
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
2 Şubat 2017 Perşembe
ABD’de Trump’ın göçmen yasağına tepki büyüyor

AVRASYA TÜNELİ 7 GÜN 24 SAAT KESİNTİSİZ HİZMETE BAŞLADI İstanbul’da araç trafiğinin çok yoğun olduğu Kumkapı ve Koşuyolu güzergahında kıtalararası yolculuk süresini 5 dakikaya indiren Avrasya Tüneli, 31 Ocak 2017 günü 07.00 itibarıyla 24 saat hizmet vermeye başladı. Asya ve Avrupa kıtalarını ilk kez deniz tabanı altından geçen iki katlı karayolu tüneliyle birbirine bağlayan Avrasya Tüneli, 20 Aralık 2016 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım’ın katıldığı törenle hizmete açılmıştı. Avrasya Tüneli, trafik sistemlerinin entegrasyonuna ilişkin çalışmalar nedeniyle 30 Ocak tarihine kadar 07.00-21.00 saatleri arasında hizmet veriyordu. Tünel çalışmalarının tamamlanmasıyla 31 Ocak 2017 günü 07:00 saatinden itibaren 7 gün 24 saat hizmet verilmeye başlandı. İki kıta arası kısa yol Trafik yoğunluğu fazla olan Asya yakasındaki D100 Karayolu ve Avrupa yakasındaki Kennedy Caddesi’ni bağlayan Avrasya Tüneli’yle mesafeler kısaldı. Bağlantı yollarının iyileştirilmesi ile akıcı hale getirilen güzergâh sayesinde tüneli kullananlar kıtalararası yolculuğu yaklaşık 5 dakikada tamamlıyor. İstanbul genelinde de seyahat sürelerini kısaltan Avrasya Tüneli ile İstanbullular zaman tasarrufu sağlıyor. Her geçen gün ilgi artıyor Avrasya Tüneli hizmete açıldığı ilk günden bu yana sürücülerden yoğun ilgi görüyor. Sahip olduğu ileri teknolojik özellikleriyle Avrasya Tüneli, Ocak ayının ilk haftasında etkili olan yoğun kar yağışı nedeniyle ulaşımın olumsuz etkilendiği İstanbul’da hızlı, konforlu ve güvenli bir ulaşım alternatifi olarak öne çıkmıştı. Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ) Hakkında (http://ift.tt/1UpUyj9) Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ), İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesini gerçekleştirmek üzere, 2009 yılında, Türkiye’den Yapı Merkezi ve Güney Kore’den SK E&C şirketleri tarafından kuruldu. Yapı Merkezi, büyük çaplı genel müteahhitlik işlerinde 50 yıllık deneyimi ve birikimiyle evrensel düzeyde öncü projeleri hayata geçiren, Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen inşaat firmalarındandır. SK E&C ise Güney Kore’nin üçüncü büyük iş grubu olan SK Group‘un inşaat ve mühendislik koludur. Yapı Merkezi ve SK E&C, dünyanın farklı bölgelerinde birçok başarılı altyapı ve ulaşım projelerini gerçekleştiren, dünya markası şirketlerdir.
İstanbul’da araç trafiğinin çok yoğun olduğu Kumkapı ve Koşuyolu güzergahında kıtalararası yolculuk süresini 5 dakikaya indiren Avrasya Tüneli, 31 Ocak 2017 günü 07.00 itibarıyla 24 saat hizmet vermeye başladı.
Asya ve Avrupa kıtalarını ilk kez deniz tabanı altından geçen iki katlı karayolu tüneliyle birbirine bağlayan Avrasya Tüneli, 20 Aralık 2016 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım’ın katıldığı törenle hizmete açılmıştı. Avrasya Tüneli, trafik sistemlerinin entegrasyonuna ilişkin çalışmalar nedeniyle 30 Ocak tarihine kadar 07.00-21.00 saatleri arasında hizmet veriyordu. Tünel çalışmalarının tamamlanmasıyla 31 Ocak 2017 günü 07:00 saatinden itibaren 7 gün 24 saat hizmet verilmeye başlandı.
İki kıta arası kısa yol
Trafik yoğunluğu fazla olan Asya yakasındaki D100 Karayolu ve Avrupa yakasındaki Kennedy Caddesi’ni bağlayan Avrasya Tüneli’yle mesafeler kısaldı. Bağlantı yollarının iyileştirilmesi ile akıcı hale getirilen güzergâh sayesinde tüneli kullananlar kıtalararası yolculuğu yaklaşık 5 dakikada tamamlıyor. İstanbul genelinde de seyahat sürelerini kısaltan Avrasya Tüneli ile İstanbullular zaman tasarrufu sağlıyor.
Her geçen gün ilgi artıyor
Avrasya Tüneli hizmete açıldığı ilk günden bu yana sürücülerden yoğun ilgi görüyor. Sahip olduğu ileri teknolojik özellikleriyle Avrasya Tüneli, Ocak ayının ilk haftasında etkili olan yoğun kar yağışı nedeniyle ulaşımın olumsuz etkilendiği İstanbul’da hızlı, konforlu ve güvenli bir ulaşım alternatifi olarak öne çıkmıştı.
Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ) Hakkında (http://ift.tt/1UpUyj9)
Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ), İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesini gerçekleştirmek üzere, 2009 yılında, Türkiye’den Yapı Merkezi ve Güney Kore’den SK E&C şirketleri tarafından kuruldu. Yapı Merkezi, büyük çaplı genel müteahhitlik işlerinde 50 yıllık deneyimi ve birikimiyle evrensel düzeyde öncü projeleri hayata geçiren, Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen inşaat firmalarındandır. SK E&C ise Güney Kore’nin üçüncü büyük iş grubu olan SK Group‘un inşaat ve mühendislik koludur. Yapı Merkezi ve SK E&C, dünyanın farklı bölgelerinde birçok başarılı altyapı ve ulaşım projelerini gerçekleştiren, dünya markası şirketlerdir.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ktsOTZ
via IFTTT
AVRASYA TÜNELİ 7 GÜN 24 SAAT KESİNTİSİZ HİZMETE BAŞLADI

EN GÜVENLİ HAVAYOLLARI HANGİLERİ? JACDEC HAVAYOLU GÜVENLİĞİ SIRALAMASI 2017 Sıralama 2016 değerlerine dayanarak oluşturulmuştur SIRALAMA HAVAYOLU KODU MERKEZ ÜLKE INDEX 2016 1 Cathay Pacific Airways CX, CPA Hong Kong China,Hong-Kong 0,005 2 Air New Zealand NZ, ANZ New Zealand New Zealand 0,007 3 Hainan Airlines HU, CHH China China 0,009 4 Qatar Airways QR, QTR Qatar Qatar 0,009 5 K L M KL, KLM Netherlands Netherlands 0,011 6 EVA Air BR, EVA Taiwan Taiwan 0,012 7 Emirates EK, UAE UAE United Arab Emirates 0,013 8 Etihad Airways EY, ETD UAE United Arab Emirates 0,014 9 QANTAS QF, QFA Australia Australia 0,015 10 Japan Airlines JL, JAL Japan Japan 0,015 11 All Nippon Airways NH, ANA Japan Japan 0,016 12 Lufthansa LH, DLH Germany Germany 0,016 13 TAP Portugal TP, TAP Portugal Portugal 0,017 14 Virgin Atlantic Airways VS, VIR UK United Kingdom 0,017 15 Delta Air Lines DL, DAL USA USA 0,018 16 Air Canada AC, ACA Canada Canada 0,02 17 jetBlue Airways B6, JBU USA USA 0,02 18 Virgin Australia VA, VOZ Australia Australia 0,02 19 British Airways BA, BAW UK United Kingdom 0,023 20 Air Berlin AB, BER Germany Germany 0,023 21 WestJet Airlines WS, WJA Canada Canada 0,023 22 Sichuan Airlines 3U, CSC China China 0,028 23 Norwegian Air Shuttle DY, NAX Norway Norway 0,032 24 Shenzhen Airlines ZH, CSZ China China 0,032 25 Iberia IB, IBE Spain Spain 0,034 26 Jetstar Airways JQ, JST Australia Australia 0,036 27 Southwest Airlines WN, SWA USA USA 0,037 28 EasyJet U2, EZY UK United Kingdom 0,037 29 AirAsia AK, AXM Malaysia Malaysia 0,043 30 Thomson Airways BY, TOM UK United Kingdom 0,047 31 United Airlines UA, UAL USA USA 0,051 32 Singapore Airlines SQ, SIA Singapore Singapore 0,051 33 China Eastern Airlines MU, CES China China 0,061 34 Ryanair FR, RYR Ireland Ireland 0,064 35 Swiss LX, SWR Switzerland Switzerland 0,064 36 LATAM Chile LA, LAN Chile Chile 0,095 37 Aeroflot SU, AFL Russia Russia 0,101 38 Jet Airways 9W, JAI India India 0,109 39 Alitalia AZ, AZA Italy Italy 0,113 40 Air India AI, AIC India India 0,115 41 Air China CA, CCA China China 0,121 42 Air France AF, AFR France France 0,127 43 Aeromexico AM, AMX Mexico Mexico 0,127 44 Alaska Airlines AS, ASA USA USA 0,143 45 American Airlines AA, AAL USA USA 0,146 46 China Southern Airlines CZ, CSN China China 0,171 47 Asiana Airlines OZ, AAR South Korea South Korea 0,215 48 Thai Airways Intl TG, THA Thailand Thailand 0,224 49 SAS Scandinavian Airlines SK, SAS Sweden (Multinational) 0,267 50 Turkish Airlines TK, THY Turkey Turkey 0,316
JACDEC HAVAYOLU GÜVENLİĞİ SIRALAMASI 2017
Sıralama 2016 değerlerine dayanarak oluşturulmuştur
| SIRALAMA | HAVAYOLU | KODU | MERKEZ | ÜLKE | INDEX 2016 |
| 1 | Cathay Pacific Airways | CX, CPA | Hong Kong | China,Hong-Kong | 0,005 |
| 2 | Air New Zealand | NZ, ANZ | New Zealand | New Zealand | 0,007 |
| 3 | Hainan Airlines | HU, CHH | China | China | 0,009 |
| 4 | Qatar Airways | QR, QTR | Qatar | Qatar | 0,009 |
| 5 | K L M | KL, KLM | Netherlands | Netherlands | 0,011 |
| 6 | EVA Air | BR, EVA | Taiwan | Taiwan | 0,012 |
| 7 | Emirates | EK, UAE | UAE | United Arab Emirates | 0,013 |
| 8 | Etihad Airways | EY, ETD | UAE | United Arab Emirates | 0,014 |
| 9 | QANTAS | QF, QFA | Australia | Australia | 0,015 |
| 10 | Japan Airlines | JL, JAL | Japan | Japan | 0,015 |
| 11 | All Nippon Airways | NH, ANA | Japan | Japan | 0,016 |
| 12 | Lufthansa | LH, DLH | Germany | Germany | 0,016 |
| 13 | TAP Portugal | TP, TAP | Portugal | Portugal | 0,017 |
| 14 | Virgin Atlantic Airways | VS, VIR | UK | United Kingdom | 0,017 |
| 15 | Delta Air Lines | DL, DAL | USA | USA | 0,018 |
| 16 | Air Canada | AC, ACA | Canada | Canada | 0,02 |
| 17 | jetBlue Airways | B6, JBU | USA | USA | 0,02 |
| 18 | Virgin Australia | VA, VOZ | Australia | Australia | 0,02 |
| 19 | British Airways | BA, BAW | UK | United Kingdom | 0,023 |
| 20 | Air Berlin | AB, BER | Germany | Germany | 0,023 |
| 21 | WestJet Airlines | WS, WJA | Canada | Canada | 0,023 |
| 22 | Sichuan Airlines | 3U, CSC | China | China | 0,028 |
| 23 | Norwegian Air Shuttle | DY, NAX | Norway | Norway | 0,032 |
| 24 | Shenzhen Airlines | ZH, CSZ | China | China | 0,032 |
| 25 | Iberia | IB, IBE | Spain | Spain | 0,034 |
| 26 | Jetstar Airways | JQ, JST | Australia | Australia | 0,036 |
| 27 | Southwest Airlines | WN, SWA | USA | USA | 0,037 |
| 28 | EasyJet | U2, EZY | UK | United Kingdom | 0,037 |
| 29 | AirAsia | AK, AXM | Malaysia | Malaysia | 0,043 |
| 30 | Thomson Airways | BY, TOM | UK | United Kingdom | 0,047 |
| 31 | United Airlines | UA, UAL | USA | USA | 0,051 |
| 32 | Singapore Airlines | SQ, SIA | Singapore | Singapore | 0,051 |
| 33 | China Eastern Airlines | MU, CES | China | China | 0,061 |
| 34 | Ryanair | FR, RYR | Ireland | Ireland | 0,064 |
| 35 | Swiss | LX, SWR | Switzerland | Switzerland | 0,064 |
| 36 | LATAM Chile | LA, LAN | Chile | Chile | 0,095 |
| 37 | Aeroflot | SU, AFL | Russia | Russia | 0,101 |
| 38 | Jet Airways | 9W, JAI | India | India | 0,109 |
| 39 | Alitalia | AZ, AZA | Italy | Italy | 0,113 |
| 40 | Air India | AI, AIC | India | India | 0,115 |
| 41 | Air China | CA, CCA | China | China | 0,121 |
| 42 | Air France | AF, AFR | France | France | 0,127 |
| 43 | Aeromexico | AM, AMX | Mexico | Mexico | 0,127 |
| 44 | Alaska Airlines | AS, ASA | USA | USA | 0,143 |
| 45 | American Airlines | AA, AAL | USA | USA | 0,146 |
| 46 | China Southern Airlines | CZ, CSN | China | China | 0,171 |
| 47 | Asiana Airlines | OZ, AAR | South Korea | South Korea | 0,215 |
| 48 | Thai Airways Intl | TG, THA | Thailand | Thailand | 0,224 |
| 49 | SAS Scandinavian Airlines | SK, SAS | Sweden | (Multinational) | 0,267 |
| 50 | Turkish Airlines | TK, THY | Turkey | Turkey | 0,316 |
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2jGrU1I
via IFTTT
Karavandan kar ambulansı üretildi Sakarya’da bir karavan firmasının zorlu kış şartlarında kullanılmak üzere ürettiği tam donanımlı “kar ambulansı”, tekerlek ve kızak seçeneğiyle birçok noktada kullanılabiliyor. Arifiye ilçesindeki bir karavan firması, zorlu kış şartlarında yaşanan acil durumlara müdahaleyi kolaylaştırmak amacıyla, ilk müdahaleyi mümkün kılan teknik donanıma sahip “kar ambulansı” üretti. Daha önce yaptıkları ve 34 ülkeye ihraç ettikleri “Caretta” tarzı karavanı, yoğun kar yağışı alan bölgelerdeki mağduriyetleri azalmada kullanılması için kar ambulansına çevirme kararı alan karavan üreticisi Engin Başoğlu’nun bir aylık çalışmayla yapılan araçta, tepe flaşörü, elektrik üreten güneş paneli, kalorifer, sedye, oksijen tüpleri, tansiyon aleti, ilk yardım çantası ve refakatçi koltuğu bulunuyor. “Elektrik üreten güneş enerjisi ve kalorifer de mevcut” Başoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, “Avrupa’ya ne satabiliriz?” düşüncesiyle yola çıktıklarını belirterek, şunları söyledi: “Avrupa’da karavan sektörü muazzam derecede gelişmiş. Biz de böyle bir ürünün üzerinde çok çalıştık ve çeşitlerini yapmaya başladık. Aracımızda elektrik üreten güneş enerjisi ve kalorifer de var. Rahatlıkla bir hastaya müdahale etmek için her türlü imkanı donatmaya çalıştık, sanıyorum başarılı da olundu. İnşallah güzel şatlarda insanlara yardımcı olabilecek ürün yaptığımızı zannediyorum.” Ambulansın çıkamadığı yerlere bu aracın, cip, ATV, kar motosikleti, paletli araç ve traktörün arkasına bağlanıp çekilebileceğini belirten Başoğlu, şu değerlendirmede bulundu: “Buralardan hastayı alacak, ambulansa taşıyabilecek veya helikopterin beklediği noktaya getirebilecek şekilde herşeyi düşünerek, portatif kızaklar geçirdik. Bilhassa yüksek noktalardaki denemelerimizde çok da başarılı oldu. Ticari yönden daha ziyade insanlara hizmet versin. Bunun fevkalade başarılı olacağına inanıyorum. Kayak merkezlerinde kullanılabilir, doğu bölgelerinde olumsuz hava şartları var, oralarda da kullanılabilir.” “Her noktada kullanılabilecek bir ambulans ürettik” Caretta’nın 34 ülkeye satıldığını aktaran Başoğlu, kuzey ülkelerinin kar ambulansına rağbet göstereceğini düşündüğünü dile getirdi. Başoğlu, kar üstünde test sürüşü gerçekleştirdiklerini anlatarak, “4 kişi arabanın içine bindik. Arabanın içinde iki kilometre karın üzerinde gittik. Kesinlikle sarsıntı hissetmedik. Bir hasta ile hasta bakıcı rahatlıkla içine sığabilir ve gerekli müdahale yapılabilir.” dedi. Kar ambulansının hem tekerlek hem de kızaklı olarak kullanılabildiğini ifade eden Başoğlu, “Asfalt bitti. Kar başladı, iki kızağı yere koyduktan sonra aracı üstüne çekiyorsunuz, gerdirme kayışlarıyla lastiğin üzerine bağlıyorsunuz ve yolunuza devam ediyorsunuz. Kar bitti asfalt yola geçtiniz, kızakları çıkartıyorsunuz ve yolunuza devam ediyorsunuz. İki dakika bile sürmeden kızağı takıp çıkartıyorsunuz. Cip, traktör, ATV, paletli araç ve kar motosikleti gibi her şeyin arkasına takılabilecek. Acil durumda her noktada kullanılabilecek bir ambulans ürettik.” sözlerine yer verdi. Kaynak:AA
Sakarya’da bir karavan firmasının zorlu kış şartlarında kullanılmak üzere ürettiği tam donanımlı “kar ambulansı”, tekerlek ve kızak seçeneğiyle birçok noktada kullanılabiliyor.
