Letonya, Hırvatistan, Suudi Arabistan’da toplam 16 havalimanında, İstanbul Deniz Otobüsleri’nde ve Maslak’taki yeni nesil kültür-sanat ve yaşam merkezi UNIQ İstanbul’da uluslararası standartlarda yiyecek içecek hizmeti sunuyor. Yaklaşık 700 aşçısıyla günde yaklaşık 100 binin üzerinde kişiyi ağırlayan BTA, konuklarına dünya mutfaklarının zengin menü seçeneklerini yaklaşık 60 bin metrekare alanda ve 300’ü aşan noktada sunuyor. BTA’nın 2006 yılında kurduğu Cakes&Bakes üretim tesisi ise günümüzde Türkiye’nin en büyük gıda üretim tesislerinden biri konumuna gelmiş bulunuyor. Cakes & Bakes bugün ayda 6 milyon adet üretim hacmiyle, içlerinde dünyaca ünlü fast-food ve kahve zincirlerinin de bulunduğu 130 markaya 1500 aktif reçeteyle endüstriyel ölçekte butik üretim sunuyor. Ayrıca tesiste ayda 90 ton lokum üretimi de gerçekleştiriliyor. Şirket, TAV Airport Hotel markasıyla İstanbul Atatürk Havalimanı’nda 2004’ten, İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nda ise 2015 yılından bu yana işletmecilik yapıyor. BTA, hizmet kalitesini ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi belgesiyle de güvence altına almış bulunuyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lcw7zW
via IFTTT

Tadında Anadolu Osman Serim ile Kahve Tutkunlarını Buluşturdu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lcw7zW

UTİKAD Eğitim Takvimi 2017 Mart


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lyWaNM

UTİKAD Eğitim Takvimi 2017 Mart UTİKAD 2017 Yılı Mart Ayı Eğitimleri   Eğitmen Adı Eğitim Semineri Adı Tarih Prof. Dr. Emrah CENGİZ Lojistik Sektöründe Etkin Satış ve Satış Teknikleri 10 Mart 2017 Pınar KAPKIN Lojistik İşletmeleri İçin Sigorta Eğitimi 20 Mart 2017 Akif GEÇİM Dış Ticaret Eğitimi 22 Mart 2017 Rıdvan HALİLOĞLU Lojistik İşletmeleri İçin Gümrükleme Eğitimi 23 Mart 2017 Eğitmenlerimiz ve eğitm seminerlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için ilgili eğitmen ve eğitim semineri adına tıklamanız yeterli olacaktır. Eğitim Yeri    :  UTİKAD Binası   Eğitim Ücreti : UTİKAD üyesi şirket çalışanları ve öğrenciler için 200 TL + %18 KDV UTİKAD üyesi olmayanlar için 250 TL + %18 KDV                            Kayıt formu ile ödeme dekontunun egitim@utikad.org.tr adresine iletilmesiyle kesin kayıt işlemi tamamlanmaktadır.           Eğitim Katılım Koşulları Eğitim ücreti T.C. Vakıflar Bankası Florya Şubesi TR 49 0001 5001 5800 7296 2715 48 IBAN no.’lu Türk Lirası hesabına yatırılmalıdır. Eğitim ücretinin yatırıldığına ilişkin ödeme dekontunun eğitim tarihinden önce UTİKAD’a (egitim@utikad.org.tr) iletilmesi gerekmektedir. Katılımcı sayısı 14 kişi ile sınırlıdır. Katılım talebinin yoğun olması durumunda ödemesi yapılmış başvuru önceliği esas alınmaktadır. Yeterli katılımcı sayısına ulaşılamaması durumunda eğitim semineri ertelenebilir. Bu durumda UTİKAD, eğitimin ileri bir tarihe ertelendiğini eğitime kayıt yaptıran katılımcılara  2 gün önce e-posta ile bildirmektedir. Seminer katılımcılarına Katılım Belgesi verilecektir. Eğitim semineri katılım formu için tıklayınız. Detaylı bilgi için egitim@utikad.org.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz. UTİKAD ULUSLARARASI TAŞIMACILIK VE LOJİSTİK HİZMET ÜRETENLERİ DERNEĞİ

UTİKAD 2017 Yılı Mart Ayı Eğitimleri

 

Eğitmen Adı Eğitim Semineri Adı Tarih
Prof. Dr. Emrah CENGİZ Lojistik Sektöründe Etkin Satış ve Satış Teknikleri 10 Mart 2017
Pınar KAPKIN Lojistik İşletmeleri İçin Sigorta Eğitimi 20 Mart 2017
Akif GEÇİM Dış Ticaret Eğitimi 22 Mart 2017
Rıdvan HALİLOĞLU Lojistik İşletmeleri İçin Gümrükleme Eğitimi 23 Mart 2017

Eğitmenlerimiz ve eğitm seminerlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için ilgili eğitmen ve eğitim semineri adına tıklamanız yeterli olacaktır.

Eğitim Yeri    :  UTİKAD Binası

 

Eğitim Ücreti : UTİKAD üyesi şirket çalışanları ve öğrenciler için 200 TL + %18 KDV
UTİKAD üyesi olmayanlar için 250 TL + %18 KDV
                           

Kayıt formu ile ödeme dekontunun egitim@utikad.org.tr adresine iletilmesiyle kesin kayıt işlemi tamamlanmaktadır.        

 

Eğitim Katılım Koşulları

  • Eğitim ücreti T.C. Vakıflar Bankası Florya Şubesi TR 49 0001 5001 5800 7296 2715 48 IBAN no.’lu Türk Lirası hesabına yatırılmalıdır.
  • Eğitim ücretinin yatırıldığına ilişkin ödeme dekontunun eğitim tarihinden önce UTİKAD’a (egitim@utikad.org.tr) iletilmesi gerekmektedir.
  • Katılımcı sayısı 14 kişi ile sınırlıdır. Katılım talebinin yoğun olması durumunda ödemesi yapılmış başvuru önceliği esas alınmaktadır.
  • Yeterli katılımcı sayısına ulaşılamaması durumunda eğitim semineri ertelenebilir. Bu durumda UTİKAD, eğitimin ileri bir tarihe ertelendiğini eğitime kayıt yaptıran katılımcılara  2 gün önce e-posta ile bildirmektedir.

Seminer katılımcılarına Katılım Belgesi verilecektir.

Eğitim semineri katılım formu için tıklayınız.

Detaylı bilgi için egitim@utikad.org.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.

UTİKAD
ULUSLARARASI TAŞIMACILIK VE
LOJİSTİK HİZMET ÜRETENLERİ DERNEĞİ



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lyWaNM
via IFTTT

En Çok Vakit Geçirdiğiniz İnsanların Başarınıza Etkileri Kişisel gelişimin 1980’lerde önde gelen kişilerinden Tony Robbins’in de hem mentoru, hocası olan Jim Rohn’un meşhur bir sözü vardır; “Sen en fazla vakit geçirdiğin 5 kişinin ortalamasısın.” “You are the average of the five people you spend the most time with.” Kimlerle en fazla kimlerle vakit geçiriyorsun? Onlarla neler paylaşıyorusun, neler konuşuyorsun, bunlar yaşamsal sonuçlarına nasıl yansıyor? Neler yapıyorsunuz birlikte, ne kadar vakit geçiriyorsunuz? Arkadaşların, yakınların başarını destekler mi? yoksa kıskanır mı? ya da sen yakınlarını destekler misin? onların başarıları için yol açar mısın? Onlara vizyon tutabilir misin? Onlar kendilerine inanmadığı zaman inanmalarını sağlayabilir misin? Onların hayallerinin bekçisi olabilir misin? Ortalama durumlar ortalama sonuçlar oluşturur. Verimsizz bir topraktan verimli ürün bekleyemezsin, ekstra gübre, vitamin, su vs gibi şartlarla gelişimini desteklemek gerekir. Eğer seni desteklemeyen bir çevredeysen, ekstra çaba sarfetmeden olağanüstü sonuçlar beklemen gerçekci olmaz. Yokluktan gelip başarılı olanların hayatını okursanız ne demek istediğimi göreceksinizdir. Ya kendiniz ekstra çaba sarf edip kendinize fırsatlar yaratacaksınız, ya birlikte zaman geçirdiğiniz insanları mümkün olduğunca bilinçli kişilerden seçecek ve onları da gelişimine katkıda bulunacaksınız. Eğer çevrenize katkıda bulunmuyorsanız, eğer iyi bir takım oyuncusu olmayabilirsin! Eğer çevrende de böyle insanları almıyorsan, bu insanlar taa uzaklarda biryerlerde görünüyorlarsa çok büyük fırsatları kaçırıyor olabilirsiniz. En önemlisi vaktin güzel geçiyor sanırken hayatı ıskalıyor olabilirsiniz. Sonra hayatın sana gülmesini bekleme, ya da güldüğünde “neden yalnızım?”, “neden bu başarı beni tatmin etmedi?”, “uygun çevrede değilim, ailem böyle” diye söylenmeyin!…. Yazının Devamını ve size özel Koçluk & Eğitim kampanyalarımı incelemek için tıklayın…. Nilgün Yetiş / Dönüşüm Koçluğu / Sıradışı Liderler ve Firmalar için www.nilgunyetis.com

Kişisel gelişimin 1980’lerde önde gelen kişilerinden Tony Robbins’in de hem mentoru, hocası olan Jim Rohn’un meşhur bir sözü vardır;

“Sen en fazla vakit geçirdiğin 5 kişinin ortalamasısın.”

“You are the average of the five people you spend the most time with.”

Kimlerle en fazla kimlerle vakit geçiriyorsun? Onlarla neler paylaşıyorusun, neler konuşuyorsun, bunlar yaşamsal sonuçlarına nasıl yansıyor? Neler yapıyorsunuz birlikte, ne kadar vakit geçiriyorsunuz?

Arkadaşların, yakınların başarını destekler mi? yoksa kıskanır mı? ya da sen yakınlarını destekler misin? onların başarıları için yol açar mısın? Onlara vizyon tutabilir misin? Onlar kendilerine inanmadığı zaman inanmalarını sağlayabilir misin? Onların hayallerinin bekçisi olabilir misin?

Ortalama durumlar ortalama sonuçlar oluşturur. Verimsizz bir topraktan verimli ürün bekleyemezsin, ekstra gübre, vitamin, su vs gibi şartlarla gelişimini desteklemek gerekir. Eğer seni desteklemeyen bir çevredeysen, ekstra çaba sarfetmeden olağanüstü sonuçlar beklemen gerçekci olmaz.

Yokluktan gelip başarılı olanların hayatını okursanız ne demek istediğimi göreceksinizdir. Ya kendiniz ekstra çaba sarf edip kendinize fırsatlar yaratacaksınız, ya birlikte zaman geçirdiğiniz insanları mümkün olduğunca bilinçli kişilerden seçecek ve onları da gelişimine katkıda bulunacaksınız.

Eğer çevrenize katkıda bulunmuyorsanız, eğer iyi bir takım oyuncusu olmayabilirsin!

Eğer çevrende de böyle insanları almıyorsan, bu insanlar taa uzaklarda biryerlerde görünüyorlarsa çok büyük fırsatları kaçırıyor olabilirsiniz. En önemlisi vaktin güzel geçiyor sanırken hayatı ıskalıyor olabilirsiniz.

Sonra hayatın sana gülmesini bekleme, ya da güldüğünde “neden yalnızım?”, “neden bu başarı beni tatmin etmedi?”, “uygun çevrede değilim, ailem böyle” diye söylenmeyin!….

Yazının Devamını ve size özel Koçluk & Eğitim kampanyalarımı incelemek için tıklayın….

Nilgün Yetiş / Dönüşüm Koçluğu / Sıradışı Liderler ve Firmalar için

www.nilgunyetis.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lTq5TH
via IFTTT

En Çok Vakit Geçirdiğiniz İnsanların Başarınıza Etkileri


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lTq5TH

Malaysia Airports, ISG ile ilgili planlarını açıkladı ISG ile ilgili planlarını açıklayan Malaysia Airports, yönetim kadrosunda değişikliğe gidiyor 1 Mart 2017 – İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın (ISG) sahibi Malaysia Airports Holdings Berhad (Malaysia Airports), havalimanının geleceğine ilişkin planlarını kamuoyuna duyurdu. Son 10 yıl içerisinde dünya standartlarında bir havaalanı işletmesi olarak adını duyuran Malaysia Airports, yolcu sayısı olarak dünyanın en büyük havalimanı işletmecileri arasına girmeyi başardı. Firmanın önümüzdeki döneme yönelik hedefiyse, ‘havalimanı şehirleri yaratma’ konusunda global lider olmak. Malaysia Airports Genel Müdürü Badlisham Ghazali, “Havalimanı şehirleri oluşturma alanında global lider olmak, bizi sadece bir havalimanı işletmecisi olmaktan çıkarıp, dünyadaki trendlerle paralel olarak bir üst seviyeye taşıyacak. Bununla birlikte grubumuzun bir parçası olan ISG, Türkiye’nin en gelişmiş dört şehrinin ortasındaki konumu ve sahip olduğu önemli potansiyelle uluslararası büyüme stratejimizde önemli bir rol oynamaya devam ediyor. Halihazırda yapmış olduğumuz ve yapacağımız yatırımlar sayesinde, ISG hem grubumuza hem de Türkiye ekonomisine ve ülkenin uluslararası itibarına katkı sağlamayı sürdürecek” dedi. Diğer yandan Malaysia Airports, geleceğe yönelik planları doğrultusunda ISG’nin yönetim kadrosunda değişikliğe gitme kararı aldı. Yeni bir büyüme ve gelişme aşamasına giren firma, daha global bir perspektif benimseyerek ISG için önemli fırsatlar yaratmaya odaklanacak. Firmanın faaliyet gösterdiği tüm alanları kapsayacak bu dönüşümün, ISG’nin başarısına ve uluslararası arenadaki rekabet gücüne katkı sağlaması hedefleniyor. Malaysia Airports, bu kapsamda ISG CEO’su Gökhan Buğday’ın 1 Mart 2017 itibariyle görevinden ayrıldığını ve yerini büyüme hedefi doğrultusunda görev yapacak yeni bir yönetime bırakacağını açıkladı. Konuyu değerlendiren Ghazali, “Buğday’a geçtiğimizi sekiz yılda ISG’nin büyümesine sağladığı katkı için teşekkürlerimizi sunuyoruz” dedi. Ghazali konuşmasını şöyle sürdürdü: “Türkiye ekonomisinin en önemli varlıklarından biri olan ISG ciddi bir potansiyel teşkil ediyor. Asya ve Avrupa’yı birbirine bağlayan stratejik konumu ile ISG, 2016 yılında yaklaşık 30 milyon yolcu ağırladı. Emirates, Etihad ve Nile Air gibi hava yollarının uçuşa başladığı, hem THY hem Pegasus’un yeni destinasyonlara sefer başlattığı havalimanı Avrupa, Ortadoğu ve Afrika’daki kapsama alanını genişletti. Yine ISG’nin büyümesi kapsamında yurtdışından gelen yolcuların iç hatlara transferini kolaylaştıran adımlar atacağız. Ayrıca yoğunlaşan iç hatlar yolcu trafiğinin ihtiyaçlarını karşılamak için, ISG’nin kapasitesini artıracak yeni bir boarding salonu inşaatı planlamaktayız.” Ghazali, sözlerini “ISG’ye ulaşımın kolaylaşması ve 2018 yılında tamamlanması beklenen ikinci pist nedeniyle havalimanı kapasitesinin ikiye katlanacağını öngörüyoruz. Uluslararası büyüme stratejimiz doğrultusunda, organik büyümesini sürdüren İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’na yaptığımız yatırımımızın meyvelerini toplamaya devam edeceğiz” diye noktaladı. Malaysia Airports Holdings Berhad Hakkında Malaysia Airports, Malezya’da 39 ve İstanbul, Türkiye’de bir adet havalimanı yönetmekte ve işletmektedir. Firmanın Malezya’daki 39 havalimanı içerisinde 5 uluslararası ve 16 yurtiçi havalimanı ile 18 adet Kısa Kalkış ve İniş Pisti bulunmaktadır. Bunun yanı sıra firma, gelişim, operasyon, bakım ve idare gibi alanlarda denizaşırı ülkelerdeki uluslararası havalimanlarına yönetim desteği ve teknik destek sağlamaktadır. Firmanın amiral gemisi konumundaki KL Uluslararası Havalimanı (KLIA), kısa süre önce SkyTrax tarafından yılda 40-50 milyon yolcu taşıyan havalimanları arasında en iyi üçüncü havalimanı seçilmiştir. Klia, CAPA 2014 Asya Pasifik Havacılıkta Mükemmelik Ödülleri’nde ise ‘Yılın Büyük Havalimanı’ ödülüne layık görülmüştür. Düşük maliyetli havayollarına tahsis edilmiş dünyanın en büyük terminali olan klia2’ye ev sahipliği yapan havalimanı, ASEAN bölgesinin en çok tercih edilen üslerinden biri olma yolundadır. Hizmet, angajman, kurumsal sorumluluk ve idare gibi alanlarda kusursuzluğu hedefleyen Malaysia Airports ve firmaya bağlı havalimanları, bugüne dek sayısız ödüle layık görülmüştür.   ISG Hakkında Türkiye kanunlarınca kurulan ve faaliyet gösteren İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nın merkez ofisi Sabiha Gökçen Havalimanı, Pendik İstanbul’da bulunmaktadır. 20 Şubat 2008 tarihinde Limak İnşaat ve Sanayi Ticaret A.Ş. Limak Yatırım Enerji Üretim İşletme Hizmetleri ve İnşaat A.Ş. , GMR Infrastructure Limites, GMR Infrastructure Overseas Limited ve MAHB ortaklığında (“Konsorsiyum”) kurulmuştur. 2014 yılında GMR ve Limak’ın elinde bulunan yüzde 80’lik hisseyi başarıyla satın alan MAHB, an itibariyle ISG’nin yüzde 100 hissesine sahiptir. ISG’nin ana faaliyet alanı Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın (Sabiha Havalimanı) işletilmesidir. 19 Mart 2008 tarihinde Konsorsiyum ve Savunma Sanayi Müsteşarlığı ile imzalanan anlaşmayla ISG, Sabiha Havalimanı’nın işletme hakkını 20 yıl süre ile 1 Mayıs 2008’den itibaren geçerli olmak üzere devralmıştır. 15 Ekim 2009 tarihinde ISG’nin Sabiha Havalimanı’nı işletme hakkı iki yıl daha, 2028’den 2030’a kadar uzatılmıştır. ISG’nin temel faaliyetleri arasında terminal ve havalimanı işletmesi, uçak yakıt ikmal operasyonları, alan tahsisi, lounge hizmetleri ve otopark işletmesi bulunmaktadır.

ISG ile ilgili planlarını açıklayan Malaysia Airports, yönetim kadrosunda değişikliğe gidiyor

1 Mart 2017 – İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın (ISG) sahibi Malaysia Airports Holdings Berhad (Malaysia Airports), havalimanının geleceğine ilişkin planlarını kamuoyuna duyurdu.

Son 10 yıl içerisinde dünya standartlarında bir havaalanı işletmesi olarak adını duyuran Malaysia Airports, yolcu sayısı olarak dünyanın en büyük havalimanı işletmecileri arasına girmeyi başardı. Firmanın önümüzdeki döneme yönelik hedefiyse, ‘havalimanı şehirleri yaratma’ konusunda global lider olmak.

Malaysia Airports Genel Müdürü Badlisham Ghazali, “Havalimanı şehirleri oluşturma alanında global lider olmak, bizi sadece bir havalimanı işletmecisi olmaktan çıkarıp, dünyadaki trendlerle paralel olarak bir üst seviyeye taşıyacak. Bununla birlikte grubumuzun bir parçası olan ISG, Türkiye’nin en gelişmiş dört şehrinin ortasındaki konumu ve sahip olduğu önemli potansiyelle uluslararası büyüme stratejimizde önemli bir rol oynamaya devam ediyor. Halihazırda yapmış olduğumuz ve yapacağımız yatırımlar sayesinde, ISG hem grubumuza hem de Türkiye ekonomisine ve ülkenin uluslararası itibarına katkı sağlamayı sürdürecek” dedi.

Diğer yandan Malaysia Airports, geleceğe yönelik planları doğrultusunda ISG’nin yönetim kadrosunda değişikliğe gitme kararı aldı. Yeni bir büyüme ve gelişme aşamasına giren firma, daha global bir perspektif benimseyerek ISG için önemli fırsatlar yaratmaya odaklanacak. Firmanın faaliyet gösterdiği tüm alanları kapsayacak bu dönüşümün, ISG’nin başarısına ve uluslararası arenadaki rekabet gücüne katkı sağlaması hedefleniyor. Malaysia Airports, bu kapsamda ISG CEO’su Gökhan Buğday’ın 1 Mart 2017 itibariyle görevinden ayrıldığını ve yerini büyüme hedefi doğrultusunda görev yapacak yeni bir yönetime bırakacağını açıkladı. Konuyu değerlendiren Ghazali, “Buğday’a geçtiğimizi sekiz yılda ISG’nin büyümesine sağladığı katkı için teşekkürlerimizi sunuyoruz” dedi.

Ghazali konuşmasını şöyle sürdürdü: “Türkiye ekonomisinin en önemli varlıklarından biri olan ISG ciddi bir potansiyel teşkil ediyor. Asya ve Avrupa’yı birbirine bağlayan stratejik konumu ile ISG, 2016 yılında yaklaşık 30 milyon yolcu ağırladı. Emirates, Etihad ve Nile Air gibi hava yollarının uçuşa başladığı, hem THY hem Pegasus’un yeni destinasyonlara sefer başlattığı havalimanı Avrupa, Ortadoğu ve Afrika’daki kapsama alanını genişletti. Yine ISG’nin büyümesi kapsamında yurtdışından gelen yolcuların iç hatlara transferini kolaylaştıran adımlar atacağız. Ayrıca yoğunlaşan iç hatlar yolcu trafiğinin ihtiyaçlarını karşılamak için, ISG’nin kapasitesini artıracak yeni bir boarding salonu inşaatı planlamaktayız.”

Ghazali, sözlerini “ISG’ye ulaşımın kolaylaşması ve 2018 yılında tamamlanması beklenen ikinci pist nedeniyle havalimanı kapasitesinin ikiye katlanacağını öngörüyoruz. Uluslararası büyüme stratejimiz doğrultusunda, organik büyümesini sürdüren İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’na yaptığımız yatırımımızın meyvelerini toplamaya devam edeceğiz” diye noktaladı.


Malaysia Airports Holdings Berhad Hakkında

Malaysia Airports, Malezya’da 39 ve İstanbul, Türkiye’de bir adet havalimanı yönetmekte ve işletmektedir. Firmanın Malezya’daki 39 havalimanı içerisinde 5 uluslararası ve 16 yurtiçi havalimanı ile 18 adet Kısa Kalkış ve İniş Pisti bulunmaktadır. Bunun yanı sıra firma, gelişim, operasyon, bakım ve idare gibi alanlarda denizaşırı ülkelerdeki uluslararası havalimanlarına yönetim desteği ve teknik destek sağlamaktadır.

Firmanın amiral gemisi konumundaki KL Uluslararası Havalimanı (KLIA), kısa süre önce SkyTrax tarafından yılda 40-50 milyon yolcu taşıyan havalimanları arasında en iyi üçüncü havalimanı seçilmiştir. Klia, CAPA 2014 Asya Pasifik Havacılıkta Mükemmelik Ödülleri’nde ise ‘Yılın Büyük Havalimanı’ ödülüne layık görülmüştür. Düşük maliyetli havayollarına tahsis edilmiş dünyanın en büyük terminali olan klia2’ye ev sahipliği yapan havalimanı, ASEAN bölgesinin en çok tercih edilen üslerinden biri olma yolundadır. Hizmet, angajman, kurumsal sorumluluk ve idare gibi alanlarda kusursuzluğu hedefleyen Malaysia Airports ve firmaya bağlı havalimanları, bugüne dek sayısız ödüle layık görülmüştür.

 

ISG Hakkında


Türkiye kanunlarınca kurulan ve faaliyet gösteren İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nın merkez ofisi Sabiha Gökçen Havalimanı, Pendik İstanbul’da bulunmaktadır. 20 Şubat 2008 tarihinde Limak İnşaat ve Sanayi Ticaret A.Ş. Limak Yatırım Enerji Üretim İşletme Hizmetleri ve İnşaat A.Ş. , GMR Infrastructure Limites, GMR Infrastructure Overseas Limited ve MAHB ortaklığında (“Konsorsiyum”) kurulmuştur. 2014 yılında GMR ve Limak’ın elinde bulunan yüzde 80’lik hisseyi başarıyla satın alan MAHB, an itibariyle ISG’nin yüzde 100 hissesine sahiptir.


ISG’nin ana faaliyet alanı Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın (Sabiha Havalimanı) işletilmesidir. 19 Mart 2008 tarihinde Konsorsiyum ve Savunma Sanayi Müsteşarlığı ile imzalanan anlaşmayla ISG, Sabiha Havalimanı’nın işletme hakkını 20 yıl süre ile 1 Mayıs 2008’den itibaren geçerli olmak üzere devralmıştır. 15 Ekim 2009 tarihinde ISG’nin Sabiha Havalimanı’nı işletme hakkı iki yıl daha, 2028’den 2030’a kadar uzatılmıştır. ISG’nin temel faaliyetleri arasında terminal ve havalimanı işletmesi, uçak yakıt ikmal operasyonları, alan tahsisi, lounge hizmetleri ve otopark işletmesi bulunmaktadır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mEhfY6
via IFTTT