23 Aralık 2019 Pazartesi

2020 Pasaport harç ücretleri ne kadar oldu? Pasaport harç ücretlerine 1 Ocak 2020 yılından itibaren geçerli olmak üzere % 22,58 oranında artış yapıldı. Karar resmi gazetede yayımlanırken Pasaport alma planı olan vatandaşlar 2020 yılı pasaport harç ücretleri ne kadar oldu sorusuna yanıt aramaya başladı. Peki 2020 yılında Pasaport harç ücretleri ne kadar oldu? İşte o sorunun yanıtı… 2020 PASAPORT HARÇ ÜCRETLERİ Pasaport (6 aylık) 2019 harcı: 170.40 lira 2020 harcı: 208.8 lira Pasaport (1 yıllık) harcı 2019 harcı: 248.40 lira 2020 harcı: 304.5 lira Pasaport (2 yıllık) harcı 2019 harcı: 405.5 lira 2020 harcı: 497 lira Pasaport (3 yıllık) harcı 2019 harcı: 575.9 lira 2020 harcı: 705.9 lira Pasaport (10 yıllık) harcı 2019 harcı: 812 lira 2020 harcı: 995 lira Pasaport harç ücretlerinin yanı sıra pasaport alımı sürecinde defter bedeli de ödeniyor. Geçtiğimiz yıl defter ücreti olarak 133,50 TL alınmıştı. Pasaport zamlı harç ücretlerine defter bedelini ekledikten sonra Pasaport için harcayacağınız toplam ücreti görebiliyorsunuz.

Pasaport harç ücretlerine 1 Ocak 2020 yılından itibaren geçerli olmak üzere % 22,58 oranında artış yapıldı. Karar resmi gazetede yayımlanırken Pasaport alma planı olan vatandaşlar 2020 yılı pasaport harç ücretleri ne kadar oldu sorusuna yanıt aramaya başladı.

Peki 2020 yılında Pasaport harç ücretleri ne kadar oldu? İşte o sorunun yanıtı…

2020 PASAPORT HARÇ ÜCRETLERİ

Pasaport (6 aylık)

2019 harcı: 170.40 lira

2020 harcı: 208.8 lira

Pasaport (1 yıllık) harcı

2019 harcı: 248.40 lira

2020 harcı: 304.5 lira

Pasaport (2 yıllık) harcı

2019 harcı: 405.5 lira

2020 harcı: 497 lira

Pasaport (3 yıllık) harcı

2019 harcı: 575.9 lira

2020 harcı: 705.9 lira

Pasaport (10 yıllık) harcı

2019 harcı: 812 lira

2020 harcı: 995 lira

Pasaport harç ücretlerinin yanı sıra pasaport alımı sürecinde defter bedeli de ödeniyor. Geçtiğimiz yıl defter ücreti olarak 133,50 TL alınmıştı. Pasaport zamlı harç ücretlerine defter bedelini ekledikten sonra Pasaport için harcayacağınız toplam ücreti görebiliyorsunuz.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35ShpBE
via IFTTT

2020 Pasaport harç ücretleri ne kadar oldu?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35ShpBE

22 Aralık 2019 Pazar

Emirates, Dhaka’ya günlük dördüncü seferine 29 Mart’ta başlıyor Emirates, Dhaka’ya günlük dördüncü seferine 29 Mart’ta başlıyor Emirates, Dhaka’ya günlük dördüncü seferini daha önce duyurulan 1 Haziran 2020 yerine 29 Mart 2020 tarihinde başlatmaya hazırlanıyor. Günlük dördüncü sefer, Emirates’in Dhaka’ya yaptığı haftalık sefer sayısını 21’den 28’e çıkarırken, şirketin 6 kıtaya yayılan global rota ağındaki yolculara kusursuz bir bağlantı imkanı sunuyor. Emirates Batı Asya ve Hint Okyanusu Ticari Operasyonlar Kıdemli Başkan Yardımcısı Ahmed Khoory şu açıklamalarda bulundu: “Emirates’in planlanan günlük dördüncü Dhaka seferiyle ilgili yaptığımız duyurudan beri, ileriye dönük kayda değer sayıda rezervasyon aldık ve sefere olan talepte önemli bir artış gördük. Bu, ülkenin güçlü ekonomik büyümesinin, global bir ticaret ve iş ortağı olarak cazibesinin ve Bangladeşli gezginlerin dünyayı keşfetme arzusunun bir göstergesidir. Tüm bu faktörlerden ilham alarak günlük dördüncü seferlerin başlama tarihini 29 Mart 2020’ye çektik. Yeni sefer yolculara daha çeşitlendirilmiş ve esnek bir program sunacak ve Avrupa, Amerika Kıtası, Afrika ve Orta Doğu’ya kolay ve kusursuz bir bağlantı sağlayacak.” Yeni sefer, 42 Business Class ve 310 Ekonomi Sınıfı koltuktan oluşan iki sınıflı yapıya sahip Boeing 777-300ER ile gerçekleştirilecek. Bu her iki yönde her hafta 280 ton ilave yük kapasitesi sağlayacak. Emirates SkyCargo halihazırda her hafta 800 tondan fazla yük kapasitesi sunuyor. EK588 no.lu uçuş 22:30’da Dubai’den kalkarak ertesi gün 5:20’de Dhaka’ya iniş yapacak. EK589 no.lu dönüş uçuşu ise 8:00’da Dhaka’dan kalkarak 11:00’de Dubai’ye iniş yapacak. Emirates olağanüstü uçak içi hizmetleriyle biliniyor. Yolcular, şirketin ödüllü uçak içi eğlence sistemi “ice” ile en yeni film, TV programları, müzik, canlı TV, podcast, sesli kitap ve oyunların da yer aldığı 4500’den fazla kanalla keyifli bir seyahat geçiriyor. Çocuklar ise çocuk filmleri, çizgi filmler, oyunlar, ücretsiz oyuncaklar ve çocuk menüsü servisiyle eğlenceli vakit geçiriyor. Aileler, uçağa öncelikli binişten yararlanabiliyor ve Dubai Uluslararası Havalimanı’ndaki bebek arabalarını ücretsiz kullanabiliyorlar. Yolcular hem bölgesel lezzetlerin hem de dünya mutfağının ve ikram edilen içeceklerin tadını çıkarırken, Emirates kabin ekibinin ödüllü ağırlama hizmetinden yararlanacaklar. Emirates, Ekonomi Sınıfı için 35 kg ve Business Class için 40 kg olmak üzere cömert bagaj izni politikalarına sahiptir. Şirket ayrıca tüm kabin sınıflarında 20 MB ücretsiz kablosuz internet imkanı sunuyor. Emirates yolcu talebini karşılamak adına yıllar içinde Dhaka seferlerini kademeli olarak arttırarak 1986 yılında haftada iki seferden 2013’te günde üç sefere çıkardı. Son 33 yılda, şirket Dubai ve Dhaka arasında 9,9 milyondan fazla yolcu taşıdı.

Emirates, Dhaka’ya günlük dördüncü seferine 29 Mart’ta başlıyor

Emirates, Dhaka’ya günlük dördüncü seferini daha önce duyurulan 1 Haziran 2020 yerine 29 Mart 2020 tarihinde başlatmaya hazırlanıyor. Günlük dördüncü sefer, Emirates’in Dhaka’ya yaptığı haftalık sefer sayısını 21’den 28’e çıkarırken, şirketin 6 kıtaya yayılan global rota ağındaki yolculara kusursuz bir bağlantı imkanı sunuyor.

Emirates Batı Asya ve Hint Okyanusu Ticari Operasyonlar Kıdemli Başkan Yardımcısı Ahmed Khoory şu açıklamalarda bulundu: “Emirates’in planlanan günlük dördüncü Dhaka seferiyle ilgili yaptığımız duyurudan beri, ileriye dönük kayda değer sayıda rezervasyon aldık ve sefere olan talepte önemli bir artış gördük. Bu, ülkenin güçlü ekonomik büyümesinin, global bir ticaret ve iş ortağı olarak cazibesinin ve Bangladeşli gezginlerin dünyayı keşfetme arzusunun bir göstergesidir. Tüm bu faktörlerden ilham alarak günlük dördüncü seferlerin başlama tarihini 29 Mart 2020’ye çektik. Yeni sefer yolculara daha çeşitlendirilmiş ve esnek bir program sunacak ve Avrupa, Amerika Kıtası, Afrika ve Orta Doğu’ya kolay ve kusursuz bir bağlantı sağlayacak.”

Yeni sefer, 42 Business Class ve 310 Ekonomi Sınıfı koltuktan oluşan iki sınıflı yapıya sahip Boeing 777-300ER ile gerçekleştirilecek. Bu her iki yönde her hafta 280 ton ilave yük kapasitesi sağlayacak. Emirates SkyCargo halihazırda her hafta 800 tondan fazla yük kapasitesi sunuyor.

EK588 no.lu uçuş 22:30’da Dubai’den kalkarak ertesi gün 5:20’de Dhaka’ya iniş yapacak. EK589 no.lu dönüş uçuşu ise 8:00’da Dhaka’dan kalkarak 11:00’de Dubai’ye iniş yapacak.

Emirates olağanüstü uçak içi hizmetleriyle biliniyor. Yolcular, şirketin ödüllü uçak içi eğlence sistemi “ice” ile en yeni film, TV programları, müzik, canlı TV, podcast, sesli kitap ve oyunların da yer aldığı 4500’den fazla kanalla keyifli bir seyahat geçiriyor. Çocuklar ise çocuk filmleri, çizgi filmler, oyunlar, ücretsiz oyuncaklar ve çocuk menüsü servisiyle eğlenceli vakit geçiriyor. Aileler, uçağa öncelikli binişten yararlanabiliyor ve Dubai Uluslararası Havalimanı’ndaki bebek arabalarını ücretsiz kullanabiliyorlar.

Yolcular hem bölgesel lezzetlerin hem de dünya mutfağının ve ikram edilen içeceklerin tadını çıkarırken, Emirates kabin ekibinin ödüllü ağırlama hizmetinden yararlanacaklar. Emirates, Ekonomi Sınıfı için 35 kg ve Business Class için 40 kg olmak üzere cömert bagaj izni politikalarına sahiptir. Şirket ayrıca tüm kabin sınıflarında 20 MB ücretsiz kablosuz internet imkanı sunuyor.

Emirates yolcu talebini karşılamak adına yıllar içinde Dhaka seferlerini kademeli olarak arttırarak 1986 yılında haftada iki seferden 2013’te günde üç sefere çıkardı. Son 33 yılda, şirket Dubai ve Dhaka arasında 9,9 milyondan fazla yolcu taşıdı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2EGivEz
via IFTTT

Emirates, Dhaka’ya günlük dördüncü seferine 29 Mart’ta başlıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2EGivEz

AMAC Aerospace 2019 yılında 441 özel jete bakım hizmeti verdi AMAC Aerospace 2019 yılında 441 özel jete bakım hizmeti verdi   İstanbul ve Bodrum’da hangarları bulunan uçak bakım ve modifikasyon firması AMAC Aerospace, 2019 yılında Türkiye’de toplamda 441 özel jete bakım hizmeti verdiğini açıkladı. Türkiye’de turizmin 2018 yazından bu yana istikrarlı büyümeye kavuştuğunu belirten AMAC Aerospace Türkiye Genel Müdürü Tarek Muhiddin, 2020 yılında istihdamı yaklaşık yüzde 30 oranında artırmayı hedeflediklerini söyledi Dünyanın en büyük uçak bakım ve modifikasyon firmalarından İsviçre merkezli AMAC Aerospace, özel jetler ve ticari uçakların bakımında Türkiye’yi bölgenin merkezi yapmak için çalışmalarına devam ediyor. İstanbul’daki hangarından sonra geçen yıl 15 milyon dolarlık yatırımla Bodrum’daki hangarını açan AMAC Aerospace, burada aynı anda 20 adet özel jete hizmet verebiliyor. AMAC Aerospae özel jetlerin yanı sıra Boeing 777 Classic, Boeing Yeni Nesil 737 ve Airbus A320 gibi büyük gövdeli uçaklara da bakım ve teknik servis desteği sağlıyor. 2019 yılında hedefledikleri rakamlara ulaştıklarını ifade eden AMAC Aerospace Türkiye Genel Müdürü Tarek Muhiddin, “AMAC Aerospace olarak 2019 yılını başarılı bir şekilde tamamlıyoruz. Hangarlarımızda hem özel jetlerin hem de orta ve büyük gövdeli uçakların bakım hizmetleri artarak devam ediyor. 2019 yılında toplamda 441 özel jetin bakım çalışmalarını gerçekleştirdik. Bununla birlikte 17 ticari uçağın bakımlarını tamamladık. Bölgenin bakım üssü olma hedefimizle giderek büyümeye devam ediyoruz” dedi. Türkiye’deki istihdamı artıracak Muhiddin sözlerine şu şekilde devam etti, “2018 yazından bu yana Türkiye’nin turizminde istikrarlı bir büyüme görüyoruz. Dolayısıyla geçen yaz özellikle charter uçuşlar ve düşük maliyetli havayolu şirketleri için oldukça yoğun bir dönem oldu. Bu da Türkiye turizminin gelişip büyümeye devam edebilmesi için olumlu bir gösterge. AMAC Aerospace olarak biz de turizmin gelişmesine paralel olarak büyümemize devam ediyoruz. Şu an için 70 olan çalışan sayımızı 2020 itibarıyla 90’a çıkarmayı hedefliyoruz” açıklamasında bulundu. İsviçre Basel’de dört, İstanbul, Bodrum ve Auch’ta (Fransa) birer hangarı bulunan AMAC Aerospace, 2020 yılında Basel’deki beşinci hangarını tamamlayacak. 4 bin 850 metrekarelik alana konumlanacak yeni hangar, Bombardier marka uçakların ve orta boy uçakların bakım işleri için kullanılacak.

