24 Ekim 2019 Perşembe

TAV’dan ilk dokuz ayda 592 milyon avro ciro


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2MJOo3N

TAV’dan ilk dokuz ayda 592 milyon avro ciro Havalimanı işletmeciliğinde Türkiye’nin dünyadaki lider markası TAV Havalimanları, yılın ilk dokuz ayında, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9 artışla 592 milyon avro ciro açıkladı. İstanbul Atatürk Havalimanı’nın kapanmasının ardından TAV’ın devam eden faaliyetlerinden elde ettiği net kar yüzde 28 artışla 93,8 milyon avro oldu. FAVÖK’ünün yüzde 31’ini hizmet şirketlerinden elde eden şirketin küresel ayak izi 28 ülkede 90 havalimanına ulaştı. TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener “Faaliyet gösterdiğimiz coğrafyalarda, yolcularımıza en iyi seyahat deneyimini sunmak ve ülke turizmine değer katmak üzere çalışıyoruz. Havacılık ve turizm sektörü açısından yılın en kuvvetli dönemi olan üçüncü çeyreği, TAV olarak hem operasyonel hem finansal anlamda iyi sonuçlarla geride bıraktık. Türkiye tüm turizm potansiyelini oldukça cazip fiyatlarla sunmaya devam ediyor ve ziyaretçi sayısı nedeniyle yabancı ziyaretçi sayısı geçen seneye göre yüzde 15 arttı. Genel itibarıyla portföyümüzdeki havalimanlarının neredeyse tamamı dış hat yolcusu açısından oldukça kuvvetli bir yıl geçirdi ve faaliyetlerdeki bu artış finansal sonuçlarımıza da yansıdı. Hizmet şirketlerimizin büyüme inisiyatifi hız kesmeden devam ediyor. Hizmet portföyümüze en son katılan operasyonlar olan Amerika Birleşik Devletleri’nin New York eyaletindeki JFK Havalimanı’nda açtığımız özel yolcu salonlarıyla birlikte TAV Havalimanları’nın küresel ayak izi 28 ülkede 90 havalimanına ulaştı. Hizmetler, geldiğimiz nokta itibarıyla bugün toplam FAVÖK’ümüzün yüzde 31’ini oluşturuyor. İstanbul harici portföyümüzün toplam cirosu 2019’un ilk dokuz ayında yüzde 9 artarak 592 milyon avroya ulaştı. İstanbul harici FAVÖK yüzde 2 artarak 282 milyon avro oldu. İstanbul harici, devam eden faaliyetlerimizden elde ettiğimiz net kar yüzde 8 artarak 98 milyon avroya ulaştı. 2019’un ilk dokuz ayında toplam net karımız 150 milyon avro oldu. Kurda yaşanan oynaklığın azalması nedeniyle devam eden faaliyetlerimizin kar büyümesi FAVÖK büyümesinin üstünde gerçekleşti. Bu sonuçlar açık bir şekilde gösteriyor ki, bizim TAV 2.0 ismini verdiğimiz İstanbul sonrası portföyümüz değer yaratmaya ve büyüme devam ediyor. Karlı inorganik büyüme fırsatları ile bu portföyü büyütmek için çalışmaya devam ediyoruz. Atatürk Havalimanı’nın işletim süresinden önce kapanmasından dolayı doğan tazminat hakkımızın tutarının netleşmesi konusunda DHMİ ile yapmakta olduğumuz görüşmeleri sene sonuna kadar sonuçlandırmayı hedefliyoruz. TAV 2.0’ı inşa etmeye devam ediyoruz. Bu yolculukta en büyük pay sahibi olan çalışanlarımıza, hissedarlarımıza ve tüm iş ortaklarımıza geleceğin TAV Havalimanları’nı yaratmaktaki ölçülemez katkıları için sonsuz teşekkür ediyorum” dedi. ÖZET FİNANSAL VE OPERASYONEL BİLGİLER (milyon avro) 9A 2018 9A 2019 % değişim Konsolide ciro* 541.0 591.9 %9 FAVÖK* 277.3 282.5 %2 FAVÖK marjı (%) %51 %48 -3.5 puan Devam Eden Faaliyetlerden Net Kâr 76.7 98.3 %28 Duran Faaliyetlerden Net Kâr 128.9 51.8 ad Toplam Net Kâr 205.6 150.1 -%27 Yolcu sayısı (mn) 66.4 71.6 %8 – Dış hat 38.4 45.6 %19 – İç hat 28.1 26.0 -%8 *Bu bültendeki bilgiler TFRS Yorum 12 için düzeltilmiş ciro ve FAVÖK baz alınarak hesaplanmış olup, TAV Istanbul verileri Ciro ve FAVÖK hesaplamasına dahil edilmemiştir. Aynı şekilde yolcu sayılarına Istanbul Atatürk Havalimanı dahil değildir.

Havalimanı işletmeciliğinde Türkiye’nin dünyadaki lider markası TAV Havalimanları, yılın ilk dokuz ayında, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9 artışla 592 milyon avro ciro açıkladı. İstanbul Atatürk Havalimanı’nın kapanmasının ardından TAV’ın devam eden faaliyetlerinden elde ettiği net kar yüzde 28 artışla 93,8 milyon avro oldu. FAVÖK’ünün yüzde 31’ini hizmet şirketlerinden elde eden şirketin küresel ayak izi 28 ülkede 90 havalimanına ulaştı.

TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener “Faaliyet gösterdiğimiz coğrafyalarda, yolcularımıza en iyi seyahat deneyimini sunmak ve ülke turizmine değer katmak üzere çalışıyoruz. Havacılık ve turizm sektörü açısından yılın en kuvvetli dönemi olan üçüncü çeyreği, TAV olarak hem operasyonel hem finansal anlamda iyi sonuçlarla geride bıraktık.

Türkiye tüm turizm potansiyelini oldukça cazip fiyatlarla sunmaya devam ediyor ve ziyaretçi sayısı nedeniyle yabancı ziyaretçi sayısı geçen seneye göre yüzde 15 arttı. Genel itibarıyla portföyümüzdeki havalimanlarının neredeyse tamamı dış hat yolcusu açısından oldukça kuvvetli bir yıl geçirdi ve faaliyetlerdeki bu artış finansal sonuçlarımıza da yansıdı.

Hizmet şirketlerimizin büyüme inisiyatifi hız kesmeden devam ediyor. Hizmet portföyümüze en son katılan operasyonlar olan Amerika Birleşik Devletleri’nin New York eyaletindeki JFK Havalimanı’nda açtığımız özel yolcu salonlarıyla birlikte TAV Havalimanları’nın küresel ayak izi 28 ülkede 90 havalimanına ulaştı. Hizmetler, geldiğimiz nokta itibarıyla bugün toplam FAVÖK’ümüzün yüzde 31’ini oluşturuyor.

İstanbul harici portföyümüzün toplam cirosu 2019’un ilk dokuz ayında yüzde 9 artarak 592 milyon avroya ulaştı. İstanbul harici FAVÖK yüzde 2 artarak 282 milyon avro oldu. İstanbul harici, devam eden faaliyetlerimizden elde ettiğimiz net kar yüzde 8 artarak 98 milyon avroya ulaştı. 2019’un ilk dokuz ayında toplam net karımız 150 milyon avro oldu. Kurda yaşanan oynaklığın azalması nedeniyle devam eden faaliyetlerimizin kar büyümesi FAVÖK büyümesinin üstünde gerçekleşti.

Bu sonuçlar açık bir şekilde gösteriyor ki, bizim TAV 2.0 ismini verdiğimiz İstanbul sonrası portföyümüz değer yaratmaya ve büyüme devam ediyor. Karlı inorganik büyüme fırsatları ile bu portföyü büyütmek için çalışmaya devam ediyoruz.

Atatürk Havalimanı’nın işletim süresinden önce kapanmasından dolayı doğan tazminat hakkımızın tutarının netleşmesi konusunda DHMİ ile yapmakta olduğumuz görüşmeleri sene sonuna kadar sonuçlandırmayı hedefliyoruz.

TAV 2.0’ı inşa etmeye devam ediyoruz. Bu yolculukta en büyük pay sahibi olan çalışanlarımıza, hissedarlarımıza ve tüm iş ortaklarımıza geleceğin TAV Havalimanları’nı yaratmaktaki ölçülemez katkıları için sonsuz teşekkür ediyorum” dedi.

ÖZET FİNANSAL VE OPERASYONEL BİLGİLER

(milyon avro) 9A 2018 9A 2019 % değişim
Konsolide ciro* 541.0 591.9 %9
FAVÖK* 277.3 282.5 %2
FAVÖK marjı (%) %51 %48 -3.5 puan
Devam Eden Faaliyetlerden Net Kâr 76.7 98.3 %28
Duran Faaliyetlerden Net Kâr 128.9 51.8 ad
Toplam Net Kâr 205.6 150.1 -%27
Yolcu sayısı (mn) 66.4 71.6 %8
– Dış hat 38.4 45.6 %19
– İç hat 28.1 26.0 -%8

*Bu bültendeki bilgiler TFRS Yorum 12 için düzeltilmiş ciro ve FAVÖK baz alınarak hesaplanmış olup, TAV Istanbul verileri Ciro ve FAVÖK hesaplamasına dahil edilmemiştir. Aynı şekilde yolcu sayılarına Istanbul Atatürk Havalimanı dahil değildir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2MJOo3N
via IFTTT

