20 Kasım 2019 Çarşamba

TÜRKİYE’NİN KUŞAK VE YOL GİRİŞİMİ’NDEKİ KONUMU DEİK ve PwC Türkiye iş birliğiyle hazırlanan “Türkiye’nin Kuşak ve Yol Girişimi’nde Konumlandırılması” başlıklı raporun sonuçları, İstanbul’da düzenlenen toplantıda açıklandı. Biz de toplantı ile ilgili  Genel Transport President & CEO’su Turgut Erkeskin’in paylaşımlarına yer verdik.   “Türkiye’nin Kuşak ve Yol Girişimi’nde Konumlandırılması” raporumuzun lansmanını bu kez, DEİK Çin İş Konseyi Başkanı Murat Kolbaşı ve PwC Kamu Sektörü Direktörü İdil Özdoğan’ın da katılımıyla DEİK Üyelerine yönelik gerçekleştirdik. 60’ı aşkın ülkeyi yakından ilgilendiren Çin’in ‘Kuşak ve Yol Girişimi’nde Türkiye, Orta Koridor’da yer alan stratejik konumuyla tarihi fırsatlarla karşı karşıya. BRI inisiyatifi JEO-LOJİSTİK konumumuzun avantajlarını değerlendirerek, özellikle Çin ve Kafkaslar ile Kuzey Afrika, Orta, Güney ve Güney Doğu Avrupa arasında bölgesel lojistik üs olma imkanı veriyor. Havayolu taşımacılığında ‘küresel hub olma’ başarımızı, bu defa intermodal taşımacılık ve denizyolu taşımacılığında gerçekleştirebiliriz. Akdeniz, Ege ve Marmara limanlarımızı Kuşak Yol’un mutlak bir parçası haline getirmeli; intermodal entegrasyon planlarımızı doğru kurgulamalı ve rekabetçilik için gümrük uygulamalarını hızla sadeleştirmeli ve dijitalleştirmeliyiz. Transit ticaret ve taşımacılığın önündeki mevzuat ve altyapı engellerini kaldırmalıyız. BRI sadece bir lojistik projesi değil. Ülkemizde sanayi ve ticareti geliştirecek, Çin ve diğer ülkeler ile 3. ülkelerde ortak girişimleri destekleyecek, gerek hizmet ihracatı ve gerekse de mal ihracatını arttıracak bir inisiyatiftir.

DEİK ve PwC Türkiye iş birliğiyle hazırlanan “Türkiye’nin Kuşak ve Yol Girişimi’nde Konumlandırılması” başlıklı raporun sonuçları, İstanbul’da düzenlenen toplantıda açıklandı.

Biz de toplantı ile ilgili  Genel Transport President & CEO’su Turgut Erkeskin’in paylaşımlarına yer verdik.

 

“Türkiye’nin Kuşak ve Yol Girişimi’nde Konumlandırılması” raporumuzun lansmanını bu kez, DEİK Çin İş Konseyi Başkanı Murat Kolbaşı ve PwC Kamu Sektörü Direktörü İdil Özdoğan’ın da katılımıyla DEİK Üyelerine yönelik gerçekleştirdik.

60’ı aşkın ülkeyi yakından ilgilendiren Çin’in ‘Kuşak ve Yol Girişimi’nde Türkiye, Orta Koridor’da yer alan stratejik konumuyla tarihi fırsatlarla karşı karşıya.

BRI inisiyatifi JEO-LOJİSTİK konumumuzun avantajlarını değerlendirerek, özellikle Çin ve Kafkaslar ile Kuzey Afrika, Orta, Güney ve Güney Doğu Avrupa arasında bölgesel lojistik üs olma imkanı veriyor.

Havayolu taşımacılığında ‘küresel hub olma’ başarımızı, bu defa intermodal taşımacılık ve denizyolu taşımacılığında gerçekleştirebiliriz.

Akdeniz, Ege ve Marmara limanlarımızı Kuşak Yol’un mutlak bir parçası haline getirmeli; intermodal entegrasyon planlarımızı doğru kurgulamalı ve rekabetçilik için gümrük uygulamalarını hızla sadeleştirmeli ve dijitalleştirmeliyiz.

Transit ticaret ve taşımacılığın önündeki mevzuat ve altyapı engellerini kaldırmalıyız.

BRI sadece bir lojistik projesi değil. Ülkemizde sanayi ve ticareti geliştirecek, Çin ve diğer ülkeler ile 3. ülkelerde ortak girişimleri destekleyecek, gerek hizmet ihracatı ve gerekse de mal ihracatını arttıracak bir inisiyatiftir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35jd4GJ
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder