3 Şubat 2017 Cuma

E-Posta Pazarlama Mobille Büyüyor Geçmişi neredeyse internetin kendisi kadar eski olan e-posta pazarlama, yanlış uygulamalar ve yaşananan suistimaller sebebiyle geçmişte bir miktar güven kaybetmiş olsa da, markalar için hâlâ en etkili dijital pazarlama yöntemi olma özelliğini koruyor. Sosyal medyanın gücünün her geçen gün artmasıyla birlikte internette iletişimin kuralları da değişiyor. Kullanıcıların da mobil cihazları bilgisayarlara tercih etmeye başlaması, şirketlerin iletişim ve pazarlama yöntemlerini gözden geçirmelerini zorunlu kılıyor. Öncelikle markaların iletişim için kurguladıkları, iyi yapılandırılmış bir pazarlama kampanyası ölçülebilir ve objektif olmalı. Bu noktada çoğu pazarlama stratejisinin aksine, e-posta ile pazarlama kapsamlı biçimde izlenebilir ve ölçülebilir sonuçlar üretmesiyle öne çıkıyor. MARKALARA ÖZEL PAZARLAMA KURGULARI Çeşitli dijital pazarlama hizmetlerini bünyesinde barındıran Related Digital Group bünyesinde faaliyet gösteren ve e-posta ile pazarlama konusunda uzmanlığıyla haklı bir üne sahip olan Related Digital Group’un Pazarlama Direktörü Bahri Cemre Paçun, “Markalar için en etkili dijital pazarlama yöntemlerinden biri e-postadan geçiyor. euromessage olarak markalara ihtiyaçlarına odaklanmış ve yüksek geri dönüş elde edip analiz için elverişli veri toplayabilecekleri kurgular hazırlıyoruz.” dedi. Şirketlerin entegre e-posta pazarlaması yoluyla, listelerindeki kullanıcıların gönderilen e-postalar ile etkileşimin ötesinde web sitelerinde ve mobil uygulamalarında tam olarak hangi ürün ve içerikler ile ilgilendiklerini de görebildiğine dikkat çeken Cemre Paçun, “Bu veriler sayesinde takipçilerinin hangi içeriklerle ya da özellikle hangi kampanyayla gerçekten ilgilendiğini ölçüp, onlarla tüm dijital kanallardaki etkileşimlerinde daha sağlıklı ve ilgili ilişki kurabilir.” şeklinde konuştu. ERİŞİM GÜCÜ EN YÜKSEK KANAL: E-POSTA WhatsApp gibi anında mesajlaşma uygulamalarının popülaritesini artırdığı günümüzde telefonlarda kısa mesaj servisi ve bilgisayarlardaki MSN Messenger ve Google Talk gibi sohbet yazılımları gözden düşmüş olsa da, e-posta gücünü artırmaya devam etti. Pazarlama alanında yaptığı etkili çalışmalarla bilinen Radicati Group’un öngörü araştırmasına göre, 2018’de dünya üzerindeki aktif e-posta sayısının 5,2 milyar olması bekleniyor. Şu anda dünyanın en kullanışlı e-posta servisi olarak görülen Gmail’in tek başına 1 milyar aktif kullanıcısı bulunuyor. Google’ın verdiği bilgiye göre Gmail kullanıcılarının %75’i e-postalarını ilk olarak mobil cihazdan kontrol ediyor. euromessage’ın araştırmalarına göre, mobilin yükselişi e-postaya olan bağlılığı artırdı. Anında mesajlaşma yazılımları pek çok iletişim araç ve yöntemini etkilese de e-posta hâlâ internette en önemli kanallardan biri ve mobil kullanıcılar da e-postadan vazgeçmiyor. Aksine, gelişen mobil cihazlar ve uygulamalar sayesinde e-posta kutuları daha sık ziyaret ediliyor ve daha çok e-posta okunup yazılıyor. Bu da tüm kanallarda daha doğru ürün önerileri, kişiye özel yaşam döngüsü programları ve kişiselleştirilmiş kampanyalar yaratmak için daha zengin bir veriye erişim sağlıyor. MOBİL DEVRİM E-POSTAYA YARADI euromessage’ın bu tespitini doğrulayan bir başka araştırma, Litmus’tan geliyor. İsabetli araştırma ve analizleriyle sektöre yön veren şirketlerden biri olan Litmus’un güncel bir çalışması göre e-posta, dünyanın bir numaralı dijital mecrası konumunda. İnternette arama motorlarından bile daha fazla kullanılan e-posta, mobil cihazlarda da telefonla görüşmeden bile daha çok kullanılıyor. Movable Ink’in yaptığı araştırma ise iPhone kullanıcılarının e-postaya ne denli katılımcı olduğunu gözler önüne seriyor. Araştırmaya göre mobil cihazlardan açılan e-postaların yüzde 41’i iPhone üzerinden açılıyor. iPhone kullanıcı profili göz önünde bulundurulduğunda, markalar için mobil e-posta kullanıcılarının ne kadar değerli olduğu anlaşılıyor. İSTATİSTİKLER E-POSTA PAZARLAMAYI YÜCELTİYOR E-posta ile pazarlamanın değerini markalara anlatmak için ellerinde çok etkileyici veriler olduğunu aktaran Related Digital Group Pazarlama Direktörü Bahri Cemre Paçun, özellikle üst sosyo-ekonomik statü grupları için e-posta iletişiminin önemli fırsatlarla yüklü olduğunun altını çiziyor. B2B Marketing Insider’ın yaptığı araştırmaya göre, beyaz yakalıların saatte ortalama 30 kez e-postalarıyla ilgilendiği bilgisini paylaşan Paçun, markaların yeni müşteri kazanmasında da altın anahtarın e-posta ile pazarlama olduğunu ifade ediyor. E-posta ile pazarlamanın gücünü farklı yönleriyle ortaya koyan istatistikleri şu şekilde derledik: Marketing Sherpa’nın yaptığı araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 72’si, markaların kendileriyle iletişim kurma yöntemleri arasında e-postayı tercih ediyor. Aynı araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 61’i haftada en az bir defa promosyon e-postası almaktan hoşlandıklarını belirtirken, yüzde 28’i daha sık promosyon e-postası almaktan rahatsız olmayacaklarını söylüyor. Nielsen Norman Group’un orta gelir grubu üzerinde yaptığı araştırma, bu gelir grubunun yüzde 90’ı markaların kendisiyle iletişim kurması için e-postayı tercih ettiğini ortaya koyuyor. Direct Marketing Association’ın yayınladığı araştırmada, online alışveriş yapan tüketicilerin yüzde 66’sı e-posta pazarlama yoluyla en az bir kez alışveriş yapmış durumda. Harris Interactive’in yaptığı araştırma da, tüketicilerin yüzde 81’inin kişiselleştirilmiş, segmente edilmiş ya da davranışsal hedefleme yapılmış e-postalar aldıklarında satın almaya yöneldiklerini ortaya koyuyor. B2B Marketing Insider’ın yaptığı araştırmaya göre, beyaz yakalılar saatte ortalama 30 kez e-postalarıyla ilgileniyor. McKinsey & Company’nin yaptığı yeni bir araştırma, e-posta ile pazarlamanın yeni müşteri kazanma konusunda Facebook ve Twitter’dan 40 kat daha etkili olduğu sonucunu ortaya koyuyor. Gigaom Research’ün pazarlamacılar üzerinde gerçekleştirdiği araştırmasına göre marka bilinirliği, müşteri edinme, geri dönüş alma ve müşterileri elde tutma konusunda e-posta pazarlama açık farkla en etkili dijital pazarlama yöntemi.

Geçmişi neredeyse internetin kendisi kadar eski olan e-posta pazarlama, yanlış uygulamalar ve yaşananan suistimaller sebebiyle geçmişte bir miktar güven kaybetmiş olsa da, markalar için hâlâ en etkili dijital pazarlama yöntemi olma özelliğini koruyor.

Sosyal medyanın gücünün her geçen gün artmasıyla birlikte internette iletişimin kuralları da değişiyor. Kullanıcıların da mobil cihazları bilgisayarlara tercih etmeye başlaması, şirketlerin iletişim ve pazarlama yöntemlerini gözden geçirmelerini zorunlu kılıyor.

Öncelikle markaların iletişim için kurguladıkları, iyi yapılandırılmış bir pazarlama kampanyası ölçülebilir ve objektif olmalı. Bu noktada çoğu pazarlama stratejisinin aksine, e-posta ile pazarlama kapsamlı biçimde izlenebilir ve ölçülebilir sonuçlar üretmesiyle öne çıkıyor.

MARKALARA ÖZEL PAZARLAMA KURGULARI

Çeşitli dijital pazarlama hizmetlerini bünyesinde barındıran Related Digital Group bünyesinde faaliyet gösteren ve e-posta ile pazarlama konusunda uzmanlığıyla haklı bir üne sahip olan Related Digital Group’un Pazarlama Direktörü Bahri Cemre Paçun, “Markalar için en etkili dijital pazarlama yöntemlerinden biri e-postadan geçiyor. euromessage olarak markalara ihtiyaçlarına odaklanmış ve yüksek geri dönüş elde edip analiz için elverişli veri toplayabilecekleri kurgular hazırlıyoruz.” dedi.

Şirketlerin entegre e-posta pazarlaması yoluyla, listelerindeki kullanıcıların gönderilen e-postalar ile etkileşimin ötesinde web sitelerinde ve mobil uygulamalarında tam olarak hangi ürün ve içerikler ile ilgilendiklerini de görebildiğine dikkat çeken Cemre Paçun, “Bu veriler sayesinde takipçilerinin hangi içeriklerle ya da özellikle hangi kampanyayla gerçekten ilgilendiğini ölçüp, onlarla tüm dijital kanallardaki etkileşimlerinde daha sağlıklı ve ilgili ilişki kurabilir.” şeklinde konuştu.

ERİŞİM GÜ EN YÜKSEK KANAL: E-POSTA

WhatsApp gibi anında mesajlaşma uygulamalarının popülaritesini artırdığı günümüzde telefonlarda kısa mesaj servisi ve bilgisayarlardaki MSN Messenger ve Google Talk gibi sohbet yazılımları gözden düşmüş olsa da, e-posta gücünü artırmaya devam etti.