Fraport Türkiye’deki 20 yılını kutladı, nice 20 yıllara dedi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/364Gee4

Fraport Türkiye’deki 20 yılını kutladı, nice 20 yıllara dedi Dünyanın en büyük havalimanı işletmecilerinden Fraport, Türkiye pazarındaki 20’inci yılını kutluyor. 1999 yılında Antalya Havalimanı’nın işletmesini üstlenen şirket, bu dönemde 2.5 milyon uçakla 380 milyona yakın yolcuyu ağırladı. 2018 yılında Türkiye ekonomisinde 123 bine yakın istihdama olanak sağlayan şirket 762 milyon dolar hane halkı geliri yaratırken, GSYİH’ya 4.1 milyar dolarlık katkı sağladı. 20 yıl önce Türkiye pazarına giriş yapan Fraport AG, geride bıraktığı sürede kente ve ülke ekonomisine katkısını hesapladı. 1999’da tüm yıl boyunca 4.88 milyon kişiye ev sahipliği yapan Antalya Havalimanı, 2018 yılının sadece Ağustos ayında 4.92 milyon yolcuyu ağırladı. 20 yılda toplam 2.5 milyon uçağın inip kalktığı havalimanını 380 milyon yolcu kullandı. Dünyanın en büyük havalimanı işletmecilerinden Fraport AG’nin Türkiye’deki 20’inci yılı Fraport AG CEO’su Stefan Schulte ve Fraport Türkiye Genel Müdürü Bilgihan Yılmaz’ın ev sahipliğinde düzenlenen etkinlikle kutlandı. SHGM Genel Müdürü Bahri Kesici’nin de hazır bulunduğu toplantıda Antalya Havalimanı’nın kente ve ülke ekonomisine 20 yıllık katkısını gösteren Ekonomik Etki Analizi’nin sonuçları sektör temsilcileri ve kamuoyu ile paylaşıldı. Toplantının devamında Sunexpress CEO’su Jens Bischof, TÜROFED Yönetim Kurulu Başkanı Osman Ayık, İstanbul Sabiha Gökçen CEO’su Ersel Göral ve Fraport AG Kıdemli Başkan Yardımcısı Holger Schaefers de turizm ve havacılık sektöründeki gelişmeleri kendi bakış açıları ile değerlendirdi. FRAPORT’UN DÖRDÜNCÜ BÜYÜĞÜ Antalya Havalimanı işletmesinin Fraport AG’nin ilk yurtdışı operasyonu olduğuna dikkat çeken Fraport AG CEO’su Stefan Schulte “Şirket olarak 4 kıtada, 11 ülkede, 30 havalimanında faaliyet gösteriyoruz. Bugün yönettiğimiz varlıkların toplam değeri 8.3 milyar Euro’nun üzerinde ve 2.5 milyon metrekarelik terminal alanımız var. Uluslararası portföyümüz Fraport’u dünyanın bir numaralı havalimanı işletmecisi yapıyor. 2018 yılında tüm havalimanlarımızda 309 milyon yolcuya ev sahipliği yaptık. 1999 yılının tamamında yolcu sayısı 5 milyona bile ulaşamayan Antalya Havalimanı, 2018’de ağırladığı 32 milyon yolcu ile portföyümüzde en çok yolcu ağırlayan dördüncü havalimanı oldu. Almanya’nın nüfusu toplam 82 milyon. Fraport Antalya’ya bugüne kadar toplam 97 milyon Alman vatandaşının uçmasına aracılık etti.” dedi. Fraport’un yurtdışı yatırımlarının ilki olan Antalya’nın gösterdiği performans ile Fraport için önemli bir başarı öyküsü olduğuna dikkat çeken Schulte “1999 yılında Antalya Havalimanı 60 bin metrekare alanda, 10 kapılı bir terminale sahipti. Toplam 60 kontuarı ve 12 körüğe sahip terminal 6 bagaj bandıyla hizmet veren Antalya’nın o dönemde 40 bin metrekarelik bir otoparkı mevcuttu. Bugün baktığımızda 180 bin metrekare alanda, 3 terminale sahip havalimanında, toplam 39 kapı 28 körük ve 170 kontuar yer alıyor. 100 bin metrekare otoparkla hizmet veren Antalya Havalimanı’nın 16 bagaj bandı bulunuyor. 2003 yılında Avrupa’da 28’inci sırada yer alan Antalya, 15 adım yükselerek 13’üncü sıraya geldi. 90’ların sonunda uçuş noktaları çok sınırlı olan Antalya’dan, bugün 60 ülkede 118 havayolu şirketi ile 254 uluslararası havalimanına karşılıklı uçuş yapılabiliyor” dedi. GÜNLÜK 300 BİN EURO Antalya Havalimanı’na bugüne kadar 450 milyon Euro’nun üzerinde terminal yatırımı yapıldığına da dikkat çeken Schulte, 1996-2009 yılları arasında Yap-İşlet-Devret modeli ile tum terminallerin yapımlarının tamamlandigini kaydetti. 2007-2024 dönemini kapsayan ihalenin 2.1 milyar Euro bedelle kazanıldığını da vurgulayan Schulte, Antalya için günlük 300 bin Euro kira bedeli ödendiğini de vurguladı. Schulte, 1999 yılında Antalya’nın Akdeniz’deki havalimanları arasında 5 milyon yolcu ile ancak 8’inci sırada yer aldığını belirtirken, bugün 32 milyon yolcu ile bu bölgenin lideri olduğunu da hatırlattı. 123 BİN İSTİHDAM YARATILDI Antalya Havalimanı’nın Türkiye turizm sektörünün en önemli kapılarından birisi olduğunu ifade eden, Fraport Türkiye Genel Müdürü Bilgihan Yılmaz, havalimanlarının kent ve bölgelerin gelişiminde büyük önem taşıdığına dikkat çekti. Antalya Havalimanı’nın, Fraport’un işletmesi altındaki 20 yıl boyunca bölge ve ülke ekonomisine katkılarını ölçümlemek amacıyla bir çalışma yaptıklarını belirten Yılmaz “20 yılda 2.5 milyon uçuşa ve 380 milyon yolcuya ev sahipliği yapmanın gururunu yaşıyoruz. 1999 yılında 41 bin civarında olan uçuş sayısı, 2018 sonunda yaklaşık 5 kat artarak 190 binin üzerine çıktı. Antalya Havalimanı’nın işletmesi doğrudan veya dolaylı olarak yaklaşık 123 bin kişiye iş yaratılmasına yol açtı. Bu istihdam, 762 milyon dolarına ulaşan hane halkı geliri sağlarken ve ülkenin Gayri Safi Yurt İçi Hasılası’nın binde 5’ine karşılık gelen 4,1 milyar doları aşkın katkı sağladı” dedi. Antalya Havalimanı’nın Türkiye ekonomisine olan katkısının, son 20 yılda reel olarak oldukça yüksek bir ivmeyle arttığını kaydeden Yılmaz’ın verdiği bilgilere göre, Antalya Havalimanı’ndaki toplam istihdamın ekonomik etkisi 1999 yılına göre yüzde 387 artarken, hane halkı geliri ve katma değeri sırasıyla yüzde 393 ve yüzde 371 artış gösterdi. 2024’TE 7 MİLYAR DOLAR KATMA DEĞER Önümüzdeki 5 yıla ilişkin beklentilerini de anlatan Yılmaz, “Eurocontrol’un baz senaryosuna göre yüzde 4,9’luk bir hava trafiği artışı ve IMF tahminlerine dayalı olarak Türkiye ekonomisi için dolar bazında yıllık yüzde 3’lük bir orta vadeli büyüme potansiyelini göz önüne aldığımızda, 2024 yılında Antalya Havalimanı’ndaki faaliyetlerden kaynaklanan istihdam toplam 193 bin, bu faaliyetlerden elde edilen hane halkı geliri 1,5 milyar dolar, yarattığı katma değer ise yaklaşık 7 milyar doların üzerine çıkıyor. Yaratılan katma değer, Türkiye’nin milli gelirinin binde 8’ine denk geliyor” diye konuştu. Bundan 20 sene önce Türkiye genelindeki yıllık uçuşların sayısının 390 bin civarında olduğunu anlatan Yılmaz, yıllık uçuş sayısının 20 yıl önceye göre 4 kat artarak 1.5 milyonu aştığını kaydetti. Yılmaz’ın verdiği bilgilere göre 1999 yılında tüm Türkiye’de toplam 16.5 milyon yolcu uçakla seyahat ederken, 2018’de bu rakam 13 kat artışla 210 milyonu aştı. ICAO verilerine göre, ton/km başına gelirlerde Türkiye dünyada 8’inci Avrupa’da ise 3’üncü sırada yer alıyor. Aynı şekilde 1999 yılında 935 ton olan hava kargo miktarı, yıllık ortalama yüzde 6 artarak 2018 yılında 3.8 milyon tona ulaştı. TÜRKİYE BÜYÜMEDE DÜNYAYI İKİYE KATLADI Türkiye’de havacılık endüstrisinin son 20 yılda ortalama yüzde 10.2 oranında büyüyerek, 5.8 olan dünya ortalamasını ikiye katladığına dikkat çeken Yılmaz, sektörün 2009 yılındaki 7.6 milyar dolar olan yıllık cirosunun son 10 yılda iki katına çıkarak 15 milyar dolara ulaştığını ifade etti. RAKAMLARLA ANTALYA HAVALİMANI Antalya Havalimanı’nın 1999 yılında 5 milyon olan yolcu sayısı, her yıl ortalama yüzde 10 artarak 2018’de 32 milyona ulaştı ve Fraport’un en önemli başarı öykülerinden biri haline geldi. 1999 ila 2018 yılları arasında toplam 373 milyon yolcuya hizmet verildi. Ağustos 2018’de bir rekora imza atıldı ve bir ay içinde 1999’da bir yılda kaydedilen toplam yolcu sayısı aşıldı. 2019’da tüm zamanların yeni yolcu rekoru bekleniyor: Özellikle dış hatlarda 2019 yılının dokuz aylık döneminde yüzde 17’lik bir artış kaydedildi. Türk Rivierası’nın ana turizm kapısı olan Antalya Havalimanı’na 2018’de yabancı turistlerin % 99.7’si uçakla geldi. Türkiye’de tüm yolcuların yüzde 15’i ile 3’üncü sırada Türkiye’de iç Hatlar yolcularının yüzde 7’si ile 5’inci sırada Türkiye’de dış hatlar yolcularının yüzde 25’i ile 2’inci sırada Toplam uçuşların yüzde 12’si ile 3’üncü sırada Büyük havalimanları arasında son 20 yılda en hızlı büyüyen havalimanı (Sabiha Gökçen 20 yıl once aktif olmadığı için hesaba katılmamıştır)

