
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
1 Mart 2017 Çarşamba
Malaysia Airports, ISG ile ilgili planlarını açıkladı

Eşle seyahat konusunda Avrupa lideriyiz!

Eşle seyahat konusunda Avrupa lideriyiz! Seyahat sitesi momondo’nun yeni araştırmasına göre 2017’de eşli seyahati Avrupa’da en çok Türkler tercih edecek. En az tercih edeceğimiz seçenek ise kaynanalarımızın dahil olduğu seyahatler olacak Seyahat sitesi momondo, her yıl yaptığı ilginç araştırmalara bir yenisini daha ekledi. Firmanın Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 23 ülkede gerçekleştirdiği 2017 Uluslararası Seyahat Araştırması’nın ilk bölümünde, katılımcılara “En çok kiminle seyahat etmeyi tercih ediyorsunuz” sorusu yöneltildi. Yaş, cinsiyet ve ülke karşılaştırmaları da içeren araştırmanın en ilginç sonuçları şöyle: AVRUPA LİDERİ, DÜNYA İKİNCİSİYİZ Listenin ilk sırasında yüzde 78’le eş ya da sevgiliyle seyahat yer alıyor. Bu orana göre Türkler, Avrupa’da eşleriyle gezmeyi en çok seven turist grubu konumunda. Dünya genelinde ise Çinliler’in ardından ikinci sırada yer alıyoruz. Üçüncü sırada yüzde 76’yle İspanyollar yer alırken, eş ya da sevgiliyle seyahati en az tercih eden ülke yüzde 56’yle Finlandiya. Diğer yandan bu sonuçlar, momondo’nun geçen yıl yaptığı başka bir araştırmanın sonuçlarını da doğruluyor. Söz konusu araştırmada, Avrupa’da eşinin ya da sevgilisinin kendinden başka biriyle seyahat etmesine en çok karşı çıkanların Türkler olduğu belirlenmişti. ÇOCUKLAR VE ARKADAŞLAR EŞİT ORANDA TERCİH EDİLİYOR İkinci sırayı yüzde 51’lik oranla iki farklı tercih paylaşıyor; çocuklarla seyahat ve arkadaşlarla seyahat. Türkiye’de çocuklarla birlikte tatile çıkmayı en çok seven grup olan 36-55 yaş grubuyken, arkadaşlarla seyahati en çok 18-22 yaş grubundakiler tercih ediyor. Arkadaşlarla seyahati en çok seven ülkeler arasındaysa Romanya ve Norveç’in ardından dünya üçüncüsüyüz. EBEVEYNLE SEYAHAT KADINLAR ARASINDA DAHA YAYGIN Ebeveynlerle seyahat, yüzde 35’lik oranla listenin üçüncü sırasında. Bu seçeneği en çok tercih edenlerse 18-22 yaş arasındaki gençler. Diğer yandan kadınlar özelinde incelendiğinde, ebeveynlerle seyahat oranının yüzde 38’e kadar çıktığı görülüyor. Türkiye bu alanda da Çin’in ardından dünya ikincisi konumunda. AKRABALARIYLA GEZMEYİ EN ÇOK BREZİLYALILAR TERCİH EDİYOR Kardeş, hala, amca, dayı gibi diğer aile üyeleriyle seyahati seçenler, yüzde 19’la dördüncü sırada yer alıyor. Bu tatil türü, kadınlar arasında daha popüler. Ayrıca 23-35 yaş grubundakiler de aile üyeleriyle seyahati daha çok tercih ediyor. Yakın akrabalarla seyahati en çok sevenler ise yüzde 25’lik oranla Brezilyalılar. KAYNANAYLA GEZMEYİ DÜNYADA KİMSE SEVMİYOR Beşinci ve son sırayı ise yüzde 5’lik oranla yalnız gezmek ve kaynana-kayınpederle gezmek seçenekleri paylaşıyor. Üstelik konu eşinizin ailesiyle seyahat etmek olduğunda, oranlar yaş grupları, cinsiyetler ya da ülkeler arasında büyük farklılık göstermiyor. Başka bir deyişle dünyada hiçbir ülkenin vatandaşları, kaynanasıyla ya da kayınpederiyle seyahate çıkmak istemiyor!
Seyahat sitesi momondo’nun yeni araştırmasına göre 2017’de eşli seyahati Avrupa’da en çok Türkler tercih edecek. En az tercih edeceğimiz seçenek ise kaynanalarımızın dahil olduğu seyahatler olacak
Seyahat sitesi momondo, her yıl yaptığı ilginç araştırmalara bir yenisini daha ekledi. Firmanın Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 23 ülkede gerçekleştirdiği 2017 Uluslararası Seyahat Araştırması’nın ilk bölümünde, katılımcılara “En çok kiminle seyahat etmeyi tercih ediyorsunuz” sorusu yöneltildi. Yaş, cinsiyet ve ülke karşılaştırmaları da içeren araştırmanın en ilginç sonuçları şöyle:
AVRUPA LİDERİ, DÜNYA İKİNCİSİYİZ
Listenin ilk sırasında yüzde 78’le eş ya da sevgiliyle seyahat yer alıyor. Bu orana göre Türkler, Avrupa’da eşleriyle gezmeyi en çok seven turist grubu konumunda. Dünya genelinde ise Çinliler’in ardından ikinci sırada yer alıyoruz. Üçüncü sırada yüzde 76’yle İspanyollar yer alırken, eş ya da sevgiliyle seyahati en az tercih eden ülke yüzde 56’yle Finlandiya. Diğer yandan bu sonuçlar, momondo’nun geçen yıl yaptığı başka bir araştırmanın sonuçlarını da doğruluyor. Söz konusu araştırmada, Avrupa’da eşinin ya da sevgilisinin kendinden başka biriyle seyahat etmesine en çok karşı çıkanların Türkler olduğu belirlenmişti.
ÇOCUKLAR VE ARKADAŞLAR EŞİT ORANDA TERCİH EDİLİYOR
İkinci sırayı yüzde 51’lik oranla iki farklı tercih paylaşıyor; çocuklarla seyahat ve arkadaşlarla seyahat. Türkiye’de çocuklarla birlikte tatile çıkmayı en çok seven grup olan 36-55 yaş grubuyken, arkadaşlarla seyahati en çok 18-22 yaş grubundakiler tercih ediyor. Arkadaşlarla seyahati en çok seven ülkeler arasındaysa Romanya ve Norveç’in ardından dünya üçüncüsüyüz.
EBEVEYNLE SEYAHAT KADINLAR ARASINDA DAHA YAYGIN
Ebeveynlerle seyahat, yüzde 35’lik oranla listenin üçüncü sırasında. Bu seçeneği en çok tercih edenlerse 18-22 yaş arasındaki gençler. Diğer yandan kadınlar özelinde incelendiğinde, ebeveynlerle seyahat oranının yüzde 38’e kadar çıktığı görülüyor. Türkiye bu alanda da Çin’in ardından dünya ikincisi konumunda.
AKRABALARIYLA GEZMEYİ EN ÇOK BREZİLYALILAR TERCİH EDİYOR
Kardeş, hala, amca, dayı gibi diğer aile üyeleriyle seyahati seçenler, yüzde 19’la dördüncü sırada yer alıyor. Bu tatil türü, kadınlar arasında daha popüler. Ayrıca 23-35 yaş grubundakiler de aile üyeleriyle seyahati daha çok tercih ediyor. Yakın akrabalarla seyahati en çok sevenler ise yüzde 25’lik oranla Brezilyalılar.
KAYNANAYLA GEZMEYİ DÜNYADA KİMSE SEVMİYOR
Beşinci ve son sırayı ise yüzde 5’lik oranla yalnız gezmek ve kaynana-kayınpederle gezmek seçenekleri paylaşıyor. Üstelik konu eşinizin ailesiyle seyahat etmek olduğunda, oranlar yaş grupları, cinsiyetler ya da ülkeler arasında büyük farklılık göstermiyor. Başka bir deyişle dünyada hiçbir ülkenin vatandaşları, kaynanasıyla ya da kayınpederiyle seyahate çıkmak istemiyor!
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ms1GpI
via IFTTT
Emirates Atina üzerinden New York’a günlük sefer başlatıyor

Emirates Atina üzerinden New York’a günlük sefer başlatıyor İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu ile artık İstanbul ve İzmir‘den çıkan yolcular Atina üzerinden New York (Newark)’a Emirates konforu ile uçabilecekler. Emirates Havayolu, 12 Mart 2017 tarihinden itibaren Dubai’den New York’da Newark Liberty Uluslararası Havalimanı’na, Yunanistan’ın başkenti Atina üzerinden günlük uçuş düzenlemeye başlayacağını duyurdu. Emirates’in Dubai ile New York JFK Havalimanı arasında hâlihazırda düzenlenen günde dört seferine ek olarak uygulamaya konulacak bu yeni güzergâh, uluslararası yolcuların New York’un popüler metropoliten bölgesine kolayca ulaşmalarını sağlayacak yeni bir erişim noktası haline gelecek. Emirates’in bu güzergâhta kullanacağı General Electric GE90 motorlu geniş gövdeli Boeing 777-300ER; 8 First Class, 42 Business Class ve 304 Economy Class yolcu ve alt gövdede 19 ton kargo taşıma kapasitesine sahip. Emirates Havayolu Başkanı Sör Tim Clark, konu ile ilgili yaptığı açıklamada: “Bir süre önce Yunan Hükümeti ve Atina Uluslararası Havalimanı’ndan, Atina-New York arasında uçuş düzenlememiz yönünde bir talep gelmişti. Emirates olarak bu talebi dikkatle değerlendirdikten sonra, Dubai-Atina arası uçuşlarımızdan birini Newark’a uzatmanın ticari ve operasyonel yönden mantıklı olduğuna karar verdik. Diğer havayolu şirketleri tarafından uzun zamandır ihmal edilmiş olan bu yoğun müşteri talebini karşılamış olmaktan ötürü memnuniyet duyuyor ve bu yeni rotanın oluşturulmasında sağladıkları destekten ötürü ABD ve Yunanistan’daki yetkililere ve iş ortaklarımıza teşekkür ediyoruz.”dedi. Clark, ayrıca “Yüksek kalitede, günlük uluslararası uçuşlar ticari ve kültürel bağların gelişmesinde büyük rol oynuyor. Emirates filosundaki Boeing 777’lerin geniş kargo kapasitesi, özellikle değerli ve zamana duyarlı ürünlerin ticaretini kolaylaştıracak. Ayrıca yıl boyu düzenlenecek günlük uçuşların turizme de önemli bir katkı sağlayacağına inanıyoruz.” dedi. İstanbul ve İzmir’den çıkan yolcular, Aegean Havayolları ve Emirates’in özel fiyatlarını kombine ederek Atina’dan aktarmalı olarak New York’a çok özel fiyatlarla seyahat edebilecekler. Atina’dan Boeing 777 ile hergün gerçekleşecek New York uçuşları, yolcularına sağladığı özel fiyatlarının yanısıra, Emirates konforunu her adımda sunacak. Skytrax’ın “2016 Dünyanın En İyi Havayolu Şirketi”nden birinci sınıf hizmet Ortalama filo yaşının 140 ay olduğu sektörde Emirates, ortalama yaşı yalnızca 61 ay olan filosuyla dünyanın en genç ve modern filolarından birine sahip. Emirates’in yeni Dubai-Atina-Newark uçuşlarında hizmet verecek olan Boeing 777-300ER ise First Class’a özel süitler, Business Class’ta tam yatabilen koltuklar ve Economy Class’ta ergonomik kabiniyle üst düzey rahatlık ve yüksek kalite hizmet sunuyor. Ayrıca tüm kabin sınıflarındaki yolcular, Emirates’in uluslararası kabin ekibinin sıcak ilgisi, gurme aşçılar tarafından hazırlanmış yemekler ve en yeni filmleri, dizileri ve müzikleri bulabilecekleri 2,500’den fazla kanal sunan ödüllü uçak içi eğlence sistemi ice’ın keyfini çıkarabiliyorlar. Uçuş bilgileri İstanbul’dan ve İzmir’den seyahat edecek yolcular, Aegean Havayolları’nın mevcut günlük uçuşlari ile Atina üzerinden Emirates’in saat 16:40’ta kalkacak olan EK209 seferi ile aynı gün 22:00’da Newark’a ulaşacak. Dönüş seferi olan EK210 ise Newark’tan 23:45’te hareket edip, Atina’ya ertesi gün 15:05’te varacak. (Belirtilen saatler yerel saatlerdir) Yolcular, yine Atina’dan İstanbul’a ve İzmir’e Aegen Havayolları’nın mevcut günlük seferleri ile dönüş yapabilecek. Emirates’in Atina üzerinden olan İstanbul ve İzmir çıkışlı Newark fiyatı havalimanı vergileri ve yakıt harçları dahil, kişi başı 610 USD’den başlıyor. Rezervasyon ve daha fazla bilgi için emirates.com.tr adresini ziyaret edin. Emirates hakkında: Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 83 ülkede 154 destinasyona taşıyor. 256 adet geniş gövdeli Airbus ve Boeing uçakla faaliyet gösteren Emirates’in toplam değeri 108 milyar doların üzerinde 222 uçak siparişi bulunuyor.
İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu ile artık İstanbul ve İzmir‘den çıkan yolcular Atina üzerinden New York (Newark)’a Emirates konforu ile uçabilecekler.
Emirates Havayolu, 12 Mart 2017 tarihinden itibaren Dubai’den New York’da Newark Liberty Uluslararası Havalimanı’na, Yunanistan’ın başkenti Atina üzerinden günlük uçuş düzenlemeye başlayacağını duyurdu.
Emirates’in Dubai ile New York JFK Havalimanı arasında hâlihazırda düzenlenen günde dört seferine ek olarak uygulamaya konulacak bu yeni güzergâh, uluslararası yolcuların New York’un popüler metropoliten bölgesine kolayca ulaşmalarını sağlayacak yeni bir erişim noktası haline gelecek.
Emirates’in bu güzergâhta kullanacağı General Electric GE90 motorlu geniş gövdeli Boeing 777-300ER; 8 First Class, 42 Business Class ve 304 Economy Class yolcu ve alt gövdede 19 ton kargo taşıma kapasitesine sahip.
Emirates Havayolu Başkanı Sör Tim Clark, konu ile ilgili yaptığı açıklamada: “Bir süre önce Yunan Hükümeti ve Atina Uluslararası Havalimanı’ndan, Atina-New York arasında uçuş düzenlememiz yönünde bir talep gelmişti. Emirates olarak bu talebi dikkatle değerlendirdikten sonra, Dubai-Atina arası uçuşlarımızdan birini Newark’a uzatmanın ticari ve operasyonel yönden mantıklı olduğuna karar verdik. Diğer havayolu şirketleri tarafından uzun zamandır ihmal edilmiş olan bu yoğun müşteri talebini karşılamış olmaktan ötürü memnuniyet duyuyor ve bu yeni rotanın oluşturulmasında sağladıkları destekten ötürü ABD ve Yunanistan’daki yetkililere ve iş ortaklarımıza teşekkür ediyoruz.”dedi.
Clark, ayrıca “Yüksek kalitede, günlük uluslararası uçuşlar ticari ve kültürel bağların gelişmesinde büyük rol oynuyor. Emirates filosundaki Boeing 777’lerin geniş kargo kapasitesi, özellikle değerli ve zamana duyarlı ürünlerin ticaretini kolaylaştıracak. Ayrıca yıl boyu düzenlenecek günlük uçuşların turizme de önemli bir katkı sağlayacağına inanıyoruz.” dedi.
İstanbul ve İzmir’den çıkan yolcular, Aegean Havayolları ve Emirates’in özel fiyatlarını kombine ederek Atina’dan aktarmalı olarak New York’a çok özel fiyatlarla seyahat edebilecekler. Atina’dan Boeing 777 ile hergün gerçekleşecek New York uçuşları, yolcularına sağladığı özel fiyatlarının yanısıra, Emirates konforunu her adımda sunacak.
Skytrax’ın “2016 Dünyanın En İyi Havayolu Şirketi”nden birinci sınıf hizmet
Ortalama filo yaşının 140 ay olduğu sektörde Emirates, ortalama yaşı yalnızca 61 ay olan filosuyla dünyanın en genç ve modern filolarından birine sahip. Emirates’in yeni Dubai-Atina-Newark uçuşlarında hizmet verecek olan Boeing 777-300ER ise First Class’a özel süitler, Business Class’ta tam yatabilen koltuklar ve Economy Class’ta ergonomik kabiniyle üst düzey rahatlık ve yüksek kalite hizmet sunuyor.
Ayrıca tüm kabin sınıflarındaki yolcular, Emirates’in uluslararası kabin ekibinin sıcak ilgisi, gurme aşçılar tarafından hazırlanmış yemekler ve en yeni filmleri, dizileri ve müzikleri bulabilecekleri 2,500’den fazla kanal sunan ödüllü uçak içi eğlence sistemi ice’ın keyfini çıkarabiliyorlar.
Uçuş bilgileri
İstanbul’dan ve İzmir’den seyahat edecek yolcular, Aegean Havayolları’nın mevcut günlük uçuşlari ile Atina üzerinden Emirates’in saat 16:40’ta kalkacak olan EK209 seferi ile aynı gün 22:00’da Newark’a ulaşacak. Dönüş seferi olan EK210 ise Newark’tan 23:45’te hareket edip, Atina’ya ertesi gün 15:05’te varacak. (Belirtilen saatler yerel saatlerdir) Yolcular, yine Atina’dan İstanbul’a ve İzmir’e Aegen Havayolları’nın mevcut günlük seferleri ile dönüş yapabilecek. Emirates’in Atina üzerinden olan İstanbul ve İzmir çıkışlı Newark fiyatı havalimanı vergileri ve yakıt harçları dahil, kişi başı 610 USD’den başlıyor.
Rezervasyon ve daha fazla bilgi için emirates.com.tr adresini ziyaret edin.
Emirates hakkında:
Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 83 ülkede 154 destinasyona taşıyor. 256 adet geniş gövdeli Airbus ve Boeing uçakla faaliyet gösteren Emirates’in toplam değeri 108 milyar doların üzerinde 222 uçak siparişi bulunuyor.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2m7g31y
via IFTTT
SMS – İNSAN FAKTÖRLERİ 15 İNSAN FAKTÖRLERİ-2 İç Faktörlerin Yönetilmesi Fiziksel faktörler: Bir bireyin istenilen görevleri gerçekleştirmek için güç, boy, kavrayış, önsezi ve duyma gibi fiziksel yeteneklerini içermektedir. Kendi içinizde veya çalışma arkadaşlarınızda iş performansınızı etkileyebilecek herhangi bir fiziksel faktör hakkındaki farkındalığı sürdürün (bir yaralanmanın veya diğer sakatlıkların etkileri gibi). İletişime geçin, riski değerlendirin ve riskin kabul edilebilir olup olmadığını belirleyin. Fizyolojik faktörler; Bir bireyin içsel fiziksel işlemlerini etkileyen fiziksel ve bilişsel performansınıza gölge düşürebilen, genel sağlık, zindelik, rahatsızlık veya hastalık, ilaç, alkol kullanımı, kişisel stres, yorgunluk ve hamilelik gibi faktörleri içermektedir. Siz ve çalışma arkadaşlarınızda iş performansını etkileyecek herhangi bir fizyolojik faktör (uykusuzluk, yorgunluk veya ilaç kullanımı gibi) hakkında bir farkındalık sürdürün. İletişime geçin, riski değerlendirin ve riskin kabul edilebilir olup olmadığını belirleyin (risk – kazanç karşılaştırması).. Psikolojik faktörler; Eğitimin, bilginin, deneyimin ve iş yükünün yeterli olması gibi ortaya çıkabilecek olan bütün şartları karşılamaya bir bireyin hazır olma durumunu etkileyecek olan faktörleri içermektedir. Psikolojik sağlamlık, bir olumsuzluk durumu ile karşı karşıya kalındığında, risk faktörleri ve koruyucu faktörlerin etkileşimi sonucu oluşan süreçte, bireyin hayatındaki değişikliğe uyum göstermesini içermektedir. Psikolojik sağlamlıkla ilgili yapılan çalışmalar risk karşısında bireyin uyum göstermesi üzerine odaklanmıştır. Stresli yaşam olaylarının neden olduğu risk faktörleri ve riskin olumsuz etkilerini hafifleten koruyucu faktörler, gelişimsel bir süreç olarak da tanımlanan psikolojik- sağlamlık kavramına katkıda bulunmaktadırlar. Bu çalışmada, psikolojik sağlamlık kavramının tanımlanması; risk faktörleri ile koruyucu faktörlerin açıklanması ve psikolojik sağlamlık kavramı ile ilgili araştırma sonuçlarının özetlenmesi amaçlar. Psikolojik-sosyal faktörler; Bir amir ile yapılan bir tartışma, işgücü yönetim ihtilafları, ailede bir ölüm, kişisel mali sorunlar veya evde yaşanılan diğer gerilimler…. Hem işte hem de iş dışı ortamlarda üzerimize baskı uygulayan sosyal sistemimizdeki birçok faktörü içermektedir. Siz ve çalışma arkadaşlarınızda iş performansını etkileyebilecek olan herhangi bir psikolojik-sosyal faktör/boşanma, ailede ölüm veya kişisel mali sorunlarla karşılaştığınızda uyanık olun. İletişime geçin, riski değerlendirin ve riskin kabul edilebilir olup olmadığını değerlendirin (risk – kazanç karşılaştırması). Hata yapmaya açık olup olmadığınızı veya bazı durumlarda görev için uyun olup olmadığınızı belirlemek amacıyla hem kendinizde hem de çalışma arkadaşlarımızdaki insani faktörleri göz önünde bulundurmamız önemlidir. İnsani faktörler dikkatimizi, uyanıklığımızı, iletişimlerimizi, bilgi saklamamızı, durumsal farkındalığımızı, güvenilirliğimizi ve karar vermemizi etkilemektedir. Aynı zamanda yeteneklerimizi, etkinliğimizi, verimimizi, niteliğimizi ve güvenliğimizi de etkilemektedirler. Kendimizin ve diğerlerinin emniyet-güvenliğini ve iş performansını olumsuz yönde etkileyebilecek olan insan faktörleri için sürekli olarak dikkat etmeli. Unutmayın ; Kendimize, çalışma arkadaşlarımıza, şirketinize ve genel olarak topluma karşı sorumluyuz. ICAO raporlarına göre dünyada apron olaylarının nedenleri; Dış hava koşullarının insan performansına olan etkileri, Ramp faaliyetlerinde risklere asıl maruz kalan ramp çalışanlarının yetersiz emniyet eğitimi almaları, bunlar üzerindeki gözetim ve denetim faaliyetlerinin yetersiz olması, Stres, zaman baskısı, meslektaş baskısı, rahatlık, umursamazlık, yorgunluk, aydınlatmaya bağlı görme sorunları. Öyleyse hatalarımızın azaltılması ve sonuçlarının en aza indirilmesi için bireyler olarak ne yapabiliriz? Kontrolümüz dahilinde olan iç faktörleri yönetebilirsiniz; ve Araştırma ve düzeltici önlemlerin geliştirilmesi için dış faktörler olarak isimlendirilen hataları & kaygıları amirlerinize rapor edebilirsiniz. Hataların Yönetilmesi Hatalar tespit edilinceye kadar yönetilemez. Bu nedenle, etkili hata yönetiminin anahtarı küçük hataların tespit edilmesi ve önemli etkileri olan büyük hatalara neden olmadan önce düzeltilmesidir. Hataları etkin bir şekilde yönetmek ve yeniden ortaya çıkmasını önlemek için herkesin hataları özgürce rapor etmesi gereklidir. Dikkatsiz veya aptalca bir hareket, dikkatsiz veya aptal bir kişi doğurmaz. Hata yönetiminin temel bir prensibi en kalifiyeli insanların bile bazen en kötü hataları yapabilecek olmasıdır, hatta yönetimin bile(Ama asla yönetimler kendi hatalarını kabullenemezler)… Bir iş için eğitilmiş olmak ve yetenekli ve deneyimli olmak mutlak hata oranını azaltmaktadır ancak hataları bütünüyle ortadan kaldırmaz. Takım Çalışması Hataları azaltabilmemizin bir yolu işlerimize bir sistem yaklaşımı uygulamasıdır. Takım çalışması detaylarına geçmeden önce ‘Takım’ nedir? Bir kaç bireyin oluşturduğu küçük gruba denir. Bireylerden oluşan herhangi bir grubu takım olarak adlandıramayız. Bu topluluktan takım çalışması beklemeliyiz. İyi takım olabilmesi için Güven, Destek, İletişim, Takım hedefleri, Üyelerin kullanılması, Çalışma ortamı, Kontrol, Donanımlı–Ahlaklı bir lider ve Takımın fikir birliği olması gereklidir. Eğer bunlardan biri eksik olursa çark dönmez. Yukarıda saydıklarımızdan bir takımda ‘Donanımlı ve ahlaklı bir lider’ olmadığını düşünün. Ben çok gördüm….Çark o zaman dönmüyor, çıkrık gibi çalışıyor… Paylaşılan Zihinsel Modeller Zihinsel bir model, basit bir şekilde; bir sistem veya bir işlemi zihinlerimizde nasıl gördüğümüz – o sistemin nasıl bir araya getirildiğini, nasıl çalıştığını düşündüğümüzdür. Takım seviyesinde iyi bir durumsal farklılık; takım üyeleri arasında dağıtıldığında bilginin ne anlama geldiği hakkında açık bir anlayışa sahip olmaya bağlıdır. Bu zihinsel modeller diğer takım üyelerinin neyi bildiği, neyi bilmediği veya neyi bilmesi gerektiği hakkında iyi bir anlayış geliştirilerek daha doğru olarak paylaşılmaktadır. Takım üyeleri sadece bilgi paylaşımına değil aynı zamanda kendi işleri ve takımın amaçları ile ilgili bu bilginin önemine de ihtiyaç duyarlar. Bu da açık ve etkin iletişimler gerektirmektedir. İLETİŞİM AKIŞLARI İletişim üç yönde akmaktadır: *Aşağıya doğru, *Yukarıya doğru, *Yatay olarak. Aşağıya doğru akış; Üst yönetimden astlara gönderilen mesajlar ve bilgilerden meydana gelmektedir. Akış genel olarak konumdan konuma göre aşağı yönlü otoritenin resmi hatlarını takip etmektedir. Aşağı yönlü akış bu üç yönden en güçlüsüdür. Yönetim mesajları harekete geçirme ve aşağı yönlü yolculuklarını başlatma gücüne sahiptir. Maalesef, mesajlar bazen alınmaz, bozulmuş bir şekilde ulaşır, çok geç ulaşır veya tamamıyla gönderilmez. Burada yönetimin kalitesini gösterir. Yukarıya doğru; Yukarı yönlü iletişimler astlardan üstlere doğru akar. Bu bilgi yukarıya giden bir yola sahiptir ve kolay bir şekilde akmaz. Genellikle şirketin “kültürüyle” filtrelenir. Çalışanlar amirlerine genellikle dürüst geri bilgi akışı vermekte tereddütlüdürler. Müdürler sorunları ve kurumsal eksiklikleri üst yönetime bildirmekte isteksiz olabilmektedirler. Hatta müdürlerde Üst yönetime geri bilgi akışı vermekte tereddütlüdürler. Çünkü yönetim dinlemez. Etkili olabilmek amacıyla yukarı yönlü iletişimin teşvik edilmesi, kullanıma hazırlanması, çok az sayıda filtre olması ve iyi bir şekilde ulaşması gerekmektedir. Yukarı yönlü iletişimler etkili emniyet yönetimi için çok önemlidir. Üst yönetim ve Müdürler bu nedenle açık olması hatta bu konuda çok etik davranmalılar ki aşağıdan yukarı doğru bilgi akışı tereddütlü olmasın. Yatay İletişimler; Bir kuruluş bünyesinde yanal veya çapraz bir yönde iletişim yatay olarak isimlendirilmektedir. Bu da en sıklıkla rastlanılan iletişim akışıdır çünkü aynı kademedeki bireyler birbirleriyle genelde işle ilgili olaylar, yönetim ve kişisel konularda sürekli olarak konuşmaktadırlar. İşle ilgili iletişim kuruluş için hayati önem taşıyan resmi görevler ve amaçlar etrafında dönmektedir. Kişisel, resmi olmayan iletişim uzun zaman dilimleri boyunca birlikte yakından çalışan insanların sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına hizmet etmektedir. Yatay iletişimler etkin emniyet yönetimi için hem takımlar içerisinde hem de bölümler arasında da önemlidir. Değerlerin Yansıtılması Şirketinizde Emniyet Yönetim Sistemi çabalarına ilgisiz kalırsanız, çalışma arkadaşlarınız süratle sizi takip edecektir. Öte yandan, sürekli gelişme, hataları azaltma ve kuruluşunuzu olabileceğinin en iyisi yapma hakkında hevesli olursanız o zaman çalışma arkadaşlarınız da bu değerleri yansıtacaktır. Herkesin emniyet çabalarının kuruluşun ve çalışma arkadaşlarının yararına olduğu pozitif bir emniyet kültüründe bölümler arasındaki aşağı yönlü, yukarı yönlü ve yatay iletişimlerin önemini belirtirken, burada özellikle yukarı ve yatay iletişimin artırılması SMS çabalarımıza olan ilgiyi teşvik eder. Yaratıcılığı, sorumluluğu ve işyerindeki kaliteyi arttırabilir. Bu ay yazımızı Shakespeare’den özlü sözle bitirelim, ‘Namus şeref görünmez bir cevherdir; çok kere ona sahip olmayanlar sahipmiş gibi görünürler’ Mehmet Ali Ataman 1.Mart.2017
İNSAN FAKTÖRLERİ-2
İç Faktörlerin Yönetilmesi
Fiziksel faktörler: Bir bireyin istenilen görevleri gerçekleştirmek için güç, boy, kavrayış, önsezi ve duyma gibi fiziksel yeteneklerini içermektedir. Kendi içinizde veya çalışma arkadaşlarınızda iş performansınızı etkileyebilecek herhangi bir fiziksel faktör hakkındaki farkındalığı sürdürün (bir yaralanmanın veya diğer sakatlıkların etkileri gibi). İletişime geçin, riski değerlendirin ve riskin kabul edilebilir olup olmadığını belirleyin.
Fizyolojik faktörler; Bir bireyin içsel fiziksel işlemlerini etkileyen fiziksel ve bilişsel performansınıza gölge düşürebilen, genel sağlık, zindelik, rahatsızlık veya hastalık,
ilaç, alkol kullanımı, kişisel stres, yorgunluk ve hamilelik gibi faktörleri içermektedir.
Siz ve çalışma arkadaşlarınızda iş performansını etkileyecek herhangi bir fizyolojik
faktör (uykusuzluk, yorgunluk veya ilaç kullanımı gibi) hakkında bir farkındalık sürdürün. İletişime geçin, riski değerlendirin ve riskin kabul edilebilir olup olmadığını belirleyin (risk – kazanç karşılaştırması)..
Psikolojik faktörler; Eğitimin, bilginin, deneyimin ve iş yükünün yeterli olması gibi ortaya çıkabilecek olan bütün şartları karşılamaya bir bireyin hazır olma durumunu etkileyecek olan faktörleri içermektedir. Psikolojik sağlamlık, bir olumsuzluk durumu ile karşı karşıya kalındığında, risk faktörleri ve koruyucu faktörlerin etkileşimi sonucu oluşan süreçte, bireyin hayatındaki değişikliğe uyum göstermesini içermektedir. Psikolojik sağlamlıkla ilgili yapılan çalışmalar risk karşısında bireyin uyum göstermesi üzerine odaklanmıştır. Stresli yaşam olaylarının neden olduğu risk faktörleri ve riskin olumsuz etkilerini hafifleten koruyucu faktörler, gelişimsel bir süreç olarak da tanımlanan psikolojik- sağlamlık kavramına katkıda bulunmaktadırlar. Bu çalışmada, psikolojik sağlamlık kavramının tanımlanması; risk faktörleri ile koruyucu faktörlerin açıklanması ve
psikolojik sağlamlık kavramı ile ilgili araştırma sonuçlarının özetlenmesi amaçlar.
Psikolojik-sosyal faktörler; Bir amir ile yapılan bir tartışma, işgücü yönetim ihtilafları, ailede bir ölüm, kişisel mali sorunlar veya evde yaşanılan diğer gerilimler…. Hem işte
hem de iş dışı ortamlarda üzerimize baskı uygulayan sosyal sistemimizdeki birçok faktörü içermektedir. Siz ve çalışma arkadaşlarınızda iş performansını etkileyebilecek olan herhangi bir psikolojik-sosyal faktör/boşanma, ailede ölüm veya kişisel mali sorunlarla karşılaştığınızda uyanık olun. İletişime geçin, riski değerlendirin ve riskin kabul edilebilir olup olmadığını değerlendirin (risk – kazanç karşılaştırması). Hata yapmaya açık olup olmadığınızı veya bazı durumlarda görev için uyun olup olmadığınızı belirlemek amacıyla hem kendinizde hem de çalışma arkadaşlarımızdaki insani faktörleri göz önünde bulundurmamız önemlidir. İnsani faktörler dikkatimizi, uyanıklığımızı, iletişimlerimizi, bilgi saklamamızı, durumsal farkındalığımızı, güvenilirliğimizi ve karar vermemizi etkilemektedir. Aynı zamanda yeteneklerimizi, etkinliğimizi, verimimizi, niteliğimizi ve güvenliğimizi de etkilemektedirler. Kendimizin ve diğerlerinin emniyet-güvenliğini ve iş performansını olumsuz yönde etkileyebilecek olan insan faktörleri için sürekli olarak dikkat etmeli. Unutmayın ; Kendimize, çalışma arkadaşlarımıza, şirketinize ve genel olarak topluma karşı sorumluyuz.
ICAO raporlarına göre dünyada apron olaylarının nedenleri;
- Dış hava koşullarının insan performansına olan etkileri,
- Ramp faaliyetlerinde risklere asıl maruz kalan ramp çalışanlarının yetersiz emniyet eğitimi almaları, bunlar üzerindeki gözetim ve denetim faaliyetlerinin yetersiz olması,
Stres, zaman baskısı, meslektaş baskısı, rahatlık, umursamazlık, yorgunluk, aydınlatmaya bağlı görme sorunları.
Öyleyse hatalarımızın azaltılması ve sonuçlarının en aza indirilmesi için bireyler olarak ne yapabiliriz?
Kontrolümüz dahilinde olan iç faktörleri yönetebilirsiniz; ve
Araştırma ve düzeltici önlemlerin geliştirilmesi için dış faktörler olarak isimlendirilen hataları & kaygıları amirlerinize rapor edebilirsiniz.
Hataların Yönetilmesi
Hatalar tespit edilinceye kadar yönetilemez. Bu nedenle, etkili hata yönetiminin anahtarı küçük hataların tespit edilmesi ve önemli etkileri olan büyük hatalara neden olmadan önce düzeltilmesidir. Hataları etkin bir şekilde yönetmek ve yeniden ortaya çıkmasını önlemek için herkesin hataları özgürce rapor etmesi gereklidir. Dikkatsiz veya aptalca bir hareket, dikkatsiz veya aptal bir kişi doğurmaz. Hata yönetiminin temel bir prensibi en kalifiyeli insanların bile bazen en kötü hataları yapabilecek olmasıdır, hatta yönetimin bile(Ama asla yönetimler kendi hatalarını kabullenemezler)… Bir iş için eğitilmiş olmak ve yetenekli ve deneyimli olmak mutlak hata oranını azaltmaktadır ancak hataları bütünüyle ortadan kaldırmaz.
Takım Çalışması
Hataları azaltabilmemizin bir yolu işlerimize bir sistem yaklaşımı uygulamasıdır.
Takım çalışması detaylarına geçmeden önce ‘Takım’ nedir?
Bir kaç bireyin oluşturduğu küçük gruba denir. Bireylerden oluşan herhangi bir grubu takım olarak adlandıramayız. Bu topluluktan takım çalışması beklemeliyiz.
İyi takım olabilmesi için Güven, Destek, İletişim, Takım hedefleri, Üyelerin kullanılması, Çalışma ortamı, Kontrol, Donanımlı–Ahlaklı bir lider ve Takımın fikir birliği olması gereklidir. Eğer bunlardan biri eksik olursa çark dönmez. Yukarıda saydıklarımızdan bir takımda ‘Donanımlı ve ahlaklı bir lider’ olmadığını düşünün. Ben çok gördüm….Çark o zaman dönmüyor, çıkrık gibi çalışıyor…
Paylaşılan Zihinsel Modeller
Zihinsel bir model, basit bir şekilde; bir sistem veya bir işlemi zihinlerimizde nasıl gördüğümüz – o sistemin nasıl bir araya getirildiğini, nasıl çalıştığını düşündüğümüzdür. Takım seviyesinde iyi bir durumsal farklılık; takım üyeleri arasında dağıtıldığında bilginin ne anlama geldiği hakkında açık bir anlayışa sahip olmaya bağlıdır.
Bu zihinsel modeller diğer takım üyelerinin neyi bildiği, neyi bilmediği veya neyi bilmesi gerektiği hakkında iyi bir anlayış geliştirilerek daha doğru olarak paylaşılmaktadır. Takım üyeleri sadece bilgi paylaşımına değil aynı zamanda kendi işleri ve takımın amaçları ile ilgili bu bilginin önemine de ihtiyaç duyarlar. Bu da açık ve etkin iletişimler gerektirmektedir.
İLETİŞİM AKIŞLARI
İletişim üç yönde akmaktadır:
*Aşağıya doğru,
*Yukarıya doğru,
*Yatay olarak.
Aşağıya doğru akış; Üst yönetimden astlara gönderilen mesajlar ve bilgilerden meydana gelmektedir. Akış genel olarak konumdan konuma göre aşağı yönlü otoritenin resmi hatlarını takip etmektedir. Aşağı yönlü akış bu üç yönden en güçlüsüdür. Yönetim mesajları harekete geçirme ve aşağı yönlü yolculuklarını başlatma gücüne sahiptir. Maalesef, mesajlar bazen alınmaz, bozulmuş bir şekilde ulaşır, çok geç ulaşır veya tamamıyla gönderilmez. Burada yönetimin kalitesini gösterir.
Yukarıya doğru; Yukarı yönlü iletişimler astlardan üstlere doğru akar. Bu bilgi yukarıya giden bir yola sahiptir ve kolay bir şekilde akmaz. Genellikle şirketin “kültürüyle” filtrelenir. Çalışanlar amirlerine genellikle dürüst geri bilgi akışı vermekte tereddütlüdürler. Müdürler sorunları ve kurumsal eksiklikleri üst yönetime bildirmekte isteksiz olabilmektedirler. Hatta müdürlerde Üst yönetime geri bilgi akışı vermekte tereddütlüdürler. Çünkü yönetim dinlemez. Etkili olabilmek amacıyla yukarı yönlü iletişimin teşvik edilmesi, kullanıma hazırlanması, çok az sayıda filtre olması ve iyi bir şekilde ulaşması gerekmektedir. Yukarı yönlü iletişimler etkili emniyet yönetimi için çok önemlidir. Üst yönetim ve Müdürler bu nedenle açık olması hatta bu konuda çok etik davranmalılar ki aşağıdan yukarı doğru bilgi akışı tereddütlü olmasın.
Yatay İletişimler; Bir kuruluş bünyesinde yanal veya çapraz bir yönde iletişim yatay olarak isimlendirilmektedir. Bu da en sıklıkla rastlanılan iletişim akışıdır çünkü aynı kademedeki bireyler birbirleriyle genelde işle ilgili olaylar, yönetim ve kişisel konularda sürekli olarak konuşmaktadırlar. İşle ilgili iletişim kuruluş için hayati önem taşıyan resmi görevler ve amaçlar etrafında dönmektedir. Kişisel, resmi olmayan iletişim uzun zaman dilimleri boyunca birlikte yakından çalışan insanların sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına hizmet etmektedir. Yatay iletişimler etkin emniyet yönetimi için hem takımlar içerisinde hem de bölümler arasında da önemlidir.
Değerlerin Yansıtılması
Şirketinizde Emniyet Yönetim Sistemi çabalarına ilgisiz kalırsanız, çalışma arkadaşlarınız süratle sizi takip edecektir. Öte yandan, sürekli gelişme, hataları azaltma ve kuruluşunuzu olabileceğinin en iyisi yapma hakkında hevesli olursanız o zaman çalışma arkadaşlarınız da bu değerleri yansıtacaktır.
Herkesin emniyet çabalarının kuruluşun ve çalışma arkadaşlarının yararına olduğu pozitif bir emniyet kültüründe bölümler arasındaki aşağı yönlü, yukarı yönlü ve yatay iletişimlerin önemini belirtirken, burada özellikle yukarı ve yatay iletişimin artırılması SMS çabalarımıza olan ilgiyi teşvik eder. Yaratıcılığı, sorumluluğu ve işyerindeki kaliteyi arttırabilir.
Bu ay yazımızı Shakespeare’den özlü sözle bitirelim,
‘Namus şeref görünmez bir cevherdir; çok kere ona sahip olmayanlar sahipmiş gibi görünürler’
Mehmet Ali Ataman
1.Mart.2017
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mJSKIh
via IFTTT
