6 Şubat 2017 Pazartesi

Türkiye ilaç ihracatında atağa kalktı Türkiye’nin eczacılık ürünleri ihracatı son 5 yılda yüzde 25 artarak 2016 sonu itibarıyla 827,1 milyon dolara ulaştı. Türkiye’nin eczacılık ürünleri ihracatı, 2012-2016 dönemini kapsayan 5 yılda yüzde 25 artarak 827,1 milyon dolara ulaştı. Son yıllarda ilaç sanayisinde yatırımların ağırlık kazanmasının yanında bazı ülkelerle serbest ticaret anlaşması imzalanması, Türkiye’nin net ithalatçı konumunda bulunduğu eczacılık ürünlerinin ihracatına ivme kazandırdı. AA muhabirinin Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden derlediği bilgilere göre, eczacılık ürünleri ihracatı 5 yılda yüzde 25 artarak 827,1 milyon dolara yükseldi. Söz konusu dönemde ithalat ise yüzde 5,5 ile sınırlı bir artış gösterirken bu alandaki dış ticaret açığındaki artış ise 57 milyon dolarda kaldı. Güney Kore STA ile fark yarattı Ülke bazında ihracata bakıldığında özellikle Güney Kore’ye yönelik ürün satışlarında yaşanan artış, sektör ihracatına önemli katkı sağladı. Bu ülkeye yapılan dış ticaret artışında 2013 yılında yürürlüğe giren serbest ticaret anlaşmasının da etkisiyle 2012-2016 döneminde 3,4 katına çıktı ve 164,8 milyon dolara yükseldi. Güney Kore’yi sıralamada 59,7 milyon dolarla İsviçre, 48,6 milyon dolarla Irak takip etti. “İhracatımızda yüzde 92 artış elde ettik” İlaç sanayinin önde gelen kuruluşları arasında yer alan Abdi İbrahim Uluslararası Pazarlar Pazarlama ve Satış Direktörü Cengiz Zaim, yerli ilaç sanayinin gelişmesinde başta ekonomik alan olmak üzere her türlü teşvikin çok önemli olduğu söyledi. Türk ilaç sanayisinin her geçen gün ivme kazandığını dile getiren Zaim, firmalarının da ihracat rakamlarında önemli artış elde edildiğini ifade etti. Zaim, “Abdi İbrahim olarak ihracatımız 2015 yılında 78,3 milyon TL iken 2016’da 150,4 milyon TL oldu ve yüzde 92 artış elde edildi.” bilgisini verdi. “Türk ilaç firmalarının klinik çalışmaları daha da desteklenmeli” Yerli ilaç üretimi ve ihracatının ülke kalkınmasındaki önemine işaret eden Zaim, özellikle Ar-Ge anlamında katma değeri yüksek ilaç geliştirilmesi konusunda Türk ilaç firmalarının klinik çalışmaları daha da desteklenmesi gerektiğini, ihracat potansiyeli yüksek ürünlerin Türkiye’deki ruhsatlandırma süreçleri kolaylaştırılması gerektiğini söyledi. Kaynak:AA

Türkiye’nin eczacılık ürünleri ihracatı son 5 yılda yüzde 25 artarak 2016 sonu itibarıyla 827,1 milyon dolara ulaştı.

Türkiye’nin eczacılık ürünleri ihracatı, 2012-2016 dönemini kapsayan 5 yılda yüzde 25 artarak 827,1 milyon dolara ulaştı.

Son yıllarda ilaç sanayisinde yatırımların ağırlık kazanmasının yanında bazı ülkelerle serbest ticaret anlaşması imzalanması, Türkiye’nin net ithalatçı konumunda bulunduğu eczacılık ürünlerinin ihracatına ivme kazandırdı.

AA muhabirinin Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden derlediği bilgilere göre, eczacılık ürünleri ihracatı 5 yılda yüzde 25 artarak 827,1 milyon dolara yükseldi. Söz konusu dönemde ithalat ise yüzde 5,5 ile sınırlı bir artış gösterirken bu alandaki dış ticaret açığındaki artış ise 57 milyon dolarda kaldı.

Güney Kore STA ile fark yarattı

Ülke bazında ihracata bakıldığında özellikle Güney Kore’ye yönelik ürün satışlarında yaşanan artış, sektör ihracatına önemli katkı sağladı.

Bu ülkeye yapılan dış ticaret artışında 2013 yılında yürürlüğe giren serbest ticaret anlaşmasının da etkisiyle 2012-2016 döneminde 3,4 katına çıktı ve 164,8 milyon dolara yükseldi.

Güney Kore’yi sıralamada 59,7 milyon dolarla İsviçre, 48,6 milyon dolarla Irak takip etti.

“İhracatımızda yüzde 92 artış elde ettik”

İlaç sanayinin önde gelen kuruluşları arasında yer alan Abdi İbrahim Uluslararası Pazarlar Pazarlama ve Satış Direktörü Cengiz Zaim, yerli ilaç sanayinin gelişmesinde başta ekonomik alan olmak üzere her türlü teşvikin çok önemli olduğu söyledi.

Türk ilaç sanayisinin her geçen gün ivme kazandığını dile getiren Zaim, firmalarının da ihracat rakamlarında önemli artış elde edildiğini ifade etti. Zaim, “Abdi İbrahim olarak ihracatımız 2015 yılında 78,3 milyon TL iken 2016’da 150,4 milyon TL oldu ve yüzde 92 artış elde edildi.” bilgisini verdi.

“Türk ilaç firmalarının klinik çalışmaları daha da desteklenmeli”

Yerli ilaç üretimi ve ihracatının ülke kalkınmasındaki önemine işaret eden Zaim, özellikle Ar-Ge anlamında katma değeri yüksek ilaç geliştirilmesi konusunda Türk ilaç firmalarının klinik çalışmaları daha da desteklenmesi gerektiğini, ihracat potansiyeli yüksek ürünlerin Türkiye’deki ruhsatlandırma süreçleri kolaylaştırılması gerektiğini söyledi.

Kaynak:AA



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lfGVcb
via IFTTT

Türkiye ilaç ihracatında atağa kalktı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lfGVcb

