24 Nisan 2020 Cuma

Singapur Hava Yolları Türkiye’nin görünmeyen yüzleri geleceği ümitle bakıyor Singapur Hava Yolları Türkiye’nin görünmeyen yüzleri geleceği ümitle bakıyor Singapur Hava Yolları çalışanlarından mesaj var. Uzun zamandır sizlere evlerimizden hizmet veriyoruz ama bitmeyen tutkumuzla evimize yani ofisimize gitmek için can atıyoruz. İşte bizler, Singapur Hava Yolları Türkiye’nin görünmeyen yüzleriyiz. Umutlarımızı yitirmeden, geleceği ümitle bekliyoruz. Bizden sizlere kucak dolusu sevgiler!   Singapur Hava Yolları Türkiye’nin görünmeyen yüzleri geleceği ümitle bak… https://t.co/3Umyqvq1kb #singaporeairlines #istanbulairport — AirportIST (@AirportIST) April 24, 2020  

Singapur Hava Yolları Türkiye’nin görünmeyen yüzleri geleceği ümitle bakıyor

Singapur Hava Yolları çalışanlarından mesaj var.

Uzun zamandır sizlere evlerimizden hizmet veriyoruz ama bitmeyen tutkumuzla evimize yani ofisimize gitmek için can atıyoruz. İşte bizler, Singapur Hava Yolları Türkiye’nin görünmeyen yüzleriyiz. Umutlarımızı yitirmeden, geleceği ümitle bekliyoruz. Bizden sizlere kucak dolusu sevgiler!

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3axZ8eq
via IFTTT

23 Nisan 2020 Perşembe

Qatar Airways Cargo bir günde 136 kargo uçuşu düzenleyerek yeni bir rekor kırdı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2VyWIbc

Qatar Airways Cargo bir günde 136 kargo uçuşu düzenleyerek yeni bir rekor kırdı Qatar Airways Cargo, bugün dünya çapında 51 varış noktasına 136 kargo uçuşu düzenleyerek yeni bir rekor kırdı. Qatar Airways Cargo bu kritik dönemde küresel ticaretin sürekliliğini ve gerekli malzemelerin ihtiyaç duyulan yerlere ulaştırılmasını sağlamak için kargo uçakları ve kargo için kullanılan yolcu uçuşlarının sayısını arttırdı. Bugünün rekoru 75 kargo  ve 61 yolcu uçağı ile kargo uçuşunu içeriyordu. Bildiğiniz gibi yolcu uçuşları da devam etmekte olan Qatar Airways, 55 yolcu uçağı ile 40 varış noktasına servis vermektedir.   Qatar Airways Cargo, bugün dünya çapında 51 varış noktasına 136 kargo uçuşu düzenleyerek yeni bir rekor kırdı. Qatar Airways Cargo set a new record today, operating 136 cargo flights in one day to 51 destinations worldwide. pic.twitter.com/xrx9tV5clr — AirportIST (@AirportIST) April 23, 2020  

Qatar Airways Cargo, bugün dünya çapında 51 varış noktasına 136 kargo uçuşu düzenleyerek yeni bir rekor kırdı.

Qatar Airways Cargo bu kritik dönemde küresel ticaretin sürekliliğini ve gerekli malzemelerin ihtiyaç duyulan yerlere ulaştırılmasını sağlamak için kargo uçakları ve kargo için kullanılan yolcu uçuşlarının sayısını arttırdı.

Bugünün rekoru 75 kargo  ve 61 yolcu uçağı ile kargo uçuşunu içeriyordu.

Bildiğiniz gibi yolcu uçuşları da devam etmekte olan Qatar Airways, 55 yolcu uçağı ile 40 varış noktasına servis vermektedir.

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2VyWIbc
via IFTTT

Emirates Hem Müşterileri Hem Çalışanları İçin Havaalanında Ve Uçakta Güvenlik Tedbirlerini Arttırıyor Emirates Hem Müşterileri Hem Çalışanları İçin Havaalanında Ve Uçakta Güvenlik Tedbirlerini Arttırıyor Emirates çalışanlarının ve yolcularının sağlık ve güvenliğini korumak için hem havaalanında hem de uçakta uyguladığı koruyucu tedbirleri arttırıyor. Yolcularla doğrudan teması olan tüm kabin ekibi, biniş kapısı görevlileri ve yer hizmetleri personeli artık maske ve eldivenlerin yanı sıra üniformalarının üzerine giyecekleri koruyucu tek kullanımlık önlük ve bir güvenlik siperliği de dahil kişisel koruyucu donanım (KKD) kullanacak. Dubai Uluslararası Havaalanında, tüm müşterilerin ve çalışanların eldiven ve maske takması zorunludur. Termal tarayıcılar havaalanına adım atan tüm yolcular ve çalışanların ateşini ölçmektedir. Seyahat edenlerin check-in ve uçağa biniş sırasında gerekli mesafeyi korumalarına yardımcı olmak için zemine ve bekleme alanlarına fiziksel mesafe işaretleri yerleştirilmiştir. Havaalanı ekibi ayrıca, gişede etkileşim sırasında hem yolcuların hem de çalışanların güvenliğini sağlamak için her check-in masasına koruyucu bariyerler yerleştirmiştir. Uçakta Emirates’in uçuşlarında fiziki mesafe protokollerine uymak için bireysel yolcular veya aile grupları arasında boş bırakılması gereken koltuklar önceden belirlenmiştir. Emirates ayrıca, sağlık ve güvenlik sebepleriyle uçak içi hizmetlerinde değişiklik yapmıştır. Yemek servisi sırasında ekip ve müşteriler arasında teması azaltmak ve etkileşim riskini asgariye indirmek için yiyecek ve içecekler bento tarzı paketlerde sunulmaktadır. Müşterilere tek kişilik paketler içinde sandviçler, meşrubatlar, atıştırmalıklar ve tatlılar ikram edilmektadir. Aynı şekilde, virüsün temasla yayılması riskini azaltmak için dergiler ve diğer basılı okuma materyalleri geçici olarak kaldırılmıştır. Şu anda uçuşlarda kabin/el bagajı kabul edilmemektedir. Yolcunun beraberinde kabine alabileceği eşyalar diz üstü bilgisayar, el çantası, evrak çantası veya bebek eşyaları ile sınırlıdır. Tüm diğer eşyaların check-in sırasında teslim edilmesi gerekmekte olup, Emirates kabin bagaj hakkını müşterilerin check-in sırasında teslim edebilecekleri bagaj hakkına ekleyecektir. Müşterilerin maske ve eldivenlerini check-in işlemlerinden başlayarak uçaktan inene kadar tüm yolculukları süresince takması zorunludur. Tüm Emirates uçakları her yolculuktan sonra Dubai’de kapsamlı bir temizlik ve dezenfeksiyon sürecinden geçirilecektir.   Emirates steps up safety measures for customers and employees at the airport and on board. #FlyEmiratesFlyBetter https://t.co/BNMUXp2vKO pic.twitter.com/LcdBjdarZS — Emirates Airline (@emirates) April 21, 2020

Emirates Hem Müşterileri Hem Çalışanları İçin Havaalanında Ve Uçakta Güvenlik Tedbirlerini Arttırıyor

Emirates çalışanlarının ve yolcularının sağlık ve güvenliğini korumak için hem havaalanında hem de uçakta uyguladığı koruyucu tedbirleri arttırıyor. Yolcularla doğrudan teması olan tüm kabin ekibi, biniş kapısı görevlileri ve yer hizmetleri personeli artık maske ve eldivenlerin yanı sıra üniformalarının üzerine giyecekleri koruyucu tek kullanımlık önlük ve bir güvenlik siperliği de dahil kişisel koruyucu donanım (KKD) kullanacak.

Dubai Uluslararası Havaalanında, tüm müşterilerin ve çalışanların eldiven ve maske takması zorunludur. Termal tarayıcılar havaalanına adım atan tüm yolcular ve çalışanların ateşini ölçmektedir. Seyahat edenlerin check-in ve uçağa biniş sırasında gerekli mesafeyi korumalarına yardımcı olmak için zemine ve bekleme alanlarına fiziksel mesafe işaretleri yerleştirilmiştir.

Havaalanı ekibi ayrıca, gişede etkileşim sırasında hem yolcuların hem de çalışanların güvenliğini sağlamak için her check-in masasına koruyucu bariyerler yerleştirmiştir.

Uçakta Emirates’in uçuşlarında fiziki mesafe protokollerine uymak için bireysel yolcular veya aile grupları arasında boş bırakılması gereken koltuklar önceden belirlenmiştir.

Emirates ayrıca, sağlık ve güvenlik sebepleriyle uçak içi hizmetlerinde değişiklik yapmıştır. Yemek servisi sırasında ekip ve müşteriler arasında teması azaltmak ve etkileşim riskini asgariye indirmek için yiyecek ve içecekler bento tarzı paketlerde sunulmaktadır. Müşterilere tek kişilik paketler içinde sandviçler, meşrubatlar, atıştırmalıklar ve tatlılar ikram edilmektadir.

Aynı şekilde, virüsün temasla yayılması riskini azaltmak için dergiler ve diğer basılı okuma materyalleri geçici olarak kaldırılmıştır. Şu anda uçuşlarda kabin/el bagajı kabul edilmemektedir. Yolcunun beraberinde kabine alabileceği eşyalar diz üstü bilgisayar, el çantası, evrak çantası veya bebek eşyaları ile sınırlıdır. Tüm diğer eşyaların check-in sırasında teslim edilmesi gerekmekte olup, Emirates kabin bagaj hakkını müşterilerin check-in sırasında teslim edebilecekleri bagaj hakkına ekleyecektir. Müşterilerin maske ve eldivenlerini check-in işlemlerinden başlayarak uçaktan inene kadar tüm yolculukları süresince takması zorunludur.

Tüm Emirates uçakları her yolculuktan sonra Dubai’de kapsamlı bir temizlik ve dezenfeksiyon sürecinden geçirilecektir.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/350r61h
via IFTTT

Emirates Hem Müşterileri Hem Çalışanları İçin Havaalanında Ve Uçakta Güvenlik Tedbirlerini Arttırıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/350r61h

Krizden Güçlenerek Çıkacağız


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/34ZCUAy

Krizden Güçlenerek Çıkacağız TAV: Krizden Güçlenerek Çıkacağız   Yılın ilk üç ayında 10,6 milyon yolcuya hizmet veren şirket, COVID-19 salgınıyla gelen seyahat yasakları nedeniyle tüm havalimanlarının kapandığını belirtti.   Havalimanı işletmeciliğinde Türkiye’nin dünyadaki lider markası TAV Havalimanları ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı.   TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener “Türk turizminde rekorlarla gecen bir 2019’un ardından, 2020 yılının ilk iki ayında kaydettiğimiz %13’lük dış hat yolcu büyümesi, yeniden rekorların kırılacağı başka bir yıla işaret ediyordu. Ancak COVID-19 salgınının ana pazarımız olan Avrupa’ya yayılmasıyla birlikte, Şubat ayının son haftasından itibaren havacılık yetkilileri,  işlettiğimiz havalimanlarını kullanan uçuşları kısıtlamaya  başladılar. Birçok havayolu şirketi iptal edilen seferler nedeniyle uçaklarının tamamına yakınını yere indirdi. Mart ayının dördüncü haftası itibariyle de, salgının yayılmasını önlemek için alınan bu tedbirler nedeniyle, havalimanlarımızı kullanan dış hat yolcusu neredeyse sıfıra indi. Yaşanan bu gelişmelerden ötürü, sene başında açıkladğımız yolcuya ve finansal sonuçlara ilişkin 2020 hedeflerimizin artık geçerliliği kalmadı. Buna ek olarak, salgının yayılmasına karşı alınan önlemlerin süresi de şu anda tam net olarak bilinemiyor. Yaşanan bu belirsizlik nedeniyle, 2020 için revize edilmiş beklentilerimizi henüz paylaşamıyoruz, ancak, uçuş kısıtlamalarının süresine ilişkin belirsizlikler ortadan kalkar kalkmaz revize hedeflerimizi yeniden yatırımcılarımızla paylaşmak istiyoruz. Yolcu sayımızın neredeyse sıfıra inmesine neden olan bu uçuş kısıtlamalarının çok açık bir mücbir sebep olması nedeniyle, faaliyetlerimizi etkileyen bir mücbir sebep durumu içinde bulunduğumuzu, ortaklık yaptığımız tüm havacılık otoritelerine bildirdik ve yolcu sayımızın tamamını etkisi altına alan bu öngörülemeyen ve kontrol edilemeyen gelişmelerin sonuçlarını nasıl telafi edeceğimize dair resmi süreçleri başlattık. Şu anda Haziran ayına kadar dış hat yolcumuzun sıfıra yakın seyretmesini beklediğimiz için tüm acil olmayan yatırım harcamalarımızı durdurduk. Ayrıca, bu dönemin finansal etkilerini hafifletmek için faaliyet giderlerimizde önemli kesintiler yaptık. Terminallerimizin çoğunun neredeyse yüzde 100 kapalı olması nedeniyle, terminal işletme maliyetlerimizde önemli ölçüde tasarruf sağlayabiliyoruz. Ayrıca tüm çalışanlarımızın ve yönetimimizin, yolcu trafiği yeniden başlayana kadar geçecek süre zarfında ayın üçte birini ücretsiz izinde geçirmesini planladık. Ücretsiz izin süresi boyunca Türkiye’deki çalışanlarımız, devletimizin sağladığı Kısa Çalışma Ödeneği yardımından azami 3 aylık bir süre boyunca faydalanabiliyor. Diğer ülkelerdeki operasyonlarımız için de çalışanlarımıza farklı düzeylerde devlet desteği sağlanıyor. Aldığımız bu tedbirlerle yolcu trafiğinin sıfır olduğu dönem boyunca oluşacak faaliyet giderlerimizde çok önemli bir azalma sağlamayı başardık. Bu krize, güçlü bir bilanço yapısı ile girdik ve bu sayede, küresel havacılık sektöründe, bu yeni dönemin zorluklarıyla baş etmeye ve bu dönemden daha da güçlü bir şekilde çıkmaya hazır olan bir şirket olduğumuzu rahatlıkla söyleyebilirim. Bu kriz, havacılık sektörü ile ilgili uzun vadeli vizyonumuzu değiştirmedi. Sektör, uzun vadede özellikle de gelişen piyasalarda büyümeye devam edecek. Bu nedenle, sınırsız bir süre boyunca işleteceğimiz, defansif trafik özelliklerine sahip olan ve önemli büyüme potansiyeli barındıran Kazakistan’daki Almatı Havalimanı için hisse alım müzakerelerine devam ediyoruz ve bu havalimanının portföyümüze çok büyük bir katkısı olacağını düşünüyoruz. Hissedarlarımız için önemli miktarda değer yaratacak olan Tunus borç yeniden yapılandırma sürecini de sonuçlandırmaya çok yakınız. Salgının yarattığı piyasa oynaklığından kaynaklanan aşırı fiyatların hissemizin gerçek değerini yansıtmadığına inandığımız için, TAV Havalimanları hisselerini Borsa İstanbul’da geri almaya başladık. Bu geri alım için ayırdığımız ödeneği, 200 milyon Türk Lirasına kadar çıkarabiliyoruz. Geçmişte de birçok benzer kriz yaşadık ve hepsini başarıyla atlattık. Her ne kadar içinde bulunduğumuz kriz, şimdiye kadar yaşadıklarımızın en uzunu ve etkileri bakımından en derini olsa da bu krizden de daha güçlenmiş bir şekilde çıkacağız. Tüm çalışanlarımıza, hissedarlarımıza ve iş ortaklarımıza bu zor dönemde de eksilmeyen destekleri için teşekkür ediyorum” dedi.   ÖZET FİNANSAL VE OPERASYONEL BİLGİLER (milyon avro)  1Ç19 1Ç20 % değişim  Konsolide ciro 150.9 118.5 -22% FAVÖK 37.2 16.1 -57% FAVÖK marjı (%) 24.6% 13.6% -11.0 b.p Devam Eden Faaliyetlerden Net Kâr (20.5) (47.8) 133% Duran Faaliyetlerden Net Kâr 44.4 (8.3) a.d. Toplam Net Kâr 23.9 (56.1) a.d. Yolcu sayısı (mn) 13.7 10.6 -23% – Dış hat 5.4 4.5 -18% – İç hat 8.3 6.2 -26% * TAV Istanbul verileri Ciro ve FAVÖK hesaplamasına dahil edilmemiştir. Aynı şekilde yolcu sayılarına Istanbul Atatürk Havalimanı dahil değildir.

TAV: Krizden Güçlenerek Çıkacağız

 

Yılın ilk üç ayında 10,6 milyon yolcuya hizmet veren şirket, COVID-19 salgınıyla gelen seyahat yasakları nedeniyle tüm havalimanlarının kapandığını belirtti.

 

Havalimanı işletmeciliğinde Türkiye’nin dünyadaki lider markası TAV Havalimanları ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı.

 

TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener “Türk turizminde rekorlarla gecen bir 2019’un ardından, 2020 yılının ilk iki ayında kaydettiğimiz %13’lük dış hat yolcu büyümesi, yeniden rekorların kırılacağı başka bir yıla işaret ediyordu. Ancak COVID-19 salgınının ana pazarımız olan Avrupa’ya yayılmasıyla birlikte, Şubat ayının son haftasından itibaren havacılık yetkilileri,  işlettiğimiz havalimanlarını kullanan uçuşları kısıtlamaya  başladılar. Birçok havayolu şirketi iptal edilen seferler nedeniyle uçaklarının tamamına yakınını yere indirdi. Mart ayının dördüncü haftası itibariyle de, salgının yayılmasını önlemek için alınan bu tedbirler nedeniyle, havalimanlarımızı kullanan dış hat yolcusu neredeyse sıfıra indi.

Yaşanan bu gelişmelerden ötürü, sene başında açıkladğımız yolcuya ve finansal sonuçlara ilişkin 2020 hedeflerimizin artık geçerliliği kalmadı. Buna ek olarak, salgının yayılmasına karşı alınan önlemlerin süresi de şu anda tam net olarak bilinemiyor. Yaşanan bu belirsizlik nedeniyle, 2020 için revize edilmiş beklentilerimizi henüz paylaşamıyoruz, ancak, uçuş kısıtlamalarının süresine ilişkin belirsizlikler ortadan kalkar kalkmaz revize hedeflerimizi yeniden yatırımcılarımızla paylaşmak istiyoruz.