Dünyanın en büyük havalimanı işletmecilerinden Fraport, Türkiye pazarındaki 20’inci yılını kutluyor. 1999 yılında Antalya Havalimanı’nın işletmesini üstlenen şirket, bu dönemde 2.5 milyon uçakla 380 milyona yakın yolcuyu ağırladı. 2018 yılında Türkiye ekonomisinde 123 bine yakın istihdama olanak sağlayan şirket 762 milyon dolar hane halkı geliri yaratırken, GSYİH’ya 4.1 milyar dolarlık katkı sağladı.

20 yıl önce Türkiye pazarına giriş yapan Fraport AG, geride bıraktığı sürede kente ve ülke ekonomisine katkısını hesapladı. 1999’da tüm yıl boyunca 4.88 milyon kişiye ev sahipliği yapan Antalya Havalimanı, 2018 yılının sadece Ağustos ayında 4.92 milyon yolcuyu ağırladı. 20 yılda toplam 2.5 milyon uçağın inip kalktığı havalimanını 380 milyon yolcu kullandı.

Dünyanın en büyük havalimanı işletmecilerinden Fraport AG’nin Türkiye’deki 20’inci yılı Fraport AG CEO’su Stefan Schulte ve Fraport Türkiye Genel Müdürü Bilgihan Yılmaz’ın ev sahipliğinde düzenlenen etkinlikle kutlandı. SHGM Genel Müdürü Bahri Kesici’nin de hazır bulunduğu toplantıda Antalya Havalimanı’nın kente ve ülke ekonomisine 20 yıllık katkısını gösteren Ekonomik Etki Analizi’nin sonuçları sektör temsilcileri ve kamuoyu ile paylaşıldı.

Toplantının devamında Sunexpress CEO’su Jens Bischof, TÜROFED Yönetim Kurulu Başkanı Osman Ayık, İstanbul Sabiha Gökçen CEO’su Ersel Göral ve Fraport AG Kıdemli Başkan Yardımcısı Holger Schaefers de turizm ve havacılık sektöründeki gelişmeleri kendi bakış açıları ile değerlendirdi.

FRAPORT’UN DÖRDÜNCÜ BÜYÜĞÜ

Antalya Havalimanı işletmesinin Fraport AG’nin ilk yurtdışı operasyonu olduğuna dikkat çeken Fraport AG CEO’su Stefan Schulte “Şirket olarak 4 kıtada, 11 ülkede, 30 havalimanında faaliyet gösteriyoruz. Bugün yönettiğimiz varlıkların toplam değeri 8.3 milyar Euro’nun üzerinde ve 2.5 milyon metrekarelik terminal alanımız var. Uluslararası portföyümüz Fraport’u dünyanın bir numaralı havalimanı işletmecisi yapıyor. 2018 yılında tüm havalimanlarımızda 309 milyon yolcuya ev sahipliği yaptık. 1999 yılının tamamında yolcu sayısı 5 milyona bile ulaşamayan Antalya Havalimanı, 2018’de ağırladığı 32 milyon yolcu ile portföyümüzde en çok yolcu ağırlayan dördüncü havalimanı oldu. Almanya’nın nüfusu toplam 82 milyon. Fraport Antalya’ya bugüne kadar toplam 97 milyon Alman vatandaşının uçmasına aracılık etti.” dedi.

