Türkiye’nin eczacılık ürünleri ihracatı son 5 yılda yüzde 25 artarak 2016 sonu itibarıyla 827,1 milyon dolara ulaştı.
Türkiye’nin eczacılık ürünleri ihracatı, 2012-2016 dönemini kapsayan 5 yılda yüzde 25 artarak 827,1 milyon dolara ulaştı.
Son yıllarda ilaç sanayisinde yatırımların ağırlık kazanmasının yanında bazı ülkelerle serbest ticaret anlaşması imzalanması, Türkiye’nin net ithalatçı konumunda bulunduğu eczacılık ürünlerinin ihracatına ivme kazandırdı.
AA muhabirinin Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden derlediği bilgilere göre, eczacılık ürünleri ihracatı 5 yılda yüzde 25 artarak 827,1 milyon dolara yükseldi. Söz konusu dönemde ithalat ise yüzde 5,5 ile sınırlı bir artış gösterirken bu alandaki dış ticaret açığındaki artış ise 57 milyon dolarda kaldı.
Güney Kore STA ile fark yarattı
Ülke bazında ihracata bakıldığında özellikle Güney Kore’ye yönelik ürün satışlarında yaşanan artış, sektör ihracatına önemli katkı sağladı.
Bu ülkeye yapılan dış ticaret artışında 2013 yılında yürürlüğe giren serbest ticaret anlaşmasının da etkisiyle 2012-2016 döneminde 3,4 katına çıktı ve 164,8 milyon dolara yükseldi.
Güney Kore’yi sıralamada 59,7 milyon dolarla İsviçre, 48,6 milyon dolarla Irak takip etti.
“İhracatımızda yüzde 92 artış elde ettik”
İlaç sanayinin önde gelen kuruluşları arasında yer alan Abdi İbrahim Uluslararası Pazarlar Pazarlama ve Satış Direktörü Cengiz Zaim, yerli ilaç sanayinin gelişmesinde başta ekonomik alan olmak üzere her türlü teşvikin çok önemli olduğu söyledi.
Türk ilaç sanayisinin her geçen gün ivme kazandığını dile getiren Zaim, firmalarının da ihracat rakamlarında önemli artış elde edildiğini ifade etti. Zaim, “Abdi İbrahim olarak ihracatımız 2015 yılında 78,3 milyon TL iken 2016’da 150,4 milyon TL oldu ve yüzde 92 artış elde edildi.” bilgisini verdi.
“Türk ilaç firmalarının klinik çalışmaları daha da desteklenmeli”
Yerli ilaç üretimi ve ihracatının ülke kalkınmasındaki önemine işaret eden Zaim, özellikle Ar-Ge anlamında katma değeri yüksek ilaç geliştirilmesi konusunda Türk ilaç firmalarının klinik çalışmaları daha da desteklenmesi gerektiğini, ihracat potansiyeli yüksek ürünlerin Türkiye’deki ruhsatlandırma süreçleri kolaylaştırılması gerektiğini söyledi.
Kaynak:AA
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lfGVcb
via IFTTT
Türk Hava Yolları’nın yeni reklam filminde dünyaca ünlü aktör Morgan Freeman oynadı
Global marka, Oscar ödüllü aktör Morgan Freeman’lı yeni reklam filmiyle Super Bowl’da yüz milyonlarca izleyicinin karşısına çıktı.
Son altı yıldır “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi”* seçilen Türk Hava Yolları’nın Morgan Freeman’lı yeni reklam filmi 5 Şubat’ta, Amerikan televizyon tarihinin en fazla izlenen programı olan Ulusal Futbol Ligi (NFL)’nin finali, Super Bowl’da gösterime girdi.
Geçtiğimiz yıl oldukça ses getiren “Batman v Superman” reklam kampanyasını ilk olarak, dünya genelinde 800 milyon kişinin takip ettiği Super Bowl’da izleyiciyle buluşturan Türk Hava Yolları, bu sene de Morgan Freeman‘ın yer aldığı yeni reklam filmi ile yine aynı platformda yerini aldı.