AMAC Aerospace 2019 yılında 441 özel jete bakım hizmeti verdi

 

İstanbul ve Bodrum’da hangarları bulunan uçak bakım ve modifikasyon firması AMAC Aerospace, 2019 yılında Türkiye’de toplamda 441 özel jete bakım hizmeti verdiğini açıkladı. Türkiye’de turizmin 2018 yazından bu yana istikrarlı büyümeye kavuştuğunu belirten AMAC Aerospace Türkiye Genel Müdürü Tarek Muhiddin, 2020 yılında istihdamı yaklaşık yüzde 30 oranında artırmayı hedeflediklerini söyledi

Dünyanın en büyük uçak bakım ve modifikasyon firmalarından İsviçre merkezli AMAC Aerospace, özel jetler ve ticari uçakların bakımında Türkiye’yi bölgenin merkezi yapmak için çalışmalarına devam ediyor.

İstanbul’daki hangarından sonra geçen yıl 15 milyon dolarlık yatırımla Bodrum’daki hangarını açan AMAC Aerospace, burada aynı anda 20 adet özel jete hizmet verebiliyor. AMAC Aerospae özel jetlerin yanı sıra Boeing 777 Classic, Boeing Yeni Nesil 737 ve Airbus A320 gibi büyük gövdeli uçaklara da bakım ve teknik servis desteği sağlıyor.

2019 yılında hedefledikleri rakamlara ulaştıklarını ifade eden AMAC Aerospace Türkiye Genel Müdürü Tarek Muhiddin, “AMAC Aerospace olarak 2019 yılını başarılı bir şekilde tamamlıyoruz. Hangarlarımızda hem özel jetlerin hem de orta ve büyük gövdeli uçakların bakım hizmetleri artarak devam ediyor. 2019 yılında toplamda 441 özel jetin bakım çalışmalarını gerçekleştirdik. Bununla birlikte 17 ticari uçağın bakımlarını tamamladık. Bölgenin bakım üssü olma hedefimizle giderek büyümeye devam ediyoruz” dedi.

Türkiye’deki istihdamı artıracak

Muhiddin sözlerine şu şekilde devam etti, “2018 yazından bu yana Türkiye’nin turizminde istikrarlı bir büyüme görüyoruz. Dolayısıyla geçen yaz özellikle charter uçuşlar ve düşük maliyetli havayolu şirketleri için oldukça yoğun bir dönem oldu. Bu da Türkiye turizminin gelişip büyümeye devam edebilmesi için olumlu bir gösterge. AMAC Aerospace olarak biz de turizmin gelişmesine paralel olarak büyümemize devam ediyoruz. Şu an için 70 olan çalışan sayımızı 2020 itibarıyla 90’a çıkarmayı hedefliyoruz” açıklamasında bulundu.

İsviçre Basel’de dört, İstanbul, Bodrum ve Auch’ta (Fransa) birer hangarı bulunan AMAC Aerospace, 2020 yılında Basel’deki beşinci hangarını tamamlayacak. 4 bin 850 metrekarelik alana konumlanacak yeni hangar, Bombardier marka uçakların ve orta boy uçakların bakım işleri için kullanılacak.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/373FrtE
via IFTTT

SunExpress kaptanlarından Ferruh Ünlütürk gökyüzüne veda etti SunExpress kaptanlarından Ferruh Ünlütürk gökyüzüne veda etti   SunExpress kaptanlarından Ferruh Ünlütürk, 13 Aralık tarihinde Van’dan Antalya’ya gerçekleştirdiği XQ7614 kodlu uçuş ile pilotluğa veda ederek emekliliğe ayrıldı. Ünlütürk’ün son uçuşunun ardından SunPlaza’da uçuş ekiplerinin ve ailesinin katılımları ile kendisi için bir veda etkinliği düzenlendi. Hava Kuvvetleri bünyesinde çeşitli kademelerde görev aldıktan sonra 1996 yılında SunExpress bünyesine katılan Kaptan Ferruh Ünlütürk, 20 yılı SunExpress’te olmak üzere toplamda 43 yıl hizmet ve 24550 uçuş saati ile göklere veda etti. Görev yaptığı süre boyunca SunExpress ailesine sağladığı hizmetlerden dolayı kendisine teşekkür ederiz. Ferruh Ünlütürk Özgeçmişi Kaptan Ferruh Ünlütürk, 1973 yılında Hava Harp Okuluna katıldı ve 1976 yılında teğmen rütbesiyle mezun olduktan sonra İzmir Çiğli 2. Ana Jet Üssü uçuş okulunda eğitimini tamamlayarak Temmuz 1978 yılında pilot oldu. Konya 3. Ana Jet Üssü 131. filoda harbe hazırlık eğitimini tamamlayarak Eskişehir 1. Ana Jet Üssü 112. filoya atandı ve F-4E Phantom uçakları ile uçmaya başladı. 1984 yılında Malatya 7. Ana Jet Üssü 172. filoya atanan Ünlütürk, 1985-1986 yılları arasında Pakistan Karaçi şehrinde mübadele pilotu olarak görev yaptı. Pakistan Hava Kuvvetlerinde A-5 ve Mirage 5 uçakları ile uçtu. 1989 yılında NATO görevine atanarak Almanya’da E-3A ve Boeing 707 uçaklarında pilot, uçak komutanı ve öğretmen pilot olarak görev yaptı. Türkiye’de Genel Kurmay Başkanlığı ve Hava Kuvvetleri Komutanlığı Karargâhlarında görev alan Ünlütürk, 1996 yılında silahlı kuvvetlerden emekli olarak SunExpress bünyesine katıldı. Evli ve iki çocuk babası olan Ferruh Ünlütürk, 43 yıllık aktif pilotluk kariyerinde 4000 saati Hava Kuvvetlerinde hizmet ettiği döneme ait olmak üzere toplam 24550 saat uçuş gerçekleştirmiştir.

SunExpress kaptanlarından Ferruh Ünlütürk gökyüzüne veda etti

 

SunExpress kaptanlarından Ferruh Ünlütürk, 13 Aralık tarihinde Van’dan Antalya’ya gerçekleştirdiği XQ7614 kodlu uçuş ile pilotluğa veda ederek emekliliğe ayrıldı. Ünlütürk’ün son uçuşunun ardından SunPlaza’da uçuş ekiplerinin ve ailesinin katılımları ile kendisi için bir veda etkinliği düzenlendi.

Hava Kuvvetleri bünyesinde çeşitli kademelerde görev aldıktan sonra 1996 yılında SunExpress bünyesine katılan Kaptan Ferruh Ünlütürk, 20 yılı SunExpress’te olmak üzere toplamda 43 yıl hizmet ve 24550 uçuş saati ile göklere veda etti.

Görev yaptığı süre boyunca SunExpress ailesine sağladığı hizmetlerden dolayı kendisine teşekkür ederiz.

Ferruh Ünlütürk Özgeçmişi

Kaptan Ferruh Ünlütürk, 1973 yılında Hava Harp Okuluna katıldı ve 1976 yılında teğmen rütbesiyle mezun olduktan sonra İzmir Çiğli 2. Ana Jet Üssü uçuş okulunda eğitimini tamamlayarak Temmuz 1978 yılında pilot oldu. Konya 3. Ana Jet Üssü 131. filoda harbe hazırlık eğitimini tamamlayarak Eskişehir 1. Ana Jet Üssü 112. filoya atandı ve F-4E Phantom uçakları ile uçmaya başladı.

1984 yılında Malatya 7. Ana Jet Üssü 172. filoya atanan Ünlütürk, 1985-1986 yılları arasında Pakistan Karaçi şehrinde mübadele pilotu olarak görev yaptı. Pakistan Hava Kuvvetlerinde A-5 ve Mirage 5 uçakları ile uçtu. 1989 yılında NATO görevine atanarak Almanya’da E-3A ve Boeing 707 uçaklarında pilot, uçak komutanı ve öğretmen pilot olarak görev yaptı. Türkiye’de Genel Kurmay Başkanlığı ve Hava Kuvvetleri Komutanlığı Karargâhlarında görev alan Ünlütürk, 1996 yılında silahlı kuvvetlerden emekli olarak SunExpress bünyesine katıldı.

Evli ve iki çocuk babası olan Ferruh Ünlütürk, 43 yıllık aktif pilotluk kariyerinde 4000 saati Hava Kuvvetlerinde hizmet ettiği döneme ait olmak üzere toplam 24550 saat uçuş gerçekleştirmiştir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3719a6q
via IFTTT

AMAC Aerospace 2019 yılında 441 özel jete bakım hizmeti verdi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/373FrtE