28 Şubat 2018 Çarşamba

THY, Stavropol seferlerini sonlandırıyor Stavropol Havalimanı Başkanı Nikolay Apalkov, THY’nin Rusya’nın Stavropol şehrine olan seferlerini durduracağını açıkladı. 15 Mart’tan itibaren Stavropol ve İstanbul arasındaki seferlerin durdurulma kararı hakkında konuşan Nikolay Apalkov, THY ile Ekim ayına kadar yaz aylarında mevsimsel hava bağlantısının kurulması için görüşüldüğünü ancak henüz kesin bir kararın alınmadığını belirtti. Stavropol Krayı Ulaştırma Bakanı Roman Petraşov ise THY’nin Krasnodar Havalimanı ile çalışacağını duyururken Stavropol seferlerinin bitirme kararının düşük doluluk oranı ve havaalanının uluslararası standartlara uygun olmamasından kaynaklandığını ifade etti. Kaynak:www.turizmgunlugu.com

Stavropol Havalimanı Başkanı Nikolay Apalkov, THY’nin Rusya’nın Stavropol şehrine olan seferlerini durduracağını açıkladı.

15 Mart’tan itibaren Stavropol ve İstanbul arasındaki seferlerin durdurulma kararı hakkında konuşan Nikolay Apalkov, THY ile Ekim ayına kadar yaz aylarında mevsimsel hava bağlantısının kurulması için görüşüldüğünü ancak henüz kesin bir kararın alınmadığını belirtti.

Stavropol Krayı Ulaştırma Bakanı Roman Petraşov ise THY’nin Krasnodar Havalimanı ile çalışacağını duyururken Stavropol seferlerinin bitirme kararının düşük doluluk oranı ve havaalanının uluslararası standartlara uygun olmamasından kaynaklandığını ifade etti.

Kaynak:www.turizmgunlugu.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2F36V4Q
via IFTTT

THY, Stavropol seferlerini sonlandırıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2F36V4Q

THY geleceğin akıllı bagaj robotu “Leo”yu tanıttı!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2Cp1BLm

THY geleceğin akıllı bagaj robotu “Leo”yu tanıttı! Yolcularına yalnızca seyahatleri esnasında değil seyahat öncesi ve sonrasında da ayrıcalıklı deneyimler sunmak için çalışmalar gerçekleştiren Türk Hava Yolları bu amaçla geleceğin teknolojilerini takip etmeye devam ediyor. Bayrak taşıyıcı havayolunun prototip olarak değerlendirdiği akıllı bagaj robotu “Leo” transfer merkezi Atatürk Havalimanı’nda yolculara ve basına tanıtıldı. Havayolu taşımacılığına yönelik bilgi teknolojileri üretiminde önde gelen kuruluşlardan biri olan Sita tarafından geliştirilen bagaj robotu “Leo”, online olarak check-in işlemini evinde, ofisinde tamamlayan veya havalimanı kiosklarından gerçekleştiren yolculara hizmet vermek amacıyla geliştirildi. “Leo”, yolcuları havalimanında karşılayarak, boarding kartının veya cep telefonundaki boarding kare kodunun okutulması ile bagaj etiketi üretiyor ve son aşamada bagajı yolcudan teslim alarak güvenli bir şekilde bagaj teslim noktası çalışanına ulaştırıyor. Proje, yolcuların havalimanındaki işlemlerini daha hızlı ve pratik bir şekilde çözerek seyahatlerinden alacakları keyfe odaklanmalarını sağlamayı amaçlıyor. Yolcu bagajlarının hedeflendiği sürede ve güvenli şekilde ulaştırılması konusunda 2017 yılını bin yolcu başına 5.1 aksaklık oranıyla Avrupa ortalamasına göre* oldukça başarılı bir performansla tamamlayan bayrak taşıyıcı havayolu bagaj operasyonu ile ilgili her yıl ortalama beş büyük projeyi hayata geçirerek yolcu bagajlarına büyük önem veriyor. Türk Hava Yolları, 29 Ekim 2018 tarihinde açılacak İstanbul Yeni Havalimanı’nda yolcuları ile buluşturacağımodern teknolojileri araştırmaya ve üretmeye de devam edecek.  Akıllı bagaj robotu LEO da bu vizyonun bir ön tanıtımı olaraküç gün boyunca Atatürk Havalimanı’nda yolcularla tanışacak. Tüm havayolu şirketlerinin değerlendirildiği bagaj aksaklıkları Avrupa ortalaması bin kişi başına 8 aksaklıktır. Kaynak:http://ift.tt/Y2Rkt2

Yolcularına yalnızca seyahatleri esnasında değil seyahat öncesi ve sonrasında da ayrıcalıklı deneyimler sunmak için çalışmalar gerçekleştiren Türk Hava Yolları bu amaçla geleceğin teknolojilerini takip etmeye devam ediyor. Bayrak taşıyıcı havayolunun prototip olarak değerlendirdiği akıllı bagaj robotu “Leo” transfer merkezi Atatürk Havalimanı’nda yolculara ve basına tanıtıldı.

Havayolu taşımacılığına yönelik bilgi teknolojileri üretiminde önde gelen kuruluşlardan biri olan Sita tarafından geliştirilen bagaj robotu “Leo”, online olarak check-in işlemini evinde, ofisinde tamamlayan veya havalimanı kiosklarından gerçekleştiren yolculara hizmet vermek amacıyla geliştirildi.

“Leo”, yolcuları havalimanında karşılayarak, boarding kartının veya cep telefonundaki boarding kare kodunun okutulması ile bagaj etiketi üretiyor ve son aşamada bagajı yolcudan teslim alarak güvenli bir şekilde bagaj teslim noktası çalışanına ulaştırıyor. Proje, yolcuların havalimanındaki işlemlerini daha hızlı ve pratik bir şekilde çözerek seyahatlerinden alacakları keyfe odaklanmalarını sağlamayı amaçlıyor.

Yolcu bagajlarının hedeflendiği sürede ve güvenli şekilde ulaştırılması konusunda 2017 yılını bin yolcu başına 5.1 aksaklık oranıyla Avrupa ortalamasına göre* oldukça başarılı bir performansla tamamlayan bayrak taşıyıcı havayolu bagaj operasyonu ile ilgili her yıl ortalama beş büyük projeyi hayata geçirerek yolcu bagajlarına büyük önem veriyor.

Türk Hava Yolları, 29 Ekim 2018 tarihinde açılacak İstanbul Yeni Havalimanı’nda yolcuları ile buluşturacağımodern teknolojileri araştırmaya ve üretmeye de devam edecek.  Akıllı bagaj robotu LEO da bu vizyonun bir ön tanıtımı olaraküç gün boyunca Atatürk Havalimanı’nda yolcularla tanışacak.

Tüm havayolu şirketlerinin değerlendirildiği bagaj aksaklıkları Avrupa ortalaması bin kişi başına 8 aksaklıktır.

Kaynak:http://ift.tt/Y2Rkt2



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2Cp1BLm
via IFTTT

Uçakla ücretsiz cenaze taşıma hizmeti için imzalar atıldı Cenaze hizmetlerine bir yenisini daha ekleyen Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından, hava yolu ile cenaze taşınmasına ilişkin protokol imzalandı. Cenaze hizmetlerine bir yenisini daha ekleyen Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından, hava yolu ile cenaze taşınmasına ilişkin protokol imzalandı. Vatandaşların cenazelerini şehir dışına ücretsiz taşıma hizmetini Türk Hava Yolları(THY) yapacak. Yakınları vefat edenleri acı günlerinde yalnız bırakmayan Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz’ın cenazelerin hava yolu ile ücretsiz taşınmasına ilişkin talimatı faaliyete geçti. Sosyal sorumluluk projesi kapsamında alınan meclis kararının ardından Büyükşehir Belediyesi, THY ile ortak hizmet protokolü imzaladı. Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Zennube Albayrak ile THY Samsun Müdürü Deniz Öztırpan tarafından imzalanan protokolle hizmet, resmen başlamış oldu. İmzalanan protokolle ilgili açıklama yapan THY Samsun Müdürü Deniz Öztırpan, Samsun Büyükşehir Belediyesinin şehir dışı cenaze taşıma hizmetini yapacak olmalarından dolayı mutluluk duyduklarını belirtti. THY’nın vatandaşların acı gününde de yanlarında olduklarını ifade eden Öztırpan, “Daha çok uzak yerler olmak üzere iç hatlardaki hava terminali olan bütün noktalara cenazelerimizi ücretsiz taşıyacağız. Bu hizmet sayesinde karayolu ile uzak yerlere cenaze nakli dönemi kapanmış olacak. Acı günlerinde insanlarımızın yanlarında olmak ve cenazelerini kısa sürede teslim etmek amacıyla bu hizmeti sunuyoruz. Sayın başkanımızın talimatları doğrultusunda bu protokolü gerçekleştirdik. Bugünden itibaren nakiller başlıyor. Bu hizmetimiz ise vatandaşlarımız açısından ücretsiz olacak. Maliyetini ise idaremiz karşılayacak” dedi. Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Zennube Albayrak ise, “Belediyemiz olarak her zaman vatandaşlarımızın yanındayız. Halkımızı acı günlerinde de yalnız bırakmayacağız. Bu amaçla bir sosyal sorumluluk projesi yaptık. Şehir dışında defnedilecek cenazelerimizi, yakınlarının talep etmesi durumunda hava yolu ile ücretsiz göndereceğiz. Bu konuda THY ile protokolümüzü yaptık. Artık uzun ve meşakkatli geçen karayolu ile cenaze nakli, havayolu hizmeti ile ortadan kalkmış olacak. Söz konusu hizmette cenazeye uçakta refakat etmek isteyen kişi (birinci derece yakını olması kaydıyla) yüzde 20 indirimden yararlanacak. Türkiye’nin her iline taşımacılık yapılacak projeden faydalanmak isteyenlerin ise hizmetin yerine getirilebilmesi, gerekli ihbar ve tebligatların yapılması için adres değişikliklerini 15 gün içerisinde bildirmeleri gerekiyor” ifadelerini kullandı. Kaynak:http://www.mynet.com/

Cenaze hizmetlerine bir yenisini daha ekleyen Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından, hava yolu ile cenaze taşınmasına ilişkin protokol imzalandı.

Cenaze hizmetlerine bir yenisini daha ekleyen Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından, hava yolu ile cenaze taşınmasına ilişkin protokol imzalandı. Vatandaşların cenazelerini şehir dışına ücretsiz taşıma hizmetini Türk Hava Yolları(THY) yapacak.
Yakınları vefat edenleri acı günlerinde yalnız bırakmayan Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz’ın cenazelerin hava yolu ile ücretsiz taşınmasına ilişkin talimatı faaliyete geçti. Sosyal sorumluluk projesi kapsamında alınan meclis kararının ardından Büyükşehir Belediyesi, THY ile ortak hizmet protokolü imzaladı. Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Zennube Albayrak ile THY Samsun Müdürü Deniz Öztırpan tarafından imzalanan protokolle hizmet, resmen başlamış oldu.
İmzalanan protokolle ilgili açıklama yapan THY Samsun Müdürü Deniz Öztırpan, Samsun Büyükşehir Belediyesinin şehir dışı cenaze taşıma hizmetini yapacak olmalarından dolayı mutluluk duyduklarını belirtti. THY’nın vatandaşların acı gününde de yanlarında olduklarını ifade eden Öztırpan, “Daha çok uzak yerler olmak üzere iç hatlardaki hava terminali olan bütün noktalara cenazelerimizi ücretsiz taşıyacağız. Bu hizmet sayesinde karayolu ile uzak yerlere cenaze nakli dönemi kapanmış olacak. Acı günlerinde insanlarımızın yanlarında olmak ve cenazelerini kısa sürede teslim etmek amacıyla bu hizmeti sunuyoruz. Sayın başkanımızın talimatları doğrultusunda bu protokolü gerçekleştirdik. Bugünden itibaren nakiller başlıyor. Bu hizmetimiz ise vatandaşlarımız açısından ücretsiz olacak. Maliyetini ise idaremiz karşılayacak” dedi.
Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Zennube Albayrak ise, “Belediyemiz olarak her zaman vatandaşlarımızın yanındayız. Halkımızı acı günlerinde de yalnız bırakmayacağız. Bu amaçla bir sosyal sorumluluk projesi yaptık. Şehir dışında defnedilecek cenazelerimizi, yakınlarının talep etmesi durumunda hava yolu ile ücretsiz göndereceğiz. Bu konuda THY ile protokolümüzü yaptık. Artık uzun ve meşakkatli geçen karayolu ile cenaze nakli, havayolu hizmeti ile ortadan kalkmış olacak. Söz konusu hizmette cenazeye uçakta refakat etmek isteyen kişi (birinci derece yakını olması kaydıyla) yüzde 20 indirimden yararlanacak. Türkiye’nin her iline taşımacılık yapılacak projeden faydalanmak isteyenlerin ise hizmetin yerine getirilebilmesi, gerekli ihbar ve tebligatların yapılması için adres değişikliklerini 15 gün içerisinde bildirmeleri gerekiyor” ifadelerini kullandı.

