1NİSAN 2017 – 31 MART 2018 FİNANSAL YILININ NET KARI 893 MİLYON DOLARA YÜKSELDİ
- Faaliyet karı; hem yolcu hem de kargo segmentlerindeki performans artışı ile 1 milyar $’ı aşmıştır
- Seyahat talebi yüksek görünmesine rağmen petrol fiyatları yükselme trendinde olup güçlü rekabet devam etmektedir
- Üç yıllık dönüşüm programı başarılı bir şekilde ilerlemekte ve ilk çalışmaların sonucunda kar alınmaktadır
- Hisse başına 30 sent değerinde son temettü dağıtılacaktır
GRUP MALİ PERFORMANSI
Mali Yıl 2017/18
Grup; bir önceki yılın aynı dönemine göre 533 milyon $ veya %148,1 artışla, 2017/18 mali yılı için 893 milyon $ net kar açıklamıştır. Büyük oranda daha yüksek faaliyet karı (+434 milyon $), SIA Kargo’nun rekabetle ilgili tedarikinin olmaması (+132 milyon $) ve Tigerair markası ile ticari markaların geçen yılda kaldırılmasına (+98 milyon $) dayandırılabilen bu artış, Singapur Havayolları Mühendisliğin Hong Kong Aero Engines Services Ltd’deki (HAESL) %10’luk hisselerinin satılması ve HAESL’den kazanılan özel kar paylarının olmaması (-178 milyon $) ile kısmen dengelenmiştir.
Grubun faaliyet karı, bir önceki mali yıla göre 434 milyon $ (+%69,7) artış göstererek 1.057 milyon $’a yükselmiştir.
Grup geliri, tüm ticari segmentlerde gelişme kaydederek, bir önceki yılın aynı dönemine göre 937 milyon $ artarak 15.806 milyon $’a yükselmiştir (+%6,3). Uçuş yapan yolcu geliri, yolcu trafiğindeki artışın (+%6,3) yolcu getirisindeki azalmayı (-%3,1) geride bırakmasıyla 428 milyon $ artmıştır (+%3,6). Artan kargo taşımacılığı (+%5,3) ve getiri artışı (%8,9) ile kargo hasılatı 266 milyon $ yükselmiştir. Mühendislik hizmetleri; büyük oranda hat bakım faaliyetleri nedeniyle 52 milyon $ (+%12,0) artmıştır. Daha yüksek arızi gelire en fazla katkı, tahmini kırılma oranlarında ve KrisFlyer programındaki üye menfaatlerindeki değişimin neden olduğu ayarlamalar (178 milyon $) ve uçak iniş mevkilerindeki değişiklik ödemelerinin artması ile olmuştur (65 milyon $).
Grup harcaması, 503 milyon $ artarak 14.749 milyon $’a yükselmiştir (+%3,5). Ortalama jet yakıtı fiyatlarındaki %18’lik artış nedeniyle net yakıt maliyeti risk dengeleme kazancı (+439 milyon $) ile kısmen dengelenerek 152 milyon $ (%4,1) artmıştır. Yakıt harici maliyetler, kısmen SilkAir ve Scoot kapsamındaki genişleme nedeniyle 351 milyon $ (+%3,3) artmıştır.
Ana Şirketlerin 2017/18 Mali Yılında Gösterdiği Faaliyet Sonuçları
Grup içinde yer alan ana şirketlerin bu mali yıldaki faaliyet sonuçları aşağıdaki gibidir:
FY2017/18 | FY2016/17 | |||
Faaliyet Karı | milyon $ | milyon $ | ||
Ana Havayolu Şirketi | 703 | 386 | ||
SilkAir | 43 | 101 | ||
Scoot | 77 | 67 | ||
SIA Kargo | 148 | 3 | ||
SIA Mühendislik | 76 | 72 |
Ana Havayolu Şirketinin faaliyet karı, gelir artışı nedeniyle bir önceki yılın aynı dönemine göre 317 milyon $ artmıştır. Toplam gelir, kısmen uçan yolcu gelirlerindeki 210 milyon $ artış (+%2,2) sayesinde 490 milyon $ artmıştır. Yolcu taşımacılığı (gelir yolcu-kilometre cinsinden ölçülen) %3,2 artarken getiri %1,0 azalmıştır. Yolcu yük faktörü bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2,1 puan artarak %81,1 seviyesine yükselmiştir. Yükselen arızi gelir, gelirdeki artışı desteklemiştir. Net yakıt maliyeti ve artan kar paylaşım payı ile personel maliyetindeki artışlar nedeniyle harcamalar 173 milyon $ (+%1,6) artmıştır.
Ana Havayolu Şirketinin performansı, dönüşüm inisiyatifinin erken sonuçları ile artmıştır. Yeni hasılat yönetim sistemi ile yeni uçak bileti fiyatlandırma yapısının uygulanması ve merkezileştirilmiş fiyatlandırma biriminin kurulması gibi hususlar hasılattaki artışa katkıda bulunmuştur. Maliyetlerdeki artış; süreç verimlilikleri ve yakıt tasarrufu sağlayan ve atıkları azaltan inisiyatiflerin bir sonucu olarak görülmektedir. İlave olarak; Şirketin odağını müşterilerin yolculuğuna çevirmek ve daha kişiselleştirilmiş hizmet verebilmek adına Müşteri Deneyimi Bölümü oluşturulmuştur.
