2 Mayıs 2020 Cumartesi

Dünyanın en yoğun 10 havalimanı: kriz öncesi ve şimdi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Ysgvuw

Sektörün toparlanması 2023 yılından önce olmayacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3aYo8f0

Sektörün toparlanması 2023 yılından önce olmayacak Corona virüsünün sarstığı hava yolu taşımacılığı sektöründe, Avrupalı şirketler toplam 32 bin işçi çıkaracak. Lufthansa CEO’su Carsten Spohr, “Günlük 3 bin uçuşumuz iptal oldu. Uçuş takvimimiz 1955 yılı seviyesine döndü. Sektörün ‘yeni dengesi’ni bulması 2023 yılından önce olmayacak” ifadelerini kullandı. Corona virüsü salgınının en ağır darbe vurduğu sektörlerden olan hava yolu taşımacılığında peş peşe kötü haberler geliyor. Avrupalı şirketler, bazıları devlet desteği almasına rağmen büyük bir işçi kıyımına başladı. CNN’de yer alan habere göre; Ryanair, British Airways, Scandinavian Airlines ve Air France-KLM’den toplamda 32 bin kişi çıkartılacak. Uzmanlar, sektörün salgın öncesi döneme dönmesinin yıllar alacağını söylüyor. UÇAKLARIN YÜZDE 92’Sİ YERDE Avrupa’nın en büyük ikinci hava yolu firması olan Alman devi Lufthansa’nın CEO’su Carsten Spohr, tarihlerinin en büyük zorluğuyla mücadele ettiklerini söyledi. Spohr, “Bu şirketin ve yaklaşık 130 bin çalışanımızın geleceği için savaşıyoruz” ifadelerini kullandı. Lufthansa CEO’su, verdiği örneklerle durumu özetledi. Carsten Spohr, “80 binden fazla çalışanımız kısa çalışma ödeneğine başvurdu. Günlük 3 bin uçuşumuz iptal oldu, uçaklarımızın yüzde 92’si yerde bekliyor. 1955 yılındaki iş seviyemize geri döndük” diye konuştu. İLK DESTEK İSVİÇRE’DEN GELDİ Lufthansa, Alman Hükümeti’yle destek için sıkı pazarlık halinde. Grubun bünyesinde İsviçre’den Swiss International Airlines, Avusturya’dan Austrian Airlines ve Belçika’dan Brussels Airlines da bulunuyor. Bu nedenle bu ülkelerden de devlet desteği istendi. İsviçre Hükümeti, yardım elini ilk uzatan oldu. Lufthansa CEO’su Spohr konuyla ilgili olarak, “Şirketin geleceğine şu sıralarda karar verilecek. Soru, dört hükümetin desteğiyle iflastan kaçıp kaçamayacağız” yorumunu yaptı. Spohr’a göre sektörün ‘yeni dengesi’ni bulması 2023 yılından önce olmayacak. SEKTÖRÜN KAYIP BEKLENTİSİ 314 MİLYAR DOLAR Britanya Hava Yolu Pilotları Birliği Genel Sekreteri Brian Strutton ise, “Şu anda iş kaybetme tsunamisi yaşanıyor. Devlet desteği olmazsa, endüstri mahvolacak” diye konuştu. İngiliz şirketlerden Ryanair 3 bin kişiyi çıkaracağını duyururken, British Airways de işçilerin çeyreğinin gönderilebileceğini açıkladı. Dünya çapında hava yolu taşımacılığındaki yolcu gelirinin 2020’de 314 milyar dolar düşmesi bekleniyor. Bu, geçen seneye oranla yüzde 55’lik bir kayıp anlamına geliyor.

Corona virüsünün sarstığı hava yolu taşımacılığı sektöründe, Avrupalı şirketler toplam 32 bin işçi çıkaracak. Lufthansa CEO’su Carsten Spohr, “Günlük 3 bin uçuşumuz iptal oldu. Uçuş takvimimiz 1955 yılı seviyesine döndü. Sektörün ‘yeni dengesi’ni bulması 2023 yılından önce olmayacak” ifadelerini kullandı.

Corona virüsü salgınının en ağır darbe vurduğu sektörlerden olan hava yolu taşımacılığında peş peşe kötü haberler geliyor. Avrupalı şirketler, bazıları devlet desteği almasına rağmen büyük bir işçi kıyımına başladı.

CNN’de yer alan habere göre; Ryanair, British Airways, Scandinavian Airlines ve Air France-KLM’den toplamda 32 bin kişi çıkartılacak. Uzmanlar, sektörün salgın öncesi döneme dönmesinin yıllar alacağını söylüyor.

UÇAKLARIN YÜZDE 92’Sİ YERDE

Avrupa’nın en büyük ikinci hava yolu firması olan Alman devi Lufthansa’nın CEO’su Carsten Spohr, tarihlerinin en büyük zorluğuyla mücadele ettiklerini söyledi. Spohr, “Bu şirketin ve yaklaşık 130 bin çalışanımızın geleceği için savaşıyoruz” ifadelerini kullandı. Lufthansa CEO’su, verdiği örneklerle durumu özetledi. Carsten Spohr, “80 binden fazla çalışanımız kısa çalışma ödeneğine başvurdu. Günlük 3 bin uçuşumuz iptal oldu, uçaklarımızın yüzde 92’si yerde bekliyor. 1955 yılındaki iş seviyemize geri döndük” diye konuştu.

İLK DESTEK İSVİÇRE’DEN GELDİ

Lufthansa, Alman Hükümeti’yle destek için sıkı pazarlık halinde. Grubun bünyesinde İsviçre’den Swiss International Airlines, Avusturya’dan Austrian Airlines ve Belçika’dan Brussels Airlines da bulunuyor. Bu nedenle bu ülkelerden de devlet desteği istendi. İsviçre Hükümeti, yardım elini ilk uzatan oldu. Lufthansa CEO’su Spohr konuyla ilgili olarak, “Şirketin geleceğine şu sıralarda karar verilecek. Soru, dört hükümetin desteğiyle iflastan kaçıp kaçamayacağız” yorumunu yaptı. Spohr’a göre sektörün ‘yeni dengesi’ni bulması 2023 yılından önce olmayacak.

SEKTÖRÜN KAYIP BEKLENTİSİ 314 MİLYAR DOLAR

Britanya Hava Yolu Pilotları Birliği Genel Sekreteri Brian Strutton ise, “Şu anda iş kaybetme tsunamisi yaşanıyor. Devlet desteği olmazsa, endüstri mahvolacak” diye konuştu. İngiliz şirketlerden Ryanair 3 bin kişiyi çıkaracağını duyururken, British Airways de işçilerin çeyreğinin gönderilebileceğini açıkladı. Dünya çapında hava yolu taşımacılığındaki yolcu gelirinin 2020’de 314 milyar dolar düşmesi bekleniyor. Bu, geçen seneye oranla yüzde 55’lik bir kayıp anlamına geliyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3aYo8f0
via IFTTT