Fraport’un yurtdışı yatırımlarının ilki olan Antalya’nın gösterdiği performans ile Fraport için önemli bir başarı öyküsü olduğuna dikkat çeken Schulte “1999 yılında Antalya Havalimanı 60 bin metrekare alanda, 10 kapılı bir terminale sahipti. Toplam 60 kontuarı ve 12 körüğe sahip terminal 6 bagaj bandıyla hizmet veren Antalya’nın o dönemde 40 bin metrekarelik bir otoparkı mevcuttu. Bugün baktığımızda 180 bin metrekare alanda, 3 terminale sahip havalimanında, toplam 39 kapı 28 körük ve 170 kontuar yer alıyor. 100 bin metrekare otoparkla hizmet veren Antalya Havalimanı’nın 16 bagaj bandı bulunuyor. 2003 yılında Avrupa’da 28’inci sırada yer alan Antalya, 15 adım yükselerek 13’üncü sıraya geldi. 90’ların sonunda uçuş noktaları çok sınırlı olan Antalya’dan, bugün 60 ülkede 118 havayolu şirketi ile 254 uluslararası havalimanına karşılıklı uçuş yapılabiliyor” dedi.

GÜNLÜK 300 BİN EURO

Antalya Havalimanı’na bugüne kadar 450 milyon Euro’nun üzerinde terminal yatırımı yapıldığına da dikkat çeken Schulte, 1996-2009 yılları arasında Yap-İşlet-Devret modeli ile tum terminallerin yapımlarının tamamlandigini kaydetti. 2007-2024 dönemini kapsayan ihalenin 2.1 milyar Euro bedelle kazanıldığını da vurgulayan Schulte, Antalya için günlük 300 bin Euro kira bedeli ödendiğini de vurguladı. Schulte, 1999 yılında Antalya’nın Akdeniz’deki havalimanları arasında 5 milyon yolcu ile ancak 8’inci sırada yer aldığını belirtirken, bugün 32 milyon yolcu ile bu bölgenin lideri olduğunu da hatırlattı.

123 BİN İSTİHDAM YARATILDI

Antalya Havalimanı’nın Türkiye turizm sektörünün en önemli kapılarından birisi olduğunu ifade eden, Fraport Türkiye Genel Müdürü Bilgihan Yılmaz, havalimanlarının kent ve bölgelerin gelişiminde büyük önem taşıdığına dikkat çekti. Antalya Havalimanı’nın, Fraport’un işletmesi altındaki 20 yıl boyunca bölge ve ülke ekonomisine katkılarını ölçümlemek amacıyla bir çalışma yaptıklarını belirten Yılmaz “20 yılda 2.5 milyon uçuşa ve 380 milyon yolcuya ev sahipliği yapmanın gururunu yaşıyoruz. 1999 yılında 41 bin civarında olan uçuş sayısı, 2018 sonunda yaklaşık 5 kat artarak 190 binin üzerine çıktı. Antalya Havalimanı’nın işletmesi doğrudan veya dolaylı olarak yaklaşık 123 bin kişiye iş yaratılmasına yol açtı. Bu istihdam, 762 milyon dolarına ulaşan hane halkı geliri sağlarken ve ülkenin Gayri Safi Yurt İçi Hasılası’nın binde 5’ine karşılık gelen 4,1 milyar doları aşkın katkı sağladı” dedi.

Antalya Havalimanı’nın Türkiye ekonomisine olan katkısının, son 20 yılda reel olarak oldukça yüksek bir ivmeyle arttığını kaydeden Yılmaz’ın verdiği bilgilere göre, Antalya Havalimanı’ndaki toplam istihdamın ekonomik etkisi 1999 yılına göre yüzde 387 artarken, hane halkı geliri ve katma değeri sırasıyla yüzde 393 ve yüzde 371 artış gösterdi.

2024’TE 7 MİLYAR DOLAR KATMA DEĞER

Önümüzdeki 5 yıla ilişkin beklentilerini de anlatan Yılmaz, “Eurocontrol’un baz senaryosuna göre yüzde 4,9’luk bir hava trafiği artışı ve IMF tahminlerine dayalı olarak Türkiye ekonomisi için dolar bazında yıllık yüzde 3’lük bir orta vadeli büyüme potansiyelini göz önüne aldığımızda, 2024 yılında Antalya Havalimanı’ndaki faaliyetlerden kaynaklanan istihdam toplam 193 bin, bu faaliyetlerden elde edilen hane halkı geliri 1,5 milyar dolar, yarattığı katma değer ise yaklaşık 7 milyar doların üzerine çıkıyor. Yaratılan katma değer, Türkiye’nin milli gelirinin binde 8’ine denk geliyor” diye konuştu.

Bundan 20 sene önce Türkiye genelindeki yıllık uçuşların sayısının 390 bin civarında olduğunu anlatan Yılmaz, yıllık uçuş sayısının 20 yıl önceye göre 4 kat artarak 1.5 milyonu aştığını kaydetti. Yılmaz’ın verdiği bilgilere göre 1999 yılında tüm Türkiye’de toplam 16.5 milyon yolcu uçakla seyahat ederken, 2018’de bu rakam 13 kat artışla 210 milyonu aştı. ICAO verilerine göre, ton/km başına gelirlerde Türkiye dünyada 8’inci Avrupa’da ise 3’üncü sırada yer alıyor. Aynı şekilde 1999 yılında 935 ton olan hava kargo miktarı, yıllık ortalama yüzde 6 artarak 2018 yılında 3.8 milyon tona ulaştı.

TÜRKİYE BÜYÜMEDE DÜNYAYI İKİYE KATLADI

Türkiye’de havacılık endüstrisinin son 20 yılda ortalama yüzde 10.2 oranında büyüyerek, 5.8 olan dünya ortalamasını ikiye katladığına dikkat çeken Yılmaz, sektörün 2009 yılındaki 7.6 milyar dolar olan yıllık cirosunun son 10 yılda iki katına çıkarak 15 milyar dolara ulaştığını ifade etti.

RAKAMLARLA ANTALYA HAVALİMANI

  • Antalya Havalimanı’nın 1999 yılında 5 milyon olan yolcu sayısı, her yıl ortalama yüzde 10 artarak 2018’de 32 milyona ulaştı ve Fraport’un en önemli başarı öykülerinden biri haline geldi.
  • 1999 ila 2018 yılları arasında toplam 373 milyon yolcuya hizmet verildi.
  • Ağustos 2018’de bir rekora imza atıldı ve bir ay içinde 1999’da bir yılda kaydedilen toplam yolcu sayısı aşıldı.
  • 2019’da tüm zamanların yeni yolcu rekoru bekleniyor: Özellikle dış hatlarda 2019 yılının dokuz aylık döneminde yüzde 17’lik bir artış kaydedildi.
  • Türk Rivierası’nın ana turizm kapısı olan Antalya Havalimanı’na 2018’de yabancı turistlerin % 99.7’si uçakla geldi.
  • Türkiye’de tüm yolcuların yüzde 15’i ile 3’üncü sırada
  • Türkiye’de iç Hatlar yolcularının yüzde 7’si ile 5’inci sırada
  • Türkiye’de dış hatlar yolcularının yüzde 25’i ile 2’inci sırada
  • Toplam uçuşların yüzde 12’si ile 3’üncü sırada
  • Büyük havalimanları arasında son 20 yılda en hızlı büyüyen havalimanı (Sabiha Gökçen 20 yıl once aktif olmadığı için hesaba katılmamıştır)



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/364Gee4
via IFTTT

23 Ekim 2019 Çarşamba

AHL Genel Havacılık Terminali İşletimi, Açık Artırmayla Kiraya Verilecek Atatürk Havalimanı ’ndan İstanbul Havalimanı’na geçiş sonrası Atatürk Havalimanı tarifeli ve tarifesiz iç ve dış hat ticari yolcu taşımacılığına yönelik seferlere 7 Nisan’da kapatılmıştı. Atatürk Havalimanı ’ndan İstanbul Havalimanı’na geçiş sonrası Atatürk Havalimanı tarifeli ve tarifesiz iç ve dış hat ticari yolcu taşımacılığına yönelik seferlere 7 Nisan’da kapatılmıştı. Bu tarihten sonra Atatürk Havalimanı müstakil kargo, bakım/onarım, genel havacılık, hava taksi, iş uçuşları, devlet uçakları ile yapılan uçuşlar ve otoritenin uygun göreceği trafiklere hizmet vermeye başladı. Millet Bahçesi hazırlıkları için faaliyetleri sona eren tesislerin ve binaların yıkım ihalesi yapıldı. NTV’den aldığımız bilgilere göre Atatürk Havalimanı’nda bulunan Genel Havacılık Terminali işletimi yüzde 35 ciro payı muhammen bedel üzerinden açık ihale usulü ile 31 Aralık 2020 tarihine kadar kiraya verilmek amacıyla ihaleye çıkarıldı. İlana göre ,haleye katılmak isteyenler 50 bin lira geçici teminat verecek. Talip olanlar 24 Ekim saat 14.00 ’a kadar ihale şartnamesinde belirtilen belgeleri tamamlayıp DHMİ Genel Müdürlüğü Genel Evrak Birimine verecek. İhale zamanı ve yeri de 24 Ekim saat 14.30 ’ da DHMİ Genel Müdürlüğü olarak belirlendi. İş jeti olanlar kullanıyor Atatürk Havalimanı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın Ağustos 2018 verilerinin verilerine bakacak olursak Türkiye’de 44 hava taksi işletmesinde 202 hava aracı, 76 genel havacılık işletmesinde 362 hava aracı bulunuyor. 114 Türk tescilli iş jeti var. Bazı havalimanlarında -Atatürk Havalimanı da dahil- iş insanlarının, kullanılmadığında hava taksisi olarak kiraya verdiği iş jetleri için kullanılan genel havacılık terminalleri var. Genel Havacılık Terminallerinde, yolcu terminalinden farklı bir bölümde iş jetleri ya da hava taksi ruhsatı ile uçuş yapan işletmelere hizmet veriliyor. Bu terminali kullanan yolcular; güvenlik, gümrük ve pasaport işlemlerini beklemek zorunda kalmadan bu terminalde gerçekleştirebiliyor. Yıkım ihalesi de tamamlandı Atatürk Havalimanı arazisinin Millet Bahçesi ’ne dönüştürülmesi ve terminal binalarının da kongre ve fuar merkezi yapılması düşünülüyor. Millet Bahçesi ’nde ise bahçeler, kıraathaneler, atölyeler, yürüyüş ve bisiklet yollarının olması bekleniyor.

Atatürk Havalimanı ’ndan İstanbul Havalimanı’na geçiş sonrası Atatürk Havalimanı tarifeli ve tarifesiz iç ve dış hat ticari yolcu taşımacılığına yönelik seferlere 7 Nisan’da kapatılmıştı.

Atatürk Havalimanı ’ndan İstanbul Havalimanı’na geçiş sonrası Atatürk Havalimanı tarifeli ve tarifesiz iç ve dış hat ticari yolcu taşımacılığına yönelik seferlere 7 Nisan’da kapatılmıştı. Bu tarihten sonra Atatürk Havalimanı müstakil kargo, bakım/onarım, genel havacılık, hava taksi, iş uçuşları, devlet uçakları ile yapılan uçuşlar ve otoritenin uygun göreceği trafiklere hizmet vermeye başladı.

Millet Bahçesi hazırlıkları için faaliyetleri sona eren tesislerin ve binaların yıkım ihalesi yapıldı. NTV’den aldığımız bilgilere göre Atatürk Havalimanı’nda bulunan Genel Havacılık Terminali işletimi yüzde 35 ciro payı muhammen bedel üzerinden açık ihale usulü ile 31 Aralık 2020 tarihine kadar kiraya verilmek amacıyla ihaleye çıkarıldı. İlana göre ,haleye katılmak isteyenler 50 bin lira geçici teminat verecek. Talip olanlar 24 Ekim saat 14.00 ’a kadar ihale şartnamesinde belirtilen belgeleri tamamlayıp DHMİ Genel Müdürlüğü Genel Evrak Birimine verecek. İhale zamanı ve yeri de 24 Ekim saat 14.30 ’ da DHMİ Genel Müdürlüğü olarak belirlendi.

İş jeti olanlar kullanıyor

Atatürk Havalimanı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın Ağustos 2018 verilerinin verilerine bakacak olursak Türkiye’de 44 hava taksi işletmesinde 202 hava aracı, 76 genel havacılık işletmesinde 362 hava aracı bulunuyor. 114 Türk tescilli iş jeti var. Bazı havalimanlarında -Atatürk Havalimanı da dahil- iş insanlarının, kullanılmadığında hava taksisi olarak kiraya verdiği iş jetleri için kullanılan genel havacılık terminalleri var. Genel Havacılık Terminallerinde, yolcu terminalinden farklı bir bölümde iş jetleri ya da hava taksi ruhsatı ile uçuş yapan işletmelere hizmet veriliyor. Bu terminali kullanan yolcular; güvenlik, gümrük ve pasaport işlemlerini beklemek zorunda kalmadan bu terminalde gerçekleştirebiliyor.

Yıkım ihalesi de tamamlandı

Atatürk Havalimanı arazisinin Millet Bahçesi ’ne dönüştürülmesi ve terminal binalarının da kongre ve fuar merkezi yapılması düşünülüyor. Millet Bahçesi ’nde ise bahçeler, kıraathaneler, atölyeler, yürüyüş ve bisiklet yollarının olması bekleniyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JgSAWN
via IFTTT

AHL Genel Havacılık Terminali İşletimi, Açık Artırmayla Kiraya Verilecek


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JgSAWN

THY yabancının gönlünü yeni evinde fethetti


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JhFiJn