1 Haziran 2020 Pazartesi

SEYAHAT ACENTALARINA covid-19 ÖNLEM VE TAVSİYELER TÜRSAB, 1 Haziran 2020 tarihi itibarıyla uygulanacak olan normalleşme kararları çerçevesinde COVID-19 salgınından etkin bir şekilde korunabilmek ve çalışma ortamındaki olası riskleri minimuma indirebilmek amacıyla seyahat acentalarının ofisleri için bir önlem ve tavsiye listesi hazırladı. T.C. Sağlık Bakanlığı’nın uyarıları dikkate alınarak hazırlanan liste kapsamındaki önlem ve tavsiyeleri detaylı incelemek için tıklayın. Ofis içine giriş yapılmadan, bina dışında en az 1 metre aralıklarla sosyal mesafe işaretlerinin yerleştirilmesi.  Bina içine sınırlı sayıda misafirin, bir görevli tarafından kontrollü alınması.  Ofise girişlerde; tüm misafirlere maskesi olmayan misafirlere maske verilmesi ve en az %60 oranında alkol içeren el dezenfektanı veya kolonya sunulması, ateş ölçümleri ve basit sağlık sorgulaması yapılması (nefes darlığı, öksürük vb.).  Misafir kartı veriliyorsa ilgili görevli tarafından düzenli dezenfeksiyonunun sağlanması.  Koltukların arasındaki mesafe 60 santimetre olacak ve koltuk kapasitesi azaltılacak şekilde bekleme alanlarının tekrar düzenlenmesi.  Bekleme alanlarında misafirler için en az %60 oranında alkol içeren el dezenfektanı bulundurulması ve korunmaya yönelik tedbirlerin yer aldığı bilgilendirici broşürlerin görünür ve yeterli şekilde yerleştirilmesi.  Misafir kabullerin mümkün olduğunca randevulu sistemle gerçekleştirilmesi ve görüşmelerin fiziksel ortamdan ziyade online ortamda gerçekleştirilmesi.  Ortak alanlarda su sebilleri, çay makineleri vb yerine kapalı, şişeli içeceklerin sunulması ve misafire yapılacak ikramların görevli personel tarafından eldivenli ve maskeli olarak, tek seferlik yapılması.  Misafir koltuğunun şirket çalışanı masasından uygun mesafede yerleştirilmesi.  Her misafir ayrıldıktan sonra koltuğun ve sehpanın dezenfekte edilmesi.  Ödemelerde kredi kartı kullanılacaksa mümkünse temassız ödeme tercih edilmesi.  Nakit para ödemelerinde el antiseptiği kullanılması. Misafirlere Yönelik Alınması Tavsiye Edilen Önlemler  COVID-19’a dair acil durum eylem planının belirlenerek, çalışanlarla paylaşılması.  Korunma tedbirlerine dair broşürlerin hazırlanarak ofis içinde görünür ve yeterli şekilde yerleştirilmesi.  Aynı anda ofiste bulunan personel sayısının, vardiyalı çalışma ve evden çalışma sistemiyle azaltılması.  Çalışan girişlerinin tek girişten yapılması.  Girişlerde sosyal mesafe kuralına uyulmasına yönelik en az 1 metre aralıklı işaretlemeler konumlandırılması.  Girişlerde; resepsiyon bölümünün önüne şerit çekilmesi, tüm çalışanlar için maske, eldiven, dezenfektan bulundurulması ateş ölçümlerinin ve basit sağlık sorgulaması yapılması (nefes darlığı, öksürük vb.) yapılması.  Mümkünse personelin turnike geçişlerini kendi personel kartlarıyla yapmalarının sağlanması ve böylece parmak okutarak geçişin engellenmesi.  Masaların en az 1 metre (tercihen 2 metre) mesafe bırakılarak tekrar konumlandırılması. Ofis İçinde ve Personele Dair Alınacak Tedbirler  Çalışan koltuk ve sandalyelerinin en az 60 cm arayla yerleştirilmesi.  Vazo, çiçek, dekoratif obje vb. mümkün mertebe masalardan kaldırılması.  Mesai boyunca asansörlerde, ortak alanlarda, yemekhane ve mola alanlarında maskesiz bulunulmaması konusunda gerekli uyarıların yapılması.  Çalışanların sadece kendi telefon, bilgisayar, klavye, masa ve ofis ekipmanlarını kullanmasının ve sabah akşam bu ekipmanları dezenfektan mendillerle temizlemelerinin sağlanması.  Temassız ve üstü kapalı çöp kutularının tedarik edilmesi.  En az %60 oranında alkol içeren el dezenfektanlarının ofis içerisinde tüm katlarda ve lavabolarda yeterli sayıda bulundurulması.  Tüm kişisel koruyucu ekipmanların stoğunun düzenli olarak ilgili Birimlerce takip edilmesi.  