Çok sayıda küresel markanın tanıtım projesinde imzası bulunan ünlü yönetmen Matthias Zentner’ın yönetmenliğini yaptığı reklam filminin çekimleri, geçtiğimiz ay Los Angeles’ta tamamlandı. Çekim etabı 10 saat süren ve toplamda 101 kişinin görev aldığı filmin, birçok uluslararası medya aracı üzerinden 4 kıtada, 16 TV kanalında aynı anda yayına alınması planlanıyor.
Oscar ödüllü Amerikalı aktör, yönetmen, seslendirme sanatçısı ve aynı zamanda pilot olan Morgan Freeman’la imzalanan anlaşmayla ilgili görüş bildiren Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı; “Global büyüme stratejimiz doğrultusunda bu yıl da hız kesmeden yeni hatlar açmaya devam ediyoruz. Türkiye’nin küresel marka elçisi olarak bayrak taşıyıcımızın ve keza ülkemizin global imajına katkı sağlamak bizim için en önemli motivasyon. Bu bağlamda, Morgan Freeman ile yaptığımız anlaşma, küresel marka değerimize ve bilinirliğimize sağladığı katkı açısından büyük önem taşıyor. Bugüne kadar dünyaca ünlü isimlerle gerçekleştirdiğimiz reklam kampanyalarının geri dönüşlerinden oldukça memnunuz. Yeniliklerin peşindeyiz ve elbette ki hep daha iyiyi hedefliyoruz. Şimdiden büyük ses getirdiğini gördüğümüz Morgan Freeman’lı yeni reklam kampanyamızın, marka algımıza önemli ölçüde katkı sağlayacağına inanıyorum.” dedi.
Böylesine prestijli bir marka ile işbirliği yapmanın onur verici olduğunu ifade eden Morgan Freeman; “Lisanslı bir pilot olarak uçmaya özel bir merakım var, bu nedenle bu projenin içerisinde olmak benim için son derece keyifli bir deneyim oldu. Yolcularına sunduğu benzersiz hizmet anlayışı sayesinde süreklilikle ödüle lâyık görülen, aynı zamanda inanılmaz lezzetli uçak içi ve özel yolcu salonu ikramlarına sahip Türk Hava Yolları, alanında öncü bir profil. Dünyanın en çok ülkesine uçan ve bu denli prestijli bir havayolu şirketiyle çalışmak, benim için büyük bir onur.” dedi.
Türk Hava Yolları’nın geçtiğimiz yılın en fazla izlenen filmlerinden “Batman v Superman: Dawn of Justice” sponsorluğu kapsamında Ben Affleck, Henry Cavill ve Jesse Eisenberg gibi dünyaca ünlü isimlerin oynadığı reklam filmi yine ilk kez Super Bowl’da yayınlanmıştı. Bayrak taşıyıcı markanın bugüne kadarki reklam filmlerinde ise Kevin Costner, Lionel Messi, Kobe Bryant, Didier Drogba ve Caroline Wozniacki oynamıştı.
Ünlü aktör Morgan Freeman ile gerçekleştirilen reklam kampanyası, Türk Hava Yolları’nın faaliyet gösterdiği 120 ülkede gösterimde olacak. Kampanya Twitter üzerinden #itstime hashtagi ile takip edilebilecek olup, Youtube kanalından https://www.youtube.com/watch?v=p_gv6fRejLM web linki aracılığıyla da izlenebilecek. *2016 Skytrax Sonuçları Türk Hava Yolları Hakkında:
1933 Yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 334 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 247 uluslararası, 49 yurtiçi olmak üzere dünyada 296 noktaya uçan, 4 yıldızlı havayolu şirketidir. 2016 yılı Skytrax değerlendirmesine göre Türk Hava Yolları, art arda olmak üzere 6. kez “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi”, 8. kez de “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” seçildi. 2010 yılında dünyanın “En İyi Ekonomi İkram Servisi”, 2013 ve 2014 yıllarında da “En İyi Business Class İkram Servisi” ödüllerini elde eden Türk Hava Yolları, bu yıl da aynı ödüle sahip olurken, geçtiğimiz yıl lâyık görüldüğü dünyanın “En İyi Business Class Özel Yolcu Salonu İkramı” ödülünü yine bu yılki değerlendirme sonuçlarına göre almaya hak kazandı. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye http://ift.tt/TpSd7u web adresinden veya Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir.
Star İttifakı Hakkında:
Türk Hava Yolları, 1997 yılında uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve hizmet sunan ve ilk küresel ölçekli havayolu ittifakı olarak kurulan Star İttifakı üyesidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi sayısız ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brazil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI ve United. Star İttifakı, hâli hazırda 190 ülkedeki 1.300 havalimanına 18.450’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2kj4wLl
via IFTTT
İstanbul Modern’in yeni sergisine rekor sayıda ziyaretçi
“LİMAN”ı bir günde 5 bin 546 kişi gezdi
İstanbul Modern’in yeni sergisi “LİMAN” daha ilk haftasında rekor ziyaretçi sayısına ulaştı. “LİMAN”ı bir haftada 16 bin kişi gezdi. Perşembe günü ise ziyaretçi sayısı 5 bin 546’ya ulaştı. Böylece müze tarihinde günlük ziyaretçi sayısı rekoru kırıldı.
İstanbul Modern’in kentin deniz ve limanlarla ilişkisini ‘resmeden’ yeni sergisi açılır açılmaz sanatseverlerin yoğun ilgisini çekti. 28 Ocak’ta başlayan “LİMAN”ı bir hafta içinde 16 bin sanatsever gezdi. Ülker’in desteğiyle müzeye ücretsiz girilebilen perşembe günü ise İstanbul Modern’in günlük ziyaretçi rekoru kırıldı. 2 Ocak günü “LİMAN” tam 5 bin 546 kişiyi ağırladı.
Sergi, 19. yüzyıldan günümüze Türkiye sanatında deniz kenarında ve liman çevrelerinde gelişen kültürel ve toplumsal hayatı mercek altına alıyor. Farklı dönem ve disiplinlerden 34 sanatçı ve kolektifin resim, heykel, model, gravür, çizim, fotoğraf, video ve yerleştirmelerinden bir seçki sunan serginin küratörlüğünü Çelenk Bafra ve Levent Çalıkoğlu üstleniyor. “Liman” kavramının sembolik ve metaforik açılımlarına yer veren sergi, coğrafi bir konum olmanın ötesinde, toplumsal ve ekonomik bir etkileşim alanı olarak liman bölgelerini görsel sanatlardaki yansımalarıyla araştırıyor.
LİMAN’daki sanatçılar
Nevin Aladağ, Meriç Algün Ringborg, Hüseyin B. Alptekin, Avni Arbaş, Volkan Aslan, Turgut Atalay, Antonio Cosentino, Darzanà (Feride Çiçekoğlu, Mehmet Kütükçüoğlu, Ertuğ Uçar), Hasan Deniz, Cevat Dereli, Abidin Dino, Feyhaman Duran, Mıgırdiç Givanian, Ara Güler, Nedim Günsür, Nuri İyem, Özer Kabaş, Borga Kantürk, Gülsün Karamustafa, Volkan Kızıltunç, Muhsin Kut, Mıgırdiç Melkon, Yasemin Özcan, Serkan Özkaya, Sébah & Joaillier, Arslan Sükan, Hüsnü Tengüz, Cemal Tollu, Selim Turan, Ömer Uluç, xurban_collective (Güven İncirlioğlu, Hakan Topal), Mümtaz Yener, Fausto Zonaro
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2kyVloB
via IFTTT