Pazarlama alanında yaptığı etkili çalışmalarla bilinen Radicati Group’un öngörü araştırmasına göre, 2018’de dünya üzerindeki aktif e-posta sayısının 5,2 milyar olması bekleniyor. Şu anda dünyanın en kullanışlı e-posta servisi olarak görülen Gmail’in tek başına 1 milyar aktif kullanıcısı bulunuyor. Google’ın verdiği bilgiye göre Gmail kullanıcılarının %75’i e-postalarını ilk olarak mobil cihazdan kontrol ediyor.

euromessage’ın araştırmalarına göre, mobilin yükselişi e-postaya olan bağlılığı artırdı. Anında mesajlaşma yazılımları pek çok iletişim araç ve yöntemini etkilese de e-posta hâlâ internette en önemli kanallardan biri ve mobil kullanıcılar da e-postadan vazgeçmiyor. Aksine, gelişen mobil cihazlar ve uygulamalar sayesinde e-posta kutuları daha sık ziyaret ediliyor ve daha çok e-posta okunup yazılıyor. Bu da tüm kanallarda daha doğru ürün önerileri, kişiye özel yaşam döngüsü programları ve kişiselleştirilmiş kampanyalar yaratmak için daha zengin bir veriye erişim sağlıyor.

MOBİL DEVRİM E-POSTAYA YARADI

euromessage’ın bu tespitini doğrulayan bir başka araştırma, Litmus’tan geliyor. İsabetli araştırma ve analizleriyle sektöre yön veren şirketlerden biri olan Litmus’un güncel bir çalışması göre e-posta, dünyanın bir numaralı dijital mecrası konumunda. İnternette arama motorlarından bile daha fazla kullanılan e-posta, mobil cihazlarda da telefonla görüşmeden bile daha çok kullanılıyor.

Movable Ink’in yaptığı araştırma ise iPhone kullanıcılarının e-postaya ne denli katılımcı olduğunu gözler önüne seriyor. Araştırmaya göre mobil cihazlardan açılan e-postaların yüzde 41’i iPhone üzerinden açılıyor. iPhone kullanıcı profili göz önünde bulundurulduğunda, markalar için mobil e-posta kullanıcılarının ne kadar değerli olduğu anlaşılıyor.

İSTATİSTİKLER E-POSTA PAZARLAMAYI YÜCELTİYOR

E-posta ile pazarlamanın değerini markalara anlatmak için ellerinde çok etkileyici veriler olduğunu aktaran Related Digital Group Pazarlama Direktörü Bahri Cemre Paçun, özellikle üst sosyo-ekonomik statü grupları için e-posta iletişiminin önemli fırsatlarla yüklü olduğunun altını çiziyor. B2B Marketing Insider’ın yaptığı araştırmaya göre, beyaz yakalıların saatte ortalama 30 kez e-postalarıyla ilgilendiği bilgisini paylaşan Paçun, markaların yeni müşteri kazanmasında da altın anahtarın e-posta ile pazarlama olduğunu ifade ediyor.

  • E-posta ile pazarlamanın gücünü farklı yönleriyle ortaya koyan istatistikleri şu şekilde derledik:
  • Marketing Sherpa’nın yaptığı araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 72’si, markaların kendileriyle iletişim kurma yöntemleri arasında e-postayı tercih ediyor.
  • Aynı araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 61’i haftada en az bir defa promosyon e-postası almaktan hoşlandıklarını belirtirken, yüzde 28’i daha sık promosyon e-postası almaktan rahatsız olmayacaklarını söylüyor.
  • Nielsen Norman Group’un orta gelir grubu üzerinde yaptığı araştırma, bu gelir grubunun yüzde 90’ı markaların kendisiyle iletişim kurması için e-postayı tercih ettiğini ortaya koyuyor.
  • Direct Marketing Association’ın yayınladığı araştırmada, online alışveriş yapan tüketicilerin yüzde 66’sı e-posta pazarlama yoluyla en az bir kez alışveriş yapmış durumda.
  • Harris Interactive’in yaptığı araştırma da, tüketicilerin yüzde 81’inin kişiselleştirilmiş, segmente edilmiş ya da davranışsal hedefleme yapılmış e-postalar aldıklarında satın almaya yöneldiklerini ortaya koyuyor.
  • B2B Marketing Insider’ın yaptığı araştırmaya göre, beyaz yakalılar saatte ortalama 30 kez e-postalarıyla ilgileniyor.
  • McKinsey & Company’nin yaptığı yeni bir araştırma, e-posta ile pazarlamanın yeni müşteri kazanma konusunda Facebook ve Twitter’dan 40 kat daha etkili olduğu sonucunu ortaya koyuyor.
  • Gigaom Research’ün pazarlamacılar üzerinde gerçekleştirdiği araştırmasına göre marka bilinirliği, müşteri edinme, geri dönüş alma ve müşterileri elde tutma konusunda e-posta pazarlama açık farkla en etkili dijital pazarlama yöntemi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2jKcSYQ
via IFTTT

E-Posta Pazarlama Mobille Büyüyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2jKcSYQ

Dış ticaret açığı 2016’da geriledi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2k2Gr96

Dış ticaret açığı 2016’da geriledi Türkiye’nin ihracatı, 2016’da 142 milyar 606 milyon dolar, ithalatı 198 milyar 602 milyon dolar oldu. Dış ticaret açığı ise bir önceki yıla göre yüzde 11,7 azalarak 55 milyar 996 milyon dolara geriledi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2016 yılı dış ticaret istatistiklerini açıkladı. Buna göre, Türkiye’nin ihracatı, 2016’da bir önceki yıla göre yüzde 0,9 azalarak 142 milyar 606 milyon dolar, ithalatı yüzde 4,2 düşerek 198 milyar 602 milyon dolar oldu. Dış ticaret geriledi Dış ticaret açığı, yüzde 11,7 azalarak 55 milyar 996 milyon dolara geriledi. İhracat aralık ayında arttı TÜİK ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı işbirliğiyle oluşturulan 2016 yılı aralık ayına ilişkin geçici dış ticaret verileri açıklandı. Buna göre, ihracat, geçen yılın aralık ayında 2015 yılının aynı ayına göre yüzde 9 arttı ve 12 milyar 807 milyon dolara ulaştı. Aynı dönemde ithalat ise yüzde 2,3 artış kaydetti ve 18 milyar 405 milyon dolar olarak hesaplandı. Söz konusu ayda dış ticaret açığı, yüzde 10,3 azalarak 6 milyar 241 milyon dolardan 5 milyar 598 milyon dolara geriledi. İhracatın ithalatı karşılama oranı, 2015 yılı aralık ayında yüzde 65,3 iken, geçen yılın aynı ayında yüzde 69,6’ya yükseldi. Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış seriye göre, geçen yıl aralık ayında bir önceki aya göre ihracat yüzde 0,5 azaldı, ithalat ise yüzde 6,1 arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış seriye göre ise 2016 Aralık’ta önceki yılın aynı ayına göre ihracat yüzde 9,1, ithalat da yüzde 5,4 artış gösterdi. Avrupa Birliğinin ihracattaki payı Aralık 2015’te yüzde 46,1 iken, geçen yılın aynı döneminde yüzde 44,3 oldu. AB’ye yapılan ihracat, 2015 yılının aynı ayına göre yüzde 4,8 artarak 5 milyar 670 milyon dolar olarak gerçekleşti. Almanya ihracatta lider En fazla ihracat yapılan ülke Almanya oldu. Almanya’ya yapılan ihracat bu dönemde 1 milyar 189 milyon dolar olurken, bu ülkeyi sırasıyla 795 milyon dolarla Irak, 768 milyon dolarla İngiltere ve 759 milyon dolarla BAE takip etti. İthalatta ilk sırayı Çin aldı. Çin’den yapılan ithalat, geçen yılın aralık ayında 1 milyar 863 milyon dolar oldu. Bu ülkeyi sırasıyla 1 milyar 813 milyon dolarla Almanya, 1 milyar 352 milyon dolarla Rusya ve 902 milyon dolarla İtalya izledi. Kaynak:AA

Türkiye’nin ihracatı, 2016’da 142 milyar 606 milyon dolar, ithalatı 198 milyar 602 milyon dolar oldu. Dış ticaret açığı ise bir önceki yıla göre yüzde 11,7 azalarak 55 milyar 996 milyon dolara geriledi.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2016 yılı dış ticaret istatistiklerini açıkladı.

Buna göre, Türkiye’nin ihracatı, 2016’da bir önceki yıla göre yüzde 0,9 azalarak 142 milyar 606 milyon dolar, ithalatı yüzde 4,2 düşerek 198 milyar 602 milyon dolar oldu.

Dış ticaret geriledi

Dış ticaret açığı, yüzde 11,7 azalarak 55 milyar 996 milyon dolara geriledi.

İhracat aralık ayında arttı

TÜİK ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı işbirliğiyle oluşturulan 2016 yılı aralık ayına ilişkin geçici dış ticaret verileri açıklandı.

Buna göre, ihracat, geçen yılın aralık ayında 2015 yılının aynı ayına göre yüzde 9 arttı ve 12 milyar 807 milyon dolara ulaştı. Aynı dönemde ithalat ise yüzde 2,3 artış kaydetti ve 18 milyar 405 milyon dolar olarak hesaplandı.

Söz konusu ayda dış ticaret açığı, yüzde 10,3 azalarak 6 milyar 241 milyon dolardan 5 milyar 598 milyon dolara geriledi.

İhracatın ithalatı karşılama oranı, 2015 yılı aralık ayında yüzde 65,3 iken, geçen yılın aynı ayında yüzde 69,6’ya yükseldi.

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış seriye göre, geçen yıl aralık ayında bir önceki aya göre ihracat yüzde 0,5 azaldı, ithalat ise yüzde 6,1 arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış seriye göre ise 2016 Aralık’ta önceki yılın aynı ayına göre ihracat yüzde 9,1, ithalat da yüzde 5,4 artış gösterdi.

Avrupa Birliğinin ihracattaki payı Aralık 2015’te yüzde 46,1 iken, geçen yılın aynı döneminde yüzde 44,3 oldu. AB’ye yapılan ihracat, 2015 yılının aynı ayına göre yüzde 4,8 artarak 5 milyar 670 milyon dolar olarak gerçekleşti.

Almanya ihracatta lider

En fazla ihracat yapılan ülke Almanya oldu. Almanya’ya yapılan ihracat bu dönemde 1 milyar 189 milyon dolar olurken, bu ülkeyi sırasıyla 795 milyon dolarla Irak, 768 milyon dolarla İngiltere ve 759 milyon dolarla BAE takip etti.

İthalatta ilk sırayı Çin aldı. Çin’den yapılan ithalat, geçen yılın aralık ayında 1 milyar 863 milyon dolar oldu. Bu ülkeyi sırasıyla 1 milyar 813 milyon dolarla Almanya, 1 milyar 352 milyon dolarla Rusya ve 902 milyon dolarla İtalya izledi.

Kaynak:AA



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2k2Gr96
via IFTTT

İnsan ve Robot Karşılıklı Satranç Oynayacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2kYNLXt

İnsan ve Robot Karşılıklı Satranç Oynayacak Geleceğin mühendisleri Doğuş Üniversitesi’nde Mitsubishi Electric’in 6 eksenli robotuyla uygulama yapıyor Fabrika otomasyonu alanında dünyanın önde gelen markalarından Mitsubishi Electric, sanayideki rolü hızla artan endüstriyel robot teknolojilerine yön verecek mühendislerin yetiştirilmesi amacıyla üniversitelere Robot Eğitim Merkezi kurulmasına destek oluyor. Mitsubishi Electric tarafından Doğuş Üniversitesi işbirliğiyle kurulan Endüstriyel Otomasyon ve Robot Teknolojileri Eğitim Merkezi’nde teorik derslerinin uygulamasını gerçekleştiren öğrenciler, daha önce dans ettirdikleri robota şimdi de insanla karşılıklı satranç oynatmayı hedefliyor. Sanayi 4.0 evresi ile birlikte fabrikaların üretim sürecinde kritik önem taşıyan robotlar, sağladıkları hız ve kolaylıklarla her geçen gün sanayide daha çok rol alıyor. Yaşanan gelişime paralel olarak, hem sanayide hem de bilim ve sağlık alanlarında kullanılan endüstriyel robotları programlayabilecek, üretim hatlarına entegrasyonunu sağlayabilecek ve yeni robotlar tasarlayabilecek mühendislerin yetiştirilmesi önem kazanıyor. Fabrika otomasyonu ve ileri robot teknolojileri alanında dünyanın önde gelen markalarından Mitsubishi Electric, Türkiye’de gelecekte otomasyon ve ileri robot teknolojilerine yön verecek uzmanların yetiştirilmesi amacıyla eğitime destek oluyor. Üniversitelerin mühendislik fakültelerinde Robot Eğitim Merkezi kurulmasına öncülük eden Mitsubishi Electric 6 eksenli endüstriyel robotu ile Doğuş Üniversitesi’nde de öğrencilerin ileri teknolojiyi kullanarak, inovatif fikirlerinin hayat bulmasına katkı sağlıyor Mitsubishi Electric tarafından Doğuş Üniversitesi işbirliğiyle kurulan Endüstriyel Otomasyon ve Robot Teknolojileri Eğitim Merkezi’nde birçok başarılı projeye imza atılıyor. Bugüne kadar 77 öğrencinin başarı sertifikası aldığı eğitim merkezinde, ulusal ve uluslararası akademik çalışmalar ve projeler hayata geçiriliyor. 2015 yılında Mitsubishi Electric’in 6 eksenli endüstriyel robotunu, esnek dans figürlerine bir insan gibi tepki verebilecek şekilde programlayarak gerçekleştirdikleri teknoart dans şovu ile büyük beğeni toplayan geleceğin mühendis adayları şimdi de robota satranç oynamayı öğretiyor. Robot simülatörü ile satranç projesi Teknoloji eğitiminin oyunlarla ilişkilendirilerek somutlaştırılması, karmaşık teknolojilerin öğrenilmesinin kolay ve zevkli hale gelmesini sağlıyor. Bu noktadan hareketle, robotik alanı içinde özellikle insan-makine etkileşimi çalışmaları için cazip bir konu olan satranç oyununu tercih eden Doğuş Üniversitesi öğrencileri, teknolojinin ne kadar ilerlediğini göstermek amacıyla insanı yenebilecek bir bilgisayar yazılımı geliştirmek için çalışıyor. İnsanla karşılıklı satranç oynayabilen bir robotik sistem geliştirmeyi hedefleyen Robot ile Satranç Projesi” üç aşamadan oluşuyor. Projenin birinci aşaması için “el hareketleri tanıma kütüphanesi” tasarlayan öğrenciler, bu kütüphane ile kullanıcıların bir mouse ya da klavye yerine ellerini kullanarak robotu simülatörde kontrol edip satranç taşlarını hareket ettirmelerini sağladı. Projenin ikinci aşamasında ise Mitsubishi Electric robotu kullanılarak satranç oynayan sistem geliştirildi. Bu aşamada insan hamlesi bilgisayarda tasarlanmış bir ara yüzle yapılıyor ve bilgisayar hamlenin satranç kurallarına uygunluğunu kontrol ederek hem ekranda hem de satranç tahtasında hareket gerçekleştiriyor. İnsan hamlesinin ardından ise yine ara yüzde ve satranç tahtasında robot hamlesini gerçekleştiriyor. Çalışmalarına devam edilen projenin son aşamasında ise görme sensörü yardımıyla insan ve robota karşılıklı satranç oynatmak hedefleniyor. Sektör profesyonellerine temel robot eğitimi Doğuş Üniversitesi ve Mitsubishi Electric işbirliğiyle kurulan Endüstriyel Otomasyon ve Robot Teknolojileri Eğitim Merkezi’nde, mühendislik fakültesi öğrencileri robot teknolojileri ve ileri hareket kontrolü derslerinin uygulamalarını yapıyor. Robotların eğitimde kullanılması bireyin yaratıcı düşünme, kendine güven, iletişim, liderlik, nesneleri anlamlandırma ve teorik bilgiyi pratiğe dökme becerilerini geliştiriyor. 2015 yılından bu yana 77 öğrencinin başarı sertifikası aldığı eğitim merkezinde, öğrenciler yaz stajları ve bitirme projelerinde de Mitsubishi Electric robotlarını kullanabildiği gibi sektör profesyonelleri için de temel robot eğitimi düzenleniyor. Gerçek zamanlı haberleşme gücü PLC CPU, Robot CPU, Motion CPU, CNC CPU gibi birçok farklı otomasyon disiplinini bir araya getiren Multi CPU özelliğiyle mükemmel çözüm sunan Mitsubishi Electric robotlarının bu yapısı sayesinde, bilim insanlarının teorik dünyalarında oluşturdukları matematik modellerle gerçek zamanlı haberleşme gücüne sahip bir kontrol alt yapısına sahip olunması sağlanıyor. Ethernet, Profibus, Profinet, DeviceNet ve CC-Link network bağlantıları, robotların daha büyük sistemlere kolayca entegre olmasını sağlayarak kullanıcılara işlemlerin tüm evresinde erişim imkanı sunuyor. Mitsubishi Electric robotları, 64 bit Risc CPU yapısı ile çevre cihazlarla (örneğin görüntü işleme cihazları) tıpkı kendi eklemi gibi kolaylıkla uyum sağlıyor. 7 kameranın bir robota Ethernet üzerinden bağlanabildiği bu ileri teknolojide, yüksek hızlı işlem gücü Matlab gibi teorik simulasyon yazılımlarıyla entegrasyonu gerçekleştiriyor. Mitsubishi Electric Corporation Hakkında Mitsubishi Electric Corporation, güvenilir ve yüksek kaliteli ürünler üretmekte 90 yılı aşkın tecrübeye sahip ve bilgi işlem ve iletişim sistemleri, uzay geliştirme ve uydu iletişimleri, tüketici elektroniği cihazları, sanayi teknolojileri, enerji, nakliye ve inşaat makinelerinde kullanılan elektrikli ve elektronik donanımların üretimi, pazarlaması ve satışında dünyadaki ileri gelen markalardan biri olarak kabul ediliyor. Mitsubishi Electric, kurumsal ilkesi “Changes for the Better” (Daha İyisi İçin Değişim) ve çevre ilkesi “Eco Changes” (Eko Değişim) doğrultusunda küresel ve önde gelen çevre dostu bir şirket olmayı ve toplumu teknolojileriyle zenginleştirmeyi hedefliyor. Şirket 31 Mart 2016’da sona eren mali yılda 4,394.3 milyar Yen (38,8 milyar USD*) konsolide grup satışı elde etti. Ayrıntılı bilgi için;http://ift.tt/1bAJs71 * Tokyo Döviz Borsası’nın 31 Mart 2016’da ilan ettiği 1 USD=113 Yen kambiyo kurundan hesaplanmıştır. Mitsubishi Electric’in Türkiye’deki Faaliyetleri Hakkında Mitsubishi Electric’in Türkiye’deki ana faaliyet alanları; klima sistemleri, fabrika otomasyon sistemleri, CNC mekatronik sistemler ve ileri robot teknolojilerinin satış ve satış sonrası hizmetlerinden oluşuyor. Şirket, bu faaliyetlerinin yanı sıra uydular, asansör, görsel veri sistemleri, güç kaynakları ve ulaştırma bağlantılı altyapı işlerine de destek veriyor. Türkiye’nin ve komşu ülkelerin iletişim ve yayıncılık altyapısına katkıda bulunan Türksat 4A ve 4B uydularının üreticisi olan Mitsubishi Electric, uyduların yanı sıra Marmaray projesinde kullanılan otomasyon teknolojisi ile de dikkat çekiyor. Nisan 2016’da Türkiye’de ev tipi klima geliştirme ve üretim şirketi kuran Mitsubishi Electric, Ocak 2018’de Manisa fabrikasında üretim yapmaya hazırlanıyor. Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri Hakkında Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri; otomotiv, gıda, paketleme, metal ve PVC işleme makineleri gibi çeşitli alanlarda Türkiye’nin önde gelen sanayi kuruluşlarına hızlı entegrasyon, üretkenlik, esneklik ve verimlilik konusunda katma değer sağlıyor. “Sanayi 4.0” olarak da adlandırılan yeni endüstri evresine e-F@ctory, yani dijital fabrika konseptiyle yanıt veriyor.

Geleceğin mühendisleri Doğuş Üniversitesi’nde Mitsubishi Electric’in 6 eksenli robotuyla uygulama yapıyor

Fabrika otomasyonu alanında dünyanın önde gelen markalarından Mitsubishi Electric, sanayideki rolü hızla artan endüstriyel robot teknolojilerine yön verecek mühendislerin yetiştirilmesi amacıyla üniversitelere Robot Eğitim Merkezi kurulmasına destek oluyor. Mitsubishi Electric tarafından Doğuş Üniversitesi işbirliğiyle kurulan Endüstriyel Otomasyon ve Robot Teknolojileri Eğitim Merkezi’nde teorik derslerinin uygulamasını gerçekleştiren öğrenciler, daha önce dans ettirdikleri robota şimdi de insanla karşılıklı satranç oynatmayı hedefliyor.

Sanayi 4.0 evresi ile birlikte fabrikaların üretim sürecinde kritik önem taşıyan robotlar, sağladıkları hız ve kolaylıklarla her geçen gün sanayide daha çok rol alıyor. Yaşanan gelişime paralel olarak, hem sanayide hem de bilim ve sağlık alanlarında kullanılan endüstriyel robotları programlayabilecek, üretim hatlarına entegrasyonunu sağlayabilecek ve yeni robotlar tasarlayabilecek mühendislerin yetiştirilmesi önem kazanıyor. Fabrika otomasyonu ve ileri robot teknolojileri alanında dünyanın önde gelen markalarından Mitsubishi Electric, Türkiye’de gelecekte otomasyon ve ileri robot teknolojilerine yön verecek uzmanların yetiştirilmesi amacıyla eğitime destek oluyor. Üniversitelerin mühendislik fakültelerinde Robot Eğitim Merkezi kurulmasına öncülük eden Mitsubishi Electric 6 eksenli endüstriyel robotu ile Doğuş Üniversitesi’nde de öğrencilerin ileri teknolojiyi kullanarak, inovatif fikirlerinin hayat bulmasına katkı sağlıyor

Mitsubishi Electric tarafından Doğuş Üniversitesi işbirliğiyle kurulan Endüstriyel Otomasyon ve Robot Teknolojileri Eğitim Merkezi’nde birçok başarılı projeye imza atılıyor. Bugüne kadar 77 öğrencinin başarı sertifikası aldığı eğitim merkezinde, ulusal ve uluslararası akademik çalışmalar ve projeler hayata geçiriliyor. 2015 yılında Mitsubishi Electric’in 6 eksenli endüstriyel robotunu, esnek dans figürlerine bir insan gibi tepki verebilecek şekilde programlayarak gerçekleştirdikleri teknoart dans şovu ile büyük beğeni toplayan geleceğin mühendis adayları şimdi de robota satranç oynamayı öğretiyor.

Robot simülatörü ile satranç projesi

Teknoloji eğitiminin oyunlarla ilişkilendirilerek somutlaştırılması, karmaşık teknolojilerin öğrenilmesinin kolay ve zevkli hale gelmesini sağlıyor. Bu noktadan hareketle, robotik alanı içinde özellikle insan-makine etkileşimi çalışmaları için cazip bir konu olan satranç oyununu tercih eden Doğuş Üniversitesi öğrencileri, teknolojinin ne kadar ilerlediğini göstermek amacıyla insanı yenebilecek bir bilgisayar yazılımı geliştirmek için çalışıyor. İnsanla karşılıklı satranç oynayabilen bir robotik sistem geliştirmeyi hedefleyen Robot ile Satranç Projesi” üç aşamadan oluşuyor.

Projenin birinci aşaması için “el hareketleri tanıma kütüphanesi” tasarlayan öğrenciler, bu kütüphane ile kullanıcıların bir mouse ya da klavye yerine ellerini kullanarak robotu simülatörde kontrol edip satranç taşlarını hareket ettirmelerini sağladı. Projenin ikinci aşamasında ise Mitsubishi Electric robotu kullanılarak satranç oynayan sistem geliştirildi. Bu aşamada insan hamlesi bilgisayarda tasarlanmış bir ara yüzle yapılıyor ve bilgisayar hamlenin satranç kurallarına uygunluğunu kontrol ederek hem ekranda hem de satranç tahtasında hareket gerçekleştiriyor. İnsan hamlesinin ardından ise yine ara yüzde ve satranç tahtasında robot hamlesini gerçekleştiriyor. Çalışmalarına devam edilen projenin son aşamasında ise görme sensörü yardımıyla insan ve robota karşılıklı satranç oynatmak hedefleniyor.

Sektör profesyonellerine temel robot eğitimi

Doğuş Üniversitesi ve Mitsubishi Electric işbirliğiyle kurulan Endüstriyel Otomasyon ve Robot Teknolojileri Eğitim Merkezi’nde, mühendislik fakültesi öğrencileri robot teknolojileri ve ileri hareket kontrolü derslerinin uygulamalarını yapıyor. Robotların eğitimde kullanılması bireyin yaratıcı düşünme, kendine güven, iletişim, liderlik, nesneleri anlamlandırma ve teorik bilgiyi pratiğe dökme becerilerini geliştiriyor. 2015 yılından bu yana 77 öğrencinin başarı sertifikası aldığı eğitim merkezinde, öğrenciler yaz stajları ve bitirme projelerinde de Mitsubishi Electric robotlarını kullanabildiği gibi sektör profesyonelleri için de temel robot eğitimi düzenleniyor.

Gerçek zamanlı haberleşme gücü

PLC CPU, Robot CPU, Motion CPU, CNC CPU gibi birçok farklı otomasyon disiplinini bir araya getiren Multi CPU özelliğiyle mükemmel çözüm sunan Mitsubishi Electric robotlarının bu yapısı sayesinde, bilim insanlarının teorik dünyalarında oluşturdukları matematik modellerle gerçek zamanlı haberleşme gücüne sahip bir kontrol alt yapısına sahip olunması sağlanıyor. Ethernet, Profibus, Profinet, DeviceNet ve CC-Link network bağlantıları, robotların daha büyük sistemlere kolayca entegre olmasını sağlayarak kullanıcılara işlemlerin tüm evresinde erişim imkanı sunuyor. Mitsubishi Electric robotları, 64 bit Risc CPU yapısı ile çevre cihazlarla (örneğin görüntü işleme cihazları) tıpkı kendi eklemi gibi kolaylıkla uyum sağlıyor. 7 kameranın bir robota Ethernet üzerinden bağlanabildiği bu ileri teknolojide, yüksek hızlı işlem gücü Matlab gibi teorik simulasyon yazılımlarıyla entegrasyonu gerçekleştiriyor.

Mitsubishi Electric Corporation Hakkında

Mitsubishi Electric Corporation, güvenilir ve yüksek kaliteli ürünler üretmekte 90 yılı aşkın tecrübeye sahip ve bilgi işlem ve iletişim sistemleri, uzay geliştirme ve uydu iletişimleri, tüketici elektroniği cihazları, sanayi teknolojileri, enerji, nakliye ve inşaat makinelerinde kullanılan elektrikli ve elektronik donanımların üretimi, pazarlaması ve satışında dünyadaki ileri gelen markalardan biri olarak kabul ediliyor. Mitsubishi Electric, kurumsal ilkesi “Changes for the Better” (Daha İyisi İçin Değişim) ve çevre ilkesi “Eco Changes” (Eko Değişim) doğrultusunda küresel ve önde gelen çevre dostu bir şirket olmayı ve toplumu teknolojileriyle zenginleştirmeyi hedefliyor. Şirket 31 Mart 2016’da sona eren mali yılda 4,394.3 milyar Yen (38,8 milyar USD*) konsolide grup satışı elde etti. Ayrıntılı bilgi için;http://ift.tt/1bAJs71

* Tokyo Döviz Borsası’nın 31 Mart 2016’da ilan ettiği 1 USD=113 Yen kambiyo kurundan hesaplanmıştır.

Mitsubishi Electric’in Türkiye’deki Faaliyetleri Hakkında

Mitsubishi Electric’in Türkiye’deki ana faaliyet alanları; klima sistemleri, fabrika otomasyon sistemleri, CNC mekatronik sistemler ve ileri robot teknolojilerinin satış ve satış sonrası hizmetlerinden oluşuyor. Şirket, bu faaliyetlerinin yanı sıra uydular, asansör, görsel veri sistemleri, güç kaynakları ve ulaştırma bağlantılı altyapı işlerine de destek veriyor. Türkiye’nin ve komşu ülkelerin iletişim ve yayıncılık altyapısına katkıda bulunan Türksat 4A ve 4B uydularının üreticisi olan Mitsubishi Electric, uyduların yanı sıra Marmaray projesinde kullanılan otomasyon teknolojisi ile de dikkat çekiyor. Nisan 2016’da Türkiye’de ev tipi klima geliştirme ve üretim şirketi kuran Mitsubishi Electric, Ocak 2018’de Manisa fabrikasında üretim yapmaya hazırlanıyor.

Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri Hakkında

Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri; otomotiv, gıda, paketleme, metal ve PVC işleme makineleri gibi çeşitli alanlarda Türkiye’nin önde gelen sanayi kuruluşlarına hızlı entegrasyon, üretkenlik, esneklik ve verimlilik konusunda katma değer sağlıyor. “Sanayi 4.0” olarak da adlandırılan yeni endüstri evresine e-F@ctory, yani dijital fabrika konseptiyle yanıt veriyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2kYNLXt
via IFTTT

“Jale İnan Yılın Kadını Ödülü” Avukat Sibel Önder’in


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2l3LUMV