Personelin doğru maske kullanımı, en az 20 saniye boyunca el yıkama, dezenfektan kullanımı, COVID-19 tedbirleri, ALO 184 hattı gibi konularda eğitilmesi. Ofis İçinde ve Personele Dair Alınacak Tedbirler  Çalışanlara eğitim verilerek gerekli hijyen koşullarına uymaları sağlanmalıdır. Tüm personelin uluslararası akreditasyonu olan Hijyen Eğitim Sertifikasına sahip olması önerilir.  Kendini iyi hissetmeyen veya teşhis konulmasa dahi COVID-19 belirtileri gösteren biriyle temas etmiş personelin, ilgili idari birimlere haber vererek işe gelmemesi ve onunla temas etmiş tüm personelin izolasyonunun sağlanması; sonrasında ise ofisin gerekli tüm dezenfeksiyonun yapılması.  İşteyken hasta olan bir çalışanın güvenli bir şekilde eve veya bir sağlık kurumuna ulaştırılması için bir izlenmesi gereken bir plan oluşturun.  Gelen evrakların mümkün olduğunca elektronik ortamda iletilmesinin sağlanması.  Gelen tüm zarf, kargo paketleri, satın alma tedariklerinin vb. depo görevlileri tarafından dezenfeksiyonu sağlanarak ilgili birimlere dağıtılması.  Yemekhane ve mola alanlarının çalışanların birbirleriyle temaslarının en aza indirilecek şekilde tekrar organize edilmesi.  Yemekhanelerde giriş ve çıkışta en az %60 oranında alkol içeren el dezenfektanı bulundurularak kullanımının teşvik edilmesi. Ofis İçinde ve Personele Dair Alınacak Tedbirler  Yemekhanelerde kürdan, baharatlar, çatal, kaşık gibi tüm malzemelerin tek kullanımlık olması.  Toplantı ve görüşmelerin mümkün olduğunca online yürütülmesi.  Ofis içinde su sebilleri, çay makineleri vb. yerine kapalı, şişeli içeceklerin sunulması ve ikramların görevli personel tarafından eldivenli ve maskeli olarak, tek seferlik yapılması.  Mutfağa ikram görevlileri haricinde giriş yapılmasına izin verilmemesi.  İkram görevlilerinin düzenli olarak mutfak ekipmanlarının hijyenini sağlamaları konusunda eğitilmesi, eldiven ve maskelerini her servisten sonra değiştirmelerinin sağlanması.  Asansörlere aynı anda binebilecek kişi sayısının sınırlandırılması ve asansörlerde mümkünse temassız ve tuşsuz akıllı kart sistemine geçilmesi.  Her katta asansör önlerinde en az %60 oranında alkol içeren el dezenfektanı bulundurulması. Ofis İçinde ve Personele Dair Alınacak Tedbirler  Lavabolarda temassız musluk, sabun, sifon, kağıt havlu makineleri ve çöp kutularının kullanılması.  Havalandırma filtrelerinin düzenli bakımının yapılması ve yüksek kalitede, uygun filtrelerin kullanılması.  Klimaların sadece dışardaki havayı iç ortama vermesi ve iç ortam havasının tekrar kullanılmaması için sistem düzenlenmesi.  Ofis içinin düzenli havalandırılmasının sağlanması.  Ofis içinde sık temas edilen alanların günde en az 3 kez temizlik personeli tarafından dezenfekte edilmesi.  Özellikle eller ile sık dokunulan yüzeyler; kapı kolları, bataryalar, düğmeler, telefon ahizesi, ortak kullanım alanlarındaki tuvalet ve lavabo temizliğine özen gösterilmelidir. Bu alanların temizliği için su ve deterjan ile temizlik yapıldıktan sonra 1:100 oranında sulandırılmış çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No:7681-52-9) veya klor tablet (ürün tarifine göre) kullanılmalıdır.  Rutin oda temizliği/cam silinmesi, bitki bakımı vb. gibi hizmetler için görevlilerin mesai süresinde odalara girmemeleri ve mesai öncesi veya sonrasında bu işleri tamamlamalarının sağlanması. Ortak Alanlarda Alınması Tavsiye Edilen Temizlik Önlemleri  Araçlardaki yolcu kapasitesinin azaltılması ve sosyal mesafeye dikkat edilerek yolcuların mesafeli oturma düzeninin kurulması.  Araçta bulunan şoför ve tüm yolcuların maske kullanmalarının sağlanması.  Yolcuların araç içindeki yüzeylerle temasının en aza indirilmesi için gerekli uyarılarda bulunulması.  Araçlarda en az %60 oranında alkol içeren el dezenfektanı yerleştirilerek biniş ve inişlerde kullanımının sağlanması.  Araçların düzenli olarak havalandırılması, her gün günde 2 defa temizlenmesi ve özellikle sık temas edilen alanların dezenfekte edilmesi.  Araçların klima filtrelerinin yetkili klima şirketi tarafından düzenli olarak temizlenmesi.