Kaynak:http://www.mynet.com/



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2owps38
via IFTTT

Uçakla ücretsiz cenaze taşıma hizmeti için imzalar atıldı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2owps38

Yolcunun el bagajı uçakta alev aldı Yolcunun el bagajı uçağın başüstü dolabında alev aldı Pazar günü, uçağın başüstü dolabına yerleştirilen kabin bagajındaki power bank’in (şarj cihazı) alev almasıyla yolcular, Şangay’a giden China Southern Airlines uçuşundan inmek zorunda kaldılar. Channel News Asia haberine göre , kabin içinde duman çıkmaya başlandığında yolcuların uçağa bindirildiklerini ve yolculardan birinin çantasının alevler içinde kaldığı bildirdi. Bir yolcu tarafından kaydedilen videoda, bir uçuş görevlisi ve bir diğer yolcu, su ve meyve suyu şişeleriyle alevleri söndürmeye çalışıyorlar. Güvenlik ve itfaiye  olay yerine geldi ve yangın söndürüldü. Alev alan çantanın sahibi olan yolcu, soruşturmaya yardımcı olmak için polise eşlik etti. Kanıtlar, muhtemelen bir lityum-iyon pil ile çalışan şarj cihazının alev aldığını gösterdi. Haber sitesi ayrıca, yangın nedeniyle başka hasarın meydana gelmediğini bildirdi. Yeni bir uçak, Guangzhou Baiyun Uluslararası Havalimanı‘na getirildi ve  yerel saatle 02: 53’de, planlandığı saatten üç saat sonra Şangay Honggiao Uluslararası Havaalanı’na gitmek üzere kalktı. Cep telefonlarında, dizüstü bilgisayarlarda ve power bank’larda kullanılan lityum iyon pillerin alev aldığı biliniyor. Pillerin bagaja konması yasaktır, ancak kapalı oldukları sürece el bagajlarında bulundurulmasına izin verilir. Ocak ayında bazı havayolları, lityum iyon pillerin yarattığı potansiyel risk nedeniyle akıllı bagajları yasaklamıştı.

Yolcunun el bagajı uçağın başüstü dolabında alev aldı

Pazar günü, uçağın başüstü dolabına yerleştirilen kabin bagajındaki power bank’in (şarj cihazı) alev almasıyla yolcular, Şangay’a giden China Southern Airlines uçuşundan inmek zorunda kaldılar.

Channel News Asia haberine göre , kabin içinde duman çıkmaya başlandığında yolcuların uçağa bindirildiklerini ve yolculardan birinin çantasının alevler içinde kaldığı bildirdi.

Bir yolcu tarafından kaydedilen videoda, bir uçuş görevlisi ve bir diğer yolcu, su ve meyve suyu şişeleriyle alevleri söndürmeye çalışıyorlar. Güvenlik ve itfaiye  olay yerine geldi ve yangın söndürüldü.

Alev alan çantanın sahibi olan yolcu, soruşturmaya yardımcı olmak için polise eşlik etti. Kanıtlar, muhtemelen bir lityum-iyon pil ile çalışan şarj cihazının alev aldığını gösterdi.

Haber sitesi ayrıca, yangın nedeniyle başka hasarın meydana gelmediğini bildirdi.

Yeni bir uçak, Guangzhou Baiyun Uluslararası Havalimanı‘na getirildi ve  yerel saatle 02: 53’de, planlandığı saatten üç saat sonra Şangay Honggiao Uluslararası Havaalanı’na gitmek üzere kalktı.

Cep telefonlarında, dizüstü bilgisayarlarda ve power bank’larda kullanılan lityum iyon pillerin alev aldığı biliniyor. Pillerin bagaja konması yasaktır, ancak kapalı oldukları sürece el bagajlarında bulundurulmasına izin verilir.

Ocak ayında bazı havayolları, lityum iyon pillerin yarattığı potansiyel risk nedeniyle akıllı bagajları yasaklamıştı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2F0Y5EE
via IFTTT