Türk Hava Yolları’nın yeni reklam filminde Morgan Freeman oynadı Türk Hava Yolları’nın yeni reklam filminde dünyaca ünlü aktör Morgan Freeman oynadı Global marka, Oscar ödüllü aktör Morgan Freeman’lı yeni reklam filmiyle Super Bowl’da yüz milyonlarca izleyicinin karşısına çıktı.  Son altı yıldır “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi”* seçilen Türk Hava Yolları’nın Morgan Freeman’lı yeni reklam filmi 5 Şubat’ta, Amerikan televizyon tarihinin en fazla izlenen programı olan Ulusal Futbol Ligi (NFL)’nin finali, Super Bowl’da gösterime girdi. Geçtiğimiz yıl oldukça ses getiren “Batman v Superman” reklam kampanyasını ilk olarak, dünya genelinde 800 milyon kişinin takip ettiği Super Bowl’da izleyiciyle buluşturan Türk Hava Yolları, bu sene de Morgan Freeman‘ın yer aldığı yeni reklam filmi ile yine aynı platformda yerini aldı. Çok sayıda küresel markanın tanıtım projesinde imzası bulunan ünlü yönetmen Matthias Zentner’ın yönetmenliğini yaptığı reklam filminin çekimleri, geçtiğimiz ay Los Angeles’ta tamamlandı. Çekim etabı 10 saat süren ve toplamda 101 kişinin görev aldığı filmin, birçok uluslararası medya aracı üzerinden 4 kıtada, 16 TV kanalında aynı anda yayına alınması planlanıyor. Oscar ödüllü Amerikalı aktör, yönetmen, seslendirme sanatçısı ve aynı zamanda pilot olan Morgan Freeman’la imzalanan anlaşmayla ilgili görüş bildiren Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı; “Global büyüme stratejimiz doğrultusunda bu yıl da hız kesmeden yeni hatlar açmaya devam ediyoruz. Türkiye’nin küresel marka elçisi olarak bayrak taşıyıcımızın ve keza ülkemizin global imajına katkı sağlamak bizim için en önemli motivasyon. Bu bağlamda, Morgan Freeman ile yaptığımız anlaşma, küresel marka değerimize ve bilinirliğimize sağladığı katkı açısından büyük önem taşıyor. Bugüne kadar dünyaca ünlü isimlerle gerçekleştirdiğimiz reklam kampanyalarının geri dönüşlerinden oldukça memnunuz. Yeniliklerin peşindeyiz ve elbette ki hep daha iyiyi hedefliyoruz. Şimdiden büyük ses getirdiğini gördüğümüz Morgan Freeman’lı yeni reklam kampanyamızın, marka algımıza önemli ölçüde katkı sağlayacağına inanıyorum.” dedi. Böylesine prestijli bir marka ile işbirliği yapmanın onur verici olduğunu ifade eden Morgan Freeman; “Lisanslı bir pilot olarak uçmaya özel bir merakım var, bu nedenle bu projenin içerisinde olmak benim için son derece keyifli bir deneyim oldu. Yolcularına sunduğu benzersiz hizmet anlayışı sayesinde süreklilikle ödüle lâyık görülen, aynı zamanda inanılmaz lezzetli uçak içi ve özel yolcu salonu ikramlarına sahip Türk Hava Yolları, alanında öncü bir profil. Dünyanın en çok ülkesine uçan ve bu denli prestijli bir havayolu şirketiyle çalışmak, benim için büyük bir onur.” dedi. Türk Hava Yolları’nın geçtiğimiz yılın en fazla izlenen filmlerinden “Batman v Superman: Dawn of Justice” sponsorluğu kapsamında Ben Affleck, Henry Cavill ve Jesse Eisenberg gibi dünyaca ünlü isimlerin oynadığı reklam filmi yine ilk kez Super Bowl’da yayınlanmıştı. Bayrak taşıyıcı markanın bugüne kadarki reklam filmlerinde ise Kevin Costner, Lionel Messi, Kobe Bryant, Didier Drogba ve Caroline Wozniacki oynamıştı. Ünlü aktör Morgan Freeman ile gerçekleştirilen reklam kampanyası, Türk Hava Yolları’nın faaliyet gösterdiği 120 ülkede gösterimde olacak. Kampanya Twitter üzerinden #itstime hashtagi ile takip edilebilecek olup, Youtube kanalından https://www.youtube.com/watch?v=p_gv6fRejLM web linki aracılığıyla da izlenebilecek.*2016 Skytrax Sonuçları  Türk Hava Yolları Hakkında: 1933 Yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 334 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 247 uluslararası, 49 yurtiçi olmak üzere dünyada 296 noktaya uçan, 4 yıldızlı havayolu şirketidir. 2016 yılı Skytrax değerlendirmesine göre Türk Hava Yolları, art arda olmak üzere 6. kez “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi”, 8. kez de “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” seçildi. 2010 yılında dünyanın “En İyi Ekonomi İkram Servisi”, 2013 ve 2014 yıllarında da “En İyi Business Class İkram Servisi” ödüllerini elde eden Türk Hava Yolları, bu yıl da aynı ödüle sahip olurken, geçtiğimiz yıl lâyık görüldüğü dünyanın “En İyi Business Class Özel Yolcu Salonu İkramı” ödülünü yine bu yılki değerlendirme sonuçlarına göre almaya hak kazandı. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye http://ift.tt/TpSd7u web adresinden veya Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir. Star İttifakı Hakkında: Türk Hava Yolları, 1997 yılında uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve hizmet sunan ve ilk küresel ölçekli havayolu ittifakı olarak kurulan Star İttifakı üyesidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi sayısız ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brazil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI ve United. Star İttifakı, hâli hazırda 190 ülkedeki 1.300 havalimanına 18.450’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır.    

Türk Hava Yolları’nın yeni reklam filminde dünyaca ünlü aktör Morgan Freeman oynadı

Global marka, Oscar ödüllü aktör Morgan Freeman’lı yeni reklam filmiyle Super Bowl’da yüz milyonlarca izleyicinin karşısına çıktı.
 

Son altı yıldır “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi”* seçilen Türk Hava Yolları’nın Morgan Freeman’lı yeni reklam filmi 5 Şubat’ta, Amerikan televizyon tarihinin en fazla izlenen programı olan Ulusal Futbol Ligi (NFL)’nin finali, Super Bowl’da gösterime girdi.

Geçtiğimiz yıl oldukça ses getiren “Batman v Superman” reklam kampanyasını ilk olarak, dünya genelinde 800 milyon kişinin takip ettiği Super Bowl’da izleyiciyle buluşturan Türk Hava Yolları, bu sene de Morgan Freeman‘ın yer aldığı yeni reklam filmi ile yine aynı platformda yerini aldı.

Çok sayıda küresel markanın tanıtım projesinde imzası bulunan ünlü yönetmen Matthias Zentner’ın yönetmenliğini yaptığı reklam filminin çekimleri, geçtiğimiz ay Los Angeles’ta tamamlandı. Çekim etabı 10 saat süren ve toplamda 101 kişinin görev aldığı filmin, birçok uluslararası medya aracı üzerinden 4 kıtada, 16 TV kanalında aynı anda yayına alınması planlanıyor.
Oscar ödüllü Amerikalı aktör, yönetmen, seslendirme sanatçısı ve aynı zamanda pilot olan Morgan Freeman’la imzalanan anlaşmayla ilgili görüş bildiren Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı; “Global büyüme stratejimiz doğrultusunda bu yıl da hız kesmeden yeni hatlar açmaya devam ediyoruz. Türkiye’nin küresel marka elçisi olarak bayrak taşıyıcımızın ve keza ülkemizin global imajına katkı sağlamak bizim için en önemli motivasyon. Bu bağlamda, Morgan Freeman ile yaptığımız anlaşma, küresel marka değerimize ve bilinirliğimize sağladığı katkı açısından büyük önem taşıyor. Bugüne kadar dünyaca ünlü isimlerle gerçekleştirdiğimiz reklam kampanyalarının geri dönüşlerinden oldukça memnunuz. Yeniliklerin peşindeyiz ve elbette ki hep daha iyiyi hedefliyoruz. Şimdiden büyük ses getirdiğini gördüğümüz Morgan Freeman’lı yeni reklam kampanyamızın, marka algımıza önemli ölçüde katkı sağlayacağına inanıyorum.” dedi.
Böylesine prestijli bir marka ile işbirliği yapmanın onur verici olduğunu ifade eden Morgan Freeman; “Lisanslı bir pilot olarak uçmaya özel bir merakım var, bu nedenle bu projenin içerisinde olmak benim için son derece keyifli bir deneyim oldu. Yolcularına sunduğu benzersiz hizmet anlayışı sayesinde süreklilikle ödüle lâyık görülen, aynı zamanda inanılmaz lezzetli uçak içi ve özel yolcu salonu ikramlarına sahip Türk Hava Yolları, alanında öncü bir profil. Dünyanın en çok ülkesine uçan ve bu denli prestijli bir havayolu şirketiyle çalışmak, benim için büyük bir onur.” dedi.
Türk Hava Yolları’nın geçtiğimiz yılın en fazla izlenen filmlerinden “Batman v Superman: Dawn of Justice” sponsorluğu kapsamında Ben Affleck, Henry Cavill ve Jesse Eisenberg gibi dünyaca ünlü isimlerin oynadığı reklam filmi yine ilk kez Super Bowl’da yayınlanmıştı. Bayrak taşıyıcı markanın bugüne kadarki reklam filmlerinde ise Kevin Costner, Lionel Messi, Kobe Bryant, Didier Drogba ve Caroline Wozniacki oynamıştı.
Ünlü aktör Morgan Freeman ile gerçekleştirilen reklam kampanyası, Türk Hava Yolları’nın faaliyet gösterdiği 120 ülkede gösterimde olacak. Kampanya Twitter üzerinden #itstime hashtagi ile takip edilebilecek olup, Youtube kanalından https://www.youtube.com/watch?v=p_gv6fRejLM web linki aracılığıyla da izlenebilecek.
*2016 Skytrax Sonuçları
 
 
Türk Hava Yolları Hakkında:
1933 Yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 334 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 247 uluslararası, 49 yurtiçi olmak üzere dünyada 296 noktaya uçan, 4 yıldızlı havayolu şirketidir. 2016 yılı Skytrax değerlendirmesine göre Türk Hava Yolları, art arda olmak üzere 6. kez “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi”, 8. kez de “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” seçildi. 2010 yılında dünyanın “En İyi Ekonomi İkram Servisi”, 2013 ve 2014 yıllarında da “En İyi Business Class İkram Servisi” ödüllerini elde eden Türk Hava Yolları, bu yıl da aynı ödüle sahip olurken, geçtiğimiz yıl lâyık görüldüğü dünyanın “En İyi Business Class Özel Yolcu Salonu İkramı” ödülünü yine bu yılki değerlendirme sonuçlarına göre almaya hak kazandı. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye http://ift.tt/TpSd7u web adresinden veya Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir.

Star İttifakı Hakkında:
Türk Hava Yolları, 1997 yılında uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve hizmet sunan ve ilk küresel ölçekli havayolu ittifakı olarak kurulan Star İttifakı üyesidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi sayısız ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brazil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI ve United. Star İttifakı, hâli hazırda 190 ülkedeki 1.300 havalimanına 18.450’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır.  

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2kj4wLl
via IFTTT

Türk Hava Yolları’nın yeni reklam filminde Morgan Freeman oynadı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2kj4wLl

LİMAN’a rekor ziyaretçi İstanbul Modern’in yeni sergisine rekor sayıda ziyaretçi “LİMAN”ı bir günde 5 bin 546 kişi gezdi İstanbul Modern’in yeni sergisi “LİMAN” daha ilk haftasında rekor ziyaretçi sayısına ulaştı. “LİMAN”ı bir haftada 16 bin kişi gezdi. Perşembe günü ise ziyaretçi sayısı 5 bin 546’ya ulaştı. Böylece müze tarihinde günlük ziyaretçi sayısı rekoru kırıldı. İstanbul Modern’in kentin deniz ve limanlarla ilişkisini ‘resmeden’ yeni sergisi açılır açılmaz sanatseverlerin yoğun ilgisini çekti. 28 Ocak’ta başlayan “LİMAN”ı bir hafta içinde 16 bin sanatsever gezdi. Ülker’in desteğiyle müzeye ücretsiz girilebilen perşembe günü ise İstanbul Modern’in günlük ziyaretçi rekoru kırıldı. 2 Ocak günü “LİMAN” tam 5 bin 546 kişiyi ağırladı. Sergi, 19. yüzyıldan günümüze Türkiye sanatında deniz kenarında ve liman çevrelerinde gelişen kültürel ve toplumsal hayatı mercek altına alıyor. Farklı dönem ve disiplinlerden 34 sanatçı ve kolektifin resim, heykel, model, gravür, çizim, fotoğraf, video ve yerleştirmelerinden bir seçki sunan serginin küratörlüğünü Çelenk Bafra ve Levent Çalıkoğlu üstleniyor. “Liman” kavramının sembolik ve metaforik açılımlarına yer veren sergi, coğrafi bir konum olmanın ötesinde, toplumsal ve ekonomik bir etkileşim alanı olarak liman bölgelerini görsel sanatlardaki yansımalarıyla araştırıyor. LİMAN’daki sanatçılar Nevin Aladağ, Meriç Algün Ringborg, Hüseyin B. Alptekin, Avni Arbaş, Volkan Aslan, Turgut Atalay, Antonio Cosentino, Darzanà (Feride Çiçekoğlu, Mehmet Kütükçüoğlu, Ertuğ Uçar), Hasan Deniz, Cevat Dereli, Abidin Dino, Feyhaman Duran, Mıgırdiç Givanian, Ara Güler, Nedim Günsür, Nuri İyem, Özer Kabaş, Borga Kantürk, Gülsün Karamustafa, Volkan Kızıltunç, Muhsin Kut, Mıgırdiç Melkon, Yasemin Özcan, Serkan Özkaya, Sébah & Joaillier, Arslan Sükan, Hüsnü Tengüz, Cemal Tollu, Selim Turan, Ömer Uluç, xurban_collective (Güven İncirlioğlu, Hakan Topal), Mümtaz Yener, Fausto Zonaro

İstanbul Modern’in yeni sergisine rekor sayıda ziyaretçi

“LİMAN”ı bir günde 5 bin 546 kişi gezdi

İstanbul Modern’in yeni sergisi “LİMAN” daha ilk haftasında rekor ziyaretçi sayısına ulaştı. “LİMAN”ı bir haftada 16 bin kişi gezdi. Perşembe günü ise ziyaretçi sayısı 5 bin 546’ya ulaştı. Böylece müze tarihinde günlük ziyaretçi sayısı rekoru kırıldı.

İstanbul Modern’in kentin deniz ve limanlarla ilişkisini ‘resmeden’ yeni sergisi açılır açılmaz sanatseverlerin yoğun ilgisini çekti. 28 Ocak’ta başlayan “LİMAN”ı bir hafta içinde 16 bin sanatsever gezdi. Ülker’in desteğiyle müzeye ücretsiz girilebilen perşembe günü ise İstanbul Modern’in günlük ziyaretçi rekoru kırıldı. 2 Ocak günü “LİMAN” tam 5 bin 546 kişiyi ağırladı.

Sergi, 19. yüzyıldan günümüze Türkiye sanatında deniz kenarında ve liman çevrelerinde gelişen kültürel ve toplumsal hayatı mercek altına alıyor. Farklı dönem ve disiplinlerden 34 sanatçı ve kolektifin resim, heykel, model, gravür, çizim, fotoğraf, video ve yerleştirmelerinden bir seçki sunan serginin küratörlüğünü Çelenk Bafra ve Levent Çalıkoğlu üstleniyor. “Liman” kavramının sembolik ve metaforik açılımlarına yer veren sergi, coğrafi bir konum olmanın ötesinde, toplumsal ve ekonomik bir etkileşim alanı olarak liman bölgelerini görsel sanatlardaki yansımalarıyla araştırıyor.

LİMAN’daki sanatçılar

Nevin Aladağ, Meriç Algün Ringborg, Hüseyin B. Alptekin, Avni Arbaş, Volkan Aslan, Turgut Atalay, Antonio Cosentino, Darzanà (Feride Çiçekoğlu, Mehmet Kütükçüoğlu, Ertuğ Uçar), Hasan Deniz, Cevat Dereli, Abidin Dino, Feyhaman Duran, Mıgırdiç Givanian, Ara Güler, Nedim Günsür, Nuri İyem, Özer Kabaş, Borga Kantürk, Gülsün Karamustafa, Volkan Kızıltunç, Muhsin Kut, Mıgırdiç Melkon, Yasemin Özcan, Serkan Özkaya, Sébah & Joaillier, Arslan Sükan, Hüsnü Tengüz, Cemal Tollu, Selim Turan, Ömer Uluç, xurban_collective (Güven İncirlioğlu, Hakan Topal), Mümtaz Yener, Fausto Zonaro



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2kyVloB
via IFTTT

LİMAN’a rekor ziyaretçi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2kyVloB

CNR AVRASYA BOAT SHOW BAŞLIYOR Karada yapılan dünyanın ikinci en büyük tekne ve yat fuarı olan CNR Avrasya Boat Show, 1000’in üzerinde markanın katılımı ile 11’inci kez düzenlenecek.   Eylül 2016’da Ataköy Mega Yat Marina’da gerçekleştirilen CNR Avrasya Boat Show, denizdeki buluşmasının ardından, 10 Şubat tarihinde VIP açılış günü ile medya mensupları, iş ve sanat dünyasından özel konuklarını CNR EXPO Yeşilköy’de ağırlayacak.   Deniz ve tekne tutkusuyla tanınan ünlü oyuncu Ata Demirer, CNR Avrasya Boat Show’un VIP açılış gününe katılacak. Ata Demirer’e, senaristliğini ve oyunculuğunu üstlendiği “Olanlar Oldu” filminde denizcilik sektörüne yaptığı katkılardan dolayı “DENTUR Sektör Özel Ödülü” verilecek.   Karada yapılan dünyanın ikinci en büyük tekne ve yat fuarı olan ‘CNR Avrasya Boat Show-11.Uluslararası Deniz Araçları, Ekipmanları ve Aksesuarları Fuarı’na geri sayım başladı. Eylül 2016’da Ataköy Mega Yat Marina’da gerçekleştirilen CNR Avrasya Boat Show denizdeki buluşmasının ardından, 10 Şubat tarihinde VIP açılış günü ile medya mensupları, iş ve sanat dünyasından özel konuklarını CNR EXPO Yeşilköy’de ağırlayacak. 1000’in üzerinde markanın katılımı ile düzenlenecek fuar, 11-19 Şubat tarihleri arasında da tüm ziyaretçilere açık olacak. CNR Avrasya Boat Show, Princess, Sealine, Hanse, Azimut, Moody, Prestige, Dufour, Jeanneau, Azuree, Sunseeker gibi dünya markalarının en iddialı motor yat ve yelkenlileri ile görsel bir şölene dönüşecek.   300’ün üzerinde özel tasarım Milyon dolarlık yatların dünya ve Türkiye tanıtımlarına ev sahipliği yapacak fuarda, teknoloji, tasarım ve konforu bir arada sunan 300’ün üzerinde süper yat, mega yat, katamaran, yelkenlinin yanı sıra amatör denizciler için daha az bütçeyle sahip olunabilecek tekneler de sergilenecek. Amatör balıkçılık malzemeleri, deniz tekstil ürünleri, dalgıç malzemeleri, şişme bot, jet ski gibi denizcilik sektörüne ait tüm aksesuar ve ekipmanların da yer alacağı fuar, CNR Holding kuruluşlarından Pozitif Fuarcılık ve Deniz Endüstrisini ve Denizciliği Geliştirme Derneği (DENTUR) iş birliğinde 85 bin metrekarelik alanda organize edilecek. Uluslararası Boat Show Organizatörleri Federasyonu (IFBSO) ve Uluslararası Denizcilik Endüstrisi Dernekleri Konseyi (ICOMIA) üyesi olan CNR Avrasya Boat Show Fuarı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile KOSGEB ve İMEAK Deniz Ticaret Odası tarafından da destekleniyor.   Deniz aşkı Ata Demirer’e ödül getirdi CNR Avrasya Boat Show birbirinden renkli etkinliklere ev sahipliği yapacak. Deniz ve tekne tutkusuyla tanınan ünlü oyuncu Ata Demirer, CNR Avrasya Boat Show’un VIP açılış gününe katılacak. Ata Demirer’e, senaristliğini ve oyunculuğunu üstlendiği “Olanlar Oldu” filminde denizcilik sektörüne yaptığı katkılardan dolayı “DENTUR Sektör Özel Ödülü” verilecek.   Tuluyhan Uğurlu, CNR Avrasya Boat Show tutkunlarına müzik ziyafeti sunacak Ünlü besteci ve piyanist Tuluyhan Uğurlu, CNR Avrasya Boat Show ziyaretçileri için konser verecek. Müzik yeteneği 4 yaşında keşfedilen ünlü sanatçı aynı yıl İstanbul Belediye Konservatuvarı piyano bölümüne kabul edildi. Türk sanat camiasının en önemli piyano sanatçılarından olan Tuluyhan Uğurlu 12 Şubat günü, sevenleri ile Avrasya Boat Show’da buluşacak.   Birbirinden renkli etkinlikler Doğu Akdeniz Yatçılığı, Metal Tekne İmalatı gibi denizcilikle ilgili pek çok konunun konuşulacağı seminerler düzenlenecek. Fuarda, İp Parkuru, Tırmanma Duvarı gibi etkinliklerle ziyaretçilere eğlenceli anlar yaşatılacak. CNR Avrasya Boat Show kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerde ziyaretçilere sürpriz hediyeler de verilecek.   Fuarda öne çıkan tekne ve yatlar   CNR Avrasya Boat Show’un yıldızı: Princess 82 İngiliz tersane Princess Yachts’ın Flybridge serisinin en gözde yatlarından olan Princess 82, 25.5 metrelik uzunluğuyla CNR Avrasya Boat Show’un en büyük teknesi olarak öne çıkıyor. Dış yaşam mahallerindeki geniş alanlar ve iç mekanlarının modernliği, beyaz gövdesiyle Princess 82 bir zarafet örneği olarak nitelendirilebilir. Seriye özgü “geniş ve kullanışlı dış yaşam mahalleri” anlayışı Princess 82’de kendini iyice göstermiş. Yatın dış tasarımı daha önce pek çok kez ödül alan Bernard Olesinski ve Princess Yachts mühendislerinin ortak çalışması olarak karşımıza çıkarken, iç tasarımda şık ev tasarımlarıyla tanınan İtalyan Missoni’nin imzası yer alıyor. Özellikle Flybridge’i ve havuzluğundaki ferah alanlarıyla öne çıkan yatta gövde sağlamlığı ön planda tutularak üretim sürecinde infüzyon tekniğinden yararlanılmış. Tekne gövdesinde tercih edilen malzeme ise fiberglas.   CNR Avrasya Boat Show’un en büyük yerlisi: 78 Flybridge Evolution Orijinal konseptin çarpıcı ve füturistik çizgilerle birleştiği 78 Flybridge Evolution, mevcut Flybridge motor yatları arasında taze bir estetik yarattı. 78 Fly Evolution; sekiz misafir, üç mürettebat konaklama kapasitesine sahip. CNR Avrasya Boat Show’un en büyük yerli yapım teknesi olarak öne çıkan tekne, 23,98 metre uzunluğa, 5,78 metre genişliğe, 36 bin 700 kilogram ağırlığa sahip. Tekne, üstün performansı, yenilikçi teknolojileri, lüks dinlenme aranjmanından oluşan yüksek sosyalleşebilme düzeni ve doğal ışık alan iç bölümleriyle dikkat çekiyor. Dışarıda, daha çok sosyalleşebilmek için dizayn edilen geniş pruva, kıç taraftaki oturma ve yemek alanı daha büyük tekne hissini vurgulayan 78 Flybridge Evolution, çevik olması için dizayn edilen tasarımı ile tekne sahiplerinin gönüllerini fethediyor.   Fuarın gözdesi olacak: Hanse 588 Yelken performansı ile konforun bir araya getirildiği Hanse 588’in Türkiye lansmanı CNR Avrasya Boat Show’da yapılacak. Hanse 588’de, yeni amiral gemisi Hanse 675’te de olduğu gibi “Duygulara dokunan bir sadelik ile modern lüksü bir arada bulmanız mümkün. Stil sahibi, spor ve elegan bir tekne.   