TÜRSAB, 1 Haziran 2020 tarihi itibarıyla uygulanacak olan normalleşme kararları çerçevesinde COVID-19 salgınından etkin bir şekilde korunabilmek ve çalışma ortamındaki olası riskleri minimuma indirebilmek amacıyla seyahat acentalarının ofisleri için bir önlem ve tavsiye listesi hazırladı.

T.C. Sağlık Bakanlığı’nın uyarıları dikkate alınarak hazırlanan liste kapsamındaki önlem ve tavsiyeleri detaylı incelemek için tıklayın.

Ofis içine giriş yapılmadan, bina dışında
en az 1 metre aralıklarla sosyal mesafe
işaretlerinin yerleştirilmesi.
 Bina içine sınırlı sayıda misafirin, bir görevli
tarafından kontrollü alınması.
 Ofise girişlerde; tüm misafirlere maskesi
olmayan misafirlere maske verilmesi ve en az
%60 oranında alkol içeren el dezenfektanı
veya kolonya sunulması, ateş ölçümleri ve
basit sağlık sorgulaması yapılması (nefes
darlığı, öksürük vb.).
 Misafir kartı veriliyorsa ilgili görevli
tarafından düzenli dezenfeksiyonunun
sağlanması.
 Koltukların arasındaki mesafe 60
santimetre olacak ve koltuk kapasitesi
azaltılacak şekilde bekleme alanlarının tekrar
düzenlenmesi.
 Bekleme alanlarında misafirler için en az
%60 oranında alkol içeren el dezenfektanı
bulundurulması ve korunmaya yönelik
tedbirlerin yer aldığı bilgilendirici broşürlerin
görünür ve yeterli şekilde yerleştirilmesi.
 Misafir kabullerin mümkün olduğunca
randevulu sistemle gerçekleştirilmesi ve
görüşmelerin fiziksel ortamdan ziyade online
ortamda gerçekleştirilmesi.
 Ortak alanlarda su sebilleri, çay makineleri
vb yerine kapalı, şişeli içeceklerin sunulması
ve misafire yapılacak ikramların görevli
personel tarafından eldivenli ve maskeli
olarak, tek seferlik yapılması.
 Misafir koltuğunun şirket çalışanı
masasından uygun mesafede yerleştirilmesi.
 Her misafir ayrıldıktan sonra koltuğun ve
sehpanın dezenfekte edilmesi.
 Ödemelerde kredi kartı kullanılacaksa
mümkünse temassız ödeme tercih edilmesi.
 Nakit para ödemelerinde el antiseptiği
kullanılması.
Misafirlere Yönelik
Alınması Tavsiye Edilen Önlemler
 COVID-19’a dair acil durum eylem planının
belirlenerek, çalışanlarla paylaşılması.
 Korunma tedbirlerine dair broşürlerin
hazırlanarak ofis içinde görünür ve yeterli şekilde
yerleştirilmesi.
 Aynı anda ofiste bulunan personel sayısının,
vardiyalı çalışma ve evden çalışma sistemiyle
azaltılması.
 Çalışan girişlerinin tek girişten yapılması.
 Girişlerde sosyal mesafe kuralına uyulmasına
yönelik en az 1 metre aralıklı işaretlemeler
konumlandırılması.
 Girişlerde; resepsiyon bölümünün önüne şerit
çekilmesi, tüm çalışanlar için maske, eldiven,
dezenfektan bulundurulması ateş ölçümlerinin ve
basit sağlık sorgulaması yapılması (nefes darlığı,
öksürük vb.) yapılması.
 Mümkünse personelin turnike geçişlerini kendi
personel kartlarıyla yapmalarının sağlanması ve
böylece parmak okutarak geçişin engellenmesi.
 Masaların en az 1 metre (tercihen 2 metre)
mesafe bırakılarak tekrar konumlandırılması.
Ofis İçinde ve Personele Dair
Alınacak Tedbirler
 Çalışan koltuk ve sandalyelerinin en az 60 cm
arayla yerleştirilmesi.
 Vazo, çiçek, dekoratif obje vb. mümkün mertebe
masalardan kaldırılması.
 Mesai boyunca asansörlerde, ortak alanlarda,
yemekhane ve mola alanlarında maskesiz
bulunulmaması konusunda gerekli uyarıların
yapılması.
 Çalışanların sadece kendi telefon, bilgisayar,
klavye, masa ve ofis ekipmanlarını kullanmasının ve
sabah akşam bu ekipmanları dezenfektan
mendillerle temizlemelerinin sağlanması.
 Temassız ve üstü kapalı çöp kutularının tedarik
edilmesi.
 En az %60 oranında alkol içeren el
dezenfektanlarının ofis içerisinde tüm katlarda ve
lavabolarda yeterli sayıda bulundurulması.
 Tüm kişisel koruyucu ekipmanların stoğunun
düzenli olarak ilgili Birimlerce takip edilmesi.
 Personelin doğru maske kullanımı, en az 20
saniye boyunca el yıkama, dezenfektan kullanımı,
COVID-19 tedbirleri, ALO 184 hattı gibi konularda
eğitilmesi.
Ofis İçinde ve Personele Dair
Alınacak Tedbirler