Yolcu sayımızın neredeyse sıfıra inmesine neden olan bu uçuş kısıtlamalarının çok açık bir mücbir sebep olması nedeniyle, faaliyetlerimizi etkileyen bir mücbir sebep durumu içinde bulunduğumuzu, ortaklık yaptığımız tüm havacılık otoritelerine bildirdik ve yolcu sayımızın tamamını etkisi altına alan bu öngörülemeyen ve kontrol edilemeyen gelişmelerin sonuçlarını nasıl telafi edeceğimize dair resmi süreçleri başlattık. Şu anda Haziran ayına kadar dış hat yolcumuzun sıfıra yakın seyretmesini beklediğimiz için tüm acil olmayan yatırım harcamalarımızı durdurduk. Ayrıca, bu dönemin finansal etkilerini hafifletmek için faaliyet giderlerimizde önemli kesintiler yaptık. Terminallerimizin çoğunun neredeyse yüzde 100 kapalı olması nedeniyle, terminal işletme maliyetlerimizde önemli ölçüde tasarruf sağlayabiliyoruz. Ayrıca tüm çalışanlarımızın ve yönetimimizin, yolcu trafiği yeniden başlayana kadar geçecek süre zarfında ayın üçte birini ücretsiz izinde geçirmesini planladık. Ücretsiz izin süresi boyunca Türkiye’deki çalışanlarımız, devletimizin sağladığı Kısa Çalışma Ödeneği yardımından azami 3 aylık bir süre boyunca faydalanabiliyor. Diğer ülkelerdeki operasyonlarımız için de çalışanlarımıza farklı düzeylerde devlet desteği sağlanıyor. Aldığımız bu tedbirlerle yolcu trafiğinin sıfır olduğu dönem boyunca oluşacak faaliyet giderlerimizde çok önemli bir azalma sağlamayı başardık.

Bu krize, güçlü bir bilanço yapısı ile girdik ve bu sayede, küresel havacılık sektöründe, bu yeni dönemin zorluklarıyla baş etmeye ve bu dönemden daha da güçlü bir şekilde çıkmaya hazır olan bir şirket olduğumuzu rahatlıkla söyleyebilirim. Bu kriz, havacılık sektörü ile ilgili uzun vadeli vizyonumuzu değiştirmedi. Sektör, uzun vadede özellikle de gelişen piyasalarda büyümeye devam edecek. Bu nedenle, sınırsız bir süre boyunca işleteceğimiz, defansif trafik özelliklerine sahip olan ve önemli büyüme potansiyeli barındıran Kazakistan’daki Almatı Havalimanı için hisse alım müzakerelerine devam ediyoruz ve bu havalimanının portföyümüze çok büyük bir katkısı olacağını düşünüyoruz. Hissedarlarımız için önemli miktarda değer yaratacak olan Tunus borç yeniden yapılandırma sürecini de sonuçlandırmaya çok yakınız. Salgının yarattığı piyasa oynaklığından kaynaklanan aşırı fiyatların hissemizin gerçek değerini yansıtmadığına inandığımız için, TAV Havalimanları hisselerini Borsa İstanbul’da geri almaya başladık. Bu geri alım için ayırdığımız ödeneği, 200 milyon Türk Lirasına kadar çıkarabiliyoruz.

Geçmişte de birçok benzer kriz yaşadık ve hepsini başarıyla atlattık. Her ne kadar içinde bulunduğumuz kriz, şimdiye kadar yaşadıklarımızın en uzunu ve etkileri bakımından en derini olsa da bu krizden de daha güçlenmiş bir şekilde çıkacağız. Tüm çalışanlarımıza, hissedarlarımıza ve iş ortaklarımıza bu zor dönemde de eksilmeyen destekleri için teşekkür ediyorum” dedi.

 

ÖZET FİNANSAL VE OPERASYONEL BİLGİLER

(milyon avro)  1Ç19 1Ç20 % değişim 
Konsolide ciro 150.9 118.5 -22%
FAVÖK 37.2 16.1 -57%
FAVÖK marjı (%) 24.6% 13.6% -11.0 b.p
Devam Eden Faaliyetlerden Net Kâr (20.5) (47.8) 133%
Duran Faaliyetlerden Net Kâr 44.4 (8.3) a.d.
Toplam Net Kâr 23.9 (56.1) a.d.
Yolcu sayısı (mn) 13.7 10.6 -23%
– Dış hat 5.4 4.5 -18%
– İç hat 8.3 6.2 -26%

* TAV Istanbul verileri Ciro ve FAVÖK hesaplamasına dahil edilmemiştir. Aynı şekilde yolcu sayılarına Istanbul Atatürk Havalimanı dahil değildir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/34ZCUAy
via IFTTT