27 Nisan 2017 Perşembe

Lufthansa Group’ta yeni atama Dr. Stefan Kreuzpaintner, Lufthansa Group  EMEA Bölgesi  Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı oldu   Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’daki 74 pazarın tüm ticari ve satış faaliyetlerinden sorumlu Tüm Lufthansa Group Havayolları için entegre satış organizasyonunu yönlendiriyor Dr. Stefan Kreuzpaintner (43), 01 Mayıs 2017 tarihi itibariyle Lufthansa Group Havayolları’nın EMEA Bölgesi (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika) Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı görevine atandı. Bu pozisyonda Dr. Kreuzpaintner, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’da 74 pazardan oluşan EMEA bölgesindeki tüm satış ve ticari operasyonlardan sorumlu olacak. Stefan Kreuzpaintner, Frankfurt merkezli olarak grubun premium havayolları Austrian Airlines, Lufthansa ve SWISS için Avrupa’nın yeni birleşen bölgelerini ve Orta Doğu ile Afrika’yı yönetecek. Ayrıca Kreuzpaintner ve tüm satış ekibi, Brüksel Havayolları’nı birçok pazarda temsil ederken, Eurowings’in satış faaliyetlerini de destekleyecek.   Kreuzpaintner yeni görevinde, Lufthansa Hub Havayolları Satıştan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Hub Frankfurt Ticari Operasyonlar Sorumlusu (CCO) Heike Birlenbach’a bağlı olarak çalışmalarını yürütecek. Heike Birlenbach, “Ağ planlama, gelir yönetimi, dağıtım ve satış da dahil olmak üzere Lufthansa Group bünyesinde engin tecrübelere sahip bir havayolu yöneticisi olması nedeniyle Stefan Kreuzpaintner’ı bu göreve getirmeyi uygun bulduk. Onun yetenekleri ve özverisi ile bu önemli pazarlarda premium müşteri yaklaşımımızı daha da güçlendireceğiz. Kreuzpainter’ın, güçlü havayolu markalarımız Austrian, Lufthansa ve SWISS ile yakın ilişkileri, gelecekte müşteri tercihlerini ve esnekliklerini artırmak için geliştirdiğimiz ticari stratejimizi şüphesiz desteklemektedir”dedi.   Stefan Kreuzpaintner Lufthansa’ya katılmadan önce, Commerzbank ile bir eğitim programı tamamladı ve sonrasında Maastricht Üniversitesi’nde Uluslararası Yönetim bölümüne girdi. 2003 yılında İsviçre, St. Gallen Üniversitesi’nden doktorasını aldı. Aynı yıl kariyerine, Frankfurt’ta Lufthansa ile Afrika ve Orta Doğu Ağ Yöneticisi olarak başladı. Sadece iki yıl sonra, havayolunun en büyük ikinci merkezi olan Münih’te Gelir Yönetimi ekibine dahil oldu ve 2007 yılında da Münih’te Gelirler Yönetimi biriminin direktörlüğüne atandı. Ekim 2012’de Kreuzpaintner, İspanya ve Portekiz gibi önemli pazarlarının Lufthansa Group Genel Müdürü olarak havayollarının satış organizasyonuna dahil oldu. Mart 2015’te Fiyatlandırma, Gelir Yönetimi ve Dağıtım’dan sorumlu Başkan Yardımcısı olarak Brüksel Havayolları’na atanan Stefan Kreuzpaintner, önümüzdeki yıllarda Eurowings Group’a entegre edilecek olan Belçikalı lider taşıyıcının rekabetçiliğinin ve iş modelinin daha da güçlenmesine katkı sağladı. Stefan Kreuzpaintner, evli ve iki çocuk babasıdır.

Dr. Stefan Kreuzpaintner, Lufthansa Group  EMEA Bölgesi  Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı oldu

 

  • Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’daki 74 pazarın tüm ticari ve satış faaliyetlerinden sorumlu
  • Tüm Lufthansa Group Havayolları için entegre satış organizasyonunu yönlendiriyor

Dr. Stefan Kreuzpaintner (43), 01 Mayıs 2017 tarihi itibariyle Lufthansa Group Havayolları’nın EMEA Bölgesi (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika) Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı görevine atandı. Bu pozisyonda Dr. Kreuzpaintner, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’da 74 pazardan oluşan EMEA bölgesindeki tüm satış ve ticari operasyonlardan sorumlu olacak. Stefan Kreuzpaintner, Frankfurt merkezli olarak grubun premium havayolları Austrian Airlines, Lufthansa ve SWISS için Avrupa’nın yeni birleşen bölgelerini ve Orta Doğu ile Afrika’yı yönetecek. Ayrıca Kreuzpaintner ve tüm satış ekibi, Brüksel Havayolları’nı birçok pazarda temsil ederken, Eurowings’in satış faaliyetlerini de destekleyecek.

 

Kreuzpaintner yeni görevinde, Lufthansa Hub Havayolları Satıştan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Hub Frankfurt Ticari Operasyonlar Sorumlusu (CCO) Heike Birlenbach’a bağlı olarak çalışmalarını yürütecek. Heike Birlenbach, “Ağ planlama, gelir yönetimi, dağıtım ve satış da dahil olmak üzere Lufthansa Group bünyesinde engin tecrübelere sahip bir havayolu yöneticisi olması nedeniyle Stefan Kreuzpaintner’ı bu göreve getirmeyi uygun bulduk. Onun yetenekleri ve özverisi ile bu önemli pazarlarda premium müşteri yaklaşımımızı daha da güçlendireceğiz. Kreuzpainter’ın, güçlü havayolu markalarımız Austrian, Lufthansa ve SWISS ile yakın ilişkileri, gelecekte müşteri tercihlerini ve esnekliklerini artırmak için geliştirdiğimiz ticari stratejimizi şüphesiz desteklemektedir”dedi.

 

Stefan Kreuzpaintner Lufthansa’ya katılmadan önce, Commerzbank ile bir eğitim programı tamamladı ve sonrasında Maastricht Üniversitesi’nde Uluslararası Yönetim bölümüne girdi. 2003 yılında İsviçre, St. Gallen Üniversitesi’nden doktorasını aldı. Aynı yıl kariyerine, Frankfurt’ta Lufthansa ile Afrika ve Orta Doğu Ağ Yöneticisi olarak başladı. Sadece iki yıl sonra, havayolunun en büyük ikinci merkezi olan Münih’te Gelir Yönetimi ekibine dahil oldu ve 2007 yılında da Münih’te Gelirler Yönetimi biriminin direktörlüğüne atandı. Ekim 2012’de Kreuzpaintner, İspanya ve Portekiz gibi önemli pazarlarının Lufthansa Group Genel Müdürü olarak havayollarının satış organizasyonuna dahil oldu. Mart 2015’te Fiyatlandırma, Gelir Yönetimi ve Dağıtım’dan sorumlu Başkan Yardımcısı olarak Brüksel Havayolları’na atanan Stefan Kreuzpaintner, önümüzdeki yıllarda Eurowings Group’a entegre edilecek olan Belçikalı lider taşıyıcının rekabetçiliğinin ve iş modelinin daha da güçlenmesine katkı sağladı.

Stefan Kreuzpaintner, evli ve iki çocuk babasıdır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2qisdDS
via IFTTT

Lufthansa Group’ta yeni atama


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2qisdDS

Facebook, Seyahat İçin Dinamik Reklamlara “uçuş” özelliğini ekledi Facebook, Seyahat İçin Dinamik Reklamlar ürününe “uçuş” özelliğini eklediğini duyurdu. Artık uçak bileti satan firmalar da insanların nereye, ne zaman gitmek istediklerini temel alarak rotaya göre uçak bileti reklamı yapabilecek. Facebook, bu haberle birlikte mobilin sezonluk bağlantılar kurulmasındaki rolünü ortaya koyan yeni tüketici davranışları verilerini de açıkladı. Facebook IQ’nun verilerine göre geçtiğimiz yaz, Facebook ve Instagram’daki, yazla ilgili paylaşımların yüzde 93’ü mobil üzerinden gerçekleşti. “Seyahat” de platformdaki en sosyal anların oluşmasını sağlayan konular arasında yer aldı.

Facebook, Seyahat İçin Dinamik Reklamlar ürününe “uçuş” özelliğini eklediğini duyurdu. Artık uçak bileti satan firmalar da insanların nereye, ne zaman gitmek istediklerini temel alarak rotaya göre uçak bileti reklamı yapabilecek.

Facebook, bu haberle birlikte mobilin sezonluk bağlantılar kurulmasındaki rolünü ortaya koyan yeni tüketici davranışları verilerini de açıkladı. Facebook IQ’nun verilerine göre geçtiğimiz yaz, Facebook ve Instagram’daki, yazla ilgili paylaşımların yüzde 93’ü mobil üzerinden gerçekleşti. “Seyahat” de platformdaki en sosyal anların oluşmasını sağlayan konular arasında yer aldı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2q9JU9a
via IFTTT

Facebook, Seyahat İçin Dinamik Reklamlara “uçuş” özelliğini ekledi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2q9JU9a

Tadında Anadolu’dan coğrafi işaretli ürünlere destek


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ozD6Vq

Tadında Anadolu’dan coğrafi işaretli ürünlere destek Anadolu mutfağının damak zenginliklerini dünyayla paylaşmayı ve kültür mirasımıza sahip çıkmayı hedefleyen Tadında Anadolu, “kültürümüzün parmak izi” olarak nitelenen coğrafi işaretli ürünlerin sayısını artırmak için üreticilerini teşvik ediyor. Tadında Anadolu, coğrafi işaretli ürünlerin hem Türkiye’ye hem üreticiye katkısının altını çizmek için tüm Anadolu’nun dört bir köşesindekini tedarikçilerini İstanbul’da bir araya getirerek bilgilendirdi. Tadında Anadolu, Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜCİTA) işbirliği ile düzenlediği seminer ile Anadolu’nun farklı köşelerindeki üreticilerini İstanbul’da bir araya getirdi. Coğrafi işaretlemenin üreticilere ve Türkiye’ye faydalarına değinildiği etkinlikte konuşan BTA Operasyonlardan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi İbrahim Demir, Tadında Anadolu mağazalarında coğrafi işaret almış ürünlerden oluşan bir bölüm oluşturmayı hedeflediklerini söyledi. Demir, “2011 yılından bu yana hizmet veren Tadında Anadolu sadece ticari bir oluşum değil, aynı zamanda sosyal sorumluluk anlayışımızın da önemli bir parçası. Bu anlamda yerel üreticileri de destekliyor ve onların gelişimine katkı sağlıyoruz. Bugün Tadında Anadolu restoranlarında 60 ilden 600’e yakın yöresel ürün bulunuyor. Coğrafi işaretler konusu bizim misyonumuzla çok örtüşüyor. Yüzlerce özel ürünümüz var ve bunlardan sadece Gaziantep baklavası ve Aydın incirinin AB’den tescilli olması son derece üzücü. O yüzden bu konuyu gündeme aldık. Bu konuda farkındalık yaratmak ve kültürümüzün parmak izi olarak nitelendirilen coğrafi işaretli ürün sayımızı artırmak istiyoruz. İlk adımı tedarikçilerimizi YÜCİTA Başkanı Prof. Dr. Yavuz Tekelioğlu ile bir araya getirip onları bilgilendirerek attık. İleride Tadında Anadolu restoranlarında coğrafi işaretli ürünlerden bir bölüm oluşturmak da hedeflerimiz arasında” dedi. Türkiye’nin potansiyeli büyük YÜCİTA Başkanı Prof. Dr. Yavuz Tekelioğlu, Türkiye’de 2 bin 500 ürünün coğrafi işaret alma potansiyeli bulunduğunu, ancak bunlardan sadece 204’ünün tescil aldığını söyledi. Tekelioğlu, “Avrupa Birliği’nden tescil alan ürün sayımız ise sadece iki: Gaziantep baklavası ve Aydın inciri. Mayıs ayında Malatya kayısısının tescili de olacak. Ayrıca Afyon sucuğu, Afyon pastırması, İnegöl köftesi, Bayramiç beyazı ve Taşköprü sarımsağı ile Aydın kestanesinin AB coğrafi işaret tescil süreci devam ediyor. Coğrafi işaret tescili almış bir ürünün fiyatı, normal ürünün iki katına kadar çıkabiliyor. Türkiye’nin bu konuya daha çok önem vermesi gerekiyor. Üretici örgütlerimiz, bir an önce coğrafi işaretlerle ilgili tescil çabalarını artırmalı. Bununla birlikte, önümüzdeki aylarda, raflarda tescilli ürünlerimizin üzerinde coğrafi işaret logolarının yer alması da bekleniyor” dedi. 55 milyar Euro’luk pazar Coğrafi işaret konusu Türkiye’nin gündemine yaklaşık 21 yıl önce girdi. Ancak bu konuda adımlar son yıllarda daha da hızlandı. Üreticisine yaklaşık 2,5 kat daha fazla kazandıran, üreticiyi haksız rekabete karşı koruyan, tüketicinin de sağlıklı, güvenilir ürüne ulaşmasını sağlayan coğrafi işaretli ürün pazarının AB büyüklüğü 55 milyar euro civarında. Dünyada yaklaşık 10 bin coğrafi işaretli ürün bulunuyor. Bunların 3 bin 139’u Avrupa Birliği ülkelerine ait. Fransa ve İtalya bu konuya en çok önem veren ülkülerin başında geliyor. Öyle ki Fransızlar rokfor peynirinin tescilini 1921 yılında aldı. 2016 yılı itibariyle Fransa’da coğrafi işaretli peynir sektörünün cirosu 1,6 milyar euro oldu. BTA hakkında: TAV Havalimanları Holding iştiraki olan BTA, Türkiye, Gürcistan, Makedonya, Tunus, Umman, Letonya, Hırvatistan, Suudi Arabistan’da toplam 16 havalimanında, İstanbul Deniz Otobüsleri’nde ve Maslak’taki yeni nesil kültür-sanat ve yaşam merkezi UNIQ İstanbul’da uluslararası standartlarda yiyecek içecek hizmeti sunuyor. Yaklaşık 700 aşçısıyla günde yaklaşık 100 binin üzerinde kişiyi ağırlayan BTA, konuklarına dünya mutfaklarının zengin menü seçeneklerini yaklaşık 60 bin metrekare alanda ve 300’ü aşan noktada sunuyor. BTA’nın 2006 yılında kurduğu Cakes&Bakes üretim tesisi ise günümüzde Türkiye’nin en büyük gıda üretim tesislerinden biri konumuna gelmiş bulunuyor. Cakes & Bakes bugün ayda 6 milyon adet üretim hacmiyle, içlerinde dünyaca ünlü fast-food ve kahve zincirlerinin de bulunduğu 130 markaya 1500 aktif reçeteyle endüstriyel ölçekte butik üretim sunuyor. Ayrıca tesiste ayda 90 ton lokum üretimi de gerçekleştiriliyor. Şirket, TAV Airport Hotel markasıyla İstanbul Atatürk Havalimanı’nda 2004’ten, İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nda ise 2015 yılından bu yana işletmecilik yapıyor. BTA, hizmet kalitesini ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi belgesiyle de güvence altına almış bulunuyor.

Anadolu mutfağının damak zenginliklerini dünyayla paylaşmayı ve kültür mirasımıza sahip çıkmayı hedefleyen Tadında Anadolu, “kültürümüzün parmak izi” olarak nitelenen coğrafi işaretli ürünlerin sayısını artırmak için üreticilerini teşvik ediyor. Tadında Anadolu, coğrafi işaretli ürünlerin hem Türkiye’ye hem üreticiye katkısının altını çizmek için tüm Anadolu’nun dört bir köşesindekini tedarikçilerini İstanbul’da bir araya getirerek bilgilendirdi.

Tadında Anadolu, Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜCİTA) işbirliği ile düzenlediği seminer ile Anadolu’nun farklı köşelerindeki üreticilerini İstanbul’da bir araya getirdi. Coğrafi işaretlemenin üreticilere ve Türkiye’ye faydalarına değinildiği etkinlikte konuşan BTA Operasyonlardan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi İbrahim Demir, Tadında Anadolu mağazalarında coğrafi işaret almış ürünlerden oluşan bir bölüm oluşturmayı hedeflediklerini söyledi.

Demir, “2011 yılından bu yana hizmet veren Tadında Anadolu sadece ticari bir oluşum değil, aynı zamanda sosyal sorumluluk anlayışımızın da önemli bir parçası. Bu anlamda yerel üreticileri de destekliyor ve onların gelişimine katkı sağlıyoruz. Bugün Tadında Anadolu restoranlarında 60 ilden 600’e yakın yöresel ürün bulunuyor. Coğrafi işaretler konusu bizim misyonumuzla çok örtüşüyor. Yüzlerce özel ürünümüz var ve bunlardan sadece Gaziantep baklavası ve Aydın incirinin AB’den tescilli olması son derece üzücü. O yüzden bu konuyu gündeme aldık. Bu konuda farkındalık yaratmak ve kültürümüzün parmak izi olarak nitelendirilen coğrafi işaretli ürün sayımızı artırmak istiyoruz. İlk adımı tedarikçilerimizi YÜCİTA Başkanı Prof. Dr. Yavuz Tekelioğlu ile bir araya getirip onları bilgilendirerek attık. İleride Tadında Anadolu restoranlarında coğrafi işaretli ürünlerden bir bölüm oluşturmak da hedeflerimiz arasında” dedi.

Türkiye’nin potansiyeli büyük

YÜCİTA Başkanı Prof. Dr. Yavuz Tekelioğlu, Türkiye’de 2 bin 500 ürünün coğrafi işaret alma potansiyeli bulunduğunu, ancak bunlardan sadece 204’ünün tescil aldığını söyledi. Tekelioğlu, “Avrupa Birliği’nden tescil alan ürün sayımız ise sadece iki: Gaziantep baklavası ve Aydın inciri. Mayıs ayında Malatya kayısısının tescili de olacak. Ayrıca Afyon sucuğu, Afyon pastırması, İnegöl köftesi, Bayramiç beyazı ve Taşköprü sarımsağı ile Aydın kestanesinin AB coğrafi işaret tescil süreci devam ediyor. Coğrafi işaret tescili almış bir ürünün fiyatı, normal ürünün iki katına kadar çıkabiliyor. Türkiye’nin bu konuya daha çok önem vermesi gerekiyor. Üretici örgütlerimiz, bir an önce coğrafi işaretlerle ilgili tescil çabalarını artırmalı. Bununla birlikte, önümüzdeki aylarda, raflarda tescilli ürünlerimizin üzerinde coğrafi işaret logolarının yer alması da bekleniyor” dedi.

55 milyar Euro’luk pazar

Coğrafi işaret konusu Türkiye’nin gündemine yaklaşık 21 yıl önce girdi. Ancak bu konuda adımlar son yıllarda daha da hızlandı. Üreticisine yaklaşık 2,5 kat daha fazla kazandıran, üreticiyi haksız rekabete karşı koruyan, tüketicinin de sağlıklı, güvenilir ürüne ulaşmasını sağlayan coğrafi işaretli ürün pazarının AB büyüklüğü 55 milyar euro civarında. Dünyada yaklaşık 10 bin coğrafi işaretli ürün bulunuyor. Bunların 3 bin 139’u Avrupa Birliği ülkelerine ait. Fransa ve İtalya bu konuya en çok önem veren ülkülerin başında geliyor. Öyle ki Fransızlar rokfor peynirinin tescilini 1921 yılında aldı. 2016 yılı itibariyle Fransa’da coğrafi işaretli peynir sektörünün cirosu 1,6 milyar euro oldu.

BTA hakkında:

TAV Havalimanları Holding iştiraki olan BTA, Türkiye, Gürcistan, Makedonya, Tunus, Umman, Letonya, Hırvatistan, Suudi Arabistan’da toplam 16 havalimanında, İstanbul Deniz Otobüsleri’nde ve Maslak’taki yeni nesil kültür-sanat ve yaşam merkezi UNIQ İstanbul’da uluslararası standartlarda yiyecek içecek hizmeti sunuyor. Yaklaşık 700 aşçısıyla günde yaklaşık 100 binin üzerinde kişiyi ağırlayan BTA, konuklarına dünya mutfaklarının zengin menü seçeneklerini yaklaşık 60 bin metrekare alanda ve 300’ü aşan noktada sunuyor. BTA’nın 2006 yılında kurduğu Cakes&Bakes üretim tesisi ise günümüzde Türkiye’nin en büyük gıda üretim tesislerinden biri konumuna gelmiş bulunuyor. Cakes & Bakes bugün ayda 6 milyon adet üretim hacmiyle, içlerinde dünyaca ünlü fast-food ve kahve zincirlerinin de bulunduğu 130 markaya 1500 aktif reçeteyle endüstriyel ölçekte butik üretim sunuyor. Ayrıca tesiste ayda 90 ton lokum üretimi de gerçekleştiriliyor. Şirket, TAV Airport Hotel markasıyla İstanbul Atatürk Havalimanı’nda 2004’ten, İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nda ise 2015 yılından bu yana işletmecilik yapıyor. BTA, hizmet kalitesini ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi belgesiyle de güvence altına almış bulunuyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ozD6Vq
via IFTTT

HERITAGE İSTANBUL 2017 BAŞLADI Restorasyon, Arkeoloji ve Müzecilik Teknolojileri “HERITAGE İSTANBUL”da buluşuyor Türkiye’de restorasyon, arkeoloji ve müzecilik teknolojilerini aynı çatı altında buluşturan tek fuar olan HERITAGE İSTANBUL, 27-29 Nisan 2017 tarihlerinde Hilton İstanbul Convention & Exhibition Center’da gerçekleştiriliyor. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve T.C. Başbakanlık Vakıflar Genel Müdürlüğü desteği ile TG EXPO tarafından organize edilen HERITAGE İSTANBUL, 27 Nisan 2017, Perşembe günü saat 10.00’da açıldı. Üç gün boyunca eş zamanlı konferanslarla dünyadan ve Türkiye’den ulusal ve uluslararası duayenleri, kurum temsilcilerini ve uzman akademisyenlerden oluşan yaklaşık 70 ünlü konuşmacıyı ağırlayacak olan fuar, ücretsiz olarak ziyaret edilebilecek. Bu yıl 75 firmanın katıldığı HERITAGE İSTANBUL 2017’nin ana başlıkları arasında; “Kültürel Miras” eğitimi-yönetimi, envanterde yeni yöntemler, sergileme ve teşhirde yeni araçlar, arkeoloji, restorasyon ve müzecilik teknolojileri geliyor. TG Expo olarak önümüzdeki dönemde gerek yurt içi gerekse yurt dışında “Kültür Mirası” konulu projeler gerçekleştireceklerini belirten TG Expo Proje Direktörü Osman Murat Akan fuardaki konuşmasında, “2015 yılında düzenlenen ilk Heritage Fuarı 975 m² alanda, 68 firma ve 48 konuşmacının yanı sıra çok sayıda ziyaretçinin katılımı ile gerçekleşmişti. Bu yıl fuar daha da büyüdü. 1800 m² alanda, kurumsal, sivil toplum kuruluşu ve özel sektörden 95 katılımcı, miras sohbetleri de dahil olmak üzere 87 konuşmacıyı ağırlayacağız. Bu yıl fuara b2b bir platform ekledik, 177 katılımcı 400-600 arası toplantı yapılacak. Heritage alanındaki çalışmalarımıza yeni projeler ile devam edeceğiz. Yıl içinde bir katalog ve portal planımız var. 2017 yılı sonunda miras konulu bir kültür sanat tv programı üzerinde çalışıyoruz. 2018 yılında Heritage Awards ödüllerimiz olacak. Bunun yan sıra Türkiye’nin Heritage platformunu uluslararası alana taşımak istiyoruz. 2018 yılı içinde Abudabi’de Müzecilik ve Sergileme Teknolojileri, İskenderiye’de ise Heritage Alexandria adı altında Kütüphane ve Arşiv Teknolojileri fuarları planlıyoruz” dedi. İlki 2015 yılında düzenlenen ve 6 binin üzerinde ziyaretçi ağırlayan HERITAGE İSTANBUL’un bu yıl da büyük ilgi görmesini beklediklerini belirten TG Expo Yönetim Kurulu Başkanı Gönül Akyıldız, “TG Expo olarak 2008 yılından beri uluslararası fuarcılıkta edindiğimiz tecrübe ile global standartları Türkiye’ye getirmek amacıyla bu yıl yurt içi fuarcılık sektörüne giriş yaptık. Portföyümüze aldığımız fuarlar arasında Heritage İstanbul gibi kültürel mirasa sahip çıkan ve bu bilincin ülkemizde gelişmesine imkan veren bir fuarın olması gerçekten gurur verici. Kültürel mirasın korunması konusunda fuarların önemi gerçekten çok büyük. Heritage İstanbul, konferanslar, workshoplar ve etkinlikler anlamında son derece dolu bir fuar olacak. Konferanslarımızda Türkiye’den ve dünyadan sektörde duayen isimler konuşma yapacaklar. İnanıyorum ki TG Expo olarak uzun yıllar Heritage İstanbul Fuarı ile bu sektörün gelişimine destek vereceğiz” dedi. Türkiye’nin kültür mirasının büyük hacimde olduğuna dikkat çeken İstanbul Arkeoloji Müzesi Arkeoloji ve Sanat Yayınları Başkanı, Arkeolog Nezih Başgelen, “Bu kadar zengin bir mirasa sahip olmak pek çok sorumluluğu ve sorunu da beraberinde getiriyor. Türkiye, bu sorumluluğu doğru bir şekilde yerine getirme konusunda önemli bir aşamada. Heritage İstanbul Fuarı da bu konuda önemli bir katalizör” dedi. Ülkemizde kültür mirasının geleceğe aktarılması ve taşınması alanında pek çok proje yapıldığını söyleyen İ.Ü. Müzecilik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Fethiye Erbay, “Kültürel mirasımızı geleceğe taşımak hepimizin ortak kaygısı. Heritage İstanbul Fuarı tüm paydaşları bir araya getirerek bu alanda çok önemli bir görevi yerine getiriyor” dedi. Kültürel mirasın korunmasına yönelik 1960’lı yıllarda dünyada başlayan çalışmaların 1990’lı yıllar itibariyle ülkemizde hayata geçirildiğini söyleyen Arkeolog Prof. Dr. Mehmet Özdoğan, “Türkiye bulunduğu coğrafyada önder bir ülke olarak kabul ediliyor. Çevremizdeki ülkelerde özellikle Kafkaslar, Balkanlar, Avrasya ve Orta Asya ülkelerinde giderek arkelojik çalışmalar hızlanıyor, kazıların sayısı hızla artıyor. Türkiye birikimini ve potansiyelini bu ülkelere yansıtabilir: Yakın çevremizdeki ülkelere proje geliştirme ve kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması ve topluma kazandırılması, yeni teknoloji ve bakış açılarının geliştirilmesine önderlik yapabilir. Özellikle bu bölgelerde Türkiye’nin bu alanda bir rakibi yok” dedi. Türkiye’nin kültürel miras açısından dünyanın en zengin ülkelerininin başında geldiğini belirten T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzecilik Genel Müdürü Yalçın Kurt, “Heritage İstanbul’un ülkemizde kültür mirasının korunması, sürdürülebilirliği ve gelecek kuşaklara aktarılması konusunda önemli bir yeri olduğuna inanıyorum. Türkiye bugün, yaklaşık 17 bin sit alanı, 103 bin taşınmaz kültür varlığı ile kültürel miras konusunda adeta bir cennet. Bugün Türkiye kültürel miras alanında geçmişle kıyaslanmayacak alanda büyük mesafe kat etmiştir. Bakanlığımız bünyesinde yaklaşık 36 Kültür Varlıkları Bölge Koruma Kurulu ve 200 kişi civarında akademisyen görev yapıyor. 22 Röleve Anıtlar Müdürlüğümüz Türkiye’de bu işin uygulamalı öncülüğünü yapıyor. 10 ilimizde Konservasyon ve Restorasyon Laboratuarı Bölge Müdürlüklerimiz özellikle taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarının hizmetinde. Türkiye’de yaklaşık 120 bin kültür varlığı bulunuyor. Özel müzeler hariç 193 müzemizde bulunan eser sayısı 3,5 milyon civarında. Dünya ile yarışacak ölçüde müzeler kuruyoruz” dedi.

Restorasyon, Arkeoloji ve Müzecilik Teknolojileri “HERITAGE İSTANBUL”da buluşuyor

Türkiye’de restorasyon, arkeoloji ve müzecilik teknolojilerini aynı çatı altında buluşturan tek fuar olan HERITAGE İSTANBUL, 27-29 Nisan 2017 tarihlerinde Hilton İstanbul Convention & Exhibition Center’da gerçekleştiriliyor.

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve T.C. Başbakanlık Vakıflar Genel Müdürlüğü desteği ile TG EXPO tarafından organize edilen HERITAGE İSTANBUL, 27 Nisan 2017, Perşembe günü saat 10.00’da açıldı. Üç gün boyunca eş zamanlı konferanslarla dünyadan ve Türkiye’den ulusal ve uluslararası duayenleri, kurum temsilcilerini ve uzman akademisyenlerden oluşan yaklaşık 70 ünlü konuşmacıyı ağırlayacak olan fuar, ücretsiz olarak ziyaret edilebilecek. Bu yıl 75 firmanın katıldığı HERITAGE İSTANBUL 2017’nin ana başlıkları arasında; “Kültürel Miras” eğitimi-yönetimi, envanterde yeni yöntemler, sergileme ve teşhirde yeni araçlar, arkeoloji, restorasyon ve müzecilik teknolojileri geliyor.

TG Expo olarak önümüzdeki dönemde gerek yurt içi gerekse yurt dışında “Kültür Mirası” konulu projeler gerçekleştireceklerini belirten TG Expo Proje Direktörü Osman Murat Akan fuardaki konuşmasında, “2015 yılında düzenlenen ilk Heritage Fuarı 975 m² alanda, 68 firma ve 48 konuşmacının yanı sıra çok sayıda ziyaretçinin katılımı ile gerçekleşmişti. Bu yıl fuar daha da büyüdü. 1800 m² alanda, kurumsal, sivil toplum kuruluşu ve özel sektörden 95 katılımcı, miras sohbetleri de dahil olmak üzere 87 konuşmacıyı ağırlayacağız. Bu yıl fuara b2b bir platform ekledik, 177 katılımcı 400-600 arası toplantı yapılacak. Heritage alanındaki çalışmalarımıza yeni projeler ile devam edeceğiz. Yıl içinde bir katalog ve portal planımız var. 2017 yılı sonunda miras konulu bir kültür sanat tv programı üzerinde çalışıyoruz. 2018 yılında Heritage Awards ödüllerimiz olacak. Bunun yan sıra Türkiye’nin Heritage platformunu uluslararası alana taşımak istiyoruz. 2018 yılı içinde Abudabi’de Müzecilik ve Sergileme Teknolojileri, İskenderiye’de ise Heritage Alexandria adı altında Kütüphane ve Arşiv Teknolojileri fuarları planlıyoruz” dedi.

İlki 2015 yılında düzenlenen ve 6 binin üzerinde ziyaretçi ağırlayan HERITAGE İSTANBUL’un bu yıl da büyük ilgi görmesini beklediklerini belirten TG Expo Yönetim Kurulu Başkanı Gönül Akyıldız, “TG Expo olarak 2008 yılından beri uluslararası fuarcılıkta edindiğimiz tecrübe ile global standartları Türkiye’ye getirmek amacıyla bu yıl yurt içi fuarcılık sektörüne giriş yaptık. Portföyümüze aldığımız fuarlar arasında Heritage İstanbul gibi kültürel mirasa sahip çıkan ve bu bilincin ülkemizde gelişmesine imkan veren bir fuarın olması gerçekten gurur verici. Kültürel mirasın korunması konusunda fuarların önemi gerçekten çok büyük. Heritage İstanbul, konferanslar, workshoplar ve etkinlikler anlamında son derece dolu bir fuar olacak. Konferanslarımızda Türkiye’den ve dünyadan sektörde duayen isimler konuşma yapacaklar. İnanıyorum ki TG Expo olarak uzun yıllar Heritage İstanbul Fuarı ile bu sektörün gelişimine destek vereceğiz” dedi.

Türkiye’nin kültür mirasının büyük hacimde olduğuna dikkat çeken İstanbul Arkeoloji Müzesi Arkeoloji ve Sanat Yayınları Başkanı, Arkeolog Nezih Başgelen, “Bu kadar zengin bir mirasa sahip olmak pek çok sorumluluğu ve sorunu da beraberinde getiriyor. Türkiye, bu sorumluluğu doğru bir şekilde yerine getirme konusunda önemli bir aşamada. Heritage İstanbul Fuarı da bu konuda önemli bir katalizör” dedi.

Ülkemizde kültür mirasının geleceğe aktarılması ve taşınması alanında pek çok proje yapıldığını söyleyen İ.Ü. Müzecilik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Fethiye Erbay, “Kültürel mirasımızı geleceğe taşımak hepimizin ortak kaygısı. Heritage İstanbul Fuarı tüm paydaşları bir araya getirerek bu alanda çok önemli bir görevi yerine getiriyor” dedi.

Kültürel mirasın korunmasına yönelik 1960’lı yıllarda dünyada başlayan çalışmaların 1990’lı yıllar itibariyle ülkemizde hayata geçirildiğini söyleyen Arkeolog Prof. Dr. Mehmet Özdoğan, “Türkiye bulunduğu coğrafyada önder bir ülke olarak kabul ediliyor. Çevremizdeki ülkelerde özellikle Kafkaslar, Balkanlar, Avrasya ve Orta Asya ülkelerinde giderek arkelojik çalışmalar hızlanıyor, kazıların sayısı hızla artıyor. Türkiye birikimini ve potansiyelini bu ülkelere yansıtabilir: Yakın çevremizdeki ülkelere proje geliştirme ve kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması ve topluma kazandırılması, yeni teknoloji ve bakış açılarının geliştirilmesine önderlik yapabilir. Özellikle bu bölgelerde Türkiye’nin bu alanda bir rakibi yok” dedi.

Türkiye’nin kültürel miras açısından dünyanın en zengin ülkelerininin başında geldiğini belirten T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzecilik Genel Müdürü Yalçın Kurt, “Heritage İstanbul’un ülkemizde kültür mirasının korunması, sürdürülebilirliği ve gelecek kuşaklara aktarılması konusunda önemli bir yeri olduğuna inanıyorum. Türkiye bugün, yaklaşık 17 bin sit alanı, 103 bin taşınmaz kültür varlığı ile kültürel miras konusunda adeta bir cennet. Bugün Türkiye kültürel miras alanında geçmişle kıyaslanmayacak alanda büyük mesafe kat etmiştir. Bakanlığımız bünyesinde yaklaşık 36 Kültür Varlıkları Bölge Koruma Kurulu ve 200 kişi civarında akademisyen görev yapıyor. 22 Röleve Anıtlar Müdürlüğümüz Türkiye’de bu işin uygulamalı öncülüğünü yapıyor. 10 ilimizde Konservasyon ve Restorasyon Laboratuarı Bölge Müdürlüklerimiz özellikle taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarının hizmetinde. Türkiye’de yaklaşık 120 bin kültür varlığı bulunuyor. Özel müzeler hariç 193 müzemizde bulunan eser sayısı 3,5 milyon civarında. Dünya ile yarışacak ölçüde müzeler kuruyoruz” dedi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2oMqOEl
via IFTTT