31 Ekim 2017 Salı

İnternetten alışveriş yüzde 38 arttı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2zSHkZu

Çorlu’da eğitim uçuşu için havalanan uçak düştü Tekirdağ Çorlu’da eğitim uçuşu için havalanan uçak düştü 2 kişilik uçağın kalkış sırasında düşmesi sonucu 1 kişi yaralandı. Çorlu Kaymakamı Levent Kılıç’ın verdiği bilgiye göre eğitim uçuşu için havalanan 2 kişilik eğitim uçağı kalkış sırasında düştü. Kılıç, uçakta eğitim alan 1 kişinin yaralandığını ve hastaneye kaldırıldığını açıkladı. Uçakta bulunan Emre Durmazpınar‘ın, çenesinde ve vücudunun çeşitli yerlerinde kırıklar olduğu öğrenildi.

Tekirdağ Çorlu’da eğitim uçuşu için havalanan uçak düştü

2 kişilik uçağın kalkış sırasında düşmesi sonucu 1 kişi yaralandı.

Çorlu Kaymakamı Levent Kılıç’ın verdiği bilgiye göre eğitim uçuşu için havalanan 2 kişilik eğitim uçağı kalkış sırasında düştü.

Kılıç, uçakta eğitim alan 1 kişinin yaralandığını ve hastaneye kaldırıldığını açıkladı.

Uçakta bulunan Emre Durmazpınar‘ın, çenesinde ve vücudunun çeşitli yerlerinde kırıklar olduğu öğrenildi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2gR5fkF
via IFTTT

Çorlu’da eğitim uçuşu için havalanan uçak düştü


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2gR5fkF

Neden Uçakların Batıya Uçması Daha Uzun Sürer?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ikhSoi

Neden Uçakların Batıya Uçması Daha Uzun Sürer? Neden Uçakların Batıya Uçması Doğuya Uçmasından Daha Uzun Sürer? İngiltere’den bir uçağa bindim. Bu yolculuk Batıdan-Doğuya 5 saat sürdü, ancak Doğudan-Batıya yaklaşık 7 saat alıyor. Farkın nedeni, jet akışı (jetstream) olarak bilinen atmosferik bir olay. Jet akışı, Atlantik üzerinde batıdan doğuya her daim esen çok yüksek seviyede bir rüzgar. Sabit hızla hareket eden uçaklar ters yöne oranla Batı-Doğu yönünde daha hızlı  hareket ederler . Her gezegenin çoğunlukla gezegenin döndüğü yönde ve Güneş’in ne kadar eşit derecede aydınlattığıyla belirlenen bir küresel rüzgarı vardır. Dünya’da ekvator kutuplardan çok Güneş alır ve bu ekvatorda kutuplara göre daha sıcak bir havanın oluşmasına sebep olur , ekvatordan yükselen sıcak hava Kuzey ve Güney kutba hareket ederek dolaşım hücreleri (veya “Hadley Hücreleri“) oluşturur. Yolcu uçakları ortalama 800 km/saat hızla uçarlar. Eğer doğuya doğru uçan bir uçak 200 km/saat hızla esen bir jet stream akımının içine girerse yeryüzüne göre hızı 1,000 km/saat olur. Eğer uçak tam ters yönde, batıya doğru giderse bu defa hızı yeryüzüne göre 600 km/saat olur. Bu, yolculuk süresinde ve uçağın harcadığı yakıt miktarında farklılık  anlamına gelmektedir. Yolcu uçaklarının rüzgâra ters yönde gitmemek gibi bir alternatifleri yoktur. Uluslararası kurallar gereği uçaklar daha önceden belirlenmiş uçuş yollarını kullanarak belli yüksekliklerde uçabilirler. Bu nedenle jet stream hava akımına karşı uçan uçaklar da mutlaka vardır. Eğer uçuş rotanız bu hava akımlarına denk geliyorsa yolculuk süreniz de bu rüzgârın hızına ve sizin yönünüze bağlı olarak uzayıp kısalmaktadır. İçerik:http://www.aviknot.com/  

Neden Uçakların Batıya Uçması Doğuya Uçmasından Daha Uzun Sürer?

İngiltere’den bir uçağa bindim. Bu yolculuk Batıdan-Doğuya 5 saat sürdü, ancak Doğudan-Batıya yaklaşık 7 saat alıyor. Farkın nedeni, jet akışı (jetstream) olarak bilinen atmosferik bir olay.

Jet akışı, Atlantik üzerinde batıdan doğuya her daim esen çok yüksek seviyede bir rüzgar. Sabit hızla hareket eden uçaklar ters yöne oranla Batı-Doğu yönünde daha hızlı  hareket ederler .

Her gezegenin çoğunlukla gezegenin döndüğü yönde ve Güneş’in ne kadar eşit derecede aydınlattığıyla belirlenen bir küresel rüzgarı vardır. Dünya’da ekvator kutuplardan çok Güneş alır ve bu ekvatorda kutuplara göre daha sıcak bir havanın oluşmasına sebep olur , ekvatordan yükselen sıcak hava Kuzey ve Güney kutba hareket ederek dolaşım hücreleri (veya “Hadley Hücreleri“) oluşturur.

Yolcu uçakları ortalama 800 km/saat hızla uçarlar. Eğer doğuya doğru uçan bir uçak 200 km/saat hızla esen bir jet stream akımının içine girerse yeryüzüne göre hızı 1,000 km/saat olur. Eğer uçak tam ters yönde, batıya doğru giderse bu defa hızı yeryüzüne göre 600 km/saat olur. Bu, yolculuk süresinde ve uçağın harcadığı yakıt miktarında farklılık  anlamına gelmektedir.

Yolcu uçaklarının rüzgâra ters yönde gitmemek gibi bir alternatifleri yoktur. Uluslararası kurallar gereği uçaklar daha önceden belirlenmiş uçuş yollarını kullanarak belli yüksekliklerde uçabilirler. Bu nedenle jet stream hava akımına karşı uçan uçaklar da mutlaka vardır. Eğer uçuş rotanız bu hava akımlarına denk geliyorsa yolculuk süreniz de bu rüzgârın hızına ve sizin yönünüze bağlı olarak uzayıp kısalmaktadır.

İçerik:http://www.aviknot.com/

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ikhSoi
via IFTTT

Artık Kontrol Edilen Bagajlarda da Dizüstü Bilgisayar Yok!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2xDdp6W

Artık Kontrol Edilen Bagajlarda da Dizüstü Bilgisayar Yok! Kabinde Dizüstü Bilgisayar Yok … Durun … Artık Kontrol Edilen Bagajlarda da Dizüstü Bilgisayar Yok! Birkaç ay önce, FAA ve TSA, dizüstü bilgisayarların uçakları havaya uçurmak için teröristlerin bir aracı haline geldiğini açıkladı. Panik çıktı, yolcular sinirlendi, kabinde akıllı telefondan daha büyük bir şeye izin verilmedi. Pil ile çalışan bir şeyin kabine alınması halinde, birinin tehlike yaratmak için kullanacağından emin olduk. Hızlıca bugüne gelelim… Dizüstü bilgisayarlar kontrol edilen bagajda da olmamalı, kendiliğinden tutuşup  bir terör cihazı haline gelebilir. Bir uçuşta hayatta kalacaksanız, dizüstü bilgisayarlar ve benzeri elektronik cihazlar kabine alınmalı. Dizüstü bilgisayarınızı check-in bagajına koyarsanız, hedefinize ulaşma şansınız kalmaz. Biraz fazla mı? Emin değiliz. Fakat FAA ve ICAO’ya göre, dizüstü bilgisayarlar check-in bagajının içinde olmamalı.ICAO (Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü) tarafından 27 Ekim’de Montreal’de düzenlenen toplantıda açıklanan rapor, FAA’nın kontrol edilen bagajlarda elektronik cihaz göndermenin, uçakta önemli miktarda yangın tehlikesi oluşturduğu yönündeki sonucunu destekliyor. FAA, TSA’nın elektronik cihazları bu yılın yazında kabin içine getirilmesini yasaklamasından sonra bagaj içindeki dizüstü bilgisayarları test etmeye başladı. Bu yeni TSA politikasının geldiği sırada, büyük pillerle donatılan elektronik eşyaların test edilmesiyle hiçbirinin yeterince başarılı olmadığı anlaşıldı. FAA testi sırasında, giyim eşyaları ve sıvı içeren öğelerle dolu bir bavulun içineki dizüstü bilgisayara ortalama bir ısı kaynağı verildiğinde, 5 dizüstü bilgisayarın 1’inde potansiyel olarak bilgisayarı tutuşturabilecek ‘termal kaçak‘ ortaya çıktı . Teste göre en endişe verici keşif, pil tutuştuğunda diğer çantalardaki parçaların da alevlenmesine neden oldu. Aerosol (kuru) şampuan, aseton, el dezenfekte edici ve hatta eser miktarda alkol içeren maddelerin bulunduğu komşu valizlerin de yanmasına yol açan bavul ise tamamen yandı. FAA, ‘kaçak’ yapan bir pili olan bir bilgisayar ile yanıcı sıvılar bulunan komşu bagajlar arasındaki etkileşimle yapılan 4 testten 3’ü yangın çıkmasına ve valizin tamamen yanmasına ve yük bölmesindeki diğer bagajlara da yayılmasına neden oldu. Sadece 1 testte dış parçalardan herhangi biri zarar görmeden bavulun içinde bulunanlar yandı. Bütün bunlarla birlikte, şimdi ICAO’nun üye havayollarına, kontrol edilen bagajda (check-in bagaj) yasaklanan tehlikeli maddeler listesine Kişisel Elektronik Cihazlar (Personal Electronic Devices – PEDs) ekleme talimatı vermek için bir tebliğ hazırladığı biliniyor. İçerik:http://ift.tt/1cqrZCo

Kabinde Dizüstü Bilgisayar Yok … Durun … Artık Kontrol Edilen Bagajlarda da Dizüstü Bilgisayar Yok!

Birkaç ay önce, FAA ve TSA, dizüstü bilgisayarların uçakları havaya uçurmak için teröristlerin bir aracı haline geldiğini açıkladı. Panik çıktı, yolcular sinirlendi, kabinde akıllı telefondan daha büyük bir şeye izin verilmedi. Pil ile çalışan bir şeyin kabine alınması halinde, birinin tehlike yaratmak için kullanacağından emin olduk.
Hızlıca bugüne gelelim…
Dizüstü bilgisayarlar kontrol edilen bagajda da olmamalı, kendiliğinden tutuşup  bir terör cihazı haline gelebilir. Bir uçuşta hayatta kalacaksanız, dizüstü bilgisayarlar ve benzeri elektronik cihazlar kabine alınmalı. Dizüstü bilgisayarınızı check-in bagajına koyarsanız, hedefinize ulaşma şansınız kalmaz.
Biraz fazla mı? Emin değiliz. Fakat FAA ve ICAO’ya göre, dizüstü bilgisayarlar check-in bagajının içinde olmamalı.
ICAO (Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü) tarafından 27 Ekim’de Montreal’de düzenlenen toplantıda açıklanan rapor, FAA’nın kontrol edilen bagajlarda elektronik cihaz göndermenin, uçakta önemli miktarda yangın tehlikesi oluşturduğu yönündeki sonucunu destekliyor.
FAA, TSA’nın elektronik cihazları bu yılın yazında kabin içine getirilmesini yasaklamasından sonra bagaj içindeki dizüstü bilgisayarları test etmeye başladı. Bu yeni TSA politikasının geldiği sırada, büyük pillerle donatılan elektronik eşyaların test edilmesiyle hiçbirinin yeterince başarılı olmadığı anlaşıldı. FAA testi sırasında, giyim eşyaları ve sıvı içeren öğelerle dolu bir bavulun içineki dizüstü bilgisayara ortalama bir ısı kaynağı verildiğinde, 5 dizüstü bilgisayarın 1’inde potansiyel olarak bilgisayarı tutuşturabilecek ‘termal kaçak‘ ortaya çıktı .
Teste göre en endişe verici keşif, pil tutuştuğunda diğer çantalardaki parçaların da alevlenmesine neden oldu. Aerosol (kuru) şampuan, aseton, el dezenfekte edici ve hatta eser miktarda alkol içeren maddelerin bulunduğu komşu valizlerin de yanmasına yol açan bavul ise tamamen yandı.
FAA, ‘kaçak’ yapan bir pili olan bir bilgisayar ile yanıcı sıvılar bulunan komşu bagajlar arasındaki etkileşimle yapılan 4 testten 3’ü yangın çıkmasına ve valizin tamamen yanmasına ve yük bölmesindeki diğer bagajlara da yayılmasına neden oldu. Sadece 1 testte dış parçalardan herhangi biri zarar görmeden bavulun içinde bulunanlar yandı.
Bütün bunlarla birlikte, şimdi ICAO’nun üye havayollarına, kontrol edilen bagajda (check-in bagaj) yasaklanan tehlikeli maddeler listesine Kişisel Elektronik Cihazlar (Personal Electronic Devices – PEDs) ekleme talimatı vermek için bir tebliğ hazırladığı biliniyor.

İçerik:http://ift.tt/1cqrZCo



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2xDdp6W
via IFTTT