havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
29 Mayıs 2018 Salı
TAV’a İngiltere’den iş güvenliği ödülü
ULD KARGO Nedir
28 Mayıs 2018 Pazartesi
Lufthansa Group, 6 adet Airbus A320neo ve 3 adet A320ceo sipariş etti
Lufthansa Group, 6 adet Airbus A320neo ve 3 adet A320ceo sipariş etti Lufthansa Group, 6 adet Airbus A320neo ve 3 adet A320ceo sipariş etti Lufthansa Group, Mayıs ayı başında şirketin denetim kurulu tarafından alınan karar neticesinde 6 adetlik A320neo opsiyonlu siparişini kesinleştirdi. Bu siparişlerle birlikte Lufthansa Group‘un A320neo için toplam sipariş sayısı 122’ye yükseldi. (77 A320neo ve 45 A321neo) Ayrıca hava yolu, 3 adet A320ceo için de bir sipariş anlaşması imzaladı. Böylece hava yolunun A320ceo için verdiği sipariş sayısı 273’e çıktı. Toplamda 395 adetlik A320 Ailesi uçak siparişi ve halihazırda hizmet veren yaklaşık 400 adet A320 Ailesi uçağı ile Lufthansa Group, Airbus’ın en büyük A320 müşterisidir. Lufthansa Group aynı zamanda A320neo’nun da ilk kullanıcısıdır. Airbus Ticari Direktörü Eric Schulz, “A320’nin en büyük müşterisi olan Lufthansa Group’un ilave siparişlerinden dolayı mutluyuz. Airbus’ın ortak kullanım yeteneğinden ve A320 Ailesinin daha az gürültü, yakıt maliyeti ve emisyon salınımı gibi benzersiz özelliklerinden faydalanan bir havayolu olarak daha fazlasını sipariş etmeye karar vermesinden dolayı gurur duyuyoruz” dedi. A320neo Ailesi, teslimatta en az yüzde 15 yakıt tasarrufu sağlayan ve 2020 yılına kadar bu oranı %20’ye çıkaracak olan yeni nesil motorlar ve Sharklet’ler de dahil olmak üzere en son teknolojileri bünyesinde barındırıyor. 2010 yılında piyasaya sürülmesinden bu yana 100 müşteriden 6,000’in üzerinde sipariş alan A320neo Ailesi, pazarın yaklaşık yüzde 60’ını elinde tutmaktadır. Airbus Hakkında Airbus, havacılık, uzay ve ilgili servislerde küresel bir liderdir. 2017 yılında, yaklaşık 129,000 kişiye istihdam sağlamış, IFRS 15’e göre 59 milyar Avro gelir elde etmiştir. Airbus, 100 ile 600 ve üzeri koltuk kapasitesine sahip en geniş ürün yelpazesini sunmaktadır. Airbus, aynı zamanda tanker, savaş, ulaştırma ve görev uçakları sunan Avrupa’nın lider uzay girişimi, dünyanın en büyük uzay şirketlerinden biridir. Helikopter sektöründe, dünya çapında en verimli sivil ve askeri helikopter çözümlerini sunmaktadır.
Lufthansa Group, 6 adet Airbus A320neo ve 3 adet A320ceo sipariş etti
Lufthansa Group, Mayıs ayı başında şirketin denetim kurulu tarafından alınan karar neticesinde 6 adetlik A320neo opsiyonlu siparişini kesinleştirdi. Bu siparişlerle birlikte Lufthansa Group‘un A320neo için toplam sipariş sayısı 122’ye yükseldi. (77 A320neo ve 45 A321neo) Ayrıca hava yolu, 3 adet A320ceo için de bir sipariş anlaşması imzaladı. Böylece hava yolunun A320ceo için verdiği sipariş sayısı 273’e çıktı. Toplamda 395 adetlik A320 Ailesi uçak siparişi ve halihazırda hizmet veren yaklaşık 400 adet A320 Ailesi uçağı ile Lufthansa Group, Airbus’ın en büyük A320 müşterisidir. Lufthansa Group aynı zamanda A320neo’nun da ilk kullanıcısıdır.
Airbus Ticari Direktörü Eric Schulz, “A320’nin en büyük müşterisi olan Lufthansa Group’un ilave siparişlerinden dolayı mutluyuz. Airbus’ın ortak kullanım yeteneğinden ve A320 Ailesinin daha az gürültü, yakıt maliyeti ve emisyon salınımı gibi benzersiz özelliklerinden faydalanan bir havayolu olarak daha fazlasını sipariş etmeye karar vermesinden dolayı gurur duyuyoruz” dedi.