Dünyanın en çok ihtiyacı olduğu anda hava kargo neden durdu? Yolcu talebindeki çarpıcı düşüşün aksine, hava kargo operasyonları COVID salgınıyla başa çıkmak için gerekli malzemeleri taşıma taleplerine yanıt vermeye çalışıyor. Zaman esastır, ancak kargo hareketleri bürokrasi ile sınırlıdır. Yıllık küresel hava kargo taşımacılığının yaklaşık% 40’ı tipik olarak yolcu uçağının kargo kompartmanlarında taşınmaktadır – bu kapasitenin büyük çoğunluğu park halinde atıl durumundadır. Sektör ve hükümetlerin kargo için daha esnek bir havacılık ortamı yaratmaları gerekmektedir ki bu aynı zamanda normalleşme sonrası yolcu havacılığı için de bir model olabilir. Endüstrinin toparlanması buna bağlıdır. İşler “normal” olduğunda, yolcu uçuşları hava kargo taşımacılığı talebinin önemli bir bölümünü sırtlanmıştı. Geniş yolcu uçuş ağı sayesinde dünyanın her köşesine küresel tedarik zincirinin verimli dağıtımı sağlandı. Yüksek frekans sıklığı sayesinde gelişen e-ticaret pazarının hızlı teslimat beklentilerini karşıladı. Yeni nesil geniş gövde uçakları ciddi kargo taşıma kapasitesine sahiptir: 777 yolcu uçağı yaklaşık 20 ton malzemeyi kargo komparmanında taşıyabilir. Kargo uçağı versiyonu olan 777F ise yaklaşık 100 ton kargo taşıyabilmektedir.  Ayrıca, küresel bazda filolarda yaklaşık 5.000 geniş gövde uçağı bulunmakta ve bu sayı artmaktadır. Ancak şimdi dünyadaki geniş gövde kapasitesinin sadece % 20’si faal. Geniş gövde yolcu uçaklarında kargo için ciddi bir kapasite bulunmaktadır. Hava kargolarının % 60’ı genellikle kargo uçakları ve kargo operatörleri tarafından taşınmaktadır. Bu kargo operasyonları öncelikle hub odaklıdır ve kilit ticaret yollarını takip eder, bu nedenle yolcu uçuş ağından daha az kapsamlıdır. Yolcu uçak filoları kapasite giderilmesine yardımcı oluyor Krizi aşmak için havayolları kargo operasyonlarına yolcu uçak filolarını kullanıyor. Bu uçaklarda sadece kargo kompartmanlarında değil kargo ayrıca yolcu kabinine ve koltuklara yüklenip ağ atılarak sabitleniyor. Bazı durumlarda, daha kullanışlı bir alan yaratmak için koltukları kaldırarak kabinin geçici olarak kargo taşımaya uygun hale dönüştürülmesi de sağlanabiliyor. Türk Hava Yolları, Delta, Qatar Airways ve Cathay Pacific de dahil olmak üzere dünya çapında özel kargo görevleri için yaklaşık 20 havayolu yolcu uçaklarını kullanmaktadır.  Bu yolcu uçakları aynı zamanda kargo acentalarına ve büyük firmalara charter hizmet sunmak amacıyla kiralanıyor. Yolcu uçaklarının kargo uçağı olarak hizmet vermesinin operasyonel olumlu yan etkileri olmaktadır. Bu operasyonlar uçağın uçmasını sağlamaktatır ve bu da park edilmiş uçağın bakım ve operasyonel etkilerini en aza indirgemektedir. Doluluk oranı düşük uçuşlar ve düşük yakıt fiyatı Buna ek olarak, düşük yakıt fiyatına sahip bir ortamın yarattığı elverişlilik , düşük doluluk oranlı uçuşların operasyonel giderlerinin bir kısmını hafifletiyor ve Boeing 747 gibi daha fazla yakıt tüketen daha eski nesil ve daha büyük uçakları kullanılarak kapasite artışı sağlanıyor. Airbus A330-800 uçuş testinde 2.5 milyon yüz maskesini taşırken, Boeing kritik malzemeleri taşımak için üç Dreamlifter tedarik etti. Bu yaratıcı eklemelere rağmen, kapasite konusunda hala bir eksiklik ve de en çok ihtiyaç duyulan zamanda kapasiteye sınırlı erişim var. Virüs dünyaya yayılırken, önemli ihtiyaçları sahiplerine ulaştırma görevi zordur. Üretilen tıbbi malzemeler bir an önce sıkıntılı merkezlere götürülmelidir. Çin’de üretimi devam eden tibbi malzemelerin dünya tedarik zincirine katılması gerekiyor. İhtiyaç duyulan ek kapasite, havaalanlarında park halinde yerde bekleyen kullanılmayan yolcu uçaklarının devreye alınması ile giderilebilecektir. Bu uçakların uçurulması önemli fakat arz ve talebi birbirine bağlayan elverişli global pazar yerinin olmaması dar boğazı oluşturdu. Kargo arzı ve kapasite talebini karşılamak için çoğunlukla devletlerin organize ettiği, ulusal taşıyıcıların gerçekleştirdiği operasyonlar öne çıkmaktadır. İhtiyaçları karşılayacak çabalar geçici olmuş, belli bir düzen sağlanamamıştır. Bu da ihtiyaç duyulanları sıralandırmada ve fiyatlandırma endişelerini gündeme getirmektedir. Kapasiteyi mobilize etme ve arzı koordine etme konusundaki bu zorluklar sadece zorluğun başlangıcıdır. Sırada operasyonel engeller var. Uçan yükün önündeki operasyonel engeller nelerdir? Operatörler için aşırı düzenlemeler ve ücretler, havaalanlarının operasyonel kısıtlamaları, sokağa çıkma yasağı ve hızla değişen sınırlama kısıtlamaları gibi zorluklarla karşılaşılmaktadır. Uçağın hedefe inmesine izin verilirse, mürettebatın teste tabii olma ve karantinada kalması gibi zorlayıcı yönetmelikler olabilmektedir. Bir operasyonda tüm mürettebatın 14 gün karantinaya alınması gibi sıkı düzenlemelerle karşı karşıya kalınmıştır. 14 gün boyunca mürettebatı ve uçağı kaybetmek ayrı bir konu, aynı zamanda taşınacak yükü de kaybetme riski vardır. Temel malzemeler için iki haftalık bir gecikme kabul edilemez.  Havayolları, hükümetlerin karantina düzenlemelerinden halkla etkileşime girmeyen uçuş mürettebatını muaf tutmak, kargo operasyonları için geçici trafik haklarını ve üst uçuş ve iniş izinleri için hızlı yol prosedürlerini desteklemek gibi düzenlemeler ve pratik muafiyetler için çabalıyorlar. Kriz sonrasında da bu engeller devam edecektir Yolcu seyahatinin büyük ölçüde devam edebileceği kriz sonrası dünyaya baktığımızda, benzer zorluklarla karşılaşacak: uyumlaştırılmamış politikalar, farklı ulusal düzenlemeler ve koordine edilmemiş sınır kısıtlamaları. Havacılıkta sırada ne var ve kargo operasyonları için nasıl bir model sunulabilir? Artık yolcu taşımacılığının yeniden başlaması için kargo operasyonlarını model olarak kullanma fırsatı var. İhtiyaç açıktır. Havacılık endüstrisi yeniden ayağa kalkacaksa, dünya hava operasyonlarından faydalanacaksa, koordineli bir yaklaşım sergilenmelidir.Sektör ve hükümetler, duyarlı ve uyarlanabilir politikalar oluşturmak için işbirliği yapmalıdır. 