SilkAir işletim karı, daha yüksek harcamaların gelir kazançlarını geçmesi ile bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 58 milyon $ azalmıştır. Yolcu taşımacılığındaki %16,9’luk artış getirilerdeki %11,5’lik azalma ile kısmen dengelenerek toplam gelir 30 milyon $ (+%3,0) artmıştır. Harcamalar; daha yüksek net yakıt fiyatları ve kapasitedeki %12,7’lik artış nedeniyle gerçekleşen yakıt harici değişken maliyetler nedeniyle 88 milyon $ (+%9,9) artmıştır. Yolcu yük faktörü 2,6 puan artarak %73,4 seviyesine yükselmiştir.
Scoot, mali yıl için işletme karında 10 milyon $ artış kaydetmiştir. Yolcu taşımacılığındaki %15,9’luk artış getirilerdeki %1,7’lik azalma ile kısmen dengelenerek toplam gelirde 192 milyon $ (+%13,9) artışa neden olmuştur. %11,6’lık kapasite artışı ile artan işletme maliyeti nedeniyle harcamalar 182 milyon $ (+%13,8) artmıştır. Yolcu yük faktörü 3,3 puan artarak %85,7 seviyesine yükselmiştir.
SIA Kargo faaliyet karı, bir önceki yılın aynı dönemine göre artarak 145 milyon $’dan 148 milyon $’a yükselmiştir. Güçlü hava kargo taşımacılığı talebinin ardından kargo hasılatı ve kargo taşımacılığının sırasıyla %8,9 ve %5,3 artmasıyla gelirler 264 milyon $ artmıştır. Kısmen artan kargo taşımacılığı nedeniyle yükselen nakliye/aktarma ücretleri ve artan personel ve uçak bakım ve onarım maliyetleri nedeniyle harcamalar 119 milyon $ artmıştır. Kargo yük faktörü 2,1 puan artarak %65,3 seviyesine yükselmiştir.
SIA Mühendislik, harcamalardaki 13 milyon $ azalmanın hasılattaki 9 milyon $ azalmayı geçmesi ile bir önceki yılın aynı dönemine göre 4 milyon $ artışla 76 milyon $ faaliyet karı gerçekleştirmiştir. Harcamalar; HAESL’nin tasfiyesinden elde edilen kazanç ile ilgili kar paylaşım temettülerinin yokluğu, yıllık maaş artışı ve iştiraklerde çalışan sayısının artması ile dengelendiğinden daha az gerçekleşmiştir. Hasılat ise daha düşük filo yönetim programı gelirindeki azalma nedeniyle düşüş göstermiştir.
GENEL GÖRÜNÜM
Önümüzdeki aylar için bilet rezervasyon sayısı güçlü ve hasılatlarda istikrar devam etmesine rağmen, kilit faaliyet pazarlarındaki rekabet ve maliyet baskısı devam etmektedir. Petrol fiyatları yükselme trendine sahip olup dalgalanmanın önümüzdeki aylarda da devam etmesi beklenmektedir. Genel kargo talebi görünümü bir dereceye kadar pozitif görünmekle birlikte kargo talebi, küresel ticaret üzerinde sonuçları olacak jeopolitik belirsizliklere bağlıdır.
Singapur Havayolları Grubunun üç yıllık dönüşüm programı iyi bir ilerleme gösterdi. Programın önümüzdeki iki yılı; müşteri deneyiminin arttırılması, gelir artışı ve faaliyet verimliliğinin iyileştirilmesine yönelik inisiyatifler etrafına kurulacaktır. Grubun havacılık sektöründe dijital yenilik ve müşteriler ve iş alanları için daha fazla değer yaratımı ile seyahat deneyimi alanlarında lider olmasını amaçlayan Dijital Yenilik Planının uygulanması ile dönüşüm çabaları tamamlayacaktır.
Dünyanın ilk 787-10’unun teslim alınması ve yeni A380 kabin ürünlerine yapılan yatırım ile birlikte yeni A350-900ULR’ler kullanılarak New York ve Los Angeles’a aktarmasız seferlerin yeniden başlayacak olması da Grubun hem filo hem de sunduğu ürünlerle endüstri lideri konumunu geliştirmeye olan bağlılığına örnek teşkil etmektedir. SIA Kargo’nun yakın zamanda Singapur Havayolları ‘na yeniden entegrasyonu ve Scoot ile Tigerair’in Scoot markası altında birleşmesinin tamamlanması da SIA Grup adı altında daha etkin çalışmayı sağlamaktadır.
SIA Grup; süregelen rekabet zorluklarının üstesinde gelebilmek için kilit stratejik inisiyatiflerle havayolu şirketlerinin gücüne güç katmaya devam edecektir.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2IxFfuB
via IFTTT
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder