1 Şubat 2017 Çarşamba

Sahil Güvenlik uçağı Kardak’ta gözlem uçuşu yaptı Sahil Güvenlik uçağı Kardak’ta gözlem uçuşu yaptı Kardak krizinin 21. yılı nedeniyle Türk ve Yunan Sahil Güvenlik güçleri, Kardak kayalıklarına yakın bölgedeki bekleyişlerini üçüncü günde de sürdürdü. Kardak krizinin 21. yılı nedeniyle Türk ve Yunan Sahil Güvenlik güçleri, Bodrum ilçesine 3,8 mil uzaklıktaki Kardak kayalıklarına yakın bir bölgede güvenlik tedbirlerini üçüncü günde de devam ettiriyor. Türk Deniz Kuvvetlerine bağlı P1208 No’lu karakol gemisi, Turgutreis açığındaki Çatal Adası önlerinde beklerken, Sahil Güvenlik Komutanlığına bağlı bir bot da Kardak kayalıkları açığında nöbet tutup devriye yapıyor. Sahil Güvenlik Komutanlığına bağlı bir uçak, öğleden sonra bölgede üç tur gözlem uçuşu yaptı. İlk uçuşunu Turgutreis-Gümüşlük üzerinden gerçekleştiren uçak, ikinci turunu Akyarlar üzerinden dönüp Kardak kayalıkları bölgesinde tamamladı. Sahil Güvenlik uçağı son turunu yaptığı sırada Türk Sahil Güvenlik botu da Kardak bölgesinde seyir haline geçti. Bu sırada bölgeye gelen Yunan Sahil Güvenlik güçleriyle Türk Sahil Güvenlik ekipleri arasında hareketli dakikalar yaşandı. Yunan Sahil Güvenlik botunun Türk sularını ihlal etmesi üzerine Türk Sahil Güvenlik ekipleri duruma müdahale etti. Hareketli anlar, kameralarca görüntülendi. Türk ve Yunan Sahil Güvenlik güçlerinin bölgedeki bekleyişi sürüyor. trt

Sahil Güvenlik uçağı Kardak’ta gözlem uçuşu yaptı

Kardak krizinin 21. yılı nedeniyle Türk ve Yunan Sahil Güvenlik güçleri, Kardak kayalıklarına yakın bölgedeki bekleyişlerini üçüncü günde de sürdürdü.

Kardak krizinin 21. yılı nedeniyle Türk ve Yunan Sahil Güvenlik güçleri, Bodrum ilçesine 3,8 mil uzaklıktaki Kardak kayalıklarına yakın bir bölgede güvenlik tedbirlerini üçüncü günde de devam ettiriyor.

Türk Deniz Kuvvetlerine bağlı P1208 No’lu karakol gemisi, Turgutreis açığındaki Çatal Adası önlerinde beklerken, Sahil Güvenlik Komutanlığına bağlı bir bot da Kardak kayalıkları açığında nöbet tutup devriye yapıyor.

Sahil Güvenlik Komutanlığına bağlı bir uçak, öğleden sonra bölgede üç tur gözlem uçuşu yaptı. İlk uçuşunu Turgutreis-Gümüşlük üzerinden gerçekleştiren uçak, ikinci turunu Akyarlar üzerinden dönüp Kardak kayalıkları bölgesinde tamamladı.

Sahil Güvenlik uçağı son turunu yaptığı sırada Türk Sahil Güvenlik botu da Kardak bölgesinde seyir haline geçti. Bu sırada bölgeye gelen Yunan Sahil Güvenlik güçleriyle Türk Sahil Güvenlik ekipleri arasında hareketli dakikalar yaşandı.

Yunan Sahil Güvenlik botunun Türk sularını ihlal etmesi üzerine Türk Sahil Güvenlik ekipleri duruma müdahale etti. Hareketli anlar, kameralarca görüntülendi.

Türk ve Yunan Sahil Güvenlik güçlerinin bölgedeki bekleyişi sürüyor. trt



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2kTih1I
via IFTTT

Yunuseli Havaalanı 16 yıl aradan sonra yeniden hizmete açıldı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2jZehOJ

