22 Haziran 2020 Pazartesi

UÇAKTA ÖLEN KÖPEKLERLE İLGİ UZMAN GÖRÜŞ VOLCARGO – Volan Ulus. Hava Kargo Çözümleri A.Ş. IPATA Türkiye Ülke Danışmanı Süleyman Aydemir Kanada’da yaşanan ölümlü canlı hayvan taşıması ile ilgili haberimize istinaden konuyu değerlendirdi. Kiev – Toronto arasında meydana gelen ve 38 adet French Bulldog yavru köpeğin ölümüyle sonuçlanan trajedi hepimizi çok üzmüştür. Bu olay özellikle canlı hayvan kabul şartlarının, seçilen kafes ebatlarının, uçuş öncesi evrak kontrollerinin ve bu tür burnu basık hayvanların Veterinerler tarafından uçuşa hazırlanmasının ne kadar önemli olduğunu açıkça ortaya çıkmıştır. Bu haberi duyduktan sonra konu ile ilgili Kanada basınından okumaya çalıştığım makale ve internet haberlerinde ilk baktığım bilgi köpeğin türü olmuştur. Ve tahmin ettiğim gibi Köpek türleri Burnu Basık (Snub-Nosed) olup, yaz aylarında taşınması yasaklı FRENCH BULLDOG ‘lar ile karşılaştım. Zaten Hava Şirketi bu tür hayvanları yaz ayında kabul ederek, risklerden birini otomatikman kabul etmiş durumdadır. Burnu basık hayvanların bir boy daha büyük kafeste taşınması elzemdir. Hayvanların uçuşa hazırlanması esnasında, ağız ve burun temizliklerinin çok iyi yapılması gerekmektedir. Bu türlerde su kaybının fazla olması nedeniyle enseden su enjekte edilmesi bir önlem olarak alınabilirdi. Bu hayvanların Kiev’deki Havalimanına teslimi esnasında gizli çekilen bir videoyu izlediğimizde, köpekleri 40 x 60 x 38 cm’lik kedi kafeslerinde teslim edildiğini gözlemledik. Bunların en az 50 x 70 x 50 cm’lik kafeslerle teslim edilmesi ve kafeslere tek bir köpek koyulması gerekirdi. Anladığımız kadarıyla bunun için 500 adet kafes gerekmesi ve doğacak olan hacim kilogramın fazla olacağı kaygısıyla bu durum göz ardı edilmiştir. Yavru dahi olsa tüm kedi ve köpeklerin özellikle 4 ay ve yukarısında ayrı kafeslerler taşınması lazımdır. Canlı hayvan taşımasında BELLY LOAD yapılacak uçaklarda, paletli olsa dahi yüklenecek palet sayısı 2’yi geçtikten sonra bu hayvanların yayacağı ısı ve uçağın uçuş esnasında bu bölümlere vereceği taze havanın sirkülasyonunun sağlanması en önemli husustur. Bu nedenle 500 gibi ciddi miktarda burnu basık bir türün alt kompartımanlarda taşınması ölüm olaylarını beraberinde getirir. Hele bir de aralarına tahta ayıraçlar koyulmamışsa kısmı ölümler kaçınılmazdır. Bu meydana gelen acı olayın herkese bir ders olmasını, gerek acentelerin gerekse hava yolu kargo elamanlarının ve kargo kabulü yapan yer hizmetleri personelinin son derece dikkatli olması diler, bu olayın bir daha tekrar edilmemesini temenni ederiz. Bu trajik olaydan sonra gerek IATA’nın gerekse lokal otoritelerin toplu köpek ve kedi gönderilerinde bazı normlar getireceğini tahmin ediyoruz. 38 KÖPEK UÇAKTA ÖLÜ BULUNDU

VOLCARGO – Volan Ulus. Hava Kargo Çözümleri A.Ş. IPATA Türkiye Ülke Danışmanı Süleyman Aydemir Kanada’da yaşanan ölümlü canlı hayvan taşıması ile ilgili haberimize istinaden konuyu değerlendirdi.

Kiev – Toronto arasında meydana gelen ve 38 adet French Bulldog yavru köpeğin ölümüyle sonuçlanan trajedi hepimizi çok üzmüştür. Bu olay özellikle canlı hayvan kabul şartlarının, seçilen kafes ebatlarının, uçuş öncesi evrak kontrollerinin ve bu tür burnu basık hayvanların Veterinerler tarafından uçuşa hazırlanmasının ne kadar önemli olduğunu açıkça ortaya çıkmıştır.

Bu haberi duyduktan sonra konu ile ilgili Kanada basınından okumaya çalıştığım makale ve internet haberlerinde ilk baktığım bilgi köpeğin türü olmuştur. Ve tahmin ettiğim gibi Köpek türleri Burnu Basık (Snub-Nosed) olup, yaz aylarında taşınması yasaklı FRENCH BULLDOG ‘lar ile karşılaştım. Zaten Hava Şirketi bu tür hayvanları yaz ayında kabul ederek, risklerden birini otomatikman kabul etmiş durumdadır.

Burnu basık hayvanların bir boy daha büyük kafeste taşınması elzemdir. Hayvanların uçuşa hazırlanması esnasında, ağız ve burun temizliklerinin çok iyi yapılması gerekmektedir. Bu türlerde su kaybının fazla olması nedeniyle enseden su enjekte edilmesi bir önlem olarak alınabilirdi.

Bu hayvanların Kiev’deki Havalimanına teslimi esnasında gizli çekilen bir videoyu izlediğimizde, köpekleri 40 x 60 x 38 cm’lik kedi kafeslerinde teslim edildiğini gözlemledik. Bunların en az 50 x 70 x 50 cm’lik kafeslerle teslim edilmesi ve kafeslere tek bir köpek koyulması gerekirdi. Anladığımız kadarıyla bunun için 500 adet kafes gerekmesi ve doğacak olan hacim kilogramın fazla olacağı kaygısıyla bu durum göz ardı edilmiştir. Yavru dahi olsa tüm kedi ve köpeklerin özellikle 4 ay ve yukarısında ayrı kafeslerler taşınması lazımdır.

Canlı hayvan taşımasında BELLY LOAD yapılacak uçaklarda, paletli olsa dahi yüklenecek palet sayısı 2’yi geçtikten sonra bu hayvanların yayacağı ısı ve uçağın uçuş esnasında bu bölümlere vereceği taze havanın sirkülasyonunun sağlanması en önemli husustur. Bu nedenle 500 gibi ciddi miktarda burnu basık bir türün alt kompartımanlarda taşınması ölüm olaylarını beraberinde getirir. Hele bir de aralarına tahta ayıraçlar koyulmamışsa kısmı ölümler kaçınılmazdır.

Bu meydana gelen acı olayın herkese bir ders olmasını, gerek acentelerin gerekse hava yolu kargo elamanlarının ve kargo kabulü yapan yer hizmetleri personelinin son derece dikkatli olması diler, bu olayın bir daha tekrar edilmemesini temenni ederiz.

Bu trajik olaydan sonra gerek IATA’nın gerekse lokal otoritelerin toplu köpek ve kedi gönderilerinde bazı normlar getireceğini tahmin ediyoruz.




from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3hTbiTN
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder