Yolcularının ve uçuş ekiplerinin sağlıklı ve emniyetli seyahati için gerekli tüm tedbirleri alarak uçuşlarına yeniden başlayan ve Anadolu şehirlerinden Avrupa’ya en çok sefer sunan havayolu SunExpress, Ağustos ayında Anadolu – Avrupa uçuşlarına yeni destinasyonlar ekledi.
SunExpress, seyahat yasaklarının kaldırılmasının ardından güncellediği uçuş planı kapsamında Anadolu’nun 10 kentini direk tarifeli seferler ile Avrupa’da 17 destinasyona bağlıyor.
Antalya ve İzmir’in dışında Adana, Kayseri, Diyarbakır, Ankara, Elazığ, Gaziantep, Konya, Malatya, Samsun ve Trabzon olmak üzere toplamda 10 Anadolu şehrinden Almanya, Avusturya, İsviçre, Hollanda, Danimarka, İsveç, Belçika ve İngiltere gibi pek çok ülkeye direkt uçuş düzenleyen SunExpress, Anadolu-Avrupa uçuş ağını yeni destinasyonlarla genişletiyor. Bu yaz, Adana uçuşlarına Avrupa’nın gözde şehirleri Brüksel ve Hamburg’un ardından Amsterdam’ı da ekleyen havayolu, Kayseri ve Gaziantep’ten İsviçre’nin popüler kenti Basel’e sefer düzenlemeye başladı.
Anadolu şehirlerinden Avrupa’da en fazla noktaya aktarmasız uçuş düzenleyen havayolu SunExpress, düzenlediği karşılıklı seferler ile Avrupa’da yaşayan Türk vatandaşlarını memleketlerine ve sevdiklerine kavuştururken seyahat yasaklarının kaldırılması ile birlikte Avrupalı ziyaretçileri Türkiye’nin gözde tatil destinasyonlarına taşıyarak Türk turizmini desteklemeye devam ediyor.
SunExpress’in Ağustos ayı boyunca Anadolu kentlerinden uçacağı Avrupa destinasyonları şöyle:
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2XxZYUx
via IFTTT
Emirates, A380 ile uçuş hizmetini sürdürdüğü şehirlere 8 Ağustos tarihinden itibaren Guangzhou’yu da ekliyor. Halihazırda Amsterdam, Kahire, Londra Heathrow ve Paris‘e A380 ile uçuş gerçekleştiren Emirates pandemi öncesindeki uçuş noktalarının %50’sine yolcu taşımaya yeniden başladı.
Emirates, ikonik A380 uçağını 8 Ağustos 2020’den itibaren Guangzhou’ya göndereceğini duyurdu. Havayolu şirketi, Amsterdam ve Kahire’ye A380 uçuşlarını bu hafta yeniden başlattı ve pazar talebine karşılık vermek ve yolcularına daha fazla seyahat seçeneği sunmak amacıyla Londra Heathrow’a günlük ikinci A380 uçuşunu da hizmete sundu.
Emirates, bugüne kadar 5 şehre A380 uçuşlarını yeniden başlatmış olup, bu popüler uçağın uçuşlarını talep ve operasyonel onaylara göre kademeli olarak genişletmeyi planlamaktadır. Emirates A380 deneyimi, geniş ve konforlu kabinleri sayesinde gezginler tarafından en çok tercih edilen seçeneklerden biri olmaya devam ediyor.
Yolcular şu anda Emirates A380’le günde bir kez Amsterdam’a, haftada dört kez Kahire’ye, günde iki kez Londra Heathrow’a, günde bir kez Paris’e ve haftada bir kez Guangzhou’ya (8 Ağustos’tan itibaren) seyahat edebilirler.
Geçen hafta Dubai’den Addis Ababa, Clark, Dar es Salaam, Nairobi, Prag, São Paulo, Stockholm ve Seyşel Adaları’na seferlerine yeniden başlayan Emirates, bugün itibariyle Kuveyt ve 16 Ağustos itibari ile de Lizbon seferlerine tekrardan başlıyor. Güvenliğe öncelikli olarak ağırlık veren Emirates, Ağustos ayında yolcu hizmetlerini kademeli olarak 70 şehre genişleterek pandemi öncesindeki varış yerlerinin %50’sine geri dönüyor.
Amerika kıtası, Avrupa, Afrika, Orta Doğu ve Asya Pasifik arasında seyahat eden yolcular Dubai üzerinden güvenli ve rahat aktarmalı uçuşların keyfini çıkarabilirler. Dubai’nin uluslararası ağ ve eğlence amaçlı ziyaretçiler için yeniden açılması sayesinde, Emirates yolcuları, Dubai’den aktarma yapabilir veya Dubai’ye seyahat edebilir.
COVID-19 PCR testleri, BAE vatandaşları, BAE’de ikamet edenler ve turistler de dahil olmak üzere geldikleri ülkeye bakılmaksızın Dubai’ye (ve BAE’ye) gelen ve buradan aktarma yapan tüm yolcular için zorunludur.
COVID-19 ile ilgili maliyetler için ücretsiz, global teminat: Yolcular, seyahatleri sırasında COVID-19 teşhisi konulması durumunda Emirates’in COVID-19 ile ilgili tıbbi giderleri ücretsiz karşılamayı taahhüt etmesi sayesinde güvenle seyahat edebilirler. Bu uygulama, 31 Ekim 2020’ye kadar (31 Ekim 2020’de veya daha öncesinde tamamlanacak ilk uçuşa kadar) Emirates ile seyahat eden yolcular için yürürlükte olup, seyahatlerinin ilk uçuşunu gerçekleştirdikleri andan itibaren 31 gün geçerli olacaktır. Emirates yolcuları, Emirates varış noktasına geldikten sonra başka bir şehre seyahat etseler bile, bu teminatın ek güvencesinden yararlanmaya devam edebilecektir. Daha fazla bilgi için:https://www.emirates.com/tr/turkish/help/covid19-cover/
Sağlık ve güvenlik:Emirates, maske, eldiven, el dezenfektanı ve antibakteriyel mendil içeren ücretsiz hijyen kitlerinin tüm yolculara dağıtılması dahil, yolcularının ve çalışanlarının yerde ve havada güvenliğini sağlamak amacıyla yolculuğun her adımında geçerli olacak kapsamlı önlemler aldı. Her uçuş için geçerli olan bu önlemler ve mevcut hizmetler hakkında daha fazla bilgi için şu adresi ziyaret ediniz:https://www.emirates.com/tr/turkish/help/your-safety/
1 Haziran 2020 tarihi itibarıyla ülkemizde başlayan “Yeni Normal” sürecinin etkilerini görmeye devam ediyoruz. Ülkemiz açısından baktığımızda diğer taşıma modlarına kıyasla en az etkilenen taşıma modunun denizyolu olduğunu biliyoruz. Ancak yine de bu dönemin etkilerinin üçüncü çeyrekte görülmesi ve navlun fiyatlarında artış yaşanması olası ihtimaller olarak görülmeye devam ediyor.
Denizyolu taşımacılığının Mayıs-Haziran ayları itibarıyla nispeten normale döndüğünü söyleyebiliriz. Yeni normal ile birlikte kamu otoriteleri tarafından getirilen kısıtlamaların azalmasının limanlara olan olumlu yansımaları sürüyor. Özellikle Haziran ayı itibarıyla ilave bekleme sürelerinin belirgin oranda azaldığı ve operasyonların hız kazandığı görülüyor. Bunların yanı sıra limanlarda yer alan depoların kapasite kullanım oranlarında da artış meydana geldiğini görüyoruz.
T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Denizcilik Genel Müdürlüğü tarafından açıklanan Haziran ayına ait yük istatistikleri ise şöyle:
“Bu yılın Ocak-Haziran döneminde limanlarda elleçlenen yük miktarı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,9 artış gösterdi. Limanlarda elleçlenen yük miktarı, söz konusu dönemde 243 milyon 435 bin 583 ton oldu. Haziranda ise limanlarda elleçlenen yük miktarı, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 1,6 azalarak 38 milyon 282 bin 461 tona geriledi.
Limanlardan gerçekleştirilen ihracat amaçlı yükleme miktarı haziranda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 7,2 artarak 10 milyon 946 bin 458 ton, ithalat amaçlı boşaltma miktarı ise yüzde 2,1 azalarak 17 milyon 181 bin 581 ton olarak gerçekleşti. Ocak-Haziran dönemine bakıldığında ise dış ticaret amaçlı deniz yolu taşımacılığında elleçlenen toplam yük miktarı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,6 artışla 179 milyon 623 bin 18 tona yükseldi.”
Bunun yanı sıra etkileri tüm dünyada görülen ve 4 aydan uzun bir süredir tüm sektörlerde iş yapış şekillerini değiştiren COVID-19 salgını, denizyolu taşımacılığında da farklı uygulamaları beraberinde getirdiği gibi temassız işlemin yani dijitalleşmenin önemini bir kez daha ortaya koydu.
UTİKAD’ın temsil ettiği sektörün dijitalleşme ile daha rekabetçi kılınması amacının bir yansıması olan İnovasyon Odak Grubu, pandemi ile birlikte dijitalleşmenin tercihten çok ihtiyaç olduğundan yola çıkarak sürdürdüğü çalışmalara hız verdi. Biz geleceğin lojistiğinde temassız ve kağıtsız iş süreçlerine hazırlık yapmak üzere zaten bir yılı aşkın süredir tüm taşıma modları için dijital iş akış şemalarını hazırlamaktaydık. Şimdi bu çalışmaları hızlandırdık ve İnovasyon Odak Grubu bünyesinde taşımacılık ve lojistikte dijitalleşme projesini çalışmaya başladık.
Bu proje ile tüm taşıma modlarında evrak ve onay süreçlerinin dijital ortama taşınması planlanıyor. Projemiz ülkemizin taşımacılık faaliyetleri özelinde tasarlanan bir proje olup henüz araştırma-geliştirme aşamasında. Ele aldığımız projenin en önemli noktası ise kamu idaresi birimleri ile lojistik sektörü paydaşlarının bir araya getirilmesidir. Ülkemizde Tek Pencere, Liman Tek Pencere, Konteyner ve Liman Takip Sistemi, Serbest Bölge Giriş Çıkış Programı gibi dijitalleşme yönünde atılan adımları çok değerli buluyoruz. Diğer taraftan Kağıtsız Gümrük Uygulaması ile birçok belgenin elektronik ortama taşındığını gözlemliyoruz. Ancak uygulamada yeknesaklığın oluşması adına tüm taşıma modlarının dahil olduğu süreçlerin tümünün elektronik ortama aktarılması gerektiğine inanıyoruz. İnovasyon Odak Grubu’nda ele aldığımız proje tam da bu noktadaki gereksinimi gidermeye yönelik olarak şekilleniyor.
Bu konuyla ilgili olarak geçtiğimiz günlerde bir webinar da düzenledik. UTİKAD Genel Müdürü Cavit Uğur’un moderatörlüğünde düzenlediğimiz “Lojistikte Dijitalleşme ve Somut Girişimler” konulu webinara UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi ve İnovasyon Odak Grubu Başkanı Nil Tunaşar, Dokuz Eylül Üniversitesi Lojistik Yönetimi Bölümü Başkanı Prof. Dr. Okan Tuna, TroyAvi Danışmanlık Kurucu Başkanı Dr. Emre Serpen ve CLECAT Gümrük, Dolaylı Vergilendirme ve BT Kıdemli Müdürü Dominique Willems konuşmacı olarak katıldı. Sektör temsilcileri tarafından büyük ilgi gören webinarda, dijitalleşmenin gerekliliği detaylı olarak anlatıldı.
UTİKAD olarak bundan sonraki süreçte de sektörel bazda yapılması gereken iyileştirmeleri ve alınması gereken önlemlere dair girişimlerimizi sürdüreceğiz. Derneğimizin temel amaçları olan Türkiye’de lojistik sektörünün gelişimi, dünya kriterlerinde hizmet sunulabilmesi, küresel entegrasyon ve sürdürülebilirliğin sağlanması için çalışmaya devam edeceğiz. Sağlıkla kalın.
Emre ELDENER
UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı
Deniz Ticareti Dergisi
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Dm7tan
via IFTTT
Uzun yıllardır Mars Lojistik Hava Kargo Müdürü olarak tanıdığım güzel insan Bora Sarp bugün Hakkın Rahmetine Kavuşmuştur. Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun. Dost ve sevdiklerine sabırlar diliyoruz.
Uzun yıllardır Mars Lojistikten tanıdığım güzel insan Bora Sarp bugün Hakkın Rahmetine Kavuşmuştur. Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun. Dost ve sevdiklerine sabırlar diliyoruz. pic.twitter.com/rsQhE7J51K