 Çalışanlara eğitim verilerek gerekli hijyen koşullarına
uymaları sağlanmalıdır. Tüm personelin uluslararası
akreditasyonu olan Hijyen Eğitim Sertifikasına sahip olması
önerilir.
 Kendini iyi hissetmeyen veya teşhis konulmasa dahi
COVID-19 belirtileri gösteren biriyle temas etmiş personelin,
ilgili idari birimlere haber vererek işe gelmemesi ve onunla
temas etmiş tüm personelin izolasyonunun sağlanması;
sonrasında ise ofisin gerekli tüm dezenfeksiyonun
yapılması.
 İşteyken hasta olan bir çalışanın güvenli bir şekilde eve
veya bir sağlık kurumuna ulaştırılması için bir izlenmesi
gereken bir plan oluşturun.
 Gelen evrakların mümkün olduğunca elektronik
ortamda iletilmesinin sağlanması.
 Gelen tüm zarf, kargo paketleri, satın alma tedariklerinin
vb. depo görevlileri tarafından dezenfeksiyonu sağlanarak
ilgili birimlere dağıtılması.
 Yemekhane ve mola alanlarının çalışanların birbirleriyle
temaslarının en aza indirilecek şekilde tekrar organize
edilmesi.
 Yemekhanelerde giriş ve çıkışta en az %60 oranında
alkol içeren el dezenfektanı bulundurularak kullanımının
teşvik edilmesi.
Ofis İçinde ve Personele Dair
Alınacak Tedbirler
 Yemekhanelerde kürdan, baharatlar, çatal, kaşık
gibi tüm malzemelerin tek kullanımlık olması.
 Toplantı ve görüşmelerin mümkün olduğunca
online yürütülmesi.
 Ofis içinde su sebilleri, çay makineleri vb. yerine
kapalı, şişeli içeceklerin sunulması ve ikramların görevli
personel tarafından eldivenli ve maskeli olarak, tek
seferlik yapılması.
 Mutfağa ikram görevlileri haricinde giriş
yapılmasına izin verilmemesi.
 İkram görevlilerinin düzenli olarak mutfak
ekipmanlarının hijyenini sağlamaları konusunda
eğitilmesi, eldiven ve maskelerini her servisten sonra
değiştirmelerinin sağlanması.
 Asansörlere aynı anda binebilecek kişi sayısının
sınırlandırılması ve asansörlerde mümkünse temassız
ve tuşsuz akıllı kart sistemine geçilmesi.
 Her katta asansör önlerinde en az %60 oranında
alkol içeren el dezenfektanı bulundurulması.
Ofis İçinde ve Personele Dair
Alınacak Tedbirler
 Lavabolarda temassız musluk, sabun, sifon, kağıt
havlu makineleri ve çöp kutularının kullanılması.
 Havalandırma filtrelerinin düzenli bakımının
yapılması ve yüksek kalitede, uygun filtrelerin
kullanılması.
 Klimaların sadece dışardaki havayı iç ortama
vermesi ve iç ortam havasının tekrar kullanılmaması
için sistem düzenlenmesi.
 Ofis içinin düzenli havalandırılmasının sağlanması.
 Ofis içinde sık temas edilen alanların günde en az
3 kez temizlik personeli tarafından dezenfekte edilmesi.
 Özellikle eller ile sık dokunulan yüzeyler; kapı kolları,
bataryalar, düğmeler, telefon ahizesi, ortak kullanım
alanlarındaki tuvalet ve lavabo temizliğine özen
gösterilmelidir. Bu alanların temizliği için su ve
deterjan ile temizlik yapıldıktan sonra 1:100 oranında
sulandırılmış çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas
No:7681-52-9) veya klor tablet (ürün tarifine göre)
kullanılmalıdır.
 Rutin oda temizliği/cam silinmesi, bitki bakımı vb.
gibi hizmetler için görevlilerin mesai süresinde odalara
girmemeleri ve mesai öncesi veya sonrasında bu işleri
tamamlamalarının sağlanması.
Ortak Alanlarda Alınması Tavsiye Edilen
Temizlik Önlemleri
 Araçlardaki yolcu kapasitesinin azaltılması
ve sosyal mesafeye dikkat edilerek yolcuların
mesafeli oturma düzeninin kurulması.
 Araçta bulunan şoför ve tüm yolcuların
maske kullanmalarının sağlanması.
 Yolcuların araç içindeki yüzeylerle
temasının en aza indirilmesi için gerekli
uyarılarda bulunulması.
 Araçlarda en az %60 oranında alkol içeren
el dezenfektanı yerleştirilerek biniş ve inişlerde
kullanımının sağlanması.
 Araçların düzenli olarak havalandırılması,
her gün günde 2 defa temizlenmesi ve
özellikle sık temas edilen alanların dezenfekte
edilmesi.
 Araçların klima filtrelerinin yetkili klima
şirketi tarafından düzenli olarak temizlenmesi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2BmFxBV
via IFTTT

Türk Hava Kuvvetlerinin 109. kuruluş yıl dönümü kutlu olsun Türk Hava Kuvvetlerinin 109. kuruluş yıl dönümü kutlu olsun. Türk Silahlı Kuvvetlerinin ayrılmaz parçası, gökyüzünün çelik kanatları Hava Kuvvetleri Komutanlığımızın 109’uncu kuruluş yıl dönümü kutlu olsun.#MSB #TSK #HvKK #HavaKuvvetleri109yaşında pic.twitter.com/hZFWPhs5lC — T.C. Millî Savunma Bakanlığı (@tcsavunma) June 1, 2020 Türk Hava Kuvvetlerinin 109. kuruluş yıl dönümü kutlu olsun. pic.twitter.com/WrezjaggNr — Talpa (@talpa_org) June 1, 2020

Türk Hava Kuvvetlerinin 109. kuruluş yıl dönümü kutlu olsun.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2An99P3
via IFTTT

Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi’den yolculara önemli bilgiler Bugün iç hatlarla başlayacak olan uçuşlar öncesinde Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi’den yolculara önemli bir uyarı yapıldı. Ekşi salgın nedeniyle alınan önlemler kapsamında yolcuların en az 3 saat önce havalimanlarına gelmeleri gerektiğini vurgularken, check-in işlemlerinin ise uçuşa 60 dakika kala kapanacağı hatırlatıldı. THY Genel Müdürü uçak içinde tek parça maksimum 4 kg el çantasına izin verileceği bunun da bagaja ilave olacağını belirtti. Eğitim ve sorumluluğu ile bir kabin memurumuzu, sizin #THY ile #sağlıklıuçuş yapmanız için HİJYEN UZMANI olarak görevlendirdik. Rozetini görürseniz şaşırmayın Bilal Ekşi’nin yolcular için hatırlatmaları şu şekilde Seferler Başlıyor! Birbirimize lütfen yardımcı olalım: Lütfen havalimanına sefer saatinden en geç 3 saat öncesinden bulunun Check-in, sefer saatine 60 dk kala kapanacak Uçak içine tek parça maks.4 kg el çantası (40*30*15 cm) kabul edilecek. 4 kg bagaja ilave olacak Sizlere biniş sırasında (maske ve antiseptik mendil olan )Hijyen kiti vereceğiz Şimdilik ikramımız sadece su olacak Lounge’larımız şimdilik hizmet veremeyecek. Uçağa biniş inişler gruplar halinde ve sırasına göre yapılacak. Lütfen uyalım. Seferler Başlıyor! Eğitim ve sorumluluğu ile bir kabin memurumuzu, sizin #THY ile #sağlıklıuçuş yapmanız için HİJYEN UZMANI olarak görevlendirdik. Rozetini görürseniz şaşırmayın pic.twitter.com/7v7XGOmyVM — Bilal EKŞİ (@BilalEksiTHY) June 1, 2020

Bugün iç hatlarla başlayacak olan uçuşlar öncesinde Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi’den yolculara önemli bir uyarı yapıldı.

Ekşi salgın nedeniyle alınan önlemler kapsamında yolcuların en az 3 saat önce havalimanlarına gelmeleri gerektiğini vurgularken, check-in işlemlerinin ise uçuşa 60 dakika kala kapanacağı hatırlatıldı.

THY Genel Müdürü uçak içinde tek parça maksimum 4 kg el çantasına izin verileceği bunun da bagaja ilave olacağını belirtti.

Eğitim ve sorumluluğu ile bir kabin memurumuzu, sizin #THY ile #sağlıklıuçuş yapmanız için HİJYEN UZMANI olarak görevlendirdik. Rozetini görürseniz şaşırmayın

Bilal Ekşi’nin yolcular için hatırlatmaları şu şekilde

Seferler Başlıyor! Birbirimize lütfen yardımcı olalım:

1⃣

Lütfen havalimanına sefer saatinden en geç 3 saat öncesinden bulunun

2⃣

Check-in, sefer saatine 60 dk kala kapanacak

3⃣

Uçak içine tek parça maks.4 kg el çantası (40*30*15 cm) kabul edilecek. 4 kg bagaja ilave olacak

4⃣

Sizlere biniş sırasında (maske ve antiseptik mendil olan )Hijyen kiti vereceğiz

5⃣

Şimdilik ikramımız sadece su olacak

6⃣

Lounge’larımız şimdilik hizmet veremeyecek.

7⃣

Uçağa biniş inişler gruplar halinde ve sırasına göre yapılacak. Lütfen uyalım.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3ckRfd1
via IFTTT

Uçuşlarda yer kalmadı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2yRgPZz

Uçuşlarda yer kalmadı Havayolları, uçuşlarına bugünden itibaren başlıyor. Sosyal mesafe kurallarının uygulanmadığı uçaklarda, yolcuların çekingen davranması beklenirken, kararın ardından bilet satışları patladı. Şehirlerarası seyahat yasağı kalktı. Havayolları, uçuşlarına bugünden itibaren başlıyor. Sosyal mesafe kurallarının uygulanmadığı uçaklarda, yolcuların çekingen davranması beklenirken, kararın ardından bilet satışları patladı. Hatta haziranın ilk haftası birçok uçuşta yer kalmadı. Bilet fiyatları geçen seneye göre yüzde 20 daha ucuz Dünya Gazetesi’nden Selenay Yağcı’nın haberine göre biletlerin normal bir haziran sezonuna göre yüzde 20 ucuz olması da dikkat çekiyor. Tek yön bilet fiyatı en düşük 150 lirayı görürken, en yüksek fiyat ise 389 lira oldu. Ayrıca yurtiçi uçak biletlerinde KDV’nin 3 ay süreyle yüzde 18›den yüzde 1’e çekilmesi de haziranda fiyatları düşürdü. Bugün için İstanbul’dan İzmir’e tek yön Pegasus 253 liraya, THY 252 liraya, AnadoluJet ise 212 liraya uçuyor. Otobüs fiyatı ise 160 lira. Pegasus, 1-2-3 Haziran için Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün belirlediği destinasyonlar çerçevesinde İstanbul Sabiha Gökçen’den karşılıklı olarak İzmir, Antalya ve Trabzon’a seferler planladı. Türk Haya Yolları (THY) de 1 Haziran’dan itibaren İstanbul Havalimanı ve Sabiha Gökçen’den Ankara, İzmir, Antalya ve Trabzon’a karşılıklı seferler başlatırken, uçuşların yüzde 80’ini da doldu. Bu süreci takiben 3 Haziran’dan itibaren ise diğer şehirlere uçuş planlanıyor. THY ilk uçuşunun Ankara’ya yaparken, Pegasus ilk uçuşu için İzmir’i tercih etti. SunExpress de 1 Haziran’dan itibaren Antalya ve İzmir’den, Adana, Diyarbakır, Gaziantep, Trabzon, Van, Samsun ve Kayseri’ye uçacak.

Havayolları, uçuşlarına bugünden itibaren başlıyor. Sosyal mesafe kurallarının uygulanmadığı uçaklarda, yolcuların çekingen davranması beklenirken, kararın ardından bilet satışları patladı.

Şehirlerarası seyahat yasağı kalktı. Havayolları, uçuşlarına bugünden itibaren başlıyor. Sosyal mesafe kurallarının uygulanmadığı uçaklarda, yolcuların çekingen davranması beklenirken, kararın ardından bilet satışları patladı. Hatta haziranın ilk haftası birçok uçuşta yer kalmadı.

Bilet fiyatları geçen seneye göre yüzde 20 daha ucuz

Dünya Gazetesi’nden Selenay Yağcı’nın haberine göre biletlerin normal bir haziran sezonuna göre yüzde 20 ucuz olması da dikkat çekiyor. Tek yön bilet fiyatı en düşük 150 lirayı görürken, en yüksek fiyat ise 389 lira oldu. Ayrıca yurtiçi uçak biletlerinde KDV’nin 3 ay süreyle yüzde 18›den yüzde 1’e çekilmesi de haziranda fiyatları düşürdü. Bugün için İstanbul’dan İzmir’e tek yön Pegasus 253 liraya, THY 252 liraya, AnadoluJet ise 212 liraya uçuyor. Otobüs fiyatı ise 160 lira.

Pegasus, 1-2-3 Haziran için Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün belirlediği destinasyonlar çerçevesinde İstanbul Sabiha Gökçen’den karşılıklı olarak İzmir, Antalya ve Trabzon’a seferler planladı. Türk Haya Yolları (THY) de 1 Haziran’dan itibaren İstanbul Havalimanı ve Sabiha Gökçen’den Ankara, İzmir, Antalya ve Trabzon’a karşılıklı seferler başlatırken, uçuşların yüzde 80’ini da doldu. Bu süreci takiben 3 Haziran’dan itibaren ise diğer şehirlere uçuş planlanıyor. THY ilk uçuşunun Ankara’ya yaparken, Pegasus ilk uçuşu için İzmir’i tercih etti. SunExpress de 1 Haziran’dan itibaren Antalya ve İzmir’den, Adana, Diyarbakır, Gaziantep, Trabzon, Van, Samsun ve Kayseri’ye uçacak.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2yRgPZz
via IFTTT

YURT İÇİ UÇUŞLAR BAŞLADI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3dlQXEf

YURT İÇİ UÇUŞLAR BAŞLADI Yeni normal dönemin ilk uçuşunu İstanbul’dan Ankara’ya gerçekleştiriliyor. İlk sertifikayı alan İstanbul Havalimanı başta olmak üzere faaliyetlerine başlayan tüm havalimanı personelimize başarılar, yolcularımıza ve uçuş ekibimize de iyi yolculuklar diliyoruz. Yeni normal dönemin ilk uçuşunu İstanbul’dan Ankara’ya gerçekleştiriyoruz. İlk sertifikayı verdiğimiz İstanbul Havalimanımız başta olmak üzere faaliyetlerine başlayan tüm havalimanı personelimize başarılar, yolcularımıza ve uçuş ekibimize de iyi yolculuklar diliyorum. pic.twitter.com/HDV1grQMwu — Adil Karaismailoğlu (@akaraismailoglu) June 1, 2020

Yeni normal dönemin ilk uçuşunu İstanbul’dan Ankara’ya gerçekleştiriliyor.

İlk sertifikayı alan İstanbul Havalimanı başta olmak üzere faaliyetlerine başlayan tüm havalimanı personelimize başarılar, yolcularımıza ve uçuş ekibimize de iyi yolculuklar diliyoruz.

Resim
ResimResimResim


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3dlQXEf
via IFTTT