  • Yolcu talebindeki çarpıcı düşüşün aksine, hava kargo operasyonları COVID salgınıyla başa çıkmak için gerekli malzemeleri taşıma taleplerine yanıt vermeye çalışıyor. Zaman esastır, ancak kargo hareketleri bürokrasi ile sınırlıdır.
  • Yıllık küresel hava kargo taşımacılığının yaklaşık% 40’ı tipik olarak yolcu uçağının kargo kompartmanlarında taşınmaktadır – bu kapasitenin büyük çoğunluğu park halinde atıl durumundadır.
  • Sektör ve hükümetlerin kargo için daha esnek bir havacılık ortamı yaratmaları gerekmektedir ki bu aynı zamanda normalleşme sonrası yolcu havacılığı için de bir model olabilir. Endüstrinin toparlanması buna bağlıdır.

İşler “normal” olduğunda, yolcu uçuşları hava kargo taşımacılığı talebinin önemli bir bölümünü sırtlanmıştı. Geniş yolcu uçuş ağı sayesinde dünyanın her köşesine küresel tedarik zincirinin verimli dağıtımı sağlandı. Yüksek frekans sıklığı sayesinde gelişen e-ticaret pazarının hızlı teslimat beklentilerini karşıladı.

Yeni nesil geniş gövde uçakları ciddi kargo taşıma kapasitesine sahiptir: 777 yolcu uçağı yaklaşık 20 ton malzemeyi kargo komparmanında taşıyabilir. Kargo uçağı versiyonu olan 777F ise yaklaşık 100 ton kargo taşıyabilmektedir.  Ayrıca, küresel bazda filolarda yaklaşık 5.000 geniş gövde uçağı bulunmakta ve bu sayı artmaktadır.

Ancak şimdi dünyadaki geniş gövde kapasitesinin sadece % 20’si faal. Geniş gövde yolcu uçaklarında kargo için ciddi bir kapasite bulunmaktadır.

Hava kargolarının % 60’ı genellikle kargo uçakları ve kargo operatörleri tarafından taşınmaktadır. Bu kargo operasyonları öncelikle hub odaklıdır ve kilit ticaret yollarını takip eder, bu nedenle yolcu uçuş ağından daha az kapsamlıdır.

Yolcu uçak filoları kapasite giderilmesine yardımcı oluyor

Krizi aşmak için havayolları kargo operasyonlarına yolcu uçak filolarını kullanıyor. Bu uçaklarda sadece kargo kompartmanlarında değil kargo ayrıca yolcu kabinine ve koltuklara yüklenip ağ atılarak sabitleniyor.

Bazı durumlarda, daha kullanışlı bir alan yaratmak için koltukları kaldırarak kabinin geçici olarak kargo taşımaya uygun hale dönüştürülmesi de sağlanabiliyor.

Türk Hava YollarıDeltaQatar Airways ve Cathay Pacific de dahil olmak üzere dünya çapında özel kargo görevleri için yaklaşık 20 havayolu yolcu uçaklarını kullanmaktadır.  Bu yolcu uçakları aynı zamanda kargo acentalarına ve büyük firmalara charter hizmet sunmak amacıyla kiralanıyor. Yolcu uçaklarının kargo uçağı olarak hizmet vermesinin operasyonel olumlu yan etkileri olmaktadır. Bu operasyonlar uçağın uçmasını sağlamaktatır ve bu da park edilmiş uçağın bakım ve operasyonel etkilerini en aza indirgemektedir.

Doluluk oranı düşük uçuşlar ve düşük yakıt fiyatı

Buna ek olarak, düşük yakıt fiyatına sahip bir ortamın yarattığı elverişlilik , düşük doluluk oranlı uçuşların operasyonel giderlerinin bir kısmını hafifletiyor ve Boeing 747 gibi daha fazla yakıt tüketen daha eski nesil ve daha büyük uçakları kullanılarak kapasite artışı sağlanıyor. Airbus A330-800 uçuş testinde 2.5 milyon yüz maskesini taşırken, Boeing kritik malzemeleri taşımak için üç Dreamlifter tedarik etti.

Bu yaratıcı eklemelere rağmen, kapasite konusunda hala bir eksiklik ve de en çok ihtiyaç duyulan zamanda kapasiteye sınırlı erişim var. Virüs dünyaya yayılırken, önemli ihtiyaçları sahiplerine ulaştırma görevi zordur. Üretilen tıbbi malzemeler bir an önce sıkıntılı merkezlere götürülmelidir. Çin’de üretimi devam eden tibbi malzemelerin dünya tedarik zincirine katılması gerekiyor.

İhtiyaç duyulan ek kapasite, havaalanlarında park halinde yerde bekleyen kullanılmayan yolcu uçaklarının devreye alınması ile giderilebilecektir.

Bu uçakların uçurulması önemli fakat arz ve talebi birbirine bağlayan elverişli global pazar yerinin olmaması dar boğazı oluşturdu.

Kargo arzı ve kapasite talebini karşılamak için çoğunlukla devletlerin organize ettiği, ulusal taşıyıcıların gerçekleştirdiği operasyonlar öne çıkmaktadır. İhtiyaçları karşılayacak çabalar geçici olmuş, belli bir düzen sağlanamamıştır. Bu da ihtiyaç duyulanları sıralandırmada ve fiyatlandırma endişelerini gündeme getirmektedir.

Kapasiteyi mobilize etme ve arzı koordine etme konusundaki bu zorluklar sadece zorluğun başlangıcıdır. Sırada operasyonel engeller var.

Uçan yükün önündeki operasyonel engeller nelerdir?

Operatörler için aşırı düzenlemeler ve ücretler, havaalanlarının operasyonel kısıtlamaları, sokağa çıkma yasağı ve hızla değişen sınırlama kısıtlamaları gibi zorluklarla karşılaşılmaktadır. Uçağın hedefe inmesine izin verilirse, mürettebatın teste tabii olma ve karantinada kalması gibi zorlayıcı yönetmelikler olabilmektedir.

Bir operasyonda tüm mürettebatın 14 gün karantinaya alınması gibi sıkı düzenlemelerle karşı karşıya kalınmıştır.

14 gün boyunca mürettebatı ve uçağı kaybetmek ayrı bir konu, aynı zamanda taşınacak yükü de kaybetme riski vardır. Temel malzemeler için iki haftalık bir gecikme kabul edilemez. 

Havayolları, hükümetlerin karantina düzenlemelerinden halkla etkileşime girmeyen uçuş mürettebatını muaf tutmak, kargo operasyonları için geçici trafik haklarını ve üst uçuş ve iniş izinleri için hızlı yol prosedürlerini desteklemek gibi düzenlemeler ve pratik muafiyetler için çabalıyorlar.

Kriz sonrasında da bu engeller devam edecektir

Yolcu seyahatinin büyük ölçüde devam edebileceği kriz sonrası dünyaya baktığımızda, benzer zorluklarla karşılaşacak: uyumlaştırılmamış politikalar, farklı ulusal düzenlemeler ve koordine edilmemiş sınır kısıtlamaları.

Havacılıkta sırada ne var ve kargo operasyonları için nasıl bir model sunulabilir?

Artık yolcu taşımacılığının yeniden başlaması için kargo operasyonlarını model olarak kullanma fırsatı var. İhtiyaç açıktır. Havacılık endüstrisi yeniden ayağa kalkacaksa, dünya hava operasyonlarından faydalanacaksa, koordineli bir yaklaşım sergilenmelidir.Sektör ve hükümetler, duyarlı ve uyarlanabilir politikalar oluşturmak için işbirliği yapmalıdır. 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3aRy1uQ
via IFTTT

Dünyanın en çok ihtiyacı olduğu anda hava kargo neden durdu?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3aRy1uQ

Kargo uçaklarına bakanlık uyarısı Sağlık Bakanlığı, yurtdışı havayolu taşımacılığı yapan kargo şirketlerinin alacağı önlemleri açıkladı ve uyarılarda bulundu. Buna göre, konaklamalı uçuşlarda personel zorunlu olmadıkça otelden dışarı çıkmayacak. Mümkün olan en az sayıda insanla karşılaşma ortamı yaratılacak. Bakanlık alınması gereken önlemleri şöyle sıraladı: Süreçlerin tamamında mümkün olan en az sayıda insan ile karşılaşma ortamı yaratılmalı. Uçakta mümkün olan en az sayıda personel olmalı. Yurtdışında iken kullanma ihtiyacına istinaden uçuş mürettebatı (uçuş ekibi, kabin ekibi, teknik personel ) sayısının en az iki katı olacak kadar sayıda kişisel koruyucu ekipman (maske, gözlük, eldiven, koruyucu tulum gibi) bulundurulmalı. Konaklamasız uçuşlarda, apron süresi kısa ise uçuş mürettabatından mümkün olan en az sayıda kişi uçak dışına çıkmalı, uçak dışına çıkan personel, koruyucu tulum, maske ve yüz/göz koruyucu kullanmalı, uçağa dönüşte uçağa giriş öncesinde bir poşet içerisinde kullandığı kişisel koruyucu ekipmanları atmalı. Konaklamalı uçuşlarda, uçuş mürettebatı havalimanına yakın, odaları standart yöntemler ile temizlenmiş bir otele yerleştirilmeli. Otelde kalacağı süre boyunca yeterli olacak miktarda alkol bazlı el antiseptiği ve yeterli sayıda tıbbi maske sağlanmalı.

Sağlık Bakanlığı, yurtdışı havayolu taşımacılığı yapan kargo şirketlerinin alacağı önlemleri açıkladı ve uyarılarda bulundu.
Buna göre, konaklamalı uçuşlarda personel zorunlu olmadıkça otelden dışarı çıkmayacak. Mümkün olan en az sayıda insanla karşılaşma ortamı yaratılacak. Bakanlık alınması gereken önlemleri şöyle sıraladı:

  • Süreçlerin tamamında mümkün olan en az sayıda insan ile karşılaşma ortamı yaratılmalı.
  • Uçakta mümkün olan en az sayıda personel olmalı.
  • Yurtdışında iken kullanma ihtiyacına istinaden uçuş mürettebatı (uçuş ekibi, kabin ekibi, teknik personel ) sayısının en az iki katı olacak kadar sayıda kişisel koruyucu ekipman (maske, gözlük, eldiven, koruyucu tulum gibi) bulundurulmalı.
  • Konaklamasız uçuşlarda, apron süresi kısa ise uçuş mürettabatından mümkün olan en az sayıda kişi uçak dışına çıkmalı, uçak dışına çıkan personel, koruyucu tulum, maske ve yüz/göz koruyucu kullanmalı, uçağa dönüşte uçağa giriş öncesinde bir poşet içerisinde kullandığı kişisel koruyucu ekipmanları atmalı.
  • Konaklamalı uçuşlarda, uçuş mürettebatı havalimanına yakın, odaları standart yöntemler ile temizlenmiş bir otele yerleştirilmeli. Otelde kalacağı süre boyunca yeterli olacak miktarda alkol bazlı el antiseptiği ve yeterli sayıda tıbbi maske sağlanmalı.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35oV8M2
via IFTTT

Kargo uçaklarına bakanlık uyarısı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35oV8M2