Arifiye ilçesindeki bir karavan firması, zorlu kış şartlarında yaşanan acil durumlara müdahaleyi kolaylaştırmak amacıyla, ilk müdahaleyi mümkün kılan teknik donanıma sahip “kar ambulansı” üretti.
Daha önce yaptıkları ve 34 ülkeye ihraç ettikleri “Caretta” tarzı karavanı, yoğun kar yağışı alan bölgelerdeki mağduriyetleri azalmada kullanılması için kar ambulansına çevirme kararı alan karavan üreticisi Engin Başoğlu’nun bir aylık çalışmayla yapılan araçta, tepe flaşörü, elektrik üreten güneş paneli, kalorifer, sedye, oksijen tüpleri, tansiyon aleti, ilk yardım çantası ve refakatçi koltuğu bulunuyor.
“Elektrik üreten güneş enerjisi ve kalorifer de mevcut”
Başoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, “Avrupa’ya ne satabiliriz?” düşüncesiyle yola çıktıklarını belirterek, şunları söyledi:
“Avrupa’da karavan sektörü muazzam derecede gelişmiş. Biz de böyle bir ürünün üzerinde çok çalıştık ve çeşitlerini yapmaya başladık. Aracımızda elektrik üreten güneş enerjisi ve kalorifer de var. Rahatlıkla bir hastaya müdahale etmek için her türlü imkanı donatmaya çalıştık, sanıyorum başarılı da olundu. İnşallah güzel şatlarda insanlara yardımcı olabilecek ürün yaptığımızı zannediyorum.”
Ambulansın çıkamadığı yerlere bu aracın, cip, ATV, kar motosikleti, paletli araç ve traktörün arkasına bağlanıp çekilebileceğini belirten Başoğlu, şu değerlendirmede bulundu:
“Buralardan hastayı alacak, ambulansa taşıyabilecek veya helikopterin beklediği noktaya getirebilecek şekilde herşeyi düşünerek, portatif kızaklar geçirdik. Bilhassa yüksek noktalardaki denemelerimizde çok da başarılı oldu. Ticari yönden daha ziyade insanlara hizmet versin. Bunun fevkalade başarılı olacağına inanıyorum. Kayak merkezlerinde kullanılabilir, doğu bölgelerinde olumsuz hava şartları var, oralarda da kullanılabilir.”
“Her noktada kullanılabilecek bir ambulans ürettik”
Caretta’nın 34 ülkeye satıldığını aktaran Başoğlu, kuzey ülkelerinin kar ambulansına rağbet göstereceğini düşündüğünü dile getirdi.
Başoğlu, kar üstünde test sürüşü gerçekleştirdiklerini anlatarak, “4 kişi arabanın içine bindik. Arabanın içinde iki kilometre karın üzerinde gittik. Kesinlikle sarsıntı hissetmedik. Bir hasta ile hasta bakıcı rahatlıkla içine sığabilir ve gerekli müdahale yapılabilir.” dedi.
Kar ambulansının hem tekerlek hem de kızaklı olarak kullanılabildiğini ifade eden Başoğlu, “Asfalt bitti. Kar başladı, iki kızağı yere koyduktan sonra aracı üstüne çekiyorsunuz, gerdirme kayışlarıyla lastiğin üzerine bağlıyorsunuz ve yolunuza devam ediyorsunuz. Kar bitti asfalt yola geçtiniz, kızakları çıkartıyorsunuz ve yolunuza devam ediyorsunuz. İki dakika bile sürmeden kızağı takıp çıkartıyorsunuz. Cip, traktör, ATV, paletli araç ve kar motosikleti gibi her şeyin arkasına takılabilecek. Acil durumda her noktada kullanılabilecek bir ambulans ürettik.” sözlerine yer verdi.
Kaynak:AA
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2jGqFQc
via IFTTT
EN GÜVENLİ HAVAYOLLARI HANGİLERİ?

Karavandan kar ambulansı üretildi