Yunuseli Havaalanı 16 yıl aradan sonra yeniden hizmete açıldı Yunuseli Havaalanı’nda 16 yıl aradan sonra ilk uçak seferi yapıldı Bursa’da, Yenişehir Havalimanı’nın yapılmasının ardından 2001’de kapatılan Yunuseli Havaalanı, 16 yıl aradan sonra yeniden hizmete açıldı. Açılışın ardından, Bursa-İstanbul arası mesafeyi 20 dakikaya indirecek uçak seferlerinin ilki de gerçekleştirildi. İlk etapta Bursa-İstanbul seferlerinin yapılacağı Yunuseli Havaalanı, hem farklı destinasyonlara yönelik seferler hem de uçuş ve havacılık eğitimleriyle eskisinden daha aktif kullanılacak. Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Yunuseli Havaalanı’nda gerçekleştirilen açılış töreninde yaptığı konuşmada, şehir içi ulaşım için her zaman çok çalıştıklarını söyledi. Kentin erişilebilirliğinin ve İstanbul ile bağlantısının çok önemli olduğunu vurgulayan Altepe, “Bu uçaklarımız düne kadar sadece denizden denize uçuyordu. Çünkü karada yerimiz yoktu. Bu havaalanını bir türlü işletme hattına alamamıştık. Uçaklarımız vardı ama uçamıyorduk. Sahile gitmek zorundaydık. Denizden kalkıp denize iniyorduk.” diye konuştu. İstanbul-Bursa 15-20 dakika Kullanılacak uçakların denizden kalkıp karaya, karadan kalkıp denize de inebildiğini anlatan Altepe, şöyle devam etti: “Artık havaalanımız açıldı. Bin 400 metre piste inebilen her uçak, buraya inecek ve kalkabilen her uçak, kalkabilecek. Buradan Haliç’e seferleri, yarından itibaren başlatmış oluyoruz. Bu konuda bir sıkıntımız yok. Uzun yıllar uğraştık, birçok sıkıntı çekildi ama sonunda işlemler bitti. Artık Bursa’nın ekonomisine değer katacak en önemli tesislerden biri, burası. Bu havaalanı, Bursa’ya ulaşımı rahatlatacak. İnsanlar, İstanbul’a geliyor ama Bursa’ya gelmeye üşeniyor. Çünkü uzun yol, uzun bir trafik. Şimdi ise iki şehir arası 15-20 dakika. Bazı uçaklar 15, bazıları 20 dakikada İstanbul’a inecek. Buradan sadece Haliç ile değil, ilerleyen zamanlarda 3. havaalanı ile de bağlantı kurulacak. Artık uluslararası uçuşların biletleri Bursa’da kesilecek. Yarın öbür gün, dış hatlar terminali de monte edilecek. Artık buradan çıkıp dünyanın herhangi bir yerine gitmek için havaalanına gelip oradan nakil olacaksınız ve uçacaksınız. Bu tür imkanları sağlamak için her şeyi hazırladık.” “Şimdiden 60 uçak başvurdu” Altepe, üretim, turizm ve sanayi için havayolunun şart olduğunu vurgulayarak, “Bu havaalanı, hiçbir şeye rakip değil, sadece kendi çapında çalışacak bir havaalanı. Belli kapasitedeki uçakların inip kalkabileceği, Bursa havacılığına, Yenişehir Havalimanı’na destek verecek ve hava ulaşımını gündeme getirecek, güçlendirecek bir havaalanı.” ifadelerini kullandı. Bir yıl içinde 100’den fazla uçağın havaalanını kullanacağını belirten Altepe, “Şimdiden 60 uçak başvurdu. Burada sadece uçaklar da uçmayacak, pilot eğitimleri, diğer havacılık etkinlikleri, araçların, cihazların bakımları da yapılacak.” dedi. AA

Yunuseli Havaalanı’nda 16 yıl aradan sonra ilk uçak seferi yapıldı

Bursa’da, Yenişehir Havalimanı’nın yapılmasının ardından 2001’de kapatılan Yunuseli Havaalanı, 16 yıl aradan sonra yeniden hizmete açıldı.

Açılışın ardından, Bursa-İstanbul arası mesafeyi 20 dakikaya indirecek uçak seferlerinin ilki de gerçekleştirildi.

İlk etapta Bursa-İstanbul seferlerinin yapılacağı Yunuseli Havaalanı, hem farklı destinasyonlara yönelik seferler hem de uçuş ve havacılık eğitimleriyle eskisinden daha aktif kullanılacak.

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Yunuseli Havaalanı’nda gerçekleştirilen açılış töreninde yaptığı konuşmada, şehir içi ulaşım için her zaman çok çalıştıklarını söyledi.

Kentin erişilebilirliğinin ve İstanbul ile bağlantısının çok önemli olduğunu vurgulayan Altepe, “Bu uçaklarımız düne kadar sadece denizden denize uçuyordu. Çünkü karada yerimiz yoktu. Bu havaalanını bir türlü işletme hattına alamamıştık. Uçaklarımız vardı ama uçamıyorduk. Sahile gitmek zorundaydık. Denizden kalkıp denize iniyorduk.” diye konuştu.

İstanbul-Bursa 15-20 dakika

Kullanılacak uçakların denizden kalkıp karaya, karadan kalkıp denize de inebildiğini anlatan Altepe, şöyle devam etti:

“Artık havaalanımız açıldı. Bin 400 metre piste inebilen her uçak, buraya inecek ve kalkabilen her uçak, kalkabilecek. Buradan Haliç’e seferleri, yarından itibaren başlatmış oluyoruz. Bu konuda bir sıkıntımız yok. Uzun yıllar uğraştık, birçok sıkıntı çekildi ama sonunda işlemler bitti. Artık Bursa’nın ekonomisine değer katacak en önemli tesislerden biri, burası. Bu havaalanı, Bursa’ya ulaşımı rahatlatacak. İnsanlar, İstanbul’a geliyor ama Bursa’ya gelmeye üşeniyor. Çünkü uzun yol, uzun bir trafik. Şimdi ise iki şehir arası 15-20 dakika. Bazı uçaklar 15, bazıları 20 dakikada İstanbul’a inecek. Buradan sadece Haliç ile değil, ilerleyen zamanlarda 3. havaalanı ile de bağlantı kurulacak. Artık uluslararası uçuşların biletleri Bursa’da kesilecek. Yarın öbür gün, dış hatlar terminali de monte edilecek. Artık buradan çıkıp dünyanın herhangi bir yerine gitmek için havaalanına gelip oradan nakil olacaksınız ve uçacaksınız. Bu tür imkanları sağlamak için her şeyi hazırladık.”

“Şimdiden 60 uçak başvurdu”

Altepe, üretim, turizm ve sanayi için havayolunun şart olduğunu vurgulayarak, “Bu havaalanı, hiçbir şeye rakip değil, sadece kendi çapında çalışacak bir havaalanı. Belli kapasitedeki uçakların inip kalkabileceği, Bursa havacılığına, Yenişehir Havalimanı’na destek verecek ve hava ulaşımını gündeme getirecek, güçlendirecek bir havaalanı.” ifadelerini kullandı.

Bir yıl içinde 100’den fazla uçağın havaalanını kullanacağını belirten Altepe, “Şimdiden 60 uçak başvurdu. Burada sadece uçaklar da uçmayacak, pilot eğitimleri, diğer havacılık etkinlikleri, araçların, cihazların bakımları da yapılacak.” dedi. AA



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2jZehOJ
via IFTTT

TÜRSAB & THY Acenta Toplantısı THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı’nın katılımıyla 27 Ocak 2017 Cuma günü saat 11:00’de TÜRSAB Birlik Genel Merkez Konferans Salonu’nda bir toplantı düzenlendi. Söz konusu toplantıya TÜRSAB Birliği Başkanı Başaran Ulusoy, Genel Sekreter Çetin Gürcün, Yönetim Kurulu Üyeleri Davut Günaydın ve Numan Olcar ile THY Genel Müdür Yardımcısı (Satış & Pazarlama) Ahmet Olmuştur, THY Yurtiçi Satış Başkanı Halil İbrahim Polat ve çok sayıda üye acenta katıldı. Toplantıda uçak bileti satışı yapan üyelerin yaşadığı sorunlar ile ilgili THY yetkilileri ile yürütülen çalışmaların sonuçları ve gelinen noktalar tartışıldı. TÜRSAB Genel Merkez Konferans Salonu’nda bulunan üyeler  İlker Aycı’ya sorunlarını ve önerilerini ilettiler.

THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı’nın katılımıyla 27 Ocak 2017 Cuma günü saat 11:00’de TÜRSAB Birlik Genel Merkez Konferans Salonu’nda bir toplantı düzenlendi.

Söz konusu toplantıya TÜRSAB Birliği Başkanı Başaran Ulusoy, Genel Sekreter Çetin Gürcün, Yönetim Kurulu Üyeleri Davut Günaydın ve Numan Olcar ile THY Genel Müdür Yardımcısı (Satış & Pazarlama) Ahmet Olmuştur, THY Yurtiçi Satış Başkanı Halil İbrahim Polat ve çok sayıda üye acenta katıldı. Toplantıda uçak bileti satışı yapan üyelerin yaşadığı sorunlar ile ilgili THY yetkilileri ile yürütülen çalışmaların sonuçları ve gelinen noktalar tartışıldı.

TÜRSAB Genel Merkez Konferans Salonu’nda bulunan üyeler  İlker Aycı’ya sorunlarını ve önerilerini ilettiler.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2jW7RgU
via IFTTT

TÜRSAB & THY Acenta Toplantısı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2jW7RgU

Rusya’nın 500 Ton Yük Taşıyabilen Süper Uçak Konsepti! Rusların geliştirdiği ve kargo uçakları ile deniz uçaklarının kusursuz bir karışımı olan araç, parlak bir gelecek vadediyor. Rusya’da geliştirilen yeni sivil kargo uçağı, okyanus üzerinde 500 tona kadar yük taşıyabiliyor. Projede neredeyse son aşamaya gelindi. Araç, yakıt verimliliği için yüzeye yakın uçacak bir dizayna sahip olacak. Rusya’nın süper taşıyıcı aracı, deniz uçağı ve kargo uçağının başarılı bir kombinasyonu. Su ya da buz gibi belli derecede pürüzsüz bir yüzey üzerinden kalkış yapabilen melez, daha az sürtünme kuvvetine ihtiyaç duyuyor. Söz konusu taşıt, böylece daha az yakıt tüketiyor. Melezin geliştirilmesi sırasında Zhukovski Aero Hidrodinamik Enstitüsü (TsAGI) ile çalışıldı. Düzinelerce tasarım arasında standart konteynırın depolanabildiği, “uçan kanat” tarzı gövde mimarisinde karar kılındı. Melez taşıtta, buna ek olarak iki sabit kanat ve gövdeyi tamamlamak için bir kuyruk da mevcut. Rus yetkililer, hava-deniz üniteleri melezi hakkında şu ifadeleri kullanıyor: “Konsept çalışması, TsAGI’nin alt süpersonik rüzgar tünellerinde, ölçek modelinin test edilmesini içeriyordu. Araç, testlerde beklediğimizden de üstün bir aerodinamik performans gösterdi.” Geliştirici, melez taşıtın karada özel altyapıya ihtiyaç duymayacağını ve arazinin izin verdiği yerde kıyıda konumlanabileceğini iddia etti. Üstelik taşıt, daha önce de belirttiğimiz gibi 500 tona yakın yük taşıyabilecek. Süper taşıyıcı, jet yakıtı ve diğer özel bir uçak yakıt türü LNG’nin yer alacağı dört adet motora sahip. Kriyojenik olarak sıvılaştırılmış yakıt, büyük bir depoda saklanacak. Yüksek teknoloji ürününün, 2020 yılında ortaya çıkması bekleniyor. Kaynak:webtekno  

Rusların geliştirdiği ve kargo uçakları ile deniz uçaklarının kusursuz bir karışımı olan araç, parlak bir gelecek vadediyor.

Rusya’da geliştirilen yeni sivil kargo uçağı, okyanus üzerinde 500 tona kadar yük taşıyabiliyor. Projede neredeyse son aşamaya gelindi. Araç, yakıt verimliliği için yüzeye yakın uçacak bir dizayna sahip olacak.

Rusya’nın süper taşıyıcı aracı, deniz uçağı ve kargo uçağının başarılı bir kombinasyonu. Su ya da buz gibi belli derecede pürüzsüz bir yüzey üzerinden kalkış yapabilen melez, daha az sürtünme kuvvetine ihtiyaç duyuyor. Söz konusu taşıt, böylece daha az yakıt tüketiyor.

Melezin geliştirilmesi sırasında Zhukovski Aero Hidrodinamik Enstitüsü (TsAGI) ile çalışıldı. Düzinelerce tasarım arasında standart konteynırın depolanabildiği, “uçan kanat” tarzı gövde mimarisinde karar kılındı. Melez taşıtta, buna ek olarak iki sabit kanat ve gövdeyi tamamlamak için bir kuyruk da mevcut.

Rus yetkililer, hava-deniz üniteleri melezi hakkında şu ifadeleri kullanıyor:

“Konsept çalışması, TsAGI’nin alt süpersonik rüzgar tünellerinde, ölçek modelinin test edilmesini içeriyordu. Araç, testlerde beklediğimizden de üstün bir aerodinamik performans gösterdi.”

Geliştirici, melez taşıtın karada özel altyapıya ihtiyaç duymayacağını ve arazinin izin verdiği yerde kıyıda konumlanabileceğini iddia etti. Üstelik taşıt, daha önce de belirttiğimiz gibi 500 tona yakın yük taşıyabilecek.

Süper taşıyıcı, jet yakıtı ve diğer özel bir uçak yakıt türü LNG’nin yer alacağı dört adet motora sahip. Kriyojenik olarak sıvılaştırılmış yakıt, büyük bir depoda saklanacak.

Yüksek teknoloji ürününün, 2020 yılında ortaya çıkması bekleniyor.

Kaynak:webtekno

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2jY39S8
via IFTTT

Rusya’nın 500 Ton Yük Taşıyabilen Süper Uçak Konsepti!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2jY39S8