A320neo Ailesi, teslimatta en az yüzde 15 yakıt tasarrufu sağlayan ve 2020 yılına kadar bu oranı %20’ye çıkaracak olan yeni nesil motorlar ve Sharklet’ler de dahil olmak üzere en son teknolojileri bünyesinde barındırıyor. 2010 yılında piyasaya sürülmesinden bu yana 100 müşteriden 6,000’in üzerinde sipariş alan A320neo Ailesi, pazarın yaklaşık yüzde 60’ını elinde tutmaktadır.
Airbus Hakkında
Airbus, havacılık, uzay ve ilgili servislerde küresel bir liderdir. 2017 yılında, yaklaşık 129,000 kişiye istihdam sağlamış, IFRS 15’e göre 59 milyar Avro gelir elde etmiştir. Airbus, 100 ile 600 ve üzeri koltuk kapasitesine sahip en geniş ürün yelpazesini sunmaktadır. Airbus, aynı zamanda tanker, savaş, ulaştırma ve görev uçakları sunan Avrupa’nın lider uzay girişimi, dünyanın en büyük uzay şirketlerinden biridir. Helikopter sektöründe, dünya çapında en verimli sivil ve askeri helikopter çözümlerini sunmaktadır.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2LwBGTv
via IFTTT
En fazla boş koltukla kim uçuyor?
En fazla boş koltukla kim uçuyor? En fazla boş koltukla kim uçuyor? Eğer diğer yolcular uçakta olmasaydı, uçmak harika olurdu. Bacaklarınızı esnetmek için daha fazla alan, başüstü dolaplarında el bagajı için daha fazla alan, daha ilgili kabin personeli ve daha az insan öksürmesi, horlaması ve yüzünüze inen koltuk olması çok hoş olur. Bu yüzden boş koltukları görünce yolcular çok memnun olur. Huzur ve sessizlik içinde sakin bir seyahat, hatta upgrade şansı. Ancak havayolları için hiçbir şey bundan daha kötü olamaz. Boş koltuk havayolları için bir kabus. Boş koltuklar kayıp gelir anlamına gelir. Yolcu doluluk oranı (PLF) belirli bir seviyenin altına düşerse, havayolu para kaybeder. Sorun devam ederse havayolu kapanır. Tersine, PLF‘yi yükseltmek havadan para kazanmak gibidir. Uçak, kaç bilet satıldığına bakılmaksızın uçmak zorundadır. Yakıt masrafı, iniş ücretleri ve mürettebat maaşları peşinen ödenmiştir, bu nedenle ne kadar çok koltuk satılırsa kar o kadar artar. Ayrıca, taşıyıcılar kendi PLF‘lerini en üst düzeye çıkararak çevresel etkileri de azaltabilirler – bu, yolcu başına daha düşük emisyon anlamına gelir. Boş koltuklar söz konusu olduğunda hangi havayolları sıralamanın en üstünde – veya hangileri daha fazla çaba göstermeli bir bakalım? Ryanair Tüm bilinen kusurları ile, İrlandalı konforsuzluk devi etkili bir yaratık. Onun PLF’ini tüm dünya kıskanıyor. 2017’nin ilk yedi ayında doluluk yüzdesi 94,7 iken Nisan ve Aralık arasındaki dönemde olağanüstü bir şekilde yüzde 96’ya kadar yükseldi. Ryanair’in uçaklarının her birinin 189 koltuğu var, bu demektir ki herhangi bir Ryanair uçuşunda sadece yedi veya sekiz bilet satılmamış oluyor. Bu etkileyici PLF, bu mali yılda yaklaşık 1,4 milyar sterlin kazancın sebeplerden biri iken, American Airlines, Ryanair’den yaklaşık 80 milyon daha fazla yolcuya sahip, dünyanın en büyük havayolu şirketi, ancak sadece yüzde 82,6’lık bir PLF ile 2017 yılında 1,38 milyar sterlin yaptı. Ryanair’in düşük maliyetli rakipleri de kendisinden çok geride değil. EasyJet’in PLF’si geçen yıl yüzde 92,1 iken, Jet2’ler yüzde 93,2’ydi. Daha ucuz bilet satan havayolu şirketlerinin, hayatta kalmak,yeterli paraya sahip olmak için daha yüksek bir PLF’ye ihtiyaç duyması şaşırtıcı değil tabi. Havayolu doluluk oranları nasıl karşılaştırılır? Havayolu Ortalama Yolcu Doluluk Oranı Dönem Ryanair 96% April – September 2017 Jet2 93.2% April – September 2017 Spicejet 92.8% January-June 2017 easyJet 92.1% October – December 2017 Wizz Air 91% January-June 2017 AirAsia India 90.9% January-June 2017 Transavia 89.5% January-July 2017 KLM 88.4% January-July 2017 Norwegian 87.7% January-July 2017 IndiGo 87.1% January-June 2017 Delta 85.6% 2017 Hawaiian Airlines 85.6% January-July 2017 Cathay Pacific 84.7% January-June 2017 Singapore Airlines 84.4% April – December 2017 Vueling 84.1% January-July 2017 Spirit Airlines 83.9% January-July 2017 Southwest Airlines 83.6% January-July 2017 Iberia 83.3% January-July 2017 American Airlines 82.6% 2017 Lufthansa 81.6% April – December 2017 Swiss 81.5% April – December 2017 British Airways 81.2% April – December 2017 Turkish Airlines 78.8% January-September 2017 Virgin Atlantic 78.7% 2016 Emirates 77.2% April – December 2017 Austrian 76.8% April – December 2017 FlyBe 76% April – December 2017 Flybe en alt sırada İngiltere topraklarında faaliyet gösteren en büyük havayolu şirketlerinden biri olan Flybe, en kötü PLF’lerden birine sahip – Nisan ile Eylül arasındaki dönem için sadece yüzde 76 (halka açık en güncel istatistiklere göre ). Flybe’nin filosundaki uçak 78 yolcuya hizmet veren Bombardier Dash 8’dir. Tipik bir Flybe uçuşunda, bu koltukların 19’u boş olacaktır. Diğer düşük PLF’ler arasında Austrian (yüzde 76,8), Emirates (yüzde 77.2) ve Virgin Atlantik (yüzde 78,8) bulunmaktadır. Başarısız bir havayolu şirketi nasıl olur? Ortalama bir PLF, bir havayolu şirketinin başarısız olduğu anlamına mı geliyor? Şart değil. Emirates tarafından açıklanan yüzde 77,2 doluluk küresel ortalama yüzde 81.4’ün oldukça altında, ancak havayolu hala aşırı derecede kârlı. Geçen yılın 30 Eylül’üne kadar olan altı aylık dönemde 352 milyon Sterlin yaptı. Ancak, zorluklarla karşı karşıyaydılar. Orta Doğu’daki terörist saldırılar ve siyasi gerginlik, Donald Trump’un politikaları gibi sebeplerle geçtiğimiz yıl Kuzey Amerika’ya uçuşlarının sıklığını kısmak zorunda kaldı. Ancak boş koltuklardaki keskin artış da büyük sorunlara işaret edebilir. Monarch’ın PLF’si 2015’te yüzde 82,3’tü. 2016’da yüzde 76’ya kadar indi; ve şirket 2017 yılında kapandı. İçerik:www.telegraph.co.uk
En fazla boş koltukla kim uçuyor?
Eğer diğer yolcular uçakta olmasaydı, uçmak harika olurdu. Bacaklarınızı esnetmek için daha fazla alan, başüstü dolaplarında el bagajı için daha fazla alan, daha ilgili kabin personeli ve daha az insan öksürmesi, horlaması ve yüzünüze inen koltuk olması çok hoş olur.
Bu yüzden boş koltukları görünce yolcular çok memnun olur. Huzur ve sessizlik içinde sakin bir seyahat, hatta upgrade şansı. Ancak havayolları için hiçbir şey bundan daha kötü olamaz. Boş koltuk havayolları için bir kabus.
Boş koltuklar kayıp gelir anlamına gelir. Yolcu doluluk oranı (PLF) belirli bir seviyenin altına düşerse, havayolu para kaybeder. Sorun devam ederse havayolu kapanır. Tersine, PLF‘yi yükseltmek havadan para kazanmak gibidir. Uçak, kaç bilet satıldığına bakılmaksızın uçmak zorundadır. Yakıt masrafı, iniş ücretleri ve mürettebat maaşları peşinen ödenmiştir, bu nedenle ne kadar çok koltuk satılırsa kar o kadar artar.
Ayrıca, taşıyıcılar kendi PLF‘lerini en üst düzeye çıkararak çevresel etkileri de azaltabilirler – bu, yolcu başına daha düşük emisyon anlamına gelir.
Boş koltuklar söz konusu olduğunda hangi havayolları sıralamanın en üstünde – veya hangileri daha fazla çaba göstermeli bir bakalım?
Ryanair
Tüm bilinen kusurları ile, İrlandalı konforsuzluk devi etkili bir yaratık. Onun PLF’ini tüm dünya kıskanıyor. 2017’nin ilk yedi ayında doluluk yüzdesi 94,7 iken Nisan ve Aralık arasındaki dönemde olağanüstü bir şekilde yüzde 96’ya kadar yükseldi. Ryanair’in uçaklarının her birinin 189 koltuğu var, bu demektir ki herhangi bir Ryanair uçuşunda sadece yedi veya sekiz bilet satılmamış oluyor.
Bu etkileyici PLF, bu mali yılda yaklaşık 1,4 milyar sterlin kazancın sebeplerden biri iken, American Airlines, Ryanair’den yaklaşık 80 milyon daha fazla yolcuya sahip, dünyanın en büyük havayolu şirketi, ancak sadece yüzde 82,6’lık bir PLF ile 2017 yılında 1,38 milyar sterlin yaptı.
Ryanair’in düşük maliyetli rakipleri de kendisinden çok geride değil. EasyJet’in PLF’si geçen yıl yüzde 92,1 iken, Jet2’ler yüzde 93,2’ydi. Daha ucuz bilet satan havayolu şirketlerinin, hayatta kalmak,yeterli paraya sahip olmak için daha yüksek bir PLF’ye ihtiyaç duyması şaşırtıcı değil tabi.
Havayolu doluluk oranları nasıl karşılaştırılır?
Havayolu | Ortalama Yolcu Doluluk Oranı | Dönem |
---|---|---|
Ryanair | 96% | April – September 2017 |
Jet2 | 93.2% | April – September 2017 |
Spicejet | 92.8% | January-June 2017 |
easyJet | 92.1% | October – December 2017 |
Wizz Air | 91% | January-June 2017 |
AirAsia India | 90.9% | January-June 2017 |
Transavia | 89.5% | January-July 2017 |
KLM | 88.4% | January-July 2017 |
Norwegian | 87.7% | January-July 2017 |
IndiGo | 87.1% | January-June 2017 |
Delta | 85.6% | 2017 |
Hawaiian Airlines | 85.6% | January-July 2017 |
Cathay Pacific | 84.7% | January-June 2017 |
Singapore Airlines | 84.4% | April – December 2017 |
Vueling | 84.1% | January-July 2017 |
Spirit Airlines | 83.9% | January-July 2017 |
Southwest Airlines | 83.6% | January-July 2017 |
Iberia | 83.3% | January-July 2017 |
American Airlines | 82.6% | 2017 |
Lufthansa | 81.6% | April – December 2017 |
Swiss | 81.5% | April – December 2017 |
British Airways | 81.2% | April – December 2017 |
Turkish Airlines | 78.8% | January-September 2017 |
Virgin Atlantic | 78.7% | 2016 |
Emirates | 77.2% | April – December 2017 |
Austrian | 76.8% | April – December 2017 |
FlyBe | 76% | April – December 2017 |
Flybe en alt sırada
İngiltere topraklarında faaliyet gösteren en büyük havayolu şirketlerinden biri olan Flybe, en kötü PLF’lerden birine sahip – Nisan ile Eylül arasındaki dönem için sadece yüzde 76 (halka açık en güncel istatistiklere göre ). Flybe’nin filosundaki uçak 78 yolcuya hizmet veren Bombardier Dash 8’dir. Tipik bir Flybe uçuşunda, bu koltukların 19’u boş olacaktır.
Diğer düşük PLF’ler arasında Austrian (yüzde 76,8), Emirates (yüzde 77.2) ve Virgin Atlantik (yüzde 78,8) bulunmaktadır.
Başarısız bir havayolu şirketi nasıl olur?
Ortalama bir PLF, bir havayolu şirketinin başarısız olduğu anlamına mı geliyor? Şart değil. Emirates tarafından açıklanan yüzde 77,2 doluluk küresel ortalama yüzde 81.4’ün oldukça altında, ancak havayolu hala aşırı derecede kârlı. Geçen yılın 30 Eylül’üne kadar olan altı aylık dönemde 352 milyon Sterlin yaptı. Ancak, zorluklarla karşı karşıyaydılar. Orta Doğu’daki terörist saldırılar ve siyasi gerginlik, Donald Trump’un politikaları gibi sebeplerle geçtiğimiz yıl Kuzey Amerika’ya uçuşlarının sıklığını kısmak zorunda kaldı.
Ancak boş koltuklardaki keskin artış da büyük sorunlara işaret edebilir. Monarch’ın PLF’si 2015’te yüzde 82,3’tü. 2016’da yüzde 76’ya kadar indi; ve şirket 2017 yılında kapandı.
İçerik:www.telegraph.co.uk
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2IRPGJN
via IFTTT