Prestige 680 kolay manevra kabiliyeti ile öne çıkıyor Prestige 680, CNR Avrasya Boat Show Fuarı’nda kolay manevra kabiliyeti ile dikkatleri üzerine çekecek. Model üç taraftaki geniş pencereleri sayesinde 360 derecelik bir görüş açısı sağlıyor. Girişte ise mutfak, masa ve oturma köşesi ile oluşturulmuş bir yemek alanı ile karşılaşıyorsunuz. 21.46 metre uzunluğundaki tekne renkler ve kaplamalarla oluşturulan sıcak ve sakin atmosferin yanı sıra, geniş gövdesi sayesinde tekne sahibine ön tarafta diğer kabinlerden ayrı lokasyonuyla özel ve aydınlık bir kabin sunuyor. Jeanneau 54 sınıfının tek VIP iç yerleşimini sunuyor Jeanneau bu yıl CNR Avrasya Boat Show 2017’ye iki teknesi ile katılıyor. Jeanneau 54 ve Jeanneau 51 her yönüyle stilinize uyarlanmış yepyeni tasarımlar olarak öne çıkıyor. Jeanneau 54 kendi sınıfında tek VIP iç yerleşiminden, geniş yaşam alanına servis butonunun kullanılmasına kadar tüm ayrıntılar detaylı düşünülmüş. Jeanneau 51’de ise her fonksiyon tekne hayatını güzelleştirmek, daha konforlu hale getirmek ve eşsiz bir yelken seyri sağlamak amacıyla tasarlanmış. Unutulmaz seyirler için Jeanneau Yachts artık 50 Feet’ten başlıyor.   Sealine F530 ezberleri bozan bir tasarımla görücüye çıkıyor Sealine F530 birçok yeniliğiyle bu segmentteki standartları baştan tanımlıyor. CNR Avrasya Boat Show 2017’de görücüye çıkacak F530, tabandan-tavana cam anlayışla tasarlanan salon alanıyla motor yat dünyasında bir ilki gerçekleştiriyor. Ünlü İngiliz tasarımcı Bill Dixon tarafından tasarlanan yeni model, salon hacmi, aydınlık iç alanları, ön güverte yaşam alanları, yan güvertelerin güvenliği konularında pazar lideri olma konusunda iddialı.   Performans ve konfor açısından maksimum keyif Philippe Briand’ın tasarladığı Sun Odyssey 479, 14,43 metre tam boyu, güçlü, dengeli yapısıyla adından çok söz ettireceğe benziyor. Uzun su hattı boyu ve çeneli yapısı sayesinde sürat ve manevrada sıkıntı yaşatmıyor. Odyssey 479, şık güverte tasarımı, gömme heçler, güverte altına gizlenen hareketli arma donanımı ile güvenlik ve ergonomik bir arada kullanım sunuyor. 13,34 metrelik boyu ile Sun Odyssey 449 ise meraklılarına, performans ve konfor açısından maksimum keyfi yaşatacak   Dufour özel tasarımı ile tam bir Akdenizli Kokpit alanında bulunan katlanabilir yatakları kokpitte maksimum konforun sağlandığı D412’de kokpit barbekü ile yaşam çok daha keyifli. Kokpit altındaki depo alanı son derece kullanışlı. Salona indiğinizde büyük tavan camı çok daha aydınlık ve ferah bir yerleşim sunuyor. Burunda demir locası içeren bowsprit ile farklı yelken alanları taşıyabileceğiniz D412, stabil ve yüksek yelken performansı deniz tutkunlarının taleplerine yanıt veren bir tekne.   Eagle: Konforlu, dengeli ve keyifli bir gezinti botu Su sporları, balıkçılık, tüplü dalış, su kayağı için harika bir platform sunan BRIG botlarla, kıyıları dolaşarak, saklı koyları ve plajları keşfedebilirsiniz. Eagle modellerinden biri olan 780, serinin en büyük botu olma özelliği taşıyor. Uzun su hattı boyu ve derin 38º V omurgası ile hız yaparken dengeyi artırarak üstün sürüş hakimiyeti sağlıyor. Konforlu, dengeli ve keyifli bir gezinti botu. İçine bir tuvalet alabilen geniş konsol bölmesi ile bir buzdolabı alabilen güverte dolabı, 340 litrelik yakıt deposu, elektrikli demir ırgatı, iki sintine pompası, 45 litrelik temiz su tankı, duşu, katlanabilir merdiven ve kayak direği ile oldukça iddialı bir model. 01/09/2015, Dubrovnik (CRO), Chantier Jeanneau, Prestige 680Jeanneau 469 sailing in Bimini, Bahamas.