AtlasGlobal Hava Yolları, İsviçre uçuşlarını operasyonel sebeblerden dolayı durdurma kararı aldı.
Havayolu şirketi AtlasGlobal, İsviçre uçuşlarını iptal ettiğini açıkladı. Şirket, Acentalara yolladığı elektronik posta ile, isviçre uçuşlarından çekilme sebebi olarak operasyonel sebep gösterirken, bilet alan yolcuların ödedikleri ücretlerin iade edileceğini, ancak yolculara yeni uçuş imkanı sunulmayacağını bildirdi.
TİSAB (Türk İsviçre seyahat Acentalar Birliği) Başkanı Mehmet Göktaş ve Yönetim kurulu üyesi Sami Hayim, bilet alan ve uçamayacak durumda olan yolcuların haklarını korumak için harekete geçtiler. TİSAB hukuk danışmanı Avukat Yetkin Gecer ile bir görüşme yapan TİSAB heyeti, Atlas Global Havayolları’nın İATA üyesi olduğunu ve havayolu şirketinin İATA kurallarına uymak zorunda olduğunu belirttiler.
IATA Kurallarına göre, Atlas Global havayolu, uçuslarını operasyonel nedenlerle, yani kendi isteklerine göre iptal ettiklerinden dolayı, bileti kesilen yolcuların hukuken iki hakkı mevcut: Bilet almış olan yolcular ya bilet ücretinin tamamının iadesini isteyebilirler veya Atlas Global Havayolundan alternatif uçus tedarik etmelerini isteyebilirler.
Türk İsviçre Seyahat Acenteleri Birliği TİSAB, Atlas Global Havayolları’nın İsviçre’de bilet satıp ardından uçuşları iptal etmesi üzerine mağdur olan yolculara sahip çıkıyor.
TİSAB (Türk İsviçre Seyahat Acentalar Birliği) Vatandaşlarımıza konuyla alakalı bir duyuru yayınladı.
Duyuru şu şekildedir:
Sayın Vatandaşlarımız,
TİSAB kurulduğu günden beri İsviçre‘de yaşayan vatandaşlarımızın haklarını koruma konusunda büyük bir duyarlılık göstermektedir.
Bilindiği gibi Altas Global şirketi 21 Nisandan itibaren kendi iç sorunları nedeniyle İsviçre uçuşlarını durdurma kararı aldı.Ancak bu şirketten bilet alan yolcuların bu iptal kararından dolayı çesitli mağduriyetleri oluştu. Acentelerimizden bilet alan yolcularımızın hak ve hukuklarının savunulması konusunda TİSAB olarak gerekli merciler nezdinde hukukcularımız vasıtasıyla girişimlerimizi başlattık, süreci dikkatle takip ediyoruz. Biz seyehat acentelerinden biletlerini alan siz değerli yolcularımızın haklarını korumak için Atlas Global şirketine başvurduk, gerekirse hukuki yollara da basvuracağız. Acentelerimizden biletlerini alan değerli yolcularımız TİSAB üyesi acentelerimizle diyaloglarını sürdürmeye devam etmeleri menfaatlarını korumak açısından önemlidir.
İnternetten bilet alan vatandaşlarımızın mağduriyetleri zaman zaman bize ulaşıyor, ancak bu durumdaki vatandaşlarımıza, ilgili havayolunu veya İnternet üzerinden sorunlarını çözmelerini öneriyoruz. İnternetten bilet alan yolcular, sorun cıktığında, karşılarında muhatap bulamıyorlar. Bu nedenle internetten bilet alan yolculara, bundan sonra biletlerini Tisab acentelerinden almalarını öneriyoruz.
Biz acentelerden rezervasyon yapan siz değerli yocularımıza kaliteli ve güvenli hizmet vermeye devam ediyoruz.
Saygılarımızla
TİSAB Yönetim Kurulu adına
Başkan Yardımcısı Fikret Tunç
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2IjmYN2
via IFTTT
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder