havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
1 Haziran 2020 Pazartesi
2 ay aradan sonra kapılarını yeniden açtı
2 ay aradan sonra kapılarını yeniden açtı Sabiha Gökçen Havalimanı 2 ay aradan sonra kapılarını yeniden açtı. İlk uçuşlar İzmir ve Trabzon’a yapıldı. Tüm seyahat edenler terminalde alınan önlemlerin yanı sıra sosyal mesafe ve hijyen kurallarına büyük uyum gösterildi. Koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle iki aydan uzun süredir kapalı olan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda uçuşlar, İzmir’e yapılan seferle yeniden başladı. Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan ilk iç hat uçuşu 90 yolcusu bulunan Pegasus Havayolları’na ait TC-CPJ tescilli B737 tipi uçakla ve PC4100 sefer sayısıyla İzmir Adnan Menderes Havalimanı’na gerçekleştirildi. Uçuş öncesi havalimanı terminal girişlerinde yolcuların biletleri kontrol edilerek, termal kameralarla ateşleri ölçüldü. Biletleri bulunmayan kişiler terminal binasına alınmadı. Güvenlik kontrolünden geçen yolcuların kullandıkları kutular her kullanım sonrası görevlilerce dezenfekte edildi. Tüm havalimanı personeli maske takarken, yolcuların da maske kullanımı ve sosyal mesafe kuralına dikkat ettiği görüldü. Yolcular sosyal mesafe kuralına göre güvenlik kontrolünden geçerek yine sosyal mesafenin korunması için zeminde uyarı bantları bulunan kontuarlarda bagajlarını teslim etti. Uçuş kartlarını alan yolcular daha sonra ikinci güvenlikten geçerek uçak kapılarına ulaştı. Bekleme salonlarında sosyal mesafenin korunması için sık sık anonslar yapıldı. Yolcular kapılarda uçuş kartlarını kendileri okutarak uçağa alındı. Haftalar sonra gerçekleşen ilk uçuşa Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Mehmet Nane de katıldı. Uçuş öncesi açıklama yapan Nane, yeni dönemin tüm sektöre hayırlı olmasını dileyerek, 1 Haziran’ın Türk havacılığında bir milat olacağını söyledi. Heyecanlı olduklarını dile getiren Nane, “Sektörümüz için çok önemli bir gün bugün. Biliyorsunuz ki 28 Mart’tan sonra uçuş yapamamıştık. 1 Haziran Türk havacılığında bir milat olarak tarihe yazılacak. Çünkü başka bir dönem yok ki Türk Havacılığında savaş günleri dahil, krizler dahil uçuşlara böyle uzun bir ara verdiğimiz. Bugün ilk uçuşumuzu başlatıyoruz Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan. İlk uçuşumuz İzmir’e. Ben de İzmir’e gideceğim ve geri geleceğim. Bütün sektörümüze hayırlı uçuşlar diliyorum” ifadelerini kullandı. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı İşletmesi Üst Yöneticisi Ersel Göral da, şunları kaydetti: “Tüm yolcularımıza bundan sonrası için müsterih olmalarını rica ediyorum. Havalimanlarımız, terminal binalarımız ve uçak içi, en az evleri kadar güvenli. Endişesiz uçmaya devam edebilirler. İki aylık kapalılık döneminden sonra bugün iç hat uçuşlarımız başlıyor hayırlısıyla. İlk uçağımız bugün 10.15’de Pegasus Havayollarının İzmir seferi. Yaklaşık 90 yolcumuz var. Bunca kapalılık döneminden sonra ilk uçak için iyi sayılabilecek bir rezervasyon oranı. Biz hem havalimanı işletmesi firması olarak hem hava yollarımız olan uçak içerisinde ve terminal içerisinde gerekli tüm tedbirleri aldık. Misafirlerimizden önemli beklentilerimiz, talimatlara uymaları, hijyene ve sosyal mesafeye dikkat etmeleri.” Pegasus Hava Yollarının İzmir uçuşunun ardından saat 10.40’ta da Anadolujet Hava Yolları’nın TK 7426 sefer sayılı Trabzon uçuşu gerçekleştirildi. Şirketin Sabiha Gökçen – Trabzon uçuşuna 97 yolcu katıldı. Ticaret amacıyla seyahat ettiğini söyleyen yolculardan Bünyamin Kayaalp, “Biraz heyecanlıyız, pandemi sonrası ilk uçuş bizim için. Bu süreç bize biraz da sabırlı olmayı öğretti. İnsanlarda şu an o rahatlığı görebiliyorum. Eskisi gibi değiller daha sabırlılar. Biraz heyecan var ama bekliyoruz” dedi. Yolculardan Alper Doğruer ise, “Hayatın normale dönmeye başlaması sevindirici ama artık eski normaller yok, yeni normallere göre yaşamaya bakıyoruz. Bakalım inşallah tamamen biter de eski hayatımıza döneriz ama şu anki döneme de alıştık. Alınan önlemler gayet iyi herkes daha bilinçli bu konuda insanların bilinçli oması güzel. Dolayısıyla böyle devam ederse daha da azalır diye umuyoruz” ifadelerini kullandı. 2 ay aradan sonra kapılarımızı yeniden açtık ve ilk yolcularımızı İzmir ve Trabzon'a yolcu ettik. Tüm misafirlerimiz terminalde aldığımız önlemlerin yanı sıra sosyal mesafe ve hijyen kurallarına büyük uyum gösterdi. Unutmayın: Biz #siziönemsiyoruz pic.twitter.com/Qa3S5uz61W — Sabiha Gökçen Airport (@SabihaGokcen) June 1, 2020
Sabiha Gökçen Havalimanı 2 ay aradan sonra kapılarını yeniden açtı.
İlk uçuşlar İzmir ve Trabzon’a yapıldı.
Tüm seyahat edenler terminalde alınan önlemlerin yanı sıra sosyal mesafe ve hijyen kurallarına büyük uyum gösterildi.
Koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle iki aydan uzun süredir kapalı olan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda uçuşlar, İzmir’e yapılan seferle yeniden başladı.
Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan ilk iç hat uçuşu 90 yolcusu bulunan Pegasus Havayolları’na ait TC-CPJ tescilli B737 tipi uçakla ve PC4100 sefer sayısıyla İzmir Adnan Menderes Havalimanı’na gerçekleştirildi. Uçuş öncesi havalimanı terminal girişlerinde yolcuların biletleri kontrol edilerek, termal kameralarla ateşleri ölçüldü. Biletleri bulunmayan kişiler terminal binasına alınmadı. Güvenlik kontrolünden geçen yolcuların kullandıkları kutular her kullanım sonrası görevlilerce dezenfekte edildi. Tüm havalimanı personeli maske takarken, yolcuların da maske kullanımı ve sosyal mesafe kuralına dikkat ettiği görüldü.
Yolcular sosyal mesafe kuralına göre güvenlik kontrolünden geçerek yine sosyal mesafenin korunması için zeminde uyarı bantları bulunan kontuarlarda bagajlarını teslim etti. Uçuş kartlarını alan yolcular daha sonra ikinci güvenlikten geçerek uçak kapılarına ulaştı. Bekleme salonlarında sosyal mesafenin korunması için sık sık anonslar yapıldı. Yolcular kapılarda uçuş kartlarını kendileri okutarak uçağa alındı.
Haftalar sonra gerçekleşen ilk uçuşa Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Mehmet Nane de katıldı.
Uçuş öncesi açıklama yapan Nane, yeni dönemin tüm sektöre hayırlı olmasını dileyerek, 1 Haziran’ın Türk havacılığında bir milat olacağını söyledi.
Heyecanlı olduklarını dile getiren Nane, “Sektörümüz için çok önemli bir gün bugün. Biliyorsunuz ki 28 Mart’tan sonra uçuş yapamamıştık. 1 Haziran Türk havacılığında bir milat olarak tarihe yazılacak. Çünkü başka bir dönem yok ki Türk Havacılığında savaş günleri dahil, krizler dahil uçuşlara böyle uzun bir ara verdiğimiz. Bugün ilk uçuşumuzu başlatıyoruz Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan. İlk uçuşumuz İzmir’e. Ben de İzmir’e gideceğim ve geri geleceğim. Bütün sektörümüze hayırlı uçuşlar diliyorum” ifadelerini kullandı.
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı İşletmesi Üst Yöneticisi Ersel Göral da, şunları kaydetti:
“Tüm yolcularımıza bundan sonrası için müsterih olmalarını rica ediyorum. Havalimanlarımız, terminal binalarımız ve uçak içi, en az evleri kadar güvenli. Endişesiz uçmaya devam edebilirler. İki aylık kapalılık döneminden sonra bugün iç hat uçuşlarımız başlıyor hayırlısıyla. İlk uçağımız bugün 10.15’de Pegasus Havayollarının İzmir seferi. Yaklaşık 90 yolcumuz var. Bunca kapalılık döneminden sonra ilk uçak için iyi sayılabilecek bir rezervasyon oranı. Biz hem havalimanı işletmesi firması olarak hem hava yollarımız olan uçak içerisinde ve terminal içerisinde gerekli tüm tedbirleri aldık. Misafirlerimizden önemli beklentilerimiz, talimatlara uymaları, hijyene ve sosyal mesafeye dikkat etmeleri.”
Pegasus Hava Yollarının İzmir uçuşunun ardından saat 10.40’ta da Anadolujet Hava Yolları’nın TK 7426 sefer sayılı Trabzon uçuşu gerçekleştirildi. Şirketin Sabiha Gökçen – Trabzon uçuşuna 97 yolcu katıldı.
Ticaret amacıyla seyahat ettiğini söyleyen yolculardan Bünyamin Kayaalp, “Biraz heyecanlıyız, pandemi sonrası ilk uçuş bizim için. Bu süreç bize biraz da sabırlı olmayı öğretti. İnsanlarda şu an o rahatlığı görebiliyorum. Eskisi gibi değiller daha sabırlılar. Biraz heyecan var ama bekliyoruz” dedi.
Yolculardan Alper Doğruer ise, “Hayatın normale dönmeye başlaması sevindirici ama artık eski normaller yok, yeni normallere göre yaşamaya bakıyoruz. Bakalım inşallah tamamen biter de eski hayatımıza döneriz ama şu anki döneme de alıştık. Alınan önlemler gayet iyi herkes daha bilinçli bu konuda insanların bilinçli oması güzel. Dolayısıyla böyle devam ederse daha da azalır diye umuyoruz” ifadelerini kullandı.
2 ay aradan sonra kapılarımızı yeniden açtık ve ilk yolcularımızı İzmir ve Trabzon'a yolcu ettik. Tüm misafirlerimiz terminalde aldığımız önlemlerin yanı sıra sosyal mesafe ve hijyen kurallarına büyük uyum gösterdi. Unutmayın: Biz #siziönemsiyoruz pic.twitter.com/Qa3S5uz61W
— Sabiha Gökçen Airport (@SabihaGokcen) June 1, 2020
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3gJxdwn
via IFTTT
SunExpress’ten ilk uçuşlara özel su takı

HEPA filtreler, uçak içerisindeki havayı %99,97 oranında temizlemektedir

SunExpress’ten ilk uçuşlara özel su takı Covid-19 salgınının yayılımını önlemek amacıyla getirilen kısıtlamaların kaldırılmasının ardından 1 Haziran itibarıyla iç hat uçuşlarına yeniden başlayan SunExpress, ana merkezi Antalya’dan ve aktarma merkezi İzmir’den operasyon düzenleyen ilk havayolu oldu. Havayolu, ilk uçuşarına özel pistte su takı seremonisi düzenledi. SunExpress, 1 Haziran sabahı İzmir ile Antalya arasında düzenlediği XQ9090 sefer sayılı uçuşu ile yasakların ardından bu iki kentten operasyonunu başlatan ilk havayolu oldu. İzmir ve Antalya operasyonlarında sefer sayısını kademeli olarak artırmayı planlayan SunExpress, Antalya ve İzmir’i en fazla noktaya bağlayan havayolu olarak konumunu koruyacağının sinyalini verdi. Misafirlerinin ve uçuş ekiplerinin sağlıklı ve emniyetli seyahati için ulusal ve uluslararası sağlık ve havacılık otoriteleri ile iş birliği içinde gerekli tüm önlemleri alarak yeniden uçmaya başlayan SunExpress, tüm uçuşlarında maske ile seyahat etme kuralının yanı sıra teması azaltmak adına kabin içi hizmetlerini de bu doğrultuda güncelleyerek operasyonlarına başladı. Kurallar gereği, dizüstü bilgisayar, el çantası, evrak çantası ve bebek eşyaları dışında kabine hiçbir el bagajı kabul etmeyen havayolu, tüm uçuşlarında yolcularına dezenfektan mendil dağıtıyor. Bunlara ek olarak, SunExpress uçaklarında düzenli olarak uluslararası otoriteler tarafından etkisi kanıtlanmış dezenfeksiyon işlemleri uygulanmaktadır. Tüm uçaklarda ameliyathanelerde kullanılan HEPA filtreleme sistemi mevcuttur ve bu filtreler, koronavirüs de dahil olmak üzere bilinen tüm virüslere karşı yüzde 99’luk bir başarı oranı ile uçak içindeki havayı her üç dakikada bir sürekli olarak temizlemektedir. Sağlık Bakanlığı’nın hayata geçirdiği ‘Hayat Eve Sığar’ projesi kapsamında Türk vatandaşlarının iç hat uçuşlarına kabulü HES kodu ile sağlanıyor. Havayolu geçtiğimiz günlerde, HES kodu sorgulamalarında uçuşa elverişli olmadığı tespit edilen yolcuları uçuşlara kabul etmeyeceğini duyurdu.
Covid-19 salgınının yayılımını önlemek amacıyla getirilen kısıtlamaların kaldırılmasının ardından 1 Haziran itibarıyla iç hat uçuşlarına yeniden başlayan SunExpress, ana merkezi Antalya’dan ve aktarma merkezi İzmir’den operasyon düzenleyen ilk havayolu oldu. Havayolu, ilk uçuşarına özel pistte su takı seremonisi düzenledi.
SunExpress, 1 Haziran sabahı İzmir ile Antalya arasında düzenlediği XQ9090 sefer sayılı uçuşu ile yasakların ardından bu iki kentten operasyonunu başlatan ilk havayolu oldu. İzmir ve Antalya operasyonlarında sefer sayısını kademeli olarak artırmayı planlayan SunExpress, Antalya ve İzmir’i en fazla noktaya bağlayan havayolu olarak konumunu koruyacağının sinyalini verdi.
Misafirlerinin ve uçuş ekiplerinin sağlıklı ve emniyetli seyahati için ulusal ve uluslararası sağlık ve havacılık otoriteleri ile iş birliği içinde gerekli tüm önlemleri alarak yeniden uçmaya başlayan SunExpress, tüm uçuşlarında maske ile seyahat etme kuralının yanı sıra teması azaltmak adına kabin içi hizmetlerini de bu doğrultuda güncelleyerek operasyonlarına başladı.
Kurallar gereği, dizüstü bilgisayar, el çantası, evrak çantası ve bebek eşyaları dışında kabine hiçbir el bagajı kabul etmeyen havayolu, tüm uçuşlarında yolcularına dezenfektan mendil dağıtıyor.
Bunlara ek olarak, SunExpress uçaklarında düzenli olarak uluslararası otoriteler tarafından etkisi kanıtlanmış dezenfeksiyon işlemleri uygulanmaktadır. Tüm uçaklarda ameliyathanelerde kullanılan HEPA filtreleme sistemi mevcuttur ve bu filtreler, koronavirüs de dahil olmak üzere bilinen tüm virüslere karşı yüzde 99’luk bir başarı oranı ile uçak içindeki havayı her üç dakikada bir sürekli olarak temizlemektedir.
Sağlık Bakanlığı’nın hayata geçirdiği ‘Hayat Eve Sığar’ projesi kapsamında Türk vatandaşlarının iç hat uçuşlarına kabulü HES kodu ile sağlanıyor. Havayolu geçtiğimiz günlerde, HES kodu sorgulamalarında uçuşa elverişli olmadığı tespit edilen yolcuları uçuşlara kabul etmeyeceğini duyurdu.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3gGVenI
via IFTTT
HEPA filtreler, uçak içerisindeki havayı %99,97 oranında temizlemektedir Türk Hava Yolları, son teknoloji önlemler ile sağlığınız güvende! Tüm uçakları içinde yer alan HEPA filtreler, uçak içerisindeki havayı %99,97 oranında temizlemektedir. Yeni̇ koronavi̇rüs (COVID-19) için alınan önemler Yeni koronavirüs (COVID-19) salgınının başlangıcından itibaren bu virüsün etkisini ve dolaşımını asgariye indirmek için ilave önlemler aldık. Türk Hava Yolları en önemli önceliğin yolcuların güvenliği ve sağlığı olduğu bilinciyle koronavirüsle ilgili gelişmeleri takip etmekte, ulusal ve uluslararası sağlık ve havacılık otoriteleri ile yakın çalışmakta. THY Ekiplerin güvenliği COVID-19 vakalarının ortaya çıkışından itibaren hem siz yolcuların hem de ekiplerinin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri aldı. Bu çerçevede; Tüm çalışanları, mevcut salgına karşı alınması gereken önlemler ve yapılması gereken uygulamalar ile ilgili detaylı bir şekilde bilgilendirilmiştir. Yurt dışından dönen uçuş ekipler ihtiyaç halinde sağlık kontrolünden geçirilmektedir. T.C. Sağlık Bakanlığı Bilim Kurulu kararları uyarınca hastalığın artış eğilimi gösterdiği ülkelere yapılan uçuşlarda görev alan ekipleri ile bu ülkelerde görev yapan çalışanları gerekmesi halinde kişisel koruyucu donanımlar ve el dezenfektanı kullanmaktadır. THY Uçaklarının hijyeni Uçakları uçuşları sonrasında, ulusal ve uluslararası sivil havacılık otoriteleri tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde detaylı temizlik işleminden geçmektedir. Standart temizlik ekiplerinin öncesinde dört kişilik özel hijyen ekibi uçağa girerek dezenfektan maddeler ile uçağı detaylı temizlik işlemine tabi tutmaktadır. Özellikle yolcuların temas ettiği ikram masaları, uçak içi ekranlar, emniyet kemerleri, kol koyma yerleri ve kabin bagaj dolapları yoğunlaştırılmış dezenfektan madde ile farklı renkte mikrofiber bezler kullanılarak detaylı şekilde temizlenmektedir. Hasta yolcu şüphesi olması durumunda uçakların Dünya Sağlık Örgütü ve uçak üreticileri tarafından onaylanmış maddeler ile dezenfeksiyon işlemine tabi tutulmaktadır. COVID-19 virüsü sonrasında uçaklardaki maske, şeffaf eldiven ve dezenfektan sayıları artırılmıştır. İlgili prosedürler gereği kabin ekipleri yolcuları, uçağa kabul ederken ve uçuş boyunca gözlemlemekte, hastalık belirtisi gösteren yolcuları, ilgili ülkenin sağlık otoritesi aracılığıyla kontrolden geçirilmektedir. Yolcuların uçaklara ulaştırılmasında kullanılan tüm transfer araçları dezenfektanlarla temizlenmektedir. Uçak içi yayınlar ve dergiler hijyen tedbirleri doğrultusunda kaldırılmıştır. Uçuş sırasında, kabinin içindeki hava, hastane standartlarındaki Yüksek Verimli Partikül Hava Filtresi (HEPA) sistemleriyle sürekli olarak temizlenmektedir. Bu filtreleme sistemi ile uçak içindeki havanın periyodik olarak tamamen yenilenmesi sağlanmaktadır. Kabin içi hava temizliği HEPA filtreler (Yüksek Verimli Partikül Hava Filtresi); 0,3 mikrona kadar havada bulunan partiküllerin %99,97’sini havadan arındırabilen özel bir filtreleme sistemidir. HEPA filtre sistemleri, havadaki bakteriyel ve viral organizmaların yayılmasını engelleyerek hava yoluyla bulaşan hastalıklara karşı üst düzey koruma sağlamaktadır. Bu anlamda HEPA filtreleri tıbbi bir standart olarak kabul edilmektedir. Uçaklarda kullandığı HEPA filtre sistemleri sayesinde; bakteri, virüs, polen, tüy, toz gibi zararlı partiküller filtrelenerek temiz hava sirkülasyonu sağlanmaktadır. Tüm uçaklarda bulunan hastane standartlarındaki HEPA filtre sistemleri ile kabin içindeki hava, her 3 dakikada bir yenilenmektedir. Kabindeki hava saatte 15 ila 30 kez tamamen tazelenirken havadaki toz parçacıkları ile bilinen tüm bakteri ve virüsler filtrelenmektedir. En ileri düzey teknolojiyle donatılmış uçaklar, tıbbi standartlardaki HEPA filtre sistemleri sayesinde yolculara güvenli, sağlıklı ve konforlu bir yolculuk sunuluyor. Uçak içi ürünlerimizin hijyeni Uçak içi ikramlarda kullanılan çatal, kaşık, bardak, tabak gibi ürünler yıkama işlemine ek olarak dezenfekte edilmektedir. Uçaklardaki tüm battaniyeler, bezler, koltuk başlığı kılıfları, çarşaflar ve kulaklıklar her uçuşta temizlenmekte ve yenileriyle değiştirilmektedir. Bu ürünlerin temizlenme sürecine ilişkin; a. Uzun uçuşlarda yolculara servis edilen Business Class ve Economy Class kulaklıklar belirlenen standartlara uygun olarak temizlenip ambalajlanmakta ve kullanıma hazır hale getirilmektedir. b. Yolculara servis edilen battaniye, yastık kılıfı, uyku seti vb. ürünlerimiz tekstil hijyenini güvence altına alan profesyonel çamaşırhanelerde temizlenmektedir. c. Tekstil ürünleri, hijyen koşulları altında tekrar kullanım için uluslararası otoriteler tarafından uygunluğu alınmış klor ihtiva etmeyen, uygun pH değerlerinde alerjen içermeyen özel kimyasallar ile temizlenmektedir. d. Tamamen hijyen ve temizliği sağlanan tekstil ürünleri el değmeksizin katlama ve otomatik paketleme makinelerinde ambalajlanmaktadır. Havalimanlarında aldığımız sağlık tedbirleri İstanbul Havalimanında 11 yere Hudut Sağlık Kontrol noktası kurulmuştur. İstanbul Havalimanı genelinde, tüm noktalarda termal kamera uygulaması başlatılmıştır. İstanbul Havalimanında havalandırma sistemleri ile %100 oranında oksijen tazelemesi yapılmaktadır. İstanbul Havalimanı geneline el dezenfektanı makineleri yerleştirilmiştir. İstanbul Havalimanı genelinde el broşürleri, ilan ve afişler ile yolcular dezenfeksiyon yöntemleri konusunda bilinçlendirilmektedir. Türkiye genelindeki diğer havalimanlarında alınan sağlık tedbirleriyle ilgili olarak T.C. Sağlık Bakanlığı ile birlikte yakından çalışılmaktadır.
Türk Hava Yolları, son teknoloji önlemler ile sağlığınız güvende!
Tüm uçakları içinde yer alan HEPA filtreler, uçak içerisindeki havayı %99,97 oranında temizlemektedir.
Yeni̇ koronavi̇rüs (COVID-19) için alınan önemler
Yeni koronavirüs (COVID-19) salgınının başlangıcından itibaren bu virüsün etkisini ve dolaşımını asgariye indirmek için ilave önlemler aldık. Türk Hava Yolları en önemli önceliğin yolcuların güvenliği ve sağlığı olduğu bilinciyle koronavirüsle ilgili gelişmeleri takip etmekte, ulusal ve uluslararası sağlık ve havacılık otoriteleri ile yakın çalışmakta.
THY Ekiplerin güvenliği
COVID-19 vakalarının ortaya çıkışından itibaren hem siz yolcuların hem de ekiplerinin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri aldı. Bu çerçevede;
- Tüm çalışanları, mevcut salgına karşı alınması gereken önlemler ve yapılması gereken uygulamalar ile ilgili detaylı bir şekilde bilgilendirilmiştir.
- Yurt dışından dönen uçuş ekipler ihtiyaç halinde sağlık kontrolünden geçirilmektedir.
- T.C. Sağlık Bakanlığı Bilim Kurulu kararları uyarınca hastalığın artış eğilimi gösterdiği ülkelere yapılan uçuşlarda görev alan ekipleri ile bu ülkelerde görev yapan çalışanları gerekmesi halinde kişisel koruyucu donanımlar ve el dezenfektanı kullanmaktadır.
THY Uçaklarının hijyeni
- Uçakları uçuşları sonrasında, ulusal ve uluslararası sivil havacılık otoriteleri tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde detaylı temizlik işleminden geçmektedir.
- Standart temizlik ekiplerinin öncesinde dört kişilik özel hijyen ekibi uçağa girerek dezenfektan maddeler ile uçağı detaylı temizlik işlemine tabi tutmaktadır.
- Özellikle yolcuların temas ettiği ikram masaları, uçak içi ekranlar, emniyet kemerleri, kol koyma yerleri ve kabin bagaj dolapları yoğunlaştırılmış dezenfektan madde ile farklı renkte mikrofiber bezler kullanılarak detaylı şekilde temizlenmektedir.
- Hasta yolcu şüphesi olması durumunda uçakların Dünya Sağlık Örgütü ve uçak üreticileri tarafından onaylanmış maddeler ile dezenfeksiyon işlemine tabi tutulmaktadır.
- COVID-19 virüsü sonrasında uçaklardaki maske, şeffaf eldiven ve dezenfektan sayıları artırılmıştır.
- İlgili prosedürler gereği kabin ekipleri yolcuları, uçağa kabul ederken ve uçuş boyunca gözlemlemekte, hastalık belirtisi gösteren yolcuları, ilgili ülkenin sağlık otoritesi aracılığıyla kontrolden geçirilmektedir.
- Yolcuların uçaklara ulaştırılmasında kullanılan tüm transfer araçları dezenfektanlarla temizlenmektedir.
- Uçak içi yayınlar ve dergiler hijyen tedbirleri doğrultusunda kaldırılmıştır.
- Uçuş sırasında, kabinin içindeki hava, hastane standartlarındaki Yüksek Verimli Partikül Hava Filtresi (HEPA) sistemleriyle sürekli olarak temizlenmektedir. Bu filtreleme sistemi ile uçak içindeki havanın periyodik olarak tamamen yenilenmesi sağlanmaktadır.
Kabin içi hava temizliği
- HEPA filtreler (Yüksek Verimli Partikül Hava Filtresi); 0,3 mikrona kadar havada bulunan partiküllerin %99,97’sini havadan arındırabilen özel bir filtreleme sistemidir.
- HEPA filtre sistemleri, havadaki bakteriyel ve viral organizmaların yayılmasını engelleyerek hava yoluyla bulaşan hastalıklara karşı üst düzey koruma sağlamaktadır. Bu anlamda HEPA filtreleri tıbbi bir standart olarak kabul edilmektedir.
- Uçaklarda kullandığı HEPA filtre sistemleri sayesinde; bakteri, virüs, polen, tüy, toz gibi zararlı partiküller filtrelenerek temiz hava sirkülasyonu sağlanmaktadır.
- Tüm uçaklarda bulunan hastane standartlarındaki HEPA filtre sistemleri ile kabin içindeki hava, her 3 dakikada bir yenilenmektedir.
- Kabindeki hava saatte 15 ila 30 kez tamamen tazelenirken havadaki toz parçacıkları ile bilinen tüm bakteri ve virüsler filtrelenmektedir.
- En ileri düzey teknolojiyle donatılmış uçaklar, tıbbi standartlardaki HEPA filtre sistemleri sayesinde yolculara güvenli, sağlıklı ve konforlu bir yolculuk sunuluyor.
Uçak içi ürünlerimizin hijyeni
- Uçak içi ikramlarda kullanılan çatal, kaşık, bardak, tabak gibi ürünler yıkama işlemine ek olarak dezenfekte edilmektedir.
- Uçaklardaki tüm battaniyeler, bezler, koltuk başlığı kılıfları, çarşaflar ve kulaklıklar her uçuşta temizlenmekte ve yenileriyle değiştirilmektedir. Bu ürünlerin temizlenme sürecine ilişkin;
a. Uzun uçuşlarda yolculara servis edilen Business Class ve Economy Class kulaklıklar belirlenen standartlara uygun olarak temizlenip ambalajlanmakta ve kullanıma hazır hale getirilmektedir.
b. Yolculara servis edilen battaniye, yastık kılıfı, uyku seti vb. ürünlerimiz tekstil hijyenini güvence altına alan profesyonel çamaşırhanelerde temizlenmektedir.
c. Tekstil ürünleri, hijyen koşulları altında tekrar kullanım için uluslararası otoriteler tarafından uygunluğu alınmış klor ihtiva etmeyen, uygun pH değerlerinde alerjen içermeyen özel kimyasallar ile temizlenmektedir.
d. Tamamen hijyen ve temizliği sağlanan tekstil ürünleri el değmeksizin katlama ve otomatik paketleme makinelerinde ambalajlanmaktadır.
Havalimanlarında aldığımız sağlık tedbirleri
- İstanbul Havalimanında 11 yere Hudut Sağlık Kontrol noktası kurulmuştur.
- İstanbul Havalimanı genelinde, tüm noktalarda termal kamera uygulaması başlatılmıştır.
- İstanbul Havalimanında havalandırma sistemleri ile %100 oranında oksijen tazelemesi yapılmaktadır.
- İstanbul Havalimanı geneline el dezenfektanı makineleri yerleştirilmiştir.
- İstanbul Havalimanı genelinde el broşürleri, ilan ve afişler ile yolcular dezenfeksiyon yöntemleri konusunda bilinçlendirilmektedir.
- Türkiye genelindeki diğer havalimanlarında alınan sağlık tedbirleriyle ilgili olarak T.C. Sağlık Bakanlığı ile birlikte yakından çalışılmaktadır.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3gK4szk
via IFTTT
İZMİR’den TARİFELİ UÇUŞLAR BAŞLADI İzmir Adnan Menderes Havalimanı’mızdan tarifeli ucuşlar başladı. İlk yolcular bugün karşıladı! Scheduled flights resume at out airport. We welcomed our first passengers today! Havalimanımızdan tarifeli ucuşlar başladı. İlk yolcularımızı bugün karşıladık! #TravelSafe Scheduled flights resume at out airport. We welcomed our first passengers today! #TravelSafe pic.twitter.com/w1w6VUHaUI — Izmir Airport (@izmirairport) June 1, 2020
İzmir Adnan Menderes Havalimanı’mızdan tarifeli ucuşlar başladı. İlk yolcular bugün karşıladı!
Scheduled flights resume at out airport. We welcomed our first passengers today!
Havalimanımızdan tarifeli ucuşlar başladı. İlk yolcularımızı bugün karşıladık! #TravelSafe
— Izmir Airport (@izmirairport) June 1, 2020
Scheduled flights resume at out airport. We welcomed our first passengers today! #TravelSafe pic.twitter.com/w1w6VUHaUI

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3cn